0M42
16-09-2012, 15:46
Bu aralar yüksek çıkış gerilimli güçlü bir bobin alacağım araştırma yapıyorum sizlerinde fikirlerini tavsiyelerini almak istiyorum.Kullanılacak motor 2.0 taunus motoru ve karburatörlü.Motorun üzerinde distribütörlü elektronik ateşleme var ateşleme modülü motorcraft.
İlk alternatif MB W124 lerin bobinleri.Bu bobinin ortalama 30.000 ile 35.000 arası bir çıkış gerilimi var.
ATELEME BOBN / W124 - W201 - W126 - W129 W 201 (190) KASA ( 1982-1993 ) - SEDAN - 1.8 E - ATELEME SSTEM (http://mercedesparcamarketim.com/asp/product/231/ATESLEME-BOBINI-W124-W201-W126-W129)
Ama ben daha yüksek gerilimli bir şey olsun istediğimden başka alternatifler ararken MSD nin serilerine rastladım.
MSD Ignition 8202 MSD Blaster Coil (http://www.jegs.com/i/MSD+Ignition/121/8202/10002/-1)
MSD Ignition 8207 MSD Blaster Coil (http://www.jegs.com/i/MSD+Ignition/121/8207/10002/-1)
MSD Ignition 8261 MSD HVC Ignition Coils (http://www.jegs.com/i/MSD+Ignition/121/8261/10002/-1)
Merak ettiğim ise yukarıdaki linkteki MSD bobinleri karburatörlü motorda çalıştırabiliyormuyuz ? Bazı bobinlerin çalışması için ecudan sinyal alması gerekiyor acaba bu bobinlerde o şekildemi çalışıyor ? Özellikle 8207 ile 8261 i merak ediyorum.Ayrıca linklerde bobinler için açıklama kısımları mevcut mesela ;
Coil Specs:
Turns ratio: 100:1
Primary resistance: .7 OHMs
Secondary resistance: 4.5K OHMs
Inductance: 8 mH
Maximum voltage: 45,000 Volts (Tested with 6AL Ignition)
Peak current: 140 mA
Spark duration: 350 uS
Gibi..
Bu omaj ve akım değerlerinin benim ateşleme modülüme uygun olup olmadığını nasıl öğrenebilirim ?
Ayrıca son olarak MSD bobinleri kendi MSD modülleri olmadan kullanabiliyormuyuz yani o modüller şartmı ? Olursa ne avantajı olur olmazsa ne dezavantajı olur ?
Aşağıdaki modül mesela ;
MSD Ignition 6421 MSD 6-Series Ignition Boxes (http://www.jegs.com/i/MSD+Ignition/121/6421/10002/-1)
İlk alternatif MB W124 lerin bobinleri.Bu bobinin ortalama 30.000 ile 35.000 arası bir çıkış gerilimi var.
ATELEME BOBN / W124 - W201 - W126 - W129 W 201 (190) KASA ( 1982-1993 ) - SEDAN - 1.8 E - ATELEME SSTEM (http://mercedesparcamarketim.com/asp/product/231/ATESLEME-BOBINI-W124-W201-W126-W129)
Ama ben daha yüksek gerilimli bir şey olsun istediğimden başka alternatifler ararken MSD nin serilerine rastladım.
MSD Ignition 8202 MSD Blaster Coil (http://www.jegs.com/i/MSD+Ignition/121/8202/10002/-1)
MSD Ignition 8207 MSD Blaster Coil (http://www.jegs.com/i/MSD+Ignition/121/8207/10002/-1)
MSD Ignition 8261 MSD HVC Ignition Coils (http://www.jegs.com/i/MSD+Ignition/121/8261/10002/-1)
Merak ettiğim ise yukarıdaki linkteki MSD bobinleri karburatörlü motorda çalıştırabiliyormuyuz ? Bazı bobinlerin çalışması için ecudan sinyal alması gerekiyor acaba bu bobinlerde o şekildemi çalışıyor ? Özellikle 8207 ile 8261 i merak ediyorum.Ayrıca linklerde bobinler için açıklama kısımları mevcut mesela ;
Coil Specs:
Turns ratio: 100:1
Primary resistance: .7 OHMs
Secondary resistance: 4.5K OHMs
Inductance: 8 mH
Maximum voltage: 45,000 Volts (Tested with 6AL Ignition)
Peak current: 140 mA
Spark duration: 350 uS
Gibi..
Bu omaj ve akım değerlerinin benim ateşleme modülüme uygun olup olmadığını nasıl öğrenebilirim ?
Ayrıca son olarak MSD bobinleri kendi MSD modülleri olmadan kullanabiliyormuyuz yani o modüller şartmı ? Olursa ne avantajı olur olmazsa ne dezavantajı olur ?
Aşağıdaki modül mesela ;
MSD Ignition 6421 MSD 6-Series Ignition Boxes (http://www.jegs.com/i/MSD+Ignition/121/6421/10002/-1)