Orijinalini görmek için tıklayınız : Bosch enjektör farkı ?
fiziksek aynı boyuttaki bu enjektörler arasında ne fark vardır bilen varmı ?
ikiside 440cc ikiside bosch
(renk farkı dışında)
0280 155 968
http://i.ebayimg.com/t/Fuel-Injector-440cc-42lb-0-280-155-968-EV6-Bosch-Type-New-BA-BF-HSV-FPV-Turbo-/00/s/Mzk2WDQwMA==/$(KGrHqNHJEIE-nvvrHwdBPrIf38R1g~~60_12.JPG
0280 156 127
http://i8.ebayimg.com/07/i/000/be/c9/f2ed_1.JPG
bunlar blue giant - green giant diye adlandırılmış
kesin bilgim yok,
ama "sprey pattern" diyerek ilk fikri ortaya atıyorum :)
farklı empedans değerleri :)
yok ikiside high impedance
12-16 ohm arası
spray patern farkı olabilir
maviler 390 cc
yeşiller 450 cc
pattern aynı
ikiside 14.2 ohm
evet aynı değilmiş ama
maviler 39lb/hr = 410cc
yeşillerde 42lb/hr = 440cc
genede yanlışlık var gibi geliyor bana
bu kadar az fark için yeni enjektör olmaması lazım üretimde
haksızmıyım ?
Maviyi acura rdx in enjektörüne benzettim, hatta 410cc ise sanırım o
Bende cc'ler aynı deyince empedans farkı vardır diye düşündüm ama parça listesine bakınca arkadaşın dediği gibi;
Mavi , Bosch/Ford Inj No 0280 156 127 / EV6 / 39 LB
Yeşil , Bosch/Volvo Inj No 0280 155 968 / EV6 / 42 LB
görünüyor..
darkmoon
13-08-2012, 18:36
2.0 yada 2.5 dizel motorlu bir araçda mevcut standart enjektörden bir boy yada iki boy daha büyük enjektör kullanılırmı.. kullanılırsa artıları ve eksileri ne olur motora faydası ve zararı ne olur..
evet aynı değilmiş ama
maviler 39lb/hr = 410cc
yeşillerde 42lb/hr = 440cc
genede yanlışlık var gibi geliyor bana
bu kadar az fark için yeni enjektör olmaması lazım üretimde
haksızmıyım ?
abi volvo modellerinde 2.0 t5 ve 2.3 t5 farkıydı birde R larda 480 cc mi ne oluyordu tüm versiyonlarda lpt hpt 2.0,2.3,2.4,2.5 vs lerde az cc farklı enjektorler vardı.
sanırım buldum
yeşil EV1 tipinde konnektörü kullanıyor
mavi EV6 tipi
tabi kapasite farkıda var azıcık
birde spray paterni tam bilmiyoruz.
sanırım buldum
yeşil EV1 tipinde konnektörü kullanıyor
mavi EV6 tipi
tabi kapasite farkıda var azıcık
birde spray paterni tam bilmiyoruz.
Yok bende ikiside EV6 görünüyor.
resimlerde zaten soket farkı görünüyor? orjn resimleri değilmi?_
evet resimler orjinal
cevaplara teşekkürler fakat bosch enjektörlerden vazgeçtim
siemens alıyorum 630cc lik
http://leperformance.com/images/products/detail/24e3bd490a9db0cfe60da2bc8306ed10_image_550x413.jpg
edit:
yeni hesaplama geliyor..
evet şimdi eski enjektörler 3 barda 384 cc veren iaw weber marka
ben bunları 630cc lik siemens ile değişiyorum
araç fabrika çıkışı 192 hp turbo
ve standard rail basıncı 2.5 bar
yani eski enjektörler 2.5 barda çalıştırılıyor..
