PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Megane 3 ST için ses sistemi tavsiyesi



SinanATASOY
22-08-2012, 15:13
Aracım için ses sistemi düşünüyorum. Üzerindeki orjinal teybikullanacağım. Orjinl teyp ile verim, tatmin edici ses alabilirmiyim? yürüyen disko değil amacım. Camlarım kapalı olduğunda içerde temiz ve tok bir ses olsun istiyorum.

Bu araca bu tarz bir işlem yaptırmış üyeler var mı aramızda? Nereye yaptırdınız ve işçilikten memnun kaldınız mı?

painkller
22-08-2012, 15:17
Arabanızı bilmiyorum ama coaxial oval olarak kenwood, alpine Lere bakmanizi öneririm.
Özellikle media market gibi yerle gidip indirimdekilere bir göz atabilirsiniz almadan önce karar aşamasında.

cXe
22-08-2012, 23:00
çok klişe bir tabir olacak ama orjinal teyp ile verim alamazsın :) ama verim almasanda çevremde bu tür uygulamayla tatmin olan çok insan var. orjinal teyp uygulamasında 4 kanal yerine mono kullanırsan çok daha verimli olacağıda aklında bulursun(açıklamasını merak eden varsa uzun uzun anlatabilirim :) )

ön kapı hoparlörlerini teyp ten sürersin, teybin arka çıkışlarınıda deck çeviriciye girer ve deckten de mono amfiye geçersin...

SinanATASOY
23-08-2012, 06:32
Uzun anlatımı merakla bekliyorum.. Yanıt için teşekkürler..

hakan876
23-08-2012, 10:51
evet bende merak ettım net bır uzun anlatım beklıyorum cxe nıcklı arakadastan..

cXe
23-08-2012, 11:01
4 kanallı amfilere ön sağ, ön sol, arka sağ, arka sol olarak toplam 4 tane ses kablosu girmelisin. yani normal bir teyp kullansaydın 2 takım rca kablosu çekmeliydin. mono amfide ise ön yada arka fark etmez sağ ve sol olarak 2 ses kablosu çekmelisin, buda normal teypte 1 takım rca kablosu yeterli demek.

gerekli açıklamadan sonra neden verim düşüklüğü yarattığına gelirsek; deck çevirici teybin ses çıkışını 50volt gibi yüksek bir değerden 2-4 volt gibi küçük değerlere çekmeye yarar(yani rca çıkış seviyesi). genelde amfilere 4volt girmek gerekir ama deck çeviricin kaliteli değilse bunu 2volt gibi değerlere düşürür. ayrıca sen 4 kanal kullanırsan 4 kablo yarine 2 kablo çekeceğin için y kablo kullanacaksın buda 2 voltun 2ye bölünerek 1 volta inmesine sebeb olacak. amfiler güçlendiricilerdir giriş sinyalini belli bir katsayıda yükseltir, sen 4 girip 100 volt gibi bir çıkış elde ederken 1 volt girersen ancak 25 volt elde edersin(verim düşüklüğünün sebebi :) )

cXe
23-08-2012, 11:07
aslında bu yanlışlığı yapan çok sayıda montajcı tanıyorum, orjinal teyp değil pioneer teyp bağlıyor çift amfi çıkışı olduğu halde 1 takım rca çekmiş. amfiyede y kablo ile çoklayarak girmiş. noldu bizim 2 volt rca çıkışımız? 1 volta düştü...

ayrıca orjinal teybe amfi bağlamanın başka bir yöntemi daha var; forwell gibi bir kaç markada direk yüksek giriş var yani deck kullanmadan teybin ses çıkışını direk amfiye girilebiliyor. kendim kullanmadım performansını pek bilmiyorum ama rca girilmiş kadar verimli olacağını düşünmüyorum :)

hakan876
23-08-2012, 11:07
sınan bey bu arkadasın. soyledıgı sıstemı ben arabama takmam sızede tavsıyem, bu sekılde bır sey yapmamanız yonundedır.

cXe
23-08-2012, 11:19
bu arkadaş dediğin ben oluyorum sanırım? neden yapılmasın?

amfi bas hoparlör kaliteli alınır deck çevirici ile kullanılır ilerde yetersiz geldiğini düşünür ve teybini sökmeye karar verirse aynı parçalar güzel bir teybe bağlanır parada çöpe gitmez... yanlış bir durum mu var bunda?

