Orijinalini görmek için tıklayınız : Otomobil dünyasını karıştıran test
http://images-2.drive.com.au/2012/08/14/3553871/IIHS_VW_CC_2_729-620x349.jpg
ABD Karayolu Güvenliği Sigorta Kurumu'nun tasarladığı, araç güvenliğini sağlamak amacıyla geliştirilen yeni çarpışma testleri ortalığı karıştırdı.
Dünyaca ünlü ve çoğunluğu lüks 9 model testten kötü ve düşük not aldı. Büyük firmalar test sonuçlarına itiraz etti.
ABD Karayolu Güvenliği Sigorta Kurumu'nun tasarladığı, araç güvenliğini sağlamak amacıyla geliştirilen yeni çarpışma testleri uygulanmaya başladı.
Araçların başka bir araca, ağaca ya da elektrik direği gibi nesnelere çarptığında olacakların benzerini yaratmak için tasarlanan testlerde, saatte 64 kilometre hızla giden bir aracın ön tarafının yüzde 25'lik kısmı sert bir engelle çarpıştırıldı.
Kurum tarafından yapılan açıklamada, yeni testin ABD'de her yıl 10 bini aşkın kişinin ölümüyle sonuçlanan ön taraftan araç çarpmalarının olduğu gerçek kazalar analiz edilerek geliştirildiği bildirildi.
Açıklamada, ilk etapta denenen 2012 model 11 araçtan sadece Acura TL, Volvo S60 ve Infiniti G'nin kurumdan iyi veya kabul edilebilir not aldığı belirtildi.
Testte, Mercedes C-Class, Lexus IS 250, Audi A4 ve Lexus ES 350'nin kötü, Acura, TSX, BMW 3 Serisi, Lincoln MKZ ve Volkwagen CC'nin ise düşük not aldığı belirtilen açıklamada, alınan kötü veya düşük notların, bu aracın gerçekte meydana gelebilecek bir kazada araç içindekiler için çok iyi bir koruma sağlayamayacağını gösterdiğine işaret edildi.
Açıklamada, araçlarda bulunan doğrudan çarpma ve başka araçla dik açılı çarpmalar için tasarlanmış, aracın merkezinin dışında kalan yan hava yastıklarının zamanında açılamayabileceği veya araç içindekileri korumak için yeterince genişleyemeyebileceğinin yeni geliştirilen test yardımıyla ortaya çıktığı ifade edildi.
Araçlardan BMW, Mercedes ve Volkwagen'daki emniyet kemerinin kazadan sonra çok çabuk çözülerek çarpma testlerinde kullanılan mankenlerin sert yüzeylere çarpmasına neden olduğu bildirilen açıklamada, ayrıca Volkswagen 'ın kapısının test sırasında tamamen koptuğu kaydedildi.
Otomobil şirketlerinin tepkileri
Mercedes otomobil şirketinden yapılan açıklamada, yeni test sonuçlarına itiraz edildi.
C-Class tipi araçların şirketin ürettiği en güvenli araçlar arasında yer aldığı belirtilen açıklamada, yeni çarpma testinin, aşırı derecede şiddetli ve çok nadir rastlanan bir senaryo üzerine kurulu olduğu belirtildi.
Açıklamada, "Araç güvenliğinde bir lider olarak, C-Class araçların araç kullanıcılarına sağladığı korumaya güvenimiz tam, bu güveni yansıtmayan testlere duyduğumuz güven ise daha azdır" ifadesine yer verildi.
Teste giren Lexus markasının sahibi Toyota Motor Co. otomobil şirketinden yapılan açıklamada ise şirketin test sonuçlarını kabul ettiği bildirildi.
Açıklamada, "Bu yeni test ile kurum çıtayı yine yükseltti ve biz yeni araçlarımızı tasarlarken bu zorluğa cevap vereceğiz" denildi.
Milliyet - Otomobil dünyasını karıştıran test! (http://ekonomi.milliyet.com.tr/otomobil-dunyasini-karistiran-test-/ekonomi/ekonomidetay/15.08.2012/1581319/default.htm)
ZT0i3Y03Cng
IcSDBrlHbCo
YSYLE55iYj0
Ob7BhzpPvNY
pG9h4XMJv6Y
ShU3soBqlUY
FXhSwflZxkI
rU6a_s4SHZw
pDtLfA8S8Mc
Ne diyorlardı Honda güvensiz mi?
