Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Seçimi?



Osman Bahadır
14-09-2012, 16:23
1.4 T-jet için turbo bakıyorum. Eldeki ihi VL37 dizele çeviriyor arabayı. Tamam düşük devirde tork güzel de üstler atmosferikten beter. 4000'de bitiyor benzinli araba. Şimdi buna alternatif olarak altları kaybetmeden, yani muhakkak basıncın tepe noktası biraz yukarıya gelecektir ama en azından 2000 devirden itibaren elde 200nm tork alacak şekilde bir turbo seçmem lazım.

Alternatifler;

1- Aynı kasa(housing)i kullanan 150hp'lik bravo sport'lardaki ihi VL36 var. Ama o da sınırlı. Aslında ihtiyacımı görecek bir turbo. 180hp'ye kadar gidilebilir onunla altları da kaybetmeden. 4000-4500'de biten basıncı 5000-5500'e taşır. Ama ihi VL36 bulmak hem zor, hem de pahalı. Üstelik ileriye dönük de önü kapalı. Ha bulursam uygun bir şekilde yine bunu seçerim muhtemelen tak çalıştır olacağı için.

2- Yunanlılar ve TR'de birkaç arkadaş WRX oem turbosu olan TD04L-13T-6 uygulamışlar. Yunanlıların dynolarından ve irtibata geçebildiklerimin ifadelerinden anladığım kadarıyla 3500'e kadar motor tepkisiz, TD04 1.4 motorda 3000 gibi spoola başlıyor. Ama 4000'den itibaren çok güzel güçler elde ediliyor. Bununla da tam bir dyno king olunur. Ama amacım bu değil. Arabamı şehiriçinde kullanıyorum. Uzun yolda da 120km'ye sabitler öyle giderim. Şimdi TD04 takıp da 200hp'nin üstündeki bir arabada 120'de 6.viteste basınç olmadığından çekmeyip vites düşmek zorunda kalma durumu da var... Habire de devir çevirmek işime gelmez.

3- Forester'ların üstünde gelen TD035-13T-4 de var. TD03buçuk denebilir :) Aynı ölçüdeki sadece flanşları farklı olan TF035 modelini toyota starlet turbolayanlar 1.5 motorda baya yaygın kullanıyorlar. Colz czt 1.5 mvec turbonun da oem turbosu. Ama TD035 ile TD04 arasında çok büyük bir ölçü farkı görünmüyor, VL36 ile olduğu kadar.

Ölçüler şu şekilde;

ihi RHF3 (VL36)
ind exd
türbin 32,8 29,5
comp 31 40
trim 65,5485181938


TD04l-13T-6
ind exd
türbin 46,8 41,2
comp 40,64 56
trim 74,754086516
a/r 0.6


TD035-13T-4
ind exd
türbin 43,2 36,2
comp 38,3 51
trim 69,8086255978
a/r 0.4


Bu alternatif turbolarla 1.4 t-jet'te hangi devirlerde spool başlar, hangi devirde basınç tepe yapar, hangi devirde basınç düşer? Sizce altları da kaybetmeyecek şekilde hangisi daha uygun olur? Özellikle TD035 nasıl bir seçim olur ve bu motorda hangi devirde dolar? VL36 çıkma bulunur mu? Bulunursa iki tane TD04 parası istemesinler :)

Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

tdipower
14-09-2012, 16:59
bence k03 daha güzel bir seçim olur hem altlar canlı kalır hemde üstlerde iyi üfler :)

Eyup Duygun
14-09-2012, 17:02
İşin ucunu pek kacırmadan VL36 mantıklı geliyor ancak dediginiz gibi onu kapalı.Bir de önü ne kadar kapalı ? Stock internal varsayalım TD04l-13T-6 taktık nereye kadar sizi tasıyabilir motorunuz ?

Öte yandan ölcülere göre yorumlamak gerekirse 1.4 litre araca colt turbosu yanı TD035-13T-4 cok mantıklı olur.Altlarıda bildigimiz dizel olmaz , 9 sıkıstırma gibi bir oranla en azından güc gelir.

