PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tofaş 131 1.6 Motor modifikasyonu



safak34
07-07-2012, 13:32
Merhabalar. aranıza yeni katıldım 3 gündür falan üyeliğimi aktifleştirilmesi için bekliyorum inanın ki adım şafak istanbulda yaşıyorum. 23 yaşıma girmek üzereyim siteyi google da dolaşırken bilgi edinmeye calışırken tesadüfen buldum. ve sitedeki konuları inceledim üyelerimiz gercekten cok bilgili bu işte gerçekten emek vermiş insanlara benziyorlar herneyse gelelim asıl konuya.

94 model 131 motorlu tabiri caizse piç motor diye tabir edilen motora sahip olan bir kartal'ım var. daha öncesinden 1 kere rektefiye gördü sıfırdan toplandı. ve şuan 90bin'i geçik. yag yakmaya başladı. motor bitiyor yane sinyaller geldi baştan söyliyeyim aracı satmak istemiyorum. ha mesela hadi sattım ederi ztn 6 7 binlira anca. 3 4 de üstüne koysam haklısınız yeni model bir araba alırım ve o arabada muthemelen 70 80 hp civarinda bir araç olur. benim istedigim elimdekiyle belirli güçlere ulaşmak. aslında kafamda kurdugum soruşturdugum bir plan var. sonuçları ve ekstradan yapabilecegim şeylerle ilgili bilgi almak istiyorum şimdi size düşüncemi anlatayım.

yapmak istedigim şey sıkıştırmayı arttırmak portların büyütülmesi ve polishlenmesi. yeni ve büyük subaplar dereceli egz. bir firma ile konuştum derecesini sormadım ama a1.5 serisi adı altında geçen bir egz ile stok makinede 18 ve motorun durumuna göre 18hp ninde ustunde bir güç artışı olacagını söyledi firmadaki yetkili kişi. Pistonların 1mm genişletilmesi (yanlış hesaplamadı isem 1ermm genişleme 1585cc motoru 1680cclere taşıyor aracımda zaten komple headers ve 51lik boru var. ve herşeyden sonra bir karburator kepi yaptırıp düzgün şekilde soguk hava almasını saglamak istiyorum. bu işlemlerle 84hp stok motorumu 120hp ve üzerine taşıyabilmem mümkünmüdür? ve günlük hayatta kullanırken bana problem cıkarırmı. sıkıştırmayı arttırmak harereti arttırır nasıl başa cıkacagım? LPG kullanıyorum. benzin de kullanıyorum ve gene aynı şekilde her iki yakıtta da kullanabilmek istiyorm aracımı. ve son olarak yakıt durumum çok degişirmi? 50 krş falan yakmasına razıyım lütfen fikir ve yardımlarınızı bekliyorum. aracımı iyi şekilde yürütmek istiyorum.

turbo27
07-07-2012, 13:42
yapacagınız işemlerle 5 hp ya artar ya artmaz,portların polısh lenmesı derken neyı kastettınız anlamadım,eger sibop yuvalarının oldugu yeri parlatma dıyorsanız 50 km sonra yıne kurum bağlayacaktır.1.6 motorlarda silindir capını 1mm genısletme sansınız yok,cunkı 2 silindirin arasında arasında o kadar bosluk yok,ucuz yollu modıfıyeye gıtmek ıstersenız yapacagınız bı kac ıslem var,benzın hortumunu radyatörün ıcınden gecırmek,ve daha büyük karburatör memesi takmak bunlarla aracı bıraz daha atak hale getırebılırsınız,sıkıstırma oranını yukseltmek kolay değil,kapak taşlanır sıkıstırma yukselır fakat o hassas noktayı bulmak onemlı,fazla taslanırsada motor vuruntulu calısır,sibop vurur,avans vuru vs,eger para sorun değil dıyosanız,turbo takılır,daha seri baska defransıyel takılır,bunlarda zaman ve paraya dayalı seyler..

safak34
07-07-2012, 14:01
Portların polishlenmesi derken komple emme manifoldundan itibaren emiş ve eksoz giriş cıkışlarının genişletilmesi aynı zamanda parlatılması ve Özel yapım subaplar yapılarak subapların büyütülmesi. aslında ben birkaç yere sorup danıştım. hatta bu şekilde yürüyen araçlar bile var. piyasada . ama genede emin olamıyor insan pistonları 1mm genişletemiceyeksek nasıl rektefiye yapacagız ille gömlek mi çaktırmamız gerek ? 84mm orj piston capı ve piyasada 0.40 0.60 1.00mm daha geniş pistonlar var :S turbo duşunmuyorum o kadar keseyi açamam. ha bütcem turbo ya da yeter . ama Ne kadar saglıklı olur? lütfen ciddi anlamda yardıma ihtiyacım var. zamanımda var şuan.

0M42
07-07-2012, 14:12
Şu performans peşinde koşup en ince ayrıntısına kadar ince eleyip sık dokuyanların işin sonunda "LPG" demelerine bi anlam verememişimdir.

Ayrıca tamamıyla orjinal stok tofaş zaten 50 kr. yakıyor (benzinde).Siz bir müddet bir şey yapmayın birikim yapın birikimininiz yeterli seviyeye geldiğinde enjeksiyon sistemi ve stok motora turbo ( 1bar) uygulayın.Yapılmış bir sürü örneği var forumda cgr338 ile iletişime geçin.

Ayrıca rektifiyeden 90.000 km sonra motorunuz yağ yakmaya başlamışsa ya siz bir yerlerde hata yapıyorsunuz yada o ustayı (rektifiyecide dahil buna) derhal değiştirmeniz gerekiyor.

turbo27
07-07-2012, 14:13
emme manıfoltlarının ıcı kolay kolay kirlenmez,heleki lpg de kullanıyorsanız sıklıkla, bişey farketmez,egsoz cıkısınında parlatılmasının bı faydası olmaz maalesef cunkı yıne kurum bağlar,rektefe işlemlerınde her silindire sınırlı sayıda honlama yapılır,piyasadaki pistonlarda çap farklılıgı vardır dogrudur,fakat bu farklı caplardakı pıstonu,daha önce işlemden gecmiş, honlanmıs gömleklere takabılırsınız,orjınal çaptakı pıstonlar aşınmıs gömleklerde sorun cıkaracagı ıcın bu yola basvurulur,bununda bir sınırı vardır,üst kapakta rektefe ederken taşlanacagı için strok mesafesı düşer durum dengelenır,yanı silindir hacmi aynı kalır,ıkı siilindir arası 3 mm falan bosluk olsaydı cap 1-1.5 mm kadar genısletılırdı 1700 cc lere gelırdı motor..

safak34
07-07-2012, 14:23
Şu performans peşinde koşup en ince ayrıntısına kadar ince eleyip sık dokuyanların işin sonunda "LPG" demelerine bi anlam verememişimdir.

Ayrıca tamamıyla orjinal stok tofaş zaten 50 kr. yakıyor (benzinde).Siz bir müddet bir şey yapmayın birikim yapın birikimininiz yeterli seviyeye geldiğinde enjeksiyon sistemi ve stok motora turbo ( 1bar) uygulayın.Yapılmış bir sürü örneği var forumda cgr338 ile iletişime geçin.

Ayrıca rektifiyeden 90.000 km sonra motorunuz yağ yakmaya başlamışsa ya siz bir yerlerde hata yapıyorsunuz yada o ustayı (rektifiyecide dahil buna) derhal değiştirmeniz gerekiyor.


Ama şimdi şöyle bir sorunum var. beklemek sıkıntı degilde turbo işine girmek istemiyorum açıkcası. seviyorum aslında turboyu ama girmek istemiyorum herkez ister cuflaya cuflaya gideyim dip gazı koyunca arabanın önü fırlasın tepeye ama. turbo ya cevirmek istemiyorum. orjinal motorumu orjinal haliyle böyle custom modifiyelerle yüklemek istiyorum yapılamayacak birşey olmadıgını biliyorum ama sonuçları ne olur ve şu internette ne zaman böyle şey arasam hep böyle deniyor Boşver turbo yap :D tamam güzel biliyorum ama ben atmosferik yapmak istiyorum yane sizden almak istedigim bilgiler yakıtım nasıl olur LPG bu işe uygunmudur. Sogutmayı nasıl saglarım mesela daha uzun ömürlü olması için neler yapabilirim daha iyi olması için neler yapabilirim gibi şeyler zaten ben projemi oluşturdum ama buna ne diyelim. kullanıcı yorumu almak diyelim cunku eminimki bu sitedeki insanların cogu bu işleri daha önce yapmış insanlar tofaş ta olmasada başka araçlarda. belki siz bile öylesiniz.. saygılar son olarak tekrar düzelttim motor gerçekten yag yakıyor şuan ama bu sanırım bu 90k kmlik dönem içinde kaynaklanan bazı sorunlardan ( fazla hararetli calısmadan cabuk aşındıgını dusunuyorum vs vs vs bunlarında sebepleri var cözüldü ama iş işten geçmiş oldu)

turbo27
07-07-2012, 14:44
120 hp almak cok zor ,hevesını kırmak ıstemem ama,gercekten atmosferık olupta 120 hp hayal dıyebılırız,aşırı besleme yapmadan mevcut motor gucunun % 50 fazlası kolay değil..kafanda tasarladıgın işlemlerle 5 hp cıvarı bı artıs saglarsın,daha önemlisi,sıkıştırma dedın,sibop buyutme dedin,bunlarda yapıldıktan sonra motorun calısması nasıl olacak,yapılan masraf emek boşa gitmesın..yani olmadı bıdaha tekrar sök tak ugrastırmaz inşallah seni..