Low-Rider
19-08-2012, 18:37
Çarpılan nesne nasıl bir maddeyse çizik dışında hasar yok,Çoğu araç kapıya kadar girmiş,normal crash testler'de bu kadar hasar almıyorlar.Normalde deforme olabilen zemin üzernde yapıyorlar şimdi tam tersi.Standartları baya bir yüskelticekler gibi gözüküyor.
lexus hayal kırıklığı yarattı bende tavan direk kısmı oldukça etkilendi
kickbuttowski
19-08-2012, 18:44
Oha kapısı koptu...
timucintt
19-08-2012, 18:49
herifler çok akıllı vurduruyor ama aracın ön şaseleri hasar bile almadan çamurluk ve podya sacına bütün yükü bindiriyorlar... artık a sutunu tasarımları değişecek bu durumda :D :D
Çarpılan nesne nasıl bir maddeyse çizik dışında hasar yok,Çoğu araç kapıya kadar girmiş,normal crash testler'de bu kadar hasar almıyorlar.Normalde deforme olabilen zemin üzernde yapıyorlar şimdi tam tersi.Standartları baya bir yüskelticekler gibi gözüküyor.
Ağaç ve direk testi çok iyi olmuş.. ncapten herkes 5 alıyordu amerikanın el atıp ileri götürmesi gerçekten iyi olmuş
Low-Rider
19-08-2012, 18:51
Ağaç ve direk testi çok iyi olmuş.. ncapten herkes 5 alıyordu amerikanın el atıp ileri götürmesi gerçekten iyi olmuş
Aynen öyle,artık 5 yıldız almayan marka model yok gibi birşey.Yeni standartlar ile dah güvenli olucak hatta Honda bile :D keh keh keh :D
A4 e nolmuş öyle yav.Passaatta gitti.Benim videolardan gördüğüm gene en sağlam Merco
Aynen öyle,artık 5 yıldız almayan marka model yok gibi birşey.Yeni standartlar ile dah güvenli olucak hatta Honda bile :D keh keh keh :D
Değil mi değil mi :D Acura yı örnek alsınlar tabi :hahaha::hahaha:
A4 e nolmuş öyle yav.Passaatta gitti.Benim videolardan gördüğüm gene en sağlam Merco
Yolcuyu koruyamamış..ne kadar dağıldığı önemli değil ki
Low-Rider
19-08-2012, 18:55
Değil mi değil mi :D Acura yı örnek alsınlar tabi :hahaha::hahaha:
ABD Karayolu Güvenliği Sigorta Kurumu içerisinde haber almış Honda'da öyle düzeltmiş kendini testlere kadar:DAcuralar sağlam canım sonuçta abd pazarı adamı öperler:p
O değilde passat'ın kapısı koptu ya,vw'yi bir daha sevdim..
ABD Karayolu Güvenliği Sigorta Kurumu içerisinde haber almış Honda'da öyle düzeltmiş kendini testlere kadar:DAcuralar sağlam canım sonuçta abd pazarı adamı öperler:p
O değilde passat'ın kapısı koptu ya,vw'yi bir daha sevdim..
muhbir vardır doğrudur :D
bu testlerde çarpışma hızı ne kadar ? bayağı sert giriyorlar.
EfeTopcu
19-08-2012, 19:04
bu testlerde çarpışma hızı ne kadar ? bayağı sert giriyorlar.
Açıklamada yazıyor, 64 KMH
zaten uzun zamandır aklımda olan düşünce, abd pazarı için üretilmiş bir araç bulup almak markası önemli değil
bu testlerden tam not almak isteyen maliyetlerini arttırıp,son kullanıcıya güzel bir fiyatla cakıcak pardon satıcak:D
Low-Rider
19-08-2012, 19:08
zaten uzun zamandır aklımda olan düşünce, abd pazarı için üretilmiş bir araç bulup almak markası önemli değil
Avrupa markaların abd pazarı için özellikle daha güvenli araçlar ürettiklerini sanmıyorum.Tüm pazarlarda aynı araçlar satılıyordur güvenlik kriterleri neticesinde.Yoksa abd ve diğer pazarlar olmak üzere 2farklı güvenlik seviyesine sahip kasa tasarlamalı arge yapmalı ki buda ekstra masraf vs vs
Avrupa markaların abd pazarı için özellikle daha güvenli araçlar ürettiklerini sanmıyorum.Tüm pazarlarda aynı araçlar satılıyordur güvenlik kriterleri neticesinde.Yoksa abd ve diğer pazarlar olmak üzere 2farklı güvenlik seviyesine sahip kasa tasarlamalı arge yapmalı ki buda ekstra masraf vs vs
güvenliği bilmiyorum ama donanım olarak çok fark ediyor, beni de donanım cezbediyor, güvensizliğe hondadan alışkınız :D
timucintt
19-08-2012, 19:14
Avrupa markaların abd pazarı için özellikle daha güvenli araçlar ürettiklerini sanmıyorum.Tüm pazarlarda aynı araçlar satılıyordur güvenlik kriterleri neticesinde.Yoksa abd ve diğer pazarlar olmak üzere 2farklı güvenlik seviyesine sahip kasa tasarlamalı arge yapmalı ki buda ekstra masraf vs vs
Amerikaya giden araçlarda başta tampon içleri çamurluk podya saçları herzaman farklıdır.... avrupada satışta olan alman ve japon araçlarının tamponların içi bomboştur mesela ama amerikada mecburen dolu olacak ve dolularda... pole to pole ve bumper pole testlerinden direkt kalıyorlar yoksa...
güneşbalkan
19-08-2012, 19:17
yolcu koruması açısından testlerde görünen infiniti ve bmw önde gibi
DetailEF
19-08-2012, 19:26
Tüm yükü 1 mm olmayan saca bindirirsen bagajdanda çıkartırsın o duvarı zor bişey değil. Bu testler bana bişey ifade etmiyor, çünkü çekiş gücünden doğan etkiyle o şekilde bir çarpış ile kapıda kalmaz hiç bi araba o arada lastikler dönüyor olacağından gelen güçten dolayı araç kendini savurup atacak belki komple yanı girecek, tamamen taraflı testler olduğuna inanıyorum.
timucintt
19-08-2012, 19:34
Tüm yükü 1 mm olmayan saca bindirirsen bagajdanda çıkartırsın o duvarı zor bişey değil. Bu testler bana bişey ifade etmiyor, çünkü çekiş gücünden doğan etkiyle o şekilde bir çarpış ile kapıda kalmaz hiç bi araba o arada lastikler dönüyor olacağından gelen güçten dolayı araç kendini savurup atacak belki komple yanı girecek, tamamen taraflı testler olduğuna inanıyorum.
onun için EF ye E21 binmeye devammm öleceğimiz varsa bunlaırn içinde ölek :D
mmged_jan
19-08-2012, 19:39
yalnız dikkat ederseniz araçlar far hizzasından çarptırıyorlar dağılması normal euro ncap te ise araç tam ortadan çarptırılıyor
DetailEF
19-08-2012, 19:39
onun için EF ye E21 binmeye devammm öleceğimiz varsa bunlaırn içinde ölek :D
1.6 mm sac var + şasiler döküm müdür dövme çelik midir öyle manyak bişey ısıtsanda darbe de alsa yamulmuyo :D İçi deri trim parçalanıp bi yerimize saplanacak plastiklerden değil :D Mis böylesi old is cool :D
0Z2Vtol47Tk
1975 BMW 3-Series CRASH TEST [E21] - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=0Z2Vtol47Tk)
O1B0r_lcng8
1975 BMW 3-Series E21 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=O1B0r_lcng8)
Onurkk06
19-08-2012, 19:40
Kendi gm araclarini carpsinlar bakalm bide o uyduruk daevoo cakmasi savrolelerine lafim:)
mmged_jan
19-08-2012, 19:51
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/224638_4067479082053_292511187_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/255442_4067475721969_1482382878_n.jpg
2 test arasındaki fark aracı bir far tarafından kazıttırmak var beton a birde tam göbekten darbeletip darbeyi apsorbe ettirmek var
DetailEF
19-08-2012, 19:52
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/224638_4067479082053_292511187_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/255442_4067475721969_1482382878_n.jpg
2 test arasındaki fark aracı bir far tarafından kazıttırmak var beton a birde tam göbekten darbeletip darbeyi apsorbe ettirmek var
Amerika'nın oyunları diyerek 1 taşla 2 kuş vuruyorum :D
ÜSTÜNERC
19-08-2012, 19:54
http://www.youtube.com/watch?v=_rmVj33_3RQ
hyundai kucumseyen arkadaslar hala kucumsemez heralde.
