Orijinalini görmek için tıklayınız : TIC RS AFR (yazılım sonrası)
stock halde devır sonuna dogru ıyıce zengıne cekıyordu .
yazılımdan sonra daha stabıl oldu.
ne kadar işe yaradıgını rollerde gorecez bakalım.
yazılımı aslında dynoda bakarak atacaktık ama can(CUB) sagolsun rahat durmadı:D
s6aKopQBUsA
TIC RS AFR (stock) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=s6aKopQBUsA&feature=plcp)
ePql7uD_1Ow
TIC RS AFR (yazılım1) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ePql7uD_1Ow&feature=plcp)
Ek.Civic_Spoon
01-08-2012, 09:46
maşallah extra ne var tam olarak şu an rs te?
cliocup172
01-08-2012, 09:52
Maşallah afr tam olması gerektıgı gıbı :)
ben baktıgımda 11.8-12.0 gıbı oluyor 3. vites 7100dd yazılımla düzelirmi acep :D
emirarslan34
01-08-2012, 09:52
maşallah ses cok guzel :) umarım iyi sonuclar alırsınız
1998corsa
01-08-2012, 09:53
Dj le ne zaman deniyorsunuz??
Dj le ne zaman deniyorsunuz??
dj'in benzin almaktan anası ağladı şu aralar, o yüzden biraz sahalardan uzak duracak :)
ibo'm rs de ciğer spec . gergin styla ölüm maşina maşallah
maşallah extra ne var tam olarak şu an rs te?
cai-63mm duz boru-15/61-emme portpolish-70mm kelebek-yazılım
Maşallah afr tam olması gerektıgı gıbı :)
ben baktıgımda 11.8-12.0 gıbı oluyor 3. vites 7100dd yazılımla düzelirmi acep :D
yazılımla düzeliyomuş bizde yeni öğrendik.
maşallah ses cok guzel :) umarım iyi sonuclar alırsınız
sağolun
Dj le ne zaman deniyorsunuz??
cuma deneriz bi aksilik çıkmazsa:)
dj'in benzin almaktan anası ağladı şu aralar, o yüzden biraz sahalardan uzak duracak :)
ibo'm rs de ciğer spec . gergin styla ölüm maşina maşallah
sağolasın hikmet. her akşam rollersen olacağı o :D
mechanic
01-08-2012, 10:06
13-13,5 normal değerler mi?
hangi yakıtla bu değerdesiniz?
13-13,5 normal değerler mi?
hangi yakıtla bu değerdesiniz?
tavsiye edilen değer 13-13.5 yazılımdan once daha zengındi
shell 97 oktan
maşallah güzel devirlenıyor.bıde kapagı polısh yaptırsan 10 numara olur :)
ama 12 12.5 gıbı gezınıor az daha fakıre cekılebılırmıs sankı
Güzel oldu güzel :)
eyvallah can:)
daha iyiside olur belki:D
maşallah güzel devirlenıyor.bıde kapagı polısh yaptırsan 10 numara olur :)
ama 12 12.5 gıbı gezınıor az daha fakıre cekılebılırmıs sankı
sagol kamer.kapakla riske girene kadar egzantrık daha mantıklı
12-12.5 derken ?ılk vıdeodakı afr stock yazılımla. ıkıncı vıdeoda remap li hali afr 12.6 nın altına düşmüyor
pardon ya kafam yerınde degıl 2. ye bakmayı unuttum.izledim sımdı gayet guzel.
kapakla neden rıske gırıcek onu anlamadım ama
pardon ya kafam yerınde degıl 2. ye bakmayı unuttum.izledim sımdı gayet guzel.
kapakla neden rıske gırıcek onu anlamadım ama
sadece kapaktan bariz güç alan elinde somut kanıtları olan birisi varmı tr de?
Cliosportve
01-08-2012, 10:35
Orjinal fabrikasyon yazılımla 11.8-12 AFR aralığında sürekli devir kesiciye yakın
Yazılan yazılımlada görülen 12.7- 12.8 AFR
AFR yi fakire çekmek her zaman boy getirir derler
Fakat bana biraz fakir geldi 13 lerde gezinmesi devir kesiciye gelene kadar ?
Birde bu iş nasıl oluyor teknik bakımdan açıklıycak birisi var mıdır ?
Orjinal yazılımda kısık ya hani değerler - yakıtı açıyor ya yazılım
Yakıt açılınca AFR nasıl düşüyor ?
Orjinal fabrikasyon yazılımla 11.8-12 AFR aralığında sürekli devir kesiciye yakın
Yazılan yazılımlada görülen 12.7- 12.8 AFR
AFR yi fakire çekmek her zaman boy getirir derler
Fakat bana biraz fakir geldi 13 lerde gezinmesi devir kesiciye gelene kadar ?
Birde bu iş nasıl oluyor teknik bakımdan açıklıycak birisi var mıdır ?
Orjinal yazılımda kısık ya hani değerler - yakıtı açıyor ya yazılım
Yakıt açılınca AFR nasıl düşüyor ?
hacı 13 ler fakir değil tam kıvamı. Oz' özgünde atmosferikte en iyi 13 diyor.
orjinal yazılım kısık derken benzin kısık değil güç kısık.
yani fazla benzinle saglıklı sekılde yurutmek amaç.benzın fazla oldugu ıcınde fazla guc alamıyosun.ayrıca avansta kısık.
ayrıca bızım beyınlere yazılımda atsan afr yı kendısı belırlıyo dıye bılıyorduk yanlıs bılıyormusuz.
Cliosportve
01-08-2012, 10:48
hacı 13 ler fakir değil tam kıvamı. Oz' özgünde atmosferikte en iyi 13 diyor.
orjinal yazılım kısık derken benzin kısık değil güç kısık.
yani fazla benzinle saglıklı sekılde yurutmek amaç.benzın fazla oldugu ıcınde fazla guc alamıyosun.ayrıca avansta kısık.
ayrıca bızım beyınlere yazılımda atsan afr yı kendısı belırlıyo dıye bılıyorduk yanlıs bılıyormusuz.
13 AFR tam sınır gibi geliyor bana
Hacı anlatmak istediğim şu tamamen
Fabrikasyon güç en ideal noktadadır sağlıklı şekilde yürüncek kıvamda
Onda hem fikiriz
Şimdi benzinli bir araçta yazılımla neye müdahale edebilirsin ki
Giren hava belli ( Allah tarafından atmosfer hava basıncı)
Ya benzine dokuncak (Halk deyimiylen açıcak)
Ya avansa
Hava aynı madem yakıtta açılıyor ( Çünkü duty cycle oem % 90 larda - yazılımlan %110 larda ) :)
Bilmem anlatabildim mi
12 olan AFR değeri yazılım atılınca neye göre 12.8 AFR oluyor ?
Teknik açıklaması nedir bu durumun ?
sana yıllardır diyoruz at şu yazılımı gitsin diye :p:D maaşallah ibocum afr yide aradan çıkartmış oldun ;) .....
sadece kapaktan bariz güç alan elinde somut kanıtları olan birisi varmı tr de?
Orjinal fabrikasyon yazılımla 11.8-12 AFR aralığında sürekli devir kesiciye yakın
Yazılan yazılımlada görülen 12.7- 12.8 AFR
AFR yi fakire çekmek her zaman boy getirir derler
Fakat bana biraz fakir geldi 13 lerde gezinmesi devir kesiciye gelene kadar ?
Birde bu iş nasıl oluyor teknik bakımdan açıklıycak birisi var mıdır ?
Orjinal yazılımda kısık ya hani değerler - yakıtı açıyor ya yazılım
Yakıt açılınca AFR nasıl düşüyor ?
13 AFR tam sınır gibi geliyor bana
Hacı anlatmak istediğim şu tamamen
Fabrikasyon güç en ideal noktadadır sağlıklı şekilde yürüncek kıvamda
Onda hem fikiriz
Şimdi benzinli bir araçta yazılımla neye müdahale edebilirsin ki
Giren hava belli ( Allah tarafından atmosfer hava basıncı)
Ya benzine dokuncak (Halk deyimiylen açıcak)
Ya avansa
Hava aynı madem yakıtta açılıyor ( Çünkü duty cycle oem % 90 larda - yazılımlan %110 larda ) :)
Bilmem anlatabildim mi
12 olan AFR değeri yazılım atılınca neye göre 12.8 AFR oluyor ?
Teknik açıklaması nedir bu durumun ?
benzın acmıyor kısıyorlar yazılımla.zengın olunca araba boguluyor benzıne ondan yurumuyor.ondan afr 13lere gelıyor.
avansı acıyorlar.
bıde devırı uzatmak amac bı sonrakı vıteste yukarda yakalaması ıcın dıye dusunuyorum şahsi tamamen:D
Cliosportve
01-08-2012, 11:13
benzın acmıyor kısıyorlar yazılımla.zengın olunca araba boguluyor benzıne ondan yurumuyor.ondan afr 13lere gelıyor.
avansı acıyorlar.
bıde devırı uzatmak amac bı sonrakı vıteste yukarda yakalaması ıcın dıye dusunuyorum şahsi tamamen:D
Anlıyorum Kamer
Fakat yakıtı kısmadıkları ap açık ortada
Çünkü RS tunerden bütün değerlere bakabiliyoruz
Orjinal Duty Cycle değerleri yüzde 90 - 95 lerde olan araç
Yazılımlı olarak Duty Cycle yüzde 110 lara çıkıyor
Yani kısacası şu oluyor
Bu araca benzin yetmiyor
Enjektör yetmiyor 110 nun anlamı bu :)
Bu arada orjinal avans puanı 21-22 değerlerde
Yazılımlan 30-33 değerlere çıktığını görüyordum
Avans değerlerin kaç İBO ?
13 AFR tam sınır gibi geliyor bana
Hacı anlatmak istediğim şu tamamen
Fabrikasyon güç en ideal noktadadır sağlıklı şekilde yürüncek kıvamda
Onda hem fikiriz
Şimdi benzinli bir araçta yazılımla neye müdahale edebilirsin ki
Giren hava belli ( Allah tarafından atmosfer hava basıncı)
Ya benzine dokuncak (Halk deyimiylen açıcak)
Ya avansa
Hava aynı madem yakıtta açılıyor ( Çünkü duty cycle oem % 90 larda - yazılımlan %110 larda ) :)
Bilmem anlatabildim mi
12 olan AFR değeri yazılım atılınca neye göre 12.8 AFR oluyor ?
Teknik açıklaması nedir bu durumun ?
hacı 13 afr sınır değil.
fabrıkasyon en ıdeal noktada degıl.fazla benzın vererek motoru korumuslar. egt nın yukselmesını engellemısler.bu arabanın hıc durmadan kaç km gıdecegını kaç derece sıcaklıkta gıdecegını fabrıka sınırlayamaz.onun ıcın her kosula uygun araç yapmışlar.
mesela 5500 devırden once arac dahada fakırde 14.5-15 afr de yuruyor.bu nedenlede az yakıyor bızım arabalar.devır dusuk oldugu ıcın egt de yukselmeyecegı ıcın fazla benzıne gerek yok.
o duty cycle %110 u hangı araçta aldınız.AFR sıne baktınızmı?
bakmadınız.belkı cok daha zengın oldu araç.
sana yıllardır diyoruz at şu yazılımı gitsin diye :p:D maaşallah ibocum afr yide aradan çıkartmış oldun ;) .....
hacı bakalım afr duzeldı ama yolda nasıl sonuc cıkacak.
bı kac farklı yazılım daha var onlarıda denıcez bakalım:)
Cliosportve
01-08-2012, 11:28
hacı 13 afr sınır değil.
fabrıkasyon en ıdeal noktada degıl.fazla benzın vererek motoru korumuslar. egt nın yukselmesını engellemısler.bu arabanın hıc durmadan kaç km gıdecegını kaç derece sıcaklıkta gıdecegını fabrıka sınırlayamaz.onun ıcın her kosula uygun araç yapmışlar.
mesela 5500 devırden once arac dahada fakırde 14.5-15 afr de yuruyor.bu nedenlede az yakıyor bızım arabalar.devır dusuk oldugu ıcın egt de yukselmeyecegı ıcın fazla benzıne gerek yok.
o duty cycle %110 u hangı araçta aldınız.AFR sıne baktınızmı?
bakmadınız.belkı cok daha zengın oldu araç.
