atunc
19-09-2012, 14:21
Arkadaşlar proje amaçlı alıp, sonra vazgeçtiğim bir Honda Accord'um var. 1990 model, karbüratörlü.
Aracı aldığımda silindir kapağı çatlaktı. Ve bir süre istediğim gibi temiz silindir kapağı buluncaya kadar idareten o şekilde kullanmaya devam ettim. Zaten projemden vazgeçtiğim içinde orjinal parçaları ile toplamaya karar verdim. 3 aylık bir arayışın ardından çalışan 1998 yada 97 model bir Accord'un üzerinden silindir kapağını aldık. Araç enjeksiyonlu *****. Benim aracım ise karbüratörlü. Silindir kapaklarının sıkıntısız olacağını söylemişlerdi herkes. Bizde tüm abilerimizin, ustalarımızın sözüne itimat edip aldık kapağı. Ardından aracın geri kalan parçalarını toplamaya başladım. Krank, kol, piston, sekman, yataklar, yağ pompası, devir daim, baskı balata vs. vs.
Tüm parçaların japonlarını alıncaya kadar rektefiyeye başlamadık. Tüm parçalarımız hazır olunca motorumuz söküldü ve rektefiye işi yapıldı. Geri topladığımızda ise aşırı derece vuruntulu bir ses ile karşı karşıya kaldık. Ustam, kapakçım, rektefiyecim hepsi şok oldu. Fakat sebebini de tam olarak kestirebilmiş değiller. Yağ kanallarımı falan derken sonra enjeksiyonlu kapağın olabileceği ihtimali üzerine düştüler. Karbüratörlü kapak bulamadığım içinde deneme şansım olmadı maalesef. Horozların ses yapıyor olma ihtimali üzerinde duran arkadaşlar da var. Sizin tahminleriniz nelerdir? Yada tecrübe etmiş olan varsa ve deneyimlerini paylaşırsa memnun olurum.
Aracı aldığımda silindir kapağı çatlaktı. Ve bir süre istediğim gibi temiz silindir kapağı buluncaya kadar idareten o şekilde kullanmaya devam ettim. Zaten projemden vazgeçtiğim içinde orjinal parçaları ile toplamaya karar verdim. 3 aylık bir arayışın ardından çalışan 1998 yada 97 model bir Accord'un üzerinden silindir kapağını aldık. Araç enjeksiyonlu *****. Benim aracım ise karbüratörlü. Silindir kapaklarının sıkıntısız olacağını söylemişlerdi herkes. Bizde tüm abilerimizin, ustalarımızın sözüne itimat edip aldık kapağı. Ardından aracın geri kalan parçalarını toplamaya başladım. Krank, kol, piston, sekman, yataklar, yağ pompası, devir daim, baskı balata vs. vs.
Tüm parçaların japonlarını alıncaya kadar rektefiyeye başlamadık. Tüm parçalarımız hazır olunca motorumuz söküldü ve rektefiye işi yapıldı. Geri topladığımızda ise aşırı derece vuruntulu bir ses ile karşı karşıya kaldık. Ustam, kapakçım, rektefiyecim hepsi şok oldu. Fakat sebebini de tam olarak kestirebilmiş değiller. Yağ kanallarımı falan derken sonra enjeksiyonlu kapağın olabileceği ihtimali üzerine düştüler. Karbüratörlü kapak bulamadığım içinde deneme şansım olmadı maalesef. Horozların ses yapıyor olma ihtimali üzerinde duran arkadaşlar da var. Sizin tahminleriniz nelerdir? Yada tecrübe etmiş olan varsa ve deneyimlerini paylaşırsa memnun olurum.