timucintt
19-08-2012, 20:00
1.6 mm sac var + şasiler döküm müdür dövme çelik midir öyle manyak bişey ısıtsanda darbe de alsa yamulmuyo :D İçi deri trim parçalanıp bi yerimize saplanacak plastiklerden değil :D Mis böylesi old is cool :D
0Z2Vtol47Tk
1975 BMW 3-Series CRASH TEST [E21] - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=0Z2Vtol47Tk)
O1B0r_lcng8
1975 BMW 3-Series E21 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=O1B0r_lcng8)
1979 Honda Civic Crash Test - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=DbZyYvCUjzQ&feature=relmfu)
aha buda bizim hacı civic... 70 leirn başı daş daş... kaput bile katlanıyor kokpite dalmıyor :D :D
sportinger
19-08-2012, 20:11
yan hava yastıkları acan araçlar da mankenler daha az hasar almış gibi duruyo ama gerçek deger nedir bilinmez. bu hava yastıklarını emniyet kemerlerine koysalar ya hemde tam boy acılacak şekilde...
DetailEF
19-08-2012, 20:17
1979 Honda Civic Crash Test - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=DbZyYvCUjzQ&feature=relmfu)
aha buda bizim hacı civic... 70 leirn başı daş daş... kaput bile katlanıyor kokpite dalmıyor :D :D
Honda sonradan çok bozdu :D
Dipnot: Herifler kafayı karosere çarpıyo :D
timucintt
19-08-2012, 20:23
Honda sonradan çok bozdu :D
Dipnot: Herifler kafayı karosere çarpıyo :D
deri yastıklı karoser bişi olmaz.... :D
AtmoSpheriC
19-08-2012, 21:42
sağlam bildiğimiz volvo ya bak
mehmetRS
19-08-2012, 21:52
Volvo da görünüş olarak fena saçıldı, mersonun çarpışmada geri sekmesi şaşırttı.
en sağlam çıkan bmw sanki?
coolvtec
19-08-2012, 22:04
iyi bir test olmuş, bu gün başka bir konda geçiyordu. acaba bütün arabaları milimtrik aynı yerlerinden çarptırabilmişler mi? 2cm bile oynasa sonuç farklı çıkabilir.
bence roll bar standart olmalı :)
Mehmet Gazihan
19-08-2012, 22:13
USA da Alman arabası istemiyorlarmı ne ((:
emirarslan34
19-08-2012, 23:16
en iyi sonuc mercedes...
basarılı bi crash test güvenlik önlemlerini arttırırlar umarım ummadıgım bazı araclar buyuk hasar aldı
standartlar yükseldi yani.
"Teste giren Lexus markasının sahibi Toyota Motor Co. otomobil şirketinden yapılan açıklamada ise şirketin test sonuçlarını kabul ettiği bildirildi.
Açıklamada, "Bu yeni test ile kurum çıtayı yine yükseltti ve biz yeni araçlarımızı tasarlarken bu zorluğa cevap vereceğiz" denildi."
İşte Japon farkı burda. Çalışmaktan yorulmamak ve her türlü eleştiriyi dikkate alıp değerlendirmek. Mercedes'in açıklamasıysa tam bir kibirli Alman açıklaması olmuş. Benim malım bu, en iyiside bu (kendine göre), eleştirini kendine sakla mantığı.
