PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo 206 gti



JusticeForAll
02-08-2012, 00:43
Hayırlı ramazanlar. 206 gti aracım var. motoru komple orjinal parcalarıyla rektefiye ettik. şuanda aracımda acık hava flitresi ve ss egzoz ile 143bg güç elde elde ettim onun haricinde motorda hiç bi oynama yoktur. aracın motorunu turbolamak istiyorum en başta söylemek istediğim bi kaç şey var 206 gti yürümez başka arabaya yap demeyin çünkü arabamı çok seviyorum bunun sevdalısıyım. isteğim konu hakkında gerçekden yardımcı olabilecek arkadaşlardan fikir ve öneri almak. aracdan elde etmek istediğim güç 250 bg civarları veya üstüde olabılır. atmosferiğin sonu olduğu için turbo bana daha mantıklı geldi. max tutar ne olur paradan kaçınmıcam gerçekden yürüyen güzel bi turbo 206 gti yapmayı kafaya koydum. yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler

berkay_aydin
02-08-2012, 00:56
keşke motor yapılırken forged toplasaydınız, 250 + bana göre olmaz veya çok riskli olur..

JusticeForAll
02-08-2012, 00:58
keşke motor yapılırken forged toplasaydınız, 250 + bana göre olmaz veya çok riskli olur..

o zamanlar aklımızda turboyu bırakın atmosferik yüklemek bile yoktu. ama kafamızda ki projeye göre forgedlenebilirde ciddi bi şekilde bu konuya kafayı takmış bulunmakdayız kardeşimle. gerekli herşeyi yapıcaz

caglargungor
02-08-2012, 01:06
rckid turbolamıştı görürse yazar kesin

JusticeForAll
02-08-2012, 01:09
rckid turbolamıştı görürse yazar kesin

forumda 1 saattir onun konusunu arıyorum bulamadım. sanırım ankaradaydı baya takip etmiştim yanına gitmeyi düşünüyorum umarım görür ve yazar

caglargungor
02-08-2012, 01:12
forumda 1 saattir onun konusunu arıyorum bulamadım. sanırım ankaradaydı baya takip etmiştim yanına gitmeyi düşünüyorum umarım görür ve yazar

bu setup biraz ağır gelebilr yanlız =)

http://www.techturkey.com/forum/project-cars/92824-206rc-turbo-rebuild.html

JusticeForAll
02-08-2012, 01:14
bu setup biraz ağır gelebilr yanlız =)

http://www.techturkey.com/forum/project-cars/92824-206rc-turbo-rebuild.html

250 bg güç bana yeterli en azından tayyarlarla yürüyecek kadar

melih
02-08-2012, 01:22
eğer maddiyatın varsa yap ama yoksa 3-5 ile bitmez bu iş pejo+turbo=sorun demek n\a devam et derim

JusticeForAll
02-08-2012, 01:30
eğer maddiyatın varsa yap ama yoksa 3-5 ile bitmez bu iş pejo+turbo=sorun demek n\a devam et derim
atmosferikde elde edilebilecek maksimum güç örnek olarak 190 bg var forumda oda 5-6 bin tl tutmuş turboda 6-7 milyar tutsa ben 230 bg elde ederim diye düşünmüştüm

Schumi
02-08-2012, 01:39
10-12.000 tl kenarda hazır olsun. Sonrası belki daha ucuza çıkabilir ama 7bin liraya bitmez sanmam.

melih
02-08-2012, 01:43
atmosferikde elde edilebilecek maksimum güç örnek olarak 190 bg var forumda oda 5-6 bin tl tutmuş turboda 6-7 milyar tutsa ben 230 bg elde ederim diye düşünmüştüm

6-7 olrak hesap yapma hep bişeler çıkacaktır pejoda turbo yapıpta sorun yaşamayan görmedim bende dahil buna keşke yapmasaydım dediğin günler olacak eğer buna hazırsan ve dedim gibi maddiyatı hesap yapmıyosan ankarada yardımcı olacak kişiler çoktur na olarak murat diye bi arkadaşın arabası var çok keyifli bi araç yaptı 206gtı olarak onunla iletişime geç derim na düşünürsen

JusticeForAll
02-08-2012, 02:23
10-12.000 tl kenarda hazır olsun. Sonrası belki daha ucuza çıkabilir ama 7bin liraya bitmez sanmam.

tahmin ettiğim fiyatlar daha fazlası olmaz yani olursada zaten projeden vazgecerım daha ufak dokunuslarla 230 bg elde edebıelcegım bı arac alırım en azından

