Orijinalini görmek için tıklayınız : Karburatör'e turbo ?
kkursat01
21-08-2012, 20:47
Merhaba sevgili tech ailesi uzun zamandır kafama takılan ve danışmak istediğim bi nokta bu konu 90 model ef kasa civic kullanıcısıyım ilerleyen zamanlarda aracıma komple motor bakımı yaptıracağım rektefiye yoluna gidiceğim girmişken aracımı ileriye yönelik rektefiye etmek istedim ancak aracımı ufak bi miktarda güçlendirmek yürütmek istiyorum enjeksiyon'a çevirme yolunu da düşündüm ancak bi hayli uğraştırıcı ve maliyetli olduğunu anladım bu yoldan vazgeçtim şimdi ise turbo olayına girmeyi düşündüm bununda maliyeti nedir düzen tutarmı verim alırmıyım aracım yürümü beni tatmin edermi harcadığım paraya değermi bunları merak ettim belki aranızda deneyen veya uygulamış kullanmakta olan birisi vardır danışmak istedim cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.. :)
bosphorus34
01-09-2012, 14:26
Merhaba sevgili tech ailesi uzun zamandır kafama takılan ve danışmak istediğim bi nokta bu konu 90 model ef kasa civic kullanıcısıyım ilerleyen zamanlarda aracıma komple motor bakımı yaptıracağım rektefiye yoluna gidiceğim girmişken aracımı ileriye yönelik rektefiye etmek istedim ancak aracımı ufak bi miktarda güçlendirmek yürütmek istiyorum enjeksiyon'a çevirme yolunu da düşündüm ancak bi hayli uğraştırıcı ve maliyetli olduğunu anladım bu yoldan vazgeçtim şimdi ise turbo olayına girmeyi düşündüm bununda maliyeti nedir düzen tutarmı verim alırmıyım aracım yürümü beni tatmin edermi harcadığım paraya değermi bunları merak ettim belki aranızda deneyen veya uygulamış kullanmakta olan birisi vardır danışmak istedim cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.. :)
bende çok merak ettim güncel atıyorum.
M.degirmen
01-09-2012, 15:19
bende bekliyorum
Karbüratöre iki türlü turbo takılabiliyor, ikisinde de çözülmesi gereken sorunlar oluyor.
Birinci türde turbo karburatörden sonra takılıyor. Daha basit bir işlem oluyor, ama turbo üstünden yakıt ile karışmış hava geçtiğinden sorun oluyor ve ikinci türdeki kadar güç alınmıyor. Intercooler vs de kullanılamıyor bu yüzden.
İkinci türde turbo karbüratörden önce takılıyor. Bu daha zor bir işlem, çünkü karburatörün fazladan gelecek olan basınca göre ayarlanması gerekiyor. Zaten turbo için özel tasarlanmış karbüratörler genelde tercih ediliyor.
(Alıntı)
Yine netten okuduğuma göre karbüratör de avans tutturmak daha kolaymış.
bosphorus34
01-09-2012, 15:39
Karbüratöre iki türlü turbo takılabiliyor, ikisinde de çözülmesi gereken sorunlar oluyor.
Birinci türde turbo karburatörden sonra takılıyor. Daha basit bir işlem oluyor, ama turbo üstünden yakıt ile karışmış hava geçtiğinden sorun oluyor ve ikinci türdeki kadar güç alınmıyor. Intercooler vs de kullanılamıyor bu yüzden.
İkinci türde turbo karbüratörden önce takılıyor. Bu daha zor bir işlem, çünkü karburatörün fazladan gelecek olan basınca göre ayarlanması gerekiyor. Zaten turbo için özel tasarlanmış karbüratörler genelde tercih ediliyor.
(Alıntı)
Yine netten okuduğuma göre karbüratör de avans tutturmak daha kolaymış.
en sonunda karbüratöre nasıl turbo olur öğrenmiş olduk.
Osman Bahadır
01-09-2012, 15:45
Turbo hata kaldırmaz. Karbüratör ise motoru şöyle böyle çalışır tutan bir yakıt karışım aracı. Bu işi ucuza çözmek istiyorsunuz, anlıyorum. Ama karbüratöre turbo işi sonrasında daha büyük masraflar çıkabilir ve/veya kısa ömürlü bir sistem olur. Anlık bir fakire düşmenizde ummadığınız kırımlar yaşayabilirsiniz. Enjeksiyona çevirmesi zor bir motorunuz yok. Hatta parçası da, yapılmış örnekleri de gayet bol. Bence imkanları zorlayıp önce enjeksiyona, sonra turboya geçilmeli. Üstelik bu araç gündelik kullanılacak bir araçsa bunun kışın soğuk marşı var, düzeltmesi var, basınca bağlı değişmesi gereken avansı var vs...