Yo hayır
Wimmer atılan 3-4 araçta bu durumu tespit ettim
Neyse dur bakalım hayırlısı diyorum :)
Denk gittiğin bir araç var mıydı ?
İzlenimlerin neler
Sende bizler gibi filtre temizliği ile 3-4 boy aldım diyenlerden misin :D
Yo hayır
Wimmer atılan 3-4 araçta bu durumu tespit ettim
Neyse dur bakalım hayırlısı diyorum :)
Denk gittiğin bir araç var mıydı ?
İzlenimlerin neler
Sende bizler gibi filtre temizliği ile 3-4 boy aldım diyenlerden misin :D
bu araçların AFR sine bakmadınız ama değilmi?
ben hızlandım demiyorum hacı.afr daha iyi oldu diyorum:)
mantıken hızlanmasıda gerekli.
deniyecez elbet daha once denedıgımız araçlarla:)
gerçi sen kadrandan hemen saniye tutmuşsundur:p
bagajda 20 kilo yanımdada 110 kilo can var rakım 900 ona gore hesapla:D
Hayırlı olsun yazılım, kim yazdı? 13.5 AFR genelde iyidir.
Hayırlı olsun yazılım, kim yazdı? 13.5 AFR genelde iyidir.
sağolasın Alper abi:)
yazılım anonim :D can attı bu iyi diye bilmiyorum ne oldugunu.
Cliosportve
01-08-2012, 11:54
Her.ike derman wimmer atılmıştır boşversene :D
S:Tekerim inik ne yapmam lazım ?
C: Wimmer at geçer
S: Arabamın kaputu ağır kaput ne yapmam lazım ?
C: Wimmer at kuş kaput olur hacı :D
Araban Tr'deki en temizler sıralamasında ilk üçte bana göre. Kazasız belasız kullan, ağır ağır düzgün modlarla yola devam.
Her.ike derman wimmer atılmıştır boşversene :D
S:Tekerim inik ne yapmam lazım ?
C: Wimmer at geçer
S: Arabamın kaputu ağır kaput ne yapmam lazım ?
C: Wimmer at kuş kaput olur hacı :D
wimmer iyidir hacı.
wimmer atıp güç alamayan bi siz varsınız şu TR de:)
yanlış yazılımmı yukledınız naptınız wımmer dıye.
cuma akşamı hem bu yazılımla hem wımmerla deneme yapacam o zaman bakarız;)
Araban Tr'deki en temizler sıralamasında ilk üçte bana göre. Kazasız belasız kullan, ağır ağır düzgün modlarla yola devam.
çok sağol alper abi.elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz işte yavaş yavaş.acele yok:)
Cliosportve
01-08-2012, 12:02
wimmer iyidir hacı.
wimmer atıp güç alamayan bi siz varsınız şu TR de:)
yanlış yazılımmı yukledınız naptınız wımmer dıye.
cuma akşamı hem bu yazılımla hem wımmerla deneme yapacam o zaman bakarız;)
Biz hiç wimmer atmadık ki arabalara yanlışın var pampa :D
BM RS e atmıştık sadece 2-3 boy aldıgını gördük
Biz orjinalciyiz Turboda taksak yazılım değişmez mantığındayız :D
Biz hiç wimmer atmadık ki arabalara yanlışın var pampa :D
BM RS e atmıştık sadece 2-3 boy aldıgını gördük
Biz orjinalciyiz Turboda taksak yazılım değişmez mantığındayız :D
öpüyorum yanaklarından:D
Duty Cycle %110 u ilk defa duyuyorm 100 ü duydum da onlar da genelde enjektörler açık kalıyor sonra kollar eğriliyor :D
Şimdi şöyle de bir şey var kapağı falan filan yapınca hava akışı çok daha iyi oluyor, hava daha verimli girince fakire çekebiliyor araba, benzin açılıyor diyorsanız ondandır..
Cliosportve
01-08-2012, 13:21
öpüyorum yanaklarından:D
Ne yazılımlar gördük ,OEM barzo yazılım ile geçtiğimiz :D
Ne yazılımlar gördük ,OEM barzo yazılım ile geçtiğimiz :D
o sizin rs'lerin saçmalığından:D hem 2-3boy aldık diyorsun hem stock yazılımla geçtik diyorsun.
rs konusunda kafa kilit bazı şeylere sizin:D
kapak konusu da böyle içeri daha fazla hava cekebiliceksin avansı acabiliceksin, kapak fark etmiyor diyemezsiniz mantık oalrak. ki bi egzantrik taksanız kapağın faydasını cok daha belirgin ve hissiyatlı sekilde göreceksiniz.
chiefkadir
01-08-2012, 14:27
Hayirli olsun ibo nihavent attin yani yazilimi :)
rs tunerde bizde % 110 lari gorduk ama ms baglayinca alakasi olmadigini gorduk , biz oem enjektore devam ediyoruz bakalim yeni egzantrikle ne olacak :)
Maşallah çok iyi.Yazılım sonrası çevrilen devir biraz düşürülürse daha iyi olur sanki
Cliosportve
01-08-2012, 15:45
Hayirli olsun ibo nihavent attin yani yazilimi :)
rs tunerde bizde % 110 lari gorduk ama ms baglayinca alakasi olmadigini gorduk , biz oem enjektore devam ediyoruz bakalim yeni egzantrikle ne olacak :)
Peki olayın özü ne emmi ?
Biz 110 zannederken beyinden okunan değere istinaden
MS ile gerçek okunan değer kaçtı ?
%110 nedir öyle bi oran yok :) %80 üstüne cıkmaması lazımm :D
1998corsa
01-08-2012, 16:11
dj'in benzin almaktan anası ağladı şu aralar, o yüzden biraz sahalardan uzak duracak :)
ibo'm rs de ciğer spec . gergin styla ölüm maşina maşallah
;)) bol kazancli gunler diliyorum...
Cliosportve
01-08-2012, 16:12
%110 nedir öyle bi oran yok :) %80 üstüne cıkmaması lazımm :D
Kendi aracıma ait bir LOG
Fabrikasyon yazılım
Resimde göründüğü üzere 6800 devire kadar yüzde 94.11 lerde Duty cycle
6800 devirden sonra 90 lara çekiyor
http://c1208.hizliresim.com/10/1/bbt86.png (http://bit.ly/c25MCx)
Peki olayın özü ne emmi ?
Biz 110 zannederken beyinden okunan değere istinaden
MS ile gerçek okunan değer kaçtı ?
hacı sen nerden geldin şimdi duty cycle lara.
senın kafana takılan mevzu ne sen onu soyle acıklayalım :)
duty cycle yuzdesı arttı dıyosun yazılım atınca ama o arabalara wıdeband baglayıp baktınızmı sen bı onu soylesene.
abi safe %80 80nın ustu sıkıntı açık kalır içeri benzın basaar yıkar içeriyi kapalı kalır fakire dusurur tam lımıtte calıstıgında ısınıcaktır enjektor
araba zengındeyken %90 sa yazılımla fakıre cekıp 110a cıkması mantıkdısı düşmesi lazım fakire cekıyosun az benzin giriyo içeri :)
Cliosportve
01-08-2012, 16:34
hacı sen nerden geldin şimdi duty cycle lara.
senın kafana takılan mevzu ne sen onu soyle acıklayalım :)
duty cycle yuzdesı arttı dıyosun yazılım atınca ama o arabalara wıdeband baglayıp baktınızmı sen bı onu soylesene.
Pampa bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp
Burda ters oran var
Wideband tak takma mesele o değil
RS tuner öyleyse hepimizi kandırıyor :)
Bir yerde hata var onu bulmak mesele
Mantık ne?
Yazılımcı adam benzin mi kısıyor yazılım yapınca yani ?
abi safe %80 80nın ustu sıkıntı açık kalır içeri benzın basaar yıkar içeriyi kapalı kalır fakire dusurur tam lımıtte calıstıgında ısınıcaktır enjektor
araba zengındeyken %90 sa yazılımla fakıre cekıp 110a cıkması mantıkdısı düşmesi lazım fakire cekıyosun az benzin giriyo içeri :)
Aynısını düşünüyorum bende
Yazılımcı adam yazılım atarken neye göre atıyor merak ettim :)
Teşekkürler
genelde mantık budur benzını kısarsın avansı acarsın devrı uzatrsın.
sadeca fakıre cekınce bıle arabanın gıdısı fark edıor.sızı rs tuner sızı tunermıyor sankim:D
Ayarlamak istediğin AFR değeri için haritada gerekiyorsa benzini arttırsın gerekiyorsa azaltırsın. Senin sormak istediğin soru ne asıl ? ayar yapmak benzin açmak yada benzin kısmak değil. adı üstünde AYAR gerektiği yeri kısıp gerektiği yeri açmak. OEM yazılımlar genelde daha safe olmak adına özellikle üst devirlerde daha zengindir, hem EGT düşürmek hemde biraz olsun devir çevirmesini azaltabilmek için. Tunerın yaptığı şey o safe bölgeleri optimuma çıkartmak. Optimum ve safe aynı şey deildir. Ya sorun olmasın arabam uzun ömürlü olsun dersin yada maximum gücü alırsın. İkisini bir arada veren bir dünya yok malesef.
Cliosportve
01-08-2012, 16:46
genelde mantık budur benzını kısarsın avansı acarsın devrı uzatrsın.
sadeca fakıre cekınce bıle arabanın gıdısı fark edıor.sızı rs tuner sızı tunermıyor sankim:D
Duty Cycle a- RS tunerede nerde bizim dizel arabalarımız yav kafayı yiycez :D
Pampa bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp
Burda ters oran var
Wideband tak takma mesele o değil
RS tuner öyleyse hepimizi kandırıyor :)
Bir yerde hata var onu bulmak mesele
Mantık ne?
Yazılımcı adam benzin mi kısıyor yazılım yapınca yani ?
hacı bu 4. soruşum galıba
wımmer yukledıgınız arabaya wideband bagladınızmı?
rs tunerde duty cycle oranı yukselıyorsa benzın fazla gelıyor tamam.
ama afr ye baktınızmı gercekten fazla benzın verıp daha zengın mı yurutuyor aracı
Cliosportve
01-08-2012, 16:54
Ayarlamak istediğin AFR değeri için haritada gerekiyorsa benzini arttırsın gerekiyorsa azaltırsın. Senin sormak istediğin soru ne asıl ? ayar yapmak benzin açmak yada benzin kısmak değil. adı üstünde AYAR gerektiği yeri kısıp gerektiği yeri açmak. OEM yazılımlar genelde daha safe olmak adına özellikle üst devirlerde daha zengindir, hem EGT düşürmek hemde biraz olsun devir çevirmesini azaltabilmek için. Tunerın yaptığı şey o safe bölgeleri optimuma çıkartmak. Optimum ve safe aynı şey deildir. Ya sorun olmasın arabam uzun ömürlü olsun dersin yada maximum gücü alırsın. İkisini bir arada veren bir dünya yok malesef.