JusticeForAll
02-08-2012, 02:25
6-7 olrak hesap yapma hep bişeler çıkacaktır pejoda turbo yapıpta sorun yaşamayan görmedim bende dahil buna keşke yapmasaydım dediğin günler olacak eğer buna hazırsan ve dedim gibi maddiyatı hesap yapmıyosan ankarada yardımcı olacak kişiler çoktur na olarak murat diye bi arkadaşın arabası var çok keyifli bi araç yaptı 206gtı olarak onunla iletişime geç derim na düşünürsen

atmosferik düşüncem yok ancak 10 milyar gibi bi bütce ayıraıblırım en fazla. atmosferikde bi yere kadar. atmosferik yaparsam rcye yaparım daha mantıklı değilmi. en azından fabrika cıkıs 180bg

TurboJDM
02-08-2012, 02:47
0.5 barda 220 hpleri görür tahminindeyim. orjinal pistonlar 0.4,0.5 bara kadar yürür genelde böyle çoğu araçlarda. ama arkadaşların dedikleri gibi 10000 tlye yakın bulur belki bulmaz işte ordaki kısmı siz belirliceksiniz uygun parçaları kullanıp gerekli göstergeleri parçaların bazıları 2. el alıp daha uygunada getirebilirsiniz. benim tahminim 8000 tl civarı birşey tutar işçilik dahil.

JusticeForAll
02-08-2012, 02:53
0.5 barda 220 hpleri görür tahminindeyim. orjinal pistonlar 0.4,0.5 bara kadar yürür genelde böyle çoğu araçlarda. ama arkadaşların dedikleri gibi 10000 tlye yakın bulur belki bulmaz işte ordaki kısmı siz belirliceksiniz uygun parçaları kullanıp gerekli göstergeleri parçaların bazıları 2. el alıp daha uygunada getirebilirsiniz. benim tahminim 8000 tl civarı birşey tutar işçilik dahil.

220 bgde bizim için yeterli bi güç ancak 8 milyara alınan güç bana göre az sorun gtilerin motor verimsizliğimi acaba ? çünkü 8 milyar harcayıpda 1.4 şahinden 250 bg alanlar var :soru:

TurboJDM
02-08-2012, 02:54
220 bgde bizim için yeterli bi güç ancak 8 milyara alınan güç bana göre az sorun gtilerin motor verimsizliğimi acaba ? çünkü 8 milyar harcayıpda 1.4 şahinden 250 bg alanlar var :soru:

şahinde kullandığın parçaların kalitesi açıkcası biraz önemli değil. 2000 tlyede turbo kit yapan var şahine önemli olan sorunsuz olması.

JusticeForAll
02-08-2012, 02:55
şahinde kullandığın parçaların kalitesi açıkcası biraz önemli değil. 2000 tlyede turbo kit yapan var şahine önemli olan sorunsuz olması.

haklısınız araç sorunsuz yürüyemedikden sonra yapmanın bi anlamı yok :icon_tup:

MeRtCaN
02-08-2012, 02:57
250 bg güç bana yeterli en azından tayyarlarla yürüyecek kadar

Ankara da Tayyar varmı deneyecek ?

JusticeForAll
02-08-2012, 03:01
Ankara da Tayyar varmı deneyecek ?

bilmem yaptıkdan sonrası içindi o düşüncem

TurboJDM
02-08-2012, 03:10
Ankara da Tayyar varmı deneyecek ?

ankara olmassa istanbul olur. :) hem ne kadar sürede istanbula vardığını dener :)

JusticeForAll
02-08-2012, 03:18
ankara olmassa istanbul olur. :) hem ne kadar sürede istanbula vardığını dener :)

yakın çevrelerden mutlaka vardır daha önumuzde uzun zman var arabayı yaptıkda rollingi kaldı :hahaha:

UmutRıza
02-08-2012, 08:24
atmosferikde elde edilebilecek maksimum güç örnek olarak 190 bg var forumda oda 5-6 bin tl tutmuş turboda 6-7 milyar tutsa ben 230 bg elde ederim diye düşünmüştüm

atmosferiktete 230 hp elde edebilirsin max değil o 190 hp olan benim aracım, şimdi forgedleniyor ve port polish işleri yapılıyor.He işin şurasıda var atmosferik olarak şimdiki yaptıklarımla beraber bana maliyeti 10000 i çok çok geçiyor sen nasıl 10000 e turbolayacaksın orası muamma :)

RCkid
02-08-2012, 08:27
Manifold ve birkac kritik parcayi aldiktan sonra 250hpde cok sorunsuz kullanilir.
maliyeti ezbere soyleyemeyecgim ama:)

JusticeForAll
02-08-2012, 14:53
atmosferiktete 230 hp elde edebilirsin max değil o 190 hp olan benim aracım, şimdi forgedleniyor ve port polish işleri yapılıyor.He işin şurasıda var atmosferik olarak şimdiki yaptıklarımla beraber bana maliyeti 10000 i çok çok geçiyor sen nasıl 10000 e turbolayacaksın orası muamma :)

atmosferik her zaman turbodan pahalı demişlerdi o yüzden bide geçen gün konuşmuştuk seninle abi o açıdan bana turbo daha ucuza maal olur diye düşünmüştüm en azından 220 bg falan olsa o bile yeter diye düşünüyorum

