Ahmet Saraçoğlu
29-08-2012, 23:32
Beyler bileniniz vardır , iki senedir v8 evladımıza uğraşıyoruz zaman imkan oldukça ,,, boyadan çıktı , iç aksam yakın zamanda toplanacak ,, sıra motoru kusursuz hale getirmeye gelecek.Motor k- jetronic mekanik enjeksiyon , 5600cc v8
İlk aldığımızda kendini kaldıramıyordu araba , motor kafayı bı saga bı sola sallıyordu , bı dizi operasyondan sonra su an gücü kuvveti yerinde.Son yaptığımız değişiklikle toplamda k-jetronic sistemin yakıt-hava karistiricisini(mercedesciler kurbag diyor) , enjeksiyon ana dağıtıcısını , yakıt kütüklerini , enjeksiyon pipolarini , buji , buji kablosu , distribütör , motor zinciri , yağ pompası , devirdaim ve akla gelmeyen başka seyleri değiştirdim.(kurbag ve dağıtıcı hariç hepsi sifir , o ikisi de yurtdışından gelme LPG görmemiş)
Bu degisiklikler sonrası tek Mars'ta çalışıyor motor , yağda su suda yağ yok , gel gelelim sorunumuza....
Motor ust kapaklarından solda olandan hava filtresine bir boru geliyor.Oradan feci bi üfleme var.Ama yağ kontrol çubuğunu çekip baktığımda en ufak bı üfleme , duman dahi yok...İlk alındığında Bosch servise girmişti.isten hic anlamıyorlardı , bizi bayaa bı geri götürdüler ama orda bı kompresyon testi yapılmıştı ,,, yapan cocuk "abi tas gibi desem yeridir , motor durumu cok iyi" demisti ama bize yaşattıklarından dolayı tam emin olamıyorum söylediklerine.
Ama kompresyonu kendimde su sekilde ölçtüm (ölçme dğilde yorumlama diyelim), vitesi1 e çekip motor devri 6000 6500 lerde iken gazdan ayağımı birden çekiyorum ; Arac sanki fren yapmışım gibi aniden yavaşlıyor , kendi kendine basıp gitmiyor yada azar azar yavaşlamıyor ,, motor sıkı yani.
Bunu kime anlatsam sorunumun segman vss altta degil de motor üst kapagi icinde oldugunu soyledi , ozellikle sübap lastikleri.. Yağ çubuğundan üflese idi segman , ama yağ çubuğundan hic üflemeyip üst kapaktan üfledigi için sorunun üst kapakta oldugunu söylüyorlar.Bu isten anlayan arkadaslardan yardım bekliyorum.En azından ustaya teslim olmayalım.Yaptiracagimiz ısı bilelim.Sizce sorun nerde?
İlk aldığımızda kendini kaldıramıyordu araba , motor kafayı bı saga bı sola sallıyordu , bı dizi operasyondan sonra su an gücü kuvveti yerinde.Son yaptığımız değişiklikle toplamda k-jetronic sistemin yakıt-hava karistiricisini(mercedesciler kurbag diyor) , enjeksiyon ana dağıtıcısını , yakıt kütüklerini , enjeksiyon pipolarini , buji , buji kablosu , distribütör , motor zinciri , yağ pompası , devirdaim ve akla gelmeyen başka seyleri değiştirdim.(kurbag ve dağıtıcı hariç hepsi sifir , o ikisi de yurtdışından gelme LPG görmemiş)
Bu degisiklikler sonrası tek Mars'ta çalışıyor motor , yağda su suda yağ yok , gel gelelim sorunumuza....
Motor ust kapaklarından solda olandan hava filtresine bir boru geliyor.Oradan feci bi üfleme var.Ama yağ kontrol çubuğunu çekip baktığımda en ufak bı üfleme , duman dahi yok...İlk alındığında Bosch servise girmişti.isten hic anlamıyorlardı , bizi bayaa bı geri götürdüler ama orda bı kompresyon testi yapılmıştı ,,, yapan cocuk "abi tas gibi desem yeridir , motor durumu cok iyi" demisti ama bize yaşattıklarından dolayı tam emin olamıyorum söylediklerine.
Ama kompresyonu kendimde su sekilde ölçtüm (ölçme dğilde yorumlama diyelim), vitesi1 e çekip motor devri 6000 6500 lerde iken gazdan ayağımı birden çekiyorum ; Arac sanki fren yapmışım gibi aniden yavaşlıyor , kendi kendine basıp gitmiyor yada azar azar yavaşlamıyor ,, motor sıkı yani.
Bunu kime anlatsam sorunumun segman vss altta degil de motor üst kapagi icinde oldugunu soyledi , ozellikle sübap lastikleri.. Yağ çubuğundan üflese idi segman , ama yağ çubuğundan hic üflemeyip üst kapaktan üfledigi için sorunun üst kapakta oldugunu söylüyorlar.Bu isten anlayan arkadaslardan yardım bekliyorum.En azından ustaya teslim olmayalım.Yaptiracagimiz ısı bilelim.Sizce sorun nerde?