PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : E30 3.18is turbo piston sorunu ?



darkred
28-06-2012, 14:02
Arkadaşlar bir abimin aracında sorun yaşıyoruz bilenler yardımcı olursa çok seviniriz...

Araç başlıktada yazdığım gibi e30 3.18is M42 motor...Arabada takılı olan turbo garret t3 modeli.Turbonun yağ basması sonucu piston eritti aracımız...Yeni piston takımı alacağız ancak araç üzerinden çıkan pistonları eskşehirde bulamadık...

Aracımıza uygun hangi pistonu takabiliriz sıkıştırma ve marka olarak tavsiye verirseniz seviniriz...

ghibli06
28-06-2012, 14:30
siz OEM piston mu kullanıyordunuz? kaç bar bastınız?

darkred
28-06-2012, 14:46
siz OEM piston mu kullanıyordunuz? kaç bar bastınız?

Abi aracı biz yapmadık bu şekilde aldık araçta oem piston değil farklı bir piston var ancak ne pistonu olduğunu bilmiyoruz sorunda orada zaten çıkan pistonu parçacılardan araştırdık ancak bulamadık yerine ne kullanabiliriz muadil olarak...

Aracı yapan kisiyi aradık opel pistonu olduğunu söyledi :) Oem den daha düşük sıkıştırmaya sahipmiş...

turbo27
28-06-2012, 15:47
pistonun bı kabahati yok,turbonuz yag verdıgı ıcın piston erıtmiş,ne kullanırsanız kullanın,yağ vermede enjektör işemesınde bu sorunlar yasanır,sorun turboda,turbonun bakımı gelmıs ve aksatılmış,,ayrıca piston erıtme olayına kadar mutlaka bu arac yağ yakıp egsozdan mavı dumanı vermıstır..dıkkat edılmesı gerekırdı...pistondan daha onemlısı turboyu yaptırın..

OMTech
28-06-2012, 18:49
eğer çıtır basınçlarda stock internalle kullanıyorsanız colben tavsiye edebilirim. gayet verim olmuştu m50 turboda. yok 1 bar üzeri basınçlardaysanız zaten piston gibi kolda yetersiz. eğer ki blokla oynamadılarsa bu durumda da CP'nin 84.50 pistonları ve kol seti işinizi görür. Geçmiş olsun.

ghibli06
28-06-2012, 19:03
ben OEM mi derken, üzerindeki çap nedir çıkan pistonun? kol nedir? her hangi bir değişiklik yapmış olabilirler mi? eğer öyleyse ona göre araman lazım.. bir de turbo neden yağlamış?

darkred
28-06-2012, 21:25
OMTech

sanıyorum araç piston erittiğinde 1 bar civarındaymış yarın yazdığınız yorumları araç sahibi abime göstereceğim ondan detaylıca öğrenip tekrar yazarım teşekkür ediyorum...

ghibli06

Abi kollar hakkında da bir bilgim yok malesef piston çapınıda biliyordumda unuttum yanlış bilgi vermiyim yarın öğrenince tekrar yazarım konuya yardımcı olduğunuz için teşekkür ediyorum...

boosted_pug
28-06-2012, 23:38
Araçta ecu olarak ne kullaniyosunuz? birde arizayi turbonun yağ vermesine bağlamayin turbonun yağ vermesinden dolayi pistonun eridiğini görmedim

darkred
28-06-2012, 23:42
Abi araç benim olmadığı için ecu olarak ne kullanıldığını bilmiyorum konuyu açarken abim yanımdaydı motorcunun söylediği bu yönde piston baya bi erimiş gömlek filan çizmiş araba yarın ekleyebilirsem pistonun fotoğrafını vs eklerim konuya teşekkür ediyorum

seWki26
29-06-2012, 17:38
pıston capı 86.60mm cıktı piston pimi 21mm piston pimi genisligi 31mm piston tepesii ve pim mesafesi 18.55mm piston boyu etekle tepe arası 52.40mm byel pim kalınlıgı 22mm kol standart krank stadart kapak standart 3.18is 16v motor E30 90 model BMW piston resimlerini akşama ekleyecem

ttakılı olan turbo m24ar42 garret sulu yaglı turbo
bze lazım olan parca piston ölculerı yazdım elınde sagında solunda olan varsa yardımcı olmasını bekliyoruz pstonların resimlerni akşama yukleyecem beyın kendı beynı aracın sadece cıp var enjektor 330cc kırmızı enj.bana soylenen turbo yag vermıs pıstona denıldı bıldıgım bu enj pompacıda 1tanesınde dıerlerıne gore fazlalık var ayarlanıor oda zaten pompacıda bnm sıkıntım uygun pıston bulunabılmesı yada tavsıye turbonun yerı sagdan boru ıle dolasarak sol tarafa yanı emmenın altında ole agımlı sagımlı bar yok yanı sıkıstırmada yok 4000 dev sonrası sole bole 2 ve 3 vıteste hıssedılır oda sebep turbo bu araca buyukk turbo konusunda tavsıyenızıde alabılırım ben arastırdım degısım baya bır sıkıntı hem sulu hem yaglı yaptırabılırsem cıkıs degıstırcem pervane olarak tek kafama yatan o az gaz cok hava onerılerr ıtınayla gozden gecıyorr arkadassslarrr

OMTech
29-06-2012, 19:44
şimdi aracın durumuda belli olduğuna ve sizde motora girişeceğinize göre nasıl bişey yapacağınız konusunda birkaç durum var. araç bu haldeyken düşük basınçta ve düşük sıkıştırmada (sıkıştırmayı hesaplamadım düşük dediğiniz için diyorum) zaten hiç zevkli bir performans sergileyemez. sizin burda seçebileceğiniz bikaç yol var. hazır piston girmişken sıkıştırma arttırıp aynı turbo ile hem daha erken dolan hemde daha fazla boost alarak kullanabilirsiniz. yada aynı ebatta bir set daha piston alır kkk16 tarzı bir turbo ile aynı sıkıştırmada dahada fazla basınçla yürüyebilirsiniz. yine erken dolmayı sağlarsınız (bu arada ecu mutlaka gerekecek). M42 motor BMW'nin Type-R'ı gibidir devir dönme imkanınızda var. zaten 4.10 diff oldukça kısa bence yapmışken forged piston ve bir takım kol ile 9 civarlarında sıkıştırma ve m24 turbo ile 0.7-0.9 bar kullanımında anormal zevkli bir araç haline gelir. ha bu durumda da enjektör değişimi gerekebilir. Şayet böyle bir spec'e yönelirseniz motronic sistem zaten yetersiz gelecek standalone beyin gerekecek. ek olarak saplamalardan kranga kadar full forgete dönersenizde 1.5 barları çok rahat görebilirsiniz.