hakan876
23-08-2012, 11:30
once arabasının.tam marka ve modelını sor arabayı tanımadan, kafandakını soyluyosun karsındakı, ınsanın kendı arabasına ne ıstedıgını de detaylı bır sekılde, ogrenmen lazzım kı ona gore yardımcı olasın. bu işi zevk işidir, herkesın dınledıgı muzık ayrıdır. ona gore hop,soylersın ona gore amp,soylenır..

cXe
23-08-2012, 11:39
arabanın marka modeli uymazsa hactback olmazsa ses sistemi yapmayacak mı :) ben daha fiyat marka yada güç hakkında birşey belirtmedim

SinanATASOY
23-08-2012, 12:05
Arkadaşlar sanırım gözden kaçtı ancak aracım Megane 3 Sport Tourer ve başlıkda mevcut bu bilgi..

cXe, bazı ustaların bilinçsizliğinden bahsetmişsin, tavsiye edebileceğin yerler var mı?

cXe
23-08-2012, 12:11
burdurda yaşıyorum ordaki usataları pek tanımam ama benden sana öneri kablolarını kendin al tabi forumdan yardım alarak, ayarları kendin yapmayı öğren kendi zevkine göre ayar yaparsın, 3. ve en önemlisi 4 kanal amfi bağlamak istersen 2 takım rca kablosu çektir.

hatta foruma danışmadan hiçbir adım atma bana kalırsa :)

SinanATASOY
23-08-2012, 12:20
Henüz bu ses sistemi konusunda emekleme çağında bile değilim. Onca aracım oldu hiç ses sistemi yapmadım yaptırmadım..

Dolayısıyla kendi başıma adım atmam mümkün değil.

Evet sevgili forumdaşlar, şu bebenin elinden bi tutun allah rızası için :)

cXe
23-08-2012, 12:26
o zaman bütçe ve beklenti safasına geçebiliriz :)

SinanATASOY
23-08-2012, 12:31
Bütçeyi maalesef aracı yeni aldığımdan çok yüksek tutamıyorum.. 500-600 liralık bir bütçe ile camlar kapalıyken doyurucu bir ses alayım. Sağır olmak istemiyorum ancak temiz ve dolgun ses istiyorum..

cXe
23-08-2012, 13:20
subwoofer koymayı düşünüyormusun? ana ünite değiştirmemektede kararlısın sanırım

SinanATASOY
23-08-2012, 13:22
Bagaja kabinli sub olacak ana ünite değişmeyecek evet.

cXe
23-08-2012, 13:40
ilk önce arabana bin ana üniteden bas ve tizleri sonuna kadar kıs ve müziğin son sesini aç, basları hiç yükseltme tizleri yavaş yavaş yükselt. (tabi bu işlemi yaparken fader ayarını sadece ön kapılara ver oluşturacağın sistemde arka hoparlör olmayacak.) ses seviyesi senin için yeterli ve bozulmalar yok ise mono+bas bağlayarak en ucuz yollu şekilde hallederiz. ama baktın ki ses sana az geldi o zaman mecburen 4 kanal bir amfiye yönelip 1 takım oval yada compenant ve subwoofer ile işi halletmeye çalışırız.

not 1: 1. seçenek daha avantajlı; hem orjinal hoparlörlerinden de yararlanacaksın hemde daha verimli bir sistem olacak

not 2:500-600 liralık bütçe giriş seviyesinde bir sisteme hitap eder...

SinanATASOY
23-08-2012, 13:59
Arka kolonları neden dikkate almıyorum?

cXe
23-08-2012, 17:49
arka kolanların ses çıkışı deck çeviriciye girecek oradanda amfiye...

SinanATASOY
23-08-2012, 18:09
Bas sonuna kadar kısık tiz sonuna kadar kısık son ses açınca fena değil dedirtecek bir ses aldım..

cXe
23-08-2012, 18:32
tizleri açınca bozulma olmaz ses seviyesi biraz daha yükselir...

o zaman 1. seçeneği uygularız yani mono+bas. çift 30 cm yapmayı düşünür müsün yoksa tek bas yeterli mi

SinanATASOY
23-08-2012, 18:59
Tek bas yeterli de ilerde component ile sistemi geliştirmeye karar verirsem diye mono amfi çok mantıklı olmaz sanki.. Giriş seviyesi bi 5 kanal yanında bi sub nasıl olur?

cXe
23-08-2012, 19:16
5 kanal da fena olmaz ama genelde güçleri düşük kalıyor, yeterli güce sahip 5 kanallar 350 tl nin üstünde...

