Orijinalini görmek için tıklayınız : Bluemotion motor arıza ışığı
Bugün yolda giderken, başıma bu geldi...
8NQ5enfBz-Q
Kontağı kapattım sondu... Çalıştırdım 3.vitesde gaza yüklendiğimde yeninden yanmaya sönmeye başladı. Zaten yanıp sönerken araç gitmiyor... Daha sonra da motor simgeli (kitabında katalizör yazıyor) ışığı yaktı. Ben de aracı park ettim.
Servise gideceğim zaten bakımı da gelmişti. Ancak bu neden olabilir herhangi bir bilgisi olan var mı?
berkay_aydin
23-09-2012, 14:43
ısıtma bujisi arızası mı acaba ? Dizel dimi ?
Dizel, aracın el kitabına göre motor kumandası ve katalizöre zarar verecek ateşleme arızası
berkay_aydin
23-09-2012, 14:54
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/84/Glowplug.jpg/300px-Glowplug.jpg
Araç kendini korumaya aldıysa, sonradan motor ışığı yanmış olabilir, sorun ısıtma bujileriyse kolayca çözülür...
BerkayKamaci
23-09-2012, 15:03
Motor arıza ışığı benim corsanın kitapçığında da katalizator olarak yazıyor. Motor ışığı yandığında aracınız gitmemezlik yaptı mı?
slowmotion
23-09-2012, 15:15
normalde kontak açınca ışıkların sönmesini bekledikten sonramı marş basıyorsunuz?
sarmal olan kızdırma bujisidir diye biliyorum ben de
aracı stop ettiğinde tekrar çalışmıyorsa kızdırmada sıkıntı olabilir
kemal_koker
23-09-2012, 15:59
geçmiş olsun. bende bm kullanıcısıyım şu zamana kadar bir kere dpf yaktım o kadar
sonucu paylaşmanızı takip edicem
Motor arıza ışığı benim corsanın kitapçığında da katalizator olarak yazıyor. Motor ışığı yandığında aracınız gitmemezlik yaptı mı?
Evet yapıyor,
normalde kontak açınca ışıkların sönmesini bekledikten sonramı marş basıyorsunuz?
Evet söndükten sonra kontağa basıyorum,
sarmal olan kızdırma bujisidir diye biliyorum ben de
aracı stop ettiğinde tekrar çalışmıyorsa kızdırmada sıkıntı olabilir
Aracın çalısmasında bir sıkıntı yok ayrıca 2000-2500'e kadar gayet güzel ancak viteslerin artması 3 ve 3'den sonrasında araç duruyor ve yukaridakı ve şimdi de kat ışığını yakıyor,
geçmiş olsun. bende bm kullanıcısıyım şu zamana kadar bir kere dpf yaktım o kadar
sonucu paylaşmanızı takip edicem
Sağolasın kardeşim sonucu yazıcağım, bu arada urfadaki Vimsa nasıl bir servis hakkında bilgin var mı kardeşim?
kemal_koker
23-09-2012, 17:46
vimsa'ya bişey diyemem de şahintaş'a kefilim. gidecek olursan oraya haberim olsun önden arar konuşurum
araca remap..vs yapıldı mı peki?
arac sapina kadar standart. Ayrica arac kesiklik yapiyor biraz once kullanirken fark ettim.
Osman Bahadır
23-09-2012, 21:17
Gösterdiğiniz arıza ikaz ışığı aslında her ne kadar kızdırma bujisi ikazı olsa da araç çalışırken yanıyorsa common-rail sistemlerde enjektör arızasına işaret eder.
Sonrasında yanan motor arıza ikazı ise bu sorunun geçici olmadığını, motorun çalışmasını etkilediğini, en kısa zamanda kontrol edilmesi gerektiğini haber verir.
Muhtemelen yakıt enjeksiyonun sisteminde bir sorun var. En kısa sürede arıza kodunu okuyun.
vimsa'ya bişey diyemem de şahintaş'a kefilim. gidecek olursan oraya haberim olsun önden arar konuşurum
Eyvallah kardeşim.