JusticeForAll
02-08-2012, 14:54
Manifold ve birkac kritik parcayi aldiktan sonra 250hpde cok sorunsuz kullanilir.
maliyeti ezbere soyleyemeyecgim ama:)

anladım. ama mutlaka tahmini bi fiyat vardır öyle değilmi bu arada sizn ankarada dükkanınız falan varmı

brkkksln
03-08-2012, 18:56
benım nazarımda bı ıs tam yapılıyorsa yapılmalı.pıstonu aldım kolu almayım kolu aldık yatakları yan sanayı alayım falan hıkaye.pıstonun 1300 kolun 1100 yatakların 300 saplamaların 1100........
Sadece gostergelerın 1000 ı gecer fıyat olarak.adam gıbı yapılacak bı turboda bana gore malıyet rahat 12 lerı devırır. N/a da bıle 10 lıralara hemen dayanan malıyet var ken cıddı bı ıs turbo.

d16y4
03-08-2012, 19:05
işletim sistemiyle yazılıyım en az 2500 lira tutacak ?

JusticeForAll
04-08-2012, 05:15
benım nazarımda bı ıs tam yapılıyorsa yapılmalı.pıstonu aldım kolu almayım kolu aldık yatakları yan sanayı alayım falan hıkaye.pıstonun 1300 kolun 1100 yatakların 300 saplamaların 1100........
Sadece gostergelerın 1000 ı gecer fıyat olarak.adam gıbı yapılacak bı turboda bana gore malıyet rahat 12 lerı devırır. N/a da bıle 10 lıralara hemen dayanan malıyet var ken cıddı bı ıs turbo.

zaman ve para çok önemli bu konuda. ancak canımı sıkan durum ben araca diyelim 12 milyar harcadım 230ları bıle zor goreceksem bı anlamı kalmaz benım ıcın o yüzden proje degısıklıgıne gıdebılırım aracıma bıraz daha bınıp rcyı atmosferik yüklemeyi düşünüyorum şimdilik kafamda bu şekilde

JusticeForAll
04-08-2012, 05:16
işletim sistemiyle yazılıyım en az 2500 lira tutacak ?

bi heves ettik işte napalım :(

ERkut 205
04-08-2012, 08:31
Rakamlara bukadar takılı kalmayın... 230-240 360 vs....
Olaya şöyle bakmak gerek atmosferikmi turbomu istiyorum, ikisininde kullanımı farklı zevki ayrı sınıfı ayrı araçlar...
10 lira harcayıpta işte 230 hp atmosferik güç alamazsam da 200 hp alırsam diyorsunuz...
Uydurma hp ler değil Gerçek 200 hplerin olduğu bir 206 gti bile çok çok zevkli, standart bir 206 ile arada uçurum fark olur biri tekere 85-90 kw ler verirken diğeri tekere 130 kw leri görür ki buda tekerdeki direk hissedilen ciddi güç artışı...
Para konusuna gelince ne kadar para harcanırsa o kadar daha sağlam yapma şansınız, motor ömrünüzün uzama ihtimalini arttırmış olursunuz...
Bence ilk etap gti satıp rc almak kulağa sanki daha kolay gibi geliyo:)

caglargungor
04-08-2012, 10:20
Rakamlara bukadar takılı kalmayın... 230-240 360 vs....
Olaya şöyle bakmak gerek atmosferikmi turbomu istiyorum, ikisininde kullanımı farklı zevki ayrı sınıfı ayrı araçlar...
10 lira harcayıpta işte 230 hp atmosferik güç alamazsam da 200 hp alırsam diyorsunuz...
Uydurma hp ler değil Gerçek 200 hplerin olduğu bir 206 gti bile çok çok zevkli, standart bir 206 ile arada uçurum fark olur biri tekere 85-90 kw ler verirken diğeri tekere 130 kw leri görür ki buda tekerdeki direk hissedilen ciddi güç artışı...
Para konusuna gelince ne kadar para harcanırsa o kadar daha sağlam yapma şansınız, motor ömrünüzün uzama ihtimalini arttırmış olursunuz...
Bence ilk etap gti satıp rc almak kulağa sanki daha kolay gibi geliyo:)

gti ı satp rc alcak kaç bg için peki değişen ne olcak ?
gti ile rc arasında ve 406 motoru arasnda küçük farklar var
eksoz emme piston dereceli yazılım zaten rc alsada bunları değiştircek
boştan yere aracını satmıs olcak

ERkut 205
04-08-2012, 10:44
gti ı satp rc alcak kaç bg için peki değişen ne olcak ?
gti ile rc arasında ve 406 motoru arasnda küçük farklar var
eksoz emme piston dereceli yazılım zaten rc alsada bunları değiştircek
boştan yere aracını satmıs olcak


Benim rc alsın derken bunu sadece güç maksatlı olduğunu kast ederek yazmadım.
Donanım , yol tutuşu, daha sert süspansiyon, arka aks yapısı , bar ve torsiyon çubukların farklı oluşu ESP standart antipatinaj, spor moda göre uyumlu direksiyon sertleşmesi gibi gibi farklı özellikleride barındırıyor... Bunun da dışında seninde bahsettiğin motordaki farklılıklar, yani bunların bütünü... Bunların tümünün değişimi boştan yere olduğunu sanmıyorum...

caglargungor
04-08-2012, 11:36
Benim rc alsın derken bunu sadece güç maksatlı olduğunu kast ederek yazmadım.
Donanım , yol tutuşu, daha sert süspansiyon, arka aks yapısı , bar ve torsiyon çubukların farklı oluşu ESP standart antipatinaj, spor moda göre uyumlu direksiyon sertleşmesi gibi gibi farklı özellikleride barındırıyor... Bunun da dışında seninde bahsettiğin motordaki farklılıklar, yani bunların bütünü... Bunların tümünün değişimi boştan yere olduğunu sanmıyorum...

sonuçta adamın istediği güç 220 bg coilover takıp rahatlıkla kullanır ayrıca bu aracı satıp temiz bi rc bulması ayrı bi zor aradaki fiyat farkı boşa elinde temiz bi araç varken boş fanteziler bunlar

JusticeForAll
04-08-2012, 17:19
İkinizede yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum. ilk başta aracımı satıp rc alma fikri güzel bi fikir olarak geldı sonuc olarak 180 bg ayrıca donanım özellikleride ortada ancak şöyle bişeyde var ben aracımın geçmişini biliyorum ve moturunuda sıfır yaptırdım kaporta boyadanda yeni çıktı o yüzden satmakda biraz mantıksız geliyo çünkü torsiyon arka diskler ön diskler herşeyi 0 durumda o yüzden kendi aracımı yüklemek daha mantıklı . turbonun daha zevkli oldugu kesin. atmosferiklede bi yerlere kadar gelindiği için ben turbo daha kolay olur diye düşünmüştüm yanlış düşünmüşüm.şimdilik ikiside %50 %50 durumda. en kötü atmosferik olarak ufakdan mıncıklarız işte yazılım port polis emme kelebek falan

TurboJDM
04-08-2012, 19:04
Kafa taslak bi fiyat listesi. Listeye Turbo ve manifoldu eklemedim o sana kalmış birşey gerekli parçaların ortalama fiyatları bunları daha ucuzada alırsın daha pahalıyada. bide işçilik var tabi.


Megane RS intercoolerı 500 TL
Blow-off 150 TL
Oil-Tank ve Geri dönüş Hortumları 300 TL
İntercooler araboruları ve silikon aparatı 1000 TL
Custom Downpipe 500 TL
Basınç göstergesi(forumda satan arkadaş var) 230 TL
EGT (forumda satan arkadaş var) 290 TL
Aem Wideband 440 TL
EVC (2.el olur) 600 TL
Aem DRY filtre 100 TL
Benzin pompası 300 TL
Benzin Regulatörü 300 TL
Silikon hortumlar 250 TL
Turbo Timer 150 TL


İşletim sistemi(Aem FİC veya MS beyin kullanabilirsin.)+ işçilik.

ileride dereceli eksantrik, ayarlı kasnak, turbo pistonlar vs. bu sana fikir sahibi olur. Turbo,Manifold ve İşletim sistemine karar ver fiyatın üzerine ekle bide işçilik var tabi. fikir sahibi olmana yeterlidir inşallah.

Edit: Komple Eksoz sistemi 60lık borudan yapıp otto ile bitir.

Zorbey
04-08-2012, 19:44
Pistonları ve kolları yabana atmamak lazım,1.6 turbo astra gtc dyno'da 210 hp verdi.Arızalandı.Motor açıldığında yavru ay şeklinde kolumuz olmuştu :D

TurboJDM
04-08-2012, 19:52
Pistonları ve kolları yabana atmamak lazım,1.6 turbo astra gtc dyno'da 210 hp verdi.Arızalandı.Motor açıldığında yavru ay şeklinde kolumuz olmuştu :D

ama 0.5 barda bireşy olmaz diye düşünüyorum. :)

JusticeForAll
04-08-2012, 21:22
Kafa taslak bi fiyat listesi. Listeye Turbo ve manifoldu eklemedim o sana kalmış birşey gerekli parçaların ortalama fiyatları bunları daha ucuzada alırsın daha pahalıyada. bide işçilik var tabi.


