Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Civic 1.6i ES ITB Uygulamasi
ITB uygulayabilir miyiz iES'e? Beyin degistirmek
gerekir mi? Elektrik tesisatinda sıkıntı yaratır mı?
Ne tur ayarlar gerektırır? Uygulama ve parca
+ıscılık fıyatı ne olur?
Bir motoru ciddi biçimde modifiye etmeyi düşünüyorsanız, throttle body olmazsa olmaz parçalardan biridir.
Throttle body, geniş anlamda üzerinde karbüratör ya da enjektör barındıran ve emme manifolduna bağlanan kelebek ve boğaz sistemidir. Bu anlamda zaten motorunuzda throttle body mevcuttur.
Performans uygulamalarından bahsederken ise, throttle body” den anlamamız gereken, her silindire ait ayrı bir boğaz, kelebek ve enjektör bulunan (karbüratörlü throttle body uygulamaları da 1990″ların ortasına kadar oldukça popülerdi) özel performans tipi throttle body”lerdir. Bu tip bir throttle body, her silindiri bağımsız olarak besleyebilme özelliğine sahiptir. Bunlar genelde standart görünümlü bir hava filtresine bağlanmaz; horn adı verilen borularla açık tip hava filtrelerine bağlıdır. Drag yarışı motorları, deniz motorları gibi uygulamalarda ise bazen hava filtresi kullanılmaz; eğer motorun çalışma süresi az ve ortam tozsuz ise filtre fonksiyonsuzdur.
Yeni nesil performans motorlarında ise bu tip throttle body uygulamaları ile bile elde edilebilecek performans sınırlıdır. Ama bu tip motorlarda bile, daha yüksek basınçlı turbo uygulamaları, değişik ya da modifiye sübaplar gibi sebeplerden ötürü throttle body uygulamalarına gidilir; çünkü standart throttle body fonksiyon ve kalite olarak performans tipi throttle body ile aynı olsa dahi, motorun artan hava ihtiyacını karşılamak için gaz kelebeklerinin büyütülmesi gerekebilir.
Özellikle 8 sübaplı motorlar ve genişletilmiş emme sübapları ile kullanılan performans tipi bir throttle body mucizevi sonuçlar vermektedir. Böyle bir motorda, gerçekçi %20 performans artışı beklemek mantıklıdır. 16 sübaplı motorlarda ise elde edilen performans genelde %10 civarındadır; nadiren %15″ e yaklaşabilir.
Throttle body”nin en büyük avantajlarından biri, doğru manifold ya da horn seçimiyle birlikte, motorun alt ve orta devirlerini “öldürmemesidir”. Doğru bir throttle body uygulaması ile motorun alt devirleri normal halinden dahi çok daha zengindir; öyleki bu tip motorlar alt devirlerde dizel motor karakteri gösterirler. Torkları son derece etkileyicidir. Rölanti problemleri de yoktur.
ne için itb ? sesinden dolayı çekici mi geldi ? yoksa ciddi güçler alındıgınımı zannettin ?
kanashibari
09-08-2012, 23:12
Dediklerinin hepsinin cevabı evet.
Saydıklarının hepsi ucuz ve ufak işler değil malesef.
Bursadan E0041 nicki arkadaşa danış istersen.
@d16y4 -google dan kopyaladiginiz ITB hakkindaki bilgileri daha once okudum. ITB sistemi cezbedici geliyor. Verdigi performansta sohclarda daha etkili. Eger boyle bir uygulama iES'e yapilabiliyorsa bizim icin iyi olcak.tabi bundan verim alinabilecekse.
