Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.8T Kol Çıkardı
BreatHTaKinG
27-07-2012, 02:49
Arkadaşımın aracı geçenlerde şehir merkezinde 1. viteste gaza hafif dokunduğu anda kol çıkardı. Bloğu alttan 2 yerden patlatmış , delikler ufak. Araç 140bin km civarında , sadece yazılımla geziyordu.
Ustamıza göre , krank kendini kitlemiş ve araba kol çıkarmış Aracın düşük devirde kullanılması buna yol açabilirmiş. Bizim kafamıza takılan şey bu krank nasıl kitlenir. 140bin km civarındaki bi araba için imkansız bir durum yaşadık. Araçta sadece yazlım vardı 1.5peak 1.3cont. şeklinde geriya kalan herşey orjinal. Egsoz 68lik orjinal. Egsozun bu durumda etkisi olabilirmi ?
Sizler neler düşünüyorsunuz.. İlginiz için teşekkürler.
http://img831.imageshack.us/img831/5509/20120727163123.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/831/20120727163123.jpg/)
http://img706.imageshack.us/img706/866/20120727163658.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/706/20120727163658.jpg/)
http://img62.imageshack.us/img62/3098/20120727163635.jpg
Shot at 2012-07-27
http://img560.imageshack.us/img560/9297/20120727163147.jpg
Shot at 2012-07-27
http://img706.imageshack.us/img706/4107/20120727163641.jpg
Shot at 2012-07-27
BreatHTaKinG
27-07-2012, 03:00
Araç audi s3
motor yağsız kalmış olabilir mi ? yani normal bir kalkışta böyle olması çok ilginç geldi bana. egzost ile alakalı olma ihtimali çok düşük.
Çok geçmiş olsun.
1.8 turbo
27-07-2012, 07:41
egsozdan olcagını sanmıyorum. egsoz sıkıstırsa araba hararet yapar. sente falan atlamıs olabılır mı.
rockford34
27-07-2012, 07:49
cok enterasan S3 makina işkence etsen kırılmayan bir makina normalde? bir yaglama sıkıntısı olabiilir
Arkadaşımın aracı geçenlerde şehir merkezinde 1. viteste gaza hafif dokunduğu anda kol çıkardı. Bloğu alttan 2 yerden patlatmış , delikler ufak. Araç 140bin km civarında , sadece yazılımla geziyordu.
Ustamıza göre , krank kendini kitlemiş ve araba kol çıkarmış Aracın düşük devirde kullanılması buna yol açabilirmiş. Bizim kafamıza takılan şey bu krank nasıl kitlenir. 140bin km civarındaki bi araba için imkansız bir durum yaşadık. Araçta sadece yazlım vardı 1.5peak 1.3cont. şeklinde geriya kalan herşey orjinal. Egsoz 68lik orjinal. Egsozun bu durumda etkisi olabilirmi ?
Sizler neler düşünüyorsunuz.. İlginiz için teşekkürler.
ateistler????
Smdi. Resimleri koymani oneririm bakalim fikirlerimizi sunalim bence amma
Gormeden salak yorumu istersen sahsi fikrim daha once atilan yanlis vites boyle birseye meal verebilir
Enjektorun kitlenmis hydrolock olmus olabilirsin belki gergin sicmistir subab deydirmisssindir
Bunlarin hepsi bir ihtimal ama. Alt devirde normal giderken kol bacak zor :) 1.5 s3 un disinin kovugna yetmez :)
Pistonun ne durumda subab pistona deymismi nedir ne degildir ?
Alt devirden una olmaz kesinlikle o basincla ciple de olmaz
benzer bi durum başıma geldi 1. viteste trafikte kol çıkardım kapağın içinde egzantriklei yağlayan çubuk gibi bişi tıkanmış tabi baya süre öyle kullanınca yağlama sorunu büyümüş ve çocuğu aldık elimize
resimler eklenirse belki yardımcı olunabilir önceden gelen bir sebepten dolayı bence
06 ANIL 38
27-07-2012, 08:58
yağlama sıkıntısı kesinlikle...
TorqueTuning
27-07-2012, 09:15
Geçmiş olsun öncelikle, zamanında farkedilmemiş yağlama sorunu olma ihtimali yüksek..