Osman Bahadır
14-09-2012, 17:10
bence k03 daha güzel bir seçim olur hem altlar canlı kalır hemde üstlerde iyi üfler :)

K03'ün yönü ters diye biliyorum. Hiç uygulayan olmamış, ben de bu yüzden diye düşünüyorum. Tabi detaylı araştırmadım.


İşin ucunu pek kacırmadan VL36 mantıklı geliyor ancak dediginiz gibi onu kapalı.Bir de önü ne kadar kapalı ? Stock internal varsayalım TD04l-13T-6 taktık nereye kadar sizi tasıyabilir motorunuz ?

Öte yandan ölcülere göre yorumlamak gerekirse 1.4 litre araca colt turbosu yanı TD035-13T-4 cok mantıklı olur.Altlarıda bildigimiz dizel olmaz , 9 sıkıstırma gibi bir oranla en azından güc gelir.

T-jet + TD04 ile 230hp üzerinde stock internalle stabil yürüyen araçlar mevcut. Benim hedefim oralar değil. Şu anda 180hp civarı altları da kaybetmeden ideal. Aslında hedefim HP de değil. Torkun daha uzun süre kalmasını istiyorum o kadar.

TD035 rahat ve ucuz yollu bulunabilir bir turbo. 1.5 motorlarda da oem uygulaması epeyce var. Gerçi motor aynı değil sonuçta, fark olabilir. İşte tek kestiremediğim TD035 ile hangi devirde tork elde etmeye başlarız? Yoksa torku şimdikinden daha yukarıya taşıyacağımıza eminim.

Kakus
14-09-2012, 17:20
Nedense benimde aklıma ilk olarak k03 geldi.

Hiç üzerindeki turboyu geliştirme yoluna giden olmuş mu?

Eyup Duygun
14-09-2012, 17:24
Bence TD035 ile yaklasık 4000 rpm civarında max tork cıkar.Sanzuman oranlarını bılmıyorum ama 6300 rpm cevirdigini varsayarsak gayetde yeterli olur.Zaten tam yük giderken 4000 rpm altına inemiyecegi icin burada sıkıntı yok.

Ancak sizin isteginizin dısında kalır he cok ölü olmaz bana göre altları turbo degistiriyorsam ben bunu secerdım ama sizin yazılarınıza göre VL36 en dogru secim gözüküyor.Fiyatı dısında.

Osman Bahadır
14-09-2012, 17:26
Nedense benimde aklıma ilk olarak k03 geldi.

Hiç üzerindeki turboyu geliştirme yoluna giden olmuş mu?

K03'ü biraz daha araştırayım. Hiç uygulayan olmamış gerçi ama uydurulabilir belki.

Üstündeki turbo küçük. Yani içine büyük pal takacak, tornalayacak yer bile yok. Büyüse büyüse VL36 kadar olur. Hem 3d tasarım yapıp da CNC'de genişletmedikten sonra, tornayla genişletme benim çok da kafama yatmıyor. Çıkma turbo pahalı birşey değil. Hem eldeki orjinal turboyu da bozmamış olurum. Sorun yaşadığımda alır, ötekini takarım.

Osman Bahadır
14-09-2012, 17:31
Bence TD035 ile yaklasık 4000 rpm civarında max tork cıkar.Sanzuman oranlarını bılmıyorum ama 6300 rpm cevirdigini varsayarsak gayetde yeterli olur.Zaten tam yük giderken 4000 rpm altına inemiyecegi icin burada sıkıntı yok.

Ancak sizin isteginizin dısında kalır he cok ölü olmaz bana göre altları turbo degistiriyorsam ben bunu secerdım ama sizin yazılarınıza göre VL36 en dogru secim gözüküyor.Fiyatı dısında.

VL36 başka motorlarda da kullanılsa piyasada bolca bulunurdu. Bu mübarek hint kumaşı. Başka bir uygulaması yok.

TD035 de TD04 uygulamalarını görünce aklıma geldi. ***** forester'cılar TD035'i wrx'lerin TD04 ile değiştiriyorlar. Bu yüzden zor olmuyor bulmak.

