PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Buji porselenindeki karartı ?



0M42
08-10-2012, 12:30
Bu gün aracın bujilerini söküp temizleyeyim dedim.Dört bujininde aşağıda ok ile gösterdiğim bölgesinde yağımsı bir tabaka-karartı vardı tinerli bez ile yada tırnak ile kazındığında çıkıyor bahsettiğim karartı.Hepsini temizleyip geri taktım.Bu bir sorun göstergesimidir oluşan karartı normalmidir ?

http://d1210.hizliresim.com/12/8/ds30g.jpg

Kullandığım bujiler aşağıdakilerden ;

http://g1210.hizliresim.com/12/8/ds36d.jpg

Ayrıca buji tırnak aralığının olması gereken değeri nedir motora göre değişirmi bu ?

timucintt
08-10-2012, 12:40
yağ buharı... o ringleirni yenile....

VtecDream
08-10-2012, 12:42
ringler derken bendede aynı sey var

Osman Bahadır
08-10-2012, 12:53
Kararma mı, koyu kahverengi mi? Kahve ise Timuçin'in de belirttiği gibi yağ buharıdır. Siyahsa renk yeterli soğuk kademede buji kullanmadığından yanmış demektir.

Timuçin'in o-ring değiştir dediği daha çok honda motorları için geçerli. Külbütör kapağı ile buji yuvası arasındaki yuvarlak o-ringleri kastediyor. Senin motorunda da külbütörde veya bujinin oturduğu yerde kapakta yağ o-ringi varsa onlar yağ kaçırıyordur, değiştirince düzelir.

VtecDream
08-10-2012, 12:59
bendede çok sıkıştırdığımda buhar yapıyor kelebek kirleniyor yağ buharı geliyor... nasıl engellicez onu :)

bLackModeL
08-10-2012, 13:11
oil catch tank yada krank fılıtresı dedıklerı kucuk fılıtreden kullancasın

VtecDream
08-10-2012, 13:25
kapaktaki motor havalandırma kısmınamı takılacak ?

0M42
08-10-2012, 17:08
Herkese teşekkür ederim.Oil catch tank zaten var aracımda renk olarak koyu kahvede var siyahta aslında durum şöyle porselenin tam dip kısmından 7 - 8 mm. kadar siyah karartı sonrasında kahveleşiyor renk.Ancak dediğim gibi tinerli bez ile sildim hepsini şuanda bembeyaz larYani porselenin renginde değişme vs. söz konusu değil.Fotolarını çekecektim aslında ama akıl edemedim.

Benim kapakta oring vs. yok zaten bujiler külbütör kapağının içinde konumlandırılmamış silindir kapağının yan kısmında egsoz manifoldunun hemen yanındalar.

http://media.turbosport.co.uk/2005/2/3661194200502061946.gif

Bende araştırma yaptım bu bujinin sıcak soğuk olayıyla ilgili bir şeyler okudum bu mevzu nedir tam olarak ? Aynı bujinin daha düşük yada yüksek sıcaklıklarda olanımı var yani ?

0M42
08-10-2012, 17:09
kapaktaki motor havalandırma kısmınamı takılacak ?

O şekilde takılıyor evet kapak havalandırmadan çıkan boru Oil catch tank a giriyor tanktan çıkan da emme hattına gidiyor.

Osman Bahadır
08-10-2012, 17:17
Tarifine ve bujilerin konumuna bakılırsa, sorun sadece yağ buharının bujinin açıktaki en sıcak kısmı olan dibine yapışarak yanması. Ki porseleninde bir kararma da yok, silince çıkıyor diyorsun. Bu senin motorunda o-ring'le çözülmez. Ve senin motorundaki buji pozisyonu düşünüldüğünde sadece kozmetik bir sorundur. Eğer bujinin yanma odası içinde kalan kısmında bir belirti, kahverengi kurumlanma, erime vs yoksa bujide soğuk kademeye geçmeye gerek yok.

Buji yanma odası ısısına dayanamıyorsa, ısıyla iyi başedemiyorsa, ısı transferini sağlayamıyorsa bir kademe daha soğuk bujiye geçilir. Ama her kademede soğuk motorda motor ısınana kadar yanma verimi sıcak bujiye göre düşer.

0M42
08-10-2012, 17:25
O zaman bir sorun yok demekki ? İyi güzel o zaman.

Bu arada bujilerin tırnak ve elektrot kısmı açık kahverengi renkteydi bu karışımın düzenli afr nin olması gereken değerinde olduğunu gösteriyor değilmi ?

Osman Bahadır
08-10-2012, 17:34
Bu arada bujilerin tırnak ve elektrot kısmı açık kahverengi renkteydi bu karışımın düzenli afr nin olması gereken değerinde olduğunu gösteriyor değilmi ?

LPG'de mi kullanıyorsun?

