Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 gt thp sorun
EmreYaman
04-08-2012, 10:46
Arkadaşlar bende Peugeot 2008 1.6 Gt THP modeli var.aracın normal gücü 150 beygir olmasına rağmen benim verilerim dynoda cok düşük cıktı.bunun nedenini servisler bile cözemedi.bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir.Arabanın turbosu çalışıyor.sente ayarını yeni yaptırdım tam.filtreler yeni değişti.bOğaz kelebeğini temizlettim.100 kere bilgisayara bağlandı.Egsozdan zengin karışıma baktılar.Aracımı tutan birşey var ama çözemiyorum lütfen yardımlarınızı esirgemeyin
Teşekkürler
Burak Mehmet
04-08-2012, 10:58
lk önce sitede kör yok düzgün karakterle yazın....
Sonrasında araca sonradan takılma bov varmı? Bov düzgün takılmaz ise 16 thp lerde güç kaybına yol açabiliyor
slowmotion
04-08-2012, 11:00
dump valve değiştirin
EmreYaman
04-08-2012, 11:19
dump valve değiştirin
Turbonun ucunda ki alyan ile açılan üçgen parcayı diyorsunuz sanırım.ama onun icine bakıldı ve temiz cıktı.plastiği iyi durumda dedi yani usta.
EmreYaman
04-08-2012, 11:25
lk önce sitede kör yok düzgün karakterle yazın....
Sonrasında araca sonradan takılma bov varmı? Bov düzgün takılmaz ise 16 thp lerde güç kaybına yol açabiliyor
hayır sonradan takma bov yok aracta
Düşük derken kaç hp çıktı?
yağ yakma falan var mı?
Turbo da sorun olmasın?
EmreYaman
04-08-2012, 11:40
Bilgisayara bağlandı turbo basıncı normal değerlerde cıktı.zaten turbo kendini yokuşlarda belli ediyor ama arabada bir yığılma var ben hala bunu anlamamış durumdayım.
2 bin kilometre gezdim yağ tam iken ekranda yağ koy uyarısı geldi.biraz yag ekledim.biraz yağ eksilmesi var evet ama oda devirli model olduğu icin normaldir dediler
onursoytam
04-08-2012, 11:41
katalizör ü söktürmelisiniz dolmuştur kesin ;)
yerine 60 lık boru yaptırın :)
EmreYaman
04-08-2012, 11:42
Arac daha 80.000 binde.katalizörün dolma ihtimali nedir ki sizce
onursoytam
04-08-2012, 11:45
Arac daha 80.000 binde.katalizörün dolma ihtimali nedir ki sizce
70.000 de çöpe atılcak kadar tıkanır zaten :)
ama sen yinede çöpe atma evde dursun
EmreYaman
04-08-2012, 11:53
peki sizlere şöyle anlatayım.arac dynoda 111 beygir cıktı.bu katalizör 40 beygir kesecek kadar bi illet mi.
Sorunun katalizörden olduğunu sanmıyorum.
onursoytam
04-08-2012, 12:00
peki sizlere şöyle anlatayım.arac dynoda 111 beygir cıktı.bu katalizör 40 beygir kesecek kadar bi illet mi.
Sorunun katalizörden olduğunu sanmıyorum.
40 olmasa da 30 hp... thp bi araçta tıkalı kat varsa etki eder
bu arada aracınızda performance yazılım varmı
EmreYaman
04-08-2012, 12:07
hayır orjinal yazılımı mevcut.versiyonuda güncel.onlarda bir sıkıntı yok
onursoytam
04-08-2012, 12:09
hayır orjinal yazılımı mevcut.versiyonuda güncel.onlarda bir sıkıntı yok
hiç bir yerinde problem gözükmüyor diyorsunuz bütün sensörleri bakım dan geçmiş farz edersek bence kat iptali yapınca arabanız bariz şekilde rahatlıycaktır eminim ;) 30 TL bir iş bence bu gün yaptırın ve cevabını buraya yazın :)
EmreYaman
04-08-2012, 12:11
http://c1208.hizliresim.com/10/4/bgc28.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Aldığımız güç verilerini sizlerle paylaşayım dedim.Belki biraz daha net şeyler konuşabiliriz
Dyno hatalı olmasın? Başka dyno var mı ölçüm yapılabilecek?
0-100 yaklaşık kaç sn çıkıyor bu durumda, denedin mi?
Dyno verilerin atmosferik model gibi olmuş......
