PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Silindir başına çift enjektör takılabilitesi



alihan_27
14-08-2012, 04:32
Aracın oem enjektörleriyle beraber paralel şekilde çalışacak birer adet daha (aynı veya faklı cc'de) enjektör takılabilirmi? Yani 4 silindir motor için tek ecu, çift yakıt pompası, çift yakıt rayı ve 4+4=8 adet enjektör kullanmak.
Hatta daha da açarsak, ecu tek sinyal gönderip aynı anda iki tane enjektörü çalıştırmış olacak(olursa tabii :))

Paralel bağlı olduklarından, uygulanan voltaj değeri sabit kalacağından yola çıkarak olabilir diye düşünüyorum; doğrumu düşünüyorum?

senna
14-08-2012, 06:49
amaç nedir başta?

çalışır çalışmaz diye birşey yok ama biraz uğraş gerektirebilir, güzel başarılı bir ems lazım bana göre en başta diğer tadilatlar yapılabilir şeyler, hatta motor ne bilmiyorum ama zaten 4 silindirli motora 8 enjektör takabilmek için hazır manifoldlar mevcut 6 silindir için 12 18 vs gibi


mesela, eğer farklı yakıt basmayı planlıyorsanız eğer, atıyorum düşük ccli enjektör altta çalışırken devir basınç vs her neyse plan o arttıkça diğer enjektör rayına geçiş yapabilirsiniz

yalnız her pompa ayrı bir ray için çalışacak değil mi?

http://magnusmotorsports.com/wp-content/uploads/2011/07/intake_evo_dual.jpg


http://www.hypertune.net/images/race2side.jpg

http://www.hypertune.net/images/race2side2.jpg

Maxi
14-08-2012, 08:45
Aracın oem enjektörleriyle beraber paralel şekilde çalışacak birer adet daha (aynı veya faklı cc'de) enjektör takılabilirmi? Yani 4 silindir motor için tek ecu, çift yakıt pompası, çift yakıt rayı ve 4+4=8 adet enjektör kullanmak.
Hatta daha da açarsak, ecu tek sinyal gönderip aynı anda iki tane enjektörü çalıştırmış olacak(olursa tabii :))

Paralel bağlı olduklarından, uygulanan voltaj değeri sabit kalacağından yola çıkarak olabilir diye düşünüyorum; doğrumu düşünüyorum?

zor biraz bu
çünkü aynı çıkışa 2 tane enjektör takarsan çıkış direnci yarıya düşer
bu da akım yönünden aşırı yük yaratır ecu çıkışına
örnek:
enjektörler 16 ohm olsun
2 tane paralel takarsan ecu çıkışı 8 ohm olur.


birde işin pwm kısmı var
ecu çıkışındaki enjektör sinyali düz voltaj değil pwm dir
yani frekans bazlı bir çıkış

http://www.barrgroup.com/images/glossary/PWMFigure1.gif

her enjektörün bu sinyale cevap verme süreleri farklıdır
tam açmaya başlama ve tam açık olma zamanı
tam kapanmaya başlama ve tam kapalı duruma geçme zamanı gibi
dolayısı ile bu da temelde ters durum yaratabilir

Murat
14-08-2012, 10:08
Aracın oem enjektörleriyle beraber paralel şekilde çalışacak birer adet daha (aynı veya faklı cc'de) enjektör takılabilirmi? Yani 4 silindir motor için tek ecu, çift yakıt pompası, çift yakıt rayı ve 4+4=8 adet enjektör kullanmak.
Hatta daha da açarsak, ecu tek sinyal gönderip aynı anda iki tane enjektörü çalıştırmış olacak(olursa tabii :))

Paralel bağlı olduklarından, uygulanan voltaj değeri sabit kalacağından yola çıkarak olabilir diye düşünüyorum; doğrumu düşünüyorum?

Seri olarak bağlayamazsın ama paralel olarak bağlanabilir.

yavuz364
14-08-2012, 11:17
Yukarıda yazılmış akım problemini o işe yarayan bir güçlendirici devre yardımı ile çözebilirsiniz..

Tabii ki olabilecek sistem hatta çift pompaya da gerek yok.. Ama benzin aşırı gelecektir, beyinin correction oranları bunu düzeltmeye yetmeyecektir büyük ihtimalle..

alihan_27
14-08-2012, 21:47
@senna manifold, ek yakıt rayı, ek yakıt pompası işin kolay kısmı. sıkıntı ecu yönetebilecekmi veya nasıl yönettirebiliriz?

Evet ohm kısmı işi bozuyor.
Peki, örneğin 16 ohmluk çift enjektör takılınca 8 ohm olacak, bunu bir direnç yardımıyla dengeleyebiliriz ama @Maxi'nin dediği gibi ecunun çıkışları yüksek akımı karşılayabilecekmi?

Bu sefer de @yavuz364'ün dediği şekilde akım güçlendirici amplifier gibi devre gerekir. Nasıl bir devre detayları nasıl olmalı, hazır bulabilirmiyiz? Veya yaptırmakmı gerekir?

İlgilenen herkese tekrardan teşekkürler.

yavuz364
14-08-2012, 22:06
Devre kısmında yardımcı olabilirim, bizde benzeri işlevde devreler var..
dediğin gibi 16 lık bulursan ve beyin 8ohm destekliyorsa olur anck genellikle standart high ve low impedance olarak değişiyor enjektörler..
O yüzden çok fazla seçenek yok, beyinin destekleme ihtimali de çok yüksek ama desteklemezse de kötü olur tabi :)

@senna manifold, ek yakıt rayı, ek yakıt pompası işin kolay kısmı. sıkıntı ecu yönetebilecekmi veya nasıl yönettirebiliriz?

Evet ohm kısmı işi bozuyor.
Peki, örneğin 16 ohmluk çift enjektör takılınca 8 ohm olacak, bunu bir direnç yardımıyla dengeleyebiliriz ama @Maxi'nin dediği gibi ecunun çıkışları yüksek akımı karşılayabilecekmi?

Bu sefer de @yavuz364'ün dediği şekilde akım güçlendirici amplifier gibi devre gerekir. Nasıl bir devre detayları nasıl olmalı, hazır bulabilirmiyiz? Veya yaptırmakmı gerekir?

İlgilenen herkese tekrardan teşekkürler.

senna
15-08-2012, 05:34
en başta bana göre bu enjektörleri bu şekilde kullanabilecek ems seçmeniz daha uygun olacaktır

XSi
15-08-2012, 10:21
neden 8 enjektör?