Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : CVT şanzuman nedir?



TurboJDM
06-09-2012, 18:19
Arkadaşlar bir kaç araç bakarken karşıma çıktı CVT şanzuman diye. sahibinden.com'da teknik özelliklerde CVT 0 vites yazıyor bunu biri bana açıklarmı Mini cooperda CVT nasıl birşey yani? :confused:

Osman Bahadır
06-09-2012, 18:26
Mini de var mı bilmiyorum ama CVT sürekli değişken oranlı şanzıman demektir. Yani sabit oranlı vites dişlileri yoktur. Yerine iki adet çapı değişen hidrolik hareketli kasnak ve bir adet çelik halat vardır. Yumuşak sürüş sağlar. Bazı araçlardaki uygulamaları biraz sorunludur. Ama genel olarak yakıt ekonomisi ve konfor açısından en iyisidir.

Şu vidyolar gayet güzel açıklıyor;

8VYPsrOyIdw

c47caRqbbnE

d9VAjiohDu4

TurboJDM
06-09-2012, 18:41
Peki bu aynı zamanda manuel diyor + - olarak aynı normal triptonikteki gibi attırabiliyor muyuz? merak ettiğim o.

mechanic
06-09-2012, 18:56
evet. + - var..

Osman Bahadır
06-09-2012, 19:02
Peki bu aynı zamanda manuel diyor + - olarak aynı normal triptonikteki gibi attırabiliyor muyuz? merak ettiğim o.

CVT tek tip değildir. Çoğu CVT'de +- yapabilirsin. Ama bu önceden belirlenmiş oranlar arasında olur. Yani aslında vites değiştirmiyor, oran değiştiriyorsun. Normal D'de iken de sonsuz oran arasında geziniyorsun. Şahsen benim CVT şanzımanlı arabam olsa D modundan hiç çıkarmazdım. Gazla birlikte deviri sabitleyip sabit devirde sürekli hızlanmak gibisi yok.

TurboJDM
06-09-2012, 19:14
Yani CVT normal Otomatiğe göre iyi mi diyorsunuz?

onursumer
06-09-2012, 19:43
hafif güclü güzel bir arabayla cvt çok başarılı

zamanında honda hrv vardı cvt çok keyifli bir araçtı sabit devirde tatlı tatlı çok güzel hızlanıyor araç

aslında çalışma mantığı bu bisikletlerdeki vites sistemine benziyor nerdeyse

timucintt
06-09-2012, 20:06
Varsa yoksa HONDA Promatec şanzıman.... CVT DSG SMG bozuyor beni :D

individual
06-09-2012, 20:13
elektirikli araba gibi gidiyor :)

palamut
06-09-2012, 20:15
bana sürekli debriyaj kaçırıyormuş hissi verip tuhafıma gitmişti.
piyasadaki en iyi aktarım sistemi olduğunu düşünüyorum ama garip bir hissi var

ygtrn
06-09-2012, 20:40
hafif güclü güzel bir arabayla cvt çok başarılı

zamanında honda hrv vardı cvt çok keyifli bir araçtı sabit devirde tatlı tatlı çok güzel hızlanıyor araç

aslında çalışma mantığı bu bisikletlerdeki vites sistemine benziyor nerdeyse

çalışma mantığı dahaçok moped kasnaklarına benziyor, hatta neredeyse aynılar :)

ygtrn
06-09-2012, 20:41
LlWYTnaDnK0

ygtrn
06-09-2012, 20:43
5N8Ml_j3CUg

TurboJDM
06-09-2012, 21:16
Hiç CVT şanzumanlı araç kullanmadım. nasıl kullanım açısından hızlanışta normal şanzumana göre kötü yanları varmı? + - kullanırken normal şanzuman hissi veriyormu? mini cooper gibi bi araç için iyi midir?

Gry
06-09-2012, 21:36
Yukarıda bahsi geçen CVT şanzıman 2013 Honda Jazz da kullanılan şanzıman ile aynımıdır?

i-shift sanzımanda yasanan sıkıntılardan dolayı yeni kasa Jazz'larda kullanılmayacağını öğrendim.

Yani uzun lafın kısası yeni Jazz'ın CVT şanzımanı bahsedilen kadar kullanışı rahat ve keyiflimidir?

Osman Bahadır
06-09-2012, 22:00
Yukarıda bahsi geçen CVT şanzıman 2013 Honda Jazz da kullanılan şanzıman ile aynımıdır?

i-shift sanzımanda yasanan sıkıntılardan dolayı yeni kasa Jazz'larda kullanılmayacağını öğrendim.

Yani uzun lafın kısası yeni Jazz'ın CVT şanzımanı bahsedilen kadar kullanışı rahat ve keyiflimidir?

Eski kasadaki 7 ileri olarak bilinen şanzıman CVT idi. Yeni kasadaki i-shift balatalı, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman. Balatalı tip otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar genelde tüketimi düşürmek için tercih ediliyor.

CVT'nin kullanımı rahattır. Ama vites geçişi olmadığı için gaza yüklendiğinizde boşluk hissi verebilir.

Ahmet Saraçoğlu
06-09-2012, 22:05
Bu Ford focus2 cmax vss deki cvt de bundan mı? Cok sorunlu diyip sattirmislardi bı tanıdığıma ustaları.