safak34
07-07-2012, 14:52
120 hp almak cok zor ,hevesını kırmak ıstemem ama,gercekten atmosferık olupta 120 hp hayal dıyebılırız,aşırı besleme yapmadan mevcut motor gucunun % 50 fazlası kolay değil..kafanda tasarladıgın işlemlerle 5 hp cıvarı bı artıs saglarsın,daha önemlisi,sıkıştırma dedın,sibop buyutme dedin,bunlarda yapıldıktan sonra motorun calısması nasıl olacak,yapılan masraf emek boşa gitmesın..yani olmadı bıdaha tekrar sök tak ugrastırmaz inşallah seni..

işte olayda burda başlıyo zaten dereceli takacagım. 20 beygirlik falan bir güç ordan karşılanmış olacak. diger işlemlerdende ek olarak 10 15 20 hp yürürü olmazmı? hem ben ztn ille 120 olacak demiyorum belkide 115 olacak 110 olacak belkide 130 olacak? sonuçta 30 beygirde veyahut. 20 beygir bile kücümsenecek bir güç degil. bu makinalara 1.3 kapagı takanlar var sıkıştırması yüksek olsun diye. ve cok canlanıyo araç. ama ve lakinn HARARET :/ dedigim gibi bu daha önce yapılmamış bir iş degil. yapanlar var. hatta Eski peugeot 504 pistonu kullanarak sıkıştırmayı artttıranda var . ölcüleri bire bir. 84mm bir piston ve 3mm tepesi var :) piyasada bulamadım ama :( bir firmada buldum aslında ama 3 adet. 50 liraya vereyim tanesini diyor firma yetkilisi işini görecekse ama görmüyor :D

halilcan9455
07-07-2012, 15:02
işte olayda burda başlıyo zaten dereceli takacagım. 20 beygirlik falan bir güç ordan karşılanmış olacak. diger işlemlerdende ek olarak 10 15 20 hp yürürü olmazmı? hem ben ztn ille 120 olacak demiyorum belkide 115 olacak 110 olacak belkide 130 olacak? sonuçta 30 beygirde veyahut. 20 beygir bile kücümsenecek bir güç degil. bu makinalara 1.3 kapagı takanlar var sıkıştırması yüksek olsun diye. ve cok canlanıyo araç. ama ve lakinn HARARET :/ dedigim gibi bu daha önce yapılmamış bir iş degil. yapanlar var. hatta Eski peugeot 504 pistonu kullanarak sıkıştırmayı artttıranda var . ölcüleri bire bir. 84mm bir piston ve 3mm tepesi var :) piyasada bulamadım ama :( bir firmada buldum aslında ama 3 adet. 50 liraya vereyim tanesini diyor firma yetkilisi işini görecekse ama görmüyor :D

sadece dereceli egzantrik ile 20 Bg almak imkansız hangi firma yetkilisi söylediyse yalan söylemiş.

safak34
07-07-2012, 15:06
sadece dereceli egzantrik ile 20 Bg almak imkansız hangi firma yetkilisi söylediyse yalan söylemiş.

Valla aslında bu forumda daha önce tartışması geçmiş bi firma bu ben ısım vermek istemiyorum. Ama stok makineden 18 hp gibi bir güç elde edecegimi bazı modifikasyonlarla da desteklenirse artışta olabilecegini söyledi. 285" falan sanırım ve cok pahalıya satıyor. ama 10 senedir bu araçlara egz ürettigini söylüyor.

EEE
07-07-2012, 15:36
Port polish karburotorlu motorda alt devirde sikintili calismaya sebep olur

safak34
07-07-2012, 15:41
Sıkıntılı calışmadan kasıt. aptal calışma dedigimiz rolantinin bir indigi bir çıktığı şeymi?

EEE
07-07-2012, 15:52
Sıkıntılı calışmadan kasıt. aptal calışma dedigimiz rolantinin bir indigi bir çıktığı şeymi?

Portlarin puruzlu yapisini karburato beslemenin isyedigi bir seydir hava yakit karisiminda puruzlerin olumku etkisi soz konusudur. Puruzleri kaldirdiginda hava akisi hizlanicak ancak karisim sikintilanacaktir. Alt devirde bozulma olur surekli yakitta sarfiyat artar bencevsen enjeksiyonluya cevir motoru once

halilcan9455
07-07-2012, 16:04
Valla aslında bu forumda daha önce tartışması geçmiş bi firma bu ben ısım vermek istemiyorum. Ama stok makineden 18 hp gibi bir güç elde edecegimi bazı modifikasyonlarla da desteklenirse artışta olabilecegini söyledi. 285" falan sanırım ve cok pahalıya satıyor. ama 10 senedir bu araçlara egz ürettigini söylüyor.

isterse 308 derece taksın.
sadece egzantrikle 18 hp aldığını dyno da kanıtlayabiliyor mu ?

0M42
07-07-2012, 16:17
Siz her söylenilene güvenmeyin.Bu işte heleki tofaş konusunda uzmanlaşmış kişiler var onlarla konuşun tecrübelerinden yararlanın tavsiyelerini dinleyin çünkü teorik olarak her şey dört dörtlük görünsede iş pratiğe döküldüğünde çok daha farklı bir hal alabiliyor.

Size turbolayın denmesinin nedeni (sorunsuzluk faktörünü ele alırsak) en düşük bütçe ile en sorunsuz,verimli ve yakıt sarfiyatı konusunda ekonomik bir sistem kurabileceğiniz içindir.Bahsettiğiniz işlemler ile cömert olayım 90 - 100 hp aldınız farzedelim km de kaç kuruş yakarsınız haberiniz varmı ? LPG ile de kullanacağım diyen birisi için bu önemli sanıyorum.

Öyle yapılmış bir sürü araç var, sahibiyle konuşursun anlata anlata bitiremez yer uçağı olur mübarek.Halbuki aracı baştan aşağıya sorundur benzini içer ama kıçını çekemez (yada çekmesi gerektiği gibi çekemez) ne afr si tutar ne avansı, tekleye tekleye devir alır falan filan.İlk başlardaki istek ve heyecanla bunları göremezsiniz belki ancak zaman geçtikçe günlük kullanımda ne kadar konforsuz sinir bozucu bir aracınız olduğunu anlar araçtan soğumaya başlarsınız.Bir çok kişide de böyle olur aklı başında olan lanet olsun der ne var ne yok söker, hayallerinin peşinden koşanda motor kırınca anlar bazı şeyleri.Siz bu duruma düşmeyin bence.

Tekrar belirtmek istiyorum amaç güçlü ve sorunsuz bir kartal yapmaksa enjeksiyon&turbo ikilisi size en iyi cevap olur.

safak34
07-07-2012, 16:57
Haklısınız pratikte olucakmış gibi gözüken şeyler teoride olmayabiliyor. veya istedigimiz gibi olmayabiliyor aslında ben buna hazırım. dedigim gibi daha önce bi 2 hafta falan önce İstanbul sanayi mahallesindeki sanayide. gene isim vermiyim :D bir rektefiye atolyesine ugradım. saglam biyere benziyor alet edevatları yeni gibi duruyodu. neyse açtım konuyu ustalara. dedim böyleyken böyle anlattım aynı bu şekilde . Daha önce böyle işlemler yaptıklarını anlattılar. ben onların yalancısıyım bilemiyorum yapabilecek potansiyelleri var gibi duruyor. 4 5 tane yarış motoru hazırlıyorlardı gösterdi hatta bir taneside mirafiori motoru idi. paşaoglu nun motorları falan geliyormuş onları falan yapıyorz dedi uzun lafın kısası yaptık dedi daha önce ve verimli olmuş. hatta yaptıgımız arkadaş sanayiden burdan istersen görüştüreyim şeklinde bir lafta etti yakıt vs vs konularına hiç girmedim düzden sordum öyle ne yapılabilir ne edilebilir anlattı ve ekledi o motoru normal motor toplayan adam toplayamaz. bizim ustamız var yönlendiririm seni karburatorunun falan ayarlanması lazm vs vs şeklinde aslında uzun süren ama buraya kısaca yansıttıgım bir konuşmamız oldu. aslında turbo yu bende seviyorum. ama enjeksiyona dönmeden şöyle cıtırdan saglam şekilde 40 50 hp alabilecegim bir turbo olabilir di aslında ama güvenemiyorum.. turbo işinin sonu yok cunku hem rahat durmam hem motora şu yapılandan extra zarar şuanda yapmak istedigim şey. bir kapak bir egz den ibaret aslında geri dönüşümü kolay. söker atarım kapagı takarım orj kapak orj egz yoluma bakarım ( OLMAZ İSE) bilmiyorum adamlar cok tatminkar garantili konuştu. hatta daha önce bahsettigim peugeot pistonundan bulursam. 2 kat daha iyi olacagını söyledi. falan bilmiyorum aramızda daha önce böyle bu şekilde 131 falan yukleyen arkadaş yokmu hiç? bildiginiz fikir alışverişi yapsam sonuçta daha önce yapılmayan bir iş olsaydı bu bi risk olurdu ama yapılan birşeyi tekrar aynı şekilde yapmak zor olmasa gerek ? sizin fikriniz nedir bu konuda

safak34
07-07-2012, 17:00
isterse 308 derece taksın.
sadece egzantrikle 18 hp aldığını dyno da kanıtlayabiliyor mu ?