BreatHTaKinG
27-07-2012, 09:30
teşekkürler arkadaşlar. bugun araç komple söküldü ustaya gidip daha detayli konusucaz. Resimleri çekicem. Ustanin dedigine göre krankin zinciri kitlenmiş. Daha öncesinde yanlis bir vites atılmadı ve sürekli gazlanan hor kullanilan bi araba degil. Bu krank zinciri hakkında ne düşünüyorsunuz ?
BreatHTaKinG
27-07-2012, 09:32
Benimde aklıma ilk yaglanma sorunu geldi.Sonucta en büyük ihtimal bu. Ama usta yaglanma ile alakali birsey soylemedi. bugun daha detayli konusucaz
Eksantrik gergileri ve zincirleri 1.8t lerde 150.000 civari degismelidir. Degismezse bu gibi sonuclar oluyor...
mechanic
27-07-2012, 09:52
en son ne zaman sökülmüştü motor? o sırada yataklarla ilgili bir hata yapılmış olunabilir
BreatHTaKinG
27-07-2012, 09:57
en son ne zaman sökülmüştü motor? o sırada yataklarla ilgili bir hata yapılmış olunabilir
Motor daha önce açılmadı.
yağ süzgeci tıkanmış olabilir
Benzeri bir durum arkadaşımın s3 ündede olmuştu.Tek kol yamulmuştu.,2 den 3 e attım sakin gidiyodum desede o işte eksik anlattığı bir şey vardı kesin :) O kol değiştikten sonra aynı kişi 3 bitirip 2 ye çekmişti vitesi ona rağmen bir şey olmamıştı.
eski 1.8t lerin service recall u var yağ pompaları ile ilgili yurtdışında. s3 içinde pompa ve bobinler için var.
Bloga zarar vermesi kötü olmuş :( yoksa gerisi hallolurdu birşekilde.. problemi bulmak lazım. yoksa toplandıktan sonra yine aynı şey olabilir.
BreatHTaKinG
27-07-2012, 13:48
Benzeri bir durum arkadaşımın s3 ündede olmuştu.Tek kol yamulmuştu.,2 den 3 e attım sakin gidiyodum desede o işte eksik anlattığı bir şey vardı kesin :) O kol değiştikten sonra aynı kişi 3 bitirip 2 ye çekmişti vitesi ona rağmen bir şey olmamıştı.
Yok olay gözümün önünde oldu :) Arkadaş beni bıraktı sakince kalktı 2ye atmak için hafif gaza dokundu ve olan oldu :)
BreatHTaKinG
27-07-2012, 13:49
eski 1.8t lerin service recall u var yağ pompaları ile ilgili yurtdışında. s3 içinde pompa ve bobinler için var.
Bloga zarar vermesi kötü olmuş :( yoksa gerisi hallolurdu birşekilde.. problemi bulmak lazım. yoksa toplandıktan sonra yine aynı şey olabilir.
Neyseki Blok kaynak olabiliyor delikler çok ufak
Yağlama sıkıntısı olmadan bu tarz bir olay olacağını sanmıyorum.
alperkirman
27-07-2012, 14:25
büyük geçmiş olsun...
@kurtbil
aynısını ben yaşadım 3kesici 4yerine 2ye çektim ama çok şükür şuanda en ufak bir sıkıntı yok.(1sene oluyor )
ama bu konu içime büyük şüphe düşürdü setup arifesinde. Ve bir sorum olucak araçta anormal hiç bir durum yok şuanda, motor altının ne kadar sağlıklı olduğunu (krank ,kol ) alttan bakarak anlayabilirmiyiz ne kadar anlaşılır??
Geçmiş olsun.Blok dikişle kurtulabiliyor mu ? Yoksa blok mu alacaksınız ?
