deeperblack
12-07-2012, 21:07
Hazır tatile çıkmışken boş durmayalım birşeyler yapalım dedik.
Baya bir zamandır kafamda oluşturduğum projeyi hayata döndürmek için Özer kardeşimin yolunu tuttum.
Arabayı aldığım hafta zaten kapı içlerinin izolasyonunu yapmıştım.
Stinger in malzemesine çok benzeyen bir malzeme kullanmıştım. 3 senedir tık demedi hala beton gibi sağlam.
Esasında bunu yapmamın sebebi japonların pek önemsemediği kapı içlerindeki izolasyon olayını biraz daha güçlendirmekti.
Alman arabalarının orjinal müzik sistemi bile gayet başarılı çalmasına rağmen japon arajlarındaki izolasyon problemi alt frekanslarda hoparlörün ton üretmesi için kabin oluşturmuyor.
Bakınız bir golf kapısı :
http://www.myturbodiesel.com/images/b5/body/doorm1.jpg
İlk etapta kapı kartonlarını söktük.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/5.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/6.jpg
Ardından cross umuzu ve sökülebilecek diğer parçaları söktük.
Şimdi sıra nefret ettiğim şu ziftli yapışkanla boğuşmaya geldi.
Size tavsiyem bu işlemi kesinlikle eldivenle yapmanız, zira ele yapıştımı zifti derinin altına geçiyor ve uzunca bir süre çıkmıyor.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/3.jpg
Üstübü ve tiner yardımıyla güzelce temizledik.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/12.jpg
Daha sonra kapatmak istediğimiz bölümlerin kalıplarını mukavva ile çıkardık.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/13.jpg
Mukavvaları kestik.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/11.jpg
Çıkardığımız kalıplarla 0,40 saçlarıda saç makası ile kestik.
Mukavvayı ve sacı birbirine yapıştırdık ve iç tarafından kendinden yapışkanlı olan izolasyon malzemesi ile yapıştırdık.
Gelelim montaja :
İzolasyon malzemesi iç tarafta kalacak şekilde sacları kapılara vidaladık.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/14.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/15.jpg
Kapı kilidi ve açma kolunun teli için birer delik açtık ve içerden aynı izolasyon malzemesi ile etraflarını sararak izole ettik.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/16.jpg
Daha sonra söktüğümüz naylonun 1er cm dışından kalıp alarak başka bir izolasyon malzemesi kestik ve dıştan yapıştırdık.
Söktüğümüz parçaları ve crossları yerine taktık ve izolasyonumuz tamamlandı :)
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/17.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/18.jpg
Denemeler tahminimden çok daha başarılı oldu. Morelleri biraz daha alt frekansa çektik ve farkı hissedilir derecede anladık.
Buda bonus :
Ocak ayında almıştım fakat bir türlü kısmet olmadı kablolarımı değiştirmek ama montaj bittikten sonra keşke alır almaz yapsaydım dedim. Ses kablolarım yine stinger di fakat alt serilerdendi şimdi Expert serisine geçtim ve bu kadar büyük fark olacağına ihtimal vermiyodum.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/1.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/2.jpg
Bunlarda Morel Elate 6" larımız.
Kısmetse bu ay sonunda CDM 88 ve 3 yollu yeni cross larla birlikte 3 yollu sisteme geçicez.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/8.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/4.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/7.jpg
Sırada bagajımız var :)
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/9.jpg
Aşağıda çarşı pazar karışık. İlk boş kaldığımda buranın zeminine ince bi mdf yada pleksi ayarlayıp kablolbarı gizlicem.
Buarada Araçtaki sistem :
Ana ünite :
Alpine W404
İşlemci :
PXA H-100 + KTX H-100
Kapılar :
Morel Elate 6"
Subwoofer :
MTX Thunder T7512-04
Amfiler :
Audio System F4- 600 (emektarım 5 yaşında)
Massive Audio D2400
Kapasitör :
Kole Audio C8D
Yardımlarından dolayı Özer Kardeşime. Misafirperverliği ve desteği için Garage Tuning / Ümraniye ailesine teşekkür ediyorum..
