PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Atmosferik Boxer Güçlendirme ?



RSBurak
11-07-2012, 12:26
Arabanın tipi hoşuma gittiğinden vazgeçmek istemiyorum ancak gücü şu an için biraz düşük geliyor bana.Motor swaplamayı düşündüm ama astarı yüzünü geçecek gibi duruyor ve yasal işler ile uğraşamayacağım için bu fikirden vazgeçtim.

Araba 91' subaru legacy 1.8 karbüratörlü motor var.Şu an düz boru haricinde tamamen stock motor.Fabrika çıkışı 115 hp yazıyor şu an kaç hp bilmiyorum.Karbüratör pislendiğinden dolayı benzinde çalıştıramıyorum aklımdaki proje yüzünden karbüratörüde yaptırmıyorum.Yeni daha büyük bir karbüratör düşünüyorum yurtdışında bu motoru turbolayan adamın projesine baktığımda Karbüratör Brosol 28.30 adında bir karbüratör kullandığını gördüm.Sensör filan olmadığından açık hava filtresi takmayı ve egzozda bir kaç değişlik daha yapmayı düşünüyorum.Motor açılacak filan derseniz direk forged malzemeler ile toplarım yada arabayı bırakırım şimdilik gittiği yere kadar biraz daha hızlı gitsin diye uğraşıyorum :)

Bu şekilde ufak tefek oynamalarla 150 hp civarına yaklaşabilirmiyim ?

alihan_27
12-07-2012, 00:19
Kaba düzen enjeksiyon+turbo+lpg. Öncelikle enjeksiyon işine girişmen daha iyi olur düşüncesindeyim.

RSBurak
12-07-2012, 00:53
Kaba düzen enjeksiyon+turbo+lpg. Öncelikle enjeksiyon işine girişmen daha iyi olur düşüncesindeyim.

bu dediğiniz 150 hp civarları için biraz fazla değilmi ?

TurboJDM
12-07-2012, 01:14
bu dediğiniz 150 hp civarları için biraz fazla değilmi ?

zaten 0.5 barda 150 hp alırsınız günlük kullanımda sıkıntıda yaşamazsınız dediği gibi enjeksiyon işine girişin beyin olarakta Megasquirt kullanın forumda karbüratörlüden enjeksiyonluya çevrilmiş bi tane mk1 yada mk2 golf vardı onu icleyebilirsiniz.

alihan_27
14-07-2012, 01:39
bu dediğiniz 150 hp civarları için biraz fazla değilmi ?

115 hp'den 150hpye diyorsunuz. Bu kadar yıldan sonra 115hp değil şuan 110hp bile veremez belki o motor. Yaklaşık 40 hplik artış içinde atmosferik uygulamalar çok yorar, üstelik çok bulunan uğraşılan bir motorda değil sanırım. Yoksa bende netten görüyorum bazı araçlarda her emmeye birer adet karbüratör takıp yakıt canavarları ortaya çıkaranları. O tip araçlarıda günlük kullanmak mümkün görünmüyor.
Bu sebeplerden dedim enj., turbo diye. Hatta enjeksiyona geçip güzel bir ayarla bile çok farkedeceğini düşünüyorum.

RSBurak
15-07-2012, 11:42
bilgiler için teşekkürler.anladığım kadarıyla vti gti motoru gibi rahat hareket edemiyoruz bu motorlarda.benzinde çalıştırıp öyle deneyim belki biraz daha tatmin eder beni.peki 14" janttan 16" janta çıkarsam hantallaşırmı araç ?

0M42
15-07-2012, 13:12
Enjeksiyon sistemi kurup stok motora turbo uygulayıp 0.5 - 0.6 bar da 160 - 170 hp alırsınız bence.Karburatör ile uğraşmak çok mantıksız.

legacy
15-07-2012, 14:05
bilgiler için teşekkürler.anladığım kadarıyla vti gti motoru gibi rahat hareket edemiyoruz bu motorlarda.benzinde çalıştırıp öyle deneyim belki biraz daha tatmin eder beni.peki 14" janttan 16" janta çıkarsam hantallaşırmı araç ?


Jantın ağırlığı önemli burada Burak. Şu an sen sac jant kullanıyorsun muhakkak olacak hantallık. Ben 15 oemlerden 17 ye geçince araba lastik genişlediği için hantallaştı. Onuda anlamak zor oldu hafif jant takarsan sorun olmaz.

RSBurak
15-07-2012, 14:13
Enjeksiyon sistemi kurup stok motora turbo uygulayıp 0.5 - 0.6 bar da 160 - 170 hp alırsınız bence.Karburatör ile uğraşmak çok mantıksız.

bu riske girilirmi bilmiyorum biraz daha araştırmak lazım turbo uygulaması için zaten çoğu malzemeyi güçlendirmek gerekiyor.


Jantın ağırlığı önemli burada Burak. Şu an sen sac jant kullanıyorsun muhakkak olacak hantallık. Ben 15 oemlerden 17 ye geçince araba lastik genişlediği için hantallaştı. Onuda anlamak zor oldu hafif jant takarsan sorun olmaz.

bende 14 oemlerden 16 gc8 jantına geçiş düşünüyorum ağırlığı nasıldır acaba ? sırf ağırlık yönünden zararı varsa başka şekilde kapatırım o fazlalığı :)

legacy
15-07-2012, 20:13
bu riske girilirmi bilmiyorum biraz daha araştırmak lazım turbo uygulaması için zaten çoğu malzemeyi güçlendirmek gerekiyor.



bende 14 oemlerden 16 gc8 jantına geçiş düşünüyorum ağırlığı nasıldır acaba ? sırf ağırlık yönünden zararı varsa başka şekilde kapatırım o fazlalığı :)

Tane hesabı olarak 5-6 kg ağırlaşabilir emin değilim :) Onuda camlara film çektirip stepne ve arka koltukları sökerek kapatırsın :D bu kadar ince düşünmeye gerek yok bence arabalar 150 hp altında. tak gitsin. ben düşündüm mü :D

mrttncr
15-07-2012, 21:00
Enjeksiyon sistemi kurup stok motora turbo uygulayıp 0.5 - 0.6 bar da 160 - 170 hp alırsınız bence.Karburatör ile uğraşmak çok mantıksız.

Ayynen katılıyorum. karbüratör mü kaldı artık yahu.