Orijinalini görmek için tıklayınız : kompressor ve motor durumu ilişkisi??
merhaba arkadaşlar.. merak etiğim bi konuyu konuyu "iyi" bilenlerden bilgi alarak aydınlanmak istyorum..
kompresyon sonuçları kendi sınıfı için iyi olan bi aracın motoru da iyi denilebilir mi??
asıl varmak istediğin sonuç ise şu :D : şimdi benim aracın kompresyonu en az 4 ayrı usta tarafından ölçüldü.. kimisi 12-12-11-12 derken kimisi de 150-155-155-145 gibi değerler verdiler ustaların hepsi de bi sıkıntı yok dedi.. bu ölçümü yapan ustalardan biri TPS Harun birisi Ostim de Şükrü usta (garajın adını hatırlamıyorum şu an) onun haricinde iki usta daha var.. neyse uzatmayalım.. Araç m42b18 3.18is..
aracımda yağ yağma duman atma kötü çalışma patlama çatlama hiçbi sıkıntı yok.. diyeceksiniz ki o zaman derdin ne?? :D
şu an aracın üzerinde eaton m90 supercharger monte edildi motor üstüne çok ufak işleri kaldı giriş çıkış piping filan..
şimdi soru: bu motor durumu ile sistemi aktif etmeden bi üst kapak sökülse ne var ne yok bakılsa mı yoksa bu değerlerle projeye devam mı??
ilgilenen herkese teşekkürler..
Osman Bahadır
10-09-2012, 20:52
SC uygulaması için genel bir kontrol ise amacın, komprasyon testi yeterlidir. Ama komprasyon tek başına motorun durumunu bildirmez. Sadece komprasyon kaçağı olup olmadığını öğrenirsin. Bu da segman, subap, subap yuvası ve conta gibi komprasyon tutucu elemanların durumunun iyi olduğu anlamına gelir. Tabi ki motorun SC basıncını tutup tutamayacağını da komprasyon testi ile öğrenebilirsin. Yataktaki, eksantrikteki vs sürtünerek aşınan parçalardaki durum hakkında bilgiyi ancak sökerek öğrenirsin.
Verilen değerlerden yüksek olanlar psi, düşük olanlar bar cinsinden. O yüzden farklı. Yalnız 12 bar 176,4 psi yapar ki diğer ölçümden yüksek çıkmış, veya diğer ölçüm, ötekinden düşük çıkmış. Belki 12 bar ölçen ustan yağlı ölçüm yapmış olabilir. En düşük değer 150 psi çıkmış ki 10.2 bar yapar. O da tek başına değerlendirildiğinde bile 10 bar sınırının üstünde kalmış. Her halükarda birbirine yakın değerler iyiye işarettir. Silindirler arası fark varsa o zaman sorun vardır.
o.b.k. zaten gerekli bilgileri vermiş.
Kompresyonu yerinde olan motor performans konusunda bekleneni verir. Lakin bu yağ yakmaz eksiltmez anlamına gelmez. Kompresyon segmanları supap lastikleri vs. yerinde ike yağ sagmanı zayıfsa araba gene yağ eksiltebilir(yakabilir)
Burda can alıcı nokta değerlerin olması gereken değerlere yakın çıkması ve tüm silindirlerin birbirine eşit çıkması
o.b.k. zaten gerekli bilgileri vermiş.
Kompresyonu yerinde olan motor performans konusunda bekleneni verir.
peki ya vermiyosa??? araçla lgili herşey yolunda gözüküyo ancak benim istediğim performansı vermiyo... aslında sc yapmadan önce atmosferik de sağa sola kaçan beygirleri bulmaya çalışıyorum...
kompresyonu yerinde olan motor performans konusunda bekleeni niye vermez o zaman...? :D soru soruyu açıyo..
ghibli06
10-09-2012, 21:02
Harun bakıp da sorun yok dediyse sorun yoktur... ama bu yatakların aşınmadığı anlamına gelmez, sen SC yi taktır zaten sıkıntı çıkacaksa o zaman çıkar...
ghibli06
10-09-2012, 21:04
bir motorun mekanik olarak sıkıntısı yok demek illa en iyi performans demek değildir, sensörler, beyin, beyindeki yazılım, pompa, regülatör enjektörler vs tamamının iyi durumda ve sorunsuz olması gerekir... haa bunlar da OK ama sen diyorsan ki hala kaçan beygir var, belki de kaçan yoktur da yere aktaramıyordur, diff çok uzundur, şanzumanı farklıdır vsvsvs liste uzar gider...