Öyle bir veri yok. bahsetmedide görmedim de. ama kısmet olursa da deneme fırsatımız belki bir gün olur.. aslında piyasada bunlardanda ucuza yapanlar varmış bu işi.. ama bahsettigim yer ismi duyulmuş biyer sayılır :)

0M42
07-07-2012, 17:09
Haklısınız pratikte olucakmış gibi gözüken şeyler teoride olmayabiliyor. veya istedigimiz gibi olmayabiliyor aslında ben buna hazırım. dedigim gibi daha önce bi 2 hafta falan önce İstanbul sanayi mahallesindeki sanayide. gene isim vermiyim :D bir rektefiye atolyesine ugradım. saglam biyere benziyor alet edevatları yeni gibi duruyodu. neyse açtım konuyu ustalara. dedim böyleyken böyle anlattım aynı bu şekilde . Daha önce böyle işlemler yaptıklarını anlattılar. ben onların yalancısıyım bilemiyorum yapabilecek potansiyelleri var gibi duruyor. 4 5 tane yarış motoru hazırlıyorlardı gösterdi hatta bir taneside mirafiori motoru idi. paşaoglu nun motorları falan geliyormuş onları falan yapıyorz dedi uzun lafın kısası yaptık dedi daha önce ve verimli olmuş. hatta yaptıgımız arkadaş sanayiden burdan istersen görüştüreyim şeklinde bir lafta etti yakıt vs vs konularına hiç girmedim düzden sordum öyle ne yapılabilir ne edilebilir anlattı ve ekledi o motoru normal motor toplayan adam toplayamaz. bizim ustamız var yönlendiririm seni karburatorunun falan ayarlanması lazm vs vs şeklinde aslında uzun süren ama buraya kısaca yansıttıgım bir konuşmamız oldu. aslında turbo yu bende seviyorum. ama enjeksiyona dönmeden şöyle cıtırdan saglam şekilde 40 50 hp alabilecegim bir turbo olabilir di aslında ama güvenemiyorum.. turbo işinin sonu yok cunku hem rahat durmam hem motora şu yapılandan extra zarar şuanda yapmak istedigim şey. bir kapak bir egz den ibaret aslında geri dönüşümü kolay. söker atarım kapagı takarım orj kapak orj egz yoluma bakarım ( OLMAZ İSE) bilmiyorum adamlar cok tatminkar garantili konuştu. hatta daha önce bahsettigim peugeot pistonundan bulursam. 2 kat daha iyi olacagını söyledi. falan bilmiyorum aramızda daha önce böyle bu şekilde 131 falan yukleyen arkadaş yokmu hiç? bildiginiz fikir alışverişi yapsam sonuçta daha önce yapılmayan bir iş olsaydı bu bi risk olurdu ama yapılan birşeyi tekrar aynı şekilde yapmak zor olmasa gerek ? sizin fikriniz nedir bu konuda


cgr338 ile iletişime geçin tofaşın piridir bu arkadaş.En son 131 e vw agu motor swaplıyordu.

safak34
07-07-2012, 17:15
imzasında powered by tüm oto yazan kişimi? tüm otoyu biyerden hatırlar gibiyim :D

0M42
07-07-2012, 20:03
Kullanıcı ismini yanlış hatırlıyormuşum,bahsettiğim kişi (çağrı)

http://www.techturkey.com/forum/members/5463-cgr328.html

safak34
07-07-2012, 22:03
tamam. kendisi bizim tofas forumunda da var. orda da bu konuyu paylaşmıştım pek ilgilenen olmadı.. kendisinin facebookda paylaştıgı 131 projesi var. cok güzel ve sanıyorumki yaşıtız kendisiyle. ama benim şu işi bir şekilde cözmem gerek. inanırmısın içim rahat etmiyo..

safak34
08-07-2012, 11:17
Bu işi cozmem lazm birileri yardmcı olsn lutfen.. modifiye ve rektifiye işlemlerini baytuğ rektefiye yapcakk 4.levent sanayide.. daha önce orda işlem yaptırmış olan varmı?

d16y4
08-07-2012, 12:16
turbo yapsan senin için en kolayı ve en ucuzu olur derim ben şahsen lpg dede güzel güzel binersin tabi tatmin olup 0.5 le gezersen

Zorbey
08-07-2012, 23:37
Motoru toplarken 1.3 kapak kullanıp,kaya süper 4 lü radyötör ile hararet sorununu aşabilirsiniz.Atmosferikte harcayacağınız para aşırı yüksek olur.İsterseniz önce çok nokta enjeksiyona çevirip turbo setup'ı yapabilirsin

I-HANN
09-07-2012, 00:43
Bu işi cozmem lazm birileri yardmcı olsn lutfen.. modifiye ve rektifiye işlemlerini baytuğ rektefiye yapcakk 4.levent sanayide.. daha önce orda işlem yaptırmış olan varmı?

pegasus racing'in araclarını yapıyorlar ( maxi megan ,super 2000 vs..):) bende 4 tane e46 m3 , iş makinalarımızın motorlarını bile onlara yaptırırım.

hatta e46 m3 e gömlek bile çaktırıp 65.000 km yol yaptık ( daha sonrasında arac satıldı)

sıkıntı yaşamazsın.


piston olarakda vw (kaplumbağa) lerın 1600 cc lerının pistonlarını kullanabılırsın 84mm +1300 kapak ıle sıkıstırma yukselıyordu ama kac oluyordu aklımda değil.

http://e1207.hizliresim.com/z/9/9k25l.jpg http://e1207.hizliresim.com/z/9/9k2g6.jpg

bahsetikleri mirafiori nin pistonları :)



tavsiyem hiç bulaşma uğraşma enson uğraştıgmız sahine bmw motoru swap yapmıstık hem ekonomik hem cokda performanslı oluyo.

316 MÜZDE 318İS KOMPLE MOTOR TESISAT BEYIN 145 BG - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 51187335 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-316-muzde-318is-komple-motor-tesisat-beyin-145-bg-51187335/detay)

safak34
09-07-2012, 01:32
pegasus racing'in araclarını yapıyorlar ( maxi megan ,super 2000 vs..):) bende 4 tane e46 m3 , iş makinalarımızın motorlarını bile onlara yaptırırım.

hatta e46 m3 e gömlek bile çaktırıp 65.000 km yol yaptık ( daha sonrasında arac satıldı)

sıkıntı yaşamazsın.


piston olarakda vw (kaplumbağa) lerın 1600 cc lerının pistonlarını kullanabılırsın 84mm +1300 kapak ıle sıkıstırma yukselıyordu ama kac oluyordu aklımda değil.

http://e1207.hizliresim.com/z/9/9k25l.jpg http://e1207.hizliresim.com/z/9/9k2g6.jpg

bahsetikleri mirafiori nin pistonları :)



tavsiyem hiç bulaşma uğraşma enson uğraştıgmız sahine bmw motoru swap yapmıstık hem ekonomik hem cokda performanslı oluyo.

316 MÜZDE 318İS KOMPLE MOTOR TESISAT BEYIN 145 BG - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 51187335 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-316-muzde-318is-komple-motor-tesisat-beyin-145-bg-51187335/detay)

olabilir . yoksa o motorun sahibi senmiydin :D herneyse deminden beri vw pistonlarına bakıyorum ama uyacakmış gibi bir piston gözükmüyor..

ihtiyacım olan piston 84 yada 85mmlik + "tepeli" pim yeri 23mm stroku 38mm bir piston. (yanılmıyorsam stroku uzun olursa da olur tepeli olmasınada gerek yok 85mm tercihimdir gömlek çaktırmak istemiyorum en baştan. ama böyle bir piston yok :D usta yok diyor en azından. sadece peugeot 504 ün 84mm pistonunun uyacagını söylüyor :) bu mirafiorinin pistonlarıda sanırım aftermarket?

halilakgunn
09-07-2012, 10:38
sadece kapak eksatrik ile alacağın 10-15 bg arası. piston seçiminide şahin s pistonu olarak belirle tabi bu bi seçenek çünkü ortası biraz çukur olduğu için nosda basabilirsin.ama yok ben nos basmam dersen.slx in 0.6 pistonunu tak.pistonuda rektefiyecide yarım mm yukaruda bıraktır.kompresör için.daha sonra kompresör çok yüksek olup avans tutturamam gibi sorunlar yaşarsan kapağın yuvalarından biraz aldırırsın sorun değil.

CGR328
09-07-2012, 11:10
Slmlar kusura bakmayın şehir dışındayım msjlara cewap atamadım, burdan kısaca özet yazıyım alttan egzantrikli motordan alınacak güç çok azdır atmosferik uğraşmak harcadığınız para turboya harcadığınız parayı geçiyo ve tatmşn etmiyo öyle estaşın yaptığı egzantrikle 10-15 hp almak kolay değil zaten bu tür motorlar sadece egzantrikle yürümez kapağı işlemek lazım sıkıştırmayı yükseltmek lazım ayrıca piston genişletmek cahillikden başka bişi değil onuda açıklıcam kafanız karışcak şimdi ben size şöyle diyim size motor swapla diyen çok olur paran çoksa ve onu yapıcak ustan varsa tak bi motor kurtul ama bana sorcak olursan tak bi turbo 0,6-,0,7 barda tüpde gazla çoo tatmin olursun haa ben atmosferik yapcam turboyu sevmiyorum diyosan işe aracındaki lpg yi sökmekle başla.

XSi
09-07-2012, 11:56
üst kapakta rektefe ederken taşlanacagı için strok mesafesı düşer durum dengelenır,...

taşlama ile strok mesafesi nasıl düşüyor?

safak34
09-07-2012, 21:07
taşlama ile strok mesafesi nasıl düşüyor?

Strok düşürümek için yanılmıyorsam blogu taşlamak lazım . oda strogu düşür müyor sanırım hacmi düşürüyor :/ ama sıkıştırmayı arttırır herhalde mantıken.