Baya bir zamandır kafamda oluşturduğum projeyi hayata döndürmek için Özer kardeşimin yolunu tuttum.
Arabayı aldığım hafta zaten kapı içlerinin izolasyonunu yapmıştım.
Stinger in malzemesine çok benzeyen bir malzeme kullanmıştım. 3 senedir tık demedi hala beton gibi sağlam.
Esasında bunu yapmamın sebebi japonların pek önemsemediği kapı içlerindeki izolasyon olayını biraz daha güçlendirmekti.
Alman arabalarının orjinal müzik sistemi bile gayet başarılı çalmasına rağmen japon arajlarındaki izolasyon problemi alt frekanslarda hoparlörün ton üretmesi için kabin oluşturmuyor.
Bakınız bir golf kapısı :
http://www.myturbodiesel.com/images/b5/body/doorm1.jpg
İlk etapta kapı kartonlarını söktük.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/5.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/6.jpg
Ardından cross umuzu ve sökülebilecek diğer parçaları söktük.
Şimdi sıra nefret ettiğim şu ziftli yapışkanla boğuşmaya geldi.
Size tavsiyem bu işlemi kesinlikle eldivenle yapmanız, zira ele yapıştımı zifti derinin altına geçiyor ve uzunca bir süre çıkmıyor.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/3.jpg
Üstübü ve tiner yardımıyla güzelce temizledik.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/12.jpg
Daha sonra kapatmak istediğimiz bölümlerin kalıplarını mukavva ile çıkardık.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/13.jpg
Mukavvaları kestik.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/11.jpg
Çıkardığımız kalıplarla 0,40 saçlarıda saç makası ile kestik.
Mukavvayı ve sacı birbirine yapıştırdık ve iç tarafından kendinden yapışkanlı olan izolasyon malzemesi ile yapıştırdık.
Gelelim montaja :
İzolasyon malzemesi iç tarafta kalacak şekilde sacları kapılara vidaladık.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/14.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/15.jpg
Kapı kilidi ve açma kolunun teli için birer delik açtık ve içerden aynı izolasyon malzemesi ile etraflarını sararak izole ettik.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/16.jpg
Daha sonra söktüğümüz naylonun 1er cm dışından kalıp alarak başka bir izolasyon malzemesi kestik ve dıştan yapıştırdık.
Söktüğümüz parçaları ve crossları yerine taktık ve izolasyonumuz tamamlandı :)
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/17.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/18.jpg
Denemeler tahminimden çok daha başarılı oldu. Morelleri biraz daha alt frekansa çektik ve farkı hissedilir derecede anladık.
Buda bonus :
Ocak ayında almıştım fakat bir türlü kısmet olmadı kablolarımı değiştirmek ama montaj bittikten sonra keşke alır almaz yapsaydım dedim. Ses kablolarım yine stinger di fakat alt serilerdendi şimdi Expert serisine geçtim ve bu kadar büyük fark olacağına ihtimal vermiyodum.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/1.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/2.jpg
Bunlarda Morel Elate 6" larımız.
Kısmetse bu ay sonunda CDM 88 ve 3 yollu yeni cross larla birlikte 3 yollu sisteme geçicez.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/8.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/4.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/7.jpg
Sırada bagajımız var :)
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/9.jpg
Aşağıda çarşı pazar karışık. İlk boş kaldığımda buranın zeminine ince bi mdf yada pleksi ayarlayıp kablolbarı gizlicem.
Buarada Araçtaki sistem :
Ana ünite :
Alpine W404
İşlemci :
PXA H-100 + KTX H-100
Kapılar :
Morel Elate 6"
Subwoofer :
MTX Thunder T7512-04
Amfiler :
Audio System F4- 600 (emektarım 5 yaşında)
Massive Audio D2400
Kapasitör :
Kole Audio C8D
Yardımlarından dolayı Özer Kardeşime. Misafirperverliği ve desteği için Garage Tuning / Ümraniye ailesine teşekkür ediyorum..