@kanashibari. -eyvallah sagolun. Iletisime gecmeye caliscam dediginiz arkadas ile.
bLackModeL
09-08-2012, 23:27
beyın gereklı olur cok cok hava emıcek orjınal pıstonlar ve subablar yeterlı olmıyacaktır buyuk bı ıhtımal sadece itb ile bitmez bu iş :D
haa maceranın amacı nedir ? oyle ucuz malıyet deıl itb ayrıca sadece itb 700 800 $ civari +işcilik
Sikistirma+egzantrik+yazilim olmadan olmaz itb setup inda
@blackmodel. - sagolasin bilgilendirmen icin. Baya bi masraf cikarir bu itb anlasilan. Sadece itb ile verim almak bana gorede biraz riskli olur. Olaya bide piston,supap vs girince 5000 tl yi gecer sanirim. :)
bLackModeL
09-08-2012, 23:34
bu işlerin hepsi maliyet kardesım f/e suan ıcın yapıalcak en guzel sey sana aracında hıc bısey yoksa .. varsa devam et bu sekılde aklın karıncalanmasın :D
By_HaNNibaLL
09-08-2012, 23:35
hayret sat vti al dememiş kimse :D
performansi geçtim ses olarak bile takilabilir
@DENON. -abi sen oyle diyorsan dogrudur senin dediklerin gecerlidir benim icin :) ITB yalan olacak anlasilan bizim icin :d cai-hidir-kat devam :d cok tesekkur ederim sagolasin
@blackmodel. - ahaha kafam senelerdir karincalanmis bir sekilde zaten baya masraf cikartacak gibi duruyor yalan olur buyuk ihtimalle itb.
@By_HaNNibaLL. - vti da kalmadi gibi bisey yani :) dogaldir kimsenin onu dememesi. :)
Bence emme isle kelebek isle bi hfe ufaktan binersin hazir itb kit bulduysan eger uygun sekilde o zaman bi maliyet hesabi yapilir ama sifirdan cikicaksan maliyetim hopop olur :)
overblack
10-08-2012, 01:06
birileri bişi dedi diye umudunu kırma.bence sesi için bile yapılır itb.yazanların kaç tanesi itb yapmışta yazıyor.bursada okan yapıyor o işleri.en son draglarda yarışan h22'e yaptı ayarınıda yaptı
@emre_ @overblack arac arkadasin abi yoksa kendi aracim olsa benim suan ki hayalim d15b sohc vtec e cevirip ITB takmak :) arkadasinda butce sinirli olunca itb o yuzden yalan olacak gibi gorunuyor.
ITB cok farkli bisey. Vtec'I daha da derinden hissettiriyor...egzoz manifoldunu degistirmeye bile gerek yok alt devirleri bile canlandiriyormus ITB
ilk isin tesisati degistirmek olmali ;)
birileri bişi dedi diye umudunu kırma.bence sesi için bile yapılır itb.yazanların kaç tanesi itb yapmışta yazıyor.bursada okan yapıyor o işleri.en son draglarda yarışan h22'e yaptı ayarınıda yaptıyaavvv başkan gunluk kullanımda itb li arac kullanamazsın anca draglarda kullanırsın kımsenın itb takmamış olması onun hakkında bılgı sahıbı olmadıgı anlamına mı gelıyor ? bı kere senkron ayarı tutturmak ölüm gibi hadi onu tutturdun rolnatıyı asla yakalayamazsın hadi onuda bi şekilde ayarladın diyelim iki kere sıkarsın afr ayarın yerle bir olur , afr kacınca avans haritan kayar , eger bır adam bu saydıklarımın ayarını kendı yapamıyosa sadece sesı güzel dıye itb takmak enayılık olur :icon_tup:
iesde emme arkaya bakıyo. itb nası soğuk hava alcak ?