Slmlar kusura bakmayın şehir dışındayım msjlara cewap atamadım, burdan kısaca özet yazıyım alttan egzantrikli motordan alınacak güç çok azdır atmosferik uğraşmak harcadığınız para turboya harcadığınız parayı geçiyo ve tatmşn etmiyo öyle estaşın yaptığı egzantrikle 10-15 hp almak kolay değil zaten bu tür motorlar sadece egzantrikle yürümez kapağı işlemek lazım sıkıştırmayı yükseltmek lazım ayrıca piston genişletmek cahillikden başka bişi değil onuda açıklıcam kafanız karışcak şimdi ben size şöyle diyim size motor swapla diyen çok olur paran çoksa ve onu yapıcak ustan varsa tak bi motor kurtul ama bana sorcak olursan tak bi turbo 0,6-,0,7 barda tüpde gazla çoo tatmin olursun haa ben atmosferik yapcam turboyu sevmiyorum diyosan işe aracındaki lpg yi sökmekle başla.


Çagrı bey. inan bana bu işi kime dediysem. kime söylediysem herkez ya swap dedi ya turbo. şimdi turbo işine girmek istemiyorum. çunki. Benzinde karb ile sorun yaşıyabilecegimi düşünüyorum ( düşük bar ile sorun yaşamazsın o karburator o motoru keser diyorsan degişir ) ikincisi. Motorum için uygun parça bulamıyorum. belkide bu parçaları bulacak cevrem yok. ve bu şekilde motorum ne denli saglıklı olur. yane ben bu şekilde yaptırıp aracım yürüsün istiyorum ve aynı zamanda uzun ömürlü olsun istiyorum. yane öyle zırt pırt biyerini patlatıp catlatıp kafamı yormasın mumkunse o haliyle 100k km yapsın yane. bu haliyle yapamadım motor hararetin kralını gördü. belkide yataklarda falan sorun var yane ömrü iyice kısaldı kullanım süresi boyunca. Şimdi sorum. sen bu işi yanılmıyorsam cok kez yaptın. Orjinal motoruma orjinal piston kol ile bu şekilde 0.5 bar 0.6 bar basmak. ne denli zarar verir zarar verirmi yada. sonraki ise. turboyla birlikte takmam gereken ıvır zıvır gösterge cart curt varmı yoksa Kara düzen b sadece 0.6 bar bastıgını bildigim bir turbo kiti oluşturup verim alabilirmiyim? 3cüsü 131indeki gibi bir radyatoru nerden bulurum ve kaça patlar. :) lütfen şu konuda biraz yardımcı olursan. daha zamanım var yılbaşına kadar beklemedeyim inan bana bu işi gercekten yapıcam. ama yaptıgımda UZUN ÖMÜRLÜ olmasını istiyorum. icabında aracımla uzun yolda yapıcam şehir içi kullanıcam normal bir araç gibi. kafamı agrıtmayacak ama aracı yürütecek bir işlem? Ve bence turboyu sevmeyen birisi yoktur :D

I-HANN
09-07-2012, 22:17
bu linkdeki pistonlar şahine uymuyormu ? 1600cc vw nin ?

http://www.texasaircooled.com/catalog/85.5mm-x-69mm-1600cc-Piston-and-Cylinder-Kit.html

safak34
09-07-2012, 22:29
olmuyor. bunlar benm motorum eski tip karadüzen motor. 131 motoru yane. strok ve çap farklı bunlarda 71kusurmm 84mm olması lazım. orjinalinin belki yeni tip motora oluyodur mesela yeni tempra motor pistonları benim motoruma uymuyor.. onlar 86mm
stroklarıda kısa piston olarak kısa. pistonun yapısı ince yane bu yüzden olmuyor

d16y4
09-07-2012, 22:34
olmuyor. bunlar benm motorum eski tip karadüzen motor. 131 motoru yane. strok ve çap farklı bunlarda 71kusurmm 84mm olması lazım. orjinalinin belki yeni tip motora oluyodur mesela yeni tempra motor pistonları benim motoruma uymuyor.. onlar 86mm
stroklarıda kısa piston olarak kısa. pistonun yapısı ince yane bu yüzden olmuyor

100k km işini unut bence

safak34
09-07-2012, 22:50
işte benim bir şekilde uzun ömürlü ve iyi yürüyen bi motora ihtiyacım var zaten bu yüzden burdayım. :)

0M42
09-07-2012, 23:53
100k mı ? Böyle bir beklentin varsa yapacağın en akıllıca şey aracına daha güçlü bir motor swaplamak ellemeden mıncıklamadan stok vaziyette paşalar gibi binmek olacaktır :) 2+2=4


Strok düşürümek için yanılmıyorsam blogu taşlamak lazım . oda strogu düşür müyor sanırım hacmi düşürüyor :/ ama sıkıştırmayı arttırır herhalde mantıken.

Strok düşürmek için ya krank ı değiştirmen lazım (mümkünse) yada kolları.Blok taşlatmak stroğu düşürmez zaten blok taşlanmaz istisnai bir durum olmadıkça.Kapak taşlanır genelde sıkıştırmada artar.

I-HANN
10-07-2012, 11:32
işte benim bir şekilde uzun ömürlü ve iyi yürüyen bi motora ihtiyacım var zaten bu yüzden burdayım. :)

swapdan başka mantıklı birşey gözükmüyor ozaman :)

safak34
10-07-2012, 18:28
swap'ın astarı yüzünden pahalıya gelmezmi. geçenlerde bir mirafiori motoru görmüştüm. satılık yeni toplanmış 4000tl gibi bir fiyatı vardı. bunun ıvırı zıvırı.. valla bi şekilde yüklicez işte. yoksa rahat yüzü yok bana. ama yükleyipte pişman olmak istemiyorum. swap dışında en akıllıca cözüm bana atmosferik gelmişti ama. şuraya yazan insanların neredeyse hepsi atmosferik beladır gibisinden şeyler söylüyor. ne yapacagımı şaşırdım. Turbo da uzun motor ömrü yok. peki hiçmi yok. yane ne bileyim çelik gömlekler daha saglam yataklar vs vs kurtarmazmı? aslında gönlüm hala atmosferikte ama . ne yapayim bende bilemedim şimdi 4.levent veya maslak sanayide bu işleri yapabilecek yerler bilen varmı?

turbo27
10-07-2012, 21:19
64 chevrolet defransıyelı takalım senın arabaya,en seri modelli 9'37....varsa 1 hafta zamanın cebındede varsa 1000 - 1500 tl ..süper olur hemde..

safak34
10-07-2012, 21:47
Peki şimdi düşündüm de. Bir turbo kit toplamak istesem. Ne yapmam gerekir kabaca olması gereken parçalar ve tahmini fiyatları nelerdir? motoruda rektifiye ettirirken içine katmamızın iyi olacagı şeyler nelerdir? bilgi alabilirmiyim?

TurboJDM
10-07-2012, 21:50
Belki bu yorumu olumsuz bulacaklar ama ben genede yazıyım. 16 yaşındayken yani lise 1 tekrar okurken derslerim iyi olmasından ötürü 95 model doğan slx almıştı tabi o zamanın hevesiyle bende doğanımın hızlı gitmesini istedim. hep tuning dergileri okurdum turbolama hayali kurardım. halada hayalim vardır v6 yada v8 motor şahin yada doğan yapıcam. kuş serisi bi hastalıktır bende bi hastalarından biriyim ama o araçlar yükleme yapılacak motorlar yapmamışlar. sene 95 de yurtdışında turbo araçlar sağlam atmosferik araçlar üretirken türkiyede yakıtı az dağa taşa sürülebilen araçlar kullanışmış. o yüzden bende senin gibi doğan turbo hayalini kurarken bi baktımki altımda avrupa renault sonra bi baktımki alışmışım herkes bunu bilir yaşayanda olmuştur yerli arabadan avrupaya araca geçen çoğu kişi geri yerli binmek istemez. kısacası şahin,doğan,kartal bineceksen gömüceksin yere takıcan bbslerini koyacan vanalı adana egsozunu açıcan müziğini geziceksin. yok ben hızlı araç istiyorum artık yükleme yapmak istiyorum diyorsan satıcaksın kartalı üzerine çok az bi miktar koyup küçük yollu corsa 1.6 gsi, clio 1.8 rsi, civic si tarzı aracı alıcaksın başlıcaksın ufak yollu yükleye sonra bakıcaksın önümüzdeki rolling lere. :icon_tup:

turbo27
10-07-2012, 21:58
ortalama 5000 tl koy cebıne..malıyet bu

safak34
10-07-2012, 22:04
Benim asıl düşündügüm şey. bu arabalarda artık birer klasik sayılır. en önemli unsuruda parçaları ucuz. bunu cok seviyorum ve böyle bişey yapmamamın sebebini baştan acıkladım yane toplasan 10bin liraya alınacak pek iyi arabalarda yok anca gene 80 hplik eski model araçlar yane ben elimde hazır olanla bu yuzden yapmak istiyorum cunku belli bi bütcem var. elimdeki nimetleri degerlendirmek istiyorum . yoksa araba almak toplarım parayı alırım bir araç 10 11bintl veririm. ama deger aynı deger. cunku güç aynı fark yok he diceksinki onu yükle. oda ekstradan masraf. sonuçta bence eger İşimiz ve sevdigimiz şey modifiye ise. aracın ne olduguna bakmamak lazım nasıl yüklendigine bakmak lazım sonuçta burda bir çok kişi vardır. yüklü bir evo yu ferrariye tercih edecek yada ne bileyim kendi aracını bile başka araçlara tercih etmeyecek insanlar eminimki vardır. yane eger sevda modifiye ise. o ne olursa olsun modifiyedir. ben kendi elimdeki aracımı yürütmek istiyorum. kuş serisinide seviyorum. sonuçta kalite ve isim dışında hepsi bi karoser bi motordan ibaret. sende yanlış anlama sanada cıkışmıyorum ama. sonuçta 150 beygirlik makina 150 beygirlik makinadır yane . bence. sence nasıl bilmiyorum :) diyorum ya buraya gelmemin sebebi ekonomi ve performans olarak en iyi yapabilecegim şeyleri bulmak benim tavsiye almak. hatta olabilirse Daha önce bu işi yapan yerlere yönlendirilmek. yapan var ise onunla fikir alışverişi yapmak. varmı daha önce tofaş turbolayan yada ne bileyim atmosferik yukleyen yada ne bileyim şuradaki şu usta bu işten anlar ona ugra işini görür denilebilecek kişiler varsa çok iyi olur.

turbo27
10-07-2012, 22:14
kardesim sen ne yapmak ıstedıgını bıle bılmıyosun..varsa paran cebınde olur,sana herkes bı yol gosterdi,hala bı karar veremıyosan bos yere patınaj cekıyosun demektır..