Taha Fedai
01-09-2012, 16:43
Bende açıklayıcı bir cevap bekliyorum benım aracım 230.6 çift zenith karbüratör turbo olayını merakla bekliyoruz
bende bu konuyu çok araştrdım kendım renault 11 turbo hayranıyım fakat karburator turbo olayı çok sıkıntılı bır ıs ayar tutmuyor dılınde anlamak gercekten zor ıs zaten renault fabrıkası o yuzden dewam etmedı uretıme :)
alihan_27
01-09-2012, 18:17
Eski tip (ventüri sistem) lpg sistemi+ turbo ile yürütenler var. Hatta sitede vardı bir konu murat 124'e dediğim şekilde turbo uygulayan şimdi bulamadım.
Edit: Bir tane videosunu buldum http://www.techturkey.com/forum/videolar/120472-1200cc-murat-124-turbo-10psi.html
kkursat01
02-09-2012, 09:10
Çok alengirli işler bunlar gerçekten aklımdaki düşünce şu jetta ve golf lere uygulanan 0.8 bar basılıp 1.4 tsi gibi küçük bi turbo takıp hem yakıttan tasarruf hemde itelediğinde giden bişiler olmasıydı :D ama malesef çok uğraştırıcı ve maddiyata dayanan bir durum en güzeli o.b.k arkadaşımızın da dediği gibi enjeksiyon'a geçmek oda baya maliyet gerektiriyor kaderimize razı olmak kalıyor sanırım geriye :D
Çok alengirli işler bunlar gerçekten aklımdaki düşünce şu jetta ve golf lere uygulanan 0.8 bar basılıp 1.4 tsi gibi küçük bi turbo takıp hem yakıttan tasarruf hemde itelediğinde giden bişiler olmasıydı :D ama malesef çok uğraştırıcı ve maddiyata dayanan bir durum en güzeli o.b.k arkadaşımızın da dediği gibi enjeksiyon'a geçmek oda baya maliyet gerektiriyor kaderimize razı olmak kalıyor sanırım geriye :D
satılıklarda komple kit var 1800 tl
b.ustaoglu
03-09-2012, 12:11
bende de renault 11 var 1.4lt. bu konuyu bende düşünüyorum... takipteyim. inşallah aracı efsane yapıcam :)
b.ustagolu bnaa pm at sana yardımcı olurum :)
b.ustaoglu
03-09-2012, 16:37
b.ustagolu bnaa pm at sana yardımcı olurum :)
mesaj attım ama geldi mi acaba ? geçenlerde de yine bir arkadaşa öm gönderdim ancak geri dönmedi acaba mesajlarım alıcıya ulaşmıyor mu ? :confused:
Ahmet Saraçoğlu
03-09-2012, 16:37
Aynı şey eski tip turbodizeller için de geçerli mı ? Mercedes td si yada golf 1 td si gibi ,,, yani onlarda enj. Oldugunu sanmiyorum , onlarda nasi çözmüşler ayar tutmama olayını?
huseyinturk
03-09-2012, 16:38
86 model 3,18ede sıkıntısız turbo uygulanabilir o zaman zorda olsa anladığım kadarıyla? Doğrumu anlamışım?
walla turbo dızel karburatr olayını hıc duymadım benım bahsettıgım renault turbo karburator olayı
ustaoglu geldı mesajın cewap attım :)
Osman Bahadır
03-09-2012, 17:34
Aynı şey eski tip turbodizeller için de geçerli mı ? Mercedes td si yada golf 1 td si gibi ,,, yani onlarda enj. Oldugunu sanmiyorum , onlarda nasi çözmüşler ayar tutmama olayını?
Eski dizellerde durum karbüratörlü benzinlilere göre biraz daha kolay. Çünkü yakıt yine pompadan gönderiliyor ve pompa üzerinden avans da, yakıt da ayarlanabiliyor.
Karbüratörlü motora turbo uygulamak beladan başka bir şey değil.Sağlıklı bir turbo motor isteniliyorsa enjeksiyon şart oğlu şart..
b.ustaoglu
03-09-2012, 19:02
şimdi sıkıntı mı değil mi ben anlamadım :) iki tezat yorum kafamı karıştırdı :D
benzınlı turbo- karbrator olayı sıkntı ama para her kapıyı acar genelde ayar tutmaz ustasıda zordur turkyde fakat bu araclar ıcn ozel karbrtrler ekıpmanlar olması lazım ama gunluk kullanma kesınlıkle uygun deıldır
O bahsettiğin karbüratörler en az 20 yıllık.Medet ummak büyük bir hata hiç uğraşmayın milletede bakmayın emeğinize ve paranıza yazık olacak.