EmrahERKAN
10-08-2012, 10:38
Direk itb ile olacak işler değil bunlar Denon yusuf abim gerekli açıklamayı yapmış Sıkıstırma egzantrik beyin olmadan itb takmanın hiç bir anlamıyo yok. O sıkıstırma olmadıgı zaman hayvani kükremeyi alamazsınız zaten. o sıkıstırmayı yakalamak için ise en kücük maliyet olarak söyleyeyim sohc Vtec yapmicagınızı düşünerek yazıyorum
Pm2 Piston 300 - 400 TL
Bisimoto Egzantrik - 400 600 dolar arası
Sübap yayları 300 - 400 tl
beyin - min 500 + 500 yazılım
elektrik tesisatı 300 tl
gibi gibi dewam edip giden listeler
yaavvv başkan gunluk kullanımda itb li arac kullanamazsın anca draglarda kullanırsın kımsenın itb takmamış olması onun hakkında bılgı sahıbı olmadıgı anlamına mı gelıyor ? bı kere senkron ayarı tutturmak ölüm gibi hadi onu tutturdun rolnatıyı asla yakalayamazsın hadi onuda bi şekilde ayarladın diyelim iki kere sıkarsın afr ayarın yerle bir olur , afr kacınca avans haritan kayar , eger bır adam bu saydıklarımın ayarını kendı yapamıyosa sadece sesı güzel dıye itb takmak enayılık olur :icon_tup:
2 kere sıkınca nasıl afr ayarın kacıyo orasını anlamadım ?
2 kere sıkınca nasıl afr ayarın kacıyo orasını anlamadım ?
aşırı ısıya maruz kalan metal 1mm de 0.000012 oranında genleşir buda itb de senkron kaçıklıgına neden olur , zaten mılısanıyelerle acık kalan enjektörler aynı yakıtı versede senkronu kaçmış her pistona bir kelebek düşen sistemde afr yı sabit tutmanız zaten cok zor , günlük kullanımda itb gereksiz , zahmetli ve malıyetli bir işlemdir , araç yarışmayacaksa sadece ses versın dıye yapılacak bir işlem değildir
aşırı ısıya maruz kalan metal 1mm de 0.000012 oranında genleşir buda itb de senkron kaçıklıgına neden olur , zaten mılısanıyelerle acık kalan enjektörler aynı yakıtı versede senkronu kaçmış her pistona bir kelebek düşen sistemde afr yı sabit tutmanız zaten cok zor , günlük kullanımda itb gereksiz , zahmetli ve malıyetli bir işlemdir , araç yarışmayacaksa sadece ses versın dıye yapılacak bir işlem değildir
bu sadece itb için geçerli değilki ne takarsan tak ozaman 2 sıktıktan sonra onlarda genleşicek yinemi afr bozulucak ?
bu sadece itb için geçerli değilki ne takarsan tak ozaman 2 sıktıktan sonra onlarda genleşicek yinemi afr bozulucak ?tek throttle body ıle aynı anda açılması gereken 4 adet throttle body nın mekanızmaları aynı şey olmadıgından maalesef durum bu , yaşadık ve gördük tecrübe ile sabit avansını afr sını ayarlıyosun bellı bır zaman sonra harita kayıyor ılk yapılan ayardakı verım ve güç düşüyor :(
tek throttle body ıle aynı anda açılması gereken 4 adet throttle body nın mekanızmaları aynı şey olmadıgından maalesef durum bu , yaşadık ve gördük tecrübe ile sabit avansını afr sını ayarlıyosun bellı bır zaman sonra harita kayıyor ılk yapılan ayardakı verım ve güç düşüyor :(
e36 M3 lerdeki s50b32 veya e46 m3lerdeki s54b32 lerde de std olarak her silindire 1 kelebek düşüyor.
o motorlarda da bu sıkıntı var mı?
yoksa bir şekilde çözüm bulunuyor mu?
e36 M3 lerdeki s50b32 veya e46 m3lerdeki s54b32 lerde de std olarak her silindire 1 kelebek düşüyor.
o motorlarda da bu sıkıntı var mı?
yoksa bir şekilde çözüm bulunuyor mu? FABRİKASYON OLAYDAN BAHSETMEDİĞİMİZİ SENDE BILIYOSUN , SONRADAN TAKILMIŞ İTB DE EN UFAK SORUN OLMADAN KULLANANLAR YAZSIN , BIZ BU BAHSETTIGIM SORUNLARI COK YAKIN BİR TARİHTE YAŞADIK :icon_tup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.