Gösterdiğiniz arıza ikaz ışığı aslında her ne kadar kızdırma bujisi ikazı olsa da araç çalışırken yanıyorsa common-rail sistemlerde enjektör arızasına işaret eder.
Sonrasında yanan motor arıza ikazı ise bu sorunun geçici olmadığını, motorun çalışmasını etkilediğini, en kısa zamanda kontrol edilmesi gerektiğini haber verir.
Muhtemelen yakıt enjeksiyonun sisteminde bir sorun var. En kısa sürede arıza kodunu okuyun.
En yakın yetkili servise gideceğim. Ancak sürerek gideceğim inşallah yolda kalmaz.
bu da son durum
o0EionoaMtQ
Osman Bahadır
23-09-2012, 21:55
En yakın yetkili servise gideceğim. Ancak sürerek gideceğim inşallah yolda kalmaz.
bu da son durum
Sıkıştırmadan giderseniz bir sorun olmaz.
kemal_koker
23-09-2012, 21:55
abi hangi tarafdasın ? urfa'yı sorduğuna göre bu bölgedesin yolda kalma
video da ki şarkıyı soran olacaktır muhtemelen ; Alex Ferrari - Barà Barà Berè Berè - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=KNtUc4q3fLc)
Sıkıştırmadan giderseniz bir sorun olmaz.
Evet ben de öyle olduğunu düşünüyorum. Çünkü kontrol etmek için biraz gaza basınca son videoda ki ışığı yaktı...
abi hangi tarafdasın ? urfa'yı sorduğuna göre bu bölgedesin yolda kalma
video da ki şarkıyı soran olacaktır muhtemelen ; Alex Ferrari - Barà Barà Berè Berè - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=KNtUc4q3fLc)
Kardeşim şu an Adıyaman'dayım. En kısa en düz yol olduğu için Urfa'yı sordum.
kemal_koker
23-09-2012, 22:13
tek çare urfaymış abi :/
tek çare urfaymış abi :/
Allah sonumuzu hayır etsin kardeşim... :D
kemal_koker
23-09-2012, 22:20
Allah sonumuzu hayır etsin kardeşim... :D
start-stop u aktif olarak kullanıyormusun abi (merakımdan soruyorum)
start-stop u aktif olarak kullanıyormusun abi (merakımdan soruyorum)
Kullanıyorum.
servisteyim turbo sarj arizasi veriyor. N75 dahil butun sensorlerde ariza olabilir dediler, olmazsa en son turboyu degisiriz dediler, izlemekteyim.
Geçmiş olsun garanti kapsamında hallolacaktır.
su an itibari ile dpf de yandi. :) turbo ayarinin altina indi arizasi veriyor.
bu arada mazot, hava filitreleri de degisti.
Osman Bahadır
24-09-2012, 12:18
N75'i değiştirince arıza düzelmezse turboya girişmeden önce hortumları kontrol etsinler. Kaçak, basınçla açılan bir yırtık, kelepçelerde sorun olabilir.
Bahsettiğiniz arızayı da en rahat yüksek viteste 1800 devir gibi gaza tam basınca 2000 devirden itibaren basıncın en yüksek olduğu sırada tekrarlatırsınız. Test etmek açısından bu önemli. Yoksa tamam, halloldu deyip gönderirlerse geri dönmek zor olabilir.
su an araci goremiyorum, gorunce soyleyecegim, zaten n75 yok ellerinde. Hepsi siparis olacak gibi.
Resmi göremiyorum da benim 1.6 TDI'da DPF arızası yandığında 2 gün gazlamıştım geçmişti :D İnternette öyle tavsiyeler vardı, işe yaradı.
Sizdeki durum daha karışık galiba, geçmiş olsun :)
Sipariş verilen parçalar da 1 hafta sonra gelir, çok sürmez :)
tam ariza kodu p20990 turbo sarji altina indildi.
bence cok basit bir sey ama hala bulamadik. Neyse en son turbo isteyecegiz. Sensorleri yenisi ile degistirdik olmadi. Simdi bir maf deneyecegiz.
Osman Bahadır
24-09-2012, 13:23
tam ariza kodu p20990 turbo sarji altina indildi.
