Orijinalini görmek için tıklayınız : OPEL MANTA B Turbo uygulaması için
Opel Manta GTR Project
2000 cc 16 valve dohc
araç yakında yollarda.
http://imageshack.us/a/img543/5311/mantat.jpg
http://imageshack.us/a/img849/6173/manta.jpg
http://imageshack.us/a/img37/7824/mantaa.jpg
Aracın Motoru
http://imageshack.us/a/img694/2001/mantaxw.jpg
çok güzel bir araç öncelikle. turbo da zevkli olacaktır. tavsiyem techopel selim ile uygulamanız. opel üzerine istanbul'da gördüğün en iyi ustadır kendisi. kesin kendisi de sevinir bu aracı görünce.
turbo ise garret in gt18 de olabilir gt20 de veya kkk nın k16 gayet makul. k03 diyeceğim ama büyük gelir mi bilmem.
kazasız belasız ve zevkle kullanın. nadir araçlardan...
çok güzel bir araç öncelikle. turbo da zevkli olacaktır. tavsiyem techopel selami ile uygulamanız. opel üzerine istanbul'da gördüğün en iyi ustadır kendisi. kesin kendisi de sevinir bu aracı görünce.
tavsiyeniz için teşekkürler.
turbo uygulaması ile aracın hızlanması daha iyi olabilir.
resimde görüldügü üzere lpg sistemi bulunuyor.
turbo uygulamasından sonra lpg iptal edilecektir.
aracın motoru 1600 cc fakat 1900 cc motor ile aynı motor sadece
silindir çapları farklı.
Not: Bu aracın ilk sahibiyiz.
tayreep_john
20-09-2012, 00:46
c20let üstüne ufak bi turbo :) binmekten sıkılır adam :D
sonradan eklemişsiniz ki eğer swap yapabilirseniz c de olur z de... c biraz daha eski bir motor tabii. z yi de tercih edebilirsiniz. daha güncel bir motor olduğu için daha rahat parça bulursunuz derim. z20let yaparsanız mesela gt28 i gömün gitsin. gayet zevkli olur.
motor degişimi baya zahmetli iş. ilk etapta mevcut motora turbo uygulaması yaptırmak istiyorum. verimli olursa motor degişmeye gerek kalmaz :)
motor degişimi baya zahmetli iş. ilk etapta mevcut motora turbo uygulaması yaptırmak istiyorum. verimli olursa motor degişmeye gerek kalmaz :)
tabii ki hocam hem zor hem de dediğiniz gibi sıkıntılı. iş sadece motoru vince koyup yerleştirmekle bitmiyor. tesisatı var kulağı var şanzımanı var. var oğlu var...
aslında atmosferik olarak da çıtırdan yüklemeler zevk verebilir. hatta oldu ki swap ı kafaya taktınız c20xe bile süper olur. ondan c20let e geçmek de kolay z20let e de...
tabii ki hocam hem zor hem de dediğiniz gibi sıkıntılı. iş sadece motoru vince koyup yerleştirmekle bitmiyor. tesisatı var kulağı var şanzımanı var. var oğlu var...
aslında atmosferik olarak da çıtırdan yüklemeler zevk verebilir. hatta oldu ki swap ı kafaya taktınız c20xe bile süper olur. ondan c20let e geçmek de kolay z20let e de...
aynen öyle.
turbo işinden sonra bu motor işine daha sonra bakmak en mantıklısı:icon_tup:
overblack
20-09-2012, 01:21
manta ile 200 hp üzerine çıkacaksan ve agresif bir sürüş stilin varsa bence çok riske girersin.ama inanılmaz eğlenceli olur.
edit..mutlaka kilitli diff kullanın imkan varsa
200 hp bence çok fazla 150 hp dolayı güç yeterli olur
Agresif sürüşü bu araca yapmam.
Bu ara imkanlarım turbo ile sınırlı
td04 en yaygın bulunan ucuz ve sorunsuz bir turbodur bilginize...
Güven bey, aracınız çok şık. Maşallah Oem halinden neredeyse hiçbirşey kaybetmemiş. Bence bu tip otomobillerin böyle kalanları çok değerli.
Araçları güçlendirmek çok kolaydır,
İyi bir süspansiyon seti ile büyük bir turbo hemen hemen aynı paralar...
Bunun burçları,gereken yerlere gergileri ve en önemlisi frenleri de ehemmiyetlidir.
Buna bağlı olarak...
Aracınızın altı nasıl?
Oem süspansiyon, yorgun helezonlar ve mevcut frenler ile yaklaşık 200Nm olan c20xe takıp gaza bastığınızda fırlatılmış bir tuğlada farkı kalmaz bu araçların.
halilcan9455
20-09-2012, 06:40
turbo veya c20xe+turbo yerine sadece c20xe swaplamak size yeterde artar diye düşünüyorum.
arkadaşlar önerilerinizi dikkate alıyorum.
volume81
20-09-2012, 08:59
c20let koy devam et bu motorla uğraşana kadar c20let daha sorunsuz ve önü açık bir motor olur :)
KA®ANLIK
20-09-2012, 09:07
Çetin Selami kim la,
sabah sabah kahkaha attırdın bana :D:D:D
Ama güzel oldu, artık bende Selami diyeyim, daha güzel isim :D:D:D:D
Araç çok güzel maşallah,
fakat bu araca turbo uygulamak ciddi zaman, emek ve para isteyecektir,
şasesi, freni, yürüyeni...
hedeflediğiniz güç ne bilmiyorum ama C20XE önerisi bence daha mantıklı gibi...
c20xe yi koyar biraz zevk alır, arkasından tecrübelerinizle birlikte turboya geçişiniz için alt yapınız kısmen hazır olduğundan karar vermenize daha kolay yardımcı olur...
170-180hp lik bir C20XE de çok tat verecektir bence...
c20let veya c20xe motor alıp bakımı yapılıp benim araca uygulanması baya zamanımızı alır.
birde bu motorları alıp uygulamak ciddi para harcamaya bakar.
benim şuanki durumum sadece turbo uygulamasına yetebilir.
