Orijinalini görmek için tıklayınız : turboda egz??
brkkksln
29-07-2012, 21:57
yakın tarihte artık açıyoruz motoru.n/a olarak toplanacak ama hala kafamda yüksek cr de turbo yapmak var.
merak ettiğim konu egzantrik.turbo egz sinin farkı nedir? ben ph5 lerle turbo yaparsam ne gibi problemler olur?
atm de egz dinamik sıkıştırmayı nasıl etkiler turboda egz nasıl etkiler?
dinamik sıkıştırmayı düşürmek içinemme ve egzoz subaplarının aynı andaki açık kalma sürelerinin dahamı düşük olması gerekiyor?
hedef bi güç söz konusu değil.alabileceğimiz max gücü almaya çalışacağız.
gerekirse yakıtta yapılır ama 97 oktan pompa benziniyle yürütmek ilk amaç.
turbodaki a/r değerleri neye göre değişiklik gösteriyor ayrıca bunuda bilmek istiyorum.
açıklamak isteyen varmı?
açıklamaya üşenen varsa eğer makale falan varsa onun linki falanda atabilir.
teşekkür ederim ilginize şimdiden.
brkkksln
30-07-2012, 09:27
güncel....
brkkksln
12-08-2012, 17:35
yokmu bilgisi olan?
Frequency_48
12-08-2012, 19:21
Bu sorunun cevabını bilen kişiler ancak bu sitede bir kaç kişidir.. Meslek sırrı olarak değerlendireceği için burada cevaplamazlar.. benımde bu yönde bir kaç teknik sorum cevapsız kaldı.. O yuzden de artık cevap beklemiyorum..Burada soracağın sorular daha basit daha magazinsel sorular olmalı.. :)
brkkksln
12-08-2012, 21:04
Bu sorunun cevabını bilen kişiler ancak bu sitede bir kaç kişidir.. Meslek sırrı olarak değerlendireceği için burada cevaplamazlar.. benımde bu yönde bir kaç teknik sorum cevapsız kaldı.. O yuzden de artık cevap beklemiyorum..Burada soracağın sorular daha basit daha magazinsel sorular olmalı.. :)
hmm bunu satıp m3 mü alsam yoksa forester alıp büyük turbomu taksam gibi yahut 6000k xenonlarla tüvde geçermi gibi.maya takvimiyle ilgili bi konum vardı çok ilginçtir yazmayan adam kalmamıştı bu konu anca güncel oldu.
ne tuhafki teknik bilgi gelmiyor.
başlığı düzelt bence. Turbo araç için Egzantrik de. Böyle egzoz gibi anlaşılıyor.
brkkksln
12-08-2012, 21:19
başlığı düzelt bence. Turbo araç için Egzantrik de. Böyle egzoz gibi anlaşılıyor.
düzelttim ama ana sayfada egz yazıyo yine :)
deneme yanılma yoluyla yapıp millet amerikayı keşfederken ben marsı keşfetcem sanırım...
motorunuzun kacıncı rektefıye edılmesı? yanı üst kapak daha once taşlandımı? özel kapak contası kestırılıp sıkıstırma halledılıyor,egzantırıkten yada pıston hucresınden sıkıstırmayı dusurmek zor ve masraflı..baska kafanızda soru ısaretı varsa yardımcı olurum..
hıc bısey yapmasanız bıle,sıkıstırmayı dusurmeyle alakalı,turbonun basıncı dusuk tutulur,o zaman atmosferık yuksek sıkıstırma oranı/turbo basıncı, dengelenır ortası bulunur..
berkay_aydin
13-08-2012, 00:01
motorunuzun kacıncı rektefıye edılmesı? yanı üst kapak daha once taşlandımı? özel kapak contası kestırılıp sıkıstırma halledılıyor,egzantırıkten yada pıston hucresınden sıkıstırmayı dusurmek zor ve masraflı..baska kafanızda soru ısaretı varsa yardımcı olurum..