mannerboy
03-09-2012, 21:16
biz yaptık oldu şahin karbüratörlü turbo 1.2 bar sıkıştırma düşük..kesiklik yok çokta yakma yok. çok denemeler yaptık ama iş regülatörde bitiyo
Karbüratör ve turbo zor bir iştir.Sorduğum kimse önermiyor.Yapmak isteyen yapabilir ancak sonuçları komple motor oluyor :)
mannerboy
03-09-2012, 22:11
Enjeksiyonlu araçlarda kullanılan benzin pompası takın karbüratörlü araçların benzin otomatiği turboda besleme yapamıyor...kontaktan çalışan benzin pompası takın en az 6 barlık.ayrıca turboya uygun benzin regülatörü kullanın
en az 6 barlık pompaya ne gerek var ? illede yapılacaksa ve 0.6 bar basılacaksa teoride 1.2 bar yakıt pompası kafi kalıyor 1.2 bar depo dışı benzin pompası olmadığı için 3 barlık bir pompa fazlası ile iş görecektir.
mannerboy
03-09-2012, 22:23
en az 6 barlık pompaya ne gerek var ? illede yapılacaksa ve 0.6 bar basılacaksa teoride 1.2 bar yakıt pompası kafi kalıyor 1.2 bar depo dışı benzin pompası olmadığı için 3 barlık bir pompa fazlası ile iş görecektir.
3 barlık benzin pompası olmuyor pompalar genelde 6 bardan başlıyor 3 barda olur tabi neden olmasın senle konuştuktan sonra baya aşama kaydettik ;) iş kesin ve kesin benzin regülatöründe bitiyor
matthardy
04-09-2012, 20:28
karbüratorlu araçınız var daha ne istiyorsunuzki
weber performans karbürator + throttle body ile atmo king olursunuz.
oktaykan power drag şampiyonu oldukları sezonlardaki bütün araçları (ford taunus ve eskortlar)
bu specteydi.
öyleki escortlarda 330derece egzantrik varken rölanti sabitti.
biraz maliyetli birazda çok yakarsınız ama atmo king böyle olunuyor :D
istanbula gidip gelme şansınız varsa oktaykan powerla bir görüşün derim
kkursat01
04-09-2012, 20:51
Fiyarları ne civarda weber karbüratörlerin nasıl temin edebiliriz ?
matthardy
04-09-2012, 21:04
rakamlar uyumluluk hakkında inanin bir bilgim yok.
ama en çok kullanılan şu diye biliyorum
K726 CIVIC 84-87 equipped with 1.3 & 1.5 CVCC 12 valve 32/36 DGEV $410.31
şununda gaz tepkisinin daha iyi oldunu okumustum ama bunu genelde accordlara koyuyoralar.
K726-38 CIVIC 84-87 equipped with 1.3 & 1.5 CVCC 12 valve 38 DGES $450.31
Edelbrock 70mm throttle body'de silindir başına 350$ gibi bir rakam.
yani size söylediğim bu spec'in ortalama maliyeti ıvırı zıvırı dahil 5.000 tl'ye mal olur
kkursat01
04-09-2012, 21:22
rakamlar uyumluluk hakkında inanin bir bilgim yok.
ama en çok kullanılan şu diye biliyorum
K726 CIVIC 84-87 equipped with 1.3 & 1.5 CVCC 12 valve 32/36 DGEV $410.31
şununda gaz tepkisinin daha iyi oldunu okumustum ama bunu genelde accordlara koyuyoralar.
K726-38 CIVIC 84-87 equipped with 1.3 & 1.5 CVCC 12 valve 38 DGES $450.31
Edelbrock 70mm throttle body'de silindir başına 350$ gibi bir rakam.
yani size söylediğim bu spec'in ortalama maliyeti ıvırı zıvırı dahil 5.000 tl'ye mal olur
İşte 5 bin liraya ya swap yada enjeksiyon sistemi havada karada yapılır zaten bu sistem biraz saçma olur benim için çünkü az maliyetle bişeyler yapmam gerekiyor bu gidişlede hiçbişey yapamıcam 2 bin liraya komple enjeksiyona geçebiliyorum ama başka sıkıntılarda var işte malesef beklemedeyim şuan bakalım :) teşekkür ettim bilgiler için saolun :)
DetailEF
05-09-2012, 04:52
İşte 5 bin liraya ya swap yada enjeksiyon sistemi havada karada yapılır zaten bu sistem biraz saçma olur benim için çünkü az maliyetle bişeyler yapmam gerekiyor bu gidişlede hiçbişey yapamıcam 2 bin liraya komple enjeksiyona geçebiliyorum ama başka sıkıntılarda var işte malesef beklemedeyim şuan bakalım :) teşekkür ettim bilgiler için saolun :)
Uğraşma bence o motorla, uğraşırsan fantezi yaparsın, yap paranı koy b16a2 mis :)
kkursat01
05-09-2012, 07:16
Uğraşma bence o motorla, uğraşırsan fantezi yaparsın, yap paranı koy b16a2 mis :)
Hayaller öyle zaten adamlar amerikada kralını koyuyor hem para var hemde daha uygun işte ama bütçe bütçe yapacak bişey yok dostum :D
rakamlar uyumluluk hakkında inanin bir bilgim yok.
ama en çok kullanılan şu diye biliyorum
K726 CIVIC 84-87 equipped with 1.3 & 1.5 CVCC 12 valve 32/36 DGEV $410.31
şununda gaz tepkisinin daha iyi oldunu okumustum ama bunu genelde accordlara koyuyoralar.
