Orijinalini görmek için tıklayınız : Ön arka araç yüksekliğinin yol tutuşa etkisi?
Eski Eibach yay takımı aracıma tam uygun olmadığı için önler çok düşmüştü ve dönüşlerde sürtme yapıyordu. Aracıma yeni bi yay takımı aldım Apex marka. Tipo için tek model geçiyor. Önler normal şekilde düştü fakat arkalar orjinale göre hiç düşmedi. Eski yay takımında da bu yay takımındada aracın önü arkaya göre epey düşük. İki setuptada araç oversteera hevesli virajlarda tedirginlik yaratıyor zaman zaman. Ben arkaya eski Eibach yay takımındaki yayı taksam önlerde apexler dursa daha dengeli ve daha az oversteerlı bi yol tutuş elde eder miyim? :beuj: Yoksa o kadar kolay değil mi bu işler? Aklıma coiloverlı sistemler geldide bu tip bir deneyimi olan vardır belki aranızda.
Not: Amortisörler ön arka sertlik ayarlı Koni sport.
Eibachlı hali
http://img144.imageshack.us/img144/4219/dsc00010fm0.jpg
Apexli hali
http://img530.imageshack.us/img530/9407/dsc00054kn1.jpg
bence eibachların arkalarıyla apex in ön yaylarını kullan.
amortisörlerin iyi olduğundan kombinasyon farkının zararlı olcağnı sanmıyorum.
millet yayları kestirip amortisör sertleştirip kullanıyo :D
hatta bi arkadaşım kartalda bi yay fabrikasında yay sardırmıştı kendine haala onlarla yürüyo :)
Serkan.S
07-03-2008, 19:37
Tipo içim başka yay yokmu? İnternetten resim araştır apex başkalarında nasıl durmuş sende nasıl durmuş.Ona göre amortisörleri ve diğer arka takımı bi kontrol et bi garip duruyo çünkü.
Bence de bir garip duruyor.
Apex önü daha fazla düsürür bu bi gercek ama arka senin hic düsmemis.
Yay oturmamıs, askıda kalmıs gibi duruyor araba su an...
yayı ters takmıs olabılırmısınız?gercekten garıp duruo
Yayın şeklinden dolayı ters takmamız zor. Üstü ile altı farklı çapta zaten.
Tipo için yay var ama genelde 1.6 için 2.0 16v için uygun yay yok. Daha önce kullandığım Eibach yay 1.8 2.0 8v ve 1.9 dizellere ait. Arada çok kilo farkı olmamasına rağmen çok indi o yüzden her bulduğum tipo yayını takamam benzer problemden çekindiğim için. Apex ise tipo deyip geçmiş 1.4 1.6 1.8 e de bunu takıyo anlamına gelir. Zaten çoğu firmada arka yaylar bütün motorlar için aynı.
Tipoya Apex yay takan kimse bulamadım. Yaylı Tipoları zaten elimdeki arşivide gözden geçirdim hiç birinde bu kadar yüksek durmamış arka taraf.
Bi söküp kontrol ettireyim dicem ama yay sistemi arakdan açık şekilde görünüyor zaten herhangi bi gariplikte gözüme çarpmadı.
Yarın kontrol ettiririm eğer bi sorun yoksa arkaya Eibachları takıp denerim.
ahmet bi gariplik var. ancak yayların farklı markalarda kullanman yani önce apex arkada eibach bence ssenkronizasyon bakımından uyumsuz olabilir. apex ve eibachın salınımı aynı olmyabilir o nedenle virajlarda yada ani şerit değişimlernde sıkıntı yaşayabilirsin.
ayrıca 2 model var seninki hangisi
Fiat Tipo 2.0 16v (TYPE 160) From: 89>
Fiat Tipo (TYPE 160) From: 88>95
http://www.lkperformancestyling.co.uk/catalogue/apexspringkits/page/13.html
Apex Spring Kits 2.0 16V
Product Number: 30-3010
Make: FIAT
Model: Tipo 2.0 16V
Type: 160
Years: 89 / -
Lowering: 35 mm
Note: n/a
Apex Spring Kits
Product Number: 30-3000
Make: FIAT
Model: Tipo
Type: 160
Years: 88 / -
Lowering: 35 mm
Note: n/a
ön arka cok farklı düşmüş bu kadar olamaz kontrol ettir bence..