EmreYaman
04-08-2012, 12:16
O şekil denemedim ama yavaş yavaş cıkıyor işte.araçta hic 150 beygir havası yok.Bu arada gittiğim dyno hatalı değil benim arkadaşlarımda orada yaptırıyor normal değerler
4 te 154 mü yapıyor bu araba? Hiç kompresyon testine soktunuz mu yağ eksiltiyor dediniz ya..
onursoytam
04-08-2012, 12:20
bu arabanın motor u bitmiş sen bu arabayı bana sat :) olmaz mı
EmreYaman
04-08-2012, 12:21
hayır 4 te 190 lara yaklaşıyor.Kompresyon testine sokmadım ama büyük büyük bir yağ eksikliği yok aracta.onun icin ciddiye almadım o konuyu.
onursoytam
04-08-2012, 12:23
2 dakka kat iptali yaptırmalısın :)
hayır 4 te 190 lara yaklaşıyor.Kompresyon testine sokmadım ama büyük büyük bir yağ eksikliği yok aracta.onun icin ciddiye almadım o konuyu.
2000 km de yağ ışığı yakması ciddidir siz ustanızı değiştirn.. 10.000 de en fazla yarım litre 1 litre yakarsın da 207 gt 80.000 de araba daha çok yeni bu bile fazla.. Kompresyon testine sokun belki de segmanlarınız kaçırıyor.. Ayrıca yağ nereye gidiyor gazlarken baktınız bu egzozdan mavi duman çıkması lazım..
slowmotion
04-08-2012, 12:26
bir yerlerde hata var. baskı balata bitmiş olabilir. sizdeki elektrovana arızasıda olabilir. turbo hortumu kaçağıda olabilir. arıza yakmaması ilginç.
yetkili servise götürün aracı. bende rc vardı. temeli aynı motor. 10bin km yağ değişene kadar yağ eksiltme yoktu.
onur bence kat iptaliyle düzelicek bi durum değil bu :) torka baksana 145 :) yetkili servise götürüp arıza tespit cihazına bağladınız mı aracı ? varsa arıza kodlarına bakıldımı ve silindimi ? eğer bi arıza kaydettiyse onu silip öyle denemeniz lazım.
Yağ lambası yanması için yaklaşık 1 litre yakması lazım ki 2000 km'de 1 litre demek sen yeni bir motor icat ettin demek. Eskiden benzinli, mazotlu, LPG'li vardı bir de yağlı motor çıkarmışsın.
Benim impreza turbo 10000 km'de 1 litre yakmıyordu.......
EmreYaman
04-08-2012, 12:31
Arıza kodlarına bakıldı.dediğim gibi bilgisayara cok bağlandı zaten bu sorunu görebilmek icin.bilgisayarda hic bir sorun cıkmıyor.
EmreYaman
04-08-2012, 12:32
Yağ lambası yanması için yaklaşık 1 litre yakması lazım ki 2000 km'de 1 litre demek sen yeni bir motor icat ettin demek. Eskiden benzinli, mazotlu, LPG'li vardı bir de yağlı motor çıkarmışsın.
Benim impreza turbo 10000 km'de 1 litre yakmıyordu.......
ben 2 bin km olduğunda cok az birsey ekledim dedim yalnız.100 gram ya vardır ya yoktur.sonrasında uyarı kesildi.
slowmotion
04-08-2012, 12:32
Arıza kodlarına bakıldı.dediğim gibi bilgisayara cok bağlandı zaten bu sorunu görebilmek icin.bilgisayarda hic bir sorun cıkmıyor.
yetkili servisteki cihazlarda lamba yakmayan arızalar görülebiliyor
onursoytam
04-08-2012, 12:33
aracınızın altın da ortada boru şeklinde yarım metrelik bi susturucu olması lazım doğrumu ?
-Günalp-
04-08-2012, 12:33
".........................
EmreYaman
04-08-2012, 12:36
arabanın orta susturucusunu iptal ettim ben.onluk bir durum yok zaten ortada
ben 2 bin km olduğunda cok az birsey ekledim dedim yalnız.100 gram ya vardır ya yoktur.sonrasında uyarı kesildi.
Sen yağ tamken 2000 km sonra yağ uyarısı aldım dedin. Bu ise yaklaşık 1 litre demek.
Azıcık ekleyip ışığı söndürmüş olman mümkün. Sonra ne zaman yandı yağ lambası bir daha?
onursoytam
04-08-2012, 12:37
arabanın orta susturucusunu iptal ettim ben.onluk bir durum yok zaten ortada
sıra kat ta ozaman veya sen arabayı bana sat olmaz mı dostum :) maşallah harika duruyor gerçekten
Please can someone help with diagnosing the problems I face with my peugeot.
