Orijinalini görmek için tıklayınız : TDİ performans değişikliği?
arkadaşlar benim sorum modifiye ile ilgili değil ama bu forumun bayağı tecrübeli arkadaşlardan oluştuğunu bildiğim için danışma ihtiyacı hissettim.Benimki sorun değil aslında.aracım Bora TDİ agr motor 90BG.210nm tork.Özetle şöyle bir durum;aracım zaman zaman çok iyi gaz tepkileri veriyor ve ara hızlanma konusunda çok iyi olurken bazen de o atikliğini kaybettiğini hissediyorum.bu aynı gün içinde de olabiliyor bazen.akışmetrem yeni. turboda sorun yok.değerler normal.yakıtı shell v power kullanıyorum daima.bir aralar kötü bir yakıta denk gelmiştim.araç bir süre arıza lambası yaktı pompa arızası diye ama yakıtı değiştiğimden bu yana arıza kodu vermedi sorun kalmadı.bu konudaki tek düşüncem hava akışmetresinin hava yoğunluğunu ölçerken anlık değişimlerin olabilmesi.yani bazen atmosferin yoğun olduğu zamanlarda motor daha mı sağlıklı çalışıyor acaba diye düşünüyorum.Arabamın hep o atik haliyle kalmasını çok istiyorum.Sizce nedir bu durumun nedeni?her türlü deneyim ve tavsiyelerinizi bekliyorum.iyi muhabbetler...:)
TorqueTuning
21-09-2012, 18:14
Mekanik bir sorun olduğu kesin, kötü benzinden sonra yakıt yolunu ve enjektörleri bir temizletmek belki sorunu çözecektir.
Mekanik bir sorun olduğu kesin, kötü benzinden sonra yakıt yolunu ve enjektörleri bir temizletmek belki sorunu çözecektir.
teşekkürler.aslına bakarsanız o yakıtı almadan önce de vardı bu sorun.
turbonun hava hortumlarında kaçak var desem bu sorunu devamlı yapması lazım.bir de ölçümlerde turbo basıncı düşük çıkması gerekmez mi borularda kaçak olsa?
[QUOTE=61TS061;6228638]teşekkürler.aslına bakarsanız o yakıtı almadan önce de vardı bu sorun.Birkaç kutu würth de kullandım ama pek de kâr etmedi.
TorqueTuning
22-09-2012, 08:37
Rakım sensörü yada basınçla ilgili bir sensörde tutarsızlık olabilir, turbo bu yüzden düzgün devreye girmiyor olabilir. Bir diğer seçenek; turbonun wastegate'inde sorun olabilir, arasıra açık kalıyor olabilir bu durumda da turbo randımanlı çalışamaz.
Rakım sensörü yada basınçla ilgili bir sensörde tutarsızlık olabilir, turbo bu yüzden düzgün devreye girmiyor olabilir. Bir diğer seçenek; turbonun wastegate'inde sorun olabilir, arasıra açık kalıyor olabilir bu durumda da turbo randımanlı çalışamaz.
peki wastegate'yi kontrol etmek için turbonun sökülmesi mi gerekiyor?uzun bir iş mi?
Basit bir soru ama hava filtresini düzenli olarak değiştiriyormusunuz ?
Basit bir soru ama hava filtresini düzenli olarak değiştiriyormusunuz ?
evet her 10 binde bir değiştiririm.hatta arada bir söküp elektrik süpürgesi ile tozunu bile alırım:)
multispace
22-09-2012, 14:12
turbo westegate sorunu olabilir abi..
akışmetrede olabilir sorun baktırmakta fayda var.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.