Orijinalini görmek için tıklayınız : doğuş oto ve garanti yaklaşımı??
nedir??? garanti kapsamındaki araçlara sonradan yapılan modifiyonlara karşı duruşları nedir? sitesinden lastik ebatı değişirse şanzıman garanti dışı kalır diyor...hakıkaten öyle mi? yada egzos yaptık diyelim motor garanti dışı mı? nedir işte bi anlatım bakalım...
Osman Bahadır
05-10-2012, 15:53
Herşey servisinle senin arandaki ilişkiye bağlı. Genel merkez servise "aracın üstünde ne modifiye var" diye sormuyor ki. O genel kaide ve kurallar yokuş yapmak istedikleri durumlar için dayanak oluşturur ancak. Kime ve ne zaman uygulayacakları tamamen kendi inisiyatiflerinde.
Herşey servisinle senin arandaki ilişkiye bağlı. Genel merkez servise "aracın üstünde ne modifiye var" diye sormuyor ki. O genel kaide ve kurallar yokuş yapmak istedikleri durumlar için dayanak oluşturur ancak. Kime ve ne zaman uygulayacakları tamamen kendi inisiyatiflerinde.
o zaman konuyu ankaraya çevirelim...ankaradakilerin yaklaşımı nasıl?
CasabLanca
05-10-2012, 15:57
doğuş için yorum yapamıcam ama aydoğanlar servis devamlı müşteri memnuniyeti için çabalıyor
daha öncede forumda bu konuda sıkıntı çeken arkadaşlara yardımcı olmuşlardı
servis sahibi de civic@ef (http://www.techturkey.com/forum/members/15252-civic-ef.html) nickli arkadaş, kendisi her konuda ayrıntılı bilgi verir
Osman Bahadır
05-10-2012, 15:57
o zaman konuyu ankaraya çevirelim...ankaradakilerin yaklaşımı nasıl?
Şahıs bayilerinde durum biraz daha samimiyete, ilişkilere bakıyor. Doğuş'un kendi servisleri de tamamen müşteriye, müşterinin sadakatine, araç sayısı ve geçmişine bakıyor. Ben Konya yolu-Balgat Doğuş'un müşterisiydim bir zamanlar. Çok yardımcı oldukları olmuştur. Ama normalde servise uğramayan ve sürekli müşteri olmayan adama da yetkili servis dışı müdahale veya modifiye sonucu oluşacak sorunlar için pek de yardımcı olacaklarını sanmam.
doğuş için yorum yapamıcam ama aydoğanlar servis devamlı müşteri memnuniyeti için çabalıyor
daha öncede forumda bu konuda sıkıntı çeken arkadaşlara yardımcı olmuşlardı
servis sahibi de civic@ef (http://www.techturkey.com/forum/members/15252-civic-ef.html) nickli arkadaş, kendisi her konuda ayrıntılı bilgi verir
aydoğanlar yetkili servis mi muhtar? doğuş olması dert değil yetkili olsun yeter...
CasabLanca
05-10-2012, 16:00
aydoğanlar yetkili servis mi muhtar? doğuş olması dert değil yetkili olsun yeter...
yetkili servis sayın şefim:icon_tup:
yetkili servis sayın şefim:icon_tup:
patronu bi çağırıversene o zaman bi anlatsın durumu bize:)
civic@ef
05-10-2012, 16:42
edit.........
cevap için teşekkürler...şimdi soracağım soruya gülen olursa karışmam:) bir aracın doğuşta bakım yapılması ile sende yapılması arasında bir fark yok demi?? yani aldığımız araç doğuş bakımlı satın alındıktan sonra sana gelirse bir problem yok değil mi?
yetkili bayi olması yeterlidir :icon_tup:
nedir??? garanti kapsamındaki araçlara sonradan yapılan modifiyonlara karşı duruşları nedir? sitesinden lastik ebatı değişirse şanzıman garanti dışı kalır diyor...hakıkaten öyle mi? yada egzos yaptık diyelim motor garanti dışı mı? nedir işte bi anlatım bakalım...
kalmaz.müdürüyle tanısıklıgınıza göre.
ama dogus değiştirmese daha iyi cogu durumda sıcıp batırabiliyorlar arabayı :)
yetkili bayide bakım oldugu surece kagıtta carpı seklınde atıyorlar zaten
Bu aydoğanlar abc pejonun karşısındaki yermi?
tdipower
05-10-2012, 17:28
şaşmaz köprüden aşağı inince hemen solunda kalıyor
131mirafiori
05-10-2012, 17:33
Ankarayı bilmem de Bursa Doğuş tamamen müşteri memnuniyetsizliği için çalşıyor...