Car is just under 4 years old. 35600 Miles
The Depollution Light has been on for sometime now, initially going off intermittently.
The car is very limp, no power often difficult to get above 40mph. Foot to floor accelerates very slowly.
The engine judders and splutters, often misfiring. Will calm down after a short time but still judders.
To prevent siginicant judders, I often pull over turning the engine off, this resets the sensation but doesnt remove it completely.
The fan engages whether hot or cold for a few minutes, whether engine running or not.
I have tried almost everything.
Changed the Cam Sensor;
Had the four coils replaced recently (although only one not sending signals); mechanic noticed that my turbo wasn't working (oil had spilled onto Vacuum pipe following a botch job by PUG causing the vacuum pipe to soften and block the air travelling through to turbo)
Fixed my turbo;
Used Redex to sort out fuel mix;
Reset ECU a number of times.
After the repairs car worked fine for about 30 minutes, it reverted to the above problems, when I was in 4th gear into 40mph.
Mechanic says that I may have a problem with my CAT as it may be blocked from all the gunk that the engine throws out but doesn't clear due to blockages.
sıra kat ta ozaman veya sen arabayı bana sat olmaz mı dostum :) maşallah harika duruyor gerçekten
ahahahahaha yemin ederim komik fotolarda bir facebook konuşması vardı, adam kızdan hoşlandığını söylüyor, kızın yerine de abisi yazıyor ama hiç umursamıyordu sürekli senden hoşlanıyorum falan diyordu o kıvamdasın :D
onursoytam
04-08-2012, 12:42
ahahahahaha yemin ederim komik fotolarda bir facebook konuşması vardı, adam kızdan hoşlandığını söylüyor, kızın yerine de abisi yazıyor ama hiç umursamıyordu sürekli senden hoşlanıyorum falan diyordu o kıvamdasın :D
bende 207 lerden hoşlanıyorum yapcek bişey yok uashusahushussuah :)
kardeşim al benı evden gidip katalizörü bi iptal ettirelim,ben sana 1 ay öncede söylemiştim aynı şeyi.
atilla54
04-08-2012, 13:01
kardeşim al benı evden gidip katalizörü bi iptal ettirelim,ben sana 1 ay öncede söylemiştim aynı şeyi.
benide alın 60lık düz boru çektirelim altan abiye gideriz turbo hortumlarını kontrol ettiririz 111hp nedir ya moralim bozuldu kardeşim yazık günah benzin israfı geziyosun bari yürütelim şunu
EmreYaman
04-08-2012, 13:06
tamam katalizör ü iptal ettirelim o zaman.bakalım aradaki farka en azından.ama sanmıyorum ki 30-40 beygir cıksın.keşkee
al benı evden kanka evdeyim hadi bekliyorum.
EmreYaman
04-08-2012, 13:07
tamam geliyorum birazdan
slowmotion
04-08-2012, 13:09
tamam katalizör ü iptal ettirelim o zaman.bakalım aradaki farka en azından.ama sanmıyorum ki 30-40 beygir cıksın.keşkee
elektrovana ve intercooler boru kaçaklarına bakmalısın
onursoytam
04-08-2012, 13:17
arabayı satarmısın :)
Mehmet Opc
04-08-2012, 15:14
Biladerim sahibindene koymussun aracı değerinden hem cok istiyorsun hemde o bildiginiz arızalı bitmis Gtlere benzemez diyosun bence ilani kaldırırp aracı yaptırdıktan sonra koysan daha iyi olmazmı cunku aracın hakketen guzel ama alan kişininde canı yanmasın yani
aracı diğer arkadaşların söylediği gibi yetkili servise götürün.test cihazıyla arıza kodlarına baksınlar.her kodun değişik sebepleri olabiliyor.ama benim tahminimde elektrovanan da arıza var yada ona giden borularda bir kaçak var.katalizörüde iptal edersen aracın baya bi rahatlar...
aktarmada sorun olabilirmi..? debriyaj bitmiştir belki..
EmreYaman
04-08-2012, 17:20
Sakarya ya katalizör iptalini yaptırmaya gittik.fakat motorun hemen altında olduğu icin kimse yanaşmadı buna.katalizörü delelim dediler.onada ben yanaşmadım.Bugünlük böyle kaldı
kardeşim hafta içi muayneni yaptır ondan sonra bu işe tam yoğunlaşalım artık.çözecez az kaldı.
EmreYaman
04-08-2012, 19:20
kardeşim hafta içi muayneni yaptır ondan sonra bu işe tam yoğunlaşalım artık.çözecez az kaldı.