Arkadaşlar euro ncap testiyle neden karşılaştırıyorsunuz? Olay zaten yeni bir test.. Direk vb. ince nesnelere köşeden çarpınca ne oluyor diye.. Sonuçları okumadan yazanlar var, aracın ne kadar dağıldığına bakmayın önemli olan içeride yaşayan.. c class en iyi diyorsunuz adamlar geçememiş farkında mısınz :)
Ayrıca küçük bir ayrıntı, yan hava yastıklarının yeterince şişip şişmediği çok önemli çünkü geçemeyen çoğu araçta mankenler airbaglerin arasından göğüse vuruyorlar..
TurboJDM
20-08-2012, 00:48
bir merco, bmw, vw 64km hızla bu hale geliyorsa ben artık birşey diyemiyorum. birde bu testleri 120-130 km hızla deneseler en azından ölüp kalıcağımızı görelim :)
metini ve videoları bilerek aynı başlığa koymuştum net anlaşılsın anlatılmak istenen diye yoksa videolar bölümü de mevcut,
yeni bir test ve alışılmışın dışında herkes ncap testlerine göre kaza yapmıyor ki videolar açık net yan kalan savrulan yolcuyu ayran gibi sarsan araçlarda mevcut açık net, perde hava yastıkları açılmayan da yada yok mu o araçlarda açılmadı koymayı mı unuttular tetikleme mi gerçekleşmedi mesele bunlar :)
metini ve videoları bilerek aynı başlığa koymuştum net anlaşılsın anlatılmak istenen diye yoksa videolar bölümü de mevcut,
yeni bir test ve alışılmışın dışında herkes ncap testlerine göre kaza yapmıyor ki videolar açık net yan kalan savrulan yolcuyu ayran gibi sarsan araçlarda mevcut açık net, perde hava yastıkları açılmayan da yada yok mu o araçlarda açılmadı koymayı mı unuttular tetikleme mi gerçekleşmedi mesele bunlar :)
yok abi test yanlış sen bilmiyon :D
Trance-R
20-08-2012, 01:22
volvo güzeldi güldüm hatta , bıraktı gitti :D
toyotayı anlamadım.
audi gitti iyice ,
mercedes iyi gibi sanki ama .
önemli olan kıstas , yolcu güvenliği tabi.
yok abi test yanlış sen bilmiyon :D
öğrenmeye çalışıyoruz :D
Ne diyorlardı Honda güvensiz mi?
Honda lar yine güvensiz kaç kişide acura var o testi geçen.
Tuning055
20-08-2012, 09:45
Bazı arkadaşlar üstteki yazıyı okumadan aracın aldığı hasara göre o iyi bu kötü demiş düz mantık... Üst taraftaki yazıda hangi araçların ne derecede oldukları yazıyor tavsiyem birde orayı okumanız...
Low-Rider
20-08-2012, 09:56
bir merco, bmw, vw 64km hızla bu hale geliyorsa ben artık birşey diyemiyorum. birde bu testleri 120-130 km hızla deneseler en azından ölüp kalıcağımızı görelim :)
64km hız ile frensiz vurmak şaka geliyor sana herhalde.
2012 model araçlar 64km hızla ne hale geliyor,120-130km hızlara gerek yok kendi araçlarımıza bakıp feyz alabiliriz.
volvo çok saglam araba ya.
kaanpoyrazoglu
20-08-2012, 10:05
Çok iyi ve doğru bir test olmuş , herhalde araçları tekrar gözden geçirecekler ve bu da tüketiciye pozitif olarak dönecektir düşüncesindeyim..
mechanic
20-08-2012, 10:09
lincoln infiniti ve volvonun davranışı güzeldi bence,
onursumer
20-08-2012, 10:10
mercedeste yan hava yastıkları falan hiç açılmyor kalması normal
volvo gene güvenlik konusunda şeklini yapmış :D
bu ne yahu kapılar kopuyor, tekerlekler kopuyor, konsol yer değiştiriyor.demekki bizim araçlarda kafadan direk vurcan :D ayrıca honda reno gibi arabalarıda merak ettim arkaya kadar giderlerdi herhalde:D
Bu tip kazalarda önemli olan arabanın ne kadar hasar aldığı değil,kaza sırasında ortaya çıkan enerjiyinin ne kadarını absorbe ettiğidir. Volvo kendini çok iyi dağıtarak sürücüyü korumuş.