Evet bende o kanıdayım zaten
Sizin görüşlerinize paralel bir düşüncem var
Dediğiniz gibi ayarlanması gereken yerler ayarlanıyor ediliyor
Az evvel bir ekran shot koydum
Duty cycle yüzde 94.11 lerde
Avans 23.25 lerde
Ben şimdi kalkıp yazılım atsam duty cycle yüzde 110 -120 lere
Avans ise 30-33 puan arasında oluyor
Bunu yazılım attığımız 6-7 Clio Rs tede gördük
Hepsine aynı yazılım atılmıyor bu arada farklı yazılımlar deneniyor
Bunların hepsi beyinden okunan güncel değerler
Araca özel yapılmış - hem chip atmaya yarayan hemde arıza tespit yapan RS lere özel bir alet...
Şimdi duty cycle ın yüzde 110-120 lere kadar çıkarsa araba zengine çekilmiş olmuyor mu orjinale göre
Hatta benzin o kadar açık ki benzin yetiştiremiyor anlamı çıkmıyor mu ?
Bu koşullarda nasıl oluyorda aracın AFR si düşme yapıyor ?
Bir yandan duty cycle artarken
Bir yandan AFR 14 lere dogru nasıl çekiliyor ?
Çelişki burda
Aslında RS tuner kullananlar daha iyi bilir bu durumu
Amacım konuyu baltalamak değil
Bilgi alışverişi yapıyoruz
Evet bende o kanıdayım zaten
Sizin görüşlerinize paralel bir düşüncem var
Dediğiniz gibi ayarlanması gereken yerler ayarlanıyor ediliyor
Az evvel bir ekran shot koydum
Duty cycle yüzde 94.11 lerde
Avans 23.25 lerde
Ben şimdi kalkıp yazılım atsam duty cycle yüzde 110 -120 lere
Avans ise 30-33 puan arasında oluyor
Bunu yazılım attığımız 6-7 Clio Rs tede gördük
Hepsine aynı yazılım atılmıyor bu arada farklı yazılımlar deneniyor
Bunların hepsi beyinden okunan güncel değerler
Araca özel yapılmış - hem chip atmaya yarayan hemde arıza tespit yapan RS lere özel bir alet...
Şimdi duty cycle ın yüzde 110-120 lere kadar çıkarsa araba zengine çekilmiş olmuyor mu orjinale göre
Hatta benzin o kadar açık ki benzin yetiştiremiyor anlamı çıkmıyor mu ?
Bu koşullarda nasıl oluyorda aracın AFR si düşme yapıyor ?
Bir yandan duty cycle artarken
Bir yandan AFR 14 lere dogru nasıl çekiliyor ?
Çelişki burda
Aslında RS tuner kullananlar daha iyi bilir bu durumu
Amacım konuyu baltalamak değil
Bilgi alışverişi yapıyoruz
İş yerimde malesef screen shotlar açılmıyor eve geçtiğimde sana açıklamasını yaparım ama şu söyliyim yazılım atmak diye bir kavram yok zaten ?
Cliosportve
01-08-2012, 16:59
hacı bu 4. soruşum galıba
wımmer yukledıgınız arabaya wideband bagladınızmı?
rs tunerde duty cycle oranı yukselıyorsa benzın fazla gelıyor tamam.
ama afr ye baktınızmı gercekten fazla benzın verıp daha zengın mı yurutuyor aracı
Pampa sen Wimmer atmadın mı
Atmadıysan birde wimmer at
Nasıl olsa arabalar aynı
Aynı banttan üretimi yapılmış
Aynı yazılım atılmış
Sende bu imkan var
Hem rs tuner var hemde wideband
Akşam bir çık hele bir dene bakalım
Bana sorcağına senin merak etmen lazım :hahaha:
LOG almayı unutma pampa
Cliosportve
01-08-2012, 17:02
İş yerimde malesef screen shotlar açılmıyor eve geçtiğimde sana açıklamasını yaparım ama şu söyliyim yazılım atmak diye bir kavram yok zaten ?
Doğrudur kavram konusuna birşey diyemem
Halk tabiri bilinç altı yapabiliyor
Bilgilendirmeleriniz için teşekkürler
Pampa sen Wimmer atmadın mı
Atmadıysan birde wimmer at
Nasıl olsa arabalar aynı
Aynı banttan üretimi yapılmış
Aynı yazılım atılmış
Sende bu imkan var
Hem rs tuner var hemde wideband
Akşam bir çık hele bir dene bakalım
Bana sorcağına senin merak etmen lazım :hahaha:
LOG almayı unutma pampa
wimmer değil hacı bu başka yazılım :)
wimmerda atacam-henkin patlatan yazılımını da atacam :D
bekle hele sakın ol.hepsının degerlerıne bakıp log larını alacam.
bi yazılım attık kafan kilit oldu. duty cycle ın %200 oldu enjektorlerın kıtlendı:D
launch kontrol yazılımlı vıdeoyu koysam kafan hepten allak bullak olacak demek:D
Cliosportve
01-08-2012, 17:07
wimmer değil hacı bu başka yazılım :)
wimmerda atacam-henkin patlatan yazılımını da atacam :D
bekle hele sakın ol.hepsının degerlerıne bakıp log larını alacam.
bi yazılım attık kafan kilit oldu. duty cycle ın %200 oldu enjektorlerın kıtlendı:D
Hahahaha
Bu arada Henkin patlatan yazılımını yeni RS tuneriniz olması lazım
Şifreliydi o yazılım
Size patlamasın o iş :D
Loglarını bekliyorum panpa
Kıl etme adamı at wimmerı
Bütün dertlerin o anda bitecek
Güven bana
çok çok teşekkür ediceksin
Telefondan gordugum kadariyla bahsettifin log 7288rpm duty 94.11 burda sormak istedigin nedir ? Evet daha sonra duty dusmusm afr degerin nedir bu devirde bu duty okudugu yerde ?
Cliosportve
01-08-2012, 17:19
Telefondan gordugum kadariyla bahsettifin log 7288rpm duty 94.11 burda sormak istedigin nedir ? Evet daha sonra duty dusmusm afr degerin nedir bu devirde bu duty okudugu yerde ?
Geçerli devir çubuktan 6690 rpm de
Duty cycle 94.11
Aynı devir aynı viteste AFR 11.5 larda oluyor
Geçerli devir çubuktan 6690 rpm de
Duty cycle 94.11
Aynı devir aynı viteste AFR 11.5 larda oluyor
Bu devirde avansin 23mu ???
11.5 zaten cok zengin afryi dusurmek icin duty cycle azaltman gerekiyor yani 94un altina cekmelisin, ben hala sorunu net anlamadim ama bu harita oem ise baya bi guc alirsin hem daha az yakarsin hemde duty azalmis olur
enjektor acıp kapama surelerını log alabılıyomusunuz
oem harita baya zengın guc alınır ordan :)
duty cycle cok fazla ben tedırgın olurdum %95lerde filan :)
SEÇKİN172
01-08-2012, 18:17
maşşallah bu araç olmuş ibo abi :)
afr avans filan ok diyorsunuz da, bu arabanın knock log una bakma şansınız oldumu hiç ? :)
maşşallah bu araç olmuş ibo abi :)
Eyvallah seckin, biraz daha isi var:)
afr avans filan ok diyorsunuz da, bu arabanın knock log una bakma şansınız oldumu hiç ? :)
Daha log almadik ama vuruntu yapacagini sanmiyorum.
Piston yok egzantrik yok.
Cliosportve
01-08-2012, 18:32
Bu devirde avansin 23mu ???
11.5 zaten cok zengin afryi dusurmek icin duty cycle azaltman gerekiyor yani 94un altina cekmelisin, ben hala sorunu net anlamadim ama bu harita oem ise baya bi guc alirsin hem daha az yakarsin hemde duty azalmis olur
Bakalım yarın İyn-RS İbo kardeşimiz log ve afr değerlerini bizle paylaşsın ne kadar verim almış net görürüz
enjektor acıp kapama surelerını log alabılıyomusunuz
oem harita baya zengın guc alınır ordan :)
duty cycle cok fazla ben tedırgın olurdum %95lerde filan :)
16.90 gibi max bir değer okunuyor injection time da
afr avans filan ok diyorsunuz da, bu arabanın knock log una bakma şansınız oldumu hiç ? :)
Knock log dediğin tam olarak ne ?
Knock signal(avarage) ise o max. 125 gibi bir değer okunuyor bende
Cliosportve
01-08-2012, 18:38
vuruntu ...
Gerçek vuruntu değerlerim ise hiç vuruntu gözükmüyor
Hep Sıfırda
Yeşil olan değer
http://f1208.hizliresim.com/10/1/bbz6y.png (http://bit.ly/c25MCx)
Bakalım yarın İyn-RS İbo kardeşimiz log ve afr değerlerini bizle paylaşsın ne kadar verim almış net görürüz
ne alaka ? koydugun log ibonun mu senın arabanın mı ? elmayla armutu karsılastırıyorsun senın arabandan alınan logla adamın arabasının ne alakası var
Eyvallah seckin, biraz daha isi var:)
Daha log almadik ama vuruntu yapacagini sanmiyorum.
Piston yok egzantrik yok.
Piston egzantrik mi vuruntıuya sebep oluyor sadece ?
Cliosportve
01-08-2012, 18:43
ne alaka ? koydugun log ibonun mu senın arabanın mı ? elmayla armutu karsılastırıyorsun senın arabandan alınan logla adamın arabasının ne alakası var
Olayın alakası yok ama bende kaç defa tekrarladım
Alakasız cevaplar aldım Ne alaka mı dedim ?
Gayet açık demek istediğim
Ben bu işi denedim yazılım attım
Fakat şöyle bir durum var
OEM yazılımla duty cycle ım 95 lere çıkıyor AFR - 11.5 larda tamam mıyız ?
Ben 2 tane yazılım denedim
İkisindede farkettim ki duty cyclım 110-120 lere çıkıyor AFR ise 12.8 -13 lere geliyor
Sabahtan beri anlatmak istediğim bu
Fakat sizdende net bir cevap alamadıgım gibi birde alakalı alakasız şeyler söyleniliyor
Gerçek vuruntu değerlerim ise hiç vuruntu gözükmüyor
Hep Sıfırda
Yeşil olan değer
http://f1208.hizliresim.com/10/1/bbz6y.png (http://bit.ly/c25MCx)
knock correction la vuruntu logunun ne alakası var ? adı ustunde correction yani eğer vuruntu var ise +/- olarak avans harıtasına yazılmıs olan deger uzerındekı degısımı gosterır. Bence neyın logunu aldıgını ve neye yorum istedıgını tam olarak bılmıyorsun
Cliosportve
01-08-2012, 18:46
knock correction la vuruntu logunun ne alakası var ? adı ustunde correction yani eğer vuruntu var ise +/- olarak avans harıtasına yazılmıs olan deger uzerındekı degısımı gosterır. Bence neyın logunu aldıgını ve neye yorum istedıgını tam olarak bılmıyorsun
RS tuner kullandınız mı hiç ?
Piston egzantrik mi vuruntıuya sebep oluyor sadece ?
Bide yakittan olabilir.
Daha baska neden olabilir tam bilmiyorum.varmi baska bi sebebi?
Yinede en kisa zamanda vuruntuyada bakacam
Olayın alakası yok ama bende kaç defa tekrarladım
Alakasız cevaplar aldım Ne alaka mı dedim ?
Gayet açık demek istediğim
Ben bu işi denedim yazılım attım
Fakat şöyle bir durum var
OEM yazılımla duty cycle ım 95 lere çıkıyor AFR - 11.5 larda tamam mıyız ?