Salı gününe izmitten muayne sırasını aldım kardesim.muayneden sonra direk katalizör iptalini yapıyoruz.bazı sitelerden de biraz aractırdım da katalizör tıkalı olduğu zaman 40 beygire kadar gidiyormuş resmen.inşallah bizimde sorunumuz odur.
onursoytam
05-08-2012, 13:01
hayırlısı olsun :)
Katalizör motorun hemen altında değil, motorla ön tampon arasında turbonun hemen altında olur. Ön tamponu söküp, termik ekranları da çıkardıktan sonra alttan turboyu hiç ellemeden çıkarabilirsiniz. Tamponu sökmeden çıkarması çok zordur.
Motorun altındaki örgülü gibi duran parça egsoz spiralidir onu ellemeyin. Onu iptal ederseniz motor titreşimi komple tüm egsoz tesisatına akar bu da arabanın altında ciddi seslere ve rezonansa sebep olur zaten bir süre sonra da egsoz ayakları kopar egsoz da düşer kıvılcım ata ata gidersiniz :)
Ama özelden de yazdığım üzere katalitik olsa mutlaka hatasını verir.. Ayrıca basit bir egsoz emisyon ölçümü ile katalizörün durumunu anlayabilirsiniz. Egsoz emisyondan geçemezse katalizör gidik demektir. Durup dururken iptal etmeyin derim. Yine de siz bilirsiniz.
ne cabuk tıkanıyormus bu katalizör benım arkadasımda alakasız olacak ama hem dızel hemde 110 binde bi araba var ayrıca kmsı dusurulmusmu dusurulmemısmı bellı degıl,performans dusuklugu yok katalızoru daha tıkalı degl
rekord2000
05-08-2012, 21:08
Kat tikali olmayabilir, ama olabilirde:p ayrica bi basinc kontrolu yaptirin derim, arac yag yakiyo yani 2000 kmde isik yanmis 100 gr yag koymusunuz isik sonmus, ama ne kadar yakmis belli diil, segman kirmis olabilir, bitmis olabilir, debriyaj balatasi bitik olabilir! Kat iptali yaptirmadan evel iyice bi arastirin tikalimi diilmi diye! Ins. Sorun hallolur bende merak ettim neden yapmis bole!!
EmreYaman
06-08-2012, 03:33
debriyaj balatası bitik değil.kücük bir parca kurum yaptı diye düşünüyorum.onun yüzünden böyle sanırım.ama o parcayı ne sakaryada ne kocaelinde bulabilirler sanırım.106-206 falan olsa bulunur ama model farklı olunca olmuyo işte.ayrıca turbo 0.7 bara kadar basıyor ölcüm yaptık.ve egsozun arkasına teli soktuk zengin karışımına falan bakıldı işte onlarda doğru çıktı.
çok ufak bir problem ama hangi parca kurum yapmış olabilir işte
JusticeForAll
06-08-2012, 04:10
geçmiş olsun bu kadar uğraşıpda bulunulmaması şaşırtıcı ankarada olsanız bu sorunu kesınlıkle cözecegıne ınandıgım bı ustama götürürdüm sizi 30 senelık pejo ustası yetkılı servisi var
rekord2000
06-08-2012, 05:22
debriyaj balatası bitik değil.kücük bir parca kurum yaptı diye düşünüyorum.onun yüzünden böyle sanırım.ama o parcayı ne sakaryada ne kocaelinde bulabilirler sanırım.106-206 falan olsa bulunur ama model farklı olunca olmuyo işte.ayrıca turbo 0.7 bara kadar basıyor ölcüm yaptık.ve egsozun arkasına teli soktuk zengin karışımına falan bakıldı işte onlarda doğru çıktı.
çok ufak bir problem ama hangi parca kurum yapmış olabilir işte
Kurum supheniz varsa carbon clean yaptirin ne var ne yok soker atar! Gerci o kmlerde benzinlilerin kurum yapmasi cok zor ama denemekte fayda var zarar yok bence!!
karsiyakaliozi
06-08-2012, 17:26
kurum varsa arıza kodu vardı lamba yakmaz ama arıza kodu olustururdu naman kodu bilir ondan olabılır kımyasalla temzılenıyor elektro vana olabılır kat sıkıntı olsa arıza verır egsoz emısyonda kat dolumu az cok bellı eder
Kat tikali olmayabilir, ama olabilirde:p ayrica bi basinc kontrolu yaptirin derim, arac yag yakiyo yani 2000 kmde isik yanmis 100 gr yag koymusunuz isik sonmus, ama ne kadar yakmis belli diil, segman kirmis olabilir, bitmis olabilir, debriyaj balatasi bitik olabilir! Kat iptali yaptirmadan evel iyice bi arastirin tikalimi diilmi diye! Ins. Sorun hallolur bende merak ettim neden yapmis bole!!