Harun ustanın yanındaki ustalar baktı.. sağolsun akşamdan getir koy sabah ölçere başlayalım dedi sabah şehir dışına çıkmış sabah.. neyse.. herkes iyi usta olduğunu söylüyo ama benim arabaya bizzat bakıp bişey söylemedi...
konu dağılmasın... sıkıntılarımı aşmam lazım... aracın alt devirleri çok zayıf.. üstte daha bi kendine geliyo.. herkesin aklına şimdi eksoz gelecek.. :D
4-2-1 den sonra 51 lik boru sonra katalitik konvektör sonra normal bi orta susturucu sonra e36 oem susturucu var..
araba basar basmaz toplamıyo 3000 lere kadar.. zengin karışımda kalıyo olabilir mi??? yani zenginde yapar mı böyle..?
peki ya vermiyosa??? araçla lgili herşey yolunda gözüküyo ancak benim istediğim performansı vermiyo... aslında sc yapmadan önce atmosferik de sağa sola kaçan beygirleri bulmaya çalışıyorum...
kompresyonu yerinde olan motor performans konusunda bekleeni niye vermez o zaman...? :D soru soruyu açıyo..
O zaman yakıt ateşleme sistemi yazılım ve yürüyene bakılır (şanzımandan dif. aksalara kadar)
Örneğin: Kendi arabamda istavroz dişlileri ses yapıyordu minik bir boşluk söz konusuydu. İstavrozları ve baskı balatayı değiştirdim.
Önceden; Ayağımı gazdan çektiğim gibi yavaşlayan araba şimdi akıp gitmeye devam ediyor.
ghibli06
10-09-2012, 21:14
Sinan ya da Hakan baksa da sıkıntı olmaz, işlerini iyi yaparlar... sen bu şekilde sıkıntılarım var diyor musun? diagnozda herhangi bir hata çıkıyor mu?
valla ben bu noktaya gelene kadar baya bişi yaptım.. :D
bujiler bu kabloları.. bronz dahil baskı balata.. sonradan kırdım tekrar oem e geçtim.. dif değiştirdim 4.10 yaptım orjinal oranı.. şanzuman orjinal amerikan versiyon olduğu için şase numarası üzerinde.. oksijen sensörü.. motor ısı sensörü (bi ara bozukmuş değişti) uyduruk da olsa bi chip var üstünde.. orjinal çip de durum daha vahim..
ben henüz işin içinden çıkamadım tam bir yıl oldu..
bu arada arabanın akmasında bi sıkıntı yok bahsettiğiniz anlamda..
obd I var bilindiği üzere.. hiçbi sıkıntı yok arıza kodu göstermiyo..
ancak obd I çok sıhhatli bilgi vermiyo.. araç ilk geldiğinde akışmetrenin fişini sökmüşler tesisattan arıza kodu vermiyodu.. sonra ısı sensörü bozukmuş bunu da göstemiyodu arıza kodu olarak.. bu sıkıntılar bulunarak giderildi ama arabada tork yok...
ghibli06
10-09-2012, 21:24
diff. oranın US spect için doğru fakat daha kısa bir diff denedin mi hiç? 3.25 ix'te de aynı diff var, 3.18'de 3,64 var mesela 3.25'te ise 2.79 ve 2.93... diff in çok uzun ve bence önceki arabanda alamadığın coşkunun sebebi bu...
yok tam olarak öyle diil.. aracım ilk geldiğinde 3.45 vardı üzerinde.. tabiri caizse yerinden kalkmıyodu.. ben orjinale döndüm 4.10 ile.. diğer arabamda şu an bi arkadaşımda kayseride onda da aynı 4.10 var.. sebep diff ile şanzuman ile vs diil..