K726-38 CIVIC 84-87 equipped with 1.3 & 1.5 CVCC 12 valve 38 DGES $450.31
Edelbrock 70mm throttle body'de silindir başına 350$ gibi bir rakam.
yani size söylediğim bu spec'in ortalama maliyeti ıvırı zıvırı dahil 5.000 tl'ye mal olur
Bahsi geçen 32/36 DGAV - DGES taunuslarda da kullanılan karburatördür bulunması çok kolay temizi bile bulunuyor kelebekleri sıralı çalışır bir seviye ye kadar ilk boğaz bir seviyeden sonra ikinci boğaz açılmaya başlar ekonomi ve bir nebze performansı aynı anda sunmak için tasarlanmış bir karburatördür.
Ancak 38/38 2.8 granadalardan çıkıyor kıymetli ve bulunması bir o kadar zor bir karburatör dür kelebekleri birlikte çalışır birlikte açılır birlikte kapanır performansı çok iyidir.Şayet temiz bir 38 lik bulabilirse arkadaş mükemmel olur.
evolander
05-09-2012, 13:06
Karbüratörle ugraşmak cidden turbolu arabayla uğraşmaktan zor
dellorto karb. bi dünya ugraştık dünya para harcadım ama olmuyor hep sıkıntı
Bence en mantıklısı güzel bir enjeksiyon sistemi + turbo ...
highpower
05-09-2012, 15:00
dost acı söylermiş sözüne sığınarak derimki parasız yürümez . araç modifiyesine girmişsin yada doyumsuz bir metresin var ikisi aynı şey çok para lazım çooook
kkursat01
05-09-2012, 19:32
dost acı söylermiş sözüne sığınarak derimki parasız yürümez . araç modifiyesine girmişsin yada doyumsuz bir metresin var ikisi aynı şey çok para lazım çooook
Aynenn öyle...
arkadasın birisi benim videoyu buraya atmış galiba.
bahsi geçen 124çü arkadaş benim.
karbüratör ve turbo olayına neden bu kadar karşısınız anlayamadım.ben 2senedir neden motor kırmadan bindim şaşıyorum doğrusu. 1200cc motor 1.5bar turbo ile hala ve hala inatla biniyorum.turbo taktıktan sonra hayata bakış açım değişti :D
herkese bi turbo şart.
benim size tek tavsiyem, motor kaputunu açınca iyi kötü bişeylerden anlıyorsanız bile girin bu işe.zaten taktıktan sonra keşfetmeye hazır bir dünya sizi bekliyo olacak.
ama 'ben kaputu açınca bi çuval civata görüyorum' diyorsanız bu işe hiiiiç girmeyin.çok zor bişey değil. :)
alihan_27
11-09-2012, 22:06
arkadasın birisi benim videoyu buraya atmış galiba.
bahsi geçen 124çü arkadaş benim.
karbüratör ve turbo olayına neden bu kadar karşısınız anlayamadım.ben 2senedir neden motor kırmadan bindim şaşıyorum doğrusu. 1200cc motor 1.5bar turbo ile hala ve hala inatla biniyorum.turbo taktıktan sonra hayata bakış açım değişti :D
herkese bi turbo şart.
benim size tek tavsiyem, motor kaputunu açınca iyi kötü bişeylerden anlıyorsanız bile girin bu işe.zaten taktıktan sonra keşfetmeye hazır bir dünya sizi bekliyo olacak.
ama 'ben kaputu açınca bi çuval civata görüyorum' diyorsanız bu işe hiiiiç girmeyin.çok zor bişey değil. :)
Videoyu koyan benim. Konuya yazdığınız iyi oldu. Şu önyargıları yıkabilirseniz iyi olur.
Ben kartalda gördüm aynı sistemi, eski tip lpg+turbo ama karbüratör yoktu. El yapımı emme manifolduyla gaz kelebeği takmış. Turbo emişinden vermiş lpgyi adam yengeç gibi yan yan gidiyordu :D
Hava yakıt oranı tuttuktan sonra bence mesele yok. Zaten eski tip motorlar olduğundan günümüz motorlarına göre sıkıştırma baya düşük(8cr gibi). Ateşleme sağlamsa sıkıntı olacağını sanmıyorum.
Videoyu koyan benim. Konuya yazdığınız iyi oldu. Şu önyargıları yıkabilirseniz iyi olur.
