PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aqumist baglanti sorunu leon cupra???



ErBAY
16-09-2012, 01:07
Arkadaslar leon cupra aracima Aquamist meth. Aldim fakat baglanti sorunu yasiyorum. Semasinda enjektor , devir (-) map veya maf(+) almami soyluyor. Soyldgini gibi yapiyoruz beyinden pin outtan yerlerini bulduk olcu aletinde olcgmzde 2 sindede ayni akim mevcut + , - mevcut degil baglanmasinda yardimci olursanz sevinirim.

Osman Bahadır
16-09-2012, 01:26
ECU'den bağlamana gerek yok. Enjektör soketlerinin uçlarından biri + diğeri - dir. Kontak açıkken akım gelen +, diğeri -'dir. Enjektör - negatifini oradan alırsınız.

Maf veya Map'ın da + sını bulmuşsunuz zaten. Veya soketinden bulursunuz.

yavuz364
16-09-2012, 11:24
En kolayı Maf-Map ın soketinden almak, zaten onların soketleri genelde 3 lü oluyor..
Birisi + birisi - , üçüncü olan da sinyal ucu, direk onu bağlayın sorun olmaz..

ErBAY
16-09-2012, 13:10
ECU'den bağlamana gerek yok. Enjektör soketlerinin uçlarından biri + diğeri - dir. Kontak açıkken akım gelen +, diğeri -'dir. Enjektör - negatifini oradan alırsınız.

Maf veya Map'ın da + sını bulmuşsunuz zaten. Veya soketinden bulursunuz.


En kolayı Maf-Map ın soketinden almak, zaten onların soketleri genelde 3 lü oluyor..
Birisi + birisi - , üçüncü olan da sinyal ucu, direk onu bağlayın sorun olmaz..



Tesekkurler sızın dedıgınz gıbı p.tesi gunu denıcem. olup olmadıgını burda paylasıcm sızınle tesekkurler.

E0041
17-09-2012, 16:53
enjektörlerde + veya - yok iki ucuda beyine giriyor kapalı devre bi sistemi var çoğu enjektörlü araç gibi + direk - beyinden bi sistem yok

araç çalıştığı anda enjektör soketlerinde 24 volt okuyorsunuz iki ucuda ayrı ayrı şaseden ölçerseniz birisinde 12 volt diğerinde -12 volt görünüyor -12 yi kullanamayız cihazı bozar sonucta -12 de olsa ters gerilim mevcut sıkıntı burdan çıkıyor

Osman Bahadır
17-09-2012, 16:56
enjektörlerde + veya - yok iki ucuda beyine giriyor kapalı devre bi sistemi var çoğu enjektörlü araç gibi + direk - beyinden bi sistem yok

araç çalıştığı anda enjektör soketlerinde 24 volt okuyorsunuz iki ucuda ayrı ayrı şaseden ölçerseniz birisinde 12 volt diğerinde -12 volt görünüyor -12 yi kullanamayız cihazı bozar sonucta -12 de olsa ters gerilim mevcut sıkıntı burdan çıkıyor

Deviri kranktan veya bobinden alın.

E0041
17-09-2012, 17:39
Deviri kranktan veya bobinden alın.

bobınde aynı sıstem kapalı devre :/

Osman Bahadır
17-09-2012, 17:52
bobınde aynı sıstem kapalı devre :/

Ne arabaymış arkadaş... Euro V mi bu araba?

Geriye sadece sensörün kendisi kalıyor, yani krank... Tipik indüktif sensördür muhtemelen. Sanmıyorum ki onda bu şekilde bir sorun olsun. Eğer onda da sorun varsa Aquamist'i dahili MAP sensörlü AEM ile takas etmekten başka çare kalmıyor.

yavuz364
17-09-2012, 17:55
FSI motorlarda enjektörler çok farklı ve zaman aralıkları çok kısa o yüzden ben MAF yada MAP dan bağlayın demiştim..

VR sensörden alınca da sensörün gücü zaten çok düşün o yüzden problem çıkartır çok büyük ihtimal..
Ne arabaymış arkadaş... Euro V mi bu araba?

Geriye sadece sensörün kendisi kalıyor, yani krank... Tipik indüktif sensördür muhtemelen. Sanmıyorum ki onda bu şekilde bir sorun olsun. Eğer onda da sorun varsa Aquamist'i dahili MAP sensörlü AEM ile takas etmekten başka çare kalmıyor.

Extarnel MAP sensörüne bağlayarak da yapabilirsiniz.. Elimde 7 barlık var lazımsa..

Osman Bahadır
17-09-2012, 17:58
@Yavuz,

Arkadaşların sistem sequental veya 3D bir haritayla çalışıyor sanırım. Hem devir, hem map/maf istiyor.

E0041
17-09-2012, 18:00
aynen o şekilde hem map hem maf var uyuz bi sistem

adanadan cupra ile uğraşan birkaç arkadaşla görüştük herhangi bir sensöre paralel bilgi almak için girerseniz arıza yakar dedi ondan sonrada pek kurcalamadık

yavuz364
17-09-2012, 19:09
evet bende öyle tahmin ettim ama FSI motorlarda deviri okumak imkansıza yakın :)
yükseltici ve düzenleyici bi devre koymak gerekir araya..
Haritayı 2 boyutlu hale getirip MAP yada MAFa göre ayar yapılabilir..

@Yavuz,

Arkadaşların sistem sequental veya 3D bir haritayla çalışıyor sanırım. Hem devir, hem map/maf istiyor.

Jam da Joker
17-09-2012, 20:32
Erbay aquamistin montajini yanlis hatirlamiyorsam uba cupraya yurekli garaj cemal usta yapmisti arayip bi gorusun yardimci olur.

ErBAY
17-09-2012, 21:34
Erbay aquamistin montajini yanlis hatirlamiyorsam uba cupraya yurekli garaj cemal usta yapmisti arayip bi gorusun yardimci olur.

kanka yarın arıyorum yureklıyı sorayım ıns yardımcı olur. uba cupra arıfın aracıydı ozaman dımı ?

Osman Bahadır
17-09-2012, 21:48
Aquamist HFS2 bağlanır. Sizdeki kit Aquamist HFS3'müş. HFS3 için ise devir ve enjeksiyon sinyali alamazsınız FSI/TFSI'da. Ustanızın önceden bağladığı HFS2 olabilir. HFS2 lineer, HFS3 3D harita üstünden çalışır. Enjeksiyon sinyal almadan çalıştırırsanız belki lineer çalışabilir HFS3. 3D harita üstünden çalışabilecek HFS3'ü HFS2 gibi çalıştırmak da bence güzel olmaz.

ErBAY
18-09-2012, 00:51
Aquamist HFS2 bağlanır. Sizdeki kit Aquamist HFS3'müş. HFS3 için ise devir ve enjeksiyon sinyali alamazsınız FSI/TFSI'da. Ustanızın önceden bağladığı HFS2 olabilir. HFS2 lineer, HFS3 3D harita üstünden çalışır. Enjeksiyon sinyal almadan çalıştırırsanız belki lineer çalışabilir HFS3. 3D harita üstünden çalışabilecek HFS3'ü HFS2 gibi çalıştırmak da bence güzel olmaz.

Az once ınternette arastırdıgımda Arıfın eskı aracında (leon cupra ) benımkıyle aynı model meth varmıs Arfy pm attım donerse eger baglantı hakkında bılgı verırse denıcez son sanzımızı yoksa artık satıp aem'e gecıs yapıcam. Bu arada tesekkurler ılgılendıgnz ıcın.