Yanılmıyorsam ilk olarak yüksek sıkıştırmalı atmosferik motor yapılacak, sonra turbolanacak, egzantrik konusunda fikir isteniyor...
atm zaten yuksek sıkıstırmalı demek turbolu motora göre,egzantrık konusunu sıksıtırmayla alakalı sormus..yazdıgı terımlerden anlamam ama,dusuncesını dogru anladım sanırım
berkay_aydin
13-08-2012, 00:23
Ben turbo dizel'e göre biliyorum yanlız benim aracımın motoru misal 18 cr. iken, atmosferik saxoda 10 cr. ...
brkkksln
13-08-2012, 00:38
n/a için herşeyim hazır.bunun üstüne az fantazi yapmak niyetim.
merak ettiğim nokta atmosferik egzantriğinde turbo üflersek nasıl sonuç alırız?
yoksa sıkıştırmayı düşürmek istesem 9cr piston ve decompress conta kullanırdım.
bir de üstte yazdığım ar değeri ile ilgili turbo hakında bilgi almak amaç.
daha öncede açmıştım buna benzer konu.ama bu sefer ciddi ciddi düşündüğüm için netlik lazım...
eger cr dedıgınız sıkıstırma oranı ıse,eskı nesıl motorlar21:1,vw,mercedes vs,duz dızelede turbo dızelede aynı sıkıstırma oranını uyguluyordu,yenı nesıl dızel motorlarda 17-18:1 sıkıstırma oranlı motorlar kullanılıyor,atm benzınlıde 10- 11 :1 turbolu motorlarda 6-7 : 1 sıkıstırmalı motorlar kullanılıyor,sızın arac benzınlı,sıkıstırma oranının mutlaka düşürülmesı gereklı,motor sokuldu daha basıt bıseyler yapsam ıyı olur dersenız,yıne dedıgım gıbı kalın conta ve ,en önemlı unsur,wasgate ayarından daha yumusak bı turbo basınclı turbo uygulaması yapılmalı..
berkay_aydin
13-08-2012, 01:00
Turbo motorlarda dediğiniz benzinli ise tamamdır ben anladım ...
brkkksln
13-08-2012, 17:22
n/a egzantriği ile üflersek sonuç ne olur ayrıca turbodaki ar değeri yükseldikçe daha yüksek statik sıkıştırma kullanabilirmiyiz?
cevap aradığım sorular bunlar arkadaşlar.
n/a egzantriği ile üflersek sonuç ne olur ayrıca turbodaki ar değeri yükseldikçe daha yüksek statik sıkıştırma kullanabilirmiyiz?
cevap aradığım sorular bunlar arkadaşlar.
benimde hep kafama takılan bi soru n/a daki egzantirik ile turbo yapılırsa ne olur ? takipteyim.. ;)
bizim araçlarda ikisinide denedim atmosferik egzantriğiyle spool gecikiyor ve yavaş gerçekleşiyor ama üst devirleri daha canlı. emme ve egzozun aynı anda açık kalması sanırım pek iyi birşey değil çünkü kasnaktan timing ayarıyla overlap süresini kısalttıkça performans arttığını belli ediyor
ama turbo egzantriğinde spool çok daha sert ve güç bandı çok daha stabil alttan üste tamamen daha hızlı tepkiler var.
Araçlara ve timinglere göre çok değişebileceğini düşünüyorum. her aracın na ve turbo egzantrikleri aynı yapılarda değil.
brkkksln
13-08-2012, 21:41
geç gelmesi sorun değil hatta istediğim gibi olur.
kapağı ona göre işleticez çünkü açınca. bu yüzden önemli bu durum.
turbonun ar değeriyle ilgili bilgi bulabilirsem eğer (yüksek cr de nasıl ar seçmeliyiz) ona göre bi tercihte buluncaz.
5000 lerde gelebilir dert etmiyorum.full boost demiyorum o devirde.zaten 9000 e kadar döneceğim.
turbo egz de overlap mı daha kısa oluyor yani?
