Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW 3.25 Supercharger
cem_subasi
11-07-2012, 13:09
Arkadaşlar bmw 3,25 94 model aracımıza supercharger yaptırmak istiyorum. Aracımızı şuan 237hp bir kaç işlem yaptırdım fakat şu sıralar bu işlemi düşünüyorum. Bu konularda pek bilgim yok süpersharger ile turbosarj ne farkı var ? Bunlardan hangi uygundur? Yaklaşık ortama maliyeti montajı ile beraber ve tavsiye ettiğiniz bi usta varmıdır? Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum daha doğrusu tecrübelerinizi :) Teşekkürler.
sen bu arabaya ne yaptırdında motoru %50 kuvvetlendirebildin..
supercharger istediğine göre öle kallavi bi değişiklikte yok anlaşılan..
Şaştım kaldım
cem_subasi
11-07-2012, 13:23
sen bu arabaya ne yaptırdında motoru %50 kuvvetlendirebildin..
supercharger istediğine göre öle kallavi bi değişiklikte yok anlaşılan..
Şaştım kaldım
bütün parçalar yurt dışından özel geldi ve araçta;
-beyin
-üzerine remap
-custom haders
-70mm ara borular
-custom egzoz
-aem filitre kiti komple
ayrıca 3,25 ler 120 hp mi?
Bostancı JDM Works, daha önce birkaç tane 325'e supercharger taktılar. Senin çözümün orada.
İLETİŞİM | JdmWorks (http://www.jdmworks.net/iletisim)
Burada da yaptıkları BMW'ler var.
PROJELER (BMW) | JdmWorks (http://www.jdmworks.net/turbo-bmw)
aradığın isim Mert Bilaloğlu.
başkasına hiç gerek yok . bütün sorularını fazlasıyla cevaplayacaktır..
bütün parçalar yurt dışından özel geldi ve araçta;
-beyin
-üzerine remap
-custom haders
-70mm ara borular
-custom egzoz
-aem filitre kiti komple
ayrıca 3,25 ler 120 hp mi?
120 deil 170..
170 in %50 si = 85 hp
170 + 85 = 255 hp
bu ilk kısım
filtre eksoz hıdırs ve yazılım ile %50 güç artıyosa supercharger la 1000 leri bulacak bu araç..
120 deil 170..
170 in %50 si = 85 hp
170 + 85 = 255 hp
bu ilk kısım
filtre eksoz hıdırs ve yazılım ile %50 güç artıyosa supercharger la 1000 leri bulacak bu araç..
güzel kazanç biz niye akıl edemedik lan bunu :D:D:D
120 deil 170..
170 in %50 si = 85 hp
170 + 85 = 255 hp
bu ilk kısım
filtre eksoz hıdırs ve yazılım ile %50 güç artıyosa supercharger la 1000 leri bulacak bu araç..
192 hp araç
BMW - 3er Coupe (E36) - 325 i (192 Hp) - Teknik özellikler, yakıt tüketimi (http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=10054)
192 hp araç
BMW - 3er Coupe (E36) - 325 i (192 Hp) - Teknik özellikler, yakıt tüketimi (http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=10054)
doğruymuş valla aklımda yanlış kalmış, ama genede rakam fazla kalıyor %25 - %26 da
doğruymuş valla aklımda yanlış kalmış, ama genede rakam fazla kalıyor %25 - %26 da
yılların verdiği arızalar kaça düşürmüştür o beygileri kimbilir :D 0 km değil neticede
cem_subasi
11-07-2012, 14:45
120 deil 170..
170 in %50 si = 85 hp
170 + 85 = 255 hp
bu ilk kısım
filtre eksoz hıdırs ve yazılım ile %50 güç artıyosa supercharger la 1000 leri bulacak bu araç..
