PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Egzost Sistemi Hakkında



mikahakinen
20-07-2012, 22:23
Motor içi standart olan bir aracaçtan egzost sistemi modifikasyonu ile verim almak için gereken dizilim nasıldır.

örneğin : orjinal egzost manifoldu 4-1 olan araca 4-2-1 uygulandığında headers bitiminden orta susturucu arası mesafe .. cm olmalıdır ..cm çapta susturucu kallanılmalıdır gibi.

ya da

teknik olarak bir "Back pressure" hesabı var mıdır?

:soru:

brkkksln
20-07-2012, 22:35
cm hesapları vardı ama hatırlamıyorum.illaki bilen biri çıkacaktır.takipteyim güzel konu.

mikahakinen
20-07-2012, 22:49
konu hakkında bilgi sahibi olan birileri bizi aydınlatırsa sevinirm

OMTech
20-07-2012, 23:16
Herkesin deneyimleri farklıdır diye düşünüyorum. Oturup çarpar çırpar hesaplarsınız sonra götürür arabaya takarsınız araba alt devirde ölür biter. Olmaz diyeceğiniz sistemde çekişi arttırır. Tecrübe edinene kadar deneyip yanılmayı daha faydalı görüyorum ben. Zira headersten kaç cm sonraya koyalım diyemeyeceğiniz parçalarda var. Gereken santimetrede şasede bi çıkıntı olur yine uzatmak kısaltmak zorunda kalırsınız. Ha ama bilimin faydalarından da yararlanmak lazım. Ben sadece kendi naçisane hesabım olan basit formülü sunmak isterim. Doğrudur yanlıştır orasını tartışabiliriz ama genelde boru çapı için;

Aracın Motor Modifiyeleri sonrası gücü / Aracın standart Gücü = X katsayısı * aracın Stock boru çapı

şeklinde ölçerim.

Örnek olarak Volvo S60 2.0t ; 230hp / 180hp = 1.27 x 60 = 76.6

Sonuçta 76lık boru kullandık ve ciddi performans sağladık.

emre_
20-07-2012, 23:26
Aracin motor hacmi nedir ? Olculer bu dogrultuda daha rahat cikabilir 4-1 headers takarsan oemden buyuk olarak aracda tamamen ust devire yonelmis olursun en basta 4-2-1 olursa altlar daha derli toplu olur oemde headerstan sonra aracin durumuna bagli olarak 50 cm kadar boruya orta tup susturucu onerebimirim birde en sona spor son olursa verimli olacaktir

rebel
20-07-2012, 23:33
Herkesin deneyimleri farklıdır diye düşünüyorum. Oturup çarpar çırpar hesaplarsınız sonra götürür arabaya takarsınız araba alt devirde ölür biter. Olmaz diyeceğiniz sistemde çekişi arttırır. Tecrübe edinene kadar deneyip yanılmayı daha faydalı görüyorum ben. Zira headersten kaç cm sonraya koyalım diyemeyeceğiniz parçalarda var. Gereken santimetrede şasede bi çıkıntı olur yine uzatmak kısaltmak zorunda kalırsınız. Ha ama bilimin faydalarından da yararlanmak lazım. Ben sadece kendi naçisane hesabım olan basit formülü sunmak isterim. Doğrudur yanlıştır orasını tartışabiliriz ama genelde boru çapı için;

Aracın Motor Modifiyeleri sonrası gücü / Aracın standart Gücü = X katsayısı * aracın Stock boru çapı

şeklinde ölçerim.

Örnek olarak Volvo S60 2.0t ; 230hp / 180hp = 1.27 x 60 = 76.6

Sonuçta 76lık boru kullandık ve ciddi performans sağladık.

güzel paylaşım :)

bLackModeL
20-07-2012, 23:33
Aracin motor hacmi nedir ? Olculer bu dogrultuda daha rahat cikabilir 4-1 headers takarsan oemden buyuk olarak aracda tamamen ust devire yonelmis olursun en basta 4-2-1 olursa altlar daha derli toplu olur oemde headerstan sonra aracin durumuna bagli olarak 50 cm kadar boruya orta tup susturucu onerebimirim birde en sona spor son olursa verimli olacaktir

en dogrusu bu sekıldedırr bendekı sıtem ıle aynı

mikahakinen
21-07-2012, 20:19
Aracin motor hacmi nedir ? Olculer bu dogrultuda daha rahat cikabilir 4-1 headers takarsan oemden buyuk olarak aracda tamamen ust devire yonelmis olursun en basta 4-2-1 olursa altlar daha derli toplu olur oemde headerstan sonra aracin durumuna bagli olarak 50 cm kadar boruya orta tup susturucu onerebimirim birde en sona spor son olursa verimli olacaktir

Motor hacmi 1.6 orjinal egzost manifoldu döküm 4-1 şimdi uygulanan 4-2-1 headers 51 potsuz boru sonda orjinal kullandım ama hoşuma gitmedi. Amacım ilk etapta sesin olabildiğince az olması malumane memurlar yüzünden :Deli:

mikahakinen
21-07-2012, 20:20
Herkesin deneyimleri farklıdır diye düşünüyorum. Oturup çarpar çırpar hesaplarsınız sonra götürür arabaya takarsınız araba alt devirde ölür biter. Olmaz diyeceğiniz sistemde çekişi arttırır. Tecrübe edinene kadar deneyip yanılmayı daha faydalı görüyorum ben. Zira headersten kaç cm sonraya koyalım diyemeyeceğiniz parçalarda var. Gereken santimetrede şasede bi çıkıntı olur yine uzatmak kısaltmak zorunda kalırsınız. Ha ama bilimin faydalarından da yararlanmak lazım. Ben sadece kendi naçisane hesabım olan basit formülü sunmak isterim. Doğrudur yanlıştır orasını tartışabiliriz ama genelde boru çapı için;

Aracın Motor Modifiyeleri sonrası gücü / Aracın standart Gücü = X katsayısı * aracın Stock boru çapı

şeklinde ölçerim.

Örnek olarak Volvo S60 2.0t ; 230hp / 180hp = 1.27 x 60 = 76.6

Sonuçta 76lık boru kullandık ve ciddi performans sağladık.


bilgilendirmen için teşekkürler abicim ama motor içi stok

d16y4
21-07-2012, 21:35
motor içi stocksa hiç boru çaplarıyla ve susturuclarla oynama headersı tak oyle bırak

rebel
21-07-2012, 22:15
motor içi stock sa aslında benim yaptığım gibide olabilir. oem ara borular kalır üstündeki kat ve orta sökülür . düzgün kaliteli tüp orta susturucu takılır sonada free flow'u iyi ve slient tarzı bi egzoz takılabilir.+ olarakta headersla eğlenceli olur kanısındayım.