Orijinalini görmek için tıklayınız : D16V1 motordan +20 bg almak icin
selimthedream
08-08-2012, 14:25
Arkadaslar herkese selamlar. Siteye yeni uye oldum ve yeni aldigim aracim hakkinda bir soru sormak istedim. 2003 Honda Civic ES sahibiyim, D16V1 motor koduna sahip. Aracim fabrika cikisi 110 bg olarak geliyor benim istedigim 20 beygir daha ekleyip 130 bg civari bir guce ulasmak. Ayrica 7000 devire de ulasmak istiyorum. Bunlari nasil yapabilirim?
Asagidakileri kisa surede yapmayi dusunuyorum
51'lik tek boru + abart exhaust
Filtre
1.6 IES'den manifold
Ayrica aklimdan gecen 4-2-1 headers da kullanmak. Bunlari yaptiktan sonra nasil bir guc artisi yasarim? Arac hakkinda pek fikrim olmadigi icin size danismak istedim. Simdiden tesekkurler.
hosgeldin bırak 20 yi 30 u abi haram üfle haram :)
atmo olarak 20 hp cok fazla parca anlamına geliyor bildigim kadar f h e vs ile alınıcak gücler degil
yanına debriyajda eklersen güzel sonuç alırsın, d17 ecu da kullanmanı tavsiye ederim, ucuz yöntem olarak.
debriyajında cc stage2 olursa ok gibi fırlarsın yerinden, gerçi biraz sert oluyor ama olsun.
boşver uuraşma o d16v1 ıle dibini bulamazsın , en fazla gececeğin araba Sİ olur yapacagın masrafa deymez
TurboJDM
08-08-2012, 15:13
komple eksoz+ aem cai+ 1.6ies emme+portpolish+ 4-2-1 heards+ bi beyinle bunları tazelersen zevkli olur.
komple eksoz+ aem cai+ 1.6ies emme+portpolish+ 4-2-1 heards+ bi beyinle bunları tazelersen zevkli olur.
Bakalim kac arabaya daha ayni seyi yazcaksin?
bari headers nasil yaziliyor onu ogrensen
Sirf yazmis olmak icin yazma
bu yazdiklarinla burda kimse aa bu cocuk ne kadar bilgili demez
surekli bu caba icindesin 500mesaj yazdiysan hepsi ayni boslukta
komple eksoz+ aem cai+ 1.6ies emme+portpolish+ 4-2-1 heards+ bi beyinle bunları tazelersen zevkli olur.
ben şunu merak ettım d16v1 e ies emme takınca d16v1 için üretilmiş aem cai yi nasıl takacaksın ?? ve beyın olarak ne takılması gerekır , bır tarif edermisin :soru:
onn_dear
08-08-2012, 15:35
ailecek haram beygire karşıyız :D :D
d17 ecu candır vtec2 de
selimthedream
08-08-2012, 15:49
Yorumlari okuduktan sonra aklimdan gecenler sirasiyla su sekilde:
Cat back exhaust single pipe + performance muffler
Filtre (aem cold air intake) + ies manifold
DC 4-2-1 header
ECU flash/upgrade D17 ECU
CC stage 2 clutch (ozellikle bu cok cekici geliyor)
Tabi ki simdi bunlarin maliyetine vs bakmam gerekiyor. Ne olursa olsun exhaust, filtre + manifold (ikisi beraber olur) yapacagim gibi gorunuyor.
Yorumlar icin tekrardan tesekkurler halen de tavsiyelerinize acigim.
Bir de Kocaeli'de bu islemleri yaptirabilecegim veya parcalari alabilecegim bir yer bilen var mi acaba?
emme manıfoldunu bulamazsın , öyle fabrikasyon bır ürün yok çünkü , ies ın emmesını arabana adapte ettırmen lazım
Jeandan-R
14-08-2012, 06:04
D17 krank kol, d17, egz ve yay takımı. Bir de üst kapak ve denon bursa spec ies emme :D ppr'yi ziyaret etse ordan baya birşey çıkar gibi.