BreatHTaKinG
27-07-2012, 18:29
Arabada yağlanmayla alakalı bir sorun yok. Yatak sarma yada çizik dahi yok. 4. Piston kitlemiş ve krankın zincir dişlileri kırılmış. Piston kolu ve krankın hali resimlerdeki halini almış
http://img831.imageshack.us/img831/5509/20120727163123.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/831/20120727163123.jpg/)
http://img706.imageshack.us/img706/866/20120727163658.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/706/20120727163658.jpg/)
http://img62.imageshack.us/img62/3098/20120727163635.jpg
Shot at 2012-07-27
http://img560.imageshack.us/img560/9297/20120727163147.jpg
Shot at 2012-07-27
http://img706.imageshack.us/img706/4107/20120727163641.jpg
Shot at 2012-07-27
osman 1.8t
27-07-2012, 18:36
büyük geçmiş olsun bende bir cupra kullanıcısı olarak sonucu merakla bekliyorum bu makinalarda bu tarz sıkıntılar kolay duyulmuyor sormak ayıp olmazssa hangi parçalar gitti ve kaça patladı
BreatHTaKinG
27-07-2012, 18:44
Komple motor yapılıcak. Fiyat için bekliyoruz henüz net birşey söyleyemem
BreatHTaKinG
27-07-2012, 18:56
Maf sensörü arabada 1 seneden fazla bozuktu. Aşırı sekmeler yapıyordu. Gaza bastığın anda egsoz patlata patlata sekiyordu. Maf değiştikten sonra sorunsuz hale gelmişti araç. Ama nitekim problemi çözmeleri sorunun maftan olduğunun anlaşılması uzun sürdü. Bunun şuan yaşanan duruma bir etkisi olabilirmi ?
osman 1.8t
27-07-2012, 20:54
maf sensörünün 1 senedir bozuk olması 1 senedir vuruntu sensörü devreye girerek gezmişsin demektir zamanla biriken yorgunluk birden bırakmış olabilir dengesiz güç kullanımı parçaları yormuş olabilir metal yorgunluğu denen birşey var o yüzdende kırılmış olabilir bir fikir
maf ı bozulan bi 1.8t yi nasıl anlayamıyorlar bu USTA lar anlamıyorum arkadaş.. maf sapıtınca araç 1.8 oluyor T değil :) ayrıca bir log direk ortaya çıkartıyor bunları.Neyse şu saatten sonra doğru bir şekilde toplayıp yola devam etme zamanı. Umarım herşey sorunsuzca biter.
BreatHTaKinG
27-07-2012, 21:57
Yani sizce aracın uzun zaman maf bozuk olarak kullanılması buna yol açmış olabilirmi ?
MAF sensoru saçmaladığında knock sensorleri hemen rotara yolluyor avansı.. fazla rotar EGT yapıyor. pistonlarda detanasyon izi yoksa erime belirtisi yoksa sanmıyorum. başka bir şeye sebep vermediyse eğer..Yurtdışında kırılan 1.8tlerin resimlerinden gördüğüm kadarıyla genelde hep detanasyon durumu oluyor. piston eriyor.Sizin problem yağlama da değilse, zincir gergi kısmı kalıyor geriye..
Defalarca motor yapan kişilerin tecrübesi ve bilgisi daha önemli tabi.
BreatHTaKinG
27-07-2012, 23:00
MAF sensoru saçmaladığında knock sensorleri hemen rotara yolluyor avansı.. fazla rotar EGT yapıyor. pistonlarda detanasyon izi yoksa erime belirtisi yoksa sanmıyorum. başka bir şeye sebep vermediyse eğer..Yurtdışında kırılan 1.8tlerin resimlerinden gördüğüm kadarıyla genelde hep detanasyon durumu oluyor. piston eriyor.Sizin problem yağlama da değilse, zincir gergi kısmı kalıyor geriye..
Defalarca motor yapan kişilerin tecrübesi ve bilgisi daha önemli tabi.
