PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : headers



canozcan
24-09-2012, 19:15
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/228074_10151044908146006_1065277419_n.jpg
1

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/545520_10151044921241006_1000630305_n.jpg
2

http://i.ebayimg.com/t/1988-2000-HONDA-CIVIC-CRX-SOHC-D-SERIES-D15-D16-STAINLESS-EXHAUST-HEADER-/00/s/NjIwWDY1MA==/$(KGrHqR,!nQE-)6(sSDfBPznJw!nz!~~60_12.JPG
3

1.resimdeki headers 4-1 b16 motorlar için sanırım. 2. resimdeki de d16 motorun contası. 3. resim ise d16 motorlar için 4-2-1 headers. 3 resimde de motora baglanan agız kısımlarının aynı olduğunu zannediyorum.

d16 motorlar için 4-1 headers bulamadım. bulsamda uçuk fiyatlar. bu 1. resimdeki 4-1 headersın fiyatı uygun. d16 motora uyar mı acaba ? uymaz ise; d16 motorun oem manifolt agzını kestirip, 1. resimdeki headersın agzına argon kaynakla kaynattırıp civic si aracıma uygulatabilir miyim?
bu sayede ucuza civic si için motordan uzakta birleşen 4-1 headers elde etmiş olur muyum ?
motordan uzakta birleşen 4-1 header olması isteğim de; headerstan 10 20 cm sonra vana ile atmosfere salma niyetimin olmasındandır. böylece sıfır geri tepkime ile max torku üst devirlere taşımak ve üst devirlerde beygir artışı sağlamak amacındayım. bu düşüncem mümkün mü yorumlarınızı bekliyorum..

Y.Emre
25-09-2012, 00:08
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/228074_10151044908146006_1065277419_n.jpg
1

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/545520_10151044921241006_1000630305_n.jpg
2

http://i.ebayimg.com/t/1988-2000-HONDA-CIVIC-CRX-SOHC-D-SERIES-D15-D16-STAINLESS-EXHAUST-HEADER-/00/s/NjIwWDY1MA==/$(KGrHqR,!nQE-)6(sSDfBPznJw!nz!~~60_12.JPG
3

1.resimdeki headers 4-1 b16 motorlar için sanırım. 2. resimdeki de d16 motorun contası. 3. resim ise d16 motorlar için 4-2-1 headers. 3 resimde de motora baglanan agız kısımlarının aynı olduğunu zannediyorum.

d16 motorlar için 4-1 headers bulamadım. bulsamda uçuk fiyatlar. bu 1. resimdeki 4-1 headersın fiyatı uygun. d16 motora uyar mı acaba ? uymaz ise; d16 motorun oem manifolt agzını kestirip, 1. resimdeki headersın agzına argon kaynakla kaynattırıp civic si aracıma uygulatabilir miyim?
bu sayede ucuza civic si için motordan uzakta birleşen 4-1 headers elde etmiş olur muyum ?
motordan uzakta birleşen 4-1 header olması isteğim de; headerstan 10 20 cm sonra vana ile atmosfere salma niyetimin olmasındandır. böylece sıfır geri tepkime ile max torku üst devirlere taşımak ve üst devirlerde beygir artışı sağlamak amacındayım. bu düşüncem mümkün mü yorumlarınızı bekliyorum..


gözüm agrıyor dıkkatlı bakamadım ama, uysa bile headerstan sonra vana yapıp direk atmosfere salınca back-pressure ne olacak ? aracın atmosferikse (ki sanıyorum öyle) gereksiz bi uygulama olur vana. kesin konusmak istemem ama %99 amacına ulaşamazsın

canozcan
25-09-2012, 08:21
gözüm agrıyor dıkkatlı bakamadım ama, uysa bile headerstan sonra vana yapıp direk atmosfere salınca back-pressure ne olacak ? aracın atmosferikse (ki sanıyorum öyle) gereksiz bi uygulama olur vana. kesin konusmak istemem ama %99 amacına ulaşamazsın

back-pressure sıfır olsun diye bu şekilde düşündüm. geri tepkimesiz denemek istedim :confused:

Y.Emre
25-09-2012, 10:23
back-pressure sıfır olsun diye bu şekilde düşündüm. geri tepkimesiz denemek istedim :confused:

aracın aşırı besleme olsa tamamda, atmosferikte gerekli değil bence..