TurboJDM
10-07-2012, 22:15
Benim asıl düşündügüm şey. bu arabalarda artık birer klasik sayılır. en önemli unsuruda parçaları ucuz. bunu cok seviyorum ve böyle bişey yapmamamın sebebini baştan acıkladım yane toplasan 10bin liraya alınacak pek iyi arabalarda yok anca gene 80 hplik eski model araçlar yane ben elimde hazır olanla bu yuzden yapmak istiyorum cunku belli bi bütcem var. elimdeki nimetleri degerlendirmek istiyorum . yoksa araba almak toplarım parayı alırım bir araç 10 11bintl veririm. ama deger aynı deger. cunku güç aynı fark yok he diceksinki onu yükle. oda ekstradan masraf. sonuçta bence eger İşimiz ve sevdigimiz şey modifiye ise. aracın ne olduguna bakmamak lazım nasıl yüklendigine bakmak lazım sonuçta burda bir çok kişi vardır. yüklü bir evo yu ferrariye tercih edecek yada ne bileyim kendi aracını bile başka araçlara tercih etmeyecek insanlar eminimki vardır. yane eger sevda modifiye ise. o ne olursa olsun modifiyedir. ben kendi elimdeki aracımı yürütmek istiyorum. kuş serisinide seviyorum. sonuçta kalite ve isim dışında hepsi bi karoser bi motordan ibaret. sende yanlış anlama sanada cıkışmıyorum ama. sonuçta 150 beygirlik makina 150 beygirlik makinadır yane . bence. sence nasıl bilmiyorum :) diyorum ya buraya gelmemin sebebi ekonomi ve performans olarak en iyi yapabilecegim şeyleri bulmak benim tavsiye almak. hatta olabilirse Daha önce bu işi yapan yerlere yönlendirilmek. yapan var ise onunla fikir alışverişi yapmak. varmı daha önce tofaş turbolayan yada ne bileyim atmosferik yukleyen yada ne bileyim şuradaki şu usta bu işten anlar ona ugra işini görür denilebilecek kişiler varsa çok iyi olur.

O zaman sana şunu söylemek istiyorum. Turbo Tofaş dedin mi akla önce ankara sonra antalya gelir forumda arkadaşlardan bilgi al :icon_tup: her antalyaya gittiğimde psikolojim bozuluyor boooooom cıksss diyen şahinleri gördükçe :D:D:D:D:D yakasım geliyor arabamı. :D:D:D:D

safak34
10-07-2012, 22:21
kardesim sen ne yapmak ıstedıgını bıle bılmıyosun..varsa paran cebınde olur,sana herkes bı yol gosterdi,hala bı karar veremıyosan bos yere patınaj cekıyosun demektır..

VBalla bende aksini söylemiyorum. EN saglıklı olucak ve beni üzmicek şeyi yapmaya calışıyorum emin ol kafama yatan uygun şeyi buldugumda kendimden emin bir şekilde onu yapmya cabalıcagım. ben ztn başından beri bunu söylüyorum. buradaki insanlarda yanlış düşünmesinler ben 23 yaşına girecek insanım cocuk cocuk düş hayal kurma peşinde de degilim. bu civarda varsa forumda takılan arkadaşlar falan yanlarına ugrayabilirim. o şekildede fikir alışverişi yapabliriz yane tek istedigim sorunsuz sıkıntısız başımı agrıtmayacak bi işlem. he ben ilk başta atmosferik olur diye dşündüm bu sistemi ama öyle degilmiş sanıyorumki.

safak34
10-07-2012, 22:27
O zaman sana şunu söylemek istiyorum. Turbo Tofaş dedin mi akla önce ankara sonra antalya gelir forumda arkadaşlardan bilgi al :icon_tup: her antalyaya gittiğimde psikolojim bozuluyor boooooom cıksss diyen şahinleri gördükçe :D:D:D:D:D yakasım geliyor arabamı. :D:D:D:D

:)forumda gösterebilecegin kişiler varmı. aha bunda turbo şahin dogan vardı diye bu adam yapmıştı diye. eminimki işin inceliklerini bilen birileri vardır Çagrı dediler ama onada ulaşmak sorun:)

TurboJDM
10-07-2012, 22:31
:)forumda gösterebilecegin kişiler varmı. aha bunda turbo şahin dogan vardı diye bu adam yapmıştı diye. eminimki işin inceliklerini bilen birileri vardır Çagrı dediler ama onada ulaşmak sorun:)

antalya çakıroğlu performansa gel hem antalyada tatilde yapmış olursun :D o adamın 131ine hastayım. :D

Bir Tuning07 & Çakıroğlu Performance Filmi- YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=94MdMK4kJls) Yaptım olacak :icon_tup: :D:D:D

http://www.youtube.com/watch?v=im5_DIJwR6U&feature=related

Çakıroğlu Performance(aNTaLYa) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=P5YmZJE2BP8) bu videolar herşeyi anlatır sanırım :icon_tup:

safak34
10-07-2012, 22:38
antalya çakıroğlu performansa gel hem antalyada tatilde yapmış olursun :D o adamın 131ine hastayım. :D

Bir Tuning07 & Çakıroğlu Performance Filmi- YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=94MdMK4kJls) Yaptım olacak :icon_tup: :D:D:D

Çakıroğlu Performance(aNTaLYa) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=P5YmZJE2BP8) bu videolar herşeyi anlatır sanırım :icon_tup:

Slogan guzell. "yeni projemizle 3500tl veren herkez turbolu araca sahip olacak" :D aklımı kaşıyanda bu ben verdim hadi 3500 4000 TL buna degecekmi? Sonradan sanayiden cıkamayıp söküp atma istegi duyucakmıyım :D

TurboJDM
10-07-2012, 22:48
Slogan guzell. "yeni projemizle 3500tl veren herkez turbolu araca sahip olacak" :D aklımı kaşıyanda bu ben verdim hadi 3500 4000 TL buna degecekmi? Sonradan sanayiden cıkamayıp söküp atma istegi duyucakmıyım :D

o adam antalyada fenomen olmuş tüm tofaşçıların idolü o adamın yaptığı tofaş turbo fabrika çıkışı gibidir. sen dedin ya 5000 tl bütçe diye o bütçeni ayır 3500 tlni ver kalan paranla jant tak bide 3-4 gün tatilini yap cumarteis günüde konyaaltı beach parka inen yolda driftini yanlamanı yap diğer turbo şahinlerle polis geldiğinde cıkslayarak polisten kaç ondan sonra dön evine olay bu :D sonra her yaz gelirsin artık antalyaya :D

http://www.sehirler.net/data/media/7/konyaalti1.jpg kaçak driftlerin yapıldığı yer antalyanın geceleri en riskli inilen yeri şimdi aracıma vuracaklar diye korkulan yer :D :D :D

EEE
10-07-2012, 22:49
Slogan guzell. "yeni projemizle 3500tl veren herkez turbolu araca sahip olacak" :D aklımı kaşıyanda bu ben verdim hadi 3500 4000 TL buna degecekmi? Sonradan sanayiden cıkamayıp söküp atma istegi duyucakmıyım :D

Dostum risk almadan guc alamazsin atmo yaparsan kolay kolay birsey olmax turbo yaparda sureklide uzun soluklu gazlarsan kesin patlar

safak34
10-07-2012, 22:56
Dostum risk almadan guc alamazsin atmo yaparsan kolay kolay birsey olmax turbo yaparda sureklide uzun soluklu gazlarsan kesin patlar

Patlamaması için ne yapabilirim? bu işte en büyük rölü sanırım piston kolları oynuyor?



o adam antalyada fenomen olmuş tüm tofaşçıların idolü o adamın yaptığı tofaş turbo fabrika çıkışı gibidir. sen dedin ya 5000 tl bütçe diye o bütçeni ayır 3500 tlni ver kalan paranla jant tak bide 3-4 gün tatilini yap cumarteis günüde konyaaltı beach parka inen yolda driftini yanlamanı yap diğer turbo şahinlerle polis geldiğinde cıkslayarak polisten kaç ondan sonra dön evine olay bu :D sonra her yaz gelirsin artık antalyaya :D

http://www.sehirler.net/data/media/7/konyaalti1.jpg kaçak driftlerin yapıldığı yer antalyanın geceleri en riskli inilen yeri şimdi aracıma vuracaklar diye korkulan yer :D :D :D


benim antalyada bir arkadaşım var aslında ama oda okuyor şimdi ANK da izin işim yaş bu sene. sıkıştı ortalık biraz haftaya bi çanakkale yapıcam 2 3 gün sonrası bayramdan sonra iznin :/

EEE
10-07-2012, 23:00
Patlamaması için ne yapabilirim? bu işte en büyük rölü sanırım piston kolları oynuyor?