Ben kartalda gördüm aynı sistemi, eski tip lpg+turbo ama karbüratör yoktu. El yapımı emme manifolduyla gaz kelebeği takmış. Turbo emişinden vermiş lpgyi adam yengeç gibi yan yan gidiyordu :D
Hava yakıt oranı tuttuktan sonra bence mesele yok. Zaten eski tip motorlar olduğundan günümüz motorlarına göre sıkıştırma baya düşük(8cr gibi). Ateşleme sağlamsa sıkıntı olacağını sanmıyorum.
benim sistemde aynısı zaten. tipo mpi emme manifoldu VW 1.8 agu motor gaz kelebeği var şu anda. eski sistem anam babam lpg mevcut.ateşleme sistemim tamamen orijinal.motor içi tamamen orijinal.sadece pistonların üzerini oydurdum o kadar.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/526772_10150985138788257_1030713250_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/246432_10150985140898257_1832976563_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/403474_10150998635278257_1457065075_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/598550_10150998638603257_2013939997_n.jpg
tayreep_john
14-09-2012, 14:02
bende altimaya takıcaktm turbo kimse yanaşmadı karbüratörlü diye... bütün ustalar vazgeçirmişti beni :)
peki performans karbüratörleri her karbüratörlü araca takılabiliyormu benim karbüratör sizlere ömür orjinaline o kadar para vereceğime granada , taunus veya weber'in performans karbüratörlerini alsam uyarmı usta uymaz dedi ama adamın biri benim arabada olan motoru turbolamış oda weber karbüratör kullanmış.turbo gibi bir niyetim yok zaten gidiyor araç ancak basınç farkları lpgde çok hissediyor lazım olduğunda benzine geçeyim geçmişken araç biraz daha yürüsün istiyorum..mümkünmüdür bu ?
Ben araştırmalar içerisindeydim. Geçen hafta sonuçlandı hazırladık bişiler ama kasa bulalım, ondan sonra paylaşçam ama daha önce Şaşmazda yapılmış karbüratöre turbo; inşaallah benimkide olacak :) motor hazır serviste bekliyor
Karbüratörlü çoğu araca turbo takıldığını biliyoruz.Ancak orjinalde turbolu olan karbüratörlü araçların (örneğin R5-9-11 Turbo gibi) karbüratör yapıları yüksek basınç altında çalışması için farklı oluyor.Yukarıdaki 124 sanırım sadece lpg ile çalışıyor :) Güzel fikir. Turbo uyumlu karbüratörler piyasada pek yok ve parçalarının bulunmasıda aynı şekilde sıkıntı. İleride bende turbolama gibi bir girişimde bulunurum diye aracıma takacağım karbüratörü ona göre araştırıp seçmek istemiştim.En basitinden tüm tofaşların kolayca turbolayıp sıkıntı yaşamadığı Slx karbüratöründe karar kılıp araca taktım.Ama genelinin lpg ile çalıştığını atlamışım sanırım :) Benzinde normal işini yaparken bile sıkıntılı basınç altında olsa nolur bilemiyorum.Eski sistemler başlı başına dert.Şahsi görüşüm; normalde bile ayar tutmayan bu aletler turboda benzinle binilecekse çok sıkıntı çıkaracaktır.Bu konuda takipteyim :)
tayreep_john
16-09-2012, 01:25
ozaman stock karbüratöre sıkıştırma yaparsak... piston yada turbo.... kapış pompası ve karbüratörün içi komple dağılır = ) webber yada edelbrock tarzı yüksek basınçlı karbüratörlerden aracımıza uyumluluğunu araştırmak lazım ...
Öncelikle evet ben hep lpg'de biniyorum.ancak benzinde de binilir.arasındaki tek fark yakıt ayarı birinde lpg regülatöründen ayarlanır,birinde karbüratörden(memelerden vs) ancak lpg varken NEDEN benzinde binilir karbüratörlü araca anlamış değilim. sonucta s63'e biniyo değiliz. :D
ayrıyeten tabiki sonradan turbolu aracın sıkıntısı çıkacak.
'''ben turbo bi araç yapayım,yolda herkesle oynaşayım,ama hortum patlamasın,hararet yapmasın,knock olmasın,tel kopmasın,şaft bozulmasın,yağ eksiltmesin vs vs vs ''' böyle bişey yok arkadaşlar.malesef yok.ben herşeyiyle kendim ilgileniyorum, tamir ediyorum.benim mesleğimde bu işim de bu aşkım da bu.
kkursat01
18-11-2012, 21:09
Öncelikle evet ben hep lpg'de biniyorum.ancak benzinde de binilir.arasındaki tek fark yakıt ayarı birinde lpg regülatöründen ayarlanır,birinde karbüratörden(memelerden vs) ancak lpg varken NEDEN benzinde binilir karbüratörlü araca anlamış değilim. sonucta s63'e biniyo değiliz. :D
ayrıyeten tabiki sonradan turbolu aracın sıkıntısı çıkacak.
'''ben turbo bi araç yapayım,yolda herkesle oynaşayım,ama hortum patlamasın,hararet yapmasın,knock olmasın,tel kopmasın,şaft bozulmasın,yağ eksiltmesin vs vs vs ''' böyle bişey yok arkadaşlar.malesef yok.ben herşeyiyle kendim ilgileniyorum, tamir ediyorum.benim mesleğimde bu işim de bu aşkım da bu.
