Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo aracta egzoz
aLEXander Kent
20-07-2012, 14:30
Arkadaslar benim sormak istedigim turbo bir aracta egzozun uzunlugunu kisaltmak yani downpipe dan sonra kisa bir boru ile ya yanda ya da usten disari vermenin performansa olumlu bir etkisi olur mu?
İllaki olumlu etkisi olacaktir turbo aracta ama seste bir o kadar rahatsiz edici ve cok cikacaktir.
aLEXander Kent
20-07-2012, 14:49
İllaki olumlu etkisi olacaktir turbo aracta ama seste bir o kadar rahatsiz edici ve cok cikacaktir.
Ben drag amacli dusunuyorum o yuzden cok problem olmaz su an sadece son susturucu var ama hic susturucusuz arac sesi duymadim o yuzden daha ne kadar artabilir bilemiorum
M.degirmen
20-07-2012, 18:27
drag amaçlıysa olur gündelik hayatta kullanılmayacaksa direk kaputa verilen örnekler var
Ben Aracımda sadece Dowmpipe Düz boru 70'lik kullanıorm ses lamborghini Gibi çıkıyor Alt devirlerde ise kamyon gibi :))) Ama turbo araç free flow yani serbest eksoz olucak şekilde sevio ve eksoz kapalıyken araba yürümüyor acınca baya bi fark oluo şehir içinde biniorum ses bayaa bi yıkıcı cat out'un olması şart yoksa rahatça binemezsin...
driftboy
22-07-2012, 14:19
Turbo araçta en iyi eksoz olmayan eksozdur:icon_tup:
M U R A T
22-07-2012, 14:29
olmayan egsoz israilin oyunlarıdır hep:D günlük binilen fındık turbolu araçlar için geçerli değildir
Arac nedir ? Uzerindeki turbo nedir ?
Turbo araçta en iyi eksoz olmayan eksozdur:icon_tup:
Aynen Öyle Ver çoşkuyu boruyaa :)))
2 Tane Aracım var subaru impreza Ve Peugeot 207 Gt İkisindede düz Boru kullanıorum başka hiç bir şey yok..
driftboy
22-07-2012, 16:29
olmayan egsoz israilin oyunlarıdır hep:D günlük binilen fındık turbolu araçlar için geçerli değildir
Günlük kullanılanlar için demiyorum zaten daha sonradan turbolanan yada turbolu ama güçlü araçlar için dedim :)
TurboJDM
22-07-2012, 17:07
SLR gibi yap yandan çıkar kısa mesafede.
http://www.itusozluk.com/image/mercedes-slr_64615.jpg
Ben drag amacli dusunuyorum o yuzden cok problem olmaz su an sadece son susturucu var ama hic susturucusuz arac sesi duymadim o yuzden daha ne kadar artabilir bilemiorum
Gunluk kullanilmayacaksa susturucusuz devam artik arkadan alevmi atarsin ne olur bilemem ama gunlukte kesinlikle olmaz cok rahatsiz edici bir ses.Bir duymalisin kesinlikle ona gore karar vermelisin.
Gunes G.
23-07-2012, 02:10
Turbo + super genis egzoz
Artilari:
- Ust devirde geribasincin olusturdugu darbogazin azalmasi
- Daha dusuk isi uretimi (EGT, CHT vs)
- Yuksek devirde daha az zorlanan turbo sistemi
Eksileri:
- Daha uzun doldurma suresi (spool)
- Daha fazla gurultu
Hangisi lazimsa ona gore karar verirsin durum kabaca boyle.
M U R A T
23-07-2012, 08:02
Günlük kullanılanlar için demiyorum zaten daha sonradan turbolanan yada turbolu ama güçlü araçlar için dedim :)
drag kovalayan tamamen yarış amacıyla yapılan araçlar için yazdığını görmedim:)
yanlış anlama bu havalı cümle çok kullanılmaya başlandı fakat bir çok durumda doğru değil
osman 1.8t
27-07-2012, 18:50
dostum 76 lık düz boru kullanıyorum alt devirlerde bildiğin kamyon gibi ses çıkarıyor ama tünellerde yüksek devirde herkez kendini sağa sola atıyor kumandalı vana şart tabi son susturucum orjinal bir düğme ile son susturucuya veriyor bu tarz birşey yaptırabilirsin yada bende polis kimliği var sorun olmaz diyorsan 76 lık düz boru hks son susturucu tavsiye ederim :)
Rally araclarinin egzozu neden arkada? Yandan vermek akillarina gelmistir mutlaka:soru:
driftboy
27-07-2012, 19:17
drag kovalayan tamamen yarış amacıyla yapılan araçlar için yazdığını görmedim:)
yanlış anlama bu havalı cümle çok kullanılmaya başlandı fakat bir çok durumda doğru değil
Yok abi yanlıs anlıycak bi durum yok :) Genelde kalıplaşmış bi cümle olduğu için öyle yazdım :)
Gunes G.
31-07-2012, 15:57
Rally araclarinin egzozu neden arkada? Yandan vermek akillarina gelmistir mutlaka:soru:
Homologasyon sorunun cevabi
berkay_aydin
31-07-2012, 16:01
Rally araclarinin egzozu neden arkada? Yandan vermek akillarina gelmistir mutlaka:soru:
belki alt devirlerede ihtiyaçları vardır :D drag-rally ?
Ersin ÖREN
31-07-2012, 16:18
Ralli'nin asıl amacı günümüz otomobillerini geliştirmek. Buna bağlı olarak belli başlı standartlara (homologasyon) uymak zorundalar.
8.000rpm
31-07-2012, 17:09
Salt güç için dıyorsak turbo araçlar için ;
Best exhaust = No exhaust
:):):)
turbolu araç catback egzoz vardı komple.orta susturucu yok-60 mm son susturucu ve ara borular
orjinal egzoz,48 mm orta fılan hersey var.
hıcbır fark yok denendi.
o yüzden bu turbolu araclarda degıskenlık gosterebılıyormus yanlıs anlamayında ezbere konusmak gibi anlasılıyor yazdıklarınız ben böyle bi deneme yaptım gözlemledim.videoladım.
bu arabada turbo?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.