0M42
08-10-2012, 17:35
Hayır lpg yok aracımda

Osman Bahadır
08-10-2012, 17:39
Doğrudur, temiz kahverengi-gri tonları bujinin güzel ateşleme yaptığını, deposit bırakmadığını gösterir. Yağ veya kurum varsa o zaman ateşleme veya karışımda sorun var demektir.

0M42
08-10-2012, 17:46
Peki son bir şey daha sorayım buji tırnak aralığı neye göre belirleniyor ? Mesela msd nin yüksek gerilimli bobinini almayı düşünüyorum bu durumda tırnak aralığında değişiklik yapmam gerekirmi ? Şu an üzerinde piyasa malı mako bobin var ve tırnak aralığı 0.9 mm.

Osman Bahadır
08-10-2012, 18:10
Tırnak aralığı kullanacağın yakıta ve bobinin gücüne göre belirlenir. Daha fazla tırnak aralığı daha büyük kıvılcım demektir. Ama yeteri kadar güçlü olmayan bir bobinde tırnak aralığını açarsan tekleme başlar. Güçlü bir bobin kullanacağın zaman tırnak aralığını 0.1-0.2mm daha açabilirsin. Tabi daha iyi bir yanmaya ihtiyaç duyuyorsan.

0M42
08-10-2012, 18:18
Teşekkür ederim üstad sağolasın.

Anu
08-10-2012, 20:01
Yeni konu açmadan konu sahibinin affına sığınarak birşey sormak istiyorum. Bujileri söküp taktığım zaman 3 nolu silindire ait buji kablosu neredeyse her kullanımda yerinden 2-3 cm çıkıyor. 2 hafta sonra ise bu problem ortadan kalkıyor. Her söküp taktığımda 1-2 hafta bu problem mevcut. Benim tahminim bir sebepten ötürü buji yuvasında kompresyon kaçağı oluyor. Fakat belirli bir kullanım sonucunda kurum ile dolup problemi kendiliğinden çözüyor. Başına benzer bir olay gelen ya da başka bir fikri olan var mı? Bujiyi motora uygun olarak Bosch un sitesinden seçmiştim, yanlış buji seçimi ile ilgili değil sorun.

Osman Bahadır
08-10-2012, 20:24
Yeni konu açmadan konu sahibinin affına sığınarak birşey sormak istiyorum. Bujileri söküp taktığım zaman 3 nolu silindire ait buji kablosu neredeyse her kullanımda yerinden 2-3 cm çıkıyor. 2 hafta sonra ise bu problem ortadan kalkıyor. Her söküp taktığımda 1-2 hafta bu problem mevcut. Benim tahminim bir sebepten ötürü buji yuvasında kompresyon kaçağı oluyor. Fakat belirli bir kullanım sonucunda kurum ile dolup problemi kendiliğinden çözüyor. Başına benzer bir olay gelen ya da başka bir fikri olan var mı? Bujiyi motora uygun olarak Bosch un sitesinden seçmiştim, yanlış buji seçimi ile ilgili değil sorun.

Buji kablosunun yerinden çıkmasıyla bujinin alakası yok. Kurumun veya komprasyon kaçağının da. Sonuçta buji kablosu dıraşıda. Bujiye de vidalanmıyor, tutunuyor sadece. Bilmiyorum aynı şeyden mi bahsediyoruz ama buji kablosu sadece distribütör veya bobinden bujiye akımı taşıyan kablodur. O silindirin buji kablosunun klemensi, kıskacı gevşemiştir. Zaten çok sık sök taka gelmez. Buji kablolarını değiştirmende fayda var.

Anu
09-10-2012, 13:08
Buji kablosunun yerinden çıkmasıyla bujinin alakası yok. Kurumun veya komprasyon kaçağının da. Sonuçta buji kablosu dıraşıda. Bujiye de vidalanmıyor, tutunuyor sadece. Bilmiyorum aynı şeyden mi bahsediyoruz ama buji kablosu sadece distribütör veya bobinden bujiye akımı taşıyan kablodur. O silindirin buji kablosunun klemensi, kıskacı gevşemiştir. Zaten çok sık sök taka gelmez. Buji kablolarını değiştirmende fayda var.

Buji kablosu oldukça derin ve sıkı olmasına rağmen öyle oluyor. 10 cm den fazla bir derinlikte bujinin üzerine sıkı bir biçimde oturuyor. Öyle ki çıkartırken zorlanıyorum. Ama bahsettiğim durumda kendiliğinden yukarıya doğru çıkıyor.

basykbm44
31-10-2012, 17:22
Doğrudur, temiz kahverengi-gri tonları bujinin güzel ateşleme yaptığını, deposit bırakmadığını gösterir. Yağ veya kurum varsa o zaman ateşleme veya karışımda sorun var demektir.

bende fazla forum kirliliği olmasın diye okurken dikkatimi çekti 95 model s14 üm var stock arife günü tekleme şikayeti ile servise gittim bujilerimi açtığımda 4 üde kapkara kurum bağlamıştı ngk 11 sıcaklık ta kullanılan buji çıktı içinden bujilerin üