Orijinalini görmek için tıklayınız : Audi A3 1.8T Termostat Sorunu
Aykut106
26-07-2012, 00:18
Yogun trafikte ve arabayi stop ettikten sonra hararet 90 in biraz ustune cikiyor.Termostat gectigimiz subat ayi olmasi lazim degistirmistim musuru ile birlikte.Ama havalarin isinmasiyla boyle bir sorunum oldu.Fanlar calisiyor fakat gec mi devreye giriyor diye dusunuyorum.Bu termosttin yazlik kislik olarak cesiti var mi? Yada su an arabada antifrizli su var.Yanlis bilmiyorsam antifriz sicak su transferi yapmiyordu.bu isinmasina bir neden olabilirmi?Genlesme kabindaki su motor sogukken olmasi gereken seviyede.Cevaplariniz icin tesekkurler.
yavuz364
26-07-2012, 00:46
Kısa süreliğine 90 ı geçiyorsa sorun yok.. Antifriz in bi zararı olmaz..
Uzun süre 90 üzerinde kalıyorsa bi kontrol etmek lazım..
Bir de araba ısındıktan sonra 70-80 derecelerde durduğu oluyorsa sıcaklık sensörü bozulmuş demektir..
tdipower
26-07-2012, 00:50
radyatör kireçlenmiş oksitlenmiş veya petekleri kapanmış olabilir genelde bu etken 2.plana atılır. fan çalışsa bile radyatördeki sıvı tam randımanlı soğutulamaz. radyatörüde kontrol edin mutlaka vag grubunda sıvı 99-102 derece bile olsa kadranda 90 görürsünüz :) 90 üstünü göstermesi pek hayırlı değildir.
alperkirman
26-07-2012, 02:33
Yogun trafikte ve arabayi stop ettikten sonra hararet 90 in biraz ustune cikiyor.Termostat gectigimiz subat ayi olmasi lazim degistirmistim musuru ile birlikte.Ama havalarin isinmasiyla boyle bir sorunum oldu.Fanlar calisiyor fakat gec mi devreye giriyor diye dusunuyorum.Bu termosttin yazlik kislik olarak cesiti var mi? Yada su an arabada antifrizli su var.Yanlis bilmiyorsam antifriz sicak su transferi yapmiyordu.bu isinmasina bir neden olabilirmi?Genlesme kabindaki su motor sogukken olmasi gereken seviyede.Cevaplariniz icin tesekkurler.
1.8t makina yazın trafikte dur kalk dur kalk 90çok az geçiyo. bu problem değil bende aynısını yaşadım.trafikten uzuna çıkınca hemen normale dönüyo 90sabit
Aykut106
26-07-2012, 09:08
Kısa süreliğine 90 ı geçiyorsa sorun yok.. Antifriz in bi zararı olmaz..
Uzun süre 90 üzerinde kalıyorsa bi kontrol etmek lazım..
Bir de araba ısındıktan sonra 70-80 derecelerde durduğu oluyorsa sıcaklık sensörü bozulmuş demektir..
90 a tirmanmada sorun yok.uzun sure kalmiyor
radyatör kireçlenmiş oksitlenmiş veya petekleri kapanmış olabilir genelde bu etken 2.plana atılır. fan çalışsa bile radyatördeki sıvı tam randımanlı soğutulamaz. radyatörüde kontrol edin mutlaka vag grubunda sıvı 99-102 derece bile olsa kadranda 90 görürsünüz :) 90 üstünü göstermesi pek hayırlı değildir.
Tamam radyatoru kontrol ettirim peki sokulmesi gerekirmi? Yada ustunde degismesi gereken bir parcasi olurmu onlarida alip ole gideyim.
1.8t makina yazın trafikte dur kalk dur kalk 90çok az geçiyo. bu problem değil bende aynısını yaşadım.trafikten uzuna çıkınca hemen normale dönüyo 90sabit
Aynen ole ama fazladan bir sikintisi var gibi geliyor bana:)
Benim hiç bir zaman 90 ı geçmiyor. gazladığımda bile 94-96 filan görüyorum.. nasıl şehir içinde 90 ı geçiyorsunuz kadranda yau ?
ben o problemin tam tersini yaşamıştım. araba ısındığında soguk gözüküyordu. termostat,müşür ne var ne yok değiştirdim elim değmişken.. çok pahalı bişi değil zaten. al tak kafan rahat olsun.