Forester'da nerelerde dolduğunu az çok öğrendim. Ama işte egzoz türbini biraz geniş. Neredeyse TD04 kadar. Acaba 1.4 motora çok gelir de dolduramaz mıyız, orada kararsızım. Aldığım zaman da tak çalıştır değil sonuçta. Tadilat, adaptörler yapılacak. Boşuna uğraşmak da istemiyorum.

Osman Bahadır
14-09-2012, 21:35
Boş zamanda kafamda durum canlansın diye kabaca şöyle bir tork eğrileri karşılaştırma grafiği hazırladım;

http://img94.imageshack.us/img94/8846/tjetl.jpg

XSi
15-09-2012, 13:49
bence arada bir ihtiyaç halinde vites düşürmeyi göze alarak td04 e geçişi yap derim

kaybettiğin en fazla 500 devir ki aracın sahip olacağı potansiyeli düşünce hiç bişey değil derim ben..

Kadyr
15-09-2012, 13:52
Pek anlamam ama 1.4 gti larin turbosu aklima geldi simdi ikiside 1.4 vw ninki is gorurmu acaba

BthnKrkt
15-09-2012, 13:57
Abi 1.4 tjet konusu birazda olsa sana referans olmazmı?

http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/108269-grande-punto-t-jet-big-turbo-project.html

0M42
15-09-2012, 15:23
Aşağıda yabancı bir forumda proje var isterseniz bir inceleyin ;

Grande Punto T-Jet - GT2554R (with and without external) (http://revlimit.forumotion.net/t101-topic)

Osman Bahadır
15-09-2012, 20:29
bence arada bir ihtiyaç halinde vites düşürmeyi göze alarak td04 e geçişi yap derim

kaybettiğin en fazla 500 devir ki aracın sahip olacağı potansiyeli düşünce hiç bişey değil derim ben..

Haklısın. Zaten gönlüm de TD04'e kayıyor. 2000 devirde 0.5 bar, 3000 devirde full-boost vermiş uygulayanlarda. Yani altlar da çok ölü değil. TD04 de dayanıklı, sağlam, bol bulunan ucuz turbo sonuçta. Denenebilir yani. Kısa yoldan 200+ hp'lerde buluruz kendimizi :)


Pek anlamam ama 1.4 gti larin turbosu aklima geldi simdi ikiside 1.4 vw ninki is gorurmu acaba

gti'larda k04, 140-160'lık vslerde k03 var. 122'likte de aynı bizimki gibi td025 bir fındık turbo var :) Ama gel gör ki hem yönü farklı, hem de yerine uydurmada, flanş ve rekorlarda japonlarınki kadar kolay olmuyor.
Teşekkür ederim Kadir önerin için.


Abi 1.4 tjet konusu birazda olsa sana referans olmazmı?

http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/108269-grande-punto-t-jet-big-turbo-project.html

Olmaz olur mu. Erkut bu işi abarth'a göre yapıyor. Güzel de sonuçlar alıyor. Ama açıkcası ben biraz daha ekonomik yollar arıyorum. Komple abarth kit hem pahalı, hem de parası kadar verimli değil gibi geliyor bana. Arkadaşlarla da irtibat halindeyiz zaten. Onların da fikirlerini, önerilerini alıyorum.


Aşağıda yabancı bir forumda proje var isterseniz bir inceleyin ;

Grande Punto T-Jet - GT2554R (with and without external) (http://revlimit.forumotion.net/t101-topic)

Ben de önce o forum ile karşılaşmış, o forumu incelemiştim. Revlimit epey t-jet yapıyor. Zaten TD04 referansım, ilk aklıma sokan yer onlar oldu. TD04 ile t-jet şu şekilde olmuş ;
Grande Punto T-Jet - TD04 - 13T (http://revlimit.forumotion.net/t133-topic)


Bugün Booster Performans Erhan hocam ile de görüştük. O da TD04 diyor :) Muhtemelen altları bir miktar feda edip TD04'e geçip, karşılığında dolu dolu orta ve üst devir elde edeceğiz gibi. 2000 devirde de 0.5 bar basınç elde etmişler ki bence altların çok da ölü olmadığı anlamına gelir bu.

