Orijinalini görmek için tıklayınız : Elektrik yada elektronikten anlıyan bakarsa çok sevinirim.
Daha öncedende konu açmıştım ama bi çözüm bulamadım
Durumu anlatayım arabayı aldığımdan beri bi stop etme sorunu var çok nadir oluyo yani ayda bir oluyor bazen bazende haftada bir.
Şöyle oluyor trafikte giderken devir veya hız fark etmeksizin kontak kapatılmış gibi motor susuyor. Ateşleme hariç elektronik herşey çalışıyor. Sonra 3-5 dk sonra çıt diye bi ses geliyor. Role sesi gibi. Devir saatinde kısa devre olmuş gibi kalkıp iniyor ve çalışyor araba. Bazende mesela 2 dk markete girdim kapattım motoru geldim çalıştırmayı denediğimde çalışmıyor.
Bu konuyla alakalı olabilicek yapılanlar.
bobin değişti
akü değişti
kontak termiği kontrol edildi.
distribütör kontrol edildi.
bilgisayara filan bağlandı birşey çıkmadı tabi.
roleleri kontrol ettim. motor kontrol rolesini değiştirdim.
Sanki bi anda elektrik kesiliyormuş gibi. Benzin pompası filan olamaz çünkü hem lpg de hemde benzindede yaptı bu problemi.
Yine bu şekilde stop ettiğinde bobinden distribütöre giren kabloyu çıkarttım şaseye tuttum akım varmı diye vardı.
Yani sanırım distribütörden sonra bi yerde kesiliyo elektrik.
sigorta tablası var mı araçta?
devir saati ile ilgili problem ben del-soldada karşılaştım . distribütörün içindkei okuyucunun kablosu kopmuştu ... bir daha kontrol et istersen distribütörü . ayrıca krank okuyucumu var egzantrik okuyucu mu var bilmyiroum ama deviri okuduğun yer neresiyse onu da bir kontrol etmekte fayda var
herşeyi yazmışım arabayı yazmamışım :D
araba golf 3 aft motor
distribütörün içinde galiba eksantrik okuyucu var o kesermi ateşlemeyi.
sigorta tablası dediğin sigortaların olduğu bi bölüm var direksiyonun altında üzerindede roleler var sigortaları röleleri kontrol ettim.
benim anlamadığım problem çok nadir oluyo 3-5 dk sonrada hiç bişey olmamış gibi çalışıyo o kadar ustaya gösterdim ya anlamadılar yada uğraşmak istemediler arabadan soğudum yemin ederim bazen benzin döküp yakasım geliyor :S
1e1 aynı problem benimkiyle anlattığın . düz giderken birden devir saati 0 a düşüyor ve gaza bassan da araba devirlenmiyo değilmi ?
sigorta tablasını söylememin nedeni , eğer tablada çatlak kırık vs varsa oradan da yapıyor olabilir.
1e1 aynı problem benimkiyle anlattığın . düz giderken birden devir saati 0 a düşüyor ve gaza bassan da araba devirlenmiyo değilmi ?
sigorta tablasını söylememin nedeni , eğer tablada çatlak kırık vs varsa oradan da yapıyor olabilir.
evet ama motorda susuyor 3-5 dk sonra dediğim o ses geliyo çıt diye devir saati bi kalkıyo iniyo basıyorum sonra çalışıyo
evet ama motorda susuyor 3-5 dk sonra dediğim o ses geliyo çıt diye devir saati bi kalkıyo iniyo basıyorum sonra çalışıyo
devir okuyucu ve/veya bağlantılı kısımlar problemin yüksek ihtimalle..
devir okuyucu ve/veya bağlantılı kısımlar problemin yüksek ihtimalle..
tamamdır hocam sağolasın yarın bırakıcam arabayı bu dediklerini söyliyim baksın bi.
alarm falan var mı arabada bi ihtimal bağlıyorlar kontağa
bu gibi sorunların kaynağı bellidir
sanayide böyle sorunlar için destek alamazsın, yada zor diyelim
onu değiş bunu değiş ömrün geçer
bir kere problem sensör arızase değil
okuyucu sensör problemi olsa öyle çıt sesi yada ibrelerin kalkıp inmesi ile alakası olamaz.
sorun röle-temazsızlık-kablo-soket
röleleri kontrol ettim yazmışsın, nasıl bir kontrol bu ?
bazen kontrol edemiyorsun röleyi, yani gösten kaçıyor, o anda çalışıyor falan..
o araçta enjeksiyon sistemi ile ilgili en az 7-8 tane röle vardır
yapılacak en doğru hareket:
yani ben olsam öyle yapardım.
komple sigorta kutusunu indirir, altını açar yolları kontrol ederdim kopuk varmı diye
sonra soketleri tek tek açar içlerine kontak sprey sıkardım
sonrada gider 10 tane röle alırdım bütün röleleri yenileri ile değiştirirdim.
bu gibi sorunların kaynağı bellidir
sanayide böyle sorunlar için destek alamazsın, yada zor diyelim
onu değiş bunu değiş ömrün geçer
bir kere problem sensör arızase değil
okuyucu sensör problemi olsa öyle çıt sesi yada ibrelerin kalkıp inmesi ile alakası olamaz.
sorun röle-temazsızlık-kablo-soket
röleleri kontrol ettim yazmışsın, nasıl bir kontrol bu ?
bazen kontrol edemiyorsun röleyi, yani gösten kaçıyor, o anda çalışıyor falan..
o araçta enjeksiyon sistemi ile ilgili en az 7-8 tane röle vardır
yapılacak en doğru hareket:
yani ben olsam öyle yapardım.
komple sigorta kutusunu indirir, altını açar yolları kontrol ederdim kopuk varmı diye
sonra soketleri tek tek açar içlerine kontak sprey sıkardım
sonrada gider 10 tane röle alırdım bütün röleleri yenileri ile değiştirirdim.
abi lanet ettim artık o dediklerini kendim yapamam malesef yani beceremem.
kimsede uğraşmak istemiyo valla kasko olsa uçurumdan aşağı bırakcam arabayı.
roleleri kontrol ettim dediğim motor kontrol rölesini değiştirdim birde sigorta kutusunun üzerinde röleleri tek tek söküp içine baktım gözle görülür bi problem varmı diye.
peki lpg emülatöründen olabilirmi.
edit : alarm yok
once yakit kesmesimi yoksa elektrik kesmesimi ona karar vermek lazim.
sendeki anladigim kadariyla elektrik.
yakit kesmesi ani olmaz
birrrrr pirrr yapar bir kac saniye arac ilerler
guc duser sen gazi pompalarsin falan yurumeye calisirsin ama nafile...
ama elektriksel kesme ani olur
cat diye motor stop eder
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.