3.25 lerin 170 hp olduğunu senden duydum ayrıca bir gün buluşup sizi ağırlarım beraber gideriz İSTEDİĞİNİZ yerde dyno'ya sokar ölçümüzü yaparız ;)
3.25 lerin 170 hp olduğunu senden duydum ayrıca bir gün buluşup sizi ağırlarım beraber gideriz İSTEDİĞİNİZ yerde dyno'ya sokar ölçümüzü yaparız ;)
he bide dyno verisi yani bu ? cıktısını gorebılır mıyız ?
cem_subasi
11-07-2012, 14:47
192 hp araç
BMW - 3er Coupe (E36) - 325 i (192 Hp) - Teknik özellikler, yakıt tüketimi (http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=10054)
Teşekkürler verdiğiniz bilgi için :)
cem_subasi
11-07-2012, 14:51
he bide dyno verisi yani bu ? cıktısını gorebılır mıyız ?
hayır ben öle bişey söylemedim bana ortalama ve yaklaşık söylenen hp bu; yapılan işlemler dahilinde. Ayrıca bildiğiniz üzere saymış olduğum 3-4 işlemler araca yaklaşık 40-45 güç vermiyeceğini sizde bende biliyoruz(ufak tefek exstralar mevcut). benim söylemek istediğim bana söylenen gücün bu olduğu dynoda bu gücü vereceğini emin olduğumu söylemek istedim.
hayır ben öle bişey söylemedim bana ortalama ve yaklaşık söylenen hp bu; yapılan işlemler dahilinde. Ayrıca bildiğiniz üzere saymış olduğum 3-4 işlemler araca yaklaşık 40-45 güç vermiyeceğini sizde bende biliyoruz(ufak tefek exstralar mevcut). benim söylemek istediğim bana söylenen gücün bu olduğu dynoda bu gücü vereceğini emin olduğumu söylemek istedim.
-beyin ( orjınalınde beyın cıkıyor dıye bılıyorum ?)
-üzerine remap ( neyın uzerıne remap? yanı map yapıldı begenmedınız yenıdenmı map yazıldı ?)
-custom haders ( header nerde yapıldı ? E36 M3 header en ıyı verımı verıyor dıye bılıyorum yada supersprınt ? onlardan daha ıyı verım alınacak header nerde yapıldı ?)
-70mm ara borular
-custom egzoz
-aem filitre kiti komple
vs vs vs
cem_subasi
11-07-2012, 15:09
-beyin ( orjınalınde beyın cıkıyor dıye bılıyorum ?)
-üzerine remap ( neyın uzerıne remap? yanı map yapıldı begenmedınız yenıdenmı map yazıldı ?)
-custom haders ( header nerde yapıldı ? E36 M3 header en ıyı verımı verıyor dıye bılıyorum yada supersprınt ? onlardan daha ıyı verım alınacak header nerde yapıldı ?)
-70mm ara borular
-custom egzoz
-aem filitre kiti komple
vs vs vs
İkimizinde musait olduğu bi gün bekliyorum sizi :)
e36 m50 m52 için hazır s.c kit var beyin, intercoler, borular, kasnak, silikonlar, yağlama borusu hepsi hazırda var alpinestar maltepede mevcut haberin olsun
cem_subasi
11-07-2012, 15:31
e36 m50 m52 için hazır s.c kit var beyin, intercoler, borular, kasnak, silikonlar, yağlama borusu hepsi hazırda var alpinestar maltepede mevcut haberin olsun
eyw saol dostum ;)
SC hakkinda yeteri kadar bilgili degilim fakat, saglikli bir 94 3.25 bu islemlerle 200-205 bg arasi cikartir. Killik olsun diye soylemedim.