Velhasıl gönlüm TD04'e kaydı :)
TD04 bakınıyorum dostlar. Aslında iki tane lazım. Elinde olan varsa talibim.

onur_guler88
15-09-2012, 22:49
tjet lerden pek anlamam ama twinscroll turbo hiç düşünmediniz mi vf37 mesela büyük mü olur fikir açısından söylüyorum dediğim gibi tjet den bilgi sahibi olduğumdan değil

tunceR
15-09-2012, 23:11
tf035 işini görür bence czt de kullanıyo.

GokhanRS
15-09-2012, 23:17
sen altları kaybetmiyim diyorsun ancak mesela td04 14t uygulasan çok kaybetmeden üstlerin çok iyi olucakki. farzı misal gazlamak istediğinde zaten üst devir basıcan araçla vites değiştiğinde 2 binlere düşmeyeceği içinde faydalı olucak.

ayrıca altlarda az boost düşük kullanımlarda filan yakıt açısındanda fayda sağlıyor. ben 14t den 19t ye terfi ettiğimde sakin kullanımda altda fazla boost gelmemesi 10 kuruş gibi ciddi bir ekonomi sağlamıştı. sendede 14t yeterfi bence haz vericektir. araçta çok güçlü olacaktır. 13tde olur tabikide ben olmuşken 14 filan olsun mantığıyla yazdım.

Osman Bahadır
15-09-2012, 23:30
tjet lerden pek anlamam ama twinscroll turbo hiç düşünmediniz mi vf37 mesela büyük mü olur fikir açısından söylüyorum dediğim gibi tjet den bilgi sahibi olduğumdan değil

VF37 TD04'den iki gömlek üst bir turbo. 1.4 hacime büyük gelir muhtemelen.



tf035 işini görür bence czt de kullanıyo.

TF035'in TD035 versiyonu var, foresterlarda kullanılan. Ölçüler aynı, flanşlar daha uygun. Onu da düşünüyorum. Lakin baktığım zaman öyle çok da fark yok gibi basınç üretmeye başladıkları devirler arasında TD04 ile. Belki 500 devir daha erken dolabilir.


sen altları kaybetmiyim diyorsun ancak mesela td04 14t uygulasan çok kaybetmeden üstlerin çok iyi olucakki. farzı misal gazlamak istediğinde zaten üst devir basıcan araçla vites değiştiğinde 2 binlere düşmeyeceği içinde faydalı olucak.

ayrıca altlarda az boost düşük kullanımlarda filan yakıt açısındanda fayda sağlıyor. ben 14t den 19t ye terfi ettiğimde sakin kullanımda altda fazla boost gelmemesi 10 kuruş gibi ciddi bir ekonomi sağlamıştı. sendede 14t yeterfi bence haz vericektir. araçta çok güçlü olacaktır. 13tde olur tabikide ben olmuşken 14 filan olsun mantığıyla yazdım.

Haklısın. Hem 3000 devir full-boost için yüksek bir devir de sayılmaz. Tecrübe de edilmiş, uygulanmış, başarı elde edilmiş TD04 ile. Güzel de sonuçlar elde etmişler. Altlar da çok ölü değil, ortalama 1.6 atmosferik bir arabanın maksimum torkundan bahsediyoruz sonuçta en ölü dediğimiz devirde bile. Şöyle bir sonuç almış yunanlılar;

http://img442.imageshack.us/img442/2663/gptjetgiorgistd04115bar.jpg

Şu aşamada ben de TD04 arayışına başladım diyebilirim.

YAVUZ
16-09-2012, 13:10
VF37 TD04'den iki gömlek üst bir turbo. 1.4 hacime büyük gelir muhtemelen.




TF035'in TD035 versiyonu var, foresterlarda kullanılan. Ölçüler aynı, flanşlar daha uygun. Onu da düşünüyorum. Lakin baktığım zaman öyle çok da fark yok gibi basınç üretmeye başladıkları devirler arasında TD04 ile. Belki 500 devir daha erken dolabilir.