Kodu yanlış yazmışsınız. P20990 diye bir diagnostik kodu yok. Zaten diagnostik kod numarası 5 haneli olmaz. Verdiği hata kodu P0299'dur. Yani "turbo underboost", yani düşük turbo basıncı, turbo basıncı limit değerin altında arızasıdır.
bence cok basit bir sey ama hala bulamadik. Neyse en son turbo isteyecegiz. Sensorleri yenisi ile degistirdik olmadi. Simdi bir maf deneyecegiz.
N75'i değiştirdiğinizde düzelmemişse sorun, turboda da ötme yoksa, yukarıda da belirttiğim gibi öncelikle basınç kaçağı ihtimali kontrol edilmeli. Turbo ve N75'de sorun yoksa basınç kaçağının sebebi genelde hortumlar veya intercooler'dır. Bir ihtimal, VGT turbonun vane'lerini kontrol eden mekanizmada da sorun olabilir.
Kodu yanlış yazmışsınız. P20990 diye bir diagnostik kodu yok. Zaten diagnostik kod numarası 5 haneli olmaz. Verdiği hata kodu P0299'dur. Yani "turbo underboost", yani düşük turbo basıncı, turbo basıncı limit değerin altında arızasıdır.
N75'i değiştirdiğinizde düzelmemişse sorun, turboda da ötme yoksa, yukarıda da belirttiğim gibi öncelikle basınç kaçağı ihtimali kontrol edilmeli. Turbo ve N75'de sorun yoksa basınç kaçağının sebebi genelde hortumlar veya intercooler'dır. Bir ihtimal, VGT turbonun vane'lerini kontrol eden mekanizmada da sorun olabilir.
turbo otmuyor, basin kacaginada baktik. Yeni turbo isteyecekler, bakalim ne olacak. Aynen senin yazdiklarini da okuttum. Cok yardimci oldunuz valla. Aynen ariza kodu senin yazdigin gibi.
kemal_koker
24-09-2012, 14:20
abi son durum ne oldu :/
kemalcim sorunu cozemedik, yeni turbo siparis edecekler, insallah ondandir. Olmazsa yeni turbo ile ankaraya donerim. Orada bakarlar.
Osman Bahadır
24-09-2012, 14:45
turbo otmuyor, basin kacaginada baktik. Yeni turbo isteyecekler, bakalim ne olacak. Aynen senin yazdiklarini da okuttum. Cok yardimci oldunuz valla. Aynen ariza kodu senin yazdigin gibi.
Araç garantideymiş madem, turbo değişsin öyle görelim bakalım son durumu. Bu haliyle de aracı kullanmanız bir sorun oluşturmaz. Basınç fazla olsa sorun olurdu. Ama şu haliyle basınç düşük çalışıyor.
Yalnız turboyu garantiden değiştirirken yağı, yağ filtresini turbo yağ besleme hortumlarını vs değiştirmek için sizden ücret talep edebilirler. Siz bu işlemin garantiden yapıldığını, herşeyin garanti kapsamında olduğunu, aracın periyodik bakımını zamanında yaptırdığınızı belirtin ve ücret ödemeyi reddedin.
Araç garantideymiş madem, turbo değişsin öyle görelim bakalım son durumu. Bu haliyle de aracı kullanmanız bir sorun oluşturmaz. Basınç fazla olsa sorun olurdu. Ama şu haliyle basınç düşük çalışıyor.
Yalnız turboyu garantiden değiştirirken yağı, yağ filtresini turbo yağ besleme hortumlarını vs değiştirmek için sizden ücret talep edebilirler. Siz bu işlemin garantiden yapıldığını, herşeyin garanti kapsamında olduğunu, aracın periyodik bakımını zamanında yaptırdığınızı belirtin ve ücret ödemeyi reddedin.
o.b.k kardesim, arabayi yikatip tam teslim almisken, istanbul dogustan soz konusu ariza icin aramislar, turbonun uzerindeki hortumlardan bir tanesinin yirtildigini ve ayni sekil 3.viteste ariza isigi yaktigini ve aracin icine de ses verdigini de eklemisler, bizde ses yoktu buyuk ihtimalle bizdeki yirtik daha kucuk. Neyse simdi onu sokuyorlar. Evet o parca yirtik cikti.
