PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : JUM FN2 Type R - Kapı İçleri izolasyon çalışması



deeperblack
12-07-2012, 21:07
Hazır tatile çıkmışken boş durmayalım birşeyler yapalım dedik.
Baya bir zamandır kafamda oluşturduğum projeyi hayata döndürmek için Özer kardeşimin yolunu tuttum.

Arabayı aldığım hafta zaten kapı içlerinin izolasyonunu yapmıştım.
Stinger in malzemesine çok benzeyen bir malzeme kullanmıştım. 3 senedir tık demedi hala beton gibi sağlam.

Esasında bunu yapmamın sebebi japonların pek önemsemediği kapı içlerindeki izolasyon olayını biraz daha güçlendirmekti.
Alman arabalarının orjinal müzik sistemi bile gayet başarılı çalmasına rağmen japon arajlarındaki izolasyon problemi alt frekanslarda hoparlörün ton üretmesi için kabin oluşturmuyor.

Bakınız bir golf kapısı :

http://www.myturbodiesel.com/images/b5/body/doorm1.jpg

İlk etapta kapı kartonlarını söktük.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/5.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/6.jpg
Ardından cross umuzu ve sökülebilecek diğer parçaları söktük.

Şimdi sıra nefret ettiğim şu ziftli yapışkanla boğuşmaya geldi.
Size tavsiyem bu işlemi kesinlikle eldivenle yapmanız, zira ele yapıştımı zifti derinin altına geçiyor ve uzunca bir süre çıkmıyor.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/3.jpg

Üstübü ve tiner yardımıyla güzelce temizledik.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/12.jpg

Daha sonra kapatmak istediğimiz bölümlerin kalıplarını mukavva ile çıkardık.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/13.jpg
Mukavvaları kestik.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/11.jpg

Çıkardığımız kalıplarla 0,40 saçlarıda saç makası ile kestik.
Mukavvayı ve sacı birbirine yapıştırdık ve iç tarafından kendinden yapışkanlı olan izolasyon malzemesi ile yapıştırdık.

Gelelim montaja :
İzolasyon malzemesi iç tarafta kalacak şekilde sacları kapılara vidaladık.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/14.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/15.jpg

Kapı kilidi ve açma kolunun teli için birer delik açtık ve içerden aynı izolasyon malzemesi ile etraflarını sararak izole ettik.

http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/16.jpg

Daha sonra söktüğümüz naylonun 1er cm dışından kalıp alarak başka bir izolasyon malzemesi kestik ve dıştan yapıştırdık.
Söktüğümüz parçaları ve crossları yerine taktık ve izolasyonumuz tamamlandı :)

http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/17.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/18.jpg

Denemeler tahminimden çok daha başarılı oldu. Morelleri biraz daha alt frekansa çektik ve farkı hissedilir derecede anladık.

Buda bonus :
Ocak ayında almıştım fakat bir türlü kısmet olmadı kablolarımı değiştirmek ama montaj bittikten sonra keşke alır almaz yapsaydım dedim. Ses kablolarım yine stinger di fakat alt serilerdendi şimdi Expert serisine geçtim ve bu kadar büyük fark olacağına ihtimal vermiyodum.
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/1.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/2.jpg

Bunlarda Morel Elate 6" larımız.
Kısmetse bu ay sonunda CDM 88 ve 3 yollu yeni cross larla birlikte 3 yollu sisteme geçicez.

http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/8.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/4.jpg
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/7.jpg


Sırada bagajımız var :)
http://www.gerigerivtecacarim.com/2012/kapi/9.jpg
Aşağıda çarşı pazar karışık. İlk boş kaldığımda buranın zeminine ince bi mdf yada pleksi ayarlayıp kablolbarı gizlicem.

Buarada Araçtaki sistem :

Ana ünite :
Alpine W404
İşlemci :
PXA H-100 + KTX H-100
Kapılar :
Morel Elate 6"
Subwoofer :
MTX Thunder T7512-04
Amfiler :
Audio System F4- 600 (emektarım 5 yaşında)
Massive Audio D2400
Kapasitör :
Kole Audio C8D

Yardımlarından dolayı Özer Kardeşime. Misafirperverliği ve desteği için Garage Tuning / Ümraniye ailesine teşekkür ediyorum..

Bazu
12-07-2012, 21:14
Güzel çalışma tebrikler.

chaylak
12-07-2012, 21:25
Yeni kablolar yandikca dahada guzel olacaktir. Ellerinize saglik

milksop
12-07-2012, 21:28
guzel calisma olmus hayirli olsun.

shumi
12-07-2012, 21:43
mukemmel olmus deyatlı anlatım ıcınde tsk cumhur,keyıfle bın ıns :)

deeperblack
12-07-2012, 22:31
Hepinize teşekkürler arkadaşlar. 3 yolluya geçincede tüm detayları fotoğraflayıp güzel bir konu açıcam inşallah.

