PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 4000 Devirin üzerinde hararet tavana vuruyor



!KO
16-09-2012, 01:35
4 4500e kadar normal biraz sıkıştırınca yükseliyor otobanda devirli kullanımda tavana vuruyor

Fanda sorun yok açıyor fan
termostatda çalışıyor

sorun nerdedir sizce

Günkut
16-09-2012, 01:35
Si danmı bahsediyoruz ?

!KO
16-09-2012, 01:36
Si danmı bahsediyoruz ?

1.5 exden :)

MeRtCaN
16-09-2012, 01:40
Sılındır kapak contası zarar gormus olabılır

veya

Kalorifer Radyatoru tıkalı olabılır

Kabarcık testi yaptınızmı araca ?

Günkut
16-09-2012, 01:40
hava yapmıs olmasın ?

+ silindir kapak contana baktır en olmadı komp testi yaptır cıkıyor diye biliyorum

Osman Bahadır
16-09-2012, 01:41
Devirdaim'de sorun olabilir. Hiç değişti mi? Yan sanayi falan takmış olabilir misin?

!KO
16-09-2012, 01:52
devirdaimi bilmiyoruz araba daha yenı alındıgı için
termostatdanda emin değiller :)
radyatör 200bin kmdir aynı radyatörmüş

bi şekilde devirli kullanınca hararet yapıyor 4 5 bini gecme sabah kadar git oynamıyor bile yerinden :)

overblack
16-09-2012, 01:53
termostat açmassa fan açmazki.bence radyatör tıkalı.

Osman Bahadır
16-09-2012, 02:00
devirdaimi bilmiyoruz araba daha yenı alındıgı için
termostatdanda emin değiller :)
radyatör 200bin kmdir aynı radyatörmüş

bi şekilde devirli kullanınca hararet yapıyor 4 5 bini gecme sabah kadar git oynamıyor bile yerinden :)

Radyatör ve devirdaim'e ben ağırlık veriyorum. Ama geçmişi bilinmeyen ikinci el alınmış bir araçsa muhtemelen radyatör tıkalıdır.

!KO
16-09-2012, 02:01
Radyatör ve devirdaim'e ben ağırlık veriyorum. Ama geçmişi bilinmeyen ikinci el bir araçsa muhtemelen radyatör tıkalıdır.

bana görede radyatör tıkalı :) contayla alakalı hiç bi belirti yok :)

Mr.K
16-09-2012, 02:04
ya belki saçma gelcek ama radyatorun arkasındakı fan ters baglanmıs olmasın :o

vakti zamanında basıma geldıydı arac servısten cıktııgında..yanı atıyorum soldan saga donmesı gerekırken sagdan sola donuyodu ve devırlı kullanınca dırek hararet bıanda tavan yapıyodu..

!KO
16-09-2012, 02:06
ya belki saçma gelcek ama radyatorun arkasındakı fan ters baglanmıs olmasın :o

vakti zamanında basıma geldıydı arac servısten cıktııgında..yanı atıyorum soldan saga donmesı gerekırken sagdan sola donuyodu ve devırlı kullanınca dırek hararet bıanda tavan yapıyodu..

eskı fan cıktı yerıne yenı fanı koydum hala ters olabılırmı olabılır :D bı bakıyım yarın :D olmadı radyator alıyım degıstırım bakıyım napıcak

Mr.K
16-09-2012, 02:11
radyator degıstırmeden once bahsettıgım seye bak muhtemelen odur :) kendinde diyosun madem yeni fan koydum diye..aynen bahsettıgın durum soz konusu yuksek devıre gelemıyo araba devır bıanda yukselınce yana yakıla hararette yukselıyo.. :)

unutmadan kabloları ters duz yapcaksın gıdıpte fanı komple sokme.. duz olmasa oturmuyo(yani öyle olması lazım öyle hatırlıyorum:o)

0M42
16-09-2012, 03:02
Termostadın çalıştığını nereden biliyorsun söküp sıcak suda denedinmi ? Termostadın yarım açık kalmış olabilir.