2005 golf te boya kalkması sorunu vardı. Gittik dedik böyle böyle servis kayıtlarına baktılar en son 15 bin km de servise girmiş aracınız şu an 80 bin kmde bizim yapabileceğimiz tek şey ücreti karşılığında aracı boyamak olur dediler :D Mantıksız geldi bana sonuçta araç oradan alınma ve orjınal boyasında sorun çıkıyor...
onursumer
05-10-2012, 17:38
Yetkili servis dogusa nasil bilgi gecerse o sekilde degerlendiriliyor yani tamamiyle servisin insiyatifinde
Tum markalar ayni sekilde surekli ayni servise gidip iyi musterileri oldugunuz surece sorun yasamazsiniz
darkmoon
05-10-2012, 17:40
bende a5 coupe 1.8 tfsi orjinal sline paket vardı.. termostatım su kaçırıyordu garantiden yapdılar turbomda sıkıntı vardı araba 18 litre falan yakmaya başlamışdı garantiden yapdılar bir iki sıkıntı daha çıkardı araç garantiden yapdılar bu arada aracım stock op orjinal araçdı.. bana en ufak bir sıkıntı sorun çıkartmadılar istanbuldaki doğuş.. en son satar ayak bixenonlar arıza yapdı onu yapmadılar bir tek cepden 3 bin tl ye yakın para verdim komple iki fara kit aldım.. doğuşun müşteri yaklaşımı bence çok güzel o açıdan müşteri memnuniyetine çok önem veriyorlar müşterileri ile ellerinden geldiğince takışmamaya çalışıyorlar..
Dogus, Almanya seni hakli bulursa ve dogusa ayar verirse ancak o zaman adam oluyor:)
63owen63
05-10-2012, 18:42
Gereken yazılmış.Ama yine doğuş işin içindeyse patlamaya hazır bomba gibi görülmeli olay. :)
Üretici kendi ürününe kendi bayileri dışında müdahale yapıldıysa haklı olarak kabul etmez. Sonuçta kimin ne yaptığı belli değil. Yani haklı değilsiniz eğer sorun olursa ve oynadığınız yer ile alakalı
Ama egzost olması motorun arızalanmasında pek etken değil.
Ama jant lastik bayağı büyükse yürür aksam ve güç aktarmada sorun yaşayabilirsiniz ki herkes bilir ebat üzerindeki bu tarz değişiklikler zaten zarar verir.
Bir sorun olursa yardımcı olmaya çalışırım :)
Dogus, Almanya seni hakli bulursa ve dogusa ayar verirse ancak o zaman adam oluyor:)
En net olay..daha önce 2 kere yaşadık 2sindede kesin sonuç :)
RafetAraç
05-10-2012, 23:52
Valla konu hakkinda hicbi fikrm yok ama hic sevmem dogus otoyu ve vw i. cevremdeki kimseyede aldirmam vw.
snan1910
06-10-2012, 00:08
biz aydoğanlardan memnunuz saolsunlar müşteri memnuniyeti ön planda
Yahudi seniiii
Bi araba alican fol yok yumurta yok daha ortada
Birakla alma vw bana arabayi sattirma
Aynen her şey yetkili servisin elinde; yaşadığım bir örnek kendi yağımı götürmüştüm bakımda VW 507.00 onaylı Mobil 1 ESP 5w-30 adamlar bunu koyarsak araç garantiden çıkar dediler, dedim bunda vw onayı var... Öleydi böyledi derken tamam okey siz sizin Castrol Edge Professional'ı kullanın dedim.
Keyifleri isterse Almanya VW nin ne dediğine hiç bakmayabiliyorlar.Bizim politikamız böyle değil deyip işin içinden çıkıyorlar.
Yıllardır Volkswagen kullanıyorum bu güne kadar hiç kötü bı durumla karşılaşmadım Tunay abi sıkıntı yok volkswagende ama takinca takiyorlar ;)
Keyifleri isterse Almanya VW nin ne dediğine hiç bakmayabiliyorlar.Bizim politikamız böyle değil deyip işin içinden çıkıyorlar.
Maalesef öyle değil.
Prosedür öyle değil. Prosedürü Almanya belirler. Çünkü Garantiden değişen ürünün ödemesi kendisi yaptığı için kesinlikle onların istemediği şey yapılmaz.
Düşünün servis neden para kazanacağı müşteriyi geri çevirsin ???
Biraz empati yaparsanız daha iyi anlarsınız.