Haklısın. Hem 3000 devir full-boost için yüksek bir devir de sayılmaz. Tecrübe de edilmiş, uygulanmış, başarı elde edilmiş TD04 ile. Güzel de sonuçlar elde etmişler. Altlar da çok ölü değil, ortalama 1.6 atmosferik bir arabanın maksimum torkundan bahsediyoruz sonuçta en ölü dediğimiz devirde bile. Şöyle bir sonuç almış yunanlılar;

http://img442.imageshack.us/img442/2663/gptjetgiorgistd04115bar.jpg

Şu aşamada ben de TD04 arayışına başladım diyebilirim.

konuyu okudum ve bana da en mantıklısı td04 gibi geldi ...takipteyim

onur_guler88
16-09-2012, 13:21
td04 alsanız bile gc8 veya wrx den çıkma yerine daha yeni serilerini tavsiye ederim daha erken dolup daha fazla güç üreten turbolar var sonuçta 8-16 senelik turbolar.. bu arada twinscroll olması erken gelmesini sağlar diye düşünüyorum gc8 de deneyen bir çok kişi var ve spoolda aşırı bir değişim olmuyor oluyor ama aşırı olmuyor ama tabi 1.4 arabada nasıl olur bilmiyorum ancak boxer kapak yapısını düşünürsek ve bilhassa 98 altı gc8 lerin kapaklarının çok iyi olmadığını düşünürsek aşırı farklı bi durum olacağını düşünmüyorum ama tabi denemeden birşey demem boş..

erh
17-09-2012, 10:20
Tanıştıgıma cok memnun oldum hocam.. TD04 gerçekten aradığın gibi bir turbo.. hiçbir sıkıntı yaşamazsın ;) ne alt devir ölecek nede büyük gelecek.. Sana güzel bi TD04 bulmak kalıyor. Bulduktan sonra pek bi eksiğimiz yok zaten ;)

onur_S
20-09-2012, 19:48
hybrid turbo deneseniz nasıl olur?arkadasım dediğiniz gibi minik td025 i hybrid yaptı 40-45 bin kmdir hiç sorun yok.tork eğrisi daha güzel ,daha düzgün.dizelimsi değil.
belki sizin turboyada yapılabilir?

fatihob
20-09-2012, 20:27
Bende konuyu takipteyim ama benim hedefim biraz daha yüksek 240-250hp civarı. Ertuğdan öğrendiğim ve yurdışı forumlarda okuduğum kadarıyla, stock internal oralara kadar dayanıyormus.3000-3500 full boost görsem yeter.Bıktım ölü 5000 devir üstünden:)

Osman Bahadır
20-09-2012, 20:40
hybrid turbo deneseniz nasıl olur?arkadasım dediğiniz gibi minik td025 i hybrid yaptı 40-45 bin kmdir hiç sorun yok.tork eğrisi daha güzel ,daha düzgün.dizelimsi değil.
belki sizin turboyada yapılabilir?

Hybrid turbo da bir seçenek. Ama eldeki turbo ile zor biraz. Çünkü gerçekten çok küçük. İçine hiçbirşey sığdırılmaz. Ha, kastın birkaç turbodan kırma turbo yapmaksa açıkcası o kadar ucuz oynanmamış çıkma turbo seçeneği varken el yordamıyla toparlanmış, hesaplanmadan, göz kararı seçilmiş parçalardan oluşan bir turbo bana pek de tercih edilesi gelmiyor.


Bende konuyu takipteyim ama benim hedefim biraz daha yüksek 240-250hp civarı. Ertuğdan öğrendiğim ve yurdışı forumlarda okuduğum kadarıyla, stock internal oralara kadar dayanıyormus.3000-3500 full boost görsem yeter.Bıktım ölü 5000 devir üstünden:)

Senin tereddütsüz TD04 ile devam etmen lazım. Çünkü tam da istediğin gibi bir sonuç alınıyor zaten onunla. Yapılmışı, tecrübe edilmişi de bol zaten.