SC hakkinda yeteri kadar bilgili degilim fakat, saglikli bir 94 3.25 bu islemlerle 200-205 bg arasi cikartir. Killik olsun diye soylemedim.
o konuda anlasamıyoruz arkadasla :D:D:D
benzınlı ve beslemesız araclarda yazılım cok etkılı olmuyo,arkadaslara 190 hp den bu kadar güce ulasmak tuhaf gelmıstır...tabııkı kımsenın bıseylerı abartacak hali yoktur..bi turbocu olarak turboşarjı önericem doğal olarak:D
BurakCengizhanoğlu
11-07-2012, 20:16
Benmde rs te yazilim var 250 hp
Benmde rs te yazilim var 250 hp
yani 190 hp den yazılımla 250 hp mi dıyorsunuz?
cembozbey
11-07-2012, 21:03
o hp ler cok zor maalesef ciddi sıkıstırma ve egzantirik ister ayrıca beyin neydi sormuslar dı ama ?
Arkadas konu acti forum ahalisi yemedi sonra uzun bi sure offline :)
niye olmasın... (supercharge olayı beygir olayı değil :) ) zira iki hafta sonra 3.18is e koycaz Allah kısmet ederse... aklına takılanları bilgim dahilinde yanıtlamaya çalışırım kardeşim...
her türlü sorunuza eray yümsel nickli eray yanıt verecektir bi ulaşın isterseniz..bmw ilgi alanıdır kendisinin :)
TurboJDM
12-07-2012, 01:04
bütün parçalar yurt dışından özel geldi ve araçta;
-beyin
-üzerine remap
-custom haders
-70mm ara borular
-custom egzoz
-aem filitre kiti komple
ayrıca 3,25 ler 120 hp mi?
güzel kazanç biz niye akıl edemedik lan bunu :D:D:D
valla biz akıl edememişiz. :D:D:D bunlarla 60 hp alıysanız yaa biz bu atmosferik işinde bi hata yapıyoruz yada bizim araçlarda birşey var :D:D:D:D
Eray Yümsel
12-07-2012, 03:03
arkadaşın yazdığı speclerle o hp ler zor ancakkk
m3 headers m50 emme manifoldu + güzel bi remap yada ecu + usa m3 egzantrikleri ve güzel bir egzos sistemi ile temiz 240hp alabilirsiniz 3.25 yada 328 den bilginiz olsun
konuya gelirsek sc kit istersen elimde var hali hazırda aracımda takılı test eder alırsın tak çalıştır şeklinde 6000tl ye veririm... herşey dahil montajda
cem_subasi
12-07-2012, 10:36
benzınlı ve beslemesız araclarda yazılım cok etkılı olmuyo,arkadaslara 190 hp den bu kadar güce ulasmak tuhaf gelmıstır...tabııkı kımsenın bıseylerı abartacak hali yoktur..bi turbocu olarak turboşarjı önericem doğal olarak:D
Öncelikle özür diliyorum yanlış bir bilgi verdim. Araçta beyin yokmuş orjinalin üstüne almanyadan yazılım yapılmış. Abim askerdeyken yapıldı işlem. Dün yaptırdığı ustayla konuştuk. dyno verisi hala saklı ise sistemde duruyosa yollucak sizlere sunucam. Ustanın söylemiş olduğu ; 192hp orjinal haline yazılım dahilinde 219 hp olmuştur. dyno verisi mevcut tabi ulaşılabilirse ulaşmaya çalışıyorum. Ayrıca m50 emme manifoldu, m3 için özel yapım haders var. yani burda birbirmizi kandırmaya uğraşmıyorum neyse onu söylüyorum.
cem_subasi
12-07-2012, 10:38
arkadaşın yazdığı speclerle o hp ler zor ancakkk
m3 headers m50 emme manifoldu + güzel bi remap yada ecu + usa m3 egzantrikleri ve güzel bir egzos sistemi ile temiz 240hp alabilirsiniz 3.25 yada 328 den bilginiz olsun
konuya gelirsek sc kit istersen elimde var hali hazırda aracımda takılı test eder alırsın tak çalıştır şeklinde 6000tl ye veririm... herşey dahil montajda
peki daha ucuz maliyetli bir işlem varmıdır? Yada sc dışında ne işlem yapabiliriz?