çok ciddi güç artışı beklentisi içinde degilim, turboyu yüksek basınçta degilde orta basınçlarda kullanma tarafıyım. hissedilir bi güç artışı benim beklentimi karşılar ,
diyelim araç 100 hp bana 140 - 150 hp arasında güç versin yeterli olur.
selim usta ile haberleşip araca turbo uygulanması konusunda bilgi alayım.
turbo harici başka güç artışı saglayan uygulamalar da olabilir, turbocharger gibi
edit: imla
KA®ANLIK
20-09-2012, 09:37
Hocam Selami değil,
Selim...
kendisi ile bir görüş tabiki, ne diyecek bakalım bende merak ettim :D
imkanım olsa aracıma komple şase güçlendirmesi yaptırıp
v8 motor koyardım
bu videodaki manta v8 araç gibi. ciddi paralar harcanmış bunlara
http://www.youtube.com/watch?v=OnOh9XiVqXk
http://www.youtube.com/watch?v=KI2dQ-Z9254&feature=related
.
rekord2000
20-09-2012, 09:48
Hay masallah masallah, opeller yurusun alman tarikati buyusun:) takipteyim dostum;) opelci birol var onada danisabilirsin yedek parca icin
kolay gelsin
yanlız kimse paradan bahsetmemiş ?
para yoksa turboda yok biliyoruz değilmi ?
ayrıca turbo demek, motora birçok başka şeylerinde değişmesi + eklenmesi demektir.
bütün bunların karşılığı paradır.
Soru: bütçeniz nedir ?
Hay masallah masallah, opeller yurusun alman tarikati buyusun:) takipteyim dostum;) opelci birol var onada danisabilirsin yedek parca icin
sagol birol'u tanırım.
aracın motorunda bazı degişiklikler peşindeyim bakalım hayırlısıyla.
19gokhan90
20-09-2012, 10:00
herkesin dediği gibi bencede c20 swap yapın hem daha stabil olur hemde daha sağlam
kolay gelsin
yanlız kimse paradan bahsetmemiş ?
para yoksa turboda yok biliyoruz değilmi ?
ayrıca turbo demek, motora birçok başka şeylerinde değişmesi + eklenmesi demektir.
bütün bunların karşılığı paradır.
Soru: bütçeniz nedir ?
evet turbo demek para demek. ben turbo işine girişmeden önce ustanın çıkaracagı masrafa göre hareket edicem. bu araca bu uygulama şu kadar paraya mal olur desin ben elimden geleni yapmaya çalışacagım. benim araca bu turbo uygulaması neye mal oluyor onu bilmek gerekli önce.
eger turbo uygulaması komple motor degişmesinden daha tuzlu ise turbodan vazgeçerim.
birkaç alternatif var ustaya danışmam şart.
herkesin dediği gibi bencede c20 swap yapın hem daha stabil olur hemde daha sağlam
cebe göre bişeyler çıkacak.
olmaz öyle işte
ortaya çıkacak işin kaliteside paraya bakar
çok çok kaba konuşursak o iş zaten 6-8 bin tl den aşağı asla olmaz
(doğru düzgün birşey yapılacaksa tabi)
10 bine yaklaşır belki.
turbo işi pahalıya kaçıyor.
evet bencede en mantıklısı komple motor
turbo ile uğraşmak çok uzun sürer ve ortaya düzgün birşeyde çıkmayabilir
oraya uyacak bir v6 - düz 6 motor komple takılabilir
tabi sığarsa, tabi uğraşacak usta bulunabilirse
KA®ANLIK
20-09-2012, 11:05
en güzeli c20xe swap olacaktır.
ama o da aşağı yukarı o paralara çıkacaktır...
yani bu işler önceden hayal edildiği gibi basit ve ucuz değil maalesef...
c20xe swap ın bir çok örneği mevcut, zaten temiz 170hp li güçlere ulaşırsınız...
ama denildiği gibi, uğraşacak usta, para çokomel eğrisi birleşimi lazım... (:
KADİR KIRIŞ
20-09-2012, 12:19
aracın maşalahı var bencede c20xe sanki daha mantıklı tabi vaktinis ve yeteri kadar bütçenis varsa
sıralı düz 3000 cc 6 silindirli opel senatör'ün motoru bizim araca uyuyor,
bu motor turbosuz fabrikasyon 180 hp güç veriyor
temizini bulursam alıp takarım. motorun içi oldukça büyük.
bütçe olarak sanırım kısıtlısınız yine bir swap yapmak turbo parasını (7.000-10.000 parçaya göre belki 15.000) bulur heleki kalkıp eski motor takıcaksınız baş ağrıtır saç yoldurur adam vurdurur o derece sıkıntılı iştir. Ayrıca sanırım bianda 3.000 cc sanırım takamıyorsunuz yasal olarak ha ben yasal istemiyorum derseniz o ayrı :) bana göre siz orjinal şekilde binin aracınıza aracınız gerçekten temiz bozmaya değmez. ilerde maddi imkanlarınız el verirse daha yüksek modelli kuvvetli kondisyonu yerinde metal yorgunluğu olmayan bir araç almanız daha mantıklı olucaktır
kelalper
20-09-2012, 12:48
Swap işinde sadece motoru attık olay bitti olmuyor maalesef. Aktarmanın da ona uygun olması gerek. Şanzıman şaft difransiyel ona göre değişmesi gerek. Üstündeki difransiyelin daha yüksek güçleri kaldırabileceğine emin misiniz. Bunların hepsi masraf. Yani olaya sadece motor olarak bakmayın. Ne yaparsanız yapın 10000 tl nin altında masraf çıkmayacaktır. Sadece turboyu aliim takiim diye bişey yok. Motor rektifiyesi egzost manifoldu turbosu karbüratör ü az buz tutmaz. Üstündeki karbüratörün yeteceğini sanmıyorum.
rekord2000
20-09-2012, 13:18
Dostum bana kalirsa sen en temizi al bi cih 2 litre ust kapak piston yatak komple motorunu 2000 cih motora cevir az biside bizikladinmi hem orjinal hem 110 120 hp motorun olsun, ustune bide yatik cift weber koyucak paranda kalir ateslemeni falanda guclendirdinmi mis gibi olur;) sanirim benim araba gibi aile yadigari diye elden cikarmazsin bunu, en azindan dedigim gibi yaparsan uzun omurlu olur rahat rahatda binersin! Oda olmadi bi sure sonra injeksyona cevir 1200 lira civari kitleri mevcut piyasada en temizi bu bana sorarsan:)
ilovedrifting
20-09-2012, 15:03
150 hp yeter diyorsan swap yap hiç o motorla turbo işine girme bence.