Ben 2 tane yazılım denedim
İkisindede farkettim ki duty cyclım 110-120 lere çıkıyor AFR ise 12.8 -13 lere geliyor
Sabahtan beri anlatmak istediğim bu
Fakat sizdende net bir cevap alamadıgım gibi birde alakalı alakasız şeyler söyleniliyor
ok sımdı anlatayım bıldıgım kadarı ıle ;)
enjektor yada herhangı bır cıhaz %100 dutyden fazla calısamaz dımı yanı mantık olarak ımkansız :) sen %120 ıs yapabılırmısın yapamazsın. enjektorde eger %90ların uzerıne cıkmaya baslarsa efektıf calısamaz. eger sanslıysan acılmaz ve yeterı kadar benzın ıseyemez o zaman fakıre dusersın, ama colde kı bedevıysen ıste o zaman acık kalır sende kol cıkarırsın :D:D:D hydrolock dedıgımız olay budur ;) aracına kımın yazdıgı hangı specler ıcın hazırladıgı nerelerınde degısıklıkler yaptıgını bılmedıgın tamamen körlemesıne yazılım yukluyorsun ve aracını calıstırıyorsun bu aracına yapabılecegın en tehlıkelı sey buna nasıl cesaret edebılıyorsunuz anlamıyorum :)
RS tuner kullandınız mı hiç ?
bende yardımcı olmaya calısıyorum sana ;) rs tuner aem motec vs vs farketmez parametreler unıversaldır ve logunu aldıgın parametrenın knock voltajı ıle alakası yok yanı ısıne yaramaz
Bide yakittan olabilir.
Daha baska neden olabilir tam bilmiyorum.varmi baska bi sebebi?
Yinede en kisa zamanda vuruntuyada bakacam
bakın mutlaka.. iyi cesaret sizdeki :)
Cliosportve
01-08-2012, 18:55
ok sımdı anlatayım bıldıgım kadarı ıle ;)
enjektor yada herhangı bır cıhaz %100 dutyden fazla calısamaz dımı yanı mantık olarak ımkansız :) sen %120 ıs yapabılırmısın yapamazsın. enjektorde eger %90ların uzerıne cıkmaya baslarsa efektıf calısamaz. eger sanslıysan acılmaz ve yeterı kadar benzın ıseyemez o zaman fakıre dusersın, ama colde kı bedevıysen ıste o zaman acık kalır sende kol cıkarırsın :D:D:D hydrolock dedıgımız olay budur ;) aracına kımın yazdıgı hangı specler ıcın hazırladıgı nerelerınde degısıklıkler yaptıgını bılmedıgın tamamen körlemesıne yazılım yukluyorsun ve aracını calıstırıyorsun bu aracına yapabılecegın en tehlıkelı sey buna nasıl cesaret edebılıyorsunuz anlamıyorum :)
Bu yazılım Wimmer denilen yazılım
Türkiye sınırları içerisinde 35 adet Clio Rs varsa 20 adeti bu yazılımı yükleyip kırmadan dolaştılar dolaşmayada devam ediyorlar.
Bugüne kadar diğer köprü altı veya değişik yazılımları deneyenler tek tek kırdılar fakat Wimmer dediğim gibi agresif olmasına rağmen ben 3 senedir 1 tane wimmerdan kıran bir Clio Rs görmedim
Bence burda benim bu değerleri canlı olarak kaydettiğim bizim araçlara göre özel üretilmiş olan RSTUNER aletinin verdiği parametreler hatalı
Veya duty cycle değerlerinin neye göre bize (kullanıcılara) verildiği değişik açıdan söyleniyor.
Benim anladığım ve sizin anlatmak istedikleriniz paraleli doğrultusunda ben bu RSTUNER aletinden okuduğum değerlerin gerçeği yansıtmadığıdır.
Benim anladığım ve sizin anlatmak istedikleriniz paraleli doğrultusunda ben bu RSTUNER aletinden okuduğum değerlerin gerçeği yansıtmadığıdır.
Niye bu kadar gerginlik oldu anlamadım :) RS Tuner yanlış okuyor olabilir çünkü fabrikadan %94 duty cycle ile çıktığını sanmıyorum..
Selçuk abi Wideband var mı? Senin kendi aracından koyduğun log a göre, 6800 den sonra aracın fakire gitmesi gerek.. Bunu görebiliyor musun? Stock RS'lerde zengin üstte dediniz sanki ben mi yanlış okudum?
Bu yazılım Wimmer denilen yazılım
Türkiye sınırları içerisinde 35 adet Clio Rs varsa 20 adeti bu yazılımı yükleyip kırmadan dolaştılar dolaşmayada devam ediyorlar.
Bugüne kadar diğer köprü altı veya değişik yazılımları deneyenler tek tek kırdılar fakat Wimmer dediğim gibi agresif olmasına rağmen ben 3 senedir 1 tane wimmerdan kıran bir Clio Rs görmedim
Bence burda benim bu değerleri canlı olarak kaydettiğim bizim araçlara göre özel üretilmiş olan RSTUNER aletinin verdiği parametreler hatalı
Veya duty cycle değerlerinin neye göre bize (kullanıcılara) verildiği değişik açıdan söyleniyor.
Benim anladığım ve sizin anlatmak istedikleriniz paraleli doğrultusunda ben bu RSTUNER aletinden okuduğum değerlerin gerçeği yansıtmadığıdır.
durum sımdı degıstı :) sanırım tek acıklaması rstuner yanlıs log alıyor :icon_tup:
Niye bu kadar gerginlik oldu anlamadım :) RS Tuner yanlış okuyor olabilir çünkü fabrikadan %94 duty cycle ile çıktığını sanmıyorum..
Selçuk abi Wideband var mı? Senin kendi aracından koyduğun log a göre, 6800 den sonra aracın fakire gitmesi gerek.. Bunu görebiliyor musun? Stock RS'lerde zengin üstte dediniz sanki ben mi yanlış okudum?
gerginlik nerde duty cycle damı :D:D:D
vıdeosu olan arac hangı arkadasın bılmıyorum ama onu baglayıp log alırsan ve duty 120 cıkarsa bıl kı yanlı okuyor :)
RSTuner 110 gösteriyorsa hata vardır. Yazılım hatasından kalibrasyon kayık olabilir. 110 gibi bir durum mümkün değil sağlıklı yürüyen atmosferik bir araçta. Aynı araca birde Clip'miydi neydi orjinal Renault makinası ile baksaydınız doğru oranı görürdünüz. Fabrikasyon bir araç orjinal yazılım ile %90 duty cycle de bulunmaz zaten.
İbrahim hayırlı olsun. AFR ayarlanmış iyi olmuş. Bu arada avans açıncada duty cycle değişmese dahi AFR değişiyor. Avans arttıkça AFR fakire çekiyor.
Cliosportve
01-08-2012, 19:09
Niye bu kadar gerginlik oldu anlamadım :) RS Tuner yanlış okuyor olabilir çünkü fabrikadan %94 duty cycle ile çıktığını sanmıyorum..
Selçuk abi Wideband var mı? Senin kendi aracından koyduğun log a göre, 6800 den sonra aracın fakire gitmesi gerek.. Bunu görebiliyor musun? Stock RS'lerde zengin üstte dediniz sanki ben mi yanlış okudum?
İnternet ortamı mimikler yok nerden anladın gergin olduğumu
Normal doğal bir insan gibi konuşuyoruz bilgilerimizi paylaşıyoruz :)
Evet wideband var
7000-7100 gibi devir kesicim var
6800 den sonra 11.8 - 11.5 gibi değerler okunuyor orjinal yazılım ile kesiciye kadar
Megane RS lerede durum aynı sayılır
Onlarda duty olarak 90 ile fabrikadan doğuyorlar
Güzel bir stage 1 veya stage 2 atıldığında onlarında duty 100 lerin üstüne çıkıyor RStunerde :)
Olay sadece Cliolara has değil :)
durum sımdı degıstı :) sanırım tek acıklaması rstuner yanlıs log alıyor :icon_tup:
Aynen
Sonuçta bilgi paylaşımı yapıyoruz
Rstunerin Duty Cycle ölçümlerinde yanlış ölçüm var
Başka bir açıklaması olamaz
gerginlik nerde duty cycle damı :D:D:D
ghsudauhdhusa yok abi genel olarak konu gerginleşti sanki :D duty cyle gergiiinnn!!! %100 çalışıyor nasıl gerilmesin adama bir git sigara iç der insan hep çalış hep çalış nereye kadar :hahaha:
Şaka bir yana;
Cams! Bigger injectors to be on the safe side? (http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?481060-Cams!-Bigger-injectors-to-be-on-the-safe-side)
Burada da %108 gören var ama mantıksız, bir tanesi de %100 çalıştığını söylemiş ve yanlış hesaplamadıysa, hesaplarına göre enjektörler gerçekten neredeyse tam kapasite çalışıyor diyor..
Cliosportve
01-08-2012, 19:13
ghsudauhdhusa yok abi genel olarak konu gerginleşti sanki :D duty cyle gergiiinnn!!! %100 çalışıyor nasıl gerilmesin adama bir git sigara iç der insan hep çalış hep çalış nereye kadar :hahaha:
Şaka bir yana;
Cams! Bigger injectors to be on the safe side? (http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?481060-Cams!-Bigger-injectors-to-be-on-the-safe-side)
Burada da %108 gören var ama mantıksız, bir tanesi de %100 çalıştığını söylemiş ve yanlış hesaplamadıysa, hesaplarına göre enjektörler gerçekten neredeyse tam kapasite çalışıyor diyor..
Bu linkteki FASTCHİP nickli kişi zaten RSTunerin üreticisi Henk :)
Ordada yüzde 108 görenler olduğu belirtilmiş diyorsunda biz burda sabahtan beri boşuna mı yırtınıyoruz :D
su rs-tunerın softwareını ve logunu bana maıl atsana merak ettım bahadircuneyt@hotmail.com
Cliosportve
01-08-2012, 19:14
su rs-tunerın softwareını ve logunu bana maıl atsana merak ettım bahadircuneyt@hotmail.com
Fastchip (http://www.fastchip.nl/)
Software ı burdan indirebilirsiniz
Log olarakta birazdan mailinize komple atıcam dosyayı
Bu linkteki FASTCHİP nickli kişi zaten RSTunerin üreticisi Henk :)
Ordada yüzde 108 görenler olduğu belirtilmiş diyorsunda biz burda sabahtan beri boşuna mı yırtınıyoruz :D
Farkettim onu zaten o da diyor ki gerçekten öyledir, diğer amca da diyor ki nasıl olur ? O da diyor bu sadece bir şeyleri bildiğini düşünen insanlar arasında efsane.. Hydrolock olmuyorsa helal olsun Renault enjektörlerine ama yine de şöyle bir sorun var %100'ü nasıl geçiyor? Yedek enjektör mü var sağda solda 5. enjektör efsanesi gibi :D
Siteye de bakmıştım ama bilgi bulamadım gece eve gelince indirip araştırmayı düşünüyorum çok merak ettim :)
Fastchip (http://www.fastchip.nl/)
Software ı burdan indirebilirsiniz
Log olarakta birazdan mailinize komple atıcam dosyayı
ılla uye olucaz yanı varsa elınde onuda yolla :)
logu bnde alabılırmıyım ilkergonencler@gmail.com
knock correction ne kadar duzelttıgıyle alakalı
enjektorlerın tam olarak acılıp kapanma surelerı olsaydı ordan cıkartırdık dutyı formulle
acma + kapama = xy
( açma süresi / xy) X 100 = %yy seklınde
Cliosportve
01-08-2012, 19:23
Farkettim onu zaten o da diyor ki gerçekten öyledir, diğer amca da diyor ki nasıl olur ? O da diyor bu sadece bir şeyleri bildiğini düşünen insanlar arasında efsane.. Hydrolock olmuyorsa helal olsun Renault enjektörlerine ama yine de şöyle bir sorun var %100'ü nasıl geçiyor? Yedek enjektör mü var sağda solda 5. enjektör efsanesi gibi :D
Siteye de bakmıştım ama bilgi bulamadım gece eve gelince indirip araştırmayı düşünüyorum çok merak ettim :)
Zaten konu Clio Rs oldu mu ille bir efsanevi birşeyler olcak :)
İşin finalinde Henk veya RStuner gerçekten haklıysa ?