Benim merak ettigim maf sensoru arizaliyken araba cok sekiyordu. Bu sert sekmeler yaparmi diye merak ediyorum.
osman 1.8t
28-07-2012, 10:44
maf ı bozulan bi 1.8t yi nasıl anlayamıyorlar bu USTA lar anlamıyorum arkadaş.. maf sapıtınca araç 1.8 oluyor T değil :) ayrıca bir log direk ortaya çıkartıyor bunları.Neyse şu saatten sonra doğru bir şekilde toplayıp yola devam etme zamanı. Umarım herşey sorunsuzca biter.
log almadan maf ın bozuk olduğunu anlamak çok zor maf iyice çöp olmadan arıza vermiyor bildirmiyor yüksek devirlerde yeterince havayı okuyamadığı için vuruntu sensörü devreye giriyor veya başka parçalardan arıza gösteriyor zamanla az okumaya başlıyor 1.8t lerin hepsinde sorun bu arada bir log almak yada hava akışını izlemek lazım
kocaelide kimde bu s3 arkadaşım.bendede 2 ay önce s3 vardı hiç görmedim bilmiyorum eğer araç izmitliyse?
1.8t lerde maf her zaman log alınarak kontrol edilmeli.ben aracı aldığımda 4.5.6 vites hızlanması hiç iyi değildi.siteden sağolsun utku ile log aldık bir baktık maf okuması gereken değerlerin çok altında değerler okuyor.kısacası 1.8t lerde maf aracın hp gücünün yaklaşık 0.8 katı kadar gr/sn olarak havayı okumalı,benim s3 üm apy motordu eski maf ım maksimum 139 gr/sn okuyordu,hatta mafı aldım utkuyla çıktık eskisiyle bir daha log aldık,sonra petrolde durduk taktık yeni mafı sonuç inanılmazdı yaaa.yeni maf aynı yolda 5 dk sonra 171 gr/sn hava ölçüğünü söylüyordu log ekranında.ayrıca eski maf ta retard lar 8-9 gösteriyordu yeni mafta ise 1-2 dereceyi bazı devirlerde gördük geri kalanı sıfırlanmıştı.arabanın devirlenişi değişti.kadrandan amatörce 100-200 hızlanmalarını almıştım ilk zamanlar 28 sn olan değer 22.9-23 sn lere geldi.maf öncesi ve sonrası dynolarımda var.maftan sonra aynı dynoda 10 hp artış oldu:)istenirse log dosyalarını ve dynoları buraya ekleyebilirim.ayrıca benim dv de bozuktu.nette bozuk olduğunu nasıl anlarız video ve makalelerden anlamıştım bunu.onuda değişemeden sattım aracımı:(
resimleri incelediğimde piston kolunun yorulduğunu düşünüyorum.yükten yada yağlama sorunu gibi görünmüyor,bence aracınızın retardlarından(maf ın doğru okumadığı değerler yüzünden)aracınız avans vurmuşa benziyor.en azından benim yorumum bu resimlerden.
BreatHTaKinG
28-07-2012, 14:19
kocaelide kimde bu s3 arkadaşım.bendede 2 ay önce s3 vardı hiç görmedim bilmiyorum eğer araç izmitliyse?
1.8t lerde maf her zaman log alınarak kontrol edilmeli.ben aracı aldığımda 4.5.6 vites hızlanması hiç iyi değildi.siteden sağolsun utku ile log aldık bir baktık maf okuması gereken değerlerin çok altında değerler okuyor.kısacası 1.8t lerde maf aracın hp gücünün yaklaşık 0.8 katı kadar gr/sn olarak havayı okumalı,benim s3 üm apy motordu eski maf ım maksimum 139 gr/sn okuyordu,hatta mafı aldım utkuyla çıktık eskisiyle bir daha log aldık,sonra petrolde durduk taktık yeni mafı sonuç inanılmazdı yaaa.yeni maf aynı yolda 5 dk sonra 171 gr/sn hava ölçüğünü söylüyordu log ekranında.ayrıca eski maf ta retard lar 8-9 gösteriyordu yeni mafta ise 1-2 dereceyi bazı devirlerde gördük geri kalanı sıfırlanmıştı.arabanın devirlenişi değişti.kadrandan amatörce 100-200 hızlanmalarını almıştım ilk zamanlar 28 sn olan değer 22.9-23 sn lere geldi.maf öncesi ve sonrası dynolarımda var.maftan sonra aynı dynoda 10 hp artış oldu:)istenirse log dosyalarını ve dynoları buraya ekleyebilirim.ayrıca benim dv de bozuktu.nette bozuk olduğunu nasıl anlarız video ve makalelerden anlamıştım bunu.onuda değişemeden sattım aracımı:(
resimleri incelediğimde piston kolunun yorulduğunu düşünüyorum.yükten yada yağlama sorunu gibi görünmüyor,bence aracınızın retardlarından(maf ın doğru okumadığı değerler yüzünden)aracınız avans vurmuşa benziyor.en azından benim yorumum bu resimlerden.