şimdi ben akışmetredeki sıkınntıyı bulmakla enjektör milisaniyelerim baya düştü.. yani çok zengin olduğu anlamına geliyo bu sanırım...
sonra oksijen sensörünü takınca yine aynı şekilde enjektör milisaniyelerim düştü.. ve bunlar arabaya artı yönde değişiklik kattı..
en son da eksoz sistemini komple yenileyip back pressure artırınca arac daha iyi yürüdü ama alt devir hala yok hala yok..
araç hala zengin karışımda kalıyor olabilir mi?? (AFR yok şu an ihtiyaç listesinin en başında duruyo sanırım bi ay içinde alacam)
ghibli06
10-09-2012, 21:33
pardon 3.45 ile yerinden kalkmıyordu 4.1 ile mi kalktı ben mi yanlış anladım?
evet doğru anladınız.. 3.45 daha uzun bi dif oranı değil mi?? ben mi yanlış biliyorum.. 3.16 lardan 4.24 veya 4.47 yada 57 çıkıyo..
ghibli06
10-09-2012, 21:37
e30 da 3:45 hiç bir modelde yok ki
Osman Bahadır
10-09-2012, 21:40
BMW'den hususiyetle anlamam. Ama egzozda back pressure sorunu, yürüyende güç kaybı, sıkıntı yok diyorsan, emmeye de çok sıradışı bir yöntemle orjinal emmesinin dışına çıkmamışsan bence ilk iş senin de hedeflediğin gibi AFR'yi takip olsun. O kadar harcadığın paranın yanında AFR saatinin lafı bile olmaz. Hem de çok daha kolay teşhis yapmış olursun.
benimkinin üzerinde 3.45 yazıyodu ama mesele o değil zaten değiştirince aracın hızlanması vs daha iyi oldu ve şu an üstünde 4.10 var.. orjinal yani olmaası gereken..
BMW'den hususiyetle anlamam. Ama egzozda back pressure sorunu, yürüyende güç kaybı, sıkıntı yok diyorsan, emmeye de çok sıradışı bir yöntemle orjinal emmesinin dışına çıkmamışsan bence ilk iş senin de hedeflediğin gibi AFR'yi takip olsun. O kadar harcadığın paranın yanında AFR saatinin lafı bile olmaz. Hem de çok daha kolay teşhis yapmış olursun.
aklıma gelen başka hiçbişey yok.. iki sorum olacak:
1- AFR olmadan kazrışımın "yaklaşık olarak" nerelerde olduğunu görme yolu yok mu?? eksoz muayenesi vs ne biliim..
2- krank ya da egzantrik sensörleri çalışmıyosa belirtileri ne olur?? ya da başka etki edecek hangi sensör var?? TPS hariç onu da denedik onda da bi sorun yok..
ghibli06
10-09-2012, 21:46
daha önceki konularında da aynı şey oluyor, bak ben yaklaşık 20 senedir BMW ciyim, her şeyin bir sebebi var, sen sorun o değil diyorsan sorunun ne olduğunu da biliyor olman lazım ama bilmiyorsun... ustaya götürüyorsun arıza çıkmıyor kompresyon normal ama sana göre araç gitmiyor... emin ol atla deve değil BMW ler ama sana göre bana göresi yok, sana buradan kimse nokta atış yapamaz çünkü sen her yazana 'sorun o değil' diyorsun, eğer aracından 3:45 diff çıkmışsa aracın aks kolları nedir değişti mi? şanzuman orj diyorsun da nerden biliyorsun? diff değiştiyse şanzuman neden değişmesin?
Osman Bahadır
10-09-2012, 21:48
aklıma gelen başka hiçbişey yok.. iki sorum olacak:
1- AFR olmadan kazrışımın "yaklaşık olarak" nerelerde olduğunu görme yolu yok mu?? eksoz muayenesi vs ne biliim..