şuan benim şüphelendiğim durumda bu ... kompresor testinden anlaşılır mı segman da sorun olup olmadıgı??
şuan benim şüphelendiğim durumda bu ... kompresor testinden anlaşılır mı segman da sorun olup olmadıgı??
muhtemelen anlarsınız bu kadar güç kaybı varken..
Turboğuz54
07-08-2012, 01:35
Kompresyon testi benimde aklıma geldi ama arabada en ufak duman atmanın a sı yok o yüzden bence katı sök muayneden sonra oda olmadı ölçtürürüz değerleri emre
Kompresyon testi benimde aklıma geldi ama arabada en ufak duman atmanın a sı yok o yüzden bence katı sök muayneden sonra oda olmadı ölçtürürüz değerleri emre
kanka kat iptalinin güzel yapılması için ön tamponun sökülmesi lazım hiç üst taraftan turboyla filan ugrasmadan direk kat sökülür araya boru koyulur ilk önceliğimiz ön tamponu çıkartmak :)
Turboğuz54
07-08-2012, 02:00
kanka kat iptalinin güzel yapılması için ön tamponun sökülmesi lazım hiç üst taraftan turboyla filan ugrasmadan direk kat sökülür araya boru koyulur ilk önceliğimiz ön tamponu çıkartmak :)
Haklısın enaaaaaah cım inşallah sorun kattandır sökmesi kolay illa sökülür
Kompresyon testi benimde aklıma geldi ama arabada en ufak duman atmanın a sı yok o yüzden bence katı sök muayneden sonra oda olmadı ölçtürürüz değerleri emre
kompresyon testi 15 dk lık iş bence yaptırın.. suda yağ, ya da yağın kıvamında bir yumuşama yani daha sıvı olma eğilimi falan var mı ? Bir de şöyle bir şey var bu güç konusu için söylemiyorum yağın eksilmesi konusunda.. Aracınızda daha önce 10-60 kullanılmış olabilir ve siz de normal bakımda 10-40 veya 5-40 servis ne öneriyorsa ondan koyduysanız yağ eksiltir çünkü segmanlar 10-60 a alıştığında daha ince yağı kaçırır..
Haklısın enaaaaaah cım inşallah sorun kattandır sökmesi kolay illa sökülür
eminahhhhh :) emre bugun yaptırdıysa muayneyı yarın gittik :)
motoru biraz zorladıktan sonra kaputu açıp bakın, turbonun türbin salyangozu kızarmış ve/ya çok aşırı sıcak hissediliyor mu? cevap evet ise, egzost tıkalıdır. vvt solenoidin fişini çıkarıp deneyin, düzelme eğilimi varsa tahminim neredeyse kesindir. değil mi naman? ,)
ayrıca, 2000km sonra normal seviyeden düşük yağ seviyesi ikazı veriyorsa, valve guide'ler ovalleşmiştir, en kısa zamanda kapak revizyonu öneririm.
EmreYaman
08-08-2012, 03:53
motoru biraz zorladıktan sonra kaputu açıp bakın, turbonun türbin salyangozu kızarmış ve/ya çok aşırı sıcak hissediliyor mu? cevap evet ise, egzost tıkalıdır. vvt solenoidin fişini çıkarıp deneyin, düzelme eğilimi varsa tahminim neredeyse kesindir. değil mi naman? ,)
aşırı derecede sıcaklık var basmasam bile ama hararette bir gram oynama yok ne kadar sıkıştırsamda
bu arada vtt selenoidin fişi ne işe yarıyor hocam onu cıkarttığımız zaman neden motor normal kıvama geliyo egsozdaki değerleri mi almamış oluyor o fişin mantığı nasıl calısıyor ve hangi taraftaki fiş bu
EmreYaman
08-08-2012, 04:06
CARBON CLEAN
Karbon Birikimi Nedir Ve Nasıl Oluşur?
Karbon birikimi içten yanmalı benzinli ve dizel motorlarda bir HC bileşiği olan yakıtın yanma odasında hava ile yakılması sonucunda meydana gelen kurum adını verdiğimiz karbon depozitlerinin birikmesi ile zaman içinde supap yüzeylerinde, piston yüzeylerinde, yanma odası çeperlerinde ve segmanlar etrafında oluşur. Bu birikimler motorun hava emme kapasitesinde azalma meydana getirir. Hava emme kapasitesi azalan bir motorun volümetrik verimi düşer.