Megane RS intercoolerı 500 TL
Blow-off 150 TL
Oil-Tank ve Geri dönüş Hortumları 300 TL
İntercooler araboruları ve silikon aparatı 1000 TL
Custom Downpipe 500 TL
Basınç göstergesi(forumda satan arkadaş var) 230 TL
EGT (forumda satan arkadaş var) 290 TL
Aem Wideband 440 TL
EVC (2.el olur) 600 TL
Aem DRY filtre 100 TL
Benzin pompası 300 TL
Benzin Regulatörü 300 TL
Silikon hortumlar 250 TL
Turbo Timer 150 TL


İşletim sistemi(Aem FİC veya MS beyin kullanabilirsin.)+ işçilik.

ileride dereceli eksantrik, ayarlı kasnak, turbo pistonlar vs. bu sana fikir sahibi olur. Turbo,Manifold ve İşletim sistemine karar ver fiyatın üzerine ekle bide işçilik var tabi. fikir sahibi olmana yeterlidir inşallah.

Edit: Komple Eksoz sistemi 60lık borudan yapıp otto ile bitir.

fiyatlar için çok teşekkür ederim. bu hafta izinli olduğum gün gidip ustamla bi görüşecegim sımdı bu yazdıklarınızı not ediyorum. kendiside çok bilgili bi pejo ustasıdır zamanında rallylerde 205 gti ile katılıp derece elde etmiş bi kişilik. çok turbo yukledi araçlara subaru sti'lere kadar. tekrardan teşekkür ederim.

TurboJDM
04-08-2012, 22:42
fiyatlar için çok teşekkür ederim. bu hafta izinli olduğum gün gidip ustamla bi görüşecegim sımdı bu yazdıklarınızı not ediyorum. kendiside çok bilgili bi pejo ustasıdır zamanında rallylerde 205 gti ile katılıp derece elde etmiş bi kişilik. çok turbo yukledi araçlara subaru sti'lere kadar. tekrardan teşekkür ederim.

önemli değil ama GTİ turbo yaparsan tadına doyum olmaz :)

JusticeForAll
05-08-2012, 00:17
önemli değil ama GTİ turbo yaparsan tadına doyum olmaz :)

yapmayı gerçekden çok istiyoruz bakalım inşallah

Murat
05-08-2012, 00:39
ew10 kolu diğer emsallerine göre oldukca kalındır. 0.5 havada rahat basılır.

TurboJDM
05-08-2012, 02:18
ew10 kolu diğer emsallerine göre oldukca kalındır. 0.5 havada rahat basılır.

düz mantıktan turbo + beyinde 0.5 barda %60 güç alınır ortalama :) kolda dayanırsa 0.7 bara kadar zorlanır gerektiğinde :) ortalama dediğim gibi eksoz falan derken 220 hpler alınır. :)

JusticeForAll
05-08-2012, 03:51
düz mantıktan turbo + beyinde 0.5 barda %60 güç alınır ortalama :) kolda dayanırsa 0.7 bara kadar zorlanır gerektiğinde :) ortalama dediğim gibi eksoz falan derken 220 hpler alınır. :)

210 üstü güç bize yeter diye düşünüyoruz umarım en kısa zamanda projeye başlayabiliriz

JusticeForAll
05-08-2012, 03:52
ew10 kolu diğer emsallerine göre oldukca kalındır. 0.5 havada rahat basılır.

0.5 bar bize yetecekdir sonuçta şehir içi kullanacağız belki draglara giderizde pek bişey elde edemeyeceğimiz için

TurboJDM
05-08-2012, 04:12
0.5 bar bize yetecekdir sonuçta şehir içi kullanacağız belki draglara giderizde pek bişey elde edemeyeceğimiz için

motor içine girildikten sonra 280 hpleri görürsün. yeterki turbo için piston ve piston kolların olsun. dereceli ıvır zıvır 300 hp basarsın yeterki motor içine girilsin.

ERkut 205
05-08-2012, 15:36
sonuçta adamın istediği güç 220 bg coilover takıp rahatlıkla kullanır ayrıca bu aracı satıp temiz bi rc bulması ayrı bi zor aradaki fiyat farkı boşa elinde temiz bi araç varken boş fanteziler bunlar

Benim saydıklarım madem boş fantazi, senin bakış açınla gidelim ;)
Al 2-3 liraya bi 205 kasası ;) koyalım üstüne turbo piyasada en kolay ne bulabiliyorsan isen 2.0 200 hp standart bir makine...;) Totalde sana 15 i geçmez amaç güç elde etmekse sadece hangi kasaya ne motoru koyduğunun bi önemi yok ;)

Ama araç sahibi arkadaş diyorki bak motorumu yaptırdım, kaportam boyam iyim. ön takımım iyi şu bu yanii araç sahibi için aracın durumu ekstra özelliklerininde ''senin boşa fantezi dediğin şeylerin önemsiz şeylermiş gibi göstermen senin şahsi fikrin, benim yani şahsi fikrimin üzerine boşa fantezi,gereksiz gibi kelimeler kullanmazsan sevinirim ;) '' Sen fikrini yaz bende yazıyım araç sahibine de hangisi en mantıklısı geliyorsa o onun taktiridir alır kullanır ;)