Lift degeri ve derecesi önemli turbo araçta
benim lift degerim 12.06 ya denk gelirken
derece 264 derecedir
saglıklı olarak 7600 devir e kadar güc yansıtmaktadır sizin aracları hic ilgilenmedim daha iyi bilen arkadaşlar illaki yardimci olacaktır
fakat ne kadar düşük motor sıkıştırması o kadar fazla basınca eşittir :) ha yüksek sıkıstırmadada turbo basarsın ama 2.5 3 mm conta koyar motor sıkıstırması düşürürsün bir ayarlama yapilir beyine enjektor vs kral olur :)
..atm benzınlıde 10- 11 :1 turbolu motorlarda 6-7 : 1 sıkıstırmalı motorlar kullanılıyor...
bu dediğin 1980 - 1990 arası sanırım,
yeni nesil turbo motorlarda sıkıştırmalar atmosferiklere yaklaştı hatta bazılarını çoktan geride bıraktı
VAG 1.4 tsi 10.0 : 1
VAG 2.0 TFSİ 10.5 : 1
bmw n54 (3 litre twin turbo) 10.2 : 1
bmw s63 tu (4.4 litre turbo - F10 kasa M5) 10.0:1
bu dediğin 1980 - 1990 arası sanırım,
yeni nesil turbo motorlarda sıkıştırmalar atmosferiklere yaklaştı hatta bazılarını çoktan geride bıraktı
VAG 1.4 tsi 10.0 : 1
VAG 2.0 TFSİ 10.5 : 1
bmw n54 (3 litre twin turbo) 10.2 : 1
bmw s63 tu (4.4 litre turbo - F10 kasa M5) 10.0:1
80 90 arası değil sadece2000 lı yıllarda da oyleydı,vw değişken zamanlı sıbop, atesleme gecıktırmelı sensörler,vuruntu sensörü vs kullanarak ve yenı sistem enjektörler sayesınde sıkıstırma oranını yukselttı,teknolojı gelısıyor halıyle,dıger benzınlı turbo motor üreten markalarda bu teknolojıyı kullanarak onlarda yuksellttı,ayrıca fabrıkanın kullandıgı parcalar ve montajındakı üstün kaliteyı hıc bır motor ustası dukkanında yakalayamaz,örnek vereyım,albea 1.3 mj ler 0 km alındıgından ıtıbaren 700 000 km cıvarı bır motor ömrü oluyor,piyasada yenı motor yapıldıgında ıse ortalama ömrü 300 000 400 000 k oluyor,yani demek ıstedıgım şu,orjınal halı ıle 10:1 sıkıstırma oranlı turbolu motor randımanlı olur fakat sonradan turbo uygulayıp hemde o sıkıstırma oranı ıle bunu gerceklestırmek,bi de pıyasadakı tamırcı ve rektefecı arkadaslarımızın tam hassasıyet göstererek (ölçüler,bosluk ölçüleri parca kalıtesı vs) göstermemesı kısa ömürlü bır motor ortaya cıkarır..ben yıne derımkı turbo uygulanacaksa benzınlı motora dusuk sıkıstırmalı olmalı..
Atedleme geciktirmeli sensor ne demek?
alıntı yapıp kopyalamadık,konusma agzı ıle yazdım işte,vuruntu sensörü atesleme zamanını ayarlar,ve gecıktırır,atesleme sıstemını destekleyen bır cok sensör var..
Berk böyle top arabanı atmosferik. Yarın turbo istersen piston tepesinden freze ile aldır. Egzantrikleri satarsın Catcams'ın turbo egzantriklerinden takarsın.
brkkksln
14-08-2012, 22:52
Berk böyle top arabanı atmosferik. Yarın turbo istersen piston tepesinden freze ile aldır. Egzantrikleri satarsın Catcams'ın turbo egzantriklerinden takarsın.
satcam gitcem uçak alcam yeter ya :D
bu şekilde toplancak zatende işte hep bi yerden dürtüyo turbo işi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.