Karbon Birikimi Araçlarda Ne Gibi Problemler Yaratır?
* Silindir kompresyonlarının düşmesi
* Motor gücünde azalma
* Fazla yakıt tüketimi
* Egzoz emisyonlarında artış
* Bozuk rölanti
* Hızlanma kabiliyetinde azalma
* Soğuk havalarda zor çalışma
* Motorun silkeleyerek çalışması
Karbon Temizleme Nedir?
Karbon temizleme içten yanmalı 4 zamanlı benzin ve dizel motorlarda yakıt besleme sistemleri ile supap yüzeyleri, piston yüzeyleri, yanma odası çeperlerini motordan herhangi bir parça sökmeden temizleyen bir sistemdir.
Karbon Temizliğinin Yararları Nelerdir?
* Çok kirli motorlarda %15'e kadar sağlanan yakıt tasarrufu, ortalama olarak %3-5 civarındadır.
* Zararlı egzoz emisyonlarının azalması, benzin motorlarında %40'ın üzerinde, dizel motorlarda ise %75'e ulaşan değerlerde tespit edilmiştir. Partikül emisyonlarında azalma ortalama %30'un üzerindedir.
* Motor performansı artar. Dizel motorlarda gücün genelde %10-bazı ölçümlerde %30-artması normal sonuçtur. Benzinli motorlarda temizleme işleminden önce görülen ilk çalıştırma zorluğu, tekleme, düşük devirde sert çalışma ve benzeri şikayetler ortadan kalkar.
* Karbon temizleme işlemi düzenli olarak (her 25.000 km.de bir) yapıldığında motorun ömrü uzar.
* Parça değiştirilmesine gerek kalmadan bu tür harcamalar önemli ölçüde azalır.
* Bakım ve işçilik masrafları ve süresi azalır. Yakıt enjeksiyon sisteminin dizel motorlarda bakımı bir günü, hatta daha fazla zamanı alabilir. Tüm motorlarda Karbon temizleme işlemi en fazla bir saat sürer.
Karbon Temizleme Niye Etkindir?
Günümüz benzin ve dizel motorlarının kalbi yakıt püskürtme sistemidir. Enjektörler, yakıtı çok ince bir sprey halinde ve konik biçimde püskürtürler. Zamanla ısı, yakıt kirliliği ve kullanım sonucu sistem kirlenMektedir. Enjektörlerin yakıt püskürtme deliklerinin 0,5 mm veya daha küçük çapta olduğunu düşünürsek en ufak kirlenmede tıkanmaları doğaldır. Ayrıca dizel veya benzin motorlarında yanma hücrelerinin, pistonların, valf ve yuvalarının, kısaca yanma dolayısıyla zor şartlarda çalışan parçaların kirlenmeye açık olduğu unutulmamalıdır. "Karbon Temizleme" işlemi yakıt sistemini temizleyerek motoru yenilemekte, ayrıca yanma yüzeylerini yumuşak karbon birikimlerinden arındırMaktadır.
Bu karbon clearr cok işe yarıyormuş burda anlatılanlara göre yaa.
bunu sakarya yada izmit cevresinde yapabilecek kaliteli bir usta varmıdır acaba ?
aşırı derecede sıcaklık var basmasam bile ama hararette bir gram oynama yok ne kadar sıkıştırsamda
bu arada vtt selenoidin fişi ne işe yarıyor hocam onu cıkarttığımız zaman neden motor normal kıvama geliyo egsozdaki değerleri mi almamış oluyor o fişin mantığı nasıl calısıyor ve hangi taraftaki fiş bu
motor egzostu atamadığı için turbo pişiyor, kızarıyor, hava karanlıkken de gözle görülebiliyor kızarıklığı. fakat bu sıcaklık motorun soğutma suyu sıcaklığını yükseltmiyor.
vvt emme egzantriğinin açısını ayarlayan bir sistem. bunun solenoidini çıkardığın zaman egzantrik sürekli maksimum overlapte kalır ve turbonun bastığı temiz hava overlap sırasında egzostu süpürür. bunu denemen için söylemiştim ama motora hakim değilsin anladığım kadarıyla, o yüzden hiç deneme. arıza lambası yakar, ve söndürmek için servise gitmen gerekebilir. kolay bir yerde değildir, çok zor sökülür. arabanın önünden bakarken, motorun sol arkasında kalır.