RC Fuel Injection (http://www.rceng.com/technical.aspx)
burada hesaplama yaparsak
eski enjektörlerin 2.5 bar basınç altında 350cc işediğini buluyoruz
simemensleri 3 barda kullanıcam
630 / 350 = 1.8
1.8 x 100 = %180 eder
demekki ben tüm ecu enjektör haritasındaki süreleri %180 daha aşağıya çekersem
kabaca eski hava-yakıt karışımına sahip olurum ??
işte hesap bu
sizce tutarmı ?
yeni soru
eski enjektörler araç rölantide 2.8 - 3.4 ms civarında çalışıyor
ben haritayı %180 aşağı alınca bu değerler 1.25 - 1.52 ms aralığına inecek
acaba bu yeni siemensler bu düşük zamanlama ile sağlıklı çalışacakmı ?
evet şimdi eski enjektörler 3 barda 384 cc veren iaw weber marka
ben bunları 630cc lik siemens ile değişiyorum
araç fabrika çıkışı 192 hp turbo
ve standard rail basıncı 2.5 bar
yani eski enjektörler 2.5 barda çalıştırılıyor..
RC Fuel Injection (http://www.rceng.com/technical.aspx)
burada hesaplama yaparsak
eski enjektörlerin 2.5 bar basınç altında 350cc işediğini buluyoruz
simemensleri 3 barda kullanıcam
630 / 350 = 1.8
1.8 x 100 = %180 eder
demekki ben tüm ecu enjektör haritasındaki süreleri %180 daha aşağıya çekersem
kabaca eski hava-yakıt karışımına sahip olurum ??
işte hesap bu
sizce tutarmı ?
Abi sen 384 cc yi 2.5 bara göre hesapladın ama, 630 cc yi 2,5 bara göre hesaplamadın..
aslında o hesaba girmeye gerek yok, biri 384cc@3 bar, diğeri 630cc@3bar
384 / 630 = yaklaşık %60 - %61
%100 - %60 = %40 tüm haritadaki enjektör açık kalma sürelerini azaltılması gereken oran.
yeni soru
eski enjektörler araç rölantide 2.8 - 3.4 ms civarında çalışıyor
ben haritayı %180 aşağı alınca bu değerler 1.25 - 1.52 ms aralığına inecek
acaba bu yeni siemensler bu düşük zamanlama ile sağlıklı çalışacakmı ?
gene benim hesabıma göre 1,68 ms - 2.04 ms (orjinallerin %60 ı)
sanırım senin hesap doğru
ama eskileri 2.5 yenileri 3 bar hesaplamam lazım çünkü o şekilde olacak
o zaman
350 / 630 = %55 fark çıkar
100-55 = %45 aşağı al demek
doğrumu ?
sanırım senin hesap doğru
ama eskileri 2.5 yenileri 3 bar hesaplamam lazım çünkü o şekilde olacak
o zaman
350 / 630 = %55 fark çıkar
100-55 = %45 aşağı al demek
doğrumu ?
Basınc 2,5 dan 3 e çıkıyorsa enjeksiyon sürelerini %45 azaltmak, başlangıç için doğru işlem, esas sonucu wideband da görebiliriz.
tekrar hesapladım
ikimizin hesapta doğru bak :)
ben diyorumki
öncesi 350cc
yenisi 630 cc
630/350 = 1.8 (oran)
2.8ms veya 3.4ms arasında iki değer almıştık
2.8ms / 1.8 = 1.55ms yeni değer
3.4ms / 1.8 = 1.88ms yeni değer
------------
senin hesap sonucuda %45 aşağı almamız gerekiyordu
2.8ms %45 i = 1.26 eder
2.8 - 1.26 = 1.54ms yeni değer
3.4ms %45 i = 1.53 eder
3.4 - 1.53 = 1.87ms yeni değer
değerin tam tutmamasının sebebi küsürattan dolayı
350/630 = %55.55555 yapar
tekrar hesapladım
ikimizin hesapta doğru bak :)
ben diyorumki
öncesi 350cc
yenisi 630 cc
630/350 = 1.8 (oran)
2.8ms veya 3.4ms arasında iki değer almıştık
2.8ms / 1.8 = 1.55ms yeni değer
3.4ms / 1.8 = 1.88ms yeni değer
------------
senin hesap sonucuda %45 aşağı almamız gerekiyordu
2.8ms %45 i = 1.26 eder
2.8 - 1.26 = 1.54ms yeni değer
3.4ms %45 i = 1.53 eder
3.4 - 1.53 = 1.87ms yeni değer
değerin tam tutmamasının sebebi küsürattan dolayı
350/630 = %55.55555 yapar
doğru valla matematik yanılmıyor :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.