Şöyle bir motor var ;
MERCEDES 300E SE SEL MOTOR KOMPLE - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - Pasif İlan - 68415940 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-mercedes-300e-se-sel-motor-komple-68415940/pasif-ilan/#classifiedTitle)
Ayrıca 6 silindir 24 valf 2.6 lt. Dual Ram senatör motoru var sadece yağ pompası değişmesi gerekiyor araç üzerinde çalışır vaziyette 1500 tl
aracını bozma derim :) olduğu gibi kulan en olmadı atmosferik birşeyler yap daha iyi bi karbüratör, eksoz, falan birde lpg yi sök at fayat keyifli olur. hem masraftan, hemde aracını onca eziyetten kurtarırsın ;)
kadioglu
20-09-2012, 17:34
Kardeş turbo yapmak çok masraflı.Onun yerine indir motoru.Nasılsa 1.9 la aynı blokmuş.Honlayın 1.8-1.9 a.Tak büyük pistonları.Karbüratörüde büyüt.Çok istersen birde dereceli egzantrik mili taktırırsın.Çok abartmazsan gayet sağlıklı ve de keyifli olur.Turbonun masrafınında üçte birini bulmaz.Ya da hurdalıktan temiz bir tane manta ya da recordun 2.0 i motorunu bulup swaplasan o da olabilir.
Ama ilk tavsiyem o hava filtresindeki bantı söküp aracın düzgün hava almasını sağladıktan sonra ona göre bir tüp ayarı yaptırıp bak.Araban ne kadar değişiyor.Gıcık oluyorum bu hava filtresini tıkayan ustalara.Sanki tıkayınca çok az yakacak.
Sierra Rs
20-09-2012, 17:47
Sahibinden.comda bi ara bordo manta vardı C20XE motorlu... lastik yakarken ki fotolarını hatırlıyorum..
Ben sizin yerinizde olsam eğer oluyorsa stroker ile 1900 cc hacime çıkartır dereceli eksantrik kiti ve büyük karbüratörlerle kullanırdım.. bu işde az masraflı olmayacaktır ama en azından üstünde ki motoru kullanacağınız için çok daha hızlı ve uygun olacaktır.
Splendour
20-09-2012, 17:59
c20xe ilaç olur :)
Arkadaşlar, evet 1600 cc motor ile 1900 cc motor pistonlar hariç herşeyi aynı motordur
Krank, silindir üst blok , vs aynı.
Sadece 1600de tek bogaz karbüratör var, 1900 de ise
Çift bogazlı mercedes lerde kullanılan karbüratörden var.
Pistonların çapını 1900 e göre büyütüp 1900 de kullanılan pistonlardan
Takarız. Bu mantıklı.
Birde 2600 cc dual ram li senatör motoru da iyi fikir.
1500 e alınabilir, ruhsata işletmek için fatura şart.
rekord2000
20-09-2012, 22:22
Ruhsatla falan ugrasma swap falan 10bini bulucak exra masraflar cikarir, sen iyisi komple dagit motoru 2000 yapabiliosan 2000 olmadi 1900 yap gitsin kral gibi;) zenith karburatorede gerek yok, Birol ustaya danisirsan sana en kral cift yatik weber'i ayarlar bide dereceli egz. Islem tamam:) bende zenith var dereceli egz. Var ust devirlerde gayet memnunum:) gerci 2000 bendeki ama olsun baya fark eder yani..
Ruhsatla falan ugrasma swap falan 10bini bulucak exra masraflar cikarir, sen iyisi komple dagit motoru 2000 yapabiliosan 2000 olmadi 1900 yap gitsin kral gibi;) zenith karburatorede gerek yok, Birol ustaya danisirsan sana en kral cift yatik weber'i ayarlar bide dereceli egz. Islem tamam:) bende zenith var dereceli egz. Var ust devirlerde gayet memnunum:) gerci 2000 bendeki ama olsun baya fark eder yani..
bende öyle düşünüyorum , yanlız şuanki mevcut 1600cc motorun piston , piston kolları, sekmanları vs yarış tipi. 1 numaralı parçalar takılı. geçen sene motoru komple toplayıp hazırladık. bir turbo eksikti, oda pahalıya kaçıyor turbodan vazgeçtim.
şuan motor saat gibi çalışıyor. ben performansın daha üst seviyede olması için motoru degişmeyi düşündüm.
hadi komple motor işide pahalıya kaçıyor, bu durumda yapılması gereken tek seçenek kalıyor motoru 1900 cc ye çıkarmak.
Sahibinden.comda bi ara bordo manta vardı C20XE motorlu... lastik yakarken ki fotolarını hatırlıyorum..
Ben sizin yerinizde olsam eğer oluyorsa stroker ile 1900 cc hacime çıkartır dereceli eksantrik kiti ve büyük karbüratörlerle kullanırdım.. bu işde az masraflı olmayacaktır ama en azından üstünde ki motoru kullanacağınız için çok daha hızlı ve uygun olacaktır.
evet o aracı bende sitede görmüştüm. güzel yapmışlar .
benim kafama yatan stroker ile 1900cc çıkarıp gereken degişiklikleri yapıp kullanmak.