Low-Rider
12-07-2012, 22:37
hacu elinize sağlık

jantmax'a geldiğinde dinlet bir gün merak ettim

mmustu
12-07-2012, 22:37
Hic usenmiyon dimi haci :) ellerine saglik

deeperblack
12-07-2012, 23:05
hacu elinize sağlık

jantmax'a geldiğinde dinlet bir gün merak ettim
Dinletirim tabi reyiz :) Lafımı olur :)


Hic usenmiyon dimi haci :) ellerine saglik
Aslında çok üşeniyomda bi okadarda üşenmiyom hemşo

Ome_RS
12-07-2012, 23:15
eline saglık insan yalıtımlı bi arac kulandıktan sonra baska aractan memnun kalmıyo ses ve kullanım konforu olarak eminim cok keyfli olmustur.

deeperblack
12-07-2012, 23:24
eline saglık insan yalıtımlı bi arac kulandıktan sonra baska aractan memnun kalmıyo ses ve kullanım konforu olarak eminim cok keyfli olmustur.

Teşekkürler

Geerçekten dediğin gibi yalıtım alışkanlık haline geliyor resmen. Yol sesi vs. gibi dış etkenlerden de arındırıyor. Kaldı ki Honda nın saç kalınlığı gerçekten komik düzeyde ince ve izolasyonsuz haliyle dışardan tıkladığında alınan ses tenekeyi andırıyor :)

gökan
12-07-2012, 23:32
kapının ıcıne su gırıyr yazları asagıdan akıtyıtyr kapı ıını tavsıye etmıyrm hocam pek ıslandmı sungerımsı seyler agırlık yapıyr

dragon07
13-07-2012, 01:06
Audio System F4- 600 anfiniz çok güzell :)

ruudvan
13-07-2012, 01:32
gayet basarılı olmus.
bı ara bnde dınlesem guzel olur abı bırbırımıze hem cok yakınız ama hıc gorusmedık.

Ranthor
13-07-2012, 10:34
cok anlamiyorum bu isten, ama tum urunler cok profesyonel gozukuyor. isciliginiz de cok guzel, elinize saglik.

Bitumlu malzemeyi neden araba icin kullaniyorsunuz hala anlamiyorum, agirdir, su izolasyon malzemesidir. UV isini gordumu icindeki petrol bozulur. Catlamaya musaittir ( Yapi kimyasallari sirketinde calismistim, esas meslegim insaat muhendisligi)


not: simdi gordum hem sunger hem bitum var, hem dis sesi kesmek, hem de kapidaki midlere hacim yaratmakmis amac. cok basarilir

34tb9544
13-07-2012, 10:47
Ellerine saglık cumhur cok güzel olmus cihazda güzelmiş 3 yolluya gececeksen eger hertzin 3 yollulari vardi bende cok iyi çalıyorlardı on direkleri kesmiştim ama fenadir su ana arabanın kapası daha tok olmuştur eski 306 im aklıma geldi Tawan bagaj komple arka camurluk ve kapıları izalasyon yapmıştık taban dahil olmak üzere ağırlaşmıştı ama seste icerde bı kayıp yaşamıyordum cok güzel bı calışma

cXe
13-07-2012, 14:14
bu fotoları gördükçe iyice gaza geliyorum yapmayın böyle gençler :)

şaka bir yana cidden güzel çalışma eller dert görmesin, arabayı satmıcak olsam kesin yapardım izolasyon. bıktım artık şu zırıltı seslerinden...

Blackbird
13-07-2012, 15:47
Güzel iş olmuş, elinize sağlık.

ümitech
13-07-2012, 15:50
çok güzel olmuş, güle güle kullanın..

deeperblack
13-07-2012, 16:05
kapının ıcıne su gırıyr yazları asagıdan akıtyıtyr kapı ıını tavsıye etmıyrm hocam pek ıslandmı sungerımsı seyler agırlık yapıyr
Sünger olan malzeme camın iç taraflarına bakıyor yani suyla pek işi yok.


Audio System F4- 600 anfiniz çok güzell :)
Teşekkür ederim. Kutusu kitapçığı hatta balonlu pakedi dahi duruyor :)


gayet basarılı olmus.
bı ara bnde dınlesem guzel olur abı bırbırımıze hem cok yakınız ama hıc gorusmedık.Aynen üstad hatta bende senin için bi parça var :)


cok anlamiyorum bu isten, ama tum urunler cok profesyonel gozukuyor. isciliginiz de cok guzel, elinize saglik.

Bitumlu malzemeyi neden araba icin kullaniyorsunuz hala anlamiyorum, agirdir, su izolasyon malzemesidir. UV isini gordumu icindeki petrol bozulur. Catlamaya musaittir ( Yapi kimyasallari sirketinde calismistim, esas meslegim insaat muhendisligi)


not: simdi gordum hem sunger hem bitum var, hem dis sesi kesmek, hem de kapidaki midlere hacim yaratmakmis amac. cok basarilir

Teşekkürler üstad. Kapıyı kapattığımızdaki his tosun bi mersonun kapısıyla aynı oldu :)