Ya gerçekten 5. enjektör varsa ? :)
.....
Gibi gibi şüpheli şeyler devam eder en güzeli değerleri eskisi gibi mutlu mutlu okumak :)
ılla uye olucaz yanı varsa elınde onuda yolla :)
Hazırda setup olarak yok elimde :)
Cliosportve
01-08-2012, 19:28
logu bnde alabılırmıyım ilkergonencler@gmail.com
knock correction ne kadar duzelttıgıyle alakalı
enjektorlerın tam olarak acılıp kapanma surelerı olsaydı ordan cıkartırdık dutyı formulle
acma + kapama = xy
( açma süresi / xy) X 100 = %yy seklınde
Mail adresinize yolladım LOG
gelen bisey yok daha :D
bahadır abı setupu yolluorum sana mail olarak
ilkergonencler@outlook.com olarak atabılırmısınız :)
Zaten konu Clio Rs oldu mu ille bir efsanevi birşeyler olcak :)
İşin finalinde Henk veya RStuner gerçekten haklıysa ?
Ya gerçekten 5. enjektör varsa ? :)
.....
Gibi gibi şüpheli şeyler devam eder en güzeli değerleri eskisi gibi mutlu mutlu okumak :)
Hazırda setup olarak yok elimde :)
sana bısey solıyım mı bu programı cope at :D:D:D TPS loguna baktın mı hıc ?:heyoo:
gelen bisey yok daha :D
bahadır abı setupu yolluorum sana mail olarak
uye olduk renocu kardeslerımıze yardımcı olmak ugruna :D
ankarada araç herhalde. istanbulda olsaydı denemek isterdim.
Rs de ideal afr 12.9. Rs tuner de gördüğünüz duty %100 olduğunda gerçekte %85 yada %90 gibi bir değer di tam hatırlamıyorum bu aralıkta birşey. Orda %100 görmenizin nedeni enjektörün tavsiye edilen max duty %85 gibi bir rakam olduğu içindir. yani aslında siz %100 gördüğünüz zaman verimli çalışma aralığını max lamış oluyorsunuz. %110 gördüğünüzde gerçekte %99 duty gibi bir rakam a denk geliyor.
tdipower
01-08-2012, 19:56
karışım dengesizken bende binmiştim gitmiyordu üst devirlerde şuan gayet iyi olmuş maşallah :)
maşallah ibo çok güzel olmuş
yakıt sadece duty cyclea göre açılmaz çok takılmayın bi de rsler 13.7 ye kadar seviyo
Cliosportve
01-08-2012, 20:22
Rs de ideal afr 12.9. Rs tuner de gördüğünüz duty %100 olduğunda gerçekte %85 yada %90 gibi bir değer di tam hatırlamıyorum bu aralıkta birşey. Orda %100 görmenizin nedeni enjektörün tavsiye edilen max duty %85 gibi bir rakam olduğu içindir. yani aslında siz %100 gördüğünüz zaman verimli çalışma aralığını max lamış oluyorsunuz. %110 gördüğünüzde gerçekte %99 duty gibi bir rakam a denk geliyor.
Cams! Bigger injectors to be on the safe side? (http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?481060-Cams!-Bigger-injectors-to-be-on-the-safe-side)
Burdada Henke burda benim sorduğum gibi zamanında sormuşsun ?
Henk gene aynı stil cevaplar :)
Kaç saatir çözülmeye çalışılan sistemdi
Öyleyse burdan şu sonuç çıkıyor orda 100 gördüğümüz değer aslında 85 - 90 aralıgında bir değer
Programın bir eksikliği bu demekki direk duty cycle değerini söylemiyor burda tartışıp duruyoruz
Tecrübelerin için teşekkürler Baturalp :icon_tup:
Cams! Bigger injectors to be on the safe side? (http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?481060-Cams!-Bigger-injectors-to-be-on-the-safe-side)
Burdada Henke burda benim sorduğum gibi zamanında sormuşsun ?
Henk gene aynı stil cevaplar :)
Kaç saatir çözülmeye çalışılan sistemdi
Öyleyse burdan şu sonuç çıkıyor orda 100 gördüğümüz değer aslında 85 - 90 aralıgında bir değer
Programın bir eksikliği bu demekki direk duty cycle değerini söylemiyor burda tartışıp duruyoruz
Tecrübelerin için teşekkürler Baturalp :icon_tup:
ya size akıllıca geliyor mu bu mantık ? neye göre en efektif ? yani %85 altında gene efektif çalışmıyor mu enjektör ? bu nasıl mantık ? kandırmayın kendınızı bıldıgınız çöp yazılım kullanmayın! ayrıca TPS loguna bak demiştim baktın mı ? yüzde kaç okuyorsun ?
Cliosportve
01-08-2012, 20:39
ya size akıllıca geliyor mu bu mantık ? neye göre en efektif ? yani %85 altında gene efektif çalışmıyor mu enjektör ? bu nasıl mantık ? kandırmayın kendınızı bıldıgınız çöp yazılım kullanmayın! ayrıca TPS loguna bak demiştim baktın mı ? yüzde kaç okuyorsun ?
Var bir mantıksızlık
Kandırdıgımız yok
Çöp yazılım kullandığımızda yok
Bu wimmer dediğimiz yazılım zaten zamanında yüksek bedeller ödenerek alınmış bir yazılım
Köprü altlarında veya bilmediğimiz bir yazılımı bizim gibi arabalarına düşkün adamlardan kimse kullanmaz!
Benim arabam zaten Fabrikayon yazılım
Ben zaten deneme amaçlı arada attım yazılıma karşı bir ilgim yok
Burda esas konu neydi nereye geldi ?
Kimse çöp yazılım kullanmıyor
Herkez gayet çok bilinçli
Düzene haykırış bu :D
TPS loguna bakamadım
Anca kendime geldim iftar sofrası falan derken
yazılım yaramaz laflarına kafa kilit bu cliosportve de:D
mantık dışı hareket ediyor, kapak dahi verim vermez diyen bir zihniyet,
hep birlikte şiddetle kınıyoruz!
:D
Var bir mantıksızlık
Kandırdıgımız yok
Düzene haykırış bu :D
TPS loguna bakamadım
Anca kendime geldim iftar sofrası falan derken
güzel kardeşim ben yardımcı olmaya çalışıyorum pm atmana gerek yok burdan da yazabilirsin.
istiyorum ki kendinizi kandırmayın, log aldığın program duty cycle yanlış okuyor. Sonra açıklama olarakda insanlara yok o verdiği değer aslında %85 çalışırken maxımum efektıf oldugu deger oldugu ıcın %85e gelınce %100 efektıf gosterıyor denıyor. Sız buna ınanıyormusunuz sımdı ? enjektor %45 duty calısıyorsa demekkı %100 efektıf calısmıyor oyle mı? boyle sacmalık olabılırmı beyler yapmayın allah askına ya :)
TPS loguna bakarsan o degerde yanlıs veya senın gaz pedalının altında takoz var :) zira %90.8 kelebek acmıssın ;) eger bu deger dogruysa tam gaz gıtmıyorsun :heyoo:
emınım bırcok degerde daha yanlıslık var dır o yuzden bu yazılıma guvenıp ayar yapmak bosa kurek cekmekle aynı sey ben emek harcamazdıım zamanınıza yazık :icon_wack
Cliosportve
01-08-2012, 20:49
yazılım yaramaz laflarına kafa kilit bu cliosportve de:D
mantık dışı hareket ediyor, kapak dahi verim vermez diyen bir zihniyet,
hep birlikte şiddetle kınıyoruz!
:D
Filtre + Eksozt specleriylen araban olsun
Filtre+Eksozt + Yazılım +Full Port polishli arabaylan yürütürsen ne dersin doğal olarak ?
1 değil 2 değil bu düzen hep böyle olmadı mı ?
Beni ne kadardır tanıyorsun kardeşim kaç tane clio rs geride bıraktı benim aracım filtre + eksozt specleriylen aynı şekilde SS Clio Rs te bu şekilde ?
Bunların canlı kanlı sahidiydi hep o yüzden kafa kilit bu tarz şeylere :)
Yoksa kimsenin zevkini speclerini baltalamak içini çürütmek asla değil niyetim:)
ha bu arada gene soyledıgım seyı yanlıs anladın sen ben yazılım derken bu log aldıgın yada eger uzerınde remap yapmana ızın verıyorsa kullanma dedıgım sey rs-tuner
wımmer dedıgın sey map, yazılım degıl :) ben wımmer yada neyse onunla ılgılı bır yorum yapmadım zıra harıtalarına bakmadım baksamda yorum yapmak sacma olur benım burda kullanmayın dedıgım sey rs-tuner ;)
Cliosportve
01-08-2012, 20:56
güzel kardeşim ben yardımcı olmaya çalışıyorum pm atmana gerek yok burdan da yazabilirsin.
istiyorum ki kendinizi kandırmayın, log aldığın program duty cycle yanlış okuyor. Sonra açıklama olarakda insanlara yok o verdiği değer aslında %85 çalışırken maxımum efektıf oldugu deger oldugu ıcın %85e gelınce %100 efektıf gosterıyor denıyor. Sız buna ınanıyormusunuz sımdı ? enjektor %45 duty calısıyorsa demekkı %100 efektıf calısmıyor oyle mı? boyle sacmalık olabılırmı beyler yapmayın allah askına ya :)
TPS loguna bakarsan o degerde yanlıs veya senın gaz pedalının altında takoz var :) zira %90.8 kelebek acmıssın ;) eger bu deger dogruysa tam gaz gıtmıyorsun :heyoo:
emınım bırcok degerde daha yanlıslık var dır o yuzden bu yazılıma guvenıp ayar yapmak bosa kurek cekmekle aynı sey ben emek harcamazdıım zamanınıza yazık :icon_wack
Evet kelebek TPS değerlerime baktım
90.8 dediğin gibi abicim
90 derece olarak nitelendiriyoruz
Tam kapalı konumda kelebekte 8-9 derece gibi bir değer okunması gerekiyor TPS
Açısal olarak düşününce kelebek tam 90 derece açılmıyor mu :)
Evet kelebek TPS değerlerime baktım
90.8 dediğin gibi abicim
90 derece olarak nitelendiriyoruz
Tam kapalı konumda kelebekte 8-9 derece gibi bir değer okunması gerekiyor TPS
Açısal olarak düşününce kelebek tam 90 derece açılmıyor mu :)
ahahahahahahah sana birşey yazmıyorum artık :)
Evet kelebek TPS değerlerime baktım
90.8 dediğin gibi abicim
90 derece olarak nitelendiriyoruz
Tam kapalı konumda kelebekte 8-9 derece gibi bir değer okunması gerekiyor TPS
Açısal olarak düşününce kelebek tam 90 derece açılmıyor mu :)
aşağıda ki logda adam gaz kelebeğini kırmış %90dan fazla açtırmış ne ayak varmış dimi :D
http://www.dsdd.com/busa/dynorun/log2.jpg
ha bu arada TPS mavi renk olan ;)
Cliosportve
01-08-2012, 21:08
ha bu arada gene soyledıgım seyı yanlıs anladın sen ben yazılım derken bu log aldıgın yada eger uzerınde remap yapmana ızın verıyorsa kullanma dedıgım sey rs-tuner
wımmer dedıgın sey map, yazılım degıl :) ben wımmer yada neyse onunla ılgılı bır yorum yapmadım zıra harıtalarına bakmadım baksamda yorum yapmak sacma olur benım burda kullanmayın dedıgım sey rs-tuner ;)
RSTuneri map atmak için bir aracı olarak kullanıyoruz
Bunu kendi imkanlarımızla yapabiliyoruz
Ayrıca araca bağladığımızda bütün arızaları görüp bunları silebiliyoruz
Ayrıca manifold sıcaklığından avans değerlerini okuyabiliyoruz
Yani neye göre okuduğumuzun aslında pek bir önemi yok
Sağlıklı araçlara göre zaten bu RStuner denilen aleti 3-4 senedir kullanıyoruz
Hangi değerlerin hangi yerlerde olması gerektiğini gayet iyi biliyoruz
O yüzden bir ara Rstuner kullandınız mı ? Veya mapper mısınız diye özelden soru sordum?