cem_subasi
12-07-2012, 10:39
niye olmasın... (supercharge olayı beygir olayı değil :) ) zira iki hafta sonra 3.18is e koycaz Allah kısmet ederse... aklına takılanları bilgim dahilinde yanıtlamaya çalışırım kardeşim...
eyw çok teşekkür ederim işte ama sc mi turbosarjmı fikir almak istiyorum tecrübeli kişilerden :)
cem_subasi
12-07-2012, 10:40
Arkadas konu acti forum ahalisi yemedi sonra uzun bi sure offline :)
Çalıştığım için sürekli bakamıyorum :)
ozkanfaruk
12-07-2012, 11:32
3.20 zaten 170 küsür hp, 3.25 nasıl 170 olsun.
3.20 150
3.25 192
3.28 193 hp yanlış bılgıler yazıyo bazı arkadaşlar
3.20 150
3.25 192
3.28 193 hp yanlış bılgıler yazıyo bazı arkadaşlar
320i 156
320 ///m motorlar 169 hp
BoraÇİFTÇİ
12-07-2012, 13:54
o hp ler cok zor maalesef ciddi sıkıstırma ve egzantirik ister ayrıca beyin neydi sormuslar dı ama ?
Cemcim senın setup ına çok benziyor bu setup...
Nasıl zor olcak anlamadım sende aynıs beygirlerden bahsediyordun zaten...
Eray Yümsel
12-07-2012, 14:06
Cemcim senın setup ına çok benziyor bu setup...
Nasıl zor olcak anlamadım sende aynıs beygirlerden bahsediyordun zaten...
bu işler böyle kendi yaptıgında tr de tek dir başkası yapınca şeytan taşlar gibi devam :D o biiiir CEEEM BOOZBEEEY
cembozbey
12-07-2012, 21:24
Cemcim senın setup ına çok benziyor bu setup...
Nasıl zor olcak anlamadım sende aynıs beygirlerden bahsediyordun zaten...
zor diye bişey yok boracım arkadasın setupında egzantirik yay sapka ve beyin olarak birsey göremedim o yuzden o hp ler imkansız
zaten kendiside gercekci rakamları yazmıs sonradan
ben isterimki butun bmwler 500hp olsun evocu kardesim amacım yol göstermekti:(
çok kısaca: supercharger alt devirlerden itibaren devreye giren bi sistem turbo önce doldurması lazım.. turbonun avantajı ürettiği beygirlerin hepsini sana verir doldurduktan sonra.. ancak supercharger kasnakla döndüğü için motor ürettiği beygirlerin birazını supercharger a verir oda ona fazlasıyla geri verir turboya göre avantajı ise turbo 3000 devirde dolduruyo diyelim sen o zamana kadar supercharger dan çoktan faydalanmaya başlarsın.. teoride böyle pratik de görecez iki hafta sonra başlıyoz :D
cem_subasi
13-07-2012, 10:45
çok kısaca: supercharger alt devirlerden itibaren devreye giren bi sistem turbo önce doldurması lazım.. turbonun avantajı ürettiği beygirlerin hepsini sana verir doldurduktan sonra.. ancak supercharger kasnakla döndüğü için motor ürettiği beygirlerin birazını supercharger a verir oda ona fazlasıyla geri verir turboya göre avantajı ise turbo 3000 devirde dolduruyo diyelim sen o zamana kadar supercharger dan çoktan faydalanmaya başlarsın.. teoride böyle pratik de görecez iki hafta sonra başlıyoz :D
Hayırlısıyla inş :)
çok kısaca: supercharger alt devirlerden itibaren devreye giren bi sistem turbo önce doldurması lazım.. turbonun avantajı ürettiği beygirlerin hepsini sana verir doldurduktan sonra.. ancak supercharger kasnakla döndüğü için motor ürettiği beygirlerin birazını supercharger a verir oda ona fazlasıyla geri verir turboya göre avantajı ise turbo 3000 devirde dolduruyo diyelim sen o zamana kadar supercharger dan çoktan faydalanmaya başlarsın.. teoride böyle pratik de görecez iki hafta sonra başlıyoz :D
burada temelde iki cesit olan sc nin avatajlarını corba haline getirmis ortaya super bi sc cıkarmıssın dostum. Oncelikle iki cesit sc var biri centrifugal olan digeride root type diye gecen. Centrifugal olan gorunum olarak turboya benzer, salyangoz seklindedir, kayıs tahriki ile doner, oyle gaza oturunca direk basınıcı goremezsin, basınc devirle paralel olarak linear sekilde artar, maximum basıncı redline'da elde edersin. e36 icin sc kitleri bu tipi kullanır, ben kendimde bu tipi kullandım aracımda su anda erayda bunu kullanıyor vs.. Oyle 3000 devir basınc coktan geliyor vs.. bu sc de olmaz :) kasnak kombinasyonları ve sc donebilecegi maximum deviri hesaplayarak basıncını ayarlarsın, 0.5 bar basan bi kombinasyon sectin diyelim bu basını aracın maximum devirinde gorebilirsin.