Bır bılgı sahıbı degılım ama sanzumanınlada bıraz oynayıp kısaltabılırsın :) yukarıda yazılan speclere goree ılavee
şanzımanı kısaltamaz , d16v1 yada d17a2 için kısa son üretilmedi, şanzıman oranları zaten cok cok kısa
ben şöyle bi emme yaptım emme çok kolay yaparsın ona birde kapagı söküp eksoz port larını açacaksın onların emmeler iyi eksozlar cok dar birde p29 yada pm7 piston tak gerisi header filitre ecu filan
http://img827.imageshack.us/img827/3097/18587234877217606121993.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/827/18587234877217606121993.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img844.imageshack.us/img844/9052/39152334877248406891992.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/844/39152334877248406891992.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
şanzımanı kısaltamaz , d16v1 yada d17a2 için kısa son üretilmedi, şanzıman oranları zaten cok cok kısa
aynen şanzumanı kısa:icon_tup:
ben şöyle bi emme yaptım emme çok kolay yaparsın ona birde kapagı söküp eksoz port larını açacaksın onların emmeler iyi eksozlar cok dar birde p29 yada pm7 piston tak gerisi header filitre ecu filan
http://img827.imageshack.us/img827/3097/18587234877217606121993.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/827/18587234877217606121993.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img844.imageshack.us/img844/9052/39152334877248406891992.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/844/39152334877248406891992.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)turboda tamam o emme iş yapar da n/a olarak araç geri düşer :icon_tup:
turboda tamam o emme iş yapar da n/a olarak araç geri düşer :icon_tup:
amac içeri daha fazla hava sokmak değilmi ona göre ayar yapılacak bence oem ecuda tmm ama ecu yaparsa olur ozaman trhotle boşa üretimiş tam portların acısında yapılmış güzel bi emme cok iş yapar diye düşünüyorum
amac içeri daha fazla hava sokmak değilmi ona göre ayar yapılacak bence oem ecuda tmm ama ecu yaparsa olur ozaman trhotle boşa üretimiş tam portların acısında yapılmış güzel bi emme cok iş yapar diye düşünüyorumoem bır emmenın iç yapısını incelersek eger ılk sılındırden ıtıbaren kazan içi son sılındıre göre açılı gıder ve runnerlerın iç kısmı kazanla bırleştiği yer radiusludur yanı yumşak hatlı hava akışkanlıgını saplamak adına, bu sebeple alumınyum sılındıre kaynatılmış runnerların iç kısmı keskın köşe oldugundan hava akışı rahat olmayacaktır bunu en ıyı dynoda görürüz
mert1612
14-08-2012, 08:53
1,3 yarisle filtre egsoz headers la 20 hp aldım :D ecu falan baglarsan rahat alırsın sende istediğin değerleri
oem bır emmenın iç yapısını incelersek eger ılk sılındırden ıtıbaren kazan içi son sılındıre göre açılı gıder ve runnerlerın iç kısmı kazanla bırleştiği yer radiusludur yanı yumşak hatlı hava akışkanlıgını saplamak adına, bu sebeple alumınyum sılındıre kaynatılmış runnerların iç kısmı keskın köşe oldugundan hava akışı rahat olmayacaktır bunu en ıyı dynoda görürüz
doğru diyosun
o manifoldlar emisyon değerlerini düşürmek ve düşük devirde max tork yakalamak için tasarlanıyo konforlu bir sürüş için biz mod yapıyoruz hp istiyoruz haliyle bize düşük devir lazım değil en aşa 3500 devirden yukarsı lazım o yüzden mecburuz içeri cok hava ve yakıt sokmaya ve doğru zamanda ateşleme yapmaya nekadar cok hava yakıt okadar cok patlama ve patladıktan sonraki genişleme yani pistonu iyice aşaya iteleme
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/67187-d-series-mini-bilgiler.html
burayı incele fikir verir
doğru diyosun
o manifoldlar emisyon değerlerini düşürmek ve düşük devirde max tork yakalamak için tasarlanıyo konforlu bir sürüş için biz mod yapıyoruz hp istiyoruz haliyle bize düşük devir lazım değil en aşa 3500 devirden yukarsı lazım o yüzden mecburuz içeri cok hava ve yakıt sokmaya ve doğru zamanda ateşleme yapmaya nekadar cok hava yakıt okadar cok patlama ve patladıktan sonraki genişleme yani pistonu iyice aşaya itelemeişte demek ıstediğim bu , bu yapılan custom emme ıle içeri cok hava sokamazsın
işte demek ıstediğim bu , bu yapılan custom emme ıle içeri cok hava sokamazsın
ozaman gustom yapılan bütün emme ve trohotle ler boşamı yapılıyo trohotle takalım odamı iş yapmaz
ozaman gustom yapılan bütün emme ve trohotle ler boşamı yapılıyo trohotle takalım odamı iş yapmazhocam olayı başka yerlere cekmeye gerek yok evet bu emme turboda iş yapar ama atmosferık olarak havanın motora rahat gırmesını engeller , ayrıca custom var custom var :icon_tup:
m3 e adamlar silindir kapağı büyüklüğünde kazan yapmış vede emme boruları drek olarak sıra halinde ve aynı boyda potun acısına göre tasarlanmış niye böylebir ihtiyaçta bulunmuşlar
ozaman bizde hava filitresi takmayalım neden geniş aliminyum bi hava filitresine ihtiyacımız var
bence amac daha cok bir hava kütlesine ihtiyacımız var
bak bu videoda emme manifotuyla alakalı bi acıklama var düşük devirde emme yolu uzun yüksek devirde işe bir kelebek vasıtası ile yolu kısaltıyo izle bak
9ywhX7BP1m8
selimthedream
14-08-2012, 12:23
Arkadaslar cok cok tesekkur ediyorum yorumlariniz icin gercekten aradigim bilgiler ve hepsini bir kenara not ettim yakin zamanda dusunebilirim. Araba secimimi son anda degistirdim ailemi de dusunerek otomatik 2004 Civic ES otomatik aldim. Otomatik oldugu icin performans konusuna pek girmeyecegim simdilik, belki ilerde dusunebilirim oyle bir durumda da buradaki bilgiler cok isime yarayacak.
Su an icin arabada isimi gorecek bir ses sistemi dusunuyorum uzerindeki cok kotu. Pioneer mp3 calar aldim uygun fiyata simdi sira hoparlor/subwoofer/amfi'de. Onlari da uygun fiyata birseyler alacagim simdilik ilerde cift kat ekranli bir sistem dusunuyorum. Araba alirken limitimi bayagi astigim icin sagdan soldan kismam gerekiyor simdi. =/
Tekrar tekrar cok tesekkurler degerli bilgileriniz icin.
bLackModeL
14-08-2012, 13:18
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/67187-d-series-mini-bilgiler.html
burayı incele fikir verir
dogru yol burtda kardesım hıc saga sola bakma ıngılızce yazmayıda bırak emme kelebek polısh beyın ekzoz yap saglam tamam ıste 20 hp almassın ama baya fark eder
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.