Aynen senin dedigin gibi yirtik hortum, kardesim.
Osman Bahadır
24-09-2012, 15:29
o.b.k kardesim, arabayi yikatip tam teslim almisken, istanbul dogustan soz konusu ariza icin aramislar, turbonun uzerindeki hortumlardan bir tanesinin yirtildigini ve ayni sekil 3.viteste ariza isigi yaktigini ve aracin icine de ses verdigini de eklemisler, bizde ses yoktu buyuk ihtimalle bizdeki yirtik daha kucuk. Neyse simdi onu sokuyorlar. Evet o parca yirtik cikti.
Aynen senin dedigin gibi yirtik hortum, kardesim.
Bununla geçmiş olsun. Sorunun erkenden çözülmesine sevindim :)
fotosunu cektim, aksama atacagim.
hortum elde yokmus, siparis ettik.
araci kullandim duzeldi. Yirtik hortuma cam bandi ve kelepce ile destek verdik su anda bir sikinti yok ancak aracin her yeri ellendigi ve her sensor kontrol edildigi icin sanki benim arac degilmis gibi geliyor. Alisiriz zamanla. :)
İşte Allahsız boru: :D
http://imageshack.us/a/img716/2962/24092012632.jpg
Servisten de memnun kaldım, son anda doğuş'un merkezden müdahale etmesinden de.
Ancak baştan beri hortum diyorduk da bu hortum hakikatten görülmeyen bir yerde.... Servistekilerde haklı... ;)
Yardımcı olan fikir beyan eden bütün arkadaşlara tekrar tekrar teşekkürler
En azından internette google da aratan polocular karşılaşabilecekleri bir sorunun nasıl çözüleceğini öğrenmiş oldular. Buna benzer bir sorun için vatandaşın teki konu açmış ancak sonucunu yazmadığı için bana hiçbir faydası olmadı.
Dolayısı ile bu konunun bizden sonrakilere faydası olur inşallah...
Osman Bahadır
24-09-2012, 20:57
Servisten de memnun kaldım, son anda doğuş'un merkezden müdahale etmesinden de.
Ancak baştan beri hortum diyorduk da bu hortum hakikatten görülmeyen bir yerde.... Servistekilerde haklı... ;)
Yardımcı olan fikir beyan eden bütün arkadaşlara tekrar tekrar teşekkürler
En azından internette google da aratan polocular karşılaşabilecekleri bir sorunun nasıl çözüleceğini öğrenmiş oldular. Buna benzer bir sorun için vatandaşın teki konu açmış ancak sonucunu yazmadığı için bana hiçbir faydası olmadı.
Dolayısı ile bu konunun bizden sonrakilere faydası olur inşallah...
Kusura bakmayın da servistekilere de Doğuş'a da hak verecek hiçbir nokta göremiyorum. Hiç yazmadıysam 3-4 mesajda yazdım hortum diye. Tüm cevaplarımda "hortumda bir sorun yoksa şuraya bakılsın" diye... Ve size de "hortumlar kontrol edildi, kaçak yok" denildi. Bana motordaki tüm hortumları kontrol etmeyecek ki. Arıza kodu zaten basınç hattında yani turbo-IC-kelebek arası bir yerde basınç kaybının olduğunu söylüyor. Bakacakları 2-3 tane hortum vardı. Takip edecekleri tek yol vardı yani.
Kaldı ki ben VW'ci değilim. Ama hiç karşılaşmadıysam en az 10 tane VW grubu TDI motorda bu arıza koduyla ve sonucunda yırtık hortumla karşılaştım. Adamlar yetkili servis. Bi zahmet onlar da markasının kocaman amblemini kapılarına asarken sattıkları, yetkili servis hizmeti sundukları markada en az benim kadar tecrübe edinsinler artık. Kimbilir kaç tane turboyu bu şekilde değiştirdiler. Hadi sizinkisi garantidendi. Ya garantisi biten sıradan müşteriler ne yapsın? Yetkili servisler para babası yatırımcıların iyi para getiriyor diye açıp içine tecrübesiz teknisyenleri doldurup asgari ücrete çalıştırdıkları yerler olmasın.
bendede var aynı sıkıntı.bir türlü bulunamadı.
