PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : civic vti b16a2 vs delsol vti b16a2 farklar



Time-R
26-07-2012, 10:56
Bu iki aracin sanziman, beyin, akslar, motor, elektrik tesisati olarak farkliliklari nedir arkadaslar?

Gecmise dair bircok konuyu okusamda farkliliklarin olmasi can skti tam delsol b16a2 motoru swaplayacagim icin.

Sanziman uzunlugu, distributor farkliligi ve volan agirligi gibi seylerin farkli oldugu dogru mu?

He birde delsollerin 150 hp olduguna dair bi iddia var..

Time-R
26-07-2012, 11:24
crx-vti (del-sol)

Marka Honda
Model Civic CRX VTi
Üretim Yılı 1992-1995
Ülke
Tasarımcı
Üretim Adedi
Model Kodu
Model Ailesi
Karoser ve Boyutlar
Karoser Tipi 2+2 FHC
Kapı Sayısı
Dingil Mesafesi 2370 mm (93.3 in)
Ön İz Genişliği 1475 mm (58.1 in)
Arka İz Genişliği 1465 mm (57.7 in)
Uzunluk 4005 mm (157.7 in)
Genişlik 1695 mm (66.7 in)
Yükseklik 1255 mm (49.4 in)
Yerden Yükseklik
Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı 1.69
Ağırlık 1105 kg (2433.9 lb)
Ağırlık Dağılımı (ön/arka)
Yakıt Kapasitesi 45 litre (9.9 Imp gal , 11.9 US gal)
Aerodinamik
Hava Sürtünme Katsayısı
Ön Kesit Alanı
Cx
Motor Özellikleri
Motor Üreticisi Honda
Motor Yeri Ön
Motor Yerleşimi Enlemesine
Motor Yapısı
Soğutma Türü Su
Motor Tipi DOHC
Silindir Sayısı ve Yerleşimi S-4
Silindir Başına Subap Sayısı 4 (Toplam 16 Adet)
Motor Hacmi 1595 cc (97.33 cu in)
Çap 81 mm (3.19 in)
Strok 77.4 mm (3.05 in)
Çap / Strok Oranı 1.05
Silindir Başına Düşen Hacim 398.75 cc/silindir (24.33 cu in/silindir)
Krank Ana Yatak Sayısı 5
Sıkıştırma Oranı 10.2 : 1
Yakıt Besleme Tipi Honda PGM-Fi
Hava Besleme Türü Normal
Kompresör Tipi -
İntercooler Türü Yok
Katalitik Konvertör Var
Maksimum Motor Gücü 160 HP (119.3 kW)
Maksimum Güç Devri 7600 d/d
Maksimum Tork 150 N.m (110.7 lb.ft , 15.3 kg.m)
Maksimum Tork Devri 7000 d/d
Maksimum Güç Devrinde Tork 149.9 N.m (7600 d/d)
Güç / Ağırlık Oranı 144.8 HP/ton (108 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı 100.3 HP/litre (74.8 kW/litre)
CO2 Emisyonu
Yakıt Tüketimi
Performans
0 - 80 km/h
0 - 60 mph 8 s
0 - 100 km/h
0 - 160 km/h
80 - 120 km/h (son viteste)
0 - 400 m Hızlanma
0 - 1000 m Hızlanma
Son Sürat 212 km/h (131.8 mph)
Şanzıman ve Aktarma
Şanzıman Türü 5M
Son Vites Dişlisi Oranı 0.88 : 1
Son Dişli Oranı 4.27 : 1
Aktarma FWD (Önden Çekiş)
Kullanım, Yürüyen Aksam ve Frenler
Direksiyon Türü
Direksiyon Turu
Dönüş Çapı
Süspansiyon (ön) I.W.CS.ARB.
Süspansiyon (arka) I.W.CS.ARB.
Fren Türü (ön/arka) VeDi/Di-S-ABS
Disk Çapı (ön)
Disk Çapı (arka)
Jantlar (ön)
Jantlar (arka)
Lastikler (ön)
Lastikler (arka)




Civic Vti (sedan)