Kardeş turbo yapmak çok masraflı.Onun yerine indir motoru.Nasılsa 1.9 la aynı blokmuş.Honlayın 1.8-1.9 a.Tak büyük pistonları.Karbüratörüde büyüt.Çok istersen birde dereceli egzantrik mili taktırırsın.Çok abartmazsan gayet sağlıklı ve de keyifli olur.Turbonun masrafınında üçte birini bulmaz.Ya da hurdalıktan temiz bir tane manta ya da recordun 2.0 i motorunu bulup swaplasan o da olabilir.
Ama ilk tavsiyem o hava filtresindeki bantı söküp aracın düzgün hava almasını sağladıktan sonra ona göre bir tüp ayarı yaptırıp bak.Araban ne kadar değişiyor.Gıcık oluyorum bu hava filtresini tıkayan ustalara.Sanki tıkayınca çok az yakacak.
evet hava filtresindeki bant lpg li araçlara uygulanıyor ben ustaya sordugumda lpg li araçlar benzinli araclar gibi degil ve fakir karışımla çalışması gerekiyor demişti. birde az yakması için bu işlem yapılıyormuş.
ne kadar dogru pek bilgim yok. bunu buradaki ustalara da sormak lazım.
benzinli araçlarda hava filtresi açık olması gerekiyor. bildigimiz gibi.
kadioglu
21-09-2012, 19:44
evet hava filtresindeki bant lpg li araçlara uygulanıyor ben ustaya sordugumda lpg li araçlar benzinli araclar gibi degil ve fakir karışımla çalışması gerekiyor demişti. birde az yakması için bu işlem yapılıyormuş.
ne kadar dogru pek bilgim yok. bunu buradaki ustalara da sormak lazım.
benzinli araçlarda hava filtresi açık olması gerekiyor. bildigimiz gibi.
O lpg ustası geçinenlerin uydurması.Araba ne yakarsa yaksın fakir karışım güç kaybı demektir.Lpg de zengin karışımda güç kaybı demek oluyor.Doğru karışım gerekli.Evet o bantla şehir içinde az yakar ama şehirler arası daha çok yakar.Bir de araç 4000 devir civarında kalır.Sırf o bantı söksen bile aracındaki değişime şaşarsın.Tabi söktükten sonra iyi bir ayar yapılması şartıyla.
rekord2000
21-09-2012, 20:42
Adam "lpg sokulucek" diyo yani bu durumda filtrede bant varmis yokmus suanlik onemli diil bilakis durum tekrar motor yaptirma isine giricek, bence cih motor konusunda isin piri uzman varsa eger aramizda arkadasa son derece yardimi dokunur kanimca. Bide sana siddetle tavsiye ederim dukkanina arabanla gidip Birol ustaya istediklerini yuz yuze anlatman ve ondanda fikir edinmek;) manta dedinmi adamda akan sular durur *****, yatik weber'se yatik weber, injeksiyonsa injeksiyon, 1900 diilde 2000 yapabilirse cok daha makul olur hatta yapariz derse birakiniz yapsin:) bence cook cok memnun kalirsin;) egzantrik falan derken iyice doldurup baya baya eylenceli super bi makina sahibi olabilirsin, valla benden demesi:p
bu hava filtresine yapıştırdıkları bantı yarın bi güzel söküp arabanın lpg de kaçışını deneyecegim. şayet bantlı iken arabanın çekişi düşük kalıyor. arac rahat nefes alamıyor.
bantsız rahat nefes alıp iyi kaçarsa bantsız kullanırım. tüketime ne denli etkisi oldugunuda görmüş olurum.
bu ara birol usta ile motor konusunda haberleşip bilgi alırım.
1900 cc stroke işi bitirir:))
imkan olunca v12 bıle swaplayan vaR :),
Manta V12 Lives again - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=F7vlmrfLJH8&feature=related)
azcık sıkıştırma dusur k16 yla 1 bar bas ..yıllardır sahınlerın yaptıgı uygulama işte.ne kadar saglıklı olur bılmem ama kısa vadede butun ısteklerınızı yerıne getırır :) en uygunu da bu olur
hayırlısıyla bişeyler yapıcam motora bakalım.
O motora enjeksiyon sistemi kurmadan turbo projesini sakın aklından geçirme.İllada yapacağım dersen %90 ihtimal motor kıracaksın afr düzensizliği ve bir türlü ayar tutmayan avans yüzünden.
eskiden bende karburatore turbo daha iyi olur daha az ugrastırır sanırdım taki işin içine girene kadar , enj çevirmeden asla turbo vs. yapma o motora.
Arkadaşlar araç karbüratörlü oldugundan turbo işi rafa kalktı.
Bu ara supercharger sistemlerine ne diyorsunuz.
Hava filtresindeki bandı sökünce araç lpg de gitmiyor, fakat benzine alınca roket gibi gidiyor.
Bandı tekrar taktım lpg de iyi gidiyor kadran 180 i görüyor dahada zorlamadım.
Bantı boşuna takmıyorlarmış durum anlaşıldı.
DetailEF
23-09-2012, 20:43
Hava filtresindeki bandı sökünce araç lpg de gitmiyor, fakat benzine alınca roket gibi gidiyor.
Bandı tekrar taktım lpg de iyi gidiyor kadran 180 i görüyor dahada zorlamadım.
Bantı boşuna takmıyorlarmış durum anlaşıldı.
Bant takılıyken ona göre lpg ayarı yapıyorlar, bantı çıkarınca doğal olarak araç fakire kaldığı için yürümekte zorlanıyor, biraz avans açıp biraz da lpg basıncını yükseltseydiniz daha iyi giderdi araç, fakat o zaman da yakıt artacaktı lpg nin bir + sı olmayacaktı, iyisi mi siz sökün o lpgyi huzura erin :)
kadioglu
23-09-2012, 20:49
Hava filtresindeki bandı sökünce araç lpg de gitmiyor, fakat benzine alınca roket gibi gidiyor.