paylaşım için tesekkurler.baba ma ızlettım videoları.merso da adam hayal kırıklıgına ugradı :(
Yine en iyisi bmw gibi duruyo ?
bana sorsan en ıyı merso yıne baksana kapı bukulmedı bıle :D:D dıerlerının kapı mapı pert dustu vurunca :D
bir test ya da test kuruluşunun kaynağı amerika'ysa daima şüpheyle yaklaşırım.
dünyanın en güvenli araçları alman otomobilleri ve volvo'lardır. ncap'in eşit şartlarda hemen hemen tüm araçlara uyguladığı çarpışma testleri kıyaslama için yeterli örnek teşkil eder benim için. mercedes ile toyota'nın ve renault ile audi'nin çarpışma sonucunu da bizzat incelemiştim. bizzat görmüştüm bazı şeyleri.
yazıyı okumadan yorum yapan var. evet bakınca merco dıyoruz ama o başta kalanlardan. daha farklı testlerde yapılmalı mesela köprü ayaklarına yanlamasına kayarak çarpmak gibi. bunları hangarlarda denıceklerını reel de deneseler daha çok etkili olur düşüncesendeyım
coğunda manken sol A sutuna doğru carpmış kafayı ordan acılan bır aırbag lazım:) dıreksıyon konsol hemen sağa kaymış carpma etkısıyle
Adamlar okadar test yapmışlar sonuçları sunmuşlar ama çoğu kişi için araç içindekilerin güvenliği değil aracın ne kadar az hasar aldığı önemliymiş ilginç
eski sağlam dediğimiz arabaya bak :D
dragon07
20-08-2012, 11:53
siz oraya 64km hızla hummerlada çarpsanız hummer olur size oyun hamuru frensiz çarpıyolar..
hayal kırıklıgı bnm için passat cc çok severdim...
licoln volvo hoşuma gitti merso daha iyi olabilir.
mercedes c serisinde harbiden neden 2 airbag actı
Honda lar yine güvensiz kaç kişide acura var o testi geçen.
abi, şaseler falan ortak biliyorsun değil mi :D
Low-Rider
20-08-2012, 13:47
abi, şaseler falan ortak biliyorsun değil mi :D
Honda oldu mu o güven hissiyatı kayboluyor:p
Acura ,babam gibi araba:D
Honda oldu mu o güven hissiyatı kayboluyor:p
Acura ,babam gibi araba:D
Bir ben mi arabamda güvensiz hissetmiyorum anlamıyorum :D millet pert vti lara binmekten ne hale geldi :D
Low-Rider
20-08-2012, 13:51
Accord güvenli canım,civicler tırt:p
Çarpışma esnasında alınan hasara bakarak aracın güvenli olması hakkında yorum yapmak biraz, lastik desenine bakarak lastik seçmek gibi olmuyor mu? Dışarıdan az hasar alan araba, içeridekilere daha az hasar veriyor demek değil. İçerideki yolcuların aldığı hasar daha önemli bence, keşke onu da (bölgesel alınan darbe miktarlarıyla) gösterselermiş.
Özellikle bu tip darbelerde yan-perde havayastığı açılmayan araçların içindeki mankenlerin çok daha büyük hasar aldığını düşünüyorum. Hepsinin kafası kapıya ya da a sütununa çarpıyor zaten.
multispace
20-08-2012, 14:42
kapı koptu vw nin :S vay anam ya :S:S
KorkuluRuya
20-08-2012, 14:51
S60 Tasarımındanmı ne iyi yırttı :) kral s60
;6142232']Bu tip kazalarda önemli olan arabanın ne kadar hasar aldığı değil,kaza sırasında ortaya çıkan enerjiyinin ne kadarını absorbe ettiğidir. Volvo kendini çok iyi dağıtarak sürücüyü korumuş.