350 5 kanal amfiye verip sistemi genişletene kadar ölü yatırım yapacağına 250 verip mono kullanmak ileride ihtiyaç olduğunda 100-150 daha verip 4 kanal amfi alabilirsin... 3 aşağı 5 yukarı maliyeti aynı olacak ama mono alıp sesin sana yeterli geldiğini (hatta benim gibi fazla geldiğini bile düşünebilirsin) düşünüp daha az maliyetle işe son verebilme ihtimalin var...

hatta ve hatta şimdi mono nu alırsın basını bağlarsın, baktın ileride müzik sesi yetersiz kalıyor ana üniteni değiştirir arabadaki 4 hoparlörüde aktif edersin. ayrıca ana ünite değiştiği için hoparlörlere giden güç artacak ve herbir hoparlör şimdikinden daha canlı çalacak...

cXe
23-08-2012, 19:32
ben sana bir plan program yapayım artılarını eksilerini kendin karar verirsin...

1- mono+bas al ve deck çevirici ile arabana bağla
2- baktın ki ses seviyesi yetersiz geldi ana üniteni değiştir ve orjinal hoparlörlerini kullan
3- hala ses seviyesi istediğin seviyede değilse ana ünitedeki hoparlör aktif kalır bunların üstüne ekstradan 4 kanallı amfi bağlayıp 2 takım compenant yada 2 takım oval bağlarsın
4- 8 hoparlörden sonra ses seviyesi iyice artıp subwooferı bastırsa mono amfi kullandığın için 2.bası bağlama şansın olur
5- bence yeter artık :) bu ses seviyesinden sonra görüntü sistemlerine geçer ve arabanda merco da bmw de olmayan bir eğlence paketine sahip olursun(tablet pc li internet bağlantılı bir eğlence paketi...)

yazdığım şekilde seviye seviye gidersen hem sana ne seviye yeterli geldiği anlama imkanın daha açık olur hemde azar azar para ödediğin için mali açıdan daha rahat olursun

SinanATASOY
23-08-2012, 20:07
Öncelikle ana üniteyi değiştirmeyi düşünmüyorum, teyp ve ekran ayrı yerde *****. Birde kumanda kolu var direksiyonda.. Şimdi ana ünite için alternatifler kısıtlı.. Necvox Navigold gibi sevmediğim sistemler var orjinal sistemin yerine uyan.. Görüntüde ise orjinallikten yanayım..

5 kanalın gücü yetersiz dedin, bu durum 4 veya 6 kanallarda nasıl?

cXe
23-08-2012, 20:28
5 kanal amfi için 3 takım rca çekmen gerek orjinal ana ünite ile 4 kanaldan da verimsiz bir sistem olur... 4 kanallı alırsan 2 takım hoparlör + sub bağlarsın ama bu seferde mono amfiye kıyasla daha güçsüz bir sub seçmen gerekecek

hepsinin artıları var eksileri var, ana ünite ise başlıca bir engel... o nedenle bazı şeylerden feragat etmelisin...

SinanATASOY
23-08-2012, 20:40
Anladım, biraz daha araştıralım bakalım.. Yardımların için teşekkür ederim.. Birşeyler buldukça sorarım :)

cXe
23-08-2012, 21:05
yardım edebildiysem ne ala :)

SinanATASOY
24-08-2012, 06:26
İyi kötü fikir sahibi olabildim.. Üzerinden bir gece geçince 1 takım component almanın da uzun vadede daha sağlıklı olacağı düşüncesine kavuştum..
İş kaldı uygun ama iş görecek güzel bir amfiye karar vermeye..

SinanATASOY
24-08-2012, 09:04
Bir adım ileri taşıyalım nasıl olsa fikir üretmek bedava :)

Ana üniteyi değiştirmek istemiyordum çünkü üstteki bilgi ekranını kullanmak işime geliyor. Necvox Navitec gibi dandik çin malı sistemleri de arabama takmam. Bir kaç arkadaşımda var, sıcakta ayrı dert soğukta ayrı dert. USB'yi okumasını geçtim açılması saatler sürüyor neredeyse. Neyse amacım zaten bunları tartışmak değil.

Araştırırken Teyp çerçevesine rastladım. Üst ekrandan vazgeçersem bu çerçeve ile güzel bir ana üniteye sahip olabilirim.