Konuya baya ilgilisiniz bilgi sahibisiniz haklısınız bazı yerlerde sorunlar var ama bunlar bizim için sorun değil
Çünkü bu Rstuner denilen aleti biz en aşşagı 15 Clio Rs e 10 tanede megane rs e bagladık
Sağlıklı olabilcek değerlerin ne oldugunu biliyoruz
Mesela yer yer sorunlar olabiliyor değerlerde avans problemi yaşayan arkadaşlardan tutun megane rs lerde intercooler sıcaklıgına - turbo basıncına kadar değerleri okuyabiliyoruz
Kelebek TPS dediğiniz değer 90 altında problemli oluyor zaten
Olması gereken esas değer 90 dır (90 derecedir)
Mesela Megane rs lerdede turbo basıncı 1.900 gözükür
Megane rs lerin orjinal yazılımla basması gereken değer 0.9 bardır (0.900)
RStuner buna 1000 değer ekler(Atmosfer basıncını ekler) 1000 + 0.9 =1900 gibi gibi
En azından duty cycle tek benim arabamda değil bugüne kadar baktıgımız tüm clio rs lerde ve megane rs lerde bu şekilde gördüğümü belirtmeye çalıştım
Veriler hatalı dahi olsa o bizim için bir kıstas olabiliyor
Sonuçta bu işte bir tecrübe
Konuya olan ilginiz bilgi birikiminiz için teşekkürler
Size iyi akşamlar
GokhanErol
01-08-2012, 21:13
Doktorum tps %90 90 derece dikmis iste %100 olani kuzeni yapmis ibonun ahauhaha rs tuner bana gore sadece log almak icin varda loguda anlasilana gore bi degisik... :D
Kelebek TPS dediğiniz değer 90 altında problemli oluyor zaten
Olması gereken esas değer 90 dır (90 derecedir)
güzel kardeşim yanlış biliyorsun seni düzeltmeye çalışıyorum ama sen ısrar ediyorsun bildiğini okumaya :)
özet olarak demişsin ki işimize yarayan değerli verileri okuyabiliyoruz işimize yarıyor bende size diyorum ki çoğu datayı yanlış okuyor sizi yanlış yönlendirir! benden bu kadar nasıl isterseniz öyle olsun araba sizin program sizin ;) kolay gelsin
Cliosportve
01-08-2012, 21:18
aşağıda ki logda adam gaz kelebeğini kırmış %90dan fazla açtırmış ne ayak varmış dimi :D
Ben sizin ekranınızdan birşey anlamam yorum yapamam
90.8 olması gereken değerin biraz üstünde
-TPS sensörünün milimetrik bir ayarı kaçmış olabilir
-Ayrıca aracımda orjinalden 60 mm olan OEM kelebek
Cnc torna ve laser tornada 65.2 mm ye çıkartılmıştır
-Kelebeğin biraz arkaya dogru esnemeside kaçınılmazdır çok aşırı sert basıldıgında
-Kelebek 12 senelik bir kelebektir
-Makara sistemi plastiktir
-Makara sistemindeki 90 derecede durması için yapılan fabrikasyon çıkıntı yer vura vura belki ezilmiştir
Sonuçta bunlar olabilcek şeylerdir
-Kelebeğin önünde ayar çıtasını çok öne çekmişte olabilirim iyice tam açsın diye
1 diş arkaya alınarakta belki tapa gazda ayar 90 lara gelicektir ?
Bunların hepsinden kaynaklı olabilir
Tek tek bakmak lazım
Ben sizin ekranınızdan birşey anlamam yorum yapamam
90.8 olması gereken değerin biraz üstünde
-TPS sensörünün milimetrik bir ayarı kaçmış olabilir
-Ayrıca aracımda orjinalden 60 mm olan OEM kelebek
Cnc torna ve laser tornada 65.2 mm ye çıkartılmıştır
-Kelebeğin biraz arkaya dogru esnemeside kaçınılmazdır çok aşırı sert basıldıgında
-Kelebek 12 senelik bir kelebektir
-Makara sistemi plastiktir
-Makara sistemindeki 90 derecede durması için yapılan fabrikasyon çıkıntı yer vura vura belki ezilmiştir
Sonuçta bunlar olabilcek şeylerdir
-Kelebeğin önünde ayar çıtasını çok öne çekmişte olabilirim iyice tam açsın diye
1 diş arkaya alınarakta belki tapa gazda ayar 90 lara gelicektir ?
Bunların hepsinden kaynaklı olabilir
Tek tek bakmak lazım
ya yazmıyım dıyorum dayanamıyorum :) TPS %0-100 aralığında çalışır, açı ölçer değil o gaz kelebeğin tam açıksa %100 olmalıdır bu kadar basit ;) %90 olmalı 90 dereceyi kim söyledi yada nerden öğrendin bilmiyorum ama YANLIŞ ısrar etme istersen :cool:
TPS yi loga bakarak anlayamazsınız malesef, gözünüzle tam açtığını gördüğünüzde %70 bilgisayarda görseniz bile sorun yok. TPS için correction var zaten beyinde. O yüzden gaz kelebeğinin tam açıldığını gözünüzle görün yeterli bilgisayara aldanmayın.
ya size akıllıca geliyor mu bu mantık ? neye göre en efektif ? yani %85 altında gene efektif çalışmıyor mu enjektör ? bu nasıl mantık ? kandırmayın kendınızı bıldıgınız çöp yazılım kullanmayın! ayrıca TPS loguna bak demiştim baktın mı ? yüzde kaç okuyorsun ?
:) birçok enjektör için durum aynı %85 %90 dan FAZLASI tavsiye edilmez. Enjektör cc leri zaten max duty de verilir ki bu da %85 %90 aralığındadır. Nedemek istediğimi anlamadıysanız logdan ne anlayacaksınız?
Cliosportve
01-08-2012, 21:25
ya yazmıyım dıyorum dayanamıyorum :) TPS %1-100 aralığında çalışır, açı ölçer değil o gaz kelebeğin tam açıksa %100 olmalıdır bu kadar basit ;) %90 olmalı 90 dereceyi kim söyledi yada nerden öğrendin bilmiyorum ama YANLIŞ ısrar etme istersen :cool:
İşte az evvel anlatmak istediğim uzun uzun yazmak istediği şeyde buydu
Israr eden ben değilim
Çünkü siz hiç rstuner tecrübeniz yokken yazıyorsunuz
Neyin ne oldugunu 3 senedir onlarca araca takarak baktık
En sağlıklısından en ölüsüne kadar
Size göre veya ulusal anlamda bunun ölçüsü sizde 100 ise bizim Rstunerdede doğru ölçü 90 dır
Bunda ısrar edilcek birşey yok
Uzun uzun anlatıyorum maalesef bunlar rstunerin dogruları
Biz onun dilinden anlıyoruz
Anlamadıgımız şeylere yorum yapmıyoruz
Lütfen ısrar ettiğimi zannetmeyin
Uzun uzun açıklamaya çalışıyorum
Kaç saatir güzel güzel yazışıyoruz
Ben bilmediğim programlar hakkında yorum yapmam
Siz ama 5-6 saatir yorum yapıyorsunuz saygıylan dinliyorum
Bizim dogrularımız bize kalsın
Size iyi akşamlar
Ya telden giriyorum sadece okumakla yetiyiyorum.
Hazi bukadar tecrubeli insan bi aradayken bende konuya girmek isterdim:)
Gokhan erol alirim anahtarini:D
Şu 2 son posttan anlıyorum ki hakkaten insanlara birşeyler anlatmak bu forumda bazen gereksiz. Cliosportve kardeşim saygılı ve sabırlı yazıların için asıl ben teşekkür ederim anlaşılan siz mutlusunuz programınızla :) ama dediğim gibi bence güvenmeyin pek :)
brutal kardeşim sende gaz kelebeğini gözünle kontrol etmeye devam et aferim :D:D:D zaten TPS nin okuduğu değerin bi anlamı yok niye olsun ki ;) hatta iptal et TPS yi direnç bağla sabit görsün beyin ;)
hepinize iyi akşamlar ben kaçar
Şu 2 son posttan anlıyorum ki hakkaten insanlara birşeyler anlatmak bu forumda bazen gereksiz. Cliosportve kardeşim saygılı ve sabırlı yazıların için asıl ben teşekkür ederim anlaşılan siz mutlusunuz programınızla :) ama dediğim gibi bence güvenmeyin pek :)
brutal kardeşim sende gaz kelebeğini gözünle kontrol etmeye devam et aferim :D:D:D zaten TPS nin okuduğu değerin bi anlamı yok niye olsun ki ;) hatta iptal et TPS yi direnç bağla sabit görsün beyin ;)
hepinize iyi akşamlar ben kaçar
RS TPS değerleri tam açıkken %88 %92 arasında görürsün obd cihazlarından, bu sadece RStuner için değil yani. Fakat %80 gördüğünde gaz kelebeğin eğer tam açık ise beyin correction devreye sokar. Keşke bilmişlik yapmak yerine biraz araştırsanız biraz okusanız birazda deneyimleseniz de yanlış yorumlar ile ortalığı kirletmeseniz daha iyi olur.
RS TPS değerleri tam açıkken %88 %92 arasında görürsün obd cihazlarından, bu sadece RStuner için değil yani. Fakat %80 gördüğünde gaz kelebeğin eğer tam açık ise beyin correction devreye sokar. Keşke bilmişlik yapmak yerine biraz araştırsanız biraz okusanız birazda deneyimleseniz de yanlış yorumlar ile ortalığı kirletmeseniz daha iyi olur.
kalibrasyonu yapılmamış her cihazda hatalı okursun o yuzden tüm loggerlarda TPS kalibrasyonu yaparsın tam açık ve tam kapalı voltaj değerlerini okutursun ki 0-100 aralığında sana değer versin diye. Laf anlatmaya niyetim yok bu yaştan sonra öğretmenlik yapacak değiliz. Ama ben tavsiyene uyup biraz okuyup araştırıcam biraz bilgi sahibi olayım bu konularda. Öğrendiklerimi de chrisle paylaşmalıyım mutlaka ki adam EFI Universityde yanlış öğretmeye devam etmesin yazık...