2- krank ya da egzantrik sensörleri çalışmıyosa belirtileri ne olur?? ya da başka etki edecek hangi sensör var?? TPS hariç onu da denedik onda da bi sorun yok..
- AFR'yi wideband olmadan tam ölçmenin maalesef bir yolu yok. Ama wideband'ın şu güzelliği var, alır, takar, ölçersin, işin bitince de çok az zararla satarsın, ki bence SC de takacakmışsın, kalsın derim. Egzoz ucundan ölçüm yapan emisyon sondası vs karışımı düzgün okuyamaz. Zaten onlar norrowband, wideband değil.
- Krank veya eksantrik sensörleri ateşleme ve püskürtme zamanlamaları için kullanılır. Herhangi birinin hatası durumunda bazı araçlar base map denilen temel haritaya geçer ve güvenli modda devam ederler, bazıları ise hiç çalışmaz. Bu konuda BMW'ci arkadaşlar daha iyi yardımcı olurlar. Lakin obd1'de bu sensörlerden birinde bir hata olursa kod düşer diye biliyorum. Ayrıca OBD1'den bağlanıp bu sensörlerin değerlerini de okuyup kontrol edebilirsin.
ghibli06
10-09-2012, 21:50
krank sensörü arızalı ise araç çalışmaz, egzantrik sensörü arızalı ise de modicte mutlaka çıkar...
bana bu forumda en çok yardımcı olanlardan biri sizsiniz ne zaman bi konu açıp bişey merak etsem ilgileniyorsunuz teşekkür ederim ancak sorun o değil bu değil dememin sebebi bir yıldır hemen hemen söylenilen ilk alkla gelen yerlere benim çoktan bakılmış olması.. emin olduğum her noktasına şura şöyle bura böyle diyebiliyorum.. benim aradığım cevap bu adımların dışında kalan benim bilmediğim bi nokta var mıdır onu öğrenmeye çalışıyorum.. bir öğretmen olmama rağmen arabanın bi çok yerinden anlarım ama bi usta değilim.. ama dile kolay bir yıl oldu.. az değil çok inceledik.. ve bu psikolojik bişey de değil olması gerekni bilenler arabaya binince araç gitmiyo diyor..
ben soruna çözümü sadece forumda arayan bi insan da değilim.. iki defa ankaraya gittim son gittiğimde 4 gün kaldım usta usta gezdim.. ve büyük paralar da harcadım..
sadece arabamı satıp kurtulmak istemiyorum motor gerekiyorsa motor da yaptıracam ama motor mu istiyo emin olmak zorundayım..
umarım beni biraz daha iyi anlıyorsunuzdur..
ghibli06
10-09-2012, 22:03
sana bir tüyo vereyim, hayatımda hiç bir aracımın arızasını ustaya buldurmadım, Harun benim 12 yıllık arkadaşımdır, arızayı nokta atış yaparım o da tamir eder ya da değiştirir... alt devirler yeterince iyi değil diye gidersen hiç bir yerde çözüm bulamazsın... bir arıza tespiti için 1 ay serviste kalan araba bilirim belki ordayken görmüşsündür yan garajdaki 7.50 ile 2 aydır uğraşıyorlar arıza tespiti için... ben üzerinde yazan orana uymayan diff. ten tut da, sıfır değişmesine rağmen arıza veren sensöre kadar her şeyi gördüm, hatta bronz balatayı yaptırdığım Şahin Bey ters toplanan baskı balatadan bile bahsetti...
arkadaşımın SAAB 1,9 tid 1 aydır kalkıştaki hantallığı çözmeye çalışıyorlar 8bin tl para gitti turbo -manifolt dahil değişti sorun katalitik orj. olmayanla değişmesinden sonra ona uygun yazılımın atılmaması çıktı... sorsan motor hariç her şeyi sıfır değişti...
o nedenle kafandan 'ondan değil bundan değil' olayını sil bence, ustalar da artık e30 la uğraşmak istemiyorlar sen de farketmişsindir, üzgünüm ama top sende...
güzel pas ama gol olmaz.. iş AFR ye kalıyo sanırım.. sonra da yazılım...