Yayın şeklinden dolayı ters takmamız zor. Üstü ile altı farklı çapta zaten.
Tipo için yay var ama genelde 1.6 için 2.0 16v için uygun yay yok. Daha önce kullandığım Eibach yay 1.8 2.0 8v ve 1.9 dizellere ait. Arada çok kilo farkı olmamasına rağmen çok indi o yüzden her bulduğum tipo yayını takamam benzer problemden çekindiğim için. Apex ise tipo deyip geçmiş 1.4 1.6 1.8 e de bunu takıyo anlamına gelir. Zaten çoğu firmada arka yaylar bütün motorlar için aynı.
Tipoya Apex yay takan kimse bulamadım. Yaylı Tipoları zaten elimdeki arşivide gözden geçirdim hiç birinde bu kadar yüksek durmamış arka taraf.
Bi söküp kontrol ettireyim dicem ama yay sistemi arakdan açık şekilde görünüyor zaten herhangi bi gariplikte gözüme çarpmadı.
Yarın kontrol ettiririm eğer bi sorun yoksa arkaya Eibachları takıp denerim.
Aynı şey başımıza geldi A4 yeni gelmişti. Ve biz yay taktık. Benzinli A4'le, diesel A4'ün yayları değişikmiş... :D
Yayların kodu 30-3000. Şu anda Apexin sitesinde sadece bu görünüyor. Zaten 2.0 16v den daha ağır olan modeli yok fazla düşmesine anlarımda yüksek durması ilginç.
http://www.apexsuspension.com/artikelen/apex_db_show.php?MERK=FIAT
Aracın orjinal yaylı halide bu...
http://img144.imageshack.us/img144/4986/dsc00307rb0.jpg
Buda bugün arkaya Eibachları taktırdığım hali.
http://img382.imageshack.us/img382/8749/dsc00349dz8.jpg
Eibachlar daha yumuşak Apexe göre en azından tümseklerde şehir içinde böyle hissettiriyor. Şimdilik virajlarda ve şerit değişiminde nasıl denemedim. En azından daha uyumlu hissettirdi yumuşaklık konusunda. Bu arada lastiğimede vida girmiş onu fark ettik yayı sökerken daha sonra hallettik onuda.
Eibach yayların ön ve arkası progressive iken Apexte ön normal tip sadece arkalar progressive.
http://img374.imageshack.us/img374/5073/dsc00347mq1.jpg
Yayların kodu 30-3000
Apex Spring Kits 2.0 16V 30-3010
bu herşeyi açıklıyor sanırım :soru:
bu herşeyi açıklıyor sanırım :soru:
Nasıl açıklıyor :beuj: Taktığımız yay daha hafif modellere uygun. Mantıken daha fazla düşmesi lazım yüksek kalması değil.
kendi deneyimimi paylasiyim apex yaylar oyle 500-700km yol aliimda dušsun olmuo 1500km yol yap sonrasinda bi bak arkalar nasil dustu;) ben ilk taktigimda arkaya 2parmak sokuyodum onlere 3parmak suanda arkaya serce parmagim zor girio onede 1parmak anca zar zor :) 6-4 kullaniyorum sport kit set halinde amortisorlerle birlikte+ fiat grubunda genelde cogu marka yay kafayi daha cok arkayi daha az dusuruyo bunuda bil(genelde zaten hep oyledir)..
Haklı olabilirsin yayların düşme konusunda ama eski eibach yaylarda nerdeyse hiç düşürme farkı olmamıştı 50000km ye rağmen. Bunlarla 500kmden fazla yaptım bunlarında 3 4 cm düşeceğini sanmam. Hiç değişim olmamıştı çünkü söktüğüm zamana kadar.
Zaten arkaya eibachları taktım daha iyi oldu tepkileri. Arkasını atmaya çalışmıyor artık :icon_tup:
Arka Apexleride bi arkadaşa verdim kullanıcak bakalım dediğin gibi inerse bende geri alırım yayımı :D
Bu arada önlerde 1000km yi geçtim onlardada değişiklik yok... İnerse işime gelir tabii ;)
kıç kalkık drag spec olmuş :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.