Osman Bahadır
06-09-2012, 22:10
Bu Ford focus2 cmax vss deki cvt de bundan mı? Cok sorunlu diyip sattirmislardi bı tanıdığıma ustaları.

Evet bundan. Ama c-max tdci'da sorunluydu gerçekten. Ağır kasa + torklu motorda multitronic gibi birkaç istisna hariç genelde sorun oluyor.

Gry
06-09-2012, 23:34
Eski kasadaki 7 ileri olarak bilinen şanzıman CVT idi. Yeni kasadaki i-shift balatalı, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman. Balatalı tip otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar genelde tüketimi düşürmek için tercih ediliyor.

Şimdi baktım da internet sitesindede değişken zamanlı CVT şanzıman olarak geçiyor, bahsedilen gibi kullanışı ve performansı başarılı ise akılda soru işareti barındırmanın bir manası yok demektir :) Teşekkürler bilgi için ;)

Anu
06-09-2012, 23:40
Normal şanzımana göre çok fazla kayıp oluyor mu peki bilgisi olan var mı? Kasnak olunca hep aklıma kayıp geliyor, eğer kayıp çok az ise geleceğin şanzımanları bunlar. Bir ara Formula da Williams takımı araçlarına uygulamışlardı, hemen ardından yasaklandı diye hatırlıyorum.

cXe
06-09-2012, 23:46
bildiğin scooter şanzumanı :D

TurboJDM
06-09-2012, 23:53
bildiğin scooter şanzumanı :D

evet bildiğin scooter şanzumanıymış aslında :) ama araçta zevk bırakır mı onu merak ediyorum :)

MuratCan07
07-09-2012, 00:01
dip gaz yapınca en yüksek tork-beygiri aldığı d/d da sabitliyor sanırım sonra şanzuman oranını değiştirerek hızlanıyor.. en azından ben öyle anladım :D
peki dip gaz yapıp sürekli yüksek devirde kalması motor için zararlı değilmi?
mesela dizel araç 4000 d/d da en yüksek hp değerini benzinli bir araç 6000d/d da veriyor ve 6500 de kesiciye giriyor. her dip gazda 6000 de bir süre sabit gitmek zararlı olmaz mı? ne biliyim yağ çok ısınır incelir, araç hararet yapar falan..

TurboJDM
07-09-2012, 00:02
Evet buda var dimi. tork ve hp max derece olduğu için daha iyi hızlanma oluyor galiba?

Osman Bahadır
07-09-2012, 00:12
dip gaz yapınca en yüksek tork-beygiri aldığı d/d da sabitliyor sanırım sonra şanzuman oranını değiştirerek hızlanıyor.. en azından ben öyle anladım :D
peki dip gaz yapıp sürekli yüksek devirde kalması motor için zararlı değilmi?
mesela dizel araç 4000 d/d da en yüksek hp değerini benzinli bir araç 6000d/d da veriyor ve 6500 de kesiciye giriyor. her dip gazda 6000 de bir süre sabit gitmek zararlı olmaz mı? ne biliyim yağ çok ısınır incelir, araç hararet yapar falan..

Sonsuza kadar dip gaz gidebileceğin bir yol varsa evet bu bir sorun olur. Sistem ihtiyaç halinde maksimum güce sabitliyor, sabit sürüşte ise en ekonomik devre. Sürekli doldur boşalt yapılan manuel şanzımanlara göre çok daha verimli bir sistem.


Normal şanzımana göre çok fazla kayıp oluyor mu peki bilgisi olan var mı? Kasnak olunca hep aklıma kayıp geliyor, eğer kayıp çok az ise geleceğin şanzımanları bunlar. Bir ara Formula da Williams takımı araçlarına uygulamışlardı, hemen ardından yasaklandı diye hatırlıyorum.

Kayıp var. Balata gibi değil. Bir miktar sürtünme kaybı mevcut. Ama kesinlikle klasik tork konvertörlü otomatikler gibi değil.

Asıl büyük sorunu dayanıklılık. Kasnak ve çelik halatın dayanımı bazı güçlü ve ağır araçlarda sorun olabiliyor. Ama malzeme teknolojisi geliştikçe bunun da önüne geçiliyor.

tolgakaynak
07-09-2012, 01:02
honda jazz amka istiyordum bu konu çok güzel oldu. peki bu şanzımanda problem varmı ?

corsa almak istiyorsum easytronikler problemli diyorlar.

206lar için şanzımanda role arızalanıyor diyorlar. otomatik kullanmıyalım mı ben anlamadım :S:S:S

Anu
07-09-2012, 02:19
Kayıp var. Balata gibi değil. Bir miktar sürtünme kaybı mevcut. Ama kesinlikle klasik tork konvertörlü otomatikler gibi değil.

Asıl büyük sorunu dayanıklılık. Kasnak ve çelik halatın dayanımı bazı güçlü ve ağır araçlarda sorun olabiliyor. Ama malzeme teknolojisi geliştikçe bunun da önüne geçiliyor.

Yanıt için teşekkürler. Ben de en büyük sorunun dayanıklılık olduğunu öğrenmiştim. Aşarlar bunları da. Belki malzemeyle belki de birden fazla cvt şanzımanı uygulayarak. Sonuç olarak bence geleceğin şanzımanı dsg gibi komplike bir şanzıman değil, cvt gibi basit ama sonsuz oranlı bir şanzıman.