EmrahERKAN
25-09-2012, 10:28
su anda gokhan abi satıyor d16 motor için 4-1 headers isterseniz bir görüşün. gokhan035

canozcan
25-09-2012, 14:21
su anda gokhan abi satıyor d16 motor için 4-1 headers isterseniz bir görüşün. gokhan035

gördüm ama 440tl yazıyor ilanda

canozcan
25-09-2012, 14:25
aracın aşırı besleme olsa tamamda, atmosferikte gerekli değil bence..

pek anlamam ben bu işlerden ama neden turbo yada atmosferik beslemede fark ediyor geri tepkime ?

Osman Bahadır
25-09-2012, 14:30
b16'nın headersına d16 flanşı kaynatsan bile boyları, ölçüleri, şekli farklı gelecektir diye düşünüyorum. Üzerinde daha fazla tadilat yapman gerekebilir. O kadar tadilat yaptıktan sonra da birşeye benzemez artık o headers. Veya madem o kadar tadilat, kaynak imkanın var, flanşa kendin boru al, onları kaynatarak kendin headers yap. Ama tabi ki en mantıklısı 100-200 bakmadan d16 orjinal headersını almaktır.

Headers sonrası düz boru ile istediğin verimi alırsın. Cut-out'a gerek yok bence. Düz boru da, headers da gökhan35'de vardır.

Y.Emre
25-09-2012, 14:36
pek anlamam ben bu işlerden ama neden turbo yada atmosferik beslemede fark ediyor geri tepkime ?

http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/105458-back-pressure-efsanesi.html

şuan okula gitmek için çıkmam lazım ancak üstteki linkte yazanları -konunun tamamına yakınını- okursanız yararlı bılgıler var..

gokhan035
25-09-2012, 15:23
gördüm ama 440tl yazıyor ilanda

Kaç lira olması lazım peki?

Bir çok arkadaşın bildiği gibi D serisi 4-1 bulunmaz hint kumaşıdır TR de. Bizde madem headers getiriyoruz arkadaşların ihtiyacını görelim dedik, fiyatı da ona göre uygun yazdık.

D serisi 4-1 headersların 2. elleri 450-550 TL arasında satılıyordu o da satılırsa. Yine yardımcı olmaya çalışırım elimden geldiğince.

Bu arada o.b.k nickli arkadaşım yine sağolsun yazılcak herşeyi yazmış. Ek olarak oem manifoldun ağzı dökümdür kromla birleştirirsen sağlıklı bir işçilik çıkmaz ortaya ki oem manifoldu kesmek bile problemdir.

En önemli fark bulduğun headers ın boru çapları ile senin aracın için dizayn edilmiş olan headersların boru çapları farklı. farzedelim bi şekilde taktın, aynen dediğin gibi aşırı free flow olur bu sefer hiç geri basınç kalmaz bu da N/A bir araç için ciddi bir güç kaybı demektir.ileri götürücem derken aracını geriye çekersin.

Herşey tadında güzel derler ya aynen öyle düşün geri basınç gerektiği miktarda mutlaka olmalı.

Bu arada 2. resimde ki D16 değil B16 nın contası. Dediğin şekilde ehaders yapılıp takılırsa arka ayaklar uymaz.

Vana sistemi de koyucaksan illa egsozla birleşik olan sistemi koymalısın.

canozcan
25-09-2012, 16:27
Kaç lira olması lazım peki?

Bir çok arkadaşın bildiği gibi D serisi 4-1 bulunmaz hint kumaşıdır TR de. Bizde madem headers getiriyoruz arkadaşların ihtiyacını görelim dedik, fiyatı da ona göre uygun yazdık.

D serisi 4-1 headersların 2. elleri 450-550 TL arasında satılıyordu o da satılırsa. Yine yardımcı olmaya çalışırım elimden geldiğince.

Bu arada o.b.k nickli arkadaşım yine sağolsun yazılcak herşeyi yazmış. Ek olarak oem manifoldun ağzı dökümdür kromla birleştirirsen sağlıklı bir işçilik çıkmaz ortaya ki oem manifoldu kesmek bile problemdir.

En önemli fark bulduğun headers ın boru çapları ile senin aracın için dizayn edilmiş olan headersların boru çapları farklı. farzedelim bi şekilde taktın, aynen dediğin gibi aşırı free flow olur bu sefer hiç geri basınç kalmaz bu da N/A bir araç için ciddi bir güç kaybı demektir.ileri götürücem derken aracını geriye çekersin.

Herşey tadında güzel derler ya aynen öyle düşün geri basınç gerektiği miktarda mutlaka olmalı.

Bu arada 2. resimde ki D16 değil B16 nın contası. Dediğin şekilde ehaders yapılıp takılırsa arka ayaklar uymaz.

Vana sistemi de koyucaksan illa egsozla birleşik olan sistemi koymalısın.


ilgi gösterip yazdığın için tşk ederim. sizdeki, 1. resimdeki tipten d16 için olan headersın giriş ve çıkış çapları nedir ?