NEXT OTO RENULT MEGANE 3 TEYP ÇERÇEVESİ - Kablo & Aksesuar ve Araç Elektroniği Ürünleri sahibinden.com'da - 75679851 (http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-elektronik-oto-arac-next-oto-renult-megane-3-teyp-cercevesi-75679851/detay)

ancak sadece linkteki ürünü bulabildim. Hiç bir alternatif satıcı olmaması enteresan.

Gelelim asıl soruya, direksiyon kumandası ile uyumlu ana üniteler var mı? Nasıl bulabilirm onları?

Uyumlu var ama hoşuma gitmediyse kolu çalıştıracak modül nasıl bulabilirim?

anaüniteyi kullanmak için bir sürü çevirici vs. kullanmaktan da kurtulmuş olurum böylelikle.

cXe
24-08-2012, 10:41
necvox la falan uğraşmam dersen pioneer jvc gibi markalara yönelebilirsin.

direksiyon kumandası ile uyumlu ünite dediğin aslında o çevirici aparatın kutu içeriğine dahil olmuş hali :) çoğu insan sizin gibi direksiyon kumandasından feragat etmek istemiyor ama bence çok da lazım değil, uzaktan kumanda bana yetiyor açıkcası... o nedenle illa ki direksiyon kumandam olsun derseniz çevirici kullanırsınız.

SinanATASOY
24-08-2012, 11:57
necvox la falan uğraşmam dersen pioneer jvc gibi markalara yönelebilirsin.

direksiyon kumandası ile uyumlu ünite dediğin aslında o çevirici aparatın kutu içeriğine dahil olmuş hali :) çoğu insan sizin gibi direksiyon kumandasından feragat etmek istemiyor ama bence çok da lazım değil, uzaktan kumanda bana yetiyor açıkcası... o nedenle illa ki direksiyon kumandam olsun derseniz çevirici kullanırsınız.

Peki o çeviriciyi nerden temin edebilirim? Teyp çerçevesi de gerekiyor..

direksiyon kumandası alışkanlık meselesi, insan rahata çabuk alışıyor.. Bende fena alıştım..

Peki ana ünite alırken olmazsa olmaz dikkat etmem gereken nokta nedir?

cXe
24-08-2012, 15:35
çerçevede ve çeviriciyi internetten bulabilirsin. googleye yazıp aratırsan daha rahat bulursun birkaç oto hifi dükkanı net üzerinden alış-veriş yapıyor.

ana ünite seçiminde ilk dikkat etmen gereken nokta nasıl bir ses istediğin. mesela alpine doğal seslerde çok iyi ama basları çoğu insana eksik kalıyor, pioneer ise bas seslerin ve elektronik seslerde çok iyi ama doğal seslerde alpine kadar kaliteli değil.

HkN
24-08-2012, 19:28
İstanbul-Şirinevlerde adres vereyim. Bence bir görüş (çok uzak değil sana en azından)

Görüş ona göre o bütçeye işini gören sisteler rahat kurulur.


Burdur'lu arkadaşıma katılıyorum bende çok katil bir şekilde sistem bağlayanlar gördüm :)

SinanATASOY
24-08-2012, 21:52
Bugün Şirinevler Aktepe Sound'u ziyaret ederek sistemimi kurdurdum.. Bütçeyi biraz arttırarak ses olarak beni son derece memnun eden bir sistem kurduk..

2 mid component takım JBL 160/55w
Xetec 1000/250w Sub
Edison 5 kanal amfi

Ana ünite şimdilik orjinal kaldı..

cXe
24-08-2012, 22:11
hayırlı olsun :) xetec sub nasıl tavsiye eder misin jbl den farkı yok gibi sanki? bu arada componentler nereye montaj edildi?

Ranthor
24-08-2012, 22:17
Orjinal teyp kullaniyorum subaruda, cok memnunum. Ki ben sub da kullanmiyorum.
Bir de mp3 calsa keske..

SinanATASOY
24-08-2012, 22:40
hayırlı olsun :) xetec sub nasıl tavsiye eder misin jbl den farkı yok gibi sanki? bu arada componentler nereye montaj edildi?

Mid'ler kapıdaki orjinal kolonların yerini aldı. Xetec ise fazlasıyla memnun etti.. Çok temiz veriyor bası boğmadan..