ghibli06
10-09-2012, 22:09
önemli olan o değil, farzet ki zengin çıktı... ne yapılacak?
zengin çıktı diyelim bu büyük bi adım değil mi sorun çözümünde...?? sistem elemanları tekrar gözden geçirilecek.. olmadı diyelim hala bulamadık.. benim bu sebeple sonuçlandırmadım SC projesi sonlandırılıp yazılıp yapılacak..
ghibli06
10-09-2012, 22:15
yerinde olsam AFR ye baktıktan sonra enjektör egzantrikler pompa regülatör ve bujiler ile hava akış metrenin tekrar incelenmesi gerekir...
kesinlikle.. elimde AFR olmadan da pompa bujiler akıştre bi kaç kez bakıldı ama bi sonuç alamadık..
yalnız egzantriklerin ne gibi bi önemi var açıklarsanız sevinirim ben bağlantısını bilmiyorum...
ghibli06
10-09-2012, 22:20
egzantriklerdeki kaçıklık da motorun performansını etkiler, ayrıca pompanın nesine baktılar debisini basıncını ölçtüler mi? regülatörden önce ve sonraki basınçlar ne çıktı?
sentede sıkıntı yok ölççüldü sanırım egzantriklerdeki kaçıklık konusu bu.. regülatörden önce ya da sonra olarak değil ama motor kısmında enjektörlerden önce sanırım ölçüldü benzin basıncında sıkıntı yok dendi.. sanırım kastedilen gelen benzindeki basınç..
ghibli06
10-09-2012, 22:30
hocam bak sıkıntı yok dendi kapandı gitti zannediyorsun, o zaman kendini ustaya bağlıyorsun, basıncın değeri önemli şöyle diyim normalde 2,7 çıkacak basınç (regülatörden sonra) 2,3 çıktı... ustaya göre sorun yok, ama o aradaki farkın performansa etkisini sürücü anlar sadece...
sento olayında da 4-5 farklı usta sıkıntı yok deyince üstünü kapattım ama benzin basıncını sadece bi usta ölçtü ankarada ferro garage.. herşey tamam güzel sevgili abim de ben ustaya gidiyorum bi tane değil bi kaç tanesine gidiyorum bi konudan emin olmak için.. tamam sıkıntı yok diyolarsa ben daha başka ne yapacam bilmiyorum.. aklımın erdiklerini eliminden gelenleri de kendim yapıyorum ama daha ötesi yok..
ghibli06
10-09-2012, 22:45
çok usta değiştirmeye gerek yok, dediğim gibi bazı konuları çözmek için bazen ustadan bile daha teknik olabilmek lazım, ben olsam pompanın basıncının ne çıktığını regülatörden sonra ne ölçüldüğünü not alır orijinalde ne olması lazım diye kontrol ederdim, buji mesela? ne takıldı numarası kaç? NGK takması orj taktığı anlamına gelmez numarası farklıysa, enjektörler orj. mi numaralar tutuyor mu? teste gönderildi mi kendin işemelerini gördün mü sıkıntı var mıydı yoksa 'idare eder' miydi...
sana dediklerim bunlar, emin ol bazı şeylere dikkat edersen her şeyin 'sorun orda değil bakıldı'dan daha farklı olduğunu görürsün...
söylediklerinize katılmamak elde değil çok haklı olduğunuz yönler var.. araca bişey takılacağı zaman öncce iyice araştırır parça numarasını bulur ona göre taktırrım.. bujiler buji kabloları vs de bu yok izlendi.. mesela akışmetre 203 derler hep ancak 203 normal 3.18i lerin.. is motorlardan 214 çıkıyo onu aldım yaktım.. v.s. .vs.. şu an AFR yi bekleyecez gibi gözüküyo.. yardımlarınız için tekrar teşekkür ederim..