RCkid
05-08-2012, 15:48
motor içine girildikten sonra 280 hpleri görürsün. yeterki turbo için piston ve piston kolların olsun. dereceli ıvır zıvır 300 hp basarsın yeterki motor içine girilsin.

yaptın mı nerden biliyorsun?
ne kadar kolay yazmak
tüm mesajların millete boş boş şunu yap bunu yap şeklinde
biliyosan yaz yoksa kafadan yazma

TurboJDM
05-08-2012, 16:09
yaptın mı nerden biliyorsun?
ne kadar kolay yazmak
tüm mesajların millete boş boş şunu yap bunu yap şeklinde
biliyosan yaz yoksa kafadan yazma

yok yapmadım araştırdım. belki aşırı decere maddiyat gerektirir ama 300 hp olmıcak diye birşey yok. 206 Gti Turbo +300BHP Dyno run @ DP Engineering - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=lmJKOerqZ6g) buda kanıtı olsun.

RCkid
05-08-2012, 16:16
yok yapmadım araştırdım. belki aşırı decere maddiyat gerektirir ama 300 hp olmıcak diye birşey yok. 206 Gti Turbo +300BHP Dyno run @ DP Engineering - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=lmJKOerqZ6g) buda kanıtı olsun.

youtube le araba yürütülse haklısın

caglargungor
05-08-2012, 16:36
Benim saydıklarım madem boş fantazi, senin bakış açınla gidelim ;)
Al 2-3 liraya bi 205 kasası ;) koyalım üstüne turbo piyasada en kolay ne bulabiliyorsan isen 2.0 200 hp standart bir makine...;) Totalde sana 15 i geçmez amaç güç elde etmekse sadece hangi kasaya ne motoru koyduğunun bi önemi yok ;)

Ama araç sahibi arkadaş diyorki bak motorumu yaptırdım, kaportam boyam iyim. ön takımım iyi şu bu yanii araç sahibi için aracın durumu ekstra özelliklerininde ''senin boşa fantezi dediğin şeylerin önemsiz şeylermiş gibi göstermen senin şahsi fikrin, benim yani şahsi fikrimin üzerine boşa fantezi,gereksiz gibi kelimeler kullanmazsan sevinirim ;) '' Sen fikrini yaz bende yazıyım araç sahibine de hangisi en mantıklısı geliyorsa o onun taktiridir alır kullanır ;)


Totalde sana 15 i geçmez amaç güç elde etmekse sadece hangi kasaya ne motoru koyduğunun bi önemi yok demişsin
insanlar neden swap yapıyor diye bir düşünmek lazım en hızlı araçlarda neden başka motorlar var demekki kasada çok önemli :)

alihan_27
05-08-2012, 16:44
Bu konudaki parça-fiyat listesini baz alarak araç yapanın vay haline. Şu bilgi-tecrübe sahibi olmadan fikir sahibi olanlar ayrı bir konu.

Schumi
05-08-2012, 17:40
Bu işte şüphesiz en tecrübeli RCKid Mustafa. 2.5'tan 3 tane farklı setup kullandı. Stok motorada bastı etti. Gerçi RC makinası GTI makinasından biraz daha dayanıklı ve Mustafa'nın arabası gerçekten çok düşük KM'lerde iken turbolandı. Ancak genede ben lafımın arkasındayım. 12-13 bin TL kenarda dursun eğer aç gözlü değil isen torku ile hızlı bir araç elde edebilirsin.

alihan_27
05-08-2012, 17:51
Schumi hocam yanlış anlaşılma olmasın. Parça fiyat olarak hatalı dediğim turbojdm'nin yazdıklarınaydı.
Yoksa kendimden biliyorum muhakkak ek masraflar çıkıyor. Daha 5 gün önce oem beyni uçurduk. Şimdi yana yana ecu arıyoruz.

TurboJDM
05-08-2012, 17:54
Schumi hocam yanlış anlaşılma olmasın. Parça fiyat olarak hatalı dediğim turbojdm'nin yazdıklarınaydı.
Yoksa kendimden biliyorum muhakkak ek masraflar çıkıyor. Daha 5 gün önce oem beyni uçurduk. Şimdi yana yana ecu arıyoruz.

yanlışları düzeltinde bizimde bilgimiz olsun.

JusticeForAll
05-08-2012, 19:25
Arkadaşlar tartışmanıza gerek yok hepinize teşekkür ediyorum ilginiz için . sonuç olarak kafamda şöyle bi düşüncede oluştu 106 veya 205de olabılırde boş bi aracın motorunu yüklemek ama bu daha zahmetli olur. kafamda oluşan şey öncelıkle bi baskı balatamı değiştirmem lazım ondan sonra parça toplamaya başlamayı düşünüyorum ancak ustamlada görüşüp bi liste çıkarmalıyım ilk başta.

