PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bosch enjektör farkı ?



Maxi
13-08-2012, 16:20
fiziksek aynı boyuttaki bu enjektörler arasında ne fark vardır bilen varmı ?
ikiside 440cc ikiside bosch
(renk farkı dışında)


0280 155 968
http://i.ebayimg.com/t/Fuel-Injector-440cc-42lb-0-280-155-968-EV6-Bosch-Type-New-BA-BF-HSV-FPV-Turbo-/00/s/Mzk2WDQwMA==/$(KGrHqNHJEIE-nvvrHwdBPrIf38R1g~~60_12.JPG


0280 156 127
http://i8.ebayimg.com/07/i/000/be/c9/f2ed_1.JPG

Maxi
13-08-2012, 16:31
bunlar blue giant - green giant diye adlandırılmış

XSi
13-08-2012, 17:00
kesin bilgim yok,

ama "sprey pattern" diyerek ilk fikri ortaya atıyorum :)

OMTech
13-08-2012, 17:38
farklı empedans değerleri :)

Maxi
13-08-2012, 17:43
yok ikiside high impedance
12-16 ohm arası

spray patern farkı olabilir

palamut
13-08-2012, 18:03
maviler 390 cc
yeşiller 450 cc
pattern aynı
ikiside 14.2 ohm

Maxi
13-08-2012, 18:26
evet aynı değilmiş ama
maviler 39lb/hr = 410cc
yeşillerde 42lb/hr = 440cc

genede yanlışlık var gibi geliyor bana
bu kadar az fark için yeni enjektör olmaması lazım üretimde
haksızmıyım ?

Dou
13-08-2012, 18:27
Maviyi acura rdx in enjektörüne benzettim, hatta 410cc ise sanırım o

OMTech
13-08-2012, 18:31
Bende cc'ler aynı deyince empedans farkı vardır diye düşündüm ama parça listesine bakınca arkadaşın dediği gibi;

Mavi , Bosch/Ford Inj No 0280 156 127 / EV6 / 39 LB
Yeşil , Bosch/Volvo Inj No 0280 155 968 / EV6 / 42 LB

görünüyor..

darkmoon
13-08-2012, 18:36
2.0 yada 2.5 dizel motorlu bir araçda mevcut standart enjektörden bir boy yada iki boy daha büyük enjektör kullanılırmı.. kullanılırsa artıları ve eksileri ne olur motora faydası ve zararı ne olur..

palamut
13-08-2012, 18:38
evet aynı değilmiş ama
maviler 39lb/hr = 410cc
yeşillerde 42lb/hr = 440cc

genede yanlışlık var gibi geliyor bana
bu kadar az fark için yeni enjektör olmaması lazım üretimde
haksızmıyım ?

abi volvo modellerinde 2.0 t5 ve 2.3 t5 farkıydı birde R larda 480 cc mi ne oluyordu tüm versiyonlarda lpt hpt 2.0,2.3,2.4,2.5 vs lerde az cc farklı enjektorler vardı.

Maxi
13-08-2012, 18:41
sanırım buldum
yeşil EV1 tipinde konnektörü kullanıyor
mavi EV6 tipi

tabi kapasite farkıda var azıcık

birde spray paterni tam bilmiyoruz.

OMTech
13-08-2012, 18:44
sanırım buldum
yeşil EV1 tipinde konnektörü kullanıyor
mavi EV6 tipi

tabi kapasite farkıda var azıcık

birde spray paterni tam bilmiyoruz.

Yok bende ikiside EV6 görünüyor.

Murat
13-08-2012, 19:47
resimlerde zaten soket farkı görünüyor? orjn resimleri değilmi?_

Maxi
14-08-2012, 07:58
evet resimler orjinal

cevaplara teşekkürler fakat bosch enjektörlerden vazgeçtim
siemens alıyorum 630cc lik

http://leperformance.com/images/products/detail/24e3bd490a9db0cfe60da2bc8306ed10_image_550x413.jpg


edit:
yeni hesaplama geliyor..

Maxi
14-08-2012, 09:07
evet şimdi eski enjektörler 3 barda 384 cc veren iaw weber marka
ben bunları 630cc lik siemens ile değişiyorum

araç fabrika çıkışı 192 hp turbo
ve standard rail basıncı 2.5 bar
yani eski enjektörler 2.5 barda çalıştırılıyor..


RC Fuel Injection (http://www.rceng.com/technical.aspx)
burada hesaplama yaparsak
eski enjektörlerin 2.5 bar basınç altında 350cc işediğini buluyoruz

simemensleri 3 barda kullanıcam

630 / 350 = 1.8
1.8 x 100 = %180 eder

demekki ben tüm ecu enjektör haritasındaki süreleri %180 daha aşağıya çekersem
kabaca eski hava-yakıt karışımına sahip olurum ??

işte hesap bu
sizce tutarmı ?