Root type dedikleri sc ise aslında senin erken geliyo dedigin sc'dir. İlk nesil minilerde mercedeslerde vs.. olan bu tiptir. Bu temel olarak havayı sıkıstırıp motora veren bıcaklardan olusan bi sc'dir. Buda kayıs tahrikli doner. daha dusuk devirde basınc saglar ama olsturdugu basınclı hava linear bi akıs icinde degil kesik kesik sekilde verir bu dezavantajdır vs.. bu sekilde uzar gider :)
demem o ki ne tip sc kullanacagını bilmiyorum ama yukarıda yazdıklarını bu bilgiler dogrultusunda revize etmen gerekebilir :)
benim kullanacağım root type eaton m90 :D belki de onu baya incelediğim için o yönde söylemlerde bulunmuş olabilrim :D hazır birini bulmuşken bilgilerinden faydalanıyım :D
daha dusuk devirde basınc saglar ama olsturdugu basınclı hava linear bi akıs icinde degil kesik kesik sekilde verir derken kesik kesikten kasıt nedir ve bunun sebebi nedir.. aydınlatırsanız sevinirim..
Ben uzman falan degilim resul ama nacizane bildiklerim yazayım, senin inceledigin root type sc nin ic yapısına da bakmıssındır. Emdigi havayı birbirine paralel donen bıcaklar sayesinde bıcakların odalarında sıkıstırıp daha sonra manifolda uflemekte ve orada pozitif bir basınc olusturmakta. Bu durumda bu odalarda sıkısan hava turbo yada diger tip sc deki gibi linear bi akıs seklinde degil mevcut yapıdan dolayı pulse yani atımlar seklide verilmekte, o yazdıgım kısımdan kastım bu.
anladım.. iç yapısını filan incelemiştim ama bu bilgiye rastlamamıştım daha önce.. yalnız anlattığın şey çok mantıklı.. tek soru bu kesik kesik gönderme işi 10000 rpm de dönerken sanırım öyle hissedilir bişey olmayacaktır?? benim şu an aklımdaki projeyle ilgili tek sıkıntım şu: (her şeyi tasarladım ama bunu söyleyince belki gülersiniz :D)
ben bypass valfini aktive edecek hortumu nerden alacağımı tam olarak kestiremiyorum aklımda bişey olmasına rağmen..
ikinci de boost saatinin bağlantısı için T yi nereye atacağımı bilmiyorum henüz..
bu söylediklerim çok basit sorular gibi gelebilir ama burda usta filan olmadığım halde bu işten en çok anlayının da ben olduğum düşünülürse bu soruların yanıtını bulmam lazım yoksa hali hazırda montajı yapılmış bi araç bulacam :D
anladım.. iç yapısını filan incelemiştim ama bu bilgiye rastlamamıştım daha önce.. yalnız anlattığın şey çok mantıklı.. tek soru bu kesik kesik gönderme işi 10000 rpm de dönerken sanırım öyle hissedilir bişey olmayacaktır?? benim şu an aklımdaki projeyle ilgili tek sıkıntım şu: (her şeyi tasarladım ama bunu söyleyince belki gülersiniz :D)
ben bypass valfini aktive edecek hortumu nerden alacağımı tam olarak kestiremiyorum aklımda bişey olmasına rağmen..