UmutRıza
05-08-2012, 20:37
Arkadaşlar tartışmanıza gerek yok hepinize teşekkür ediyorum ilginiz için . sonuç olarak kafamda şöyle bi düşüncede oluştu 106 veya 205de olabılırde boş bi aracın motorunu yüklemek ama bu daha zahmetli olur. kafamda oluşan şey öncelıkle bi baskı balatamı değiştirmem lazım ondan sonra parça toplamaya başlamayı düşünüyorum ancak ustamlada görüşüp bi liste çıkarmalıyım ilk başta.

baskı balatayı değiştirirken 17*77 ayna mahruti takmayı unutmayın :)

JusticeForAll
05-08-2012, 20:39
baskı balatayı değiştirirken 17*77 ayna mahruti takmayı unutmayın :)

şanzımanım sıkıntılı aslında 3. vites sarmış onu yaptırsammı yoksa kısa mı alsam karar veremedim ama kısa şanzımanda istemiyorum bi yandan

UmutRıza
05-08-2012, 20:45
şanzımanım sıkıntılı aslında 3. vites sarmış onu yaptırsammı yoksa kısa mı alsam karar veremedim ama kısa şanzımanda istemiyorum bi yandan

viteslerde sıkıntı varsa kısa alsanda almasanda yaptıracaksın, 206 gti için kısa ayna mahruti al pişman olmassın.

JusticeForAll
05-08-2012, 20:48
viteslerde sıkıntı varsa kısa alsanda almasanda yaptıracaksın, 206 gti için kısa ayna mahruti al pişman olmassın.

kısa şanzımanın fiyatı ne durumda peki ne kadara alabilriim

UmutRıza
05-08-2012, 20:59
kısa şanzımanın fiyatı ne durumda peki ne kadara alabilriim

ben 300 tl ye aldım.

Murat
05-08-2012, 23:25
turbo yapacaksan kısa fln takalım deme sakın!

JusticeForAll
06-08-2012, 00:06
turbo yapacaksan kısa fln takalım deme sakın!

nedenini öğrenebilir miyim

JusticeForAll
06-08-2012, 00:07
ben 300 tl ye aldım.

teşekkürler

Murat
06-08-2012, 11:02
eğer o kısayı turbo bi araca takarsan 1 2 3. viteslerin boş olacaktır.olduğun yerde sarar durursun. son süratin 220 km de kalır. hiç zevkli olmaz.

JusticeForAll
06-08-2012, 15:01
eğer o kısayı turbo bi araca takarsan 1 2 3. viteslerin boş olacaktır.olduğun yerde sarar durursun. son süratin 220 km de kalır. hiç zevkli olmaz.

kısa şanzımanı o yüzden istemiyorum zaten bilgilendirme için teşekkür ediyorum

tool
06-08-2012, 18:18
alti ustu 10psi,
bu kadar dert edecekse atmosferikte kirar bu makina

Subi-Emre
26-08-2012, 00:51
Dostum ben bir mantarzede olarak:D bence bu ise hic girme derim arabanada cebinede kendinede yazik edersin tecrubeyle sabittir

JusticeForAll
27-08-2012, 00:56
Dostum ben bir mantarzede olarak:D bence bu ise hic girme derim arabanada cebinede kendinede yazik edersin tecrubeyle sabittir

206 bi kenarda duracak şimdi kafamızda bi doğan veya şahin turbolamak var ama mutlaka bi arabayı turbolucaz kan damarda durmuyor :D :D

alihan_27
27-08-2012, 16:54
3.0 v6 swap yapmayı neden düşünmüyorsun. Şimdiki aklım olsaydı süperşarja harcadığım emeğe ve nakite v6 swap yapardım. V6 206 kulağa çok hoş geliyor.

JusticeForAll
27-08-2012, 22:16
3.0 v6 swap yapmayı neden düşünmüyorsun. Şimdiki aklım olsaydı süperşarja harcadığım emeğe ve nakite v6 swap yapardım. V6 206 kulağa çok hoş geliyor.

motor sığar mı ki çok zor be :(

alihan_27
27-08-2012, 22:23
Sığar sığmasınada. Yapacakmısın?:evil: Boşver kuşla püsürükle uğraşmayı.

JusticeForAll
27-08-2012, 22:45
ne kadar tutar ki bi v6 swap bunu ruhsata işletmesi vsde var :/

alihan_27
27-08-2012, 22:58
6-7 gider.