Üstad, biz şimdi kendi orjinal emme manifoldumu ve gaz kelebeğimi kullanarak bir turbo olayına girebilirmiyiz? benim aracımda da eski sistem lpg var ve karbüratöre hiç gerek yokmuş lpg de sadece kelebek olsa yeterliymiş bunu bütün karbüratörcüler söylüyor eğer gerçekten bu sistem oluyorsa ve benim aracımda bunu kadırırsa 1.4 motora(90hp) turbo olayına girsem kaç bar basarsam sorunsuz bi şekilde binerim ve aldığım güç ne olur bi tahmininiz varmıdır ?
kkursat01
18-11-2012, 21:11
ayrıca bu sizin araçta intercooler varmı yoksa direk turbo olayına girip devam mı ediosunuz ?
TolgaCtk
18-11-2012, 21:33
Öncelikle evet ben hep lpg'de biniyorum.ancak benzinde de binilir.arasındaki tek fark yakıt ayarı birinde lpg regülatöründen ayarlanır,birinde karbüratörden(memelerden vs) ancak lpg varken NEDEN benzinde binilir karbüratörlü araca anlamış değilim. sonucta s63'e biniyo değiliz. :D
ayrıyeten tabiki sonradan turbolu aracın sıkıntısı çıkacak.
'''ben turbo bi araç yapayım,yolda herkesle oynaşayım,ama hortum patlamasın,hararet yapmasın,knock olmasın,tel kopmasın,şaft bozulmasın,yağ eksiltmesin vs vs vs ''' böyle bişey yok arkadaşlar.malesef yok.ben herşeyiyle kendim ilgileniyorum, tamir ediyorum.benim mesleğimde bu işim de bu aşkım da bu.
Hocam maliyetini söyleyebilirmisiniz?
kadioglu
18-11-2012, 21:44
Matnta 400 ler ilk enjeksiyonlu üretilip randıman alamayınca karbüratöre dönülmüştür.Rally lerdede o karbüratörlü halleriyle bayağı bir başarı yakalamışlardır.Karbüratör + turbo gayette olur.Arkadaşın da dediği gibi iş memede bir de yanılmıyorsam karbüratörün boyutuyla ilgili.Mesela 1.4 bir araca 2.0 karbüratörü takmak gerekebilir.
Bir de sadece lpg ile kullanılan bir araçta karbüratör olmasada olur bu doğrudur ama soğuk havalarda bir aracın direk lpg ile çalışması zor bir iş.Tabi çok soğuk havalarda motor ısınana kadar lpg ekonomik değildir.
kkursat01
18-11-2012, 21:47
Matnta 400 ler ilk enjeksiyonlu üretilip randıman alamayınca karbüratöre dönülmüştür.Rally lerdede o karbüratörlü halleriyle bayağı bir başarı yakalamışlardır.Karbüratör + turbo gayette olur.Arkadaşın da dediği gibi iş memede bir de yanılmıyorsam karbüratörün boyutuyla ilgili.Mesela 1.4 bir araca 2.0 karbüratörü takmak gerekebilir.
Bir de sadece lpg ile kullanılan bir araçta karbüratör olmasada olur bu doğrudur ama soğuk havalarda bir aracın direk lpg ile çalışması zor bir iş.Tabi çok soğuk havalarda motor ısınana kadar lpg ekonomik değildir.
Memleket adana olunca sıkıntı yok ist. ankara olsa neysede bize heryer miami biliosnuuz :D
kadioglu
18-11-2012, 22:06
Aslında Adana da rahat yaptırman lazım istediklerini kardeş.Ama eski usta bulman gerekiyor senin :)
kkursat01
18-11-2012, 22:07
Aslında Adana da rahat yaptırman lazım istediklerini kardeş.Ama eski usta bulman gerekiyor senin :)
Adanada bi usta var kasım herkes biliyor aslında tüm avrupa araçları o yaptı ama işte karbüratör olayında iş değişiyor bir danışmam gerek :) muratjet abimiz yazsaydı bi aslında kafamda az çok şekillenirdi bişeyler..
tofaşta lpg+turbolu 1.5 sene 10 psi basınçla bindim sadece denemek içinde 1 hafta benzinde bindim o bir hafta tüm 1.5 seneye bedeldi :icon_tup:
kadioglu
18-11-2012, 22:36
Üstad, biz şimdi kendi orjinal emme manifoldumu ve gaz kelebeğimi kullanarak bir turbo olayına girebilirmiyiz? benim aracımda da eski sistem lpg var ve karbüratöre hiç gerek yokmuş lpg de sadece kelebek olsa yeterliymiş bunu bütün karbüratörcüler söylüyor eğer gerçekten bu sistem oluyorsa ve benim aracımda bunu kadırırsa 1.4 motora(90hp) turbo olayına girsem kaç bar basarsam sorunsuz bi şekilde binerim ve aldığım güç ne olur bi tahmininiz varmıdır ?
