Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ae101 Kat iptali ve Düz boru?



CoSA
15-08-2012, 18:13
İyi günler . Kendım hesap acamadıgım ıcın arkadasımın hesabından gırıyorum.98 model corolla 1,6 aracım var . Kat iptali yaptırıp düz boru attırmayı dusunuyorum. Orta susturucu konusunda da kararsızım suan. Sizce alt devırlerım ölürmü yoksa bı rahatlama soz konusu olurmu?

HardCore
15-08-2012, 18:59
Rahatlama kesinlikle söz konusu, orta susturucu iptaline karşı olan babam artık aracı muaneye sokarken bile nefretle orjinalini taktırıyor :) bizim araç 97 olduğundan kat yoktu, 98 lerde mevcut sanırım. 48 lik potsuz boru ve magnum ss son susturucuyla tatminkar bir ses ve performans elde ettik.

CoSA
15-08-2012, 23:26
Rahatlama kesinlikle söz konusu, orta susturucu iptaline karşı olan babam artık aracı muaneye sokarken bile nefretle orjinalini taktırıyor :) bizim araç 97 olduğundan kat yoktu, 98 lerde mevcut sanırım. 48 lik potsuz boru ve magnum ss son susturucuyla tatminkar bir ses ve performans elde ettik.
Bu corollalardaki homurdama sesi varya bılırsın belkı. O ses yok suan bızım aracda, kat ıptalınden sonra o sesın gelıcenı soyledı egsozu:) Son susturucu orjınal kalıcak abartı yenı sokturdum zaten. Sizce 51 lik 48 lıkmı ıdeal.

HardCore
19-08-2012, 17:14
Toyotanın gaz salınımı için 48 lik gayet yeterli, 51 lik le back pressure düşebilir. Zaten 4afe nin sıkıştırması düşük, 51 lik takıp kendi paranızla gerilemenin manası yok :)

dirk
19-08-2012, 20:29
orta susturucu koycaksan 51 lik , koymicaksan 48lik çektir dostum.

Chn53
26-08-2012, 15:12
51lik le sıkıştırma çok düşüyor ve araba bildiğin güç kaybediyor.

51lik koykmak istiyosan ortaya tüp susturucu koydur.

motorun compresyonuna baktır eğer yüksek çıkıyorsa 50 lik düzde koyabilirsin

levent
26-08-2012, 15:54
51lik le sıkıştırma çok düşüyor ve araba bildiğin güç kaybediyor.

51lik koykmak istiyosan ortaya tüp susturucu koydur.

motorun compresyonuna baktır eğer yüksek çıkıyorsa 50 lik düzde koyabilirsin

Son susturucu OEM kullanacakmış arkadaş anladığım kadarıyla, ki öyle ise 51 lik yapsın.

Net 3 boy farkı var 51 düz + OEM susturucunun, 2-3 boy geçilirken 5-6 boy geçiliyorum şuanda da :D

CoSA
05-09-2012, 00:10
Arkadaslar işlem tamam. 51 düz boru kat iptali kucuk bir orta susturucu ve son sustucu orjınal olarak yaptık. 3 bın devırden sonra cızırdama yapıyor tam tadımlık ıstedıgım sekılde oldu. Arabada rahatlama oldu hıssedılır sekılde :)

sinanbaysal
09-09-2012, 18:40
http://a1209.hizliresim.com/11/9/cumys.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

sinanbaysal
09-09-2012, 18:42
Son susturucu OEM kullanacakmış arkadaş anladığım kadarıyla, ki öyle ise 51 lik yapsın.

Net 3 boy farkı var 51 düz + OEM susturucunun, 2-3 boy geçilirken 5-6 boy geçiliyorum şuanda da :D

Ne demek ıstedıgınızı tam olarak anlamadım :)

levent
09-09-2012, 18:58
Ne demek ıstedıgınızı tam olarak anlamadım :)

sinan öncelikle fotoşoplu focus olmamış :)

ne demek istediğim ise şu,

stock ae101 - stock d4d denememizde 50-150 arasında 3 boy civarı geçilirken
51 düz + oem susturuculu ae101 - stock d4d aynı hız aralığı denememizde 5,5 boy falan geçiliyorum

yani ae101 2,5 boy kadar kazanıyor 51mm düz boru ile :)

Chn53
16-09-2012, 22:34
levent abi naptin bi duzboruyla 3 boy olmaz.

51lik duz oem son ile alt devirler bitiyor ust devirlerde daha iyi oluyor. ama bi duzboruyla 3 boy olmaz abl.

sinanbaysal
27-09-2012, 22:48
Yalan demıyorum ama duzboruyla fark 3 boy cok uzak gelıyor abı.

mikahakinen
04-10-2012, 02:24
4-2-1 headers + 51 boru + 51 lik free flow short orta ve son susturucu kullandım. boru çapında hata ettiğimi düşünüyorum 48 ideal bence de.

ama leventin dediği gibi oem susturucularla kullanılacaksa 51 mantıklı.

swat42
26-10-2012, 14:20
işlemleren sonra araçla ilgili elinizde bi video varmı peki?

easy_rider
27-10-2012, 09:46
ben 4-2-1 headers düz 51lik ve orjinal son kullanıyorum orjinal son yokken HKS vardı. comp. yapamadığından araç geberdi. fakat orji. ile çok rahat

easy_rider
27-10-2012, 09:47
HKS ES Wagon on AE111 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=7wJzxuxFSrk)

salihbilgin
07-08-2013, 00:14
maliyetler ne oluyor bu manifold eksoz düz boryu olayının?

HardCore
09-08-2013, 00:35
maliyetler ne oluyor bu manifold eksoz düz boryu olayının?

Ustasına göre değişir abi, düz boruyu 100-120 arası çektirirsin headers la egzoz da sana kalmış

salihbilgin
11-08-2013, 00:39
100-120 bana az gibi geldi o paralara zor yani adamlar bi uç kaynatmaya 30 lira alıyolar...eski şahine orta susturucuyla egsoza sadece kaynatmaya 80 lira vermiştim...malzemeler benden yani yanlış olmasın:)

bloodfast_06
13-08-2013, 12:14
100-120 bana az gibi geldi o paralara zor yani adamlar bi uç kaynatmaya 30 lira alıyolar...eski şahine orta susturucuyla egsoza sadece kaynatmaya 80 lira vermiştim...malzemeler benden yani yanlış olmasın:)

var öyle çapsızlar :)

YunusCan
21-08-2013, 21:41
bir zamanlar bizdede ae101 vardı 4-2-1 headers - 51 mm düz boru . tüp orta sustucular var bitane ondan . en sonada ss magnum takmıştık. süper değişti araba.

YunusCan
21-08-2013, 21:46
burda vtec2 le denemiştik.

vtec2 specler : header, egzoz filtre kat iptali araç sökük degil
ae101 specler : header egzoz filtre kat zaten yok. araç sökük degil

http://www.facebook.com/photo.php?v=1481979574259&set=vb.1376920175&type=3