ikinci de boost saatinin bağlantısı için T yi nereye atacağımı bilmiyorum henüz..
bu söylediklerim çok basit sorular gibi gelebilir ama burda usta filan olmadığım halde bu işten en çok anlayının da ben olduğum düşünülürse bu soruların yanıtını bulmam lazım yoksa hali hazırda montajı yapılmış bi araç bulacam :D
yahu kardesım neyın ıc yapısını ıncelıyosun,youtube dan bakarak ordan burdan bıseyler okuyarak olmaz bu işler,heleki süpersarj daha karısıkken turbodan,olmaz,bılmek lazım konulara vakıf olmak yasamıs olmak lazım en azından,forumda herkes usta herkes bilirkişi dıye bı kaıde kural yok,neyın 10 000 rpm dönmesi? hıssedılen derken neyı kastedıyosun? neyi tasarladın? by pass valfı dedıgın ne? aktıve eden hortum derken neyı kastedıyosun,bunların hepsını bılınclı olarak bılerekmı soyluyosun? ben 20 yıldır turbo tamırcısıyım ben senın kadar bılmıyorum galıba..dedıklerımı yanlıs anlama kardesım..ama yanlıs bılgı yada yarım yamalak bılgı ogrenmektense, hıc öğrenmemek ıyıdır...
incelediğim şey sipariş edip elime ulaşan eaton m90 supercharger ın iç yapısı.. anlaşılamayacak bişey yok arkadaşın dediği yapıyı içine bakınca anlıyosun.. bence superşarj turbodan daha karışık değil sadece turbo piyasada çok fazla olduğu için insanlar turbo hakkında daha fazla bilgi sahibi o kadar.. insanın bi şeyi yaşaması için en azından bir kere başına gelmesi lazım herşeyin bi ilki olacak yani.. forumda herkes usta fikrine katılmıyorum zira forum dediğimiz şey insanların bilgili diğer insanlara sorular sorarak kendi kendilerini internet yoluyla geliştirme araçları.. bu anlamda soru sormak veya öğrenmeye çalışmak bazen suç oluyo (lütfen siz de dediğimi yanlış anlamayın) ve bizler bu amaçla forum sitelerini ziyaret ediyoruz.. 10000 rpm dönmesi derken ki kasıt da supercharger ın 10000 rpm de dönmesi (bunun hesabı hakkında da bilgi verebilirim ama konu dağılmasın)... by pass valve dediğim yapı: yeterli boost olmadığında supercharger ın devreye girmesini engelleyen bi sistem en basit haliyle.. hortum derken kendimi tam anlamıyla ifade edememiş olabilirim... son olarak bizler en nihayetinde kullanıcıyız ve burda bi çok insan kullandığı araçları nasıl daha iyi daha performanslı yaparız gibi şeyleri öğrenmeye çalışıyo ya da sorunlarını çözmeye çalışıyo.. bi şeyi yarım yamalak ya da yanlış öğrenmek derken de neyi kastediosunuz anlamadım ama bu işi meslek olarak yapmak gibi bi durumumuz yok bu saatten sonra onun içinde bi kursa veya okula mı gitmemiz lazım tam öğrenmek için anlayamadım.. evet bişeyler yapmaya çalışıyoruz ve bunun için haftalardır internet başında gerek yurt içi gerekse yurt dışı sitelerinden ne var ne yok okuyup öğrenmeye bilgi sahibi olmaya çalışıyorum hala eksikler olabilir ama bu süreçte normaldir sanırım onlarda.. sizi kızdırdıysam özür dilerim ama yaklaşımınız biraz hada yumşak olabilirdi.. yine de katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim hayırlı geceler..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.