Ellerine saglık cumhur cok güzel olmus cihazda güzelmiş 3 yolluya gececeksen eger hertzin 3 yollulari vardi bende cok iyi çalıyorlardı on direkleri kesmiştim ama fenadir su ana arabanın kapası daha tok olmuştur eski 306 im aklıma geldi Tawan bagaj komple arka camurluk ve kapıları izalasyon yapmıştık taban dahil olmak üzere ağırlaşmıştı ama seste icerde bı kayıp yaşamıyordum cok güzel bı calışma İzolasyon olmadan bu işler zaten hayal. Ben marka olarak Morel fanatiğiyim. İsrail malı olması dışında bir sıkıntısı yok :) Şimdi sıra bunlarda kısmetse.
http://www.caraudios.co.kr/mall/shop_image/201204/2_cdm_88_500_1333597322.jpg


bu fotoları gördükçe iyice gaza geliyorum yapmayın böyle gençler :)


şaka bir yana cidden güzel çalışma eller dert görmesin, arabayı satmıcak olsam kesin yapardım izolasyon. bıktım artık şu zırıltı seslerinden...
Gaza gelmeden olmuyo bu işler zaten :)



Güzel iş olmuş, elinize sağlık.
Teşekkür ederim.

Harun S.
13-07-2012, 16:17
Benimde aklımda vardı izolasyon yapmak. Bi fırsat bulupta yapamadım konudan sonra dahada iştahlandım :D Elinize sağlık çok kaliteli ve faydalı bi çalışma olmuş. :)

Ranthor
13-07-2012, 19:07
ben de bugun bu malzemeleri satan bir yere gittim.
iki tip sunger var daha dogrusu birisi sunger birisi kaucuk kopuk, sunger su emenilir ve parcalanabilir fakat kaucuk kapali gozenekli, su gecirmiyor.

ondan alip subarunun arka kapilarina cok ozenmeden elimin iceri girdigi kadar minik minik parcalar yaptim. arada bosluklarda kalis olabilir, dedigim gibi cok ozenmedim. o bile inanilmaz faketti, arkadaki koaksiyeller daha cok caliyor su anda.


bu arada bitumlu malzemeler yaniciymis araclarda kullanmayin dedi adam, alev alirsa komple yakar,is kapi vb ne varsa

deeperblack
13-07-2012, 19:12
ben de bugun bu malzemeleri satan bir yere gittim.
iki tip sunger var daha dogrusu birisi sunger birisi kaucuk kopuk, sunger su emenilir ve parcalanabilir fakat kaucuk kapali gozenekli, su gecirmiyor.

ondan alip subarunun arka kapilarina cok ozenmeden elimin iceri girdigi kadar minik minik parcalar yaptim. arada bosluklarda kalis olabilir, dedigim gibi cok ozenmedim. o bile inanilmaz faketti, arkadaki koaksiyeller daha cok caliyor su anda.


bu arada bitumlu malzemeler yaniciymis araclarda kullanmayin dedi adam, alev alirsa komple yakar,is kapi vb ne varsa

Benimde kullandığım kauçuk köpük tipi olandı. Suyla pek işi olmayan bir malzeme. Yapışkanlı tarafı ağ gibi örgülümü sizin kullandığınız malzemenin?

Ranthor
13-07-2012, 19:27
aynen, insaatda ona file diyoruz, sıkı ve saglam tutmaya yariyor malzemeyi.
diger malzemelere gore pahali ama benim yalap calap uygulamada bile cok farketti.

keske kapi duvarina diger urun ustune bu sungeri yapistirsaydiniz, akustik kopuk diye gectigi icin kabin etkisi yapiyor

ruudvan
13-07-2012, 19:37
bnmde aracın on kapılarında bıtuself var ustune yogun sunger var balıyle yapıstırdım gayet tatmınkar ses ızolasyon olarak yanıcılık konusunda oraya gelen cıvılcım zaten sunger olmasada yakar arabayı dıye dusunuyorum artı olarak sungerın su cekme ozellıgı var ama sungerlerınde cabuk kuruyanları var.

deeperblack
13-07-2012, 19:54
aynen, insaatda ona file diyoruz, sıkı ve saglam tutmaya yariyor malzemeyi.
diger malzemelere gore pahali ama benim yalap calap uygulamada bile cok farketti.

keske kapi duvarina diger urun ustune bu sungeri yapistirsaydiniz, akustik kopuk diye gectigi icin kabin etkisi yapiyor

Kapı içinde sünger ve türevi malzemeler hoparlörün kendini daha yüksek litrede hisstmesine neden oluyor diye biliyorum o nedenle mümkün olduğunca sert malzemeler tercih etmek daha sağlıklı diye düşünüyorum tabi bu kapıda kullanılacak hoparlöre ve istenen frekansa göre değişir.

Ranthor
13-07-2012, 20:00
daha yuksek litrede hissetmesi kotu mudur?
nasil test edebilirim, picantonun on kapilarini da soktum bugun

deeperblack
13-07-2012, 20:27
Her hoparlörün en iyi response verebildiği bir litre var. Bu litrenin üzerine çıkıldığında hoparlör freeair de çalışıyor gibi tepkiler verir. Yani kabaca anlatırsak litre hacim gereğinden fazla olursa istenen bas tonları alınamaz. Tabiki bunlar ufak farklar yani yüksek wattlarla çalışan hoparlörlerde fark daha belirgin olacaktır.