@ghibli06 ye katılılıyorum, aynı düşünceye sahibim
türkiyede böyle sorunu çözülmemiş bir araca birde SC takmak istiyorsan
1-ya acayip paralar dökecek ve bu işi kendini kanıtlamış insanlarla çalışacaksın
öyle ahmet-mehmet usta değil
modifiye yapan anlayan, birçok projeye imza atmış kişiler
ki onlar böyle birşey isteyince o motoru komple indirirler anında
öyle kompresyon ölçmekle bitmez iş, hemen liste eline tutuşturulur
sen daha wideband alacaksın ohooooo
tabi bu çok büyük bütçe demek, bu herkeste olmayan bir özellik :)
2-ya da kendin bu işi bileceksin, böyle konuşunca bazı arkadaşlar kızıyor
sen bileceksin, ne nasıl çalışıyor ? düzgün çalışmayınca ne olur bileceksin
sökmesini takmasını bileceksin
çoğu insan uğraşır uğraşır para harcar, sonunda hevesi kaçar, suçlu araba olur.
bana kalırsa sende istek var, o güzel
buradan elimizden geldiğince tecrübelerimizi paylaşıyoruz biliyorsun
bana kalırsa bu kadar hevesin varsa senin biraz daha kişisel uğraşlara girmen lazım
sök tak, kurcala bak, incele diyorum
ama tabiki senin yapabileceklerin bir yere kadardır doğrudur
widebandı hemen al artık onsuz iş yapılamıyor gibi birşey yani
birde konusu geçmiş onu söyleyeyim
diff oran sayısı büyüdükçe diff oranı kısalır
yani 4.10, 3.45 ten daha kısadır, hemde ne kısa!
4.10 takarsın, araç çok seri kalkar, tazı gibi gider ama son sürati düşüktür
3.45 te vapur hissi verir, son sürat yükselir ve akıllı kullanırsan belki az bile yakabilir, tabi zevk vermez o ayrı.
yazmayı unuttum
mesela "benzin basıncı ölçüldü ve düzgün" demişsin
işte bu hata..
bu gibi şeyleri senin ölçmen şart
ayrıca benzin basıncını yükte de ölçmen lazım
yani sadece araç rölantide çalışırkenki benzin basıncı yetmez
bazen pompa bozuluyor, gücü düşüyor, rölantide yeterli kalıyor ama gazlayınca flow yetişmediğinden dolayı benzin basıncı düşük kalıyor ve motor fakirde çalışıyor.
Bu yüzden motor gitti benim, ciddi yani.
tabi wideband olsa bunu fark edersin önceden, yada ölçeceksin yolda giderken.
ghibli06
11-09-2012, 07:57
Maxi çok doğru yazmışsın benim de anlatmak istediğim bu, bu işlere girilecekse sahibi en az usta kadar bilmelidir derim ben hep... SC takılır atla deve değil, ama yürütürken çıkacak küçük ya da büyük sıkıntıları sahibinin bilip değerlendirmesi gerekir, arkadaşımızın saydığı ustalar Ankara'da bilinen BMW ustalarıdır ama SC takıp ayarını yapıp beyni takıp tune edip her işi çözecek kişiler değildir...
@ghibli06 ye katılılıyorum, aynı düşünceye sahibim
türkiyede böyle sorunu çözülmemiş bir araca birde SC takmak istiyorsan
1-ya acayip paralar dökecek ve bu işi kendini kanıtlamış insanlarla çalışacaksın
öyle ahmet-mehmet usta değil
modifiye yapan anlayan, birçok projeye imza atmış kişiler
ki onlar böyle birşey isteyince o motoru komple indirirler anında
öyle kompresyon ölçmekle bitmez iş, hemen liste eline tutuşturulur
sen daha wideband alacaksın ohooooo
tabi bu çok büyük bütçe demek, bu herkeste olmayan bir özellik :)
2-ya da kendin bu işi bileceksin, böyle konuşunca bazı arkadaşlar kızıyor
sen bileceksin, ne nasıl çalışıyor ? düzgün çalışmayınca ne olur bileceksin
sökmesini takmasını bileceksin
çoğu insan uğraşır uğraşır para harcar, sonunda hevesi kaçar, suçlu araba olur.
bana kalırsa sende istek var, o güzel
buradan elimizden geldiğince tecrübelerimizi paylaşıyoruz biliyorsun
bana kalırsa bu kadar hevesin varsa senin biraz daha kişisel uğraşlara girmen lazım
sök tak, kurcala bak, incele diyorum
ama tabiki senin yapabileceklerin bir yere kadardır doğrudur
widebandı hemen al artık onsuz iş yapılamıyor gibi birşey yani
birde konusu geçmiş onu söyleyeyim
diff oran sayısı büyüdükçe diff oranı kısalır
yani 4.10, 3.45 ten daha kısadır, hemde ne kısa!