Orjinal gaz kelebeğin demek orjinal karbüratörün demek.Zaten mikser daraltıyor senin boğazı.Yani makul olan sadece gaz kelebeği içinse hurda büyük bir karbüratör takmak.Ama gaz teli bağlantısı üzebiliyor.
Ne kadar basınç uygulayacağın ise pistonları değiştirip değiştirmemene bağlı.Pistonları değiştirmeden üzerindeki karbüratörle ve küçük bir turbo taktığını varsaysak yarım bar bile fazla gelebilir.Ben böyle durumlarda basit atmosferik yüklemeyi tercih ve tavsiye ederim.Eğer rektifiye olacaksa silindir 1.6 ya honlanıp açık filtre egsoz filan daha sağlıklı olur.Ve daha masrafsız.Öbür türlü sağlıklı turbo uygulaması bayağı bir maliyetli olur.
Aslında 1.6 opel mantaya turbo uygulaması konusu vardı.Sorularına cevaplar orada var.Bir gözatmanı tavsiye ederim.
kadioglu
18-11-2012, 22:39
tofaşta lpg+turbolu 1.5 sene 10 psi basınçla bindim sadece denemek içinde 1 hafta benzinde bindim o bir hafta tüm 1.5 seneye bedeldi :icon_tup:
Taktığın turbo küçüktür herhalde.Benim galant 11 psi da oldukça iyi gidiyor.10 psi .75 filan bara denk gelir ki gerekli işlemler yapılmamışsa üzer motoru.
kkursat01
18-11-2012, 22:44
Orjinal gaz kelebeğin demek orjinal karbüratörün demek.Zaten mikser daraltıyor senin boğazı.Yani makul olan sadece gaz kelebeği içinse hurda büyük bir karbüratör takmak.Ama gaz teli bağlantısı üzebiliyor.
Ne kadar basınç uygulayacağın ise pistonları değiştirip değiştirmemene bağlı.Pistonları değiştirmeden üzerindeki karbüratörle ve küçük bir turbo taktığını varsaysak yarım bar bile fazla gelebilir.Ben böyle durumlarda basit atmosferik yüklemeyi tercih ve tavsiye ederim.Eğer rektifiye olacaksa silindir 1.6 ya honlanıp açık filtre egsoz filan daha sağlıklı olur.Ve daha masrafsız.Öbür türlü sağlıklı turbo uygulaması bayağı bir maliyetli olur.
Aslında 1.6 opel mantaya turbo uygulaması konusu vardı.Sorularına cevaplar orada var.Bir gözatmanı tavsiye ederim.
Bir göz atarım şimdi cevapların için teşekkür ederim.. :) bu arada aracınız gerçekten çok güzel kocaman maşallah :)
Aslında kafamdan geçen orjinal haliyle ufak çapta birşeyler yapmak yani nebiliyim 1.2 tsi motorun basıncı zaten az o basınçla bile araba iyi yürüyor ona benzer birşeyler yapabilirmiyiz dedim ama bu gidişle pek mümkün gibi gördünmüyor..
Zaten motoru açtırırsam turbonun maliyetine gırtlak dolusu atmosfer yükleyebirim aracı enjeksiyon da cabası ama işki şu gel gitler olmasın :)
kadioglu
18-11-2012, 23:00
Teşekkürler :)
Şimdi 1.2 tsi ya da diğer turbo araçlar fabrikasyon turbo oldukları için motorun diğer ekipmanları turboya uygun imal edilir.Sonradan turbo uygulaması bambaşka bir şey.
Turbo bir araçta pistonlar krank şanzuman dişli oranları sıkıştırma oranı enjektörler falan filan uygundur.Turbo olmayan bir aracı bu parçalarını değiştirmezsen çok az basınç uygulamak gerekir.Bu da tatminkar bir sonuç vermez.Seninde dediğin gibi turbo uygulama fiyatına honda gibi bir arabayı çok daha sağlıklı atmosferik yükleyebilirsin.
kkursat01
18-11-2012, 23:17
Teşekkürler :)
Şimdi 1.2 tsi ya da diğer turbo araçlar fabrikasyon turbo oldukları için motorun diğer ekipmanları turboya uygun imal edilir.Sonradan turbo uygulaması bambaşka bir şey.
Turbo bir araçta pistonlar krank şanzuman dişli oranları sıkıştırma oranı enjektörler falan filan uygundur.Turbo olmayan bir aracı bu parçalarını değiştirmezsen çok az basınç uygulamak gerekir.Bu da tatminkar bir sonuç vermez.Seninde dediğin gibi turbo uygulama fiyatına honda gibi bir arabayı çok daha sağlıklı atmosferik yükleyebilirsin.
Zaten ne varsa japon araçlarında var atmo king hepsi haram beygirler bize göre deil :D bkz:kedi ulaşamadığı ete mındar dermiş :D :D
Hocam maliyetini söyleyebilirmisiniz?