Üretici kendisiyle alakalı bir sorun olursa (üretim -parça hatası vs) karşılıyor. Ama kimse başkasının hatasını yada vsyi karşılamak istemez. Sonradan takılan parçalar olsun yada işçilikler olsun yada bir yere bir şey yaparken,başka bir yere zarar vermesi olsun yada kullanıcının yanlış,hatalı kullanımı olsun, çevre şartlarından kaynaklı kullanımlar olsun bunu üretici ödemek istemez.
Bu nedenle üreticinin kuralları vardır. Bu kurallara uydukça sorun olmaz. Servisler sadece üreticinin verdiği kuralları uygular keyfi karar veremez. Yani servislerin işini düzgün yapıyor olması onların hatalı yada hakaret içeren kelimelere uğramasıı gerektirmez.
Ayrıca ince eleyip sık dokurlar. Çünkü her insan bir değil. Bazı insanlar YALAN,HİLE yada bu tarz etik olmayan şeylerle garantiden bir şeyler koparmaya çalışır. Ben o insanlar hakkında çok güzel şeyler yazmak isterim ama onların çok düşük olan seviyesi yani seviyesizliğine inmeye gerek yok :) Belki aramızda bile vardır öyle insanlar
Yani kendi yerinize koyun ve sizin hatanız olmayan bir şeyi size yüklemeye çalıştıklarını düşünün :)
Abc pejonun karşısındaki servis hangisiyse artık adını unuttum. Jetta nın şanzumandan ses geliyordu. Her bakımda şanzuman yağını değiştirerek sesi kesiyolardı yağdan diyerek. Garantisinin bittiği ilk bakımda şanzuman değişecek dediler:)
kelalper
06-10-2012, 11:10
bunun doğuşla alakası yok. bizim japon hakanın Beyaz civicte jant var diye arabayı komple garanti dışı bırakmıştı Honda. Hondanın Japon müdürüyle yanımda yarım saat telefonda japonca kavga etti çözemedi.
bunun doğuşla alakası yok. bizim japon hakanın Beyaz civicte jant var diye arabayı komple garanti dışı bırakmıştı Honda. Hondanın Japon müdürüyle yanımda yarım saat telefonda japonca kavga etti çözemedi.
Bu bahsettiğim olay tüm ürünler için geçerli. Yani telefondan tutun arabaya herşeye. Ama otomotivde bu olay daha ciddiye alınır. Çünkü bir telefondan az satış rakamı olduğu halde çok fazla pahalı bir iştir. Kullanıcı yada çevre şartları daha fazla etkendir.
ahmetbaha-drs
06-10-2012, 11:24
Doğuş'un Garanti anlayışını tam olarak çözemedim kaç tane VW sahibi olduk Polo'dan Touareg 5.0 V10'a kadar genel olarak hep ılımlı yaklaşım söz konusuydu gerçi servislerlede aramız çok iyiydi hala iyi fakat Esenyurt Doğuş'a sıfır araç bakmak dışında bir daha kesinlikle arabamı götürmem o ayrı mesele. İyi niyet garantisinden Jetta DSG'nin mekatronik'i değişti getirdikleri parçada bozuk çıktı bir daha değişti normal bakım dışında 1lira almadılar sağolsunlar ama ondan sonra ki en ufak şeyde aracımın arızasıyla alakası bile olmayan silecekleri filan yazmaları fiyata katmaları ve sonuçta 4000tl istemeleri çok ayıp oldu. 400'e yaptırdım dışarıda.:)
Not:Tamaş,Mez v.s gibi servislerde kesinlikle sorun yaşamadık.
darkmoon
06-10-2012, 11:31
aynen vw group araçlara çok soğuğum kolay kolay bir daha almam ama doğuş konusunda çok uzman bu adamlar türkiyeye hindistan malı bir araba getirsinler üçüncü kalite onu bile satarlar türk halkını iyi çözümlemişler yaklaşımlarıda çok iyi..
yazılan mesajların özeti ;
doğuş zikerken nezaketen kafanı da okşuyor
Edit : sadece cicim aylarında
arkadaşlar konusu açılmışken ben de bir soru sorayım
arkadaşımın 2010 model polosu var, dsg vitesli. artık benzin fiyatları iyiden iyiye onun da belini bükmeye başladı ve lpg dönüşümü yaptırmak istiyor.dsg sağlıklı çalışıyor, ama sabah bir gün dsg den kaynaklı bir problem olursa araç garanti dışında kalır mı kalmaz mı bunun açmazında.dediğim adam ampulü patlasa al gel ben değiştireyim bile desem hayır diyip soluğu yetkili serviste alan adam.lastiğe çivi girse yetkiliye gidiyor.şimdi bu garanti durumu nasıldır, lpg bağlattık diyelim, sadece motor mu garanti dışı, yoksa komple araba mı garanti dışı oluyor?
