PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : d serisi motorda kapak durumları.



mehmetRS
22-09-2012, 20:54
Merhaba arkadaşlar,

Öncelikle şu ilk paragrafı o.b.k hocam için yazmak istiyorum, Arac Honda Civic 1.6 ep2 :) Esprimi umarım anlayışla karşılar kendisi :)

Neyse gelelim soruma, daha dogrusu "sorun" dan öte aslında kafamdaki bir projeye..

D Series Mini Bilgiler isimli konuyu okumuştum, Yazan arkadaşın ellerine ve emeğine sağlık,

Asıl mevzu ; d16v1 motorlarda, acaba bazı araçlarda oldugu gibi, strokedur kapaktır v.s. değiştirilebiliyormu? Yani tek egzantrik olan kapağı atıp yerine çift egzantrik bir kapak uygulanabiliyormu? yada aynı şekilde güç elde edebileceğimiz-performansa yönelik işlemleri hallice gerçekleştirebileceğimiz bir değişim, bu tarz biraz "ağır kaçacak" bir uygulama yönünde ilerleyerek mümkünmüdür?

Motor kodları, parça kodları, pek aşina olduğum şeyler değil, yabancı kaynakları kurcalayayim dedim, işin içinden çıkamadım..

Kafamdaki durumu daha önce uygulayan, yada direk sonuç alan, alamayan, bu konu hakkında yapımı, yıkımıyla ilgili bilgi sahibi arkadaşlardan yardım istiyorum.

Çok teşekkür ederim şimdiden

bLackModeL
22-09-2012, 21:05
kapak zor işte beyın ve atesleme emme kelebek headers egzoz fılıtre ıle ıyı sonuc alalnalr var
denon abim baya bı ugrastı onunla hakkını verecektır

joker
22-09-2012, 21:10
Denon yada bladerk e ulas soruna kesin cevaplari alabilirsin

mehmetRS
22-09-2012, 21:10
kapak zor işte beyın ve atesleme emme kelebek headers egzoz fılıtre ıle ıyı sonuc alalnalr var
denon abim baya bı ugrastı onunla hakkını verecektır

bu beyin emme egzost filtre çeşitlemesi güzel uygulamaymış evet, denon ve despenin daha önceki yazılarında konularında okudum bolca.. fakat atmosferik olarak motorun yapısını biraz daha değiştirecek olsak.. sallıyorum emmeyi egzostu değiştirerekten yine, ki zaten kapak değişebiliyorsa bunlar bir şekilde değişecek.. açıkcası biraz daha ilerisi açık bir konfigürasyon istiyorum

bLackModeL
22-09-2012, 21:14
ben yaptım kapak uyumlu olmuyo galıba bızım kıler gıbı al tak olmuyo su sekılde olabılır zaten vtec sın guzel bı pıston kol beyın subab yay sapka egzantırık seklınde cok cılgın olabılır port polısh ıle daha dehset sanzıman manuelse uyumlu oaln dıslıler ıle harıka bı setup yaratabılırsın ama bı 1.4 is parası harcarsın galıba :D en guzelı bu durumda b16 yada b18 yada daha malıyetlı ıstıyosan dırek typer yap :D

mehmetRS
22-09-2012, 21:16
ben yaptım kapak uyumlu olmuyo galıba bızım kıler gıbı al tak olmuyo su sekılde olabılır zaten vtec sın guzel bı pıston kol beyın subab yay sapka egzantırık seklınde cok cılgın olabılır port polısh ıle daha dehset sanzıman manuelse uyumlu oaln dıslıler ıle harıka bı setup yaratabılırsın ama bı 1.4 is parası harcarsın galıba :D en guzelı bu durumda b16 yada b18 yada daha malıyetlı ıstıyosan dırek typer yap :D

direk type-r yapana kadar sanırım typer almak daha mantıklı, amacım öyle hayvani gücler değil aslında, en az parca değişimiyle en fazla alabileceğimin peşindeyim diyeyim :)

bLackModeL
22-09-2012, 21:20
o zaman mantıklı olanları yavas yavas topla :D beyın ılk basta sonra emme kelebek headers ara boru onlarla zevkını al zonra ac kapagı guzel bı pıston sıkıstırmana gore sonra baktın yınemı olmuyo guzel bı sanzıman oyunu :D yınemı olmuyo egzantırık yay sapkaa subab port polısh

Mikrop_Ali
22-09-2012, 21:22
benim tavsiyem araç orjınalse hergun calıstırıp istediğin yere sıkıntısız sorunsuz gidip eve dönebiliyosan hiç kurcalama arabayı bırak orjınal kalsın...

mehmetRS
22-09-2012, 21:23
o zaman mantıklı olanları yavas yavas topla :D beyın ılk basta sonra emme kelebek headers ara boru onlarla zevkını al zonra ac kapagı guzel bı pıston sıkıstırmana gore sonra baktın yınemı olmuyo guzel bı sanzıman oyunu :D yınemı olmuyo egzantırık yay sapkaa subab port polısh

şanzımanla oynamak açıkcası pek işime yaramaz.. rolling yapayım iki boy geceyim, 5. vites uzasın kısalsından öte, atıyorum istanbuldan cıktım tatile gidiyorum balıkesire altınoluğa, o bursadan sonraki düzlük otobanımsı yer boş, canımda sıkılmış oluyor, şöyle gaza basmaya bastığımda beni biraz heyecanlandırması gerekiyor süratlenmenin.. anlatabiliyorumdur umarım, keyif yapmak için biraz güç elde etmek istiyorum. aşırı beslemeden uzak durarak, böyle sağlam tabanlı işlerle biraz güc almak istiyorum.

mehmetRS
22-09-2012, 21:25
benim tavsiyem araç orjınalse hergun calıstırıp istediğin yere sıkıntısız sorunsuz gidip eve dönebiliyosan hiç kurcalama arabayı bırak orjınal kalsın...

Aracım orjinal, sadece bir egzost yaptım katalizörü söküp o kadar.. onun dışında filtre sistemi bile orjinal. He madem yetmeyecekti niye aldın diyeceksiniz :) hak veririm sıkıntı yok :) Kasa cok hoşuma giden bir kasa.. Type-r içinde bütçe yetersizinde yetersiziydi :) ilk hondam birde bu benim, birşeyleri böyle kurcalayarak yapmak yada yaptırmakta zevkli bir iş bence.. yani burada olmamızın büyük ortak noktalarından birisinin bu oldugunu düşünüyorum en azından :)

mehmetRS
24-09-2012, 14:07
güncel arkadaşlar :)

despe
24-09-2012, 14:29
kapak zaten sohc vtec bir kapak ve en güzeli coil ateşlemeli, dohc kapak olmaz, hacim olarak erkut yine oem honda internalleriyle 1804 cc ye kadar çıkacağını söylemişti, en basit d17 krankla hacim artar. Emme ve ve egzoz portları büyütülünce vede sıkıştırma arttırılınca o motordan çok güzel güçler çıkar, ve üzerindeki şanzıman zaten oranları çok güzel olan bir şanzıman.