Bayrampaşalı
26-07-2012, 09:59
aynen walla benımde öle 90 hıc gecmıyokı ve haftasonu ızınlı oldugum zaman trafıkte nerdeyse 4 saat falan kalıyorum hep 90 :)
ben ayağımı gazdan kaldırmıyorum, yine 90 yine 90 :D
alperkirman
26-07-2012, 11:22
ulen öyle geçiyo dediysekte 95-100değil hani dikkatli bakmazsan anlamazsın cinsinden geçeği:D
sizdede hep 90hep dik maaşallah :D:D
Aykut106
26-07-2012, 11:34
Benim hiç bir zaman 90 ı geçmiyor. gazladığımda bile 94-96 filan görüyorum.. nasıl şehir içinde 90 ı geçiyorsunuz kadranda yau ?
ben o problemin tam tersini yaşamıştım. araba ısındığında soguk gözüküyordu. termostat,müşür ne var ne yok değiştirdim elim değmişken.. çok pahalı bişi değil zaten. al tak kafan rahat olsun.
Bende degistirdim onlarida soledim zaten ama radyatorede giriseyim bakalim ne olcak:)
Aykut106
26-07-2012, 11:47
Bide herkes burdayken bu enjektorler icin wurth un katkilaindan atiyor musunuz hic?
yavuz364
26-07-2012, 12:27
Hayır, enjektörleri çıkartıp temizlettirmek daha güvenli gözüküyor :)
Bide herkes burdayken bu enjektorler icin wurth un katkilaindan atiyor musunuz hic?
onurdestan
29-07-2012, 20:35
benim tt de çalışırken hiçbir şekilde kıpırdamıyor trafik yada sıkma farketmez ama çok sıkışık trafik yada sıkıp bi süre çalıştırarak dinlendirdikten sonra kapadığımda mesela 10 dakika sonra tekrar açınca hararet ibresi baya ilerde oluyo çalıştırdığım anda eski yerine inmeye başlıyo vwtech ilkan abi sorun yok normal bişey dedi ama yinede yazmak istedim
Termostat veya müşür değişiminde yan sanayi kullanımında 90 ın biraz altında veya üstünü arada bir gösteriyor. Mümkünse ikisini birden ORJİNAL leri ile değiştirin daha kesin bir iş olur.
Aykut106
29-07-2012, 22:05
benim tt de çalışırken hiçbir şekilde kıpırdamıyor trafik yada sıkma farketmez ama çok sıkışık trafik yada sıkıp bi süre çalıştırarak dinlendirdikten sonra kapadığımda mesela 10 dakika sonra tekrar açınca hararet ibresi baya ilerde oluyo çalıştırdığım anda eski yerine inmeye başlıyo vwtech ilkan abi sorun yok normal bişey dedi ama yinede yazmak istedim
Aynen böyle benimde.Stop ettikten sonra takip ediyorum.Yavaş yavaş yükselmiyor.Sabit dururken kontağı açtığmda yükselmiş oluyor.Dün makinaya bağladık.90 ı biraz geçtiğnde 102 derece gösteriyordu.Normal dediler.Ama kısa mesafe git gel olunca bekliyorum hararet çıktı mı düştü mü rahatsız ediyor insanı.Bu ara lazım değil araba zaten.Topluca bikaç şeyle beraber halletcez inşallah:)
Termostat veya müşür değişiminde yan sanayi kullanımında 90 ın biraz altında veya üstünü arada bir gösteriyor. Mümkünse ikisini birden ORJİNAL leri ile değiştirin daha kesin bir iş olur.