Bandı tekrar taktım lpg de iyi gidiyor kadran 180 i görüyor dahada zorlamadım.
Bantı boşuna takmıyorlarmış durum anlaşıldı.
Bantı söktükten sonra lpg nin açılması gerekiyordu.Aldığı hava arttığı ve gelen lpg miktarı değişmediği için çok fakir karışıma düşer.Bant yokken benzindeki gidişini beğeniyorsan; bant yokken doğru lpg ayarıyla yapmayı düşündüklerinden vaz geçmen bile mümkün olabilir.
Supercharger işi küçük hacimli motorlarda iyi sonuç vermez.En iyi sonucu verecek işlem 1.9 a yükseltmek ve 1.9 karbüratörü kullanmak olacaktır.2.0 a yükseltmen tahminimce mümkün değildir çünkü bloklar farklı ve o kadar honlamayı senin blok kaldırmayacaktır.
kadioglu
23-09-2012, 20:50
Bant takılıyken ona göre lpg ayarı yapıyorlar, bantı çıkarınca doğal olarak araç fakire kaldığı için yürümekte zorlanıyor, biraz avans açıp biraz da lpg basıncını yükseltseydiniz daha iyi giderdi araç, fakat o zaman da yakıt artacaktı lpg nin bir + sı olmayacaktı, iyisi mi siz sökün o lpgyi huzura erin :)
Bant yokken yakıt çok çok fazla değişmez.Hatta uzun yolda daha az bile yakar.
berkay_aydin
23-09-2012, 21:22
Bant yokken yakıt çok çok fazla değişmez.Hatta uzun yolda daha az bile yakar.
Lpg basıncını açınca, tüketim yükselmez mi ? He daha az gaza basılarak chiptuning ile yakıt tasarrufu mantığıyla değişmeyebilir ama ilginç geldi ?
Lpg yi sökmeye gerek yok heleki son zamlardan sonra.
Perf için bandı sökerim benzinde kullanırım. Ekonomi kullanımında bantlarım keyfime bakarım
Araç lpg de cidden az yakıyor , 500 tl gaz ile 3500 km uzun yol yaptım hız ise 100 ile 180 km arası.
3500 km yolu benzinle gidecek olsaydım daha çok yakardı.
Bu ara motoru
1900 cc ye çıkarıp 1900 pistonları ve büyük karbüratör ve sıfır egzantrik takıp işi bitirecegim.
rekord2000
23-09-2012, 22:03
Lpg yi sökmeye gerek yok heleki son zamlardan sonra.
Perf için bandı sökerim benzinde kullanırım. Ekonomi kullanımında bantlarım keyfime bakarım
Araç lpg de cidden az yakıyor , 500 tl gaz ile 3500 km uzun yol yaptım hız ise 100 ile 180 km arası.
3500 km yolu benzinle gidecek olsaydım daha çok yakardı.
Bu ara motoru
1900 cc ye çıkarıp 1900 pistonları ve büyük karbüratör ve sıfır egzantrik takıp işi bitirecegim.
En hesapli ve mantiklisi bu olur hakaten;) cift weber yada yaptirabilirsen manifold'a flans gibi bisey cift zenith karburator kullanabilirsen eger lpg mikserinde sorun yasamazsin zenith'de, ama uygulamayi cok iyi bi yerde yaptirman gerek! Iste ozaman 1900 motor ve karburator destegi ile benzine bile almazsin makinayi, mantamobil ucaaar gideeer:D
Zenith i boşver yahu weberin bile diyaframlarını zar zor bulabiliyorsak zenith inki nerde buluruz ? Weber karburatör tercih edilmeli bence.
rekord2000
24-09-2012, 08:58
Hahaha:D tabikide weber yapicak mecbur:) cift zenith fantaziden oteye gecmez oole kalir:)
Vts_Power
24-09-2012, 10:07
selam, bizde bir manta gt topluyoruz. orjinal enjeksiyonlu gte dir.biz swap düşünüyoruz. size beyin tesisat emme manifoldu enjektörler piston ve kolları komple verebiliriz.blok ve yapı aynı olduğu için direk 2.0e olur motorunuz. tüm malzemeleri 2000 tl ye veririz. sadece bloğunuzu honlayıp bizim pistonları takarsınız. motor işletme derdiniz falanda olmaz.
selam, bizde bir manta gt topluyoruz. orjinal enjeksiyonlu gte dir.biz swap düşünüyoruz. size beyin tesisat emme manifoldu enjektörler piston ve kolları komple verebiliriz.blok ve yapı aynı olduğu için direk 2.0e olur motorunuz. tüm malzemeleri 2000 tl ye veririz. sadece bloğunuzu honlayıp bizim pistonları takarsınız. motor işletme derdiniz falanda olmaz.
2000 cc ye çıkıyormu honlayınca, bu ara yeriniz neresi, motor 2000 cc ye çıkınca yarın öbür gün blok patlatmasın:))
rekord2000
24-09-2012, 14:37
Ya bu arada unuttugumuz bisey var, senin araba 1700 olmasin? sanki bana 1600 yoktu bunlarin gibi geliyo. Bide varsayalimki 2000 olmadi motorun ama alicagin parcalar emin ol genede 2000 liranin ustunde tutar, bence git gorus parcalarin durumu cok iyiyse kacirma al derim ben;)
Ya bu arada unuttugumuz bisey var, senin araba 1700 olmasin? sanki bana 1600 yoktu bunlarin gibi geliyo. Bide varsayalimki 2000 olmadi motorun ama alicagin parcalar emin ol genede 2000 liranin ustunde tutar, bence git gorus parcalarin durumu cok iyiyse kacirma al derim ben;)
motor blogu üzerinde 1.6s damgası var yani motor 1600cc s versiyonu.
s versiyonlarında beygir gücü 75 hp dir. 1.6n versiyonları ise 60 hp dir.
