Orijinalini görmek için tıklayınız : Toyota Camry Rölantide Titreme Sorunu
Subaru_STI
04-09-2012, 19:33
1998 model toyota camry 3.0 v6 bir aracımız var. araca 3 ay önce 226.000 km'de iken atiker sıralı lpg sistemi taktırdık. son 1 aya kadar ne gidişinde ne de yakıtında sorun vardı aracın ama son 1 aydır değişik bir sorunla karşı karşıyayız.
Araç rölantide iken ara sıra sarsılıyor titriyor. 5 saniye aralıkla, 10 saniye aralıkla sürekli tekrar ediyor. kendine gelmesi için hafif gaz veriyorum durum yine aynı. devir saati de 900 devir altına düşüp yeniden çıkıyor bu titreme esnasında. Bu sorun benzinde de var, lpg'de de var. Yakıt tüketimim 30 kr'ları görmüyordu şu an 35 kr civarlarında seyrediyor. Ustalara gösterdim bujileri değiştirin dediler. NGK'nın LPG-3 bujilerinden alıp taktırdım. aynı zamanda hava filtresi'de orijinaliyle değişti. en son servis kaydına göre bujiler 26.000 km'dir kullanımdaymıştı. hava filtresi de aynı şekilde.
Bu işlemlerden sonra aracın gidişi iyileşti. daha performanslı gaz yer şekilde oldu. Aracı uzun süreli deneme imkanı olmadı bugün teslim aldıktan sonra ama titreme benzinde de gazda da hala mevcut eskisi kadar olmasada. LPG'de iken daha az titreme yapıyor bunu farkettim bu arada. Motorun sıcaklığına soğukluğuna da bakmıyor. araç ister ilk çalıştığı an olsun isterse yüzlerce km uzun yoldan gelmiş olsun sorun her daim var.
Sizce başka nerelere el atmamız gerekir ? buji kabloları diyorlar, onlardan yapabilir mi ? sübap sıkışmasından da bahsediliyor. ***** böyle bir aracın parçaları kolay kolay bulunmuyor türkiyede. ne yapmamı önerirsiniz ?
titremeye aldırmayıp binmeye devam edecem ama hem yakıt tüketimim gereksiz yere fazla hem de başka sorunlar açacağımızdan korkuyorum müdahale etmezsek.
yardımlarınızı bekliyorum...
Emin degilim fakat sikistirmada sorun olabilir belli araliklarla diyorsunuz. Buji kablolarinada bakmak lazim. Benim aklima bu ihtimaller geldi.
1-hava filtre kutusunun içinde slincer(susturucu) ı sök bide öyle bak
2-birde emme manifoltu somunlarını iyice sık
3-pcv valve temizliği yap
4- emme kısmında kaçak olmadığına dikkat et
o makine kolay kolay arıza çıkartmaz ;)
Mehmet Gazihan
04-09-2012, 19:53
Bobinlerden birinin direnci yükselmiş yüksek ihtimalle.. Tesisattan da soketlerdeki oksidasyondan da çıkabilir.. Ama 5 senelik toyota teknisyenliğim süresince bu motora hiç bobin değiştiğini duymadım..
Ateşleme problemi ki buji değiştirdiğinde arızada değişmiş..
pcv valfini kontrol edin, muhtemelen ordan çıkacak olay
pcv valfini kontrol edin, muhtemelen ordan çıkacak olay
kopya çekme ben yukarıda yazdıydım :D
Subaru_STI
04-09-2012, 22:04
çok teşekkürler arkadaşlar, yarın biraz daha kurcalayım bu dediğiniz kısımları.
bu arada Ankara içinde fiyatı fazla tuzlu olmayan, bu aracı götürebileceğim, güvenebileceğim, bu araçlardan anlayan bir yer-usta varsa söylerseniz çok makbule geçer :)
araç 13 senedir toyota toyan servis bakımlı. en son ben toyota reis'e götürdüm. sürekli bakımları yapılan bir araç ama sanırım lpg sistemi arıza yaptırdı ne oldu birden anlamadım :/
araba hararet gördümü ? kapak contasında veya kapakta problem olmuş olabilir tatlı tatlı su veriyorsa titremeyi ondan da yapar..
Subaru_STI
04-09-2012, 22:11
yok hiç hararet vermedi. orta çizgiyi hiç geçmedi. soğutması gayet stabil durumda hatta bazen uzun süreli yokuş inmelerde aracın harareti neredeyse 0 olacak kadar düşüyor. aracı zorlamıyorum sıkıştırmıyorum öyle. genelde 80-90 km/h civarında kullanıyorum. ara sıra kalkışlarda yükleniyorum gaza o kadar. onu bile benzinde yapıyordum ama birden sorun çıktı böyle.
anladım..umarım en masrasız şekilde çözüme ulaşırsınız :)
Subaru_STI
04-09-2012, 22:18
öyle umuyorum ama bujilere 240 lira, hava filtresine 15 lira, ustaya da 50 lira işçilik verdik. sorun çözülmüş değil. parçalarını bulmak binbir sorun. umarım sübap sıkışması falan olmaz daha masraflı diyorlar.
belli aralıkta dediği için relay(röle) sorunuda olabilir ateşleme, pompa ve varsa rölanti motoru rölelerine bakmakta fayda var...