Ben aldığımdan beri orjinal dışında parça kullanmadım:) Yani parçamı Audi sevisinden kendim alıp gidiyorum.Ama çoğu parça eski model olduğu için ellerinde tutmuyorlar.Depoları varmış ordan sipariş ediyorlar.Ordada yoksa Almanya dan bekle ki gelsin.Bir kere gittiğim özel serviste gel bizde orjinal var demişlerdi.Kutuda made in germany yazıyodu orjianal dediği oymuş sanırım:) Bi daha teklif etmediler zaten:)
Aynen böyle benimde.Stop ettikten sonra takip ediyorum.Yavaş yavaş yükselmiyor.Sabit dururken kontağı açtığmda yükselmiş oluyor.Dün makinaya bağladık.90 ı biraz geçtiğnde 102 derece gösteriyordu.Normal dediler.Ama kısa mesafe git gel olunca bekliyorum hararet çıktı mı düştü mü rahatsız ediyor insanı.Bu ara lazım değil araba zaten.Topluca bikaç şeyle beraber halletcez inşallah:)
Ben aldığımdan beri orjinal dışında parça kullanmadım:) Yani parçamı Audi sevisinden kendim alıp gidiyorum.Ama çoğu parça eski model olduğu için ellerinde tutmuyorlar.Depoları varmış ordan sipariş ediyorlar.Ordada yoksa Almanya dan bekle ki gelsin.Bir kere gittiğim özel serviste gel bizde orjinal var demişlerdi.Kutuda made in germany yazıyodu orjianal dediği oymuş sanırım:) Bi daha teklif etmediler zaten:)
bencede normal değil ben de gazladığım zamanda bile 90 ı hiç geçmiyor gözüm devamlı hararette
Aykut106
17-08-2012, 23:20
bencede normal değil ben de gazladığım zamanda bile 90 ı hiç geçmiyor gözüm devamlı hararette
Gazlarken benimde gecmiyor:) Gecen hafta devirli kullanım sonrası su eksilttigini fark ettik.Zaten bu ara surekli bakıyordum.Tamamlayıp normal kullanımda hıc eksiltmedi.Haftasonu baktık termostata giden hortumun orda kelepceden su kacırıyormus.Hallettiler ama stop etmeden once 10-20sn klima acmassam 90 ın ustune cıkıyor biraz motor calısmıyorken.Sanırım fan musurude var onu hıc degistirmemistim bayramdan sonra onuda ve bikac sey daha var halledicez umarım gecer artık:)
Aykut106
29-11-2012, 20:47
Sorun kısmen çözüldü.Şöyle ki
Normalde hep antifrizli su vardı.Bikaç kere hortumlardan su kaçırınca normal su ekledik bakımda antifriz koyarız diye.Bu sefer su iyice paslandı.Bakımda temiz su koyuldu.Termostatlar filan değişti hep.Ne trafikte ne kontak kapadıktan sonra sabit 90.Bugün suyu döküp antifriz-su karısımı eklendi.Trafikte filan hiç çıkmadı ama stop edince biraz geçmiş halde gördüm.Antifrizi fazla mı koyuyoruz acaba??
BthnKrkt
29-11-2012, 20:57
Sorun kısmen çözüldü.Şöyle ki
Normalde hep antifrizli su vardı.Bikaç kere hortumlardan su kaçırınca normal su ekledik bakımda antifriz koyarız diye.Bu sefer su iyice paslandı.Bakımda temiz su koyuldu.Termostatlar filan değişti hep.Ne trafikte ne kontak kapadıktan sonra sabit 90.Bugün suyu döküp antifriz-su karısımı eklendi.Trafikte filan hiç çıkmadı ama stop edince biraz geçmiş halde gördüm.Antifrizi fazla mı koyuyoruz acaba??
Yok kanka ondan deildir sicak blok stoptan sonra fanda calismiyor ondandir takilma bu kadar bak bende gosterge yok :D psikolojik fan sesi duyuyorum surekli sadece trafikkte :D
alperkirman
29-11-2012, 21:41
Sorun kısmen çözüldü.Şöyle ki
Normalde hep antifrizli su vardı.Bikaç kere hortumlardan su kaçırınca normal su ekledik bakımda antifriz koyarız diye.Bu sefer su iyice paslandı.Bakımda temiz su koyuldu.Termostatlar filan değişti hep.Ne trafikte ne kontak kapadıktan sonra sabit 90.Bugün suyu döküp antifriz-su karısımı eklendi.Trafikte filan hiç çıkmadı ama stop edince biraz geçmiş halde gördüm.Antifrizi fazla mı koyuyoruz acaba??
agu mı ustad ? agu ysa bişee olmaz :D
doğru direk kontak kapatıp daha sonra çalıştırınca fan kapandığından 90geçmesi muhtemel :)
Aykut106
29-11-2012, 21:54
Yok kanka ondan deildir sicak blok stoptan sonra fanda calismiyor ondandir takilma bu kadar bak bende gosterge yok :D psikolojik fan sesi duyuyorum surekli sadece trafikkte :D
:D
agu mı ustad ? agu ysa bişee olmaz :D
doğru direk kontak kapatıp daha sonra çalıştırınca fan kapandığından 90geçmesi muhtemel :)
agu agu:D aslında bnde biraz bunaltıp az bekleyip kapattım denemek için sonrada dert edindim:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.