Bası full açtığımda eşimin yorumu " Çok güzel masajlı koltuklarımız oldu" şeklindeydi :D

cXe
24-08-2012, 22:52
olmuş o sistem o zaman :) ama ilk 1 ay fazla yorma hoparlörlerin belirli bir rodaj süresi var çünkü, seviye seviye yüklenirsin

SinanATASOY
25-08-2012, 07:07
olmuş o sistem o zaman :) ama ilk 1 ay fazla yorma hoparlörlerin belirli bir rodaj süresi var çünkü, seviye seviye yüklenirsin

Bak böyle birşeyi ilk defa duyuyorum :) Teşekkürler uyarın için.

HkN
25-08-2012, 07:42
iyi bende oraya yönlendirecektim.


Hayırlı olsun sistem :)

SinanATASOY
25-08-2012, 08:58
iyi bende oraya yönlendirecektim.


Hayırlı olsun sistem :)

Tahmin etmedim değil :) Teşekkür ederim..

levent
25-08-2012, 14:12
orj ana ünitesine laf edenlere bi belirteç olsun, piyasadaki orj ana üniteler arasında en iyilerden bir tanesi megane'ın ünitesi :)

TurboJDM
27-08-2012, 00:33
bu megane ana üniteler clio grand tour 2011de kullanılanla aynımı?

levent
27-08-2012, 01:15
bu megane ana üniteler clio grand tour 2011de kullanılanla aynımı?

fotolardan aynı gibi görünüyor dış görünüş ancak çıkış güçlerinde farklılık olabilir bir ihtimal

TurboJDM
27-08-2012, 01:33
fotolardan aynı gibi görünüyor dış görünüş ancak çıkış güçlerinde farklılık olabilir bir ihtimal

orjinalini bozmayayım genede zaten satma düşüncem varda aracı yoksa bunu 1 sene önce söyleselerdi yapardım. :)

SinanATASOY
28-08-2012, 10:44
Ben şu an Orjinal ana ünite ve yaptığım sistem ile son derece memnunum. Max ses seviyesi olan 32 ancak açabildiğim 22-23. Sonrasında sesi bozmamasına rağmen kulağımı zorluyor.

cXe
28-08-2012, 11:11
ayarlarında hata var o zman kardeşim 32 ye kadar çok bozulma olmadan açabilmen lazım aslında

SinanATASOY
28-08-2012, 11:40
ayarlarında hata var o zman kardeşim 32 ye kadar çok bozulma olmadan açabilmen lazım aslında

Bozulma olmuyor zaten, fazla geliyor ses..

Ancak yine de ben bu işte ustayım diyen varsa seve seve ayarları kontrol ettirmek isterim..

Falmor
28-08-2012, 11:51
Gelelim asıl soruya, direksiyon kumandası ile uyumlu ana üniteler var mı? Nasıl bulabilirm onları?

Uyumlu var ama hoşuma gitmediyse kolu çalıştıracak modül nasıl bulabilirim?

anaüniteyi kullanmak için bir sürü çevirici vs. kullanmaktan da kurtulmuş olurum böylelikle.

Alpine marka ana ünite kullanıyorum ve ebay üzerinden aldığım adaptör yardımıyla direksiyon kumandam aktif.Üstteki bilgi ekranında ise Renault yazıyor.Ben 9880 modelini kullanıyorum,9855 lerde ekran çıkışı da mevcut olması lazım.Bilgilerin bir kısmını aracın orjinal bilgi ekranından da gösterebiliyor.İlerde sisteminizi geliştirmek isterseniz düşünebilirsiniz.

cXe
28-08-2012, 11:53
ben yanlış okumuşum uyku sersemi :) ayar işi aslında birazda kulak zevkine dayanıyor, misal ben sert vuran basları sevmem bana uğuldama yaratacak 30-40 Hz arası baslar lazım ama senin kulak zevkin tam tersi olabilir... o nedenle en güzeli bu işin teknik mantığını öğrenip kendi zevkine göre ayar yapmak

SinanATASOY
28-08-2012, 12:06
Alpine marka ana ünite kullanıyorum ve ebay üzerinden aldığım adaptör yardımıyla direksiyon kumandam aktif.Üstteki bilgi ekranında ise Renault yazıyor.Ben 9880 modelini kullanıyorum,9855 lerde ekran çıkışı da mevcut olması lazım.Bilgilerin bir kısmını aracın orjinal bilgi ekranından da gösterebiliyor.İlerde sisteminizi geliştirmek isterseniz düşünebilirsiniz.