Senin en saglikli yapacagin baska bi motor swapla
O motora cok para harcamadan yuruyecegini sanmiyorum.
Tipo tempra 2.0 motoru cak o kasaya cok iyi olur ankarada vardi bir ara kolay kolay patlamaz iyide gider araban

TurboJDM
10-07-2012, 23:08
Senin en saglikli yapacagin baska bi motor swapla
O motora cok para harcamadan yuruyecegini sanmiyorum.
Tipo tempra 2.0 motoru cak o kasaya cok iyi olur ankarada vardi bir ara kolay kolay patlamaz iyide gider araban

burda muğla/ortacada bile örneği vardı üzerinde 2.0 tempra motoru vardı 11 bin tlye satıldı şahindi. esad adında bi abimizindi elektronik tamircisiydi araç sağlam gidiyordu şahsen 2-3 kere esad abimizin yanına binmişliğim vardı 10 numaraydı araç 4 ay önce satıldı. şimdi kimde bilgim yok.

EEE
10-07-2012, 23:15
burda muğla/ortacada bile örneği vardı üzerinde 2.0 tempra motoru vardı 11 bin tlye satıldı şahindi. esad adında bi abimizindi elektronik tamircisiydi araç sağlam gidiyordu şahsen 2-3 kere esad abimizin yanına binmişliğim vardı 10 numaraydı araç 4 ay önce satıldı. şimdi kimde bilgim yok.

Safak senin isi cozduk hurdacidan gidip bir adet motor beyin tesisat aliyorsun maks. 2500 tutar koyuyorsun kartala sonrada uzunda yapis millettin arkasindan fren yapmayi ihmal etme ama coupe nin disk balatasi en iyi secenek olabilir cok iyi degildi ama is gorur

turbo27
10-07-2012, 23:20
hahahaa konu nerden nereye geldı...

EEE
10-07-2012, 23:22
hahahaa konu nerden nereye geldı...

Bu arkadas icin en temiz cozum:)

safak34
10-07-2012, 23:25
Safak senin isi cozduk hurdacidan gidip bir adet motor beyin tesisat aliyorsun maks. 2500 tutar koyuyorsun kartala sonrada uzunda yapis millettin arkasindan fren yapmayi ihmal etme ama coupe nin disk balatasi en iyi secenek olabilir cok iyi degildi ama is gorur

valla benim iş böyle cözülmüş gibi durmuyo bana dedigim gibi benim daha zamanım cok. ben böyle bol bol özlemle yaşayıp neler yapacagımı düşünecek du bakıyım. ocak desek bi 5 ayım var. ve bu 5 ayda bol bol cıldırma geçirecegim. Kupa olarak aracım cok saglam aslında daha yeni tüm şasesi onarıldı desteklendi. şu anda böyle ufak tefek işleri ortadan atmaya calısıyorum bi yandan da bütçeye destek . aslında benim iş şöyle bir yandan gidiyor bir yandan geliyor. acele de etmek istemiyorum geç olsun sorunlu ve guç olmasın ama aslında içim durmuyor. garip bi heyecan hep var :D

EEE
10-07-2012, 23:30
valla benim iş böyle cözülmüş gibi durmuyo bana dedigim gibi benim daha zamanım cok. ben böyle bol bol özlemle yaşayıp neler yapacagımı düşünecek du bakıyım. ocak desek bi 5 ayım var. ve bu 5 ayda bol bol cıldırma geçirecegim. Kupa olarak aracım cok saglam aslında daha yeni tüm şasesi onarıldı desteklendi. şu anda böyle ufak tefek işleri ortadan atmaya calısıyorum bi yandan da bütçeye destek . aslında benim iş şöyle bir yandan gidiyor bir yandan geliyor. acele de etmek istemiyorum geç olsun sorunlu ve guç olmasın ama aslında içim durmuyor. garip bi heyecan hep var :D

Sen bu isi zor yapcak gibisin:D

turbo27
10-07-2012, 23:33
vazgec kardesım vazgec bosver..cıkar elınden gıtsın..baska arabaya bak,sen kendını ayarlayacanda,ondan sonra arabada kendını hazırlayacak :) yaptıgın masrafı, sarfettıgın emeği karsılayacakmı..daha dogrusu değecekmi...bu konuyla alakalı son mesajımdı bu :)

safak34
10-07-2012, 23:42
Sen bu isi zor yapcak gibisin:D

valla zor olan beklemek. Dedigim gibi ben ilk defa böyle bir işe girişiyorum bu forumda belki 10 defa bu işi yapmış insanlar oldugunuda biliyorum. belki ben acele ediyorumdur dereyi görmeden paçaları sıvıyorumdur ama. neyse


vazgec kardesım vazgec bosver..cıkar elınden gıtsın..baska arabaya bak,sen kendını ayarlayacanda,ondan sonra arabada kendını hazırlayacak :) yaptıgın masrafı, sarfettıgın emeği karsılayacakmı..daha dogrusu değecekmi...bu konuyla alakalı son mesajımdı bu :)

Saolasın. sen dolapderede dolapdere cd.demisin Ramada'nın orada? dükkanın falanmı orda?

turbo27
10-07-2012, 23:52
valla zor olan beklemek. Dedigim gibi ben ilk defa böyle bir işe girişiyorum bu forumda belki 10 defa bu işi yapmış insanlar oldugunuda biliyorum. belki ben acele ediyorumdur dereyi görmeden paçaları sıvıyorumdur ama. neyse



Saolasın. sen dolapderede dolapdere cd.demisin Ramada'nın orada? dükkanın falanmı orda?

evet ramadaya gelmeden 200 metre önce sağda....

safak34
10-07-2012, 23:54
ramadanın ordan inerkende 200mt solda sanırım :) Orada müslüm usta var tanıyormusun? şaseci kaportacı eksozcu vs vs ? benm şaseyi o yaptı.

turbo27
10-07-2012, 23:57
tanırım tabii tanımammı sivaslı müslüm :D valla hala o adamın ne ıs yaptıgını anlamıs değilim :D

turbo27
10-07-2012, 23:58
unutmadan tam karsı komsum oluyo kendısı:)

safak34
10-07-2012, 23:59
belki benim arabayı görmüşsündür. 1 1.5 ay oluyor olmuyor 2 gün kalmıştı orda. altını komple yapmıştı arabanın boyanın rengi sönmüş beyaz kartal :D NVF plakalı hatta arabayı cıkarırken buna bide pasta cila yap tamam demişti :D

turbo27
11-07-2012, 00:28
kımsenın ustalıgına laf etmek haddimiz değil ama,,dolapderede cok sanatkar ustalar vardır,yenı, elektronık arabalara belkı kafaları basmaz ama,yoktan var ederler,
amerıkancılıktan gelmedır cogu ve türkiyede oto tamırcılıgınde cok kısının ustaları olan ermenı ustalar tarafından yetıstırılmıs sanatkar ustalar mevcuttur...

Zorbey
11-07-2012, 23:59
Yapan kişiler fabrika değiller,mühendislik hesap yapılmıyor.Allah yapısı değil,kul yapısı bozulcak illaki.Ayrıca Performans'lı araba ekonomik olamaz.Aslan besleyen yemine katlanır.Atmosferikte lpg kullanırsanız 60 75 krş yakacaktır.Turbo olursa lpg ile 30 krş yakacaktır.Düşük basınç ile güzelce binilir.Uzun ömürlü olması kullanımınıza bağlıdır.

safak34
12-07-2012, 16:15
131 motoruna uygun turbo uygularken takabilecegimiz kol yada piston ve kol bilen varmi?

safak34
12-07-2012, 22:59
Yokmu bilen?

OmerBLN
13-07-2012, 00:26
Alfa romeo q4 pistonuyla senelerce binenler var.

CGR328
13-07-2012, 10:43
84mm 318 i pistonu cuk diye oluyo kol orjınal kalsın ama sıkıştırman 6.5 - 7 arası oluyo o pistonlarla . istediğin kadar nos ve basınç basabilirsin avansını düzgün ayarladıkdan sonra hiçbişey olmaz

safak34
13-07-2012, 19:43
84mm 318 i pistonu cuk diye oluyo kol orjınal kalsın ama sıkıştırman 6.5 - 7 arası oluyo o pistonlarla . istediğin kadar nos ve basınç basabilirsin avansını düzgün ayarladıkdan sonra hiçbişey olmaz

Yane sıkıştırmayı düşürürsek kol kırma cıkarma patlatma riskimizde düşüyor.? olarak anlamalımıyım bunu? birde avansı düzgün ayarlamak derken normal avans tabancası ile yapılacak olan orjinal avans. uygun olurmu? yoksa motorun o anki durumuna göre. Piston tam üon iken ateşleme yapacak bir avans ayarımı olmalı :D kafam karıştı bak

CGR328
14-07-2012, 00:33
sıkıştırmayı düşürmekle alakalı değil 318 pistonu direk cuk diye oluyo ve turboya dayanıklı ben td04 turbo ile 1.7 bar ve 50 shot nos bastım bişi olmadı pistonun sağlamlığı şöyledir forged piston bile olsa avansı görünce biter sen avansını ustanla iyi ayarla gerisi kolay karburator ,wesgate vs vs ayarları ile araban güzelce yürür ama çok araştırman tespit etmen tecrube kazanman lazım emeklemeden yürünmüyo burdan püf noktaları öğrenirsin işin kaba tarafını iyi bi ustayla halledersin yoksa kafan karışır benden sana tavsiye ilk önce bütceni ayarla listeni çıkar atıyorum xx para ustalık torna parça vs vs bütün herşey listeledin parayı hazırladın ya herzaman cebince bi xx daha olması lazım bu faktörleri es geçme hadi kolay gelsın

halilakgunn
14-07-2012, 17:10
Yane sıkıştırmayı düşürürsek kol kırma cıkarma patlatma riskimizde düşüyor.? olarak anlamalımıyım bunu? birde avansı düzgün ayarlamak derken normal avans tabancası ile yapılacak olan orjinal avans. uygun olurmu? yoksa motorun o anki durumuna göre. Piston tam üon iken ateşleme yapacak bir avans ayarımı olmalı :D kafam karıştı bak

sadece bi piston takıp 0.7 barlarda yürüteceğin turboda niye kol çıkarasınki
ben kranklı eksantrikli 1.0 barlarda yürütüyorum ne kol çıkarma nede gömlek çatlatma var. kol ve gömlekde orjinal yani yeterki ayarların düzgün olsun.