Çarpışma esnasında alınan hasara bakarak aracın güvenli olması hakkında yorum yapmak biraz, lastik ebadına bakarak lastik seçmek gibi olmuyor mu? Dışarıdan az hasar alan araba, içeridekilere daha az hasar veriyor demek değil. İçerideki yolcuların aldığı hasar daha önemli bence, keşke onu da (bölgesel alınan darbe miktarlarıyla) gösterselermiş.
Özellikle bu tip darbelerde yan-perde havayastığı açılmayan araçların içindeki mankenlerin çok daha büyük hasar aldığını düşünüyorum. Hepsinin kafası kapıya ya da a sütununa çarpıyor zaten.
Aynen oyle mankendeki hasar durumuna bakmak lazim dagildigina deil enerjiyi baska bolumlere aktararak icerde olusan ters kuvveti olusmayi engellemek amac
tabi cok fazla esnersede kabine kadarda girebilir oda sikismaya neden olur:D
guzel test bence direk yandan darbelerle desteklenmeli ancak abd yaptigi icin guvenilriligi sarsiliyor illaki:D bunda bile bi para vardir isin ucunda..
Tiger_VTi
20-08-2012, 15:09
vw hayal kırıklığına uğratmış :S
Aynen oyle mankendeki hasar durumuna bakmak lazim dagildigina deil enerjiyi baska bolumlere aktararak icerde olusan ters kuvveti olusmayi engellemek amac
tabi cok fazla esnersede kabine kadarda girebilir oda sikismaya neden olur:D
guzel test bence direk yandan darbelerle desteklenmeli ancak abd yaptigi icin guvenilriligi sarsiliyor illaki:D bunda bile bi para vardir isin ucunda..
Çok fazla esnerse aşağıdaki gibi olur :D
gPsRbIAvDDs
A sütunu ve aracın firewall ın gerisinden itibaren, yani yolcuların bulunduğu alan mümkün olan en rijit şekilde üretilip, bunun ilerisinde kalan kısım, yani çamurluk podyaları ve şasi daha esnek malzemeden üretiliyor.
Ama siz bu esnek malzemenin çarpma yüzeyinin %10-15 i gibi ufak bir alana bütün çarpışma şiddetini uygularsanız elbette yeterli absorbeyi yapamayacaktır ve yaşam bölgesine girecektir. Sonucuda bükülen a sütunları, tavan, açılan kopan kapılar olarak geri döner haliyle. :)
Ek not, ağaca ya da direğe ortadan çarpsanız yine darbeyi engelleyecek travers, panel ya da motorun kendisi var, en azından şasi aynı yöne (içeri doğru) esneyerek kendini kapatır ve yine bir miktar absorbe edebilir, fakat bu tarz bir çarpışmada esneyecek, bükülecek darbeyi emebilecek hiç bir şey yok a sütunundan önce.
CasabLanca
20-08-2012, 15:37
yolcu kabinine en az darbeyi alan bmw olmuş
manken araç içinde hiç oynamamış resmen hava yastıkları olduğu yerde tutmuş
Çok fazla esnerse aşağıdaki gibi olur :D
gPsRbIAvDDs
A sütunu ve aracın firewall ın gerisinden itibaren, yani yolcuların bulunduğu alan mümkün olan en rijit şekilde üretilip, bunun ilerisinde kalan kısım, yani çamurluk podyaları ve şasi daha esnek malzemeden üretiliyor.
Ama siz bu esnek malzemenin çarpma yüzeyinin %10-15 i gibi ufak bir alana bütün çarpışma şiddetini uygularsanız elbette yeterli absorbeyi yapamayacaktır ve yaşam bölgesine girecektir. Sonucuda bükülen a sütunları, tavan, açılan kopan kapılar olarak geri döner haliyle. :)
Ek not, ağaca ya da direğe ortadan çarpsanız yine darbeyi engelleyecek travers, panel ya da motorun kendisi var, en azından şasi aynı yöne (içeri doğru) esneyerek kendini kapatır ve yine bir miktar absorbe edebilir, fakat bu tarz bir çarpışmada esneyecek, bükülecek darbeyi emebilecek hiç bir şey yok a sütunundan önce.