Benim tek derdim şehiriçinde kullanımı zora sokacak kadar alt devirleri kaybetmek. Erhan hocam altlarda ciddi bir kayıp yok diyor. Yunanlıların dynoları ve verileri 2000 devir civarında 0.5 boost, 3000'de ful boost gösteriyor. Biraz lag'lı bir durum oluşuyor. Bir alt alternatif ise TD04 9T'nin dengi olan TD035 13T. Onunla da en fazla 200hp alınır. Zaten benim de şimdilik üstünde gözüm yok. Ama TD04 e göre TD035 ile 500-750 devir daha erkan full boost görülür. Denemek de zor değil. TD04 ile TD035 kasa olarak, boyut olarak birebir aynı. Yani hızla söktak yapılıp denenebilir. İkisi de elime geçecek inşallah yakın zamanda. İkisi de denenebilecek yani. Öyle bir imkanım olursa sonuçları buradan da yazarım.

Bu arada, benim en çok referans aldığım TD04 uygulamaları Avusturalya'lıların 4E-FE 1.33L toyota starlet uygulamaları. Starlet'te TD04'ten TD035'e, gerçi onlarda TF035 var, aynı şey ikisi de, ona geçenler daha erken spool ve redline'da bile hala korunabilen basınç görüyorlar.

volume16
24-09-2012, 01:58
Hocam t-jet kullanıcısı olarak konunu merakla takip ediyorum inşallah en yakın zamanda sonuç alırsın bende sizden referans alırım.

YAVUZ
27-09-2012, 09:45
Bu td 04 un hangi serisini alacağız yani 0almaya kalksakmodeli fln var mı acaba yoksa sadece td04 mü dicez

Osman Bahadır
27-09-2012, 09:57
Bu td 04 un hangi serisini alacağız yani 0almaya kalksakmodeli fln var mı acaba yoksa sadece td04 mü dicez

İlk mesajda tam modelini yazdım. Genelde WRX'den çıkan mitsubishi turbo kullanılıyor çünkü bol ve ucuz;

TD04L-13T-6

Ama ben sıfır alacak olsam o kadar para verip de TD04 almazdım.

levent
27-09-2012, 10:32
TD04 ile TD035 kasa olarak, boyut olarak birebir aynı. Yani hızla söktak yapılıp denenebilir. İkisi de elime geçecek inşallah yakın zamanda. İkisi de denenebilecek yani. Öyle bir imkanım olursa sonuçları buradan da yazarım.

Bu arada, benim en çok referans aldığım TD04 uygulamaları Avusturalya'lıların 4E-FE 1.33L toyota starlet uygulamaları. Starlet'te TD04'ten TD035'e, gerçi onlarda TF035 var, aynı şey ikisi de, ona geçenler daha erken spool ve redline'da bile hala korunabilen basınç görüyorlar.

Ben de sonuçları merakla bekleyenlerdenim abi daha şimdiden. İnş umduğun gibi olur :)

Starlet GT ya da EP92 kasalarda Glanza'lardaki 4EF-TE nin kapağı bildiğimiz atmosferik 4EFE lerden ciddi farklı oem olarak bile, onun da etkisi büyük 8000 devirlere kadar stabil boost görmeleri ve alttan doldurmaları :)

YAVUZ
27-09-2012, 10:37
İlk mesajda tam modelini yazdım. Genelde WRX'den çıkan mitsubishi turbo kullanılıyor çünkü bol ve ucuz;

TD04L-13T-6

Ama ben sıfır alacak olsam o kadar para verip de TD04 almazdım.

Teşekkür ederim yurtdisindan alabilirim diye 0düşündüm alamaz isem buradan bulacagiz zaten

Osman Bahadır
27-09-2012, 10:38
Teşekkür ederim yurtdisindan alabilirim diye 0düşündüm alamaz isem buradan bulacagiz zaten

Yurtdışından uyguna alabiliyorsanız abarth esseesse'nin oem turbosunu alın. Garrett GT1446

YAVUZ
27-09-2012, 10:42
Yurtdışından uyguna alabiliyorsanız abarth esseesse'nin oem turbosunu alın. Garrett GT1446

Evet o da aklımda...

VWci
27-09-2012, 14:42
bende de arti bilgi olsun jdm wrx'lerde td04hl-15t cikiyor birazcik daha buyuk normalinden.