Bu arada basit bir OBD loggerdan bahsediyoruz gerek yok tartışmaya siz madem mutlusunuz bu datalar size yetiyor o zaman zaten sorun yok ben niye uzatıyorum anlamadım :) brutal kardeşim senin dediğin gibi olsun %80 okursa yeter ben takıntılı adamım bana yetmiyor öyle diyelim ok ;)
Log okumak için önce hangi cihazdan alındığını bilmek, aracın sensör değerlerini bilmek gerekir. Örneklemek gerekirse MAP sensörü 0,5-4,5v arası çalışır. Log aldığın cihaz 5v'u %100 olarak alıyor ise 4,5v gördüğünde %90 görürsün. ama log aldığın cihaz 4,5v u yani max değeri %100 olarak görürsünüz. %90 ile %100 o yüzden göreceli bir kavram. O yüzden en sağlıklısı aracı ve araçtaki sensörleri tanımak ve volt cinsinden logları incelemek.
Keza rstuner da görünen duty de göreceli bir kavram aynı şekilde, ama log a ms ve RPM olarak bakarsanız gerçekleri görürsünüz.
Bunlar enjeksiyonun en basit konuları fakat görüyorum ki hala anlaşılamayabiliyor.
S2K, bildiklerin yanlış değil fakat okumasını yanlış yapıyorsun bu yüzden de gaz kelebeğini kırmış gibi yorum yapıyorsun. %100 gördüğün o log büyük ihtimal hondaya ait ve adam tapa gaz gidiyor, %90 gördüğün clio da tapa gaz gidiyor ve gaz kelebeği de tam açık ve o anda inan benzin ve ateşleme haritasında en yüksek load hücresine göre enjeksiyon ve ateşleme yapıyor.
Tps hakkinda bisey daha ekleyim
Kapali konumda 8-10 arasinda bir deger gosteriyor. Ve kelebek tam kapandiginda %8-10 gozuksede kelebegin kapali konuma geldigi sinyalini aliyor.
Tps ti kaydirip kapali konumdayken %15 konumuna kaydirdiktan sonra beyin kapli konumun %15 oldugunu algilayip. Yine kelebek kapali sinyalini %15 deyken vermeye basliyor.
Log okumak için önce hangi cihazdan alındığını bilmek, aracın sensör değerlerini bilmek gerekir. Örneklemek gerekirse MAP sensörü 0,5-4,5v arası çalışır. Log aldığın cihaz 5v'u %100 olarak alıyor ise 4,5v gördüğünde %90 görürsün. ama log aldığın cihaz 4,5v u yani max değeri %100 olarak görürsünüz. %90 ile %100 o yüzden göreceli bir kavram. O yüzden en sağlıklısı aracı ve araçtaki sensörleri tanımak ve volt cinsinden logları incelemek.
Keza rstuner da görünen duty de göreceli bir kavram aynı şekilde, ama log a ms ve RPM olarak bakarsanız gerçekleri görürsünüz.
Bunlar enjeksiyonun en basit konuları fakat görüyorum ki hala anlaşılamayabiliyor.
S2K, bildiklerin yanlış değil fakat okumasını yanlış yapıyorsun bu yüzden de gaz kelebeğini kırmış gibi yorum yapıyorsun. %100 gördüğün o log büyük ihtimal hondaya ait ve adam tapa gaz gidiyor, %90 gördüğün clio da tapa gaz gidiyor ve gaz kelebeği de tam açık ve o anda inan benzin ve ateşleme haritasında en yüksek load hücresine göre enjeksiyon ve ateşleme yapıyor.
honda yada renault farketmez TPS kelebek tam acık ıse 100 okumalıdır bu kadar basıt. yukarda gene anlattım kalıbrasyonu yanlıs ıse hatalı okur, dıyorsun kı sensorun voltaj degerlerını bılmek gerekır, bende sana dıyorum kı ems gıbı beyınlerde arac secımı yaptıgında bu voltaj degerlerı zaten halı hazırda yazılımın ıcerınde bulundugundan dogru okur yanı 0-100 aralıgında ancak unıversal scanner yada data logger kullanırsan sensorlerın kalıbrasyonunu yapman gerekır tanı tam acık ve tam kapalı durumda kı volatj degerlerını cıhaza tanıtmalısın kı sana dogru olan 0-100 aralıgında degerler versın.
Ben olması gereken ıdeal dogru kullanımı ve degerlerı anlatıyorum sız %90 gosterıyor ama kelebek aslında tam acık dıyorsunuz. aslında tam acıksa zaten 100 gostermelı bunu ben mı anlatamıyorum yada neden bu konuda hem fıkır olamıyoruz onu anlamıyorum ;)
enjektorlerı ms olarak log alırsan kı rs-tunera oylesıne bır goz attım 2 dakıka oyle bır data secenegı yok o yuzden okuma sansınız yok ayrıca ms olarak okumak unıversal bır karsılastırma ıcın uygun degıldır cunku enjektor hacmıne gore benzın mıktarı degısır yanı enjektorun ne kadar calıstıgı konusunda yorm yapamazsın.
Bu arada basit bir OBD loggerdan bahsediyoruz gerek yok tartışmaya siz madem mutlusunuz bu datalar size yetiyor o zaman zaten sorun yok ben niye uzatıyorum anlamadım :) brutal kardeşim senin dediğin gibi olsun %80 okursa yeter ben takıntılı adamım bana yetmiyor öyle diyelim ok ;)
Hocam takıntı olayı değil bu. Nasıl senin her arabanda benzin haritası varsa ve oksijen sensörü olmadan AFR yi tutturamıyorsa ve oksijen sensöründen correction alıyor ise, bu araç da da gaz kelebek sensörünün yanılma payına göre kendi üzerinde bir correction var. Yani %80 görsende beyin onu correction ile %90 olarak görüyor. Birde olayın şu yönü var: load ekseni 8 kolon ile bölündüğünü düşünürsek %10 ile %90 aralığındada, böylece load hücreleri %10 luk paylarla bölünmüş olur. böylece %80.1 ile %90 da kullanılacak sütun aynı olur. Bu da demek oluyor ki mekanik olarak gaz kelebeğin tam açılıyor ise %80.1 ila %90 arasında aynı load hücresini kullanmış olur.
Hocam takıntı olayı değil bu. Nasıl senin her arabanda benzin haritası varsa ve oksijen sensörü olmadan AFR yi tutturamıyorsa ve oksijen sensöründen correction alıyor ise, bu araç da da gaz kelebek sensörünün yanılma payına göre kendi üzerinde bir correction var. Yani %80 görsende beyin onu correction ile %90 olarak görüyor. Birde olayın şu yönü var: load ekseni 8 kolon ile bölündüğünü düşünürsek %10 ile %90 aralığındada, böylece load hücreleri %10 luk paylarla bölünmüş olur. böylece %80.1 ile %90 da kullanılacak sütun aynı olur. Bu da demek oluyor ki mekanik olarak gaz kelebeğin tam açılıyor ise %80.1 ila %90 arasında aynı load hücresini kullanmış olur.
ya sızın bu renolar ne lanet arabalarmıs arkadas :D fuel map screen shot varsa koyabılırmısın ordan devam edelım merak ettım, insallah bahsettiğiniz harıta ve yazılım apexi fc commander tarzı bır harıta degıldır ?
honda yada renault farketmez TPS kelebek tam acık ıse 100 okumalıdır bu kadar basıt. yukarda gene anlattım kalıbrasyonu yanlıs ıse hatalı okur, dıyorsun kı sensorun voltaj degerlerını bılmek gerekır, bende sana dıyorum kı ems gıbı beyınlerde arac secımı yaptıgında bu voltaj degerlerı zaten halı hazırda yazılımın ıcerınde bulundugundan dogru okur yanı 0-100 aralıgında ancak unıversal scanner yada data logger kullanırsan sensorlerın kalıbrasyonunu yapman gerekır tanı tam acık ve tam kapalı durumda kı volatj degerlerını cıhaza tanıtmalısın kı sana dogru olan 0-100 aralıgında degerler versın.
Ben olması gereken ıdeal dogru kullanımı ve degerlerı anlatıyorum sız %90 gosterıyor ama kelebek aslında tam acık dıyorsunuz. aslında tam acıksa zaten 100 gostermelı bunu ben mı anlatamıyorum yada neden bu konuda hem fıkır olamıyoruz onu anlamıyorum ;)
enjektorlerı ms olarak log alırsan kı rs-tunera oylesıne bır goz attım 2 dakıka oyle bır data secenegı yok o yuzden okuma sansınız yok ayrıca ms olarak okumak unıversal bır karsılastırma ıcın uygun degıldır cunku enjektor hacmıne gore benzın mıktarı degısır yanı enjektorun ne kadar calıstıgı konusunda yorm yapamazsın.
Hocam 100 olacak illa diyorsun bende sana anlattım, okuyabiliyorsan zaten 100 dür o, 4.5v u 100 dersen 100 dür. 5v a 100 dersen %90 dır. O yüzden okumayı bilmek lazım. Senin içini rahatlatayım o zaman: Rs de gördüğün %90 gerçekte %100 dür. İş mantık işi, RS de IAT sensörü manifoldun üstündedir o yüzden aynı gün aynı sıcaklıkta yanyana kalkan honda ile rs in IAT lerine baktığın zaman 10 derece fark görürsün, bu sıcak hava çektiği anlamına gelmez, sensör yerlerinin farklılığındandır. Bu yüzden de rs e 10 derece daha sıcakmış gibi yazılım yapmazsın. çünkü honda nın aynı yerinden sıcaklığı ölçmeye kalksan yakın IAT alırsın. Kaba bir tabir oldu ama umarım anlatabilmişimdir. Rs de %90tps gördüğünde beyin %90 gaz vermişsin gibi algılamıyor işte, beyin senin 100 bastığını anlıyor. çünkü min %10 max %90. . .
Hocam 100 olacak illa diyorsun bende sana anlattım, okuyabiliyorsan zaten 100 dür o, 4.5v u 100 dersen 100 dür. 5v a 100 dersen %90 dır. O yüzden okumayı bilmek lazım. Senin içini rahatlatayım o zaman: Rs de gördüğün %90 gerçekte %100 dür. İş mantık işi, RS de IAT sensörü manifoldun üstündedir o yüzden aynı gün aynı sıcaklıkta yanyana kalkan honda ile rs in IAT lerine baktığın zaman 10 derece fark görürsün, bu sıcak hava çektiği anlamına gelmez, sensör yerlerinin farklılığındandır. Bu yüzden de rs e 10 derece daha sıcakmış gibi yazılım yapmazsın. çünkü honda nın aynı yerinden sıcaklığı ölçmeye kalksan yakın IAT alırsın. Kaba bir tabir oldu ama umarım anlatabilmişimdir. Rs de %90tps gördüğünde beyin %90 gaz vermişsin gibi algılamıyor işte, beyin senin 100 bastığını anlıyor. çünkü min %10 max %90. . .
yanı sen dıyorsun kı RSlerde bız tum harıtayı 10-90 aralıgında ayarlıyoruz? cunku bızım baslangıc ve bıtıs parametrelerımız bu :beuj: çok enteresanmış :D yeni birşey öğrenmiş olduk ama genede saçma haksızmıyım :p nıye boyle bır bug var yazılımda anlamadım RSle ugrasmamısım hıc allahtan adama bıldıgını unutturur yemın ederım :hahaha:
ya sızın bu renolar ne lanet arabalarmıs arkadas :D fuel map screen shot varsa koyabılırmısın ordan devam edelım merak ettım, insallah bahsettiğiniz harıta ve yazılım apexi fc commander tarzı bır harıta degıldır ?