dediğimi tekrarlıyorum, turbo aşırı ısınıyorsa, egzost sisteminde tıkanıklık vardır. kilometren itibarı ile konvertörün tıkalıdır, ya da orta susturucu iptal edilirken araya takılan boru ısı ile içten şekil değiştirip borunun kesitini küçültmüştür. başıma gelmişti. ,)
EmreYaman
09-08-2012, 04:06
yarın karbon clean testine sokuyorum arabayı.ücreti 100 tlymiş.kurum varsa baya bi tertemiz olur dediler.yarın bu test yapılsın.olumlu yada olumsuz sonucları buraya yazıcam
eğer tekrar aynı şeyi yapıyorsa katalikten kaynaklanıyor demektir.yarın ola hayrola
yarın karbon clean testine sokuyorum arabayı.ücreti 100 tlymiş.kurum varsa baya bi tertemiz olur dediler.yarın bu test yapılsın.olumlu yada olumsuz sonucları buraya yazıcam
eğer tekrar aynı şeyi yapıyorsa katalikten kaynaklanıyor demektir.yarın ola hayrola
giderken al kardeşim benı unutma :) uyuyorsam uyandır, uyanmazsam zorlama :)
yarın karbon clean testine sokuyorum arabayı.ücreti 100 tlymiş.kurum varsa baya bi tertemiz olur dediler.yarın bu test yapılsın.olumlu yada olumsuz sonucları buraya yazıcam
eğer tekrar aynı şeyi yapıyorsa katalikten kaynaklanıyor demektir.yarın ola hayrola
motorda biriken kurum 150 bg olan motoru 110 bg e düşürmez bu kesin.
80000 km de de katalitik konvertörün dolması da çok anlamlı değil, 11 sene kullandığım opel astra 180 bin km de idi, katalitik konvertör üstünde duruyordu..
Senin sorunun elektronik gibi gözüküyor.
Tam yükte olması gereken basınçtamı bunun kontrolü yapıldı mı?
Bir nedenden dolayı basınç olması gerekenden düşükse gücün bu kadar düşük olmasını açıklar.
EmreYaman
09-08-2012, 19:48
Arkadaşlar arabaya carbon clear uygulaması yaptık.Yaklaşık olarak 25 dakika yarım saat arası motor çalıştı.2. viteste arabada bayılma oluyordu.Şimdi biraz daha performans zenginliği geldi.Araba biraz daha atikleşti.150-200 km kullanın dediler biraz daha iyi olacağını söylediler tam verim için.daha 50 km yol yaptım şimdilik.
yani carbon clean uygulaması benim aracımda işe yaradı diyebilirim.fakat biraz daha eksiklik kalmış oluyor.oda katalik iptali istiyor sanırım.
motoru biraz zorladıktan sonra kaputu açıp bakın, turbonun türbin salyangozu kızarmış ve/ya çok aşırı sıcak hissediliyor mu? cevap evet ise, egzost tıkalıdır. vvt solenoidin fişini çıkarıp deneyin, düzelme eğilimi varsa tahminim neredeyse kesindir. değil mi naman? ,)
Olmaz mı xplod? :)
motorda biriken kurum 150 bg olan motoru 110 bg e düşürmez bu kesin.
80000 km de de katalitik konvertörün dolması da çok anlamlı değil, 11 sene kullandığım opel astra 180 bin km de idi, katalitik konvertör üstünde duruyordu..
Senin sorunun elektronik gibi gözüküyor.
Tam yükte olması gereken basınçtamı bunun kontrolü yapıldı mı?
Bir nedenden dolayı basınç olması gerekenden düşükse gücün bu kadar düşük olmasını açıklar.
Bunların hepsi bu motorda olabiliyor. Özellikle kıytırık yakıtta
emretorlak
09-08-2012, 22:08
Ben sente ayarından olduğunu düşünüyorum. Aynı sorun bende de olurdu.Arıza ışığı yakmazdı bazen ama araç atmosferik 1.6 gibi giderdi,çekişten düşerdi.Çözüm bulunamadı. 38.000 km ye gelene kadar 3 kere motor açıldı bu problemden dolayı.Çıldırmama ramak kalmıştı aracı sattım kurtuldum
yoshimura
09-08-2012, 22:20
thplede zincir uzama sıkıntısı olduğundan sente ayarın değişmiş olabilir.veya gaz kelebeği tam açmıyor elektronik gerçi ama..
enjektörlerinde problem olabilir, bende o şekilde sorun vermişti temizlenince düzelmişti
EmreYaman
09-08-2012, 23:15
Sente ayarına özellikle tam dedikleri halde ben yinede gittim serviste yaptırdım.fakat boşuna para vermiş oldum sente ayarı tam cıktı.