Minik bir ayrıntı, vw t3 galiba o çarpan, kasası full yüklü boş değil yani..
cabrioleter
20-08-2012, 16:58
Volvo da görünüş olarak fena saçıldı, mersonun çarpışmada geri sekmesi şaşırttı.
en sağlam çıkan bmw sanki?
bana sorsan en ıyı merso yıne baksana kapı bukulmedı bıle :D:D dıerlerının kapı mapı pert dustu vurunca :D
araç ne kadar esnerse darbeyi o kadar emer. araç dağılmalı ve çarpan gücü dağıtmalı ki yaşam alanı güvenli bir şekilde korunsun sürücü ve yolcular en az darbeyi alsın.
audi den soğudum yemine a stunu çok yamuldu daha yüksek hızdaki bir kazada araba sürücüyü yiyecek yani. en sağlam direk volvo,bmw, mercedes de gördüm bu araçla aynı paralara hatta daha fazlasına audi alanlar düşünsün artık :D
Bu amerika menşeili crash test mükemmel oldu.Sen 5 yıldız üzerinden en kötü arabaya 4 yıldız verip Ünlü markaların hepsinede 5 yıldız verirsen Euro ncap, senden bi cacık olmaz.Karşılaştırma yapabileceğin bi değer yok hepsi aynı çünkü.Bu arabaların hepsidemi sağlam? Görüyoruz ne kadar sağlam
Bu ne demek. Şu demek aslında. 2013 model C segmenti araçlar +5.000 ile +10.000 dolar fiyat zammı demek.
Slogan şu.
2013 C-Class. Daha iyi, Daha güvenli. Biz daha iyisini yapana kadar. :d
ahmet3425
22-08-2012, 00:21
testlerde en saglam bmw cıkmıs 2 ser kez izledim carpısma anında kokpitin yerinde durdugu hava yastıklarının isini tam yaptıgı tek arac bmw diğerlerinde direksiynlar kokpitler diğer tarafa kayıyor perde hava yastıkları acılmıyor bence guzel bir test firmalar biraz daha calıssın...
50 60 der geçeriz,halbuki hayati önem taşıyormuş yeni fark ettim valla :?
mercedes en iyisiydi izlediğime göre
RottingChrist
22-08-2012, 08:24
kafadan değil de kenardan darbe aldıkları için çoğu aracın test mankeni hava yastığını ıskalamış gibi gözüküyor. kafa bir yere çarpmıyor olabilir ama kamçı etkisi dedikleri boyun kırılmalarına neden olay yaşanmış gibi gözüküyor.
çık kıytırık yerden giriyorlar yahu orda hic bisey yokki bitek lastik dısında bos.. ama olmucak seyde degıl tabi. guzel ıyılestırmeler gelır.
birde su kamyonların arkalarına alcak tampon olmayanları trafıge salmasalar cok guzel olcak..
mercedes en iyisiydi izlediğime göre
Tam aksine mercedes C serisi Small overlap front test sonucuna göre en kötü sonucu almış.
yani izlenen vuruş açısına göre en az güvenli mercedes C serisi
isteyen resmi sitesinden bütün ayrıntıları ve çarpışma notlarını görebilir.
cabrioleter
22-08-2012, 14:34
çık kıytırık yerden giriyorlar yahu orda hic bisey yokki bitek lastik dısında bos.. ama olmucak seyde degıl tabi. guzel ıyılestırmeler gelır.
birde su kamyonların arkalarına alcak tampon olmayanları trafıge salmasalar cok guzel olcak..
hocam bana kalırsa hiç kıytırık değil oldukça güzel düşünülmüş bir test. sollama yaparken falan bu tip kazalar oldukça sık oluyordur eminim. şeride tam girememiş araç kesinlikle burda hasar aldığı yerden patlatacaktır.
Tam aksine mercedes C serisi Small overlap front test sonucuna göre en kötü sonucu almış.
yani izlenen vuruş açısına göre en az güvenli mercedes C serisi
isteyen resmi sitesinden bütün ayrıntıları ve çarpışma notlarını görebilir.
5 post sonra mercedes en iyisi yazacak yine biri dert etme:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.