4.10 takarsın, araç çok seri kalkar, tazı gibi gider ama son sürati düşüktür
3.45 te vapur hissi verir, son sürat yükselir ve akıllı kullanırsan belki az bile yakabilir, tabi zevk vermez o ayrı.
cevap için teşekkür ederim..
ben ikinci yolu yercih ettim çok paralar dökmek değil de kendin yapmaya çalışmak..
kendim sök tak kurcala yap olayını yapıyorum zaten ama dediğiniz bi yere kadardır olayına gelip dayandık onun için yardımlarınıza başvurma gereği duydum..
bu arada sevindirici haber wideband ı dün gece aldım Innovate MTX-L :D herşey yolunda giderse on günden elimde olur..
diff konusunda da söylediklerinizi biliyorum onun için zaten ben de 3.45 i söküp 4.10 taktım..
Maxi çok doğru yazmışsın benim de anlatmak istediğim bu, bu işlere girilecekse sahibi en az usta kadar bilmelidir derim ben hep... SC takılır atla deve değil, ama yürütürken çıkacak küçük ya da büyük sıkıntıları sahibinin bilip değerlendirmesi gerekir, arkadaşımızın saydığı ustalar Ankara'da bilinen BMW ustalarıdır ama SC takıp ayarını yapıp beyni takıp tune edip her işi çözecek kişiler değildir...
bu dediğinize de katılıyorum ancak ben ankaradaki ustalara SC için başvurmadım şimdiye kadar.. bu alt devirlerimin isteksiz olma durumunu halletmek için başvurdum.. şunu da belirteyim.. Arabam ölü bi araba değil.. devirli kullandığın zaman bi çok insana göre güzel gidiyo.. otobana çıkınca 210 gibi hızları görüyorum rahat 4.10 diff ile.. zaten bu aracın olması gerekenleri.. ben henuz bu SC ı devreye sokmadan motorum üzerinde yapılması gereken kıyıda köşede kalan bişeyler varsa onları yapmaya çalışıyorum... takdir edersiniz ki SC ın benim açısından çok çok acil gibi bi durumu yok arabam bir geceden fazla şimdiye kadar hiç orda burda bi köşe de yatmadı.. aktif olarak kullanıyoum.. ben bu yola çıkarken de aklımdaki zaten buydu...
şimdi gelelim Sc olayına.. evet artık bu aşamadan sonra bana SC takan bu işten anlayan birileri lazım bana.. wideband dan sonra arabanın zenginde yada fakirde kalma gibi durumu yoksa mekanik olarak da zaten herşey yolunda.. yani ben SC dan anlayan bir ustaya şimdi ihtiyacım varr tam bu noktada..
öyle yapıyorsunuz diye demiyorum lütfen dediklerimi de yanlış anlamayın ama bilgili arkadaşlar bilgilerini aktarırken karşıdaki insan hiçbişey bilmiyo zır bilgisiz gibi yaklaşım yapabiliyo bazen.. lütfen lütfen ve lütfen dediklerimi kimse üstüne alınmasın kişisel olarak..