Karbüratörlü olarak uygulanıp rektefiye ile beraber 3 4liraya güzel biseyler çıkar ortaya.
Ancak enjeksiyon vs işin içine girerse maliyet 2 3katına çıkar. Ki bunlar ekstra bişey harcamadan yapılacak olanlar.
Benim maliyeti sorarsanız inanın bilmiyorum. Mesela bi manifold için 550lira verdim. Enjektörler gaz kelebeği montaj vs hariç. Gerçi montaj işini tamir bakım onarım işlerini mesleğim gereği kendim yapıyorum. Ama yinede baya külfet oluyo.
boosted_pug
20-11-2012, 19:34
dostum project cars bölümünde en az 100 civarında proje wardır bunların içinde en az 60 civarı turbo projesi wardır belki daha fazla emin ol karbüratörle sıkıntısız turbo yapılabilir olsaydı ordaki araçların %70 i karbüratör ve turbo yaparlardı ne beyne gerek kalırdı nede büyük enjektöre gayetde kolay olurdu... amerikanlar karbüratör turbo olayıda çok farklı o araçların motorlarının bir silindiri bizim araçlarının 4 silindir hacmine denk geliyo yani o motorları yürütmek bizim araçların mantığından çok ama çok farklı oyüzden hiç onlar aklını karıştırmasın
şimdi şöyle bi durum war bizim araçlar zaten çift karbüratör sen illa buna karbüratör ve turbo yapıcam diyosan emme ile yine oynamak zorundasın direk oturtmak gerçekten sıkıntılı artı içinde bisürü diyafram piston incik boncuk war bi gazlıyacaksın normal giderken bi basıcaksın aracın yığılacak gitmicek pöfff küffff yapacak felan en sonunda yine emme manifoldu alıcaksın veya hala karbüratörle yürütmek istiyosan sonradan alıcağın karbüratörü motora uydurmak zorundasın ki buda emme manifoldu işi anlamına geliyo ve para demek yerinde olsam parça alır emme manifoldu ms2 beyin (piyasadaki en ucuz standalone) vs. vs. biriktirir o şekilde bu işe girerdim birde bizim araçların pistonu kolu bacağı yağ pompası felanda tofaş kadar ne ucuz nede sağlam burda yap yap diyen arkadaşların hiçbiri yarın öbürgün aracın kolmu eğer yatakmı sarar bilemez motor kırdınmı biton parada ona harcayınca zaten geriye bişi kalmıyacak ne turbo nede swap olayına para ayıramayacaksın
bendede aynı araçtan war ve tüplü performanslı bişi planlıyorum ama daha tam karar vermedim elimde ms2 beyin ve turbo olmasına rağmen kararsızım swap olayı war turbo war sc war atmosferik sohc kapak var vs. vs. gidiyo ama hangisine bakarsam bakayım en kötü 5000 tl civarında tutuyo üstü bile çıkabilir 1000 2000 tl lere turbo felan yapmak sonu hüsranla bitecek bi yolculuğa bile bile çıkmak demek
İllede karburatöre turbo yapacağım dersen avansı nasıl kontrol altına alacaksın onu şimdiden bi açıkla bize.
osman_07
11-12-2012, 20:33
karbüratör ve turbo işi ile uzunca bi süre uğraşmalarım sonucunda şahsi görüşüm uğraşılcak bi işlem gerçekten değil. ayrıyeten lpg konuşuluyo tamam lpg ile bi şekilde çalışıyor ama verilen emeğin karşılığında tatmin edici bi sonuç kesinlikle alınmıyor, gerçi güzelliğin göreceli bi kavram olduğununda altını çizeyim, sonra yok benimki şöyle iyi böyle süper diyenler olabilir, kısacası benim beklediğim gülçeri vermedi. birde en büyük sorunlardan biride yukarda OM42 arkadaşımızın söylediği gibi belirli bi süre gazladıktan sonra yüksek devirlerde avansı kontrol altın almak mümkün olmuyo..
arkadasın birisi benim videoyu buraya atmış galiba.
bahsi geçen 124çü arkadaş benim.
karbüratör ve turbo olayına neden bu kadar karşısınız anlayamadım.ben 2senedir neden motor kırmadan bindim şaşıyorum doğrusu. 1200cc motor 1.5bar turbo ile hala ve hala inatla biniyorum.turbo taktıktan sonra hayata bakış açım değişti :D
herkese bi turbo şart.
benim size tek tavsiyem, motor kaputunu açınca iyi kötü bişeylerden anlıyorsanız bile girin bu işe.zaten taktıktan sonra keşfetmeye hazır bir dünya sizi bekliyo olacak.
ama 'ben kaputu açınca bi çuval civata görüyorum' diyorsanız bu işe hiiiiç girmeyin.çok zor bişey değil. :)
allahına kurban abı cok ıyı konustun . :D:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.