Marka Honda
Model Civic VTi Sedan
Üretim Yılı 1996-1998
Ülke
Tasarımcı
Üretim Adedi
Model Kodu
Model Ailesi
Karoser ve Boyutlar
Karoser Tipi 4/5S SAL
Kapı Sayısı 4
Dingil Mesafesi 2620 mm (103.1 in)
Ön İz Genişliği 1475 mm (58.1 in)
Arka İz Genişliği 1465 mm (57.7 in)
Uzunluk 4405 mm (173.4 in)
Genişlik 1695 mm (66.7 in)
Yükseklik 1345 mm (53 in)
Yerden Yükseklik
Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı 1.68
Ağırlık 1118 kg (2462.6 lb)
Ağırlık Dağılımı (ön/arka)
Yakıt Kapasitesi 45 litre (9.9 Imp gal , 11.9 US gal)
Aerodinamik
Hava Sürtünme Katsayısı
Ön Kesit Alanı
Cx
Motor Özellikleri
Motor Üreticisi Honda
Motor Yeri Ön
Motor Yerleşimi Enlemesine
Motor Yapısı
Soğutma Türü Su
Motor Tipi DOHC
Silindir Sayısı ve Yerleşimi S-4
Silindir Başına Subap Sayısı 4 (Toplam 16 Adet)
Motor Hacmi 1595 cc (97.33 cu in)
Çap 81 mm (3.19 in)
Strok 77.4 mm (3.05 in)
Çap / Strok Oranı 1.05
Silindir Başına Düşen Hacim 398.75 cc/silindir (24.33 cu in/silindir)
Krank Ana Yatak Sayısı 5
Sıkıştırma Oranı 10.2 : 1
Yakıt Besleme Tipi Honda PGM-Fi
Hava Besleme Türü Normal
Kompresör Tipi -
İntercooler Türü Yok
Katalitik Konvertör Var
Maksimum Motor Gücü 160 HP (119.3 kW)
Maksimum Güç Devri 7600 d/d
Maksimum Tork 150 N.m (110.7 lb.ft , 15.3 kg.m)
Maksimum Tork Devri 7000 d/d
Maksimum Güç Devrinde Tork 149.9 N.m (7600 d/d)
Güç / Ağırlık Oranı 143.1 HP/ton (106.7 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı 100.3 HP/litre (74.8 kW/litre)
CO2 Emisyonu
Yakıt Tüketimi
Performans
0 - 80 km/h
0 - 60 mph 7.7 s
0 - 100 km/h
0 - 160 km/h
80 - 120 km/h (son viteste)
0 - 400 m Hızlanma
0 - 1000 m Hızlanma
Son Sürat 216 km/h (134.2 mph)
Şanzıman ve Aktarma
Şanzıman Türü 5M
Son Vites Dişlisi Oranı 0.88 : 1
Son Dişli Oranı 4.27 : 1
Aktarma FWD (Önden Çekiş)
Kullanım, Yürüyen Aksam ve Frenler
Direksiyon Türü
Direksiyon Turu
Dönüş Çapı
Süspansiyon (ön) I.W.CS.ARB.
Süspansiyon (arka) I.W.CS.ARB.
Fren Türü (ön/arka) VeDi/Di-S-ABS
Disk Çapı (ön)
Disk Çapı (arka)
Jantlar (ön)
Jantlar (arka)
Lastikler (ön)
Lastikler (arka)

Time-R
26-07-2012, 11:41
Civic vti son hiz 216
Delsol vti son hiz 212

Vites oranlarida ayni gozukuyor peki bu farklilik nedendir? Ayni zamanda civic vti 0 - 100 = 7.7 sn, delsol 8 sn, 0.3 sn neden yavas?

halilkarakas
26-07-2012, 11:43
Fark delsol daha agir baskada bisey yok bide model.

Time-R
26-07-2012, 11:47
Fark delsol daha agir baskada bisey yok bide model.

Peki kanka bazi yerlerde bahsi gecmis, civic vti volanindan delsol vti volani daha hafif diye. Ayriyetten delsolde 8 oturtma vida yeri, civicte ise 6 tane varmis.

Boylece volanlar uymuyormus, ayrica delsol sanziman civictende daha uzunmus.

beyin ve distribitorlerde farkliymis.

cagatays
26-07-2012, 11:51
delsol tesisatı obd1 (orjinal beyni p30),vti obd2a veya b
sanzuman oranları aynı delsol un volanı farklı sadece.

Time-R
26-07-2012, 11:52
delsol tesisatı obd1 (orjinal beyni p30),vti obd2a veya b

Peki beyni p28 + harness koydugumuzu dusunelim?

timucintt
26-07-2012, 11:54
Peki kanka bazi yerlerde bahsi gecmis, civic vti volanindan delsol vti volani daha hafif diye. Ayriyetten delsolde 8 oturtma vida yeri, civicte ise 6 tane varmis.

Boylece volanlar uymuyormus, ayrica delsol sanziman civictende daha uzunmus.

beyin ve distribitorlerde farkliymis.

bütün B serisi volanlar 8 vidalıdır... 6 vidalılar D serisidr.... bir sürü fark var del sol B16 ile vtı B16 arasında.... beyin tesisatı ve malzeme ağırlığı en başta...

MeRtCaN
26-07-2012, 11:55
Motor yapısı olarak aynı sonucta ıkısıde B16A2

ama bazı delsollarda b16a1 cıkıyor

motorda degıl ama aktarmda volanta farklılık var delsolların volanları agır

Time-R
26-07-2012, 11:56
bütün B serisi volanlar 8 vidalıdır... 6 vidalılar D serisidr.... bir sürü fark var del sol B16 ile vtı B16 arasında.... beyin tesisatı ve malzeme ağırlığı en başta...

Anlat abi anlat karar vermeme yardimci olacak.. Sadece motorlari kiyasliyoruz. Her ikisinin motorunuda ayni parcalarla sifir topladigimizi varsayarsak?

timucintt
26-07-2012, 11:58
aşırı farklar yok anlatığına göre beiyn zaten varmış al tak del solu hem del sol EG şasesiyle aynı alt takımı... oturtmak daha rahat gibi gelir bana göre... ek de arka kulak kesme biçme gerektirebilir...

Sercanius
26-07-2012, 16:09
hb vti 0-100kmh = 8 sn.
sedan vti 0-100kmh = 8.1 sn

1997 yılında servisten alınan çok yapraklı civic vti kataloğunda yazan veri.

benim bildiğim vti b16a2 ile delsol b16a2 arasında obd ve volan haricinde fark yok.
(bazı delsoller 170hp. gümrük girişli olanlar. 10.4 sıkıştırmalı. jdm b16a eg6 sir ile aynı motor)

ayrıca 200den sonra yığılmasınıda kasa yapısına bağlıyorum, delsolün arka bölüm downforce u bozabilecek hatta belkide paraşüt etkisi yapabilecek tarzda enteresan, hatta kimbilir belkide bu yüzden delsoller japonyada ve dünyanın 4 bir köşesinde modifiye garajları ve yarış takımları tarafından tune edilip yarışmalarda boy göstermedi, proje aracı dahi olmadı.. birde 2 araç arasındaki egsoz sistemini manifold çıkışlarını ve susuturucu kazanlarınıda incelemek gerek.

D-WADE
05-08-2013, 02:41
Motor yapısı olarak aynı sonucta ıkısıde B16A2

ama bazı delsollarda b16a1 cıkıyor

motorda degıl ama aktarmda volanta farklılık var delsolların volanları agır

ben del sol lerın volanı 2 kg daha hafif diye biliyorum o yuzden daha fazla devir nönebiliyor ayrıca
- 0-100 hızlanma 7.5- 7.7sn arasındadır.
- Civic VTİ 8250 rpm, Delsol VTİ 8450 rpm devir yapmaktadır. ( Daha fazla devir dönebilmektedir. )

- Civic VTİ'da 4.25 final drive, Delsol VTİ'da 4.40 final drive mevcuttur. (Şanzuman daha kısa olup fazla devir dönebildiği için daha hızlıdır.)