Araç Yalovada. Yağlanmayla alakalı bi sorun yok gibi duruyor. Bizde Maf sensörünün geçmişte motoru yorduğunu düşünüyoruz
Araç Yalovada. Yağlanmayla alakalı bi sorun yok gibi duruyor. Bizde Maf sensörünün geçmişte motoru yorduğunu düşünüyoruz
inşallah kısa sürede halledip kullanmaya başlarsınız.araç kaç km bu arada?
BreatHTaKinG
28-07-2012, 14:27
inşallah kısa sürede halledip kullanmaya başlarsınız.araç kaç km bu arada?
teşeşkürler , 146bin kmde araç
teşeşkürler , 146bin kmde araç
çok talihsiz bir olay.tekrardan geçmiş olsun.aracınızı yapacak serivisi ustayı iyi seçin derim.1.8t ler bilinmeyen motorlar değil ama yinede temkinli olun derim ben.
mechanic
28-07-2012, 14:34
geçmiş olsun tekrardan.
elindekinin talibiyim, satar mısın?
http://img831.imageshack.us/img831/5509/20120727163123.jpg
BreatHTaKinG
28-07-2012, 14:37
geçmiş olsun tekrardan.
elindekinin talibiyim, satar mısın?
http://img831.imageshack.us/img831/5509/20120727163123.jpg
Ayıptır sorması napıcaksın kardeşim yarılmış kolu :D
H22Power
28-07-2012, 14:39
Literatüre geçicek o kolda ondan :D
1.8t ye stock turbo sadece yazılımla bu hale getirebilmek zor iş lakin geçmiş olsun..
rockford34
30-07-2012, 08:33
kolu cıkartmamış yarmıs mubarek be :)
kolay gelsin. ne yaptınız bu olayın sebebini bulabildiniz mi acaba?
sebep olarak bır ıkı tahmınde bulunayım,hararet yaptı,hararet yaparkende üstüne üstlük ya enjektörler fazla benzın işedi,yada turbo coolerı yagla doldurdu taştı silindirlere vermeye basladı yağlı havayı...
dragstar
15-08-2012, 01:27
geçmiş olsun,
piston kolu çiçek açmış resmen
mechanic
16-08-2012, 11:00
Ayıptır sorması napıcaksın kardeşim yarılmış kolu :D
hem duvarıma asarım hem de aslında malzemesini nceleyeceğim. çok güzel yarılma olmuş sanki üretim çatlağı gibi birşeyi varmış gibi , zor bir ihtimal tabi..
BreatHTaKinG
17-08-2012, 18:50
sebep olarak bır ıkı tahmınde bulunayım,hararet yaptı,hararet yaparkende üstüne üstlük ya enjektörler fazla benzın işedi,yada turbo coolerı yagla doldurdu taştı silindirlere vermeye basladı yağlı havayı...
Araba zamanında hararet 1 kere yapmıştı. 1 kerede turbo arızalanıp coolerlara ve doğal olarak motora yağ basmıştı ama üstünden çok zaman geçti.
BreatHTaKinG
17-08-2012, 18:51
sağlık problemlerinden dolayı arabayla pek ilgilenemedik bayramdan , sanırım bayramdan sonra toplanmaya başlanıcak araba.
öncelikle geçmiş olsun.
kesinlikle yağlama problemi gibi görünüyor.
basınç vs yazılım alakalı değil zaten.
BreatHTaKinG
17-08-2012, 23:29
öncelikle geçmiş olsun.
kesinlikle yağlama problemi gibi görünüyor.
basınç vs yazılım alakalı değil zaten.
Yağlama sorunu değil gibi çünkü en ufak bir sarma görünmüyor. ustalara göre yanlış vites bi anlık fazla yük. Ancak öyle birşey olmadı motorun geçmişine bakarak diyebiliceğimiz tek şey metal yorgunluğu gibi görünüyor.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.