Harita kalmadı valla rs ile alakalı arşivimi sildim maalesef fakat benim yazdığım 8 sütun bile iyimser bir yaklaşımdı hatırladığım kadarı ile çok daha dar bir haritası var, bazı yerlerde misal 6000rpm ile 7000rpm arasında aynı cell i kullanıyor bu yüzden de özellikle 4 ve 5. viteste afr bir inip bir çıkıyor. Ben o yüzden smt6 bağladım ve 6000rpm ile 8000rpm arası gibi bir değere ayarladım, böylece mevcutta kullandığı aralığı 2-3 katına çıkarttım.
Harita kalmadı valla rs ile alakalı arşivimi sildim maalesef fakat benim yazdığım 8 sütun bile iyimser bir yaklaşımdı hatırladığım kadarı ile çok daha dar bir haritası var, bazı yerlerde misal 6000rpm ile 7000rpm arasında aynı cell i kullanıyor bu yüzden de özellikle 4 ve 5. viteste afr bir inip bir çıkıyor. Ben o yüzden smt6 bağladım ve 6000rpm ile 8000rpm arası gibi bir değere ayarladım, böylece mevcutta kullandığı aralığı 2-3 katına çıkarttım.
oem map boyle kısıtlı ve sorunluysa zaten ugrasmaya degmezmıs gene ıyı ugrasmıssın. 1000rpm ıcın tek hucre kullanıp RS gıbı performanslı bır araba cıkartıgı ıcın renaultu ayrıca kutlamak lazım
İbo senin konu hiç oldu ya :) AFR çok güzel olmuş, umarım farkı hissedersiniz. Kadir abinin rs de karbüratörlü gibi regülatörden ayar yapmıştık bir haftasonu, seninki gibi 11afr den 12.5-13 lere çekince ses de değişti devirlenmede.
Adamın konusununda içine ettik :D:D:D afrler arasındaki fark çok güzel muhtemelen farkı hissetmiştir gidişindeki ;)
OBD logger ELM327 yada RSTuner'ler bir yadan Renault'ın orjinal servis cihazı ve yazılımı ile baktığınız zaman gördüğünüz değerlerdemi böyle.
Güzel oldu güzel , bir bakalım araç ne kadar ilerlemiş olmazsa daha son kozumu oynamadım :P :D , tartışma ve yorumlarda güzel yeni şeyler öğrenmek için tarışmak iyidir. Batualp Rs konusunda çok deneyimli yorumlarını dikkate almak lazım. Yanlış anlaşılmasın diğer arkadaşlarında yorumlarına ve bilgilerine saygım sonsuz.
Yorum yapmayıp bilgileri okumaya devam ediyorum, güzel bilgiler yazılıyor. Kavgasız gürültüsüz devam ;)
Baturalp, sıkılmadan yazmışsın helal :D
haritanın hassasiyeti hakkındaki sorulara dair. RS i kpro'lu tayyarla karıştırmamak lazım her araç illa ultra fakiri sevecek diye bir durum yok.
http://www.fastchip.nl/manual/i/rstuner_matrix_use.png
mustafa_yaman
02-08-2012, 00:02
maşallah ciğer sesi geliyor:)
OBD logger ELM327 yada RSTuner'ler bir yadan Renault'ın orjinal servis cihazı ve yazılımı ile baktığınız zaman gördüğünüz değerlerdemi böyle.
RS'te bu TPS olayını görünce şaşırmadım, bende ELM327 var ve kendi arabamda tapagaz %92 li bir değer gazdan çekince %8 li değer okunuyor yani toplamları tam olarak küsüratlarıyla 100'e tamamlıyor.. Hadi dedim benim arabamda sorun mu var, daha 10.000 km de ki dizel focus a taktık o da aynı mantık tam 100 göstermiyor ama değerler tamamlıyor..
Ibo yazilim ne yaptiniz?
Bu arada 1-2 boy gelmesi gerekir.
İbrahim hayırlı olsun. AFR ayarlanmış iyi olmuş. Bu arada avans açıncada duty cycle değişmese dahi AFR değişiyor. Avans arttıkça AFR fakire çekiyor.
sağol şuayb.vakıt olursa bakıcam duty ve avans ne kadar değişmiş.
ankarada araç herhalde. istanbulda olsaydı denemek isterdim.
evet ankarada
karışım dengesizken bende binmiştim gitmiyordu üst devirlerde şuan gayet iyi olmuş maşallah :)
maşallah ibo çok güzel olmuş
yakıt sadece duty cyclea göre açılmaz çok takılmayın bi de rsler 13.7 ye kadar seviyo
birazda yakıt için pay kalmış demek:)
Ibo yazilim ne yaptiniz?
Bu arada 1-2 boy gelmesi gerekir.
bakalım abi denemelerde belli olur ne kadar ıyı oldugu. bana ıyı gıbı geldı ama.
http://c1208.hizliresim.com/10/1/bbt86.png (http://bit.ly/c25MCx)
benim stock yazılımla avans 16 lardaymıs selcuk aynı hız aralıgında:confused:
İbo bana eski halinin ve yeni halinin loglarını email at, sana arkadaşını söyleyeyim :D
İbo bana eski halinin ve yeni halinin loglarını email at, sana arkadaşını söyleyeyim :D
abi yeni halinin logunu almadım daha.
ılk vıdeodakı afr yı vıdeo cekerken aldıgım log var onuda 1-2 saat içinde maıl atıcam sana.
ama soyeldıgım gıbı 16 avans var. rakımdan dolayı avansmı kısıyo acaba baska bı sebebımı var yoksa. (not: hava 35 derece iat 60 derece flandı log alırken)
13.5 yürütün bence limitöre gelmeden liner bir şekilde 400-500 devir önceden 12.5 a doğru çekin afr yilimitöre zenginde girsin motor açısından daha iyi olur
13.5 yürütün bence limitöre gelmeden liner bir şekilde 400-500 devir önceden 12.5 a doğru çekin afr yilimitöre zenginde girsin motor açısından daha iyi olur
Limitörle bi işimiz yok. devri kaçırmadıkça limitöre girmem.
Std egzantriklerle 7500 üstü dönmenin çok manası yok, kesici koruma amaçlı durmalı 7800 gibi. Ama vitesler daha erken atılmalı, ibo'da aynısını söylemiş zaten.
chiefkadir
02-08-2012, 13:54
Fideoya bidaa baktım, 4.Vitesde 6900dd vvti kasnağı geri aldığı aralıkta 11.7 Afr lerde gidiyo, wimmer'in benzin benzin haritası bu zaten :) 6900 sonrasında oem egzantrik ile (3ve 4te) daha fazla devir dönmeye çalışmak gereksiz:)
Fideoya bidaa baktım, 4.Vitesde 6900dd vvti kasnağı geri aldığı aralıkta 11.7 Afr lerde gidiyo, wimmer'in benzin benzin haritası bu zaten :) 6900 sonrasında oem egzantrik ile (3ve 4te) daha fazla devir dönmeye çalışmak gereksiz:)
Kanka ne kasnakmış bu mendebur VVT :D
chiefkadir
02-08-2012, 19:01
Kanka ne kasnakmış bu mendebur VVT :DSorma hocam ben bile henüz kurtulamadım :D
Baturalp, sıkılmadan yazmışsın helal :D
arasıra geliyorlar bana :)
madem konusu geçiyor hemen sorayım, stok bir rs de en uygun kaç dd gibi vites atılmalı? vvti sanırım 6900 gibi devreden çıkıyor, limitör ise 7200 dd devreye giriyor. aradaki 300dd boşa mı dönüyoruz standart yazılımla?
madem konusu geçiyor hemen sorayım, stok bir rs de en uygun kaç dd gibi vites atılmalı? vvti sanırım 6900 gibi devreden çıkıyor, limitör ise 7200 dd devreye giriyor. aradaki 300dd boşa mı dönüyoruz standart yazılımla?
Kesiciye girmeden ne varsa cevir:)
madem konusu geçiyor hemen sorayım, stok bir rs de en uygun kaç dd gibi vites atılmalı? vvti sanırım 6900 gibi devreden çıkıyor, limitör ise 7200 dd devreye giriyor. aradaki 300dd boşa mı dönüyoruz standart yazılımla?
Peki 6900 de devreden çıkması yazılım ile kesiciye kadar yada ona yakına kadar uzatılamıyor mu. Tehlikesi mi var kasnağın bozulması gibi yoksa güç mü vermiyor.
Kesiciye girmeden ne varsa cevir:)
:))) 7000 ideal gibi o zaman. aslında Selçuk'un videoları izleyip shift light görevi gören Aytuğ hocanın "ÇAAKKKK" dediği devre dikkat etmek lazım :))
bu arada ne zaman izlesem aklıma Yahşi Batı filmindeki ÇAAKKK muhabbeti geliyor :))
neyse ben zaten limitöre sokmuyorum arabayı, 7000 en ideli o zaman hemen hemen her viteste.
Peki 6900 de devreden çıkması yazılım ile kesiciye kadar yada ona yakına kadar uzatılamıyor mu. Tehlikesi mi var kasnağın bozulması gibi yoksa güç mü vermiyor.
çok bilgim yok ama orjinal beyinle olmaz diye tahmin ediyorum. harici bir beyin lazım herhalde. ustalar daha iyi cevap verecektir.
chiefkadir
03-08-2012, 15:20
Peki 6900 de devreden çıkması yazılım ile kesiciye kadar yada ona yakına kadar uzatılamıyor mu. Tehlikesi mi var kasnağın bozulması gibi yoksa güç mü vermiyor.k20 de bile kesiciye kadar açık kalmıyo,..ayrıca tehlike felan bilmemde biz kademe kademe açtık en son colombo ile 7300 olması lazım Erkut ince ince gıdıklıyodu :hahaha:
ya birde şu dikkatimi çekti şimdi biri gündüz cekimi biri gece.
gece illa ki araba daha fakir göstericek daha fazla soğuk hava cekiyor olacağından. siz dikkat ettiniz mi bilmem :S
Yazılım öncesi orjinal kesici değerini kastettim. Sonuçta yazılımlı araba orjinal deviri dönmüyor.
ya birde şu dikkatimi çekti şimdi biri gündüz cekimi biri gece.
gece illa ki araba daha fakir göstericek daha fazla soğuk hava cekiyor olacağından. siz dikkat ettiniz mi bilmem :S
aradaki fark yazılımdan değil gece-gunduz farkındanmı kaynaklanıyor yani:)
hayır.
ama gece daha fakir göstereceği kesindi orj yazılım ile. ne kadar oynatır bilmiyorum. sizin oralarda rakım makım mevzuları var nasıl etkiliyor bilmiyorum hele ki rs gibi saçma bi arabayı :)
hayır.
ama gece daha fakir göstereceği kesindi orj yazılım ile. ne kadar oynatır bilmiyorum. sizin oralarda rakım makım mevzuları var nasıl etkiliyor bilmiyorum hele ki rs gibi saçma bi arabayı :)
afr yi takalı 2 ay flan oldu.bu zamana kadar hıc fark gormedım belki 0.1 puan flan oynuyodur onuda gozle gormek ımkansız.afr logu alıp oyle ıncelemek lazım.
rakıma alıştık az oksijen fazla benzin = -15 hp kayıp:)
Fazla detay'a takılmana gerek yok 7.400dd'lere kadar dolu dolu gazla denediğin bi araçla stockken bide şimdi farkı anla :)
Fazla detay'a takılmana gerek yok 7.400dd'lere kadar dolu dolu gazla denediğin bi araçla stockken bide şimdi farkı anla :)
denedik.3 boy farketmiş.
araba 3boy mu ilerlemiş yazılımdan sonra yani şimdi?
denedik.3 boy farketmiş.
uhh iii almışsınız hocam. wimmer ile deneseniz bide? wimmer daha agresif diyolar belki daha fazla güç alırsınız wimmerla.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.