Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yol tutuş ve Görsellik...



ToNy
26-06-2012, 13:27
Selamlar,
Şimdiye kadar hiç coilover kullanmamış biri olarak tecrübeli ve bilgili arkadaşların yardımına ihtiyacım var...

Aslında forumu bikaç gündür bu konu için araştırdım ve şuan soracaklarıma yakın sorularıda gördüm fakat tam olarak aradığım cevapları bulamadığımdan konu açma gereği duydum...
Umarım yardımlarınızı esirgemezsiniz... :)

Öncelikle çok kişinin istediği gibi bende güzel bir görünüm yanında iyide bir yol tutuş istiyorum...
Görünümden kastım öyle dip basıklıkdan ziyade, Çamurluklar ile tekerleklerin aynı hizada olması...
Tabi bu görünümün yanında İstanbul'un hafiften tarla yollarında, sert kullanım da alabileceğim maximum yol tutuşu ve azda olsa konfor önemli...

Geçen yıl sattığım 1.6 clioda 5cm eibach helezonlar vardı, Konfor olarak da yol tutuş olarak da beni tatmin ediyordu, ama aracın görünümü buna karşın pek iyi değildi...
Açıkçası araç daha iyi görünümlü olsun diye yayları kestirmek yada presletmeyi hiç düşünmüyorum... Çünkü kimi zamanlar aracı sert kullandığım oluyor, Allah muhafaza 3 kuruşun hesabını yaparken başımıza iş gelmesin...
Gerekirse paraya biraz daha kıyıp orjinal bir sistem yapmak istiyorum...

Aracın hem istediğim kıvamda düşmesi,
Hemde otobanda sert kullanımda iyi bir yol tutuşu elde etmesi için,
Sizce coilover mı yoksa spor yay + spor amortisör işine mi girmeliyim... ?

Biliyorum ki coil taksam aracın görünümü istediğim gibi olur fakat etraftan duyduğum ve doğruluğu hakkında emin olamadığım " Coiloverin daha çok pist için faydalı olduğu, Bozuk yollarda aracın yol tutuşunu bozacağı ve zıplamasından dolayı fren mesafesini uzatacağı " yorumunu duydukça acaba aldıktan sonra pişman olurmuyum diye de düşünmeden edemiyorum...

Cevaplar için şimdiden teşekkürler...:icon_tup:

kickbuttowski
26-06-2012, 14:27
Çukurlu bozuk yollarda zaten düşük arabayla fren mesafenizde fark yaratacak kadar hızlı gidemezsiniz çünkü coiloverda deyim yerindeyse yolu hissedeceksiniz! Yerdeki çakıl bile hissedilebilir olacak..
Ama öte yandan arkadaşımın Hatch vti'ında kw coiller var benimki stock Coupe vti onun 110la girdiği virajda ben 80le girmeye tırsıyorum..

ToNy
26-06-2012, 16:06
Hocam İstanbulda öyle yollar var ki,
80-90 la gittiğin yolda acayip acayip yamalar, delikler, çıkıntılar, yamuk yollar... :)
Bunu anlatmak istemiştim... :)
Teşekkür ederim bilgiler için...

Ertekin
26-06-2012, 16:09
Yavuz araba ney? 1.6 clio mu gene?

ToNy
26-06-2012, 16:23
Yavuz araba ney? 1.6 clio mu gene?

Muhtemelen öyle olacak abi... :)
Temiz ve uygun fiyatlı faz 2 bulabilirsem onlara bakıcam, Bulamazsam gene faz 1'e talim... :D

Ertekin
26-06-2012, 16:30
Sana en yakışan senle özdeşleşen kasa:)
Hiç birşey candan kıymetli değil,kaliteli bir yol tutuş ekipmanı seçeceğin için tebrikler.Bilinçli adamın hali bir başka:)

ToNy
26-06-2012, 16:35
Sana en yakışan senle özdeşleşen kasa:)
Hiç birşey candan kıymetli değil,kaliteli bir yol tutuş ekipmanı seçeceğin için tebrikler.Bilinçli adamın hali bir başka:)

Eyv.Abi... :)
Hayırlısı bakalım...

kickbuttowski
26-06-2012, 18:42
İsterseniz şu coillere bir göz atın. Polonya'da üretiliyor fiyatları gayet uygun ve kalitesi fiyatına göre çok iyi. Eğer performans 2. sıradaysa bu coillerden getirtebiliriz sizin için..


http://mts-technik.com/en/

ToNy
26-06-2012, 21:06
İsterseniz şu coillere bir göz atın. Polonya'da üretiliyor fiyatları gayet uygun ve kalitesi fiyatına göre çok iyi. Eğer performans 2. sıradaysa bu coillerden getirtebiliriz sizin için..


mts-technik - HOME (http://mts-technik.com/en/)


Teşekkür ederim ama performans ilk sırada diyebilirim... :)

ToNy
26-06-2012, 21:53
Güncelllllll