Hemen araştıracağım.. Teşekkür ederim.


ben yanlış okumuşum uyku sersemi :) ayar işi aslında birazda kulak zevkine dayanıyor, misal ben sert vuran basları sevmem bana uğuldama yaratacak 30-40 Hz arası baslar lazım ama senin kulak zevkin tam tersi olabilir... o nedenle en güzeli bu işin teknik mantığını öğrenip kendi zevkine göre ayar yapmak

Ben Amfinin ayarlarını gösteren bir resim çekeyim, neyin ne olduğunu burdan öğrenelim en güzeli..

cXe
28-08-2012, 13:39
siz yeterki isteyin gerekirse yeni konuda açıp daha detaylı şekilde anlatmaya çalışırım, işine yarayacak çok insan vardı :)

SinanATASOY
30-08-2012, 18:55
Yapılan ayarların resimleri ektedir. Bir de birşey daha sormak istiyorum, araca binişimde tesisata ilk elektrik geldiğinde kolonlar patlayarak açılıyor. Normal mi?


http://s9.postimage.org/6eqausvdp/IMG_1777_1.jpg

http://s10.postimage.org/5czbguv7b/IMG_1778_1.jpg

cXe
30-08-2012, 19:04
resimler görülmiyor. o ses amfiden amfiye değişiyor sanırım, bende de ilk çalıştırmada değilde son sesi açıp şarkı değiştirdiğimde pat diye ses geliyor ama kısık seviye müzik dinlerken hiç yapmıyor. geçende bir ilan vardı o sesi engellemek için aparat takıyorlarmış ama masraf etmeye değeşecek bir durum değil bence

SinanATASOY
30-08-2012, 19:16
http://s9.postimage.org/6eqausvdp/IMG_1777_1.jpg

http://s10.postimage.org/5czbguv7b/IMG_1778_1.jpg

ilgili linkten görebiliyormusun?

cXe
30-08-2012, 21:32
şöyle anlatayım;

lpf alçak geçiren filitre demektir, bunu kullanırsan sadece bas sesleri duyulur. lpf yi subwoofer da kullanman gerek, şahsen ayarını 80 Hz civarlarında tutuyorum. ayarı yükseltirsen baslar daha sert, azaltırsan daha yumuşak olur.

hpf ise yüksek geçiren filtredir, bunu kullanırsan bas seslerini duyamazsın. bas sesleri hoparlörlere gitmezse daha temiz ve yüksek müzik sesi alırsın o nedenle bunun ayarınıda 300 hz gibi seviyelerde tutmalısın, çok fazla yükseltirsende müzikde aradaki bazı tonlar kaybolacaktır.

gain kazanç demektir. kazanç teknik olarak voltmetre yardımı ile ayarlanabilir ama fazla önermiyorum, kulak ile dinleyerek sesde bozulma olmayacak şekilde en yüksek ayarda tutulmalıdır.

SinanATASOY
31-08-2012, 10:34
Vermiş olduğun değerli bilgiler için teşekkür ederim.. İlk fırsatta biraz oynayacağım..

cXe
31-08-2012, 14:48
pük nokta; ayar yaparken ana üniteden fader ve balance ayarlarını kullarak her hoparlörün sesini ayrı ayır dinleyerek yapmanı öneririm :)

SinanATASOY
31-08-2012, 18:39
pük nokta; ayar yaparken ana üniteden fader ve balance ayarlarını kullarak her hoparlörün sesini ayrı ayır dinleyerek yapmanı öneririm :)

Aynen dediğin şekilde yaptım, şu an çok daha düzgün bir sese sahibim.
Biraz da googledan araştırma yaptım ne nasıl olmalı diye. Misal Bass Boost mümkünse 6 db nin üzerinde olmamalı, 2 db ayarlanabiliyorsa iyidir, mümkünse 0 olsun yazıyordu, bende 12 db ayarlamışlar. Sonra bassı tizi 0 a getirip önce sub'a sonra arka midlere sonra ön midlere ayar yaptım..