JusticeForAll
27-08-2012, 23:12
daha fazla gider bence

alihan_27
27-08-2012, 23:27
Hadi 10 olsun ozaman :)

JusticeForAll
27-08-2012, 23:29
607 motoru mu olacak bahsettıgımız v6

alihan_27
27-08-2012, 23:34
peugeot 405-406-407-607
citroen xantia-c5
renault laguna initiale-safrane-clio v6

Schumi
28-08-2012, 00:57
206 v6 daha doğrusu diğer adı ile 20v6 yapan 3-4 tane araç var İngiltere'de. Ancak 206gti ile 3.0v6 motor arasında sadece motordan 105 kg fark var. Aracın ön tekerine 105 kg ekstra koymak o arabayı sadece düzlük performansına yönelik saçma bir araç yapar. V6 motor bence 205 ve 306 ya yakışıyor. He araç 206 station wagon olsaydı güzel olurdu V6.

JusticeForAll
28-08-2012, 01:47
206 v6 daha doğrusu diğer adı ile 20v6 yapan 3-4 tane araç var İngiltere'de. Ancak 206gti ile 3.0v6 motor arasında sadece motordan 105 kg fark var. Aracın ön tekerine 105 kg ekstra koymak o arabayı sadece düzlük performansına yönelik saçma bir araç yapar. V6 motor bence 205 ve 306 ya yakışıyor. He araç 206 station wagon olsaydı güzel olurdu V6.

aynen öyle haklısınz zaten bayağı zor gözüküyor

JusticeForAll
28-08-2012, 01:52
peugeot 405-406-407-607
citroen xantia-c5
renault laguna initiale-safrane-clio v6

tesekkurler

alihan_27
28-08-2012, 06:06
http://i384.photobucket.com/albums/oo284/c2sammy/c2%20v6/garys1344.jpg
http://i384.photobucket.com/albums/oo284/c2sammy/me/newstoney016.jpg
http://i384.photobucket.com/albums/oo284/c2sammy/me/camerapics165.jpg
http://i384.photobucket.com/albums/oo284/c2sammy/me/garys1340.jpg
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/4/539/3669/38846834002_large.jpg
http://i747.photobucket.com/albums/xx111/Nic_206/30032011461.jpg
Gibi; evet var, ancak burada yok.

evrendogu
28-08-2012, 08:03
Bence çok mantıklı. Bu motorun fazla modifikasyon sevmediği şeklinde yorumlar var fakat bu motoru taktıktan sonra pek kurcalamaya ihtiyaç duyulacağını sanmyıorum.

nemonomani
28-08-2012, 09:07
dostum turbonu tak 0.6 0.8 üfle ne kırar ne bişey yapar heyecan arama v6 falan filan motor swaplamak kolay değil okadar

JusticeForAll
28-08-2012, 13:00
dostum turbonu tak 0.6 0.8 üfle ne kırar ne bişey yapar heyecan arama v6 falan filan motor swaplamak kolay değil okadar

büyük ihtimalle böyle olacak önumuzdeı hafta arabanın şanzımanını falan yaptırmaya pejo ustama gidicem onunla görüşücem bu işi kafaya koyduk artk mutlaka yapacaz ya tofaşa yada pecoya :D

JusticeForAll
28-08-2012, 13:02
Bence çok mantıklı. Bu motorun fazla modifikasyon sevmediği şeklinde yorumlar var fakat bu motoru taktıktan sonra pek kurcalamaya ihtiyaç duyulacağını sanmyıorum.

orası öyle ama motor swaplamak kolay iş değil :confused:

tigerland
28-08-2012, 14:28
bi ara 206 Roland Garros 1.6 2004 kum rengi bi araçta vardı turbo org. piston takımıyla uygulamış ve tüplü 210 Hp güç alıyordu yanlış hatırlamıyosam yanlışım varsa düzeltin. bence 206 gti de olur hemde süper olur :)

JusticeForAll
28-08-2012, 21:15
bi ara 206 Roland Garros 1.6 2004 kum rengi bi araçta vardı turbo org. piston takımıyla uygulamış ve tüplü 210 Hp güç alıyordu yanlış hatırlamıyosam yanlışım varsa düzeltin. bence 206 gti de olur hemde süper olur :)

turbo konusunda ilk başta vazgeçtik şahin doğan turbolıyalım diye düşündük şimdi tekrardan 206ya yogunlasıcaz ya atmosferik ya turbo

TurboJDM
29-08-2012, 02:16
http://i384.photobucket.com/albums/oo284/c2sammy/me/newstoney016.jpg
c2 gibi hafif bi araçta v6 baya iddalı sanki :)

devil_berk22
31-08-2012, 13:07
en azından 10 bin lira para harcaman lazım motora yaptığın kadar frenlerine vs. çeşitli yerlerinede masraf ediceksin ben olsam aracımın üzerine 10 bin lira ekler rc alır ufak tefek modifikasyonlarla 200civarı güçte sorunsuz binmeyi tercih ederdim hem rc ve gti arasında dağlar kadar fark var bildiğim kadarıyla rc ler 206 wrc nin cadde versiyonu

deniz_
31-08-2012, 15:59
rc gti den çok daha zevkli ikisinide kullanmış biri olarak gti turbolamaktansa rc yi na yüklemek daha sıkıntısız olur