Şimdi bana ankarada SC takıp tune ayarlarını yapan birilerinin adını iletişim bilgilerini verebilir misiniz??? :D
VtecDream
11-09-2012, 09:26
bende aynı sorundan dert yanıyorum. aracım inanılmaz derecede sıkıyor kompresyon olayına gelirsek birisi 0.5 olarak düşük pek dert etmiyorum ama aracı sıkan birşeyler var ve kimse daha ne olduğunu söyleyemedi bana kendim bakıyorum ama birşey bulamıyorum ve bulamıcam gibi geliyor bu yüzden araçtan çok soğudum.
valla bana kalırsa en güzel yardımı hakan abiden alırsın SC konusunda (Godless Commie)
tabi vakit bulupta cevap verebilirse
ama normalde ilgili ve gayet bilgili birisidir.
ben bilmem mesela işin inceliklerini sc konusunda
onun maxda mx-5 sc li biliyorsunuz
çift kelebek boğazı falan filan var arabada, tuhaf bir yapısı var yani sc nin
bende aynı sorundan dert yanıyorum. aracım inanılmaz derecede sıkıyor kompresyon olayına gelirsek birisi 0.5 olarak düşük pek dert etmiyorum ama aracı sıkan birşeyler var ve kimse daha ne olduğunu söyleyemedi bana kendim bakıyorum ama birşey bulamıyorum ve bulamıcam gibi geliyor bu yüzden araçtan çok soğudum.
vtecdream,komple yeni başlık açabilirsin bunun için
yaz başından beri, sorunu gidermek için neler yapıldı? ne değişti ne değişmedi
bakalım, varsa yorumumuz yapalım
valla bana kalırsa en güzel yardımı hakan abiden alırsın SC konusunda (Godless Commie)
tabi vakit bulupta cevap verebilirse
ama normalde ilgili ve gayet bilgili birisidir.
ben bilmem mesela işin inceliklerini sc konusunda
onun maxda mx-5 sc li biliyorsunuz
çift kelebek boğazı falan filan var arabada, tuhaf bir yapısı var yani sc nin
Hakan abiyi gıyaben tanıyorum baya da topiclerden takip ettim ulaşmaya da çalıştım ama ulaşamadım bi türlü... mesaj filan attım ama çok meşgül sanırım..
Gunes G.
11-09-2012, 10:33
Gerekenler:
Dataloglanabilir ve programlanabilir bir ECU *(oem ecu'da bu ozellikler varsa misal evo gibi, o zaman standalone bir ecu almaya gerek kalmayabilir. Japoncuyum o yuzden aracinizdaki ECU buna musait mi degil mi bir yorumda bulunamam. Musaitse ne guzel, degilse bir ECU aliniz.)
Herhangi bir Wideband *(dataloglanabilir olmasi hayati kolaylastirir)
Boost, egt, yag isisi, yag basinci gostergesi *(bunlarda asiri besleme projesinin temel olarak hep goz onunde olmasi gereken elemanlari cunku genellikle sikintinin kaynagi bu parametreler sayesinde kolaylikla tespit edilir.)
Bunlar olacak ki nerede sikinti var gorebilir hale gel. Yoksa orada mi burada mi suradami aylarca arar durursun. Japoncuyum ama konu otomobil oldugunda mantik hep ayni. Once tum sensorlere hakim olunacak ki sorunun nerede oldugunu gorebilmek icin o mu bu mu su mu diye sacma bir ugrasiya girerek vakit, sinir ve para kaybi olmasin.
Birde wideband olmadan arac fakir mi zengin mi nasil anlasilir diye sorulmus, cevabi basit ama uygulamasi zor. Eger ayar yapacak kisi araci cok cok iyi taniyor *(zamaninda kendi araci olmussa mesela) ve ayni model bir cok aractan musterisi olmussa bu gune kadar ve ciddi muzik kulagi varsa aracin AFR'sini sesinden anlayabilir. Ha 12.7 13.5 filan diyemez tabiki ama arac zengine mi kayik fakire mi bunu anlayabilir. Kisaca sesi degisiyor aracin AFR'sine gore, kulagi yakalayabilirse soyler.
wideband alındı.. adım adım eksikleri tamamlayacam inşallah.. araçta motronik 1.7 DME var.. (fikir yürütmek isteyen olursa die)
bu arada ankarada (en yakın olduğu için) bu işlerle uğraşan arkadaşlar kimlerdir??
ghibli06
11-09-2012, 11:25
Gurcell'le bir konuş istersen ...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.