1700 motorları genelde opel rekord larda kullanılmış:)
2000 cc pistonları takmasına takılırda blokta 2000 e yer açıcak kadar yer varmı o önemli
motoru indirmeden anlaşılmaz bu. 1600 cc motorlarda piston çapları 85 mm , 1700 lerde ise 88 mm
acaba 2000 cc lerin piston çapları kaç mm arkadaşlar yardımcı olurmusunuz!
nette şöyle bilgiler mevcut sanırım 2000 cc lerin piston çapları 95 mm
Model Capacity (cc) Compression ratio BHP @ rpm Torque (lb/ft)
1.8S 1796 9.2:1 90/5400 105.5/3000
2.0E 1979 9.4:1 110/5400 119.5/2800-3400
i200 1979 9.4:1 125/7800 163/4700
i240 2396 9.4:1 136/5000 206/4100
Manta 400, 2410 9.7:1 144/5200 210/3800
wikipedi de bu bilgiler geçiyor.
Opel Manta B1
Production 1975–1981
Engine
1.2S 44 kW (60 PS)
1.6N 44 kW (60 PS)
1.6S 55 kW (75 PS)
1.9N 55 kW (75 PS)
1.9S 66 kW (90 PS)
1.9E 77 kW (105 PS)
1.3N 44 kW (60 PS)
1.3S 55 kW (75 PS)
1.6N 44 kW (60 PS)
2.0N 66 kW (90 PS)
2.0S 74 kW (101 PS)
2.0E 81 kW (110 PS)
Transmission 4-speed manual gearbox
3-speed automatic optional (1.6 and 1.9 motors only)[3]
Wheelbase 2,518 mm (99.1 in)[3]
Length 4,445 mm (175.0 in)[3]
Width 1,670 mm (66 in)[3]
Height 1,330 mm (52 in)[3]
Opel Manta B2
Production 1982–1988
Engine 1.8 L 90 PS (66 kW)
2.0 L 110 PS (81 kW)
Transmission 3-speed automatic optional
4-speed Manual Gearbox
5-speed Getrag Sports Gearbox
Wheelbase 99.1 in (2,517 mm)
Length 175.0 in (4,445 mm)
Width 66.4 in (1,687 mm)
Height 52.8 in (1,341 mm)
Curb weight 2,347.9 lb (1,065.0 kg)
unutmadan araca getrag 240 veya 260 şanzıman da şart.
rekord2000
24-09-2012, 14:58
Vay arkadas motor secenegi manyaa olmus manta b1:D blokta 1.6 yaziyosa olay bitmistir, aramizda daha once uygulamis yapmis biri varsa cevap verebilir 2000 olma distan goruntu ayni gibi ama kesinlikle ince ayrintilar blok icerisinde bi degisiklik vardir. Dedigin gibi sokmeden anlasilmaz hakaten
rekord2000
24-09-2012, 15:00
unutmadan araca getrag 240 veya 260 şanzıman da şart.
Anaaa bulursan eger kesinlikle aklinda olsun 5 ileri olani 260 sanirim ihtiyacim var bende arayistayim ama sakarya bulmam namumkun:( bulursan ve eger ozelden bana bilgi verirmisin?
Anaaa bulursan eger kesinlikle aklinda olsun 5 ileri olani 260 sanirim ihtiyacim var bende arayistayim ama sakarya bulmam namumkun:( bulursan ve eger ozelden bana bilgi verirmisin?
Benim araçta orjinal 4 ileri normal şanzıman var.
Getrag 260 olsa tadından yenmez. Bu şanzımanı
Epeydir arıyorum inşallah buluruz.
Uygun fiyata bulmak zor biraz.
1 tane. Bulmuştum daha evel adam bi motor parası isteyince vazgeçmiştin.
Vts_Power
24-09-2012, 15:53
Bende ters1 getrag sanzuman var. İlgilenirseniz 1000 tl ye veririm
Bende ters1 getrag sanzuman var. İlgilenirseniz 1000 tl ye veririm
Özelden haberleşebiliriz
selam, bizde bir manta gt topluyoruz. orjinal enjeksiyonlu gte dir.biz swap düşünüyoruz. size beyin tesisat emme manifoldu enjektörler piston ve kolları komple verebiliriz.blok ve yapı aynı olduğu için direk 2.0e olur motorunuz. tüm malzemeleri 2000 tl ye veririz. sadece bloğunuzu honlayıp bizim pistonları takarsınız. motor işletme derdiniz falanda olmaz.
bence mükemmel bir fiyat! şanzımanı da alırsanız 3000 liraya müstesna bir proje olur.
Vts_Power
24-09-2012, 16:16
İstenirse blok toplu vaziyette duruyor komple satisini vererek bloguda verebiliriz eger sizin blok olmazsa rakam degisir tabi bloguda alirsaniz.
Komple sistem tuzlu olur ,1.6 motoru enjektöre çevirmek ilk etapda daha iyi benim için.
kadioglu
24-09-2012, 21:22
1.6 nın piston çapı 85 mm. zor gibi geliyor bana.Benim galantın piston çapı 85.Zaten eski moda bir motor mutemelen uzun stroktur.Uzu stroktada honlamalarda daha büyük hacimlere genişleyebilir.Mantıken blok 1.9 la aynıysa, ve 1.9 da 2.0 a çok rahat honlanabiliyorsa 1.6 manta da 2.0 a honlanabilir demektir.Ama bence sizin pistonların çapı 85 ten küçüktür.Tabi piston kolları ve krankta bir etken.Tam ölçüleri bilmeden net bir şey söylenemez.
Şimdi baktımda gerçektende 85 mm. imiş.Çok ilginç.1.9 unki ise 93 mm.Strok 70 mm. Stroku değiştirmeden çap 95 yapılırsa motor 1984 cc filan olur.2.0 parçaları satan arkadaştaki piston çapı nedir öğrenip motor indirilip rektifiyeciye sormak en iyisi galiba.