bu konuda özellikle servis sahibi arkadaşımızın yorumlarını duymayı çok isterim
saygılar
soruyu düzelterek soruyorum o zaman....şimdi 2011 model henüz garantisinin bitmesine 6 aydan fazla olan bir araç aldık ve bunun garantisini 4 yıla uzattık...daha sonra bu arabaya sadece yay egzos ve yazılım yaptık...bakımlarda hep yetkılı servıste yapıldı...ne gıbı bır problem olabilir?
arkadaşlar konusu açılmışken ben de bir soru sorayım
arkadaşımın 2010 model polosu var, dsg vitesli. artık benzin fiyatları iyiden iyiye onun da belini bükmeye başladı ve lpg dönüşümü yaptırmak istiyor.dsg sağlıklı çalışıyor, ama sabah bir gün dsg den kaynaklı bir problem olursa araç garanti dışında kalır mı kalmaz mı bunun açmazında.dediğim adam ampulü patlasa al gel ben değiştireyim bile desem hayır diyip soluğu yetkili serviste alan adam.lastiğe çivi girse yetkiliye gidiyor.şimdi bu garanti durumu nasıldır, lpg bağlattık diyelim, sadece motor mu garanti dışı, yoksa komple araba mı garanti dışı oluyor?
bu konuda özellikle servis sahibi arkadaşımızın yorumlarını duymayı çok isterim
saygılar
LPG bağlarken şanzıman ile alakalı bir yerlere dokunmuyorsa genelde sorun çıkmaz. Ama beyinlerinde sorun olursa ve LPG sistemi için beyin yada tesisatında oynama yada müdahale varsa sorun yaşayabilirsin.
Bunun haricinde LPG genelde sadece motor sistemindeki arızlarda garantiyi etkiler
soruyu düzelterek soruyorum o zaman....şimdi 2011 model henüz garantisinin bitmesine 6 aydan fazla olan bir araç aldık ve bunun garantisini 4 yıla uzattık...daha sonra bu arabaya sadece yay egzos ve yazılım yaptık...bakımlarda hep yetkılı servıste yapıldı...ne gıbı bır problem olabilir?
Uzatılmış garantide bakımları zamanında ve eksiksiz yapılıyor.
Ayrıca Uzatılmış garantide maalesef servis yada Doğuş grubu onay vermiyor. Uzatılmış garantiyi yapan şirket inceliyor. bu nedenle kesin olur yada olmaz diyemeyiz.
Maalesef öyle değil.
Prosedür öyle değil. Prosedürü Almanya belirler. Çünkü Garantiden değişen ürünün ödemesi kendisi yaptığı için kesinlikle onların istemediği şey yapılmaz...........
Yani kendi yerinize koyun ve sizin hatanız olmayan bir şeyi size yüklemeye çalıştıklarını düşünün :)
Daha öncede sizin yazdığınız konulardan birinin altına yazdım prosedür Almanya tarafından belirlenmiyor.
Olayı tam olarak anlatmıştım tekrar anlatayım.
Araç ticari caravelle 174ps(tamamen stock-servis bakımlı kazasız) araç 3.senesinde mekanik garantide şanzıman dağıttı sadece daha 50.000km olmamışken üretim hatası olduğu direk olarak kabul edildi ve sadece işçilik ücreti(1500tl) karşılığında şanzıman yapıldı(Aydın Lena VW). 1000km olmadan aracın şanzımanı tekrar dağıldı(toplam 3 ay kadar sonra ve araç daha 50.000km olmamış) ve Ankara'da İstanbul yolu doğuşa çekildi ve Almanya ile görüşmeler başlandı şanzıman açıldığında kutusunda üretim hatası olduğu ve şanzımanın tekrar değişmesi gerektiği söylendi(gene kullanıcı hatası değil).Almanya VW şanzıman garantiden değişsin emrine rağmen doğuş merkez bürosu böyle bir hizmetleri bulunmadığını aracın 3.sene dışında problem çıkardığı için garantiye sokmayacaklarını söyledi(kendi sitelerine göre yapılan şanzımanın 2 sene garantisi olmasına rağmen).