safak34
16-07-2012, 21:11
anlıyorum olayı yavaş yavaş. Ayarlar derken nelere dikkat etmek gerek özellikle wideband yok iken hava yakıt karışımını nasıl güzel ayarlarız? avans ayarı orjinalmi olmalııı motorun durumuna göremi olmalı. şuanda bunlar merak konusu bnde

ve komple sorunsuz bi turbo için düşük bütce ile neler yapmam gerek nasıl bir kit olmalı OLMAZ ise olmazlar neler bunlarıda bir liste halıne sokarsanız. iyi olr bnm için

halilakgunn
23-07-2012, 07:48
anlıyorum olayı yavaş yavaş. Ayarlar derken nelere dikkat etmek gerek özellikle wideband yok iken hava yakıt karışımını nasıl güzel ayarlarız? avans ayarı orjinalmi olmalııı motorun durumuna göremi olmalı. şuanda bunlar merak konusu bnde

ve komple sorunsuz bi turbo için düşük bütce ile neler yapmam gerek nasıl bir kit olmalı OLMAZ ise olmazlar neler bunlarıda bir liste halıne sokarsanız. iyi olr bnm için

wideband olmadan hava yakıt karışımını ayarlamak ustalık ister. avansıda o anki havanın durumunua göre ayarlarsın çünkü avans değişkendir.şehir merkezinde avansı ayarlıyorsun otobana çıkıp gazladığında avans vuruyor.bunun için dikkatli olmak lazım avans konusunda demirden piston yapsan avansa yine dayanamaz ;)

JusticeForAll
23-07-2012, 15:25
Turbo zevkli olur ancak mutlaka iki şekildede uğraşacaksın atmosferikden işi bilenler güç alamayacağını söylemiş bizim burdada bi kaç tane turbo doğan var sürekli gazlıyolar bişey olmuyo. bana göre en mantıklısı bı motor swaplamak olurdu tipo ve tempralarda kullanılan cat 16 v 175 bg motor o kasayı uçurur ha yetmedi o derseniz üstüne bi yazılım egzoz hava flitresiyle uzun kilometreler binilebilir ama genede ustalar konuşmuş onların fikirleri doğrultusunda ilerleyin bence

TurboJDM
23-07-2012, 16:38
Turbo zevkli olur ancak mutlaka iki şekildede uğraşacaksın atmosferikden abilerimiz güç alamayacağını söylemiş bizim burdada bi kaç tane turbo doğan var sürekli gazlıyolar bişey olmuyo. bana göre en mantıklısı bı motor swaplamak olurdu tipo ve tempralarda kullanılan cat 16 v 175 bg motor o kasayı uçurur ha yetmedi o derseniz üstüne bi yazılım egzoz hava flitresiyle uzun kilometreler binilebilir ama genede ustalar konuşmuş onların fikirleri doğrultusunda ilerleyin bence

tipo veya tempranın 175 hplik 2.0 motoru mu var? bana 2. el ilanı varsa atabilir misiniz pmden. fiat olarak uygundur belki.

kickbuttowski
23-07-2012, 19:03
Turbo zevkli olur ancak mutlaka iki şekildede uğraşacaksın atmosferikden abilerimiz güç alamayacağını söylemiş bizim burdada bi kaç tane turbo doğan var sürekli gazlıyolar bişey olmuyo. bana göre en mantıklısı bı motor swaplamak olurdu tipo ve tempralarda kullanılan cat 16 v 175 bg motor o kasayı uçurur ha yetmedi o derseniz üstüne bi yazılım egzoz hava flitresiyle uzun kilometreler binilebilir ama genede ustalar konuşmuş onların fikirleri doğrultusunda ilerleyin bence

Esasen o Super Cat lerdeki motorlar 140 hp civarı gerçek SediciValvole motoru 155 hp yıllar önce SediciValvole motorundan atmosferikte 192 hp almıştı Oktay diye bir abi ama baya uğraşmıştı sanırım 20 valfli kapak takmıştı.

Bence swap olacaksa Tjet swaplayın :)

kickbuttowski
23-07-2012, 19:05
tipo veya tempranın 175 hplik 2.0 motoru mu var? bana 2. el ilanı varsa atabilir misiniz pmden. fiat olarak uygundur belki.

Nazillide çok çok temiz bir SediciValvole vardı çok önceden satıldımı bilmiyorum orijinal 3 kapı italyan tiposu çok çok temiz bi arabaydı 14 k civarı isteniyordu sahibinden de araştırırsanız bulursunuz.

JusticeForAll
23-07-2012, 19:50
tipo veya tempranın 175 hplik 2.0 motoru mu var? bana 2. el ilanı varsa atabilir misiniz pmden. fiat olarak uygundur belki.

Fiat Tempra 2.0 i.e 16V 1997 Model 20.000 TL Sahibinden satılık ikinci el Yeşil renk - 92444944 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-memurdan-keyfe-keder-satilik-orijinal-44-000-km-de-cat-tempra-92444944/detay) fiyatı görünce dudağınız uçuklayabilir.

cat motor çok nadir olarak gelmiş diye biliyorum. o olmasa bile yerine gene tempralarda bulunan 148bglık motor kullanılabılır tofaşa yeterli bence o güç

JusticeForAll
23-07-2012, 19:51
Esasen o Super Cat lerdeki motorlar 140 hp civarı gerçek SediciValvole motoru 155 hp yıllar önce SediciValvole motorundan atmosferikte 192 hp almıştı Oktay diye bir abi ama baya uğraşmıştı sanırım 20 valfli kapak takmıştı.

Bence swap olacaksa Tjet swaplayın :)

o kadar detaylı bilmiyorum

kickbuttowski
23-07-2012, 20:18
o kadar detaylı bilmiyorum yaşım 16 o araçları yapan abiler bu işlerle benim yaşımı geçkin süredir uğraşıyodur muhakkak. tjet pahalı olmaz mı ?

Bende o arabanın yapıldığı tarihlerde yapılmış olduğunu bilmiyordum öğrendiğimde çoktan satılmıştı bile :)

Bana göre en iyisi yeni nesil bir motor swaplamak tabi swap işi kolay değil ama turbodan daha kolay olacağına eminim sonuçta al tak işi sonra istediğin kadar basınç açar sınırları zorlarsın.. ayarı kaçtı kırıldı şöyle oldu böyle oldu derdi yok..

İlandaki tempranında 175 beygir olduğu filan yok saçmalamış arkadaş o motor 148 hpdir 13 litreden az yakmaz ve çokta iyi gitmez..

JusticeForAll
23-07-2012, 20:25
Bende o arabanın yapıldığı tarihlerde yapılmış olduğunu bilmiyordum öğrendiğimde çoktan satılmıştı bile :)

Bana göre en iyisi yeni nesil bir motor swaplamak tabi swap işi kolay değil ama turbodan daha kolay olacağına eminim sonuçta al tak işi sonra istediğin kadar basınç açar sınırları zorlarsın.. ayarı kaçtı kırıldı şöyle oldu böyle oldu derdi yok..

İlandaki tempranında 175 beygir olduğu filan yok saçmalamış arkadaş o motor 148 hpdir 13 litreden az yakmaz ve çokta iyi gitmez..

bilmiyorum orda 175 bg yazıyor doğruluğu ne derecedir artık Allah bilir. temprayı belki yürütmez ama kartalı koşturacağı kesin

safak34
23-07-2012, 21:19
Eskiden kuzenimin birinde CAT tipo vardı. en yüklüsüydü özellik olarak :) 2.0 16v motoru 148hp güc üretiyodu :D

JusticeForAll
23-07-2012, 21:33
bu iş için ayırdığınız miktarı ögrenebılır mıyım hiç yazmamıssınızda

safak34
23-07-2012, 21:37
max 5000 diyelim.. önümüzdeki aylarda da işte para arttırabilirsem ufak tefek çerezleri toparlarm

JusticeForAll
23-07-2012, 21:41
5bin tl swap için yeterli bence siz swap düşünün yoksa turbo ve atmosferik sizi üzecek

safak34
03-08-2012, 19:05
Şu avansı ve yakıtı en optimum şekilde neye göre nasıl ayarlayabilirim. ve Yagı sogutmak için yag filtresinin oraya takılan ve yag cıkısı alınan aparatı nerden bulurum ne diye bulurum yada yaptırılıyormu ozel olarak?

LeeGo26
06-08-2012, 13:42
merhaba bende aracımı biraz yürütmek istiyorum 93 slx. aynı sizin gibi düşünmüştüm 282 dereceli egzantrik büyük subap lar headers ile 20-25 beygir alırım dendi... hem şöyle bi durum var ilerde canım istedi geçtim turboya o zaman bi zarar etmem çünkü egzantriği turboda da alacağım... yanılıyor muyum ?

CGR328
06-08-2012, 18:56
282 turbo için çok hard olur ** aolmaz değil illaki olur rolanti çok sarsıntılı çalışır

Zorbey
06-08-2012, 20:18
Gündelik kullandığınız araçlarsa yakıtı üzer ;)

LeeGo26
07-08-2012, 01:28
o zaman ilerde turboya geçeyim dersem sıkıntı olacak yine... anladığım kadarıyla olay şu şekilde, iyi para harcayıp güzel bişey çıkartırsan fazla sıkıntın olmuyor ama ucuz yollu yürüteyim dersen sorunlar baş gösteriyor... yaptın mı tam yapacaksın bu işi...

TurboJDM
07-08-2012, 05:06
1997 Opel Vectra B 2.0 GLS Komple Motor Ankara Oto Çıkma Market - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 83387675 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-1997-opel-vectra-b-2-0-gls-komple-motor-ankara-oto-cikma-market-83387675/detay) 2.0 opel motoru takılıp birazda atmosferik yükleme yapılırsa sorunsuz yürür. Stock 136 hp + eksoz + Cai + yazılım = 150 hp yeter mi?

Edit: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-sifir-ayarinda-renault-laguna-2-0-16-v-rxe-komple-motor-82849834/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-e30-m10-motor-sikintisiz-problemsiz-76749352/detay bunlarda olur.

safak34
07-08-2012, 19:19
arkadaşlarr abiler ustalar.. Hararetin önüne nasıl geçerim?

TurboJDM
07-08-2012, 19:53
Radyatörü büyüt, Radyatör fanını değiştir.

CGR328
08-08-2012, 13:47
radyatörün kaçlık ? 2 likse kenarları plastik olansa hemen sök git 3lü süper radyatör taktır birde harici fan düğmesi taktır fan değişimine gerek yok

safak34
08-08-2012, 19:47
radyatörün kaçlık ? 2 likse kenarları plastik olansa hemen sök git 3lü süper radyatör taktır birde harici fan düğmesi taktır fan değişimine gerek yok

3lü süper var ama. sıkıştırma arttırılınca cok hararet yaparsın diyorlar ekstradan bir iyileştirmeye gerek varmı? yeterli olurmu atmosferik yapıyorum bu arada :/

Drft
08-08-2012, 21:19
3lü süper var ama. sıkıştırma arttırılınca cok hararet yaparsın diyorlar ekstradan bir iyileştirmeye gerek varmı? yeterli olurmu atmosferik yapıyorum bu arada :/

kardesım atmosferikte sıkıntı olmaz cagrının dedıgı superden al devam fıyatı dıgerlerıne gore pahalıdır ama sıkıntısız kullanırsın ben turboluda onu kullanıyorum bu sıcaklarda asırı bı sorun cıkarmadı henuz 1 yıldır

safak34
08-08-2012, 22:32
kardesım atmosferikte sıkıntı olmaz cagrının dedıgı superden al devam fıyatı dıgerlerıne gore pahalıdır ama sıkıntısız kullanırsın ben turboluda onu kullanıyorum bu sıcaklarda asırı bı sorun cıkarmadı henuz 1 yıldır

Ok Ztn cagrının dedigi superden var bende bakır 3 gözlü. ama şuan bile yetmiyor sanki.. Tıkanmış olabilirmi? ben aracımı günlük hayatta kullanabilmek istiyorum. memlekete giderken saga sola giderken sıkıntı cıkmasın istiyorum. bide kapagı sıkarken ne kadar basıyosunuz tork anahtarını kaç kg'a ayarlamak lazım en iyi olması için?

safak34
09-08-2012, 21:31
Konuyu silebilirsiniz yardımcı olmak isteyen herkeze teşekkürler.

safak34
02-10-2012, 19:53
İyi aksamlar herkeze. gene ustalara bir sorum olcak. atmosferik yukluyoruum ufaktan cıtırdan dereceli vs vs ama şöyle birşey var. Performans filtre takıcam ama şimdi piyasada bunları tipo kepleriyle falan yapıyorlar. birde el yapımı olanlar var tipo kepi direkmen karburatorume uymuyor ztn tek vidalı ben yapımı yaptırıcam. Genelde turbolarda falan geniş yapıyolar bu kepi. uzun oluyor neyse fazla uzatmadan yoksa acıklamayı yapamıcam :D Bu kepin dar olmasımı daha iyidir yoksa geniş olmasımı yane ne kadar ince olursa ne kadar direkmen vakumlarsa havayı dolaştırmadan o kadar iyimi yoksa genişmi olması gerekli kafama takılan bu. yardımcı olmanız dilegiyle şimdiden teşekkürler

d16y4
02-10-2012, 19:57
İyi aksamlar herkeze. gene ustalara bir sorum olcak. atmosferik yukluyoruum ufaktan cıtırdan dereceli vs vs ama şöyle birşey var. Performans filtre takıcam ama şimdi piyasada bunları tipo kepleriyle falan yapıyorlar. birde el yapımı olanlar var tipo kepi direkmen karburatorume uymuyor ztn tek vidalı ben yapımı yaptırıcam. Genelde turbolarda falan geniş yapıyolar bu kepi. uzun oluyor neyse fazla uzatmadan yoksa acıklamayı yapamıcam :D Bu kepin dar olmasımı daha iyidir yoksa geniş olmasımı yane ne kadar ince olursa ne kadar direkmen vakumlarsa havayı dolaştırmadan o kadar iyimi yoksa genişmi olması gerekli kafama takılan bu. yardımcı olmanız dilegiyle şimdiden teşekkürler

karb. genişliği ile aynı olsada olur

safak34
02-10-2012, 20:08
karb. genişliği ile aynı olsada olur

Ondan ziyade yukardan aşşagıya basıklık. yanal olarak degilde malzemenin alcaklıgı. cunku saplama da ayarlamam lazım ona göre acaba boy olarak uzun mu tutsam iyi olur , yoksa 70lik boru boyundamı kalsa hata borunun ucunu biraz ezip daha da kısa mesela 1cm daha aşşada olsa Karmıdır zararmıdır. biliyorum pek açıklayıcı olmuyo böyle ama şimdi resim yuklemek mesele :/

1998corsa
02-10-2012, 20:29
Ondan ziyade yukardan aşşagıya basıklık. yanal olarak degilde malzemenin alcaklıgı. cunku saplama da ayarlamam lazım ona göre acaba boy olarak uzun mu tutsam iyi olur , yoksa 70lik boru boyundamı kalsa hata borunun ucunu biraz ezip daha da kısa mesela 1cm daha aşşada olsa Karmıdır zararmıdır. biliyorum pek açıklayıcı olmuyo böyle ama şimdi resim yuklemek mesele :/

Karburatorle ugrasicaginiza enjeksiyona gecin daha verimli olur. Daha kolay ayar yaparsiniz.

safak34
02-10-2012, 21:47
Karburatorle ugrasicaginiza enjeksiyona gecin daha verimli olur. Daha kolay ayar yaparsiniz.

Bunu biliyorum ama şuan böyle bir uygulama yapıyorum elimdeki butce falan anca böyle bir uygulamaya yetiyo ne yazıkki. belki ilerde daha profesyonel şeyler yaparsam belki şimdilik öyle cıtırdan ufaktan. Da işte şu sordugum sorunun ustesınden gelemedim bana orası ne kadar dar olursa daha iyi olacakmıs gibime geliyor dogru mu dusunuyorum acaba yanlısmı bunu cozemedim

CGR328
02-10-2012, 22:27
karburator çapından 1 cm daha geniş olsa kafi ama o kadar ince eleme o kadar ince düşünüyosan işe motor içine giren havayı yalıt yani motorun sıcaklığından koru bu motor içinde ayrıntıları kafana takma

safak34
03-10-2012, 00:22
Isı yalıtımı adına. borunun uzanacagı yerin altına dogru. boru boşlukta kalacak biraz ister istemez. şu benzin depolarının ustundeki kalın Aliminyum plakalar gibi korumadan borunun altına dogru muhafaza gibi bişey yapsam. yada ne bileyim uygulama oldumu headers gibi o boruyuda amyant sargı ile sarmak iyi olurmu yada orda koskocaman boşlukta kalıcak nasıl bir yalıtım iyi olur?

CGR328
03-10-2012, 06:09
Çeşit çeşit şeyler yapılabilir sen imkanım aklın neye uyuyosa öyle yap biz sadece öneride bulunuyoruz burdan , ama ben olsam sol farı sökerim yada farım yarısını alırım 2 çerceveli fardan takarım uzunları delip fibercide gereken kesme ve boru geçme işlerini halledip farın arkasınada bi kabin yaparım , eksoz diğer yanda oldugu için her hangi bir malzemeden kabin yapabilirsin o sorun olmaz

safak34
13-10-2012, 15:42
Söyledigin şey cok profesyonel olur :) derecelinin max performansta calısması için yapmam gereken ince şeyler varmı acaba? ne gibi ayarlamalar yapmalıyım?

CGR328
13-10-2012, 15:55
egzantriği aldınmı ? 1300 kapak sonrasında port polish yapman lazım , subapları 1 er mm büyüt , yaylar sert olcak , sonrasında iyi bi subab ayarı gerekiyo ,, düz boru headers, lpgmikser iptali , hafif volan , vs vs sayarız daha sen ilk önce egzantriği bi tak bakıyım :)

bide pm atarsan sevinirim aynı şeyleri başka konularda çok yazdım oralardan da aratabilirsin konu kirliliği yapmamış oluruz

safak34
21-10-2012, 21:53
Selamlar. Aynı konu uzerinden yazıyorum zaten yazıcak kişiler buradan cevap veriyo ayriyetten kirlilik yaratmayalım. Motorum hazır olmak üzere bugun yarın cıkacak ve toplanmaya başlanacak kapak yaklasık 1 1.5mm Taşlandı.. Şimdi Avans ayarımı neye göre hangi verilere göre ve nasıl ayarlamalıyım? Sizce vuruntu yapacakmı yoksa orjinal avansını avans tabancası yardımı ile ayarlayıp devammı etmeliyim. Kücük bir soru başıma sıkıntı cıksın istemiyorum.

safak34
23-10-2012, 22:35
https://www.facebook.com/video/video.php?v=10151204516118221&saved#!/video/video.php?v=10151204516118221&notif_t=video_processed Sonuç :)