beni usta yapan iki marka biri ford diğeri toyota puzzle gibi arabalar :D
röle kontrolü:elinle ilgili röleleri tut rölanti düşüp kalkarken bazıları klik yapacak yada yapmayacak onlara bak ohmaj larını al ok
Subaru_STI
04-09-2012, 22:20
bir de çok ilginç arkadaşlar, video çekip buraya koymayı düşünüyordum ama , sorun kesiliyor tam bunu yapmak istediğim sırada. sonra bir yerden bi yere gidiyorum yeniden ortaya çıkıyor. ustaya göstereceğimiz zaman kesiliyor falan, çok garip :)
kesin röle :D (inşallah( (maliyet açısından yanlış anlama)
dişçiye gidersinde dişinin ağrısı kesilir o hesap..kolay gelsin :)
Subaru_STI
04-09-2012, 22:30
aynen öyle arkadaşım :) bu arada röle sorunu nasıl bir sorun ? ateşleme bobini değil demi bu bahsettiğiniz ?
motor ana sigorta bölümünde olur genellikle ignition relay diye geçer
http://cdn3.autopartsnetwork.com/images/catalog/brand/standard-ignition/640/RY-348.jpg
Subaru_STI
04-09-2012, 22:34
o da yapabilir mi diyorsun yani ? bakan usta da bujilerin üstündeki bobinlerden bahsetti bunlar da arıza çıkarabilir diye. etkisi olabilir mi ?
o dengesizliği bobinden yapmaz sendeki sorunda loop(tekar) var o yüzden basit ten başla derim
Subaru_STI
04-09-2012, 22:42
ilk attığın mesajdaki adımları yapalım önce o zaman ?
aynen küçükten büyüğe doğru ama adımlar tek tek uygula yoksa neden olduğunu bulman zorlaşır çözülürse
Subaru_STI
04-09-2012, 22:49
peki üstadım, gelişmeler için haber vereceğim :)
bu arada diğer arkadaşlar için yineliyorum, Ankara'da bu araçtan anlayan güvenilir,sağlam bir yer var mı götürebileceğim ?
ilovedrifting
05-09-2012, 08:33
Lpg montajından kaynaklanan bir durum olabilir. Bi yerden hava alıyor olabilir. Birde böyle bi araca atiker i seçmeniz biraz yanlış oldu.
akbaba78
05-09-2012, 08:54
buji kablosu veya bobindendir sorun onlara baktirin..
bLackModeL
05-09-2012, 08:59
lpg hele atıkerse sureklı yapıcaktır bu sorunu daha kalıtelı bı lpg kıtı kullansanız sorun olmıcaktı brc lavoto prins gıbı
Subap ayarlarını bı kontrol ettır,subap yakmışta olabılır aracın lpgden dolayı
kopya çekme ben yukarıda yazdıydım :D
ben aklımdakini yazdım :D ama atiker seçimi kötü olmuş cidden, keşke prins taktırsaydınız.
bu arada aklıma bir şey daha geldi, ISCV yani idle speed control valve olabilir, rölanti valfi hatası söz konusu olabilir. Dediğiniz şekildeki dalgalanmaya sebebiyet verir kendisi bozulduğunda çünkü.
Bu parça (http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1998_TOYOTA_CAMRY_MCV20L-AEPGKW_2211.html?hl=22270)
Subaru_STI
05-09-2012, 13:37
arabanın değerini göz önüne alınca 3-4 bin liralık brc-lavato-prins vs kitlerden takmayı düşünmedik. ustaya sorduğumuzda ki kendisi işin piridir ankarada, yüksek fiyatlı birşeyin bu araçta birşey değiştirmeyeceğini, atiker taktırsak da aynı sonucu alacağımızı ve sıkıntı olmayacağını söyleyince ona güvenerek taktırdık. eğer gerçekten atiekr lpg'den dolayı oluşuyorsa durum kötü.
neyse benim için yakıt tüketimi önemli. performansı zaten iyileşmiş durumda, araç bambaşka birşey oldu ama yakıt durumuna bakacam. eğer tüketimim eskisi gibi 30k altına inmediyse önerilerinizi tek tek uygulamaya koyacam.
yardımlarınız için çok teşekkürler :)
ben aklımdakini yazdım :D ama atiker seçimi kötü olmuş cidden, keşke prins taktırsaydınız.
bu arada aklıma bir şey daha geldi, ISCV yani idle speed control valve olabilir, rölanti valfi hatası söz konusu olabilir. Dediğiniz şekildeki dalgalanmaya sebebiyet verir kendisi bozulduğunda çünkü.
Bu parça (http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1998_TOYOTA_CAMRY_MCV20L-AEPGKW_2211.html?hl=22270)
aslında rölanti valfi tam bozulunca hiç rölanti dalgalanması olmuyor, çünkü rölanti valfi sabit kalıyor. Aksine kirlendiği zaman, yada yarım yamalak çalışması problem yaratıyor.
aynisi benim aracimda da oluyordu, hatta trafik isiklarinda ara sira istop ettigi bile oluyordu. gaz kelebegi temizligi ve supap ayari yaptirdim hic birseyi kalmadi. tavsiye ederim.
subap ayarlarina bi baktirin derim, benzer bisey bizim basimiza da gelmisti . .
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.