PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : sıcak hava yakıt ilişkisi??



Lquin
01-07-2012, 10:57
herkese iyi pazarlar.benim bir sorum olacak;

biliyoruzki soğuk hava daha yoğundur sıcak havaya göre.turbonun görevide motora ekstra basınçlı soğuk hava basmaktır.

sorum şu:sıcak havalarda bu havanın yoğunluğunu göz önünde bulundurursak yakıt sarfiyatı artar mı yada nasıl etkilenir?

MCN21
01-07-2012, 11:02
benim düsüncem etkilemesi gerektigi yönünde sonucta yanma odasına yogunlugu az gaz girmis olucak ve gaza bastıgınızda araba yürümek icin birazcık daha fazla yakıt göndericek ... bu benim düsüncem ama yinede cok cok az fark edicegini düsünüyorum

EREN34
01-07-2012, 11:12
Sicak hava yakiti olumsuz etkiler. Nasil tikali hava filtresi olumsuz etkiliyorsa. Mantik ayni. Hava az istenen guc ayni. Bu durumda ayni gucu daha fazla yakitla alabiliyorsunuz.

Maxi
01-07-2012, 11:14
hava sıcaklığı yanmayı etkiler
o yüzden motora giren hava sıcaklığı ölçülülerek ona göre ateşleme-enjektör kompanzasyonu kullanılır.
beyinlerde air intakake kompanzasyon haritası vardır
aynı su sıcaklık - akü voltaj kompanzasyonu gibi


edit:
yani sıcak hava olumsuzdur
düşük voltaj istenmeyen durumdur
soğuk motorda öyledir
kompanzasyon yapılmasının nedeni bu olmsuzlukları bir nebze gidermeye çalışmaktır.
yoksa hava hep 25C olsa
motor ip gibi 90C olsa
akü voltajıda hep 13.8 volt olsa tadından yenmez ama
malesef olamıyor

Lquin
01-07-2012, 11:20
anladım şimdi.bu motora giren hava sıcaklığı IAT sensörü ile ölçülüyor değil mi?

KA®ANLIK
01-07-2012, 18:12
bu noktada ben de bir soru sorayım.
araç opel astra coupe turbo;
oem beyin var araçta ve aracın IAT sensörü hava filtresi kutusundan hemen sonra, maf sensörü ile birlikte,

hava filtresinden çıkan hava sırasıya intercooler'a geliyor ordan da motora giderken üstüne bir de ben methanol basıyorum.

benim burada mantığıma ters gelen durum;
IAT sensörünün ölçmesinden sonra, hava intercooler a gidiyor ( hadi bu STANDART yapı, yani buna göre programlanmış olabilir OEM beyinde hava sıcaklığı ) ama intercooler'dan sonra da ben methanol bastığımdan, ölçülen hava ile giren havanın arasında ciddi bir sıcaklık farkı olacağını düşünüyorum.

bu noktada, OEM beyin nasıl hareket ediyor, motorun içine giren hava ile ölçülen hava ısısı arasındaki bu fark bana nasıl bir geri dönüş sağlıyor? bu konu hakkında fikirleriniz neler ?

araçta hem maf hemde map sensörü var. bu arada.

Frequency_48
29-11-2012, 19:48
Bende aynı soruyu soracaktım..

Osman Bahadır
29-11-2012, 19:59
herkese iyi pazarlar.benim bir sorum olacak;

biliyoruzki soğuk hava daha yoğundur sıcak havaya göre.turbonun görevide motora ekstra basınçlı soğuk hava basmaktır.

sorum şu:sıcak havalarda bu havanın yoğunluğunu göz önünde bulundurursak yakıt sarfiyatı artar mı yada nasıl etkilenir?

Sıcak hava yanma verimini etkiler. Daha verimsiz, daha az oksijen içeren bir hava ile yanma gerçekleşir. Eğer tam güçte çalışıyorsa motor, veya hedeflenen bir güç varsa o güce daha fazla yakıt tüketerek ulaşır. Ama sabit sürüş modunda, düşük yük durumunda emilen sıcak hava emisyonu düşürür. Düşük devir, düşük yük, sabit sürüşlerde daha ekonomik bir durum bile oluşturabilir.


bu noktada ben de bir soru sorayım.
araç opel astra coupe turbo;
oem beyin var araçta ve aracın IAT sensörü hava filtresi kutusundan hemen sonra, maf sensörü ile birlikte,

hava filtresinden çıkan hava sırasıya intercooler'a geliyor ordan da motora giderken üstüne bir de ben methanol basıyorum.

benim burada mantığıma ters gelen durum;
IAT sensörünün ölçmesinden sonra, hava intercooler a gidiyor ( hadi bu STANDART yapı, yani buna göre programlanmış olabilir OEM beyinde hava sıcaklığı ) ama intercooler'dan sonra da ben methanol bastığımdan, ölçülen hava ile giren havanın arasında ciddi bir sıcaklık farkı olacağını düşünüyorum.

bu noktada, OEM beyin nasıl hareket ediyor, motorun içine giren hava ile ölçülen hava ısısı arasındaki bu fark bana nasıl bir geri dönüş sağlıyor? bu konu hakkında fikirleriniz neler ?

araçta hem maf hemde map sensörü var. bu arada.

Çoğu araçta manifold üzerinde de iat vardır. Bu sayede sıkıştıktan sonraki sıcaklığı da görür ECU. Eğer sizin aracınızda tek iat var ve o da filtreden hemen sonra, yani turbodan önce ise, bu iat'tan sonra vereceğiniz water/metanol püskürtmesi ECU'nun avansı açmasına yaramaz. Sadece daha güvenli, daha iyi yanma ile yürümüş olursunuz. Oem iat ve oem ecu ve oem remap ile water/methanol enjeksiyonundan avans avantajını kullanamadığınız için tam verim alamaz, sadece güvende yürümüş olursunuz. Halbuki manifoldda iat olsa veya bir şekilde iat'tan önce water/methanol püskürtülebilmiş olsa, veya remap ile ateşleme avansına müdahale edilip methanolün avantajı kullanılsa daha yüksek güç çıktısı elde edilebilir. Oem ecu genelde düşük iat gördüğü zaman avansı çok açmasa da yüksek iat gördüğünde kaydadeğer miktarda avans kısar.

kadioglu
29-11-2012, 20:35
Sicak hava yakiti olumsuz etkiler. Nasil tikali hava filtresi olumsuz etkiliyorsa. Mantik ayni. Hava az istenen guc ayni. Bu durumda ayni gucu daha fazla yakitla alabiliyorsunuz.
Ters düşünüyorsun.Senin dediğin karbüratörlüde olur.Çok nokta enjeksiyonlularda hava ısındıkça araba az yakar.Ama istenilen performansa ulaşmaz.
Eğer dediğin doğru olsaydı açık hava filtresi takılan araçların yakıtları düşerdi.Ya da kışın daha az yakardı.Ama tam tersidir.