Bu arada bugün biraz arabaya yüklendim.eve geldim kaputu acıp bi turbonun sıcaklığına bakayım dedim.Gördüğüm şeye öyle şaşırdım ki
Turbonun içi kıpkırmızı köz gibiydi.Katalik sorunu olduğunu da şimdi tam anlamıyla anladım.YaNİ Katalik cıkarılacak.bu şekilde sorun çözülecek inşallah
multispace
10-08-2012, 02:18
inşallah sorun bir an önce çözülür gelişmeleri takip etmekteyiz
yusufsert
10-08-2012, 14:05
Dikkatimi çeken bir şey var Rc ile gt ler in motorlarında farklılıklar var ama temelde aynı motor..fakat nedense genellikle hep gt ler de sıkıntı çıkıyor..Rc bu kadar sıkıntılı değil...
emretorlak
10-08-2012, 15:52
emre turbonun domates gibi kırmızı olması çok normal.ankarada kış günü eksi derecelerde bile motoru sıkıştırdığımda kıpkırmızı görünüyordu korumanın altından.bu havada o renge bürünmesi çok normal katalitik arızası olmayabilir
mustafa_yaman
11-08-2012, 00:07
bnm rc de aynı olay olmustu turbo hortumu patlaktı ve wastgete ayarı kısık çıktı
Normal koşullarda 150bg lerin turboları çok az kızarır zifiri karanlıkta filan belli olur. Gündüz gözüyle aydınlığa rağmen turbonun kızarması gözlemleniyorsa çıkışlarda birşey olması pek muhtemel oluyor.
turbon neden kızarıyor? egsoz gazını atamadığı için. nerde tıkanıyor? cat'ta. bu halde sürmeye devam edersen turbonu eline alacaksın yakında. ön tamponu söküceksin altı üstü. eğer tüvden yana çekiniyorsan orjinal cat'ı görünmeyecek tarafından kes, içinden 60~61 lik boru geçirt tekrar kapağını kapattır.
ben kendi aracımda catın içinden boru geçirttim bu tüvden yana kafamda rahat.
cat'ın dolu değilsi bile kırılmış olabilir. buda çıkışlarını tıkar sıkınıtı yaratır. en iyi ihtimalle turboyu eline alırsın, en kötü ihttimalle motorda kalıcı problemlere sebep olur. böyle sürme.
EmreYaman
11-08-2012, 22:17
Muaynemi bugün yaptırdım.şükür artık 2014 e kadar geçerli :)
elime para gectiği ilk gün artık kalatizörü söktürebilirimmmmmm.muaynenin olmasını bekliyordum artık rahatım en yakın zamanda söktüreceğim :)
Sente ayarına özellikle tam dedikleri halde ben yinede gittim serviste yaptırdım.fakat boşuna para vermiş oldum sente ayarı tam cıktı.
Bu arada bugün biraz arabaya yüklendim.eve geldim kaputu acıp bi turbonun sıcaklığına bakayım dedim.Gördüğüm şeye öyle şaşırdım ki
Turbonun içi kıpkırmızı köz gibiydi.Katalik sorunu olduğunu da şimdi tam anlamıyla anladım.YaNİ Katalik cıkarılacak.bu şekilde sorun çözülecek inşallah
o şekilde kullanmaya devam edersen turbonun türbin salyangozunu ve manifoldu çatlatma riskini de göze almalısın. bu da tecrübe edilmiştir. ve salyangoz tek başına satılmıyor, komple turbo ile çözülüyor sonra. dikkat...
katalizör kırdırıldı problem çözüldü.
BlackEmperor
03-10-2012, 17:01
katalizör kırdırıldı problem çözüldü.
keşke söktürüp içi boş bi kat taksaydın. :) neyse geçmiş olsun diyelim
onursoytam
03-10-2012, 17:04
gheçmiş olsun çok demiştik kat diye :)
onursoytam
03-10-2012, 17:06
63 mm downpipe yaptırsaydın keşke :)
Cliosportve
03-10-2012, 17:31
GEçmiş olsun tekrar aynı yerde ölçüm yapıldı mı
Hissiyata göre mi karar verildi?
geçmiş olsun. yazılım yaptırmazsan sürekli arıza alırsın, mekanik yanıltıcılar sadece arızanın gelmesini geciktiriyor.
nemonomani
04-10-2012, 10:57
boost kaçağı olamazmı herkangi biryerinde yırtık sökük vs. basıncı neyle nasıl ölçtünüz
arıza lambası yakıyormu eğer hiç birşey yoksa sen gel güzel bi eksoz yapak katalizörüde sökek komple koştururuz biz onu :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.