Orijinalini görmek için tıklayınız : fiesta dizel
alperkirman
23-07-2012, 08:58
arkadaşlar fiesta 1.6 turbodizel aracımız var tek kapı sonradan açılanlardan değil orjinal.
biz bu aracın turbosunu biraz büyütmek istiyoruz.
acaba dizel turbosunu söküp yerine benzinli turbosu takabilirmiyiz (kkk k03 1.8t orjinal turbosu) ne yapmamız gerekir. motor açmayı düşünmüyoruz. şuanki durumundan biraz daha güçlendirmek istiyoruz 140-150bg civarı gibi.
üzerindeki turboyu büyütüp egzost ve yazılımla istediğin güçler yakalanabilir
alperkirman
23-07-2012, 09:16
üzerindeki turbodan kastın içi heralde?
peki benzinli - dizel turbosu change olma ihtimali nedir ? öyle yaparsak ne kadar güçlere çıkma ihtimalimiz olur?
çalışma mantığı aynı uydurduktan sonra yağlama ile sıkıntı olmadıktan sonra olur tabiki ama 03 egzostunu senin manifolda uydurman çok zor o sebeple içini büyütebilirsin
alperkirman
23-07-2012, 09:57
internette bakıyorumda bulamadım bişeyler
turbonun içini büyüttük diyelim değiştirmemiz gerekn başka ne olur yani değiştirirsek iyi olur diyebilceğin
benzinlide olsa enjektördü falandı tamamda dizelde bayağı uzağız
bide buaraçların motorları ne kadar dayanıklıdır fikrin armı?
fikrim var :)
araba kaç km de motorla ilgili sıkıntın varmıdır ?
içini büyüttükten sonra kat iptali yapabilirsin egr iptali yapabilirsin sonrasındada orta karar bi yazılımla çok keyifli bi hale gelir he dersen bütçem var o zaman ayrı işlerle çok daha güçlü olabilirsin
alperkirman
23-07-2012, 10:05
fikrim var :)
araba kaç km de motorla ilgili sıkıntın varmıdır ?
içini büyüttükten sonra kat iptali yapabilirsin egr iptali yapabilirsin sonrasındada orta karar bi yazılımla çok keyifli bi hale gelir he dersen bütçem var o zaman ayrı işlerle çok daha güçlü olabilirsin
aracın motor olarak hiç bir sıkıntısı yok turboyu ufak ufak kaybediyoruz:) madem öyle yüklenelim biraz dedik
ilk fikir k03ü takıp manifold sona kadar 60lık egzozdu.
işte acaba enjektördü mazot pompasıydı motor içi yapılanlara yeticekmi orasını bilmiyoruz bütçe olarak problem yok gibi :)
o zaman olur turbo uydurulur güzelde olur ama elinde var sanırım turbo :D
komple egzost da yapıldımı sonrada yazılım kalıyor çok keyifli olur
motor içi yeter basınç abartılmadığı sürece enjektör yeter ilk etapta rail sistem olduğu içinde bu durumlarda pompa sorunu olmaz
alperkirman
23-07-2012, 10:20
turbo elimizde var :)
ona uygun manifold yaptırıcaz enjektör ve pompa yetiyo ise komple egzoza giricez şuanki 43mm:D
yazılım ve sonra kara duman :)
basıncı abartmassandan kastın ? 1bar gibi bişey açmayı düşünüyodum ben mesela zaten bldiğim kadarıyla 1.3max verimliliği k03ün
yakıtla besleyerek bakmak lazım onada k03 işini görmicektir senin dayanıklı bir tubo alıp basınç açman lazım k03 ne kadar dayanır bilmiyorum 1,3 barda falan yürütemezsin arabayı hiç orjinalde o kadar basıyo zaten araban neredeyse :)
custom bişelerle 1,7 bar lerde günlük sorunsuz olur
alperkirman
23-07-2012, 10:31
yakıtla besleyerek bakmak lazım onada k03 işini görmicektir senin dayanıklı bir tubo alıp basınç açman lazım k03 ne kadar dayanır bilmiyorum 1,3 barda falan yürütemezsin arabayı hiç orjinalde o kadar basıyo zaten araban neredeyse :)
custom bişelerle 1,7 bar lerde günlük sorunsuz olur
obaaa:) 3071r takalım:D:D
ozaman elimizdeki turbo stokta durur . ozaman gt serisi bişey kovalamamız gerekio :)
işler karıştı şimdi :D
acaba mondeo yada focusturbosunu oluyomudur
http://www.turbomaster.info/eng/applications/passenger_cars/ford/
böyle bişey var ama bizim araç2006 burda göremedim zaten üzerindeki turbo ne şuan onuda bilmiyorum :)
gt1749 işini çok çok görür yada o ayarda bi turbo :)
üzerindekide garett minimini :D
alperkirman
23-07-2012, 10:50
gt1749 işini çok çok görür yada o ayarda bi turbo :)
üzerindekide garett minimini :D
serçe parmağımın eni kadar emmesi var turbonun öyle mini:D
gt1749 biraz bakınalım neymiş ne değilmiş:)
aynen onu bi araştır rahat edersin banada dua :D
1.8 turbosu aracınıza olmaz,olsada bısey farketmez pervane çapları cok yakın bırbırıne,sızın turbolar vgt değil ama selenoıd valflı,vgt calısma sıstemı gibi calısıyor..wasgate tahlıye valfı hep acık,calıstırdıgınız anda ve gaza basmanıza göre kapanıp acılıyor,1.8 lerde sürekli kapalı,emme salyangozu basıncının artması ıle tahlıye valfi basınc ıle acılıyor..buyuteceksenız emme pervanesını buyutebılırsınız,yumusak ayar bırde yazılım olursa 90 hplık aracınız 130 hp lere cıkar..
gt1544v takabilirsin pallerini büyütüp veya kendi turbosunada işlemyaptırabilirsin. 90hp olanlarda basınç limiti sorunu oluyordu diye biliyorum yabancı sitelerde fcd gibi bir şey ile bu sorun aşıldığında çok rahat 140hp yakalanır.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.