!KO
16-09-2012, 08:53
Termostadın çalıştığını nereden biliyorsun söküp sıcak suda denedinmi ? Termostadın yarım açık kalmış olabilir.

alttakı hortuma bakarak ole bi test yaptım :)

exca
16-09-2012, 09:08
en kolay yol termostatı sök , çık sıkıştır aracı normalde yükselmemesi lazım eğer yükseliyorsa radyatör tıkalıdır ... yada bilemiyorum radyatöre manometre bağlanabilirse basıncı görebilirsin ,yüksekse tıkalıdır , .çok düşükse devirdaim bozuktur...

emre_
16-09-2012, 10:25
Radyatorde sorun olmasi muhtemel devirdaimde sorunlu olabilir arac o sekilde zorlandiysa yada hararet gorduyse silindir kapak contanda zarar gormus olmabilir

Skyhawk34
16-09-2012, 10:31
otobanda 80 sabit gitsen yine artıyormu ? yaklasık olarak2500 3000 devirlerde sürekli yani

ae101
16-09-2012, 10:54
radyatör tıkalı bence

@ levent

!KO
16-09-2012, 15:23
radyatör tıkalıydı değiştirdim şuan normal :)

gökberk
16-09-2012, 15:24
Radyatör kapağını değiştir.
Benim başıma da geldi. Ankara'dan gelirken. Radyatör kapağı cortlamıştı.
4500 devirden sonra hararet çıkıyordu.

Edit: Sorunu çözmüşsün. Güle güle kullan :)

!KO
16-09-2012, 15:28
Radyatör kapağını değiştir.
Benim başıma da geldi. Ankara'dan gelirken. Radyatör kapağı cortlamıştı.
4500 devirden sonra hararet çıkıyordu.

Edit: Sorunu çözmüşsün. Güle güle kullan :)

sağolasın :) şişletcektim sonra yapmışken sıfır radyatör taktım eve gelene kadar sıktım sorun sorun yok :)

bu hafta ateşlemeyi elden geciricem sonra kaporta boya :) kız gibi eg projesi :D

Ufuk
16-09-2012, 15:29
İlker reyiz sen bu civici komple proje arabası yapmıycakmıydın :D hararette sebebi olur işte k20 oturt geç :D

!KO
16-09-2012, 15:31
İlker reyiz sen bu civici komple proje arabası yapmıycakmıydın :D hararette sebebi olur işte k20 oturt geç :D

önce iç dış kız gibi yapmam lazım :) derme çatma iş yapmam ben hem gidicek hem durucak :D

Ufuk
16-09-2012, 15:33
ya içeriyi salla.Komple söküceksin zaten birilerine geçildiğin anda :D

!KO
16-09-2012, 15:35
ya içeriyi salla.Komple söküceksin zaten birilerine geçildiğin anda :D

eg içini komple boşaltmak benım ıcın 20 dk filan :D yapboz gibi araba :D

0M42
16-09-2012, 19:19
alttakı hortuma bakarak ole bi test yaptım :)

Termostad yarım açık kalmış olursa alt ve üst hortum sıcaklıkları aynı olur anlayamazsın ama yüksek devirde yarım açık kalan termostaddan yeterince süratli su geçemediği için yeterli soğutma olmaz hararet yükselir.

Bence termostadı sök önce soğuk suda 2 dk kadar kapanıyormu bak sonrada ketılın yada kaynar bir suyun içine at 2 dk dursun bak tam açıyormu önceliğin bunun kontrolü olmalı bence.

xplod
16-09-2012, 19:53
radyatörü değiştirince çözüldü demiş arkadaş?

exca
16-09-2012, 20:35
Gecmis olsun :)

0M42
16-09-2012, 22:19
Geçmiş olsun sorunun sorunun çözüldüğü kısmı atlamışım demekki.

!KO
16-09-2012, 22:37
yüksek devirde sabit bi şekilde çakılı duruyor dur kalkda hafif oynama var suan sona gelme gibi bi durum yok :)