1.6 nın piston çapı 85 mm. zor gibi geliyor bana.Benim galantın piston çapı 85.Zaten eski moda bir motor mutemelen uzun stroktur.Uzu stroktada honlamalarda daha büyük hacimlere genişleyebilir.Mantıken blok 1.9 la aynıysa, ve 1.9 da 2.0 a çok rahat honlanabiliyorsa 1.6 manta da 2.0 a honlanabilir demektir.Ama bence sizin pistonların çapı 85 ten küçüktür.Tabi piston kolları ve krankta bir etken.Tam ölçüleri bilmeden net bir şey söylenemez.
Şimdi baktımda gerçektende 85 mm. imiş.Çok ilginç.1.9 unki ise 93 mm.Strok 70 mm. Stroku değiştirmeden çap 95 yapılırsa motor 1984 cc filan olur.2.0 parçaları satan arkadaştaki piston çapı nedir öğrenip motor indirilip rektifiyeciye sormak en iyisi galiba.
manta b1 listesine dikkat ettiysen
1.6n motoru 60 hp.
1.6s motorun beygiri 75 hp
1.9n motorun beygiride 75 hp
1.9s motorun beygiri 90 hp
1.9e 105 hp
2.0S 74 kW (101 PS)
2.0E 81 kW (110 PS)
manta b nin blokları aynı , krank aynı, üst kapak aynı degişik olan sadece
piston çapları ve kullanılan karbüratörler biri tek bogaz digeri çift bogaz
enjeksiyonlu olanlarıda e diye geçiyor onlarda karbüratörlülere göre 10 ile 15 hp arasında degişken.
dedigim gibi 1.6s lerdeki piston çapları 85mm
1.9 larda 93 mm
2000 cc motorları 1979 cc diye geçiyor , piston çaplarıda 95 mm
ben 1.6s mevcut motorun karbüratörünü ve manifoltlarını söküp enjeksiyonluya çevirirsem
90 hp gibi güzel bir güç çıkıyor mevcutu [ 75 hp ]
bendeki aracın piston bilgisi:
85mm x 70mm diye geçiyor
1.6s 85x 70 mm [ 69.8 mm ]
1.9 93x 70 mm [ 69.8 mm ]
2.0 E 95x 70 [ 69.8 mm ]
her 3 motorunda strokeu aynı 70mm [ 69.8 mm ]
2000 cc de 69.8
fark çaplarında
buradan anladıgım kadarı ile 1.6s motor blokları 2000 cc ye honlanabilir.
rekord2000
24-09-2012, 23:46
Valla ben bole bi ise girissem her isim ters gider he:) sende sans baya iyi ilerliyo ve sanirim mantikende motoru 2.0E yapican gibi gorunuyo:) hadi bakalim basla artik yavas yavasta fotolardan takip edelim bizde;)
Valla ben bole bi ise girissem her isim ters gider he:) sende sans baya iyi ilerliyo ve sanirim mantikende motoru 2.0E yapican gibi gorunuyo:) hadi bakalim basla artik yavas yavasta fotolardan takip edelim bizde;)
Bütçe elverdikçe bişeyler yapmaya çalışıyorum ,
Motor honlama işi şimdilik askıda, ciddi bütçe gerekiyor.
Az önce üst kapak söküm işi başladı,
Sıfır egzantrik mili takılıcak.
Kapak gözden geçirilecek.
Kapağı hazır sökmüşken işleme sok bence en azından poliş ve subap büyütme işlemleri yaptır bunların üzerine birde dereceli uygulayabilirsen mükemmel olur.
Kapağı hazır sökmüşken işleme sok bence en azından poliş ve subap büyütme işlemleri yaptır bunların üzerine birde dereceli uygulayabilirsen mükemmel olur.
Üst kapagı rektifiyeye verdim kapak komple temizlenip subapları yenilenip ardından sıfır aldıgım
Egzantrik takılıp toplanıyor. Dereceli egzantrik ne yazıkki bulamadım saat 17 gibi kapagı takıp güzelce subap ayarı çekecegiz.
rekord2000
25-09-2012, 12:10
Kapağı hazır sökmüşken işleme sok bence en azından poliş ve subap büyütme işlemleri yaptır bunların üzerine birde dereceli uygulayabilirsen mükemmel olur.
Aynen katiliyorum bende suan mevcut uygulama, alt devirleri biraz kaybeder, rolantidede hos bi lokurtu sesine sahip oluyosun, ama ust devirlerde deli gibi kosuyo, hazir acmisken kesinlikle uygula derim bende;)
Aynen katiliyorum bende suan mevcut uygulama, alt devirleri biraz kaybeder, rolantidede hos bi lokurtu sesine sahip oluyosun, ama ust devirlerde deli gibi kosuyo, hazir acmisken kesinlikle uygula derim bende;)
Üst kapak işi halolsun hele, aracı bi müdet böyle kullanıp,
Kafamdaki projeyi sonra uygulayacagım:rolleyes:
rekord2000
25-09-2012, 18:03
Benim arabayla ayni blok ayni kapak, 2000 olur bana sorarsan bu motor;)
Eklemeden edemicem, hakaten silindirler ufacikmis:D
Benim arabayla ayni blok ayni kapak, 2000 olur bana sorarsan bu motor;)
Eklemeden edemicem, hakaten silindirler ufacikmis:D
evet aynı motor aynı blok
ufak görünmesinin sebebi fotoyu küçültüp eklememdendir
85 mm ufakmı,
kapagı gözden geçirip tekrar taktık, güzel bi sente ve sibop ayarı çekip, güzelce marşa bastım tek basışta motor saat gibi çalışıyor. yola çıktım 2 saat evel
kısa bi video çektim motor seside var derinden:))
upload edim ekleyecegim birazdan.;)
rekord2000
25-09-2012, 22:29
Ekle ekle dinleyelim keratayi:) ya silindir bana kucuk geldi, ***** benim gozler alismis benim silindirlere:D
videoyu youtubeye attım onaylanır onaylanmaz yayınlanır:icon_tup:
sübap'ların alışma süreci başladı,
r4HNgEEGgx0
Yanlış yaptın bence kapağı hazır sökmüştün keşke adam akıllı işleme soksaydın poliş,subap büyütme,dereceli egzantrik ve iyi bir karburatörle ile en az 25 - 30 hp alırdın.
