PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : EGT değerleriniz nedir beyler?



Hakan Girginer
23-08-2012, 21:30
Gördüğünüz normal ve maksimum EGT değerleri nedir?

Ben normal kullanımda 560 - 620, 130 üzeri hızlarda 720 - 760, boost altında maximum 814, uzun tırmanışlarda ise 750 - 800 C civarı görüyorum.

Genelde 700 - 710 C arasında kalmayı çok seviyor motor. O da 120 - 130 km/h civarında sabit hızda oluyor.

Cruise AFR ise 15,2 gibi.

GC8 GT
23-08-2012, 21:43
EGT degerlerini karsılastırmak icin sensorun tam olarak nereye montajlandıgını ve göstergenin markasınında belirtilmesi gerekir diye dusunuyorum. Benim turbonun kıcından 1 karış sonra, down pipe nın uzerinde. 5. vites 80-100 km hızlarda, 300 derece civarında. Yokus cıkarken 400-450. Gazlarken 4ün sonunda 227km/h hızda ise 700 Derece falan. 5.viteste hiç sıkmadım sıksam Cok daha da artar,

Hakan Girginer
23-08-2012, 21:53
Benim sensör, collectorden yaklaşık 40 Cm kadar geride.
Ancak, bende ısı emecek ya da dağıtacak bir turbo yok. Headers da collectora kadar sarılı durumda.

O yüzden konum itibarı ile farklı olsa da, downpipe üzerindeki bir sensörden pek farkı yok bence.

EEE
23-08-2012, 21:58
EGT degerlerini karsılastırmak icin sensorun tam olarak nereye montajlandıgını ve göstergenin markasınında belirtilmesi gerekir diye dusunuyorum. Benim turbonun kıcından 1 karış sonra, down pipe nın uzerinde. 5. vites 80-100 km hızlarda, 300 derece civarında. Yokus cıkarken 400-450. Gazlarken 4ün sonunda 227km/h hızda ise 700 Derece falan. 5.viteste hiç sıkmadım sıksam Cok daha da artar,

Benimde konum seninkyle ayni sakin kullanimda da ayniyiz gazladigimdada 600 civari bazen 700

Spook
23-08-2012, 22:16
Güzel konu, herkez yürüdüğü AFR yi kullandığı turbo ve manifold u verirse güzel bir veritabanı olabilir.

audilover
23-08-2012, 22:17
Egt o andaki kullandigim yazilima gore degisiyor 12 afr wot redline 800
11.5 afr redline 750
11.2 afr redline 720

tdipower
23-08-2012, 22:19
1.8t k04 turbo ile roll sırasında 650-700 civarı sakin kullanım 400 derecelerde geziyor. Apexi egt kullanıyoruz sensör hemen turbonun dibinden okuyor

joker
23-08-2012, 22:42
civic si da maksimum egt ne olmalıdır acaba üst limit nedir

!KO
23-08-2012, 23:31
800-850 üstü egt sıkıntı

bLackModeL
24-08-2012, 10:31
en son 500 gordum 350 ıle 500 arasında deısıyoo 4/2/1 in 1 inde baglı sensor apexi egt saatı

Maxi
24-08-2012, 22:31
sensörün takıldığı konum çok önemli
motordan uzak ise veya turbodan sonra ise egt nin düşük göstermesi gayet doğaldır
o yüzden araçlarınızda egt konumu farklı farklı yerlere takılı olduğundan kıyaslama bana kalırsa zor olacaktır.

cihazın markası modeli hiç önemli değildir
çünkü ölçülen sıcaklık derece cinsinden ölçüm konumuna göre doğrudur
doğrudur derken, gösterge düzgün birşeyse doğru ölçüm yapıyordur.

aynı noktaya 10 tane, farklı marka egt göstergesi takalım hepsinin birkaç derece fark ile aynı göstermesi gerekmektedir.

tek fark okuma hızı olabilir
bu hem cihazın kendi hızına bağlı, hemde sensörün açık-kapalı tip olması ile ilgilidir.
Açık tip egt sensörleri eksoz gazı ile direk temas halinde olduğundan haliyle daha hızlı okuma yapacaktır.
kapalı tip olanlar biraz daha sağlam yapılıdırlar ama açık tipe göre okumaları yavaş kalır.

buradaki yavaşlığı yanlış anlamamak lazım, yavaş deyince 3 senede okur demek değildir.
Kabaca açık tip egt sensörleri 0.2 saniyede cevap verirken, kapalı olanlarda olsun olsun 0.3 saniye gibiler. (response time)


bana göre egt kullanımı şu şekilde olmalı:

araçta egt var ve kullandıkça hangi durumlarda kaç derece gösterdiğini artık biliyorsunuzdur.
(çünkü egt sensörün takılma uzaklığı kadar aracın marka modeline ve hatta yazılıma görede çok değişen birşeydir)
tam gazda genelde 780-820 derecelerde olsun egt sıcaklığınız
biliyorsunuzki bu değer 850 yi hiç geçmiyor (max egt)
sizin için 850 derecenin üzeri sıkıntı demek oluyor.

yada biliyorsunuzki hiç tam gazda 720-730 dereceyi geçmediniz
artık sizin için 750 ve üzeri alarm çalması lazım

Osman Bahadır
24-08-2012, 22:56
Turbo dizel aracı atmosferik benzinli araçla karşılaştırmak anlamsız olur. Hem yakıt, hem besleme farkı var. Hatta benzinli araçları bile kendi aralarında kıyaslarken direkt enjeksiyonlularla port enjeksiyonlular arasında fark oluşacaktır. Eğer kıyas yapılacaksa veya bir aralık verilecekse en azından yakıt cinsine ve emiş beslemesine göre bir skala oluşturulmalıdır.