Kusura bakmayın da servistekilere de Doğuş'a da hak verecek hiçbir nokta göremiyorum. Hiç yazmadıysam 3-4 mesajda yazdım hortum diye. Tüm cevaplarımda "hortumda bir sorun yoksa şuraya bakılsın" diye... Ve size de "hortumlar kontrol edildi, kaçak yok" denildi. Bana motordaki tüm hortumları kontrol etmeyecek ki. Arıza kodu zaten basınç hattında yani turbo-IC-kelebek arası bir yerde basınç kaybının olduğunu söylüyor. Bakacakları 2-3 tane hortum vardı. Takip edecekleri tek yol vardı yani.
o.b.k dostum doğru söylüyorsun ancak benim memnuniyetim sorunun çözülmesi ile alakalı değildi. Servisteki çalışanların çok kalabalık olmasına rağmen aracımı içeri almaları, öncelik vermeleri, efendi hal, tavır ve hareketleri idi. Ayrıca saat 15:30 gibi sorunu doğuşa bildirip doğusun 17:00 civarında servise dönerek "kendilerince" doğru teşhisi ( biz daha önce söyledik :icon_tup: ) yapmaları idi. Kısacası iyi niyetten memnunum.
Bu servis aynı sorun ile hiç karşılamamış. Ankara, İstanbul olsa eminim ki hemen teşhis konulurdu. Ancak Anadolu'nun farklı bir bölgesindeyiz. Parça stoğu, tecrübe bizim oralarda daha fazla. Bu tip bir arızayı artık benim oradaki usta tecrübe etti bundan sonra başkası daha rahat olur ayrıca internet kullanıyorsa sorunun nasıl çözüldüğünü buradan öğrendir.
Kaldı ki ben VW'ci değilim. Ama hiç karşılaşmadıysam en az 10 tane VW grubu TDI motorda bu arıza koduyla ve sonucunda yırtık hortumla karşılaştım. Adamlar yetkili servis. Bi zahmet onlar da markasının kocaman amblemini kapılarına asarken sattıkları, yetkili servis hizmeti sundukları markada en az benim kadar tecrübe edinsinler artık. Kimbilir kaç tane turboyu bu şekilde değiştirdiler. Hadi sizinkisi garantidendi. Ya garantisi biten sıradan müşteriler ne yapsın? Yetkili servisler para babası yatırımcıların iyi para getiriyor diye açıp içine tecrübesiz teknisyenleri doldurup asgari ücrete çalıştırdıkları yerler olmasın.
100/100 haklısın... Hiç bir şey eklememe gerek yok. ;)
Akaryakita yapilan son zamdan sonra bm kendini kapatmis sanirim :D
Cok gecmis olsun
kemal_koker
30-09-2012, 10:16
abi peki bu boru neden çatlarmış ? kronik sorun mu ?
abi peki bu boru neden çatlarmış ? kronik sorun mu ?
Kemal yeni gördüm mesajı, valla neden çatladığına hatta yarıldığına dair bir konuşma geçmedi yalnız resimde görülen yarık dışında enlemesine de yarık var. Bence üretim hatası...
Ayrıca o değişimi yaptıktan sonra araçın performansı hissedilir bir biçimde arttı. Yani eski toplamamalar felan gitti. Tahmin ediyorum epey önce yarılmaya başlamış en son bu olay ile de ömrü dolmuş. Çünkü epey bir fark var peformansta şu an 1.6 TDI kullanıyor gibiyim....:D
Ben zaten alternatif olarak 4 kat silikon hortumları araştırmaya başladım. Bu hortum yanlış hatırlamıyorsam 100 tl'nin üzerinde bir fiyata sahip.
Dur parça numarasını da vereyim lazım olur belki
6R0145828D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.