Bu arada subapların alışma süreci diye bir şey olmaz subaplar zaten kapağa takılmadan önce alıştırılır ondan sonra takılır yani bu yüzden çekingen davranmana gerek yok şayet varsa böyle bir durum.
rekord2000
26-09-2012, 01:50
Yanlış yaptın bence kapağı hazır sökmüştün keşke adam akıllı işleme soksaydın poliş,subap büyütme,dereceli egzantrik ve iyi bir karburatörle ile en az 25 - 30 hp alırdın.
Kesinlikle katiliyorum
Bu arada subapların alışma süreci diye bir şey olmaz subaplar zaten kapağa takılmadan önce alıştırılır ondan sonra takılır yani bu yüzden çekingen davranmana gerek yok şayet varsa böyle bir durum.
Olmaz olurmu, bir bilene soralım bakalım ne diyecekler,
Arkadaşlar
2000 cc ve üstü motor ararken kendi motorumu unutmuşum bi kenarda öyle duruyordu.
farklı motor alıp masraf yapmaktansa elimdeki motoru turboya çevirip kendi aracıma takmayı düşünüyorum
motor faturalı.
almanyadan daha önce kendi aracım için
sıfır Gm Opel 1.6s motor blogu getirtmiştim içi full dolu [
Pistonlar ve krank fabrika montajlı üzerinde ]
resimler mevcut. daha önce sahibinden de satış ilanı vermiştim.
blok kutusunda ambalajında duruyor şuan. Gm opel 1988 de üretmiş.
bu motorun üst blok kısmı, bendeki mevcut blok ile farklı, bu motora göre üst blok arıyorum
http://imageshack.us/a/img850/1590/mantamotor1.jpg
http://imageshack.us/a/img521/2986/mantamotor2.jpg
http://imageshack.us/a/img17/4615/mantamotor3.jpg
C16 x16 c18 kapaklarini dene derim. Once contayla kontrol et uyuyorsa devam
C16 x16 c18 kapaklarini dene derim. Once contayla kontrol et uyuyorsa devam
Sanırım c serisi bu. Dedigin gibi Denerim
:icon_tup:
X16 ve c16 ayni kapak sadece cnin sikistirmasi 0.4 fazla
X16 ve c16 ayni kapak sadece cnin sikistirmasi 0.4 fazla
C 16 ya bakarım :icon_tup:
rekord2000
27-09-2012, 21:38
Nedir son durum neye karar kildin? 0 motorda cikti elinde artik iddaali biseyler yaparsin;)
Nedir son durum neye karar kildin? 0 motorda cikti elinde artik iddaali biseyler yaparsin;)
henüz daha bişeylere karar vermedim.
kafamdaki projeye uygun motor seçenegini gözden geçiriyorum :icon_tup:
elimdeki 1.6s sıfır motor vectra a motor bloguymuş. bu motor da rafa kalktı.
farklı bir proje ile devam edecegim bomba gibi hemde:)))
rekord2000
02-10-2012, 13:57
Acaba nedir, nedir:) manta denince akla, tamam simdi buldum, hemen onun adi gelir, birol birol birol:D valla merak ettim nedir aklindaki proje?
Acaba nedir, nedir:) manta denince akla, tamam simdi buldum, hemen onun adi gelir, birol birol birol:D valla merak ettim nedir aklindaki proje?
mevcut motor ve şanzımanı çıkarıp yerine komple motor ve yeni şanzıman takıcam,
proje ve detayları tam olarak kesinleşsin detayları buradan paylaşacagım.
birol ile henüz görüşmedim. unutmadan belirteyim, şase güçlendirmeside yapılacak.:icon_tup:
rekord2000
02-10-2012, 16:01
mevcut motor ve şanzımanı çıkarıp yerine komple motor ve yeni şanzıman takıcam,
proje ve detayları tam olarak kesinleşsin detayları buradan paylaşacagım.
birol ile henüz görüşmedim. unutmadan belirteyim, şase güçlendirmeside yapılacak.:icon_tup:
Sase guclendirmesinede giriyosan nakit oluk oluk gidicek sanki:) neyse bi basla bakalim Allah buyuktur, madem sasi guclendiricen ozaman omega v6 motor sanziman diferansiyel sistemleri gibi detayli kral bisey yap. He bide frenleri falan on takimi arka takimida baya bi ellemen gerek oda var, evet tabloya bakinca nakit egrisi ciktikca cikiyo ama:D
motor şanzumanı beraber söküp ,şase güçlendirmeyi ben kendim yapacagım. ;)
araç bir dragstar olacak.
rekord2000
02-10-2012, 22:58
Eyvah eyvah, fena biseyler gelicek insallah:) hadi bakalim Allah yolunu acik etsin kolay gelsin
Hadi hayırlısı olsun umarım her şey gönlünce olur beklediğini umduğunu alırsın kolaylıklar diliyorum.
Eyvah eyvah, fena biseyler gelicek insallah:) hadi bakalim Allah yolunu acik etsin kolay gelsin
sagol :icon_tup: dehşet bir makina yapmaya hevesim var inşallah oda olacak :)
Hadi hayırlısı olsun umarım her şey gönlünce olur beklediğini umduğunu alırsın kolaylıklar diliyorum.
sagol :icon_tup:
kış gelmeden bişeyler yapmaya çalışacagım , aracın dragstar olabilmesi için baya ugraşacagım. :icon_tup:
arkadaşlar proje kesinleşti,
aracın kendi motoru ve şanzımanı sökülüp, şase güçlendirilecek +
komple canavar motor ve şanzıman atacagım , şaft , diferansiyel de degişecek
buradanmı devam etsem
project cars bölümünde konu açıp yazsammı?
rekord2000
14-11-2012, 12:05
Merak gunceli atalim bakalim neler oluyor?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.