Maxi
14-08-2012, 09:24
yeni soru

eski enjektörler araç rölantide 2.8 - 3.4 ms civarında çalışıyor
ben haritayı %180 aşağı alınca bu değerler 1.25 - 1.52 ms aralığına inecek

acaba bu yeni siemensler bu düşük zamanlama ile sağlıklı çalışacakmı ?

XSi
14-08-2012, 09:39
evet şimdi eski enjektörler 3 barda 384 cc veren iaw weber marka
ben bunları 630cc lik siemens ile değişiyorum

araç fabrika çıkışı 192 hp turbo
ve standard rail basıncı 2.5 bar
yani eski enjektörler 2.5 barda çalıştırılıyor..


RC Fuel Injection (http://www.rceng.com/technical.aspx)
burada hesaplama yaparsak
eski enjektörlerin 2.5 bar basınç altında 350cc işediğini buluyoruz

simemensleri 3 barda kullanıcam

630 / 350 = 1.8
1.8 x 100 = %180 eder

demekki ben tüm ecu enjektör haritasındaki süreleri %180 daha aşağıya çekersem
kabaca eski hava-yakıt karışımına sahip olurum ??

işte hesap bu
sizce tutarmı ?

Abi sen 384 cc yi 2.5 bara göre hesapladın ama, 630 cc yi 2,5 bara göre hesaplamadın..

aslında o hesaba girmeye gerek yok, biri 384cc@3 bar, diğeri 630cc@3bar


384 / 630 = yaklaşık %60 - %61

%100 - %60 = %40 tüm haritadaki enjektör açık kalma sürelerini azaltılması gereken oran.

XSi
14-08-2012, 09:40
yeni soru

eski enjektörler araç rölantide 2.8 - 3.4 ms civarında çalışıyor
ben haritayı %180 aşağı alınca bu değerler 1.25 - 1.52 ms aralığına inecek

acaba bu yeni siemensler bu düşük zamanlama ile sağlıklı çalışacakmı ?

gene benim hesabıma göre 1,68 ms - 2.04 ms (orjinallerin %60 ı)

Maxi
14-08-2012, 10:03
kafam karıştı dur

Maxi
14-08-2012, 10:09
sanırım senin hesap doğru
ama eskileri 2.5 yenileri 3 bar hesaplamam lazım çünkü o şekilde olacak

o zaman
350 / 630 = %55 fark çıkar

100-55 = %45 aşağı al demek

doğrumu ?

XSi
14-08-2012, 10:25
sanırım senin hesap doğru
ama eskileri 2.5 yenileri 3 bar hesaplamam lazım çünkü o şekilde olacak

o zaman
350 / 630 = %55 fark çıkar

100-55 = %45 aşağı al demek

doğrumu ?

Basınc 2,5 dan 3 e çıkıyorsa enjeksiyon sürelerini %45 azaltmak, başlangıç için doğru işlem, esas sonucu wideband da görebiliriz.

Maxi
14-08-2012, 15:38
tekrar hesapladım
ikimizin hesapta doğru bak :)


ben diyorumki
öncesi 350cc
yenisi 630 cc

630/350 = 1.8 (oran)

2.8ms veya 3.4ms arasında iki değer almıştık

2.8ms / 1.8 = 1.55ms yeni değer
3.4ms / 1.8 = 1.88ms yeni değer

------------

senin hesap sonucuda %45 aşağı almamız gerekiyordu
2.8ms %45 i = 1.26 eder
2.8 - 1.26 = 1.54ms yeni değer

3.4ms %45 i = 1.53 eder
3.4 - 1.53 = 1.87ms yeni değer



değerin tam tutmamasının sebebi küsürattan dolayı
350/630 = %55.55555 yapar

XSi
14-08-2012, 16:28
tekrar hesapladım
ikimizin hesapta doğru bak :)


ben diyorumki
öncesi 350cc
yenisi 630 cc

630/350 = 1.8 (oran)

2.8ms veya 3.4ms arasında iki değer almıştık

2.8ms / 1.8 = 1.55ms yeni değer
3.4ms / 1.8 = 1.88ms yeni değer

------------

senin hesap sonucuda %45 aşağı almamız gerekiyordu
2.8ms %45 i = 1.26 eder
2.8 - 1.26 = 1.54ms yeni değer

3.4ms %45 i = 1.53 eder
3.4 - 1.53 = 1.87ms yeni değer



değerin tam tutmamasının sebebi küsürattan dolayı
350/630 = %55.55555 yapar

doğru valla matematik yanılmıyor :)