Belki daha geniş bir zamanda daha ince bir ayar yaparım ama bu haliyle bile çok keyifli oldu.. En azından HPF'in LPF'in switchlerin vs. mantığını çözdüm..

cXe
01-09-2012, 01:38
db lerin mantığınıda vereyim o zman :)

hpf lpf frekans dedik ya işte o db ayarlarıda frekansın ne kadar keskin yada yumuşak kesileceğini belirliyor. misal 80 hz de 12 db ile kes demek; 90hz sinyal gelince 30volttan 10volta düşmek, 3db ile kes demek 90 hz sinyal gelince 20 volta düşmek gibi... (rakamlar hayalidir gerçeği tutmaya bilir maksat misal vermek :) )

murat_ileri
06-09-2012, 00:57
Orjinal teyp kullaniyorum subaruda, cok memnunum. Ki ben sub da kullanmiyorum.
Bir de mp3 calsa keske..

bugüne kadar oem teyp ve hoparlörlerle bir çok araca sistem kurdum aynı araca dünya para döküpte o kaliteyi alamayanlar oldu , ya bende keramet var yada millet bol keseden anca sallıyor:beuj:

Dou
06-09-2012, 01:43
Megane 3 lerin ana ünite fabrikasyon araçlara göre başarılı mıdır orasını bilmiyorum ama fabrikasyon ana üniteli bir araçta verim almak güç.

Gerçi bu kulağınızın beklentisiyle %100 alakalı bir şey.

ruudvan
06-09-2012, 01:44
db lerin mantığınıda vereyim o zman :)

hpf lpf frekans dedik ya işte o db ayarlarıda frekansın ne kadar keskin yada yumuşak kesileceğini belirliyor. misal 80 hz de 12 db ile kes demek; 90hz sinyal gelince 30volttan 10volta düşmek, 3db ile kes demek 90 hz sinyal gelince 20 volta düşmek gibi... (rakamlar hayalidir gerçeği tutmaya bilir maksat misal vermek :) )

yazı ıcın tesekkurler ama bıraz daha degısık anlatıyım.
80 hz de 12 db ıle kesersen kesım sert olur ses anlık kesılır
mısal movıe makerda foto duzenlerken 1ncı fotodan 2ncı fotoya gecıs gıbı ani olur
80 hz de 0db ıle kesmek demek de hanı bazı aracların iç ışıkları yavaş yavaş kararıyorya aynen o sekılde yumusak keser.

kısacası 12 db ıle dınlenıcek de muzık vardır 0 db ılede.tamamen tarz meselesı.

murat_ileri
06-09-2012, 03:04
Megane 3 lerin ana ünite fabrikasyon araçlara göre başarılı mıdır orasını bilmiyorum ama fabrikasyon ana üniteli bir araçta verim almak güç.

Gerçi bu kulağınızın beklentisiyle %100 alakalı bir şey.

bir sisteme egerki sub ekleyecekseniz illaki bunun için bir ses işlemcisi kullanmanız gerekli, genel anlamda megane 3 st lerde gerçekten çok iyi bir kombinasyon uygulanmış ( renaultun bugüne kadar yaptığı en iyi iş) bu sisteme sadece convertör ile müdahale edilebileceği gibi daha geniş yelpazede de sistem geliştirilebilir.

cXe
06-09-2012, 11:09
yazı ıcın tesekkurler ama bıraz daha degısık anlatıyım.
80 hz de 12 db ıle kesersen kesım sert olur ses anlık kesılır
mısal movıe makerda foto duzenlerken 1ncı fotodan 2ncı fotoya gecıs gıbı ani olur
80 hz de 0db ıle kesmek demek de hanı bazı aracların iç ışıkları yavaş yavaş kararıyorya aynen o sekılde yumusak keser.

kısacası 12 db ıle dınlenıcek de muzık vardır 0 db ılede.tamamen tarz meselesı.

örnek çok iyi oldu, heryerde bu örneği veririm artık :D :D :D

hakan876
07-09-2012, 01:50
her calan muzıkte bır eksık vardır. sebebı de kayıttandır her calanmuzgın kımısının bassı fazladır kımısının tızı fazladır. kımındede ınsan sesı.degısıktır oem teyplerde konturol edemezssın mumkunu yoktur bunu sana soylemıyolar.hermuzıgın bır akısı kendıne aıt bır sahnesı vardır.. sen ne kadar amfı ılle oynarsan oyna..anca ferkans kestırısın o da o an calan muzıge aıttır. baska muzıge gecınce baska ayar ıster altın kural budur oem teyple olmaz o iş.. bastan da soyledım..bu dogrusu amma genede kullandıgın sısıtem de.sen mutlu oluyo ısen oda ayrı bırsey ben dogrusunu soyluyum. sen bil. bu yeter.bana...