2. resimdeki bir zaman 1.6 ies ten söktüğüm oem contaydı. b16 diyorsanız demekki d16 ile aynı diyebilir miyiz ?

gokhan035
25-09-2012, 16:55
Dogrudur D16 dir, cm farklari var B16 ile, D olanin delik caplari daha kucuk, koydugun resimde ki buyuk gorunuyor o yuzden yazdim.

D serisi 4-1 in cikisi 51 lik.

canozcan
25-09-2012, 20:40
geri tepkime bir motora neden gerekli olsunki diye düşünerek, empo arkadaşın verdiği linkteki konuyu baştan aşağı okudum ve vardığım sonuç geri tepkime bir motora lazım olan birşey değil. aksine üst devirlerde dışarı çıkması gereken eksoz gazlarıyla çarpışarak pistona ters kuvvet uygularlar. tabiki 5000 devir üstünden bahsediyorum. lazım olan geri tepkime değil, eksoz gazına hız kazandırarak dışarıya tamamen yanma odasına tekrar geri basınç oluşturmadan atılmasıdır. bunu sağlamakta : 4 gözün eksoz gazlarını bir biriyle buluşmadan, mümkün olduğu en uzak nokta da atmosfere salmaktan geçiyor. en uzak noktada çünkü ; küçükken küllah fırlatmak için oynadığımız o borular ne kadar uzun olursa küllahın menzili okadar uzun oluyordu çünkü okadar hız kazanabiliyordu o uzun boruda. aynı örnek en uzun menzili olarak bilinen silah olan sniper ın namlusu da en uzun silahtır. sonuç olarak eksoz gazı çıkış gözlerine uzun namlu yaparsak eksoz gazımızda okadar hız kazanır ve bir okadar motordan bir an önce uzaklaşır ve buda aynı zamanda vakum etkisi yapar.
son örnek olarak bisimoto headersları incelediğimde namlu mesafesini uzatmak için kıvrımlar mevcut olduğunu gördüm. bu kıvrımların geri tepkime için değil, eksoz gazının hızını artırmak için tasarlandığını düşünüyorum. çünkü bisimoto headerta da 4 göz mümkün olan en uzak noktada birleştirilmiş. eğer geri tepkime amaçlı tasarlansaydı, oem manifoltta olduğu gibi en kısa mesafede birleştirilirdi. bilindiği üzere oem manifoltlar optimum geri tepkime üzerine tasarlanmışlardır. herkesin bildiği gibi her odanın eksoz gazları birleştiği yerde çarpışıp bir kısmı yanma odasına doğru geri ilerler ve geri tepkime denen olayı gerçekleştirirler. bu da aracın günlük kullanımda ve bayırlarda lazım olan tork denen güce katkı sağlar. görüldüğü üzere günlük tip otomobillerde geri tepkime şart, yarış tipi otomobillerde ise max egsoz gazı hızı şart. bu ikisini bir otomobilde bir arada sağlamanın yolu olarakta headers sonrası vana sistemi ilk aklıma gelen : vana ile ; 5000 devir altı gazı orjinal sisteme vermek; 5000 devir üstü headers sonrası 10 20 cm ( bu mesafeyi daha uzatmanın anlamı olduğunu düşünmüyorum çünkü zaten headers sonrası 4 göz birleşmiş oluyorlar ve geri tepkime oluşturmamaları için biran önce atmosferle buluşmaları gerekir. belkide uzak mesefe de birleşmiş olduklarından artık geri tepkime oluşturamayabilirler işin burası muamma çünkü hesap gerektiren bir durum. eğer geri tepkime oluşturmayacaklarsa bu mesafeyi arka koltuk altına kadar uzatmakta faydalı olur çünkü namlu mevuzu... ) neyse 10 20 cm sonra gazı atmosfere salmak.

biraz karışık yazmış olabilirim sabır gösterip okuyanlar toparlayabilirler...

Y.Emre
25-09-2012, 21:33
düşük devirlerde -5000-6000 devırın altında- kapatacaksan vanayı mantıklı olabilir, tabiki sistemin devamındada komple duz boru ve iyi bir egzost ile..

yeterince yüksek devirde kullanırkende mantıklı gibi geldi.. ingilizcen varsa surayada bak derim over lap, back pressureyi iyi açıklamış gibi; AutoZine Technical School (http://www.autozine.org/technical_school/engine/Intake_exhaust.html#Variable-exhaust)

brkkksln
11-10-2012, 11:23
yüksek hacimli motosikletlerde olduğu gibi exup sistemi yapılmalı beyin kontrollü.