Aracı servisten çektik ve çıkma şanzıman taktırdık toplam 1.200tlye üstünden çıkan şanzıman verilmek suretiyle ;araç satıldı ve şu anda gayet hor kullanılıyor şanzıman da hiç bir problemi yok.
VW de çalıştığınızı biliyorum ancak konular altında savunmanıza gerek yok.Bu kadar insan var Doğuştan mağdur.
Empati yapmama gerek yok Türkiyedeki avukatlarının ne kadar sağlam olduğunu biliyorum.Müşteri memnuniyetini gözetmeyen bir firma.
Ek:Şanzıman almanyadan gönderilecekti sandık olarak kabul edilmedi.
BthnKrkt
06-10-2012, 15:52
2007 model caddy mizin şanz. yagı değişiminden birgün sonra kitlemişti. Samsun özon otodan çekici geldi 9 gün sonra arabayı teslim ettiler fatura 8***tl idi. 45 lira gibi bi rakam ödemiştik cam suyu ile bişey yapılmıştı hatırlamıyorum pek. Bide yakın zamanda arkadaşım 2010 a3 aldı garantisi bitmişti aldğında. Kavramadan ses geliyodu iyi niyet garantisinden değiştiler ilk işçilkik ücreti talep ettiler kabul etmeyince vazgeçtiler almaktan. Aynı araba bir hafta sonra turbodan arıza verdi. Turbosu da iyi niyet garantisinden geğişti sadece 200 lira işçilik ücreti talep edildi. Bu arada araç 27000 km de.
Day Walker
06-10-2012, 15:53
Doğuş pişmanlıktır :)
coderz ayıp yahu bu kadar karalanmaz admalar bilgi veriyor diyorki seninle sevis arasında diyor sen hala yok onu savunuyor yok bunu yeter
snan1910
06-10-2012, 20:30
Abc pejonun karşısındaki servis hangisiyse artık adını unuttum. Jetta nın şanzumandan ses geliyordu. Her bakımda şanzuman yağını değiştirerek sesi kesiyolardı yağdan diyerek. Garantisinin bittiği ilk bakımda şanzuman değişecek dediler:)
doğuş etimesgut orası
civic@ef
06-10-2012, 20:39
edit.............
@civic@ef sadece motordan kalıyorsa sorun yok, dsg de garanti dışı kalıyor mu?
civic@ef
06-10-2012, 20:52
edit.................
adamın hammaddesisin, içimize su serptin, çok sağol :)
civic@ef
06-10-2012, 21:33
rica ederim nedemek :)
bu konuda hakan ataman bir umut doğuş yetkileri görür diye burda doğuşu yüceltiyor ayrıca mevkisini yükseltmeye çalışıyor patronlara yaranmak için internet ortamında herşeyi yazar yapar yani amaç yükselmek en son dipzosisyonda dipkanalizasyon damıydı neydi şimdi iyi bi yere gelmiştir veya gelmemiştir gelesiye kadarda yazar adam azimli yani doğuş sıçma dese sıçmaz o derece bağlıdır doğuş ve yancısı bayiye maksat yükselmek iyi bi yere gelmek ama bilmiyorki müdür falan olmak için akademik kariyerinde olması gerektiğini sadece yağcılıkla müdür olunmaz şef çavuş falan olur servisde
ayrıca kendisi servis danışmanlı yaptıgı dönemlerde müşteriye hep doğuşdan ararlarsa mükemmel hizmet aldım diye de tembihlerr adam kafayı doğuşla bozmuş doğuş yetkileri okuyorsa şu adama makam mevkii bişe verin adam hak etti yani :)
senin gibi karakteri bozuk bir insana cevap veripte senin seviyene düşmeyeceğim.
.. Mazaallah avukata filan verirsin sen şimdi. Senin konundada belli ne olduğu YALAN YANLIŞ HİLE İLE insanların yaptıkalrı emekkleri çalan sen değilmiydin.
Neyse uzaymayacağım Allah seni bildiği gibi yapsın diyeceğim zaten yapmış :)
BU arada ben kimseyi savunmuyorum. Doğuş yada servisler benim malımda değil alakamda yok. Maaşlı olarak şimdi burada çalışıyorum. Daha önce Toyotadaydım ileride nerede olacağım belli olmaz ve kimse babamın oğlu değil. Burada bilinmeyenleri anlatmaya çalışıyorum.
Ayrıca ben şu ana kadar kimseye yalakalık yapmadım ve yapmam beni tanıyan bilen bilir. Patronlada müdürleede aram iyi değildir. Ama herkes başkalarını kendisi gibi sandığı kesin :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.