PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Swap mı yoksa Motor rektefesi mi ?



kkursat01
15-08-2012, 21:22
Merhana arkadaşlar uzun süre üzernde araştırdığım daha doğrusu bilenlere tecrübesi olanlara sorup soruşturduğum bir konu bu birde tech ailesine danışmak istedim..

Aracımın motoru yılların verdiği metal yorgunluklarıyla beraber hararet sonrası yatak vurmaya başlamıştır kaç ustaya sorduysam en azından 1000-1500 arası bi masraf çıkacağını kimilerininse 2000-2500 dediğini hatırlıyorum rektefe bukadar maliyetlimi gerçekten? 2. sorumsa 2-3 lira gözden çıkarıpta eski teknolojiyle yola devam etmek yerinde yeni model ve daha çok beygirli bir motoru swaplamak mı mantıklı olacaktır tabi bunun işletmesi tüv muayene vs. herşeyi göz önünde bulunarak cevaplarsanız sevirinim ha tabi bide işçiliği unutmamak gerekir.. Tüm bunların sonunda diyelimki swap mantıklı düzen tutarmı tutmama riski varmıdır aracım 90 model EF..

d16y4
15-08-2012, 21:25
Merhana arkadaşlar uzun süre üzernde araştırdığım daha doğrusu bilenlere tecrübesi olanlara sorup soruşturduğum bir konu bu birde tech ailesine danışmak istedim..

Aracımın motoru yılların verdiği metal yorgunluklarıyla beraber hararet sonrası yatak vurmaya başlamıştır kaç ustaya sorduysam en azından 1000-1500 arası bi masraf çıkacağını kimilerininse 2000-2500 dediğini hatırlıyorum rektefe bukadar maliyetlimi gerçekten? 2. sorumsa 2-3 lira gözden çıkarıpta eski teknolojiyle yola devam etmek yerinde yeni model ve daha çok beygirli bir motoru swaplamak mı mantıklı olacaktır tabi bunun işletmesi tüv muayene vs. herşeyi göz önünde bulunarak cevaplarsanız sevirinim ha tabi bide işçiliği unutmamak gerekir.. Tüm bunların sonunda diyelimki swap mantıklı düzen tutarmı tutmama riski varmıdır aracım 90 model EF..

1500 lira masraf diyosun motorun için.

yeni motor d serisi bi motor alsan en az 2500 lira + usta alacak 1000 lira + 500 lira işletmesi tutacak gittisi geldisu oldu olmadı 5.000 lira üstelik en fazla d16 koyarsın oda 120 hp olur :) bilenler daha detaylı yazar zaten

ykavcioglu
15-08-2012, 21:34
ben olsam rektefiye yapardım, swap yaparsan maliyeti yüksek olur ve ilerde satarken istediğin fiyata veremezsin..
çünki kimse daha yüksek modeli varken eskisine aynı parayı vermiyor:(

ismailozkan_01
15-08-2012, 21:42
yerinde olsam rektefiye yaptırır eğer biraz uğraşacağım diyorsan sohc v-tecle biraz daha güzel olur , zaman maddi durum ve prosedürle uğraşırım diyorsan swap , bi ara d16a9 ve b18a2 li efim vardı d16a9 lu hali aşağıdaki gibi fikrin olur

http://www.techturkey.com/forum/videolar/85447-hafta-sonu-eglencesi-d16a9-ef.html

timucintt
15-08-2012, 22:13
Kardeşim konuştuğumuz gibi rektefiye yoluna git... 1000-1500 liraya biter snein işin... swap yapacam diye sadece belgelere vereceğin parayla rektefiyesini yaptırırsın... ayrıca aracında yatak değil etek vuruntu sesi var ;) arada çok fark... :)

Frid
15-08-2012, 22:28
rektefiye + turbo fikrini düşünün derim, hiç bir prosedür yok muayene sıkıntısı yok satışta zararı yok

kkursat01
15-08-2012, 22:52
rektefiye + turbo fikrini düşünün derim, hiç bir prosedür yok muayene sıkıntısı yok satışta zararı yok

Motoru turboya göremi rektefe etmem gerekecek ozaman yoksa aynı mekanizma mı ?

kkursat01
15-08-2012, 22:53
Kardeşim konuştuğumuz gibi rektefiye yoluna git... 1000-1500 liraya biter snein işin... swap yapacam diye sadece belgelere vereceğin parayla rektefiyesini yaptırırsın... ayrıca aracında yatak değil etek vuruntu sesi var ;) arada çok fark... :)

Haklısın abim ya bu gidişle öyle görünüyor zaten gelseydin bi buraya kafam rahat edicekti :)

Frid
15-08-2012, 23:18
Motoru turboya göremi rektefe etmem gerekecek ozaman yoksa aynı mekanizma mı ?

ikisi de olur ne kadar güç istenildiğine bağlı olacaktır

mfk1980
15-08-2012, 23:30
atmosferik ile turbolu araçların kol pistonları farklı turbo düşünüyorsan ona göre rektefiye yaptır.

16EC813
15-08-2012, 23:33
Motoru turboya göremi rektefe etmem gerekecek ozaman yoksa aynı mekanizma mı ?

motor içinide kullanacagın malzemeyi turboya göre kullanman gerekir ,ypksa motor kucakk :D

AtmoSpheriC
16-08-2012, 01:34
aşırı bişi olmasın diyosan 0,5 orjinalide üfler.. ama açmışken pistonları elden geçirirsen iyi olur

!KO
16-08-2012, 01:38
o motorun kolu cok ınce yalnız ole basınca dayanıcak gibi değil 0.4 0.5ler okey de üstü zorlar ilerde bıdaha motor acmayın basınc acıcam diye :)

ben sızın yerınızde olsam karburatoru cıkartıp d16y4 emmeyle enjeksıyona gecerdim ilerdede sohc vtecin onunu acardım :)

0M42
16-08-2012, 02:52
Aracını seviyorsan kasası düzgün temiz bir araç ise bu aracı binerim diyosan kendi motorunu turbolayacağın şekilde toplat ve turbola.Yapabileceğin en mantıklı şey bu olur.

TurboJDM
16-08-2012, 03:05
swap daha mantıklı. sonuçta bu para harcanacak düzgün bi şekilde yapman gerekir genede karar sana kalmış.

kkursat01
16-08-2012, 04:02
Cevaplarınız ıcın tesekkur ederım arkadaslar :) pekı bu konuda detaylı bılgısı olan varsa soch vtec yapıp oyle turbolamak mı mantıklı yoksa duz karburatorlu motoru kullanarak da azda olsa pıston vs degstırıp turbo ıle de guc alma sansım varmı arac suan 90 hp orjınal turboyla kac hp alırım yalnızca turbo kendı basına yetecekmı nekadar malıyet cıkartır ?

!KO
16-08-2012, 04:12
Cevaplarınız ıcın tesekkur ederım arkadaslar :) pekı bu konuda detaylı bılgısı olan varsa soch vtec yapıp oyle turbolamak mı mantıklı yoksa duz karburatorlu motoru kullanarak da azda olsa pıston vs degstırıp turbo ıle de guc alma sansım varmı arac suan 90 hp orjınal turboyla kac hp alırım yalnızca turbo kendı basına yetecekmı nekadar malıyet cıkartır ?

sohc vtec tabıkıdı daha iyi olucaktır ama vtece gerek yok enjeksıyona cevırıp turbolayabılırsınız
benzın deponuz degısıcek benzın hattı cekılcek emme enjektor elektrik tesısatı cekılcek eecuya ben karburatore turbo yapmam :)
motor içine girip girmemek size baglı dusuk gucte bi turboyla uzun surelı kullanabılırsınız ama oyle hemen yapılcak işler değil bunlar önce karburatorden kurtulurdum sonrası cebime gore devam ederdim ben :)

kkursat01
16-08-2012, 10:50
Aracı önce enjeksiyona çevirmek mantıklı ozaman çünkü karburatorlu bi araca turbo komik geliyor nedense istediğim ayarları veremem sonuça... :) bu parçalar hakkında bilgi sahibi olan varmı maliyeti işçiliği vs nekadar mal olur en azından bütçemizi ayarlıyalım ona göre :D

bLackModeL
16-08-2012, 11:04
enjeksıyona cevırmek ıcın elımde hersey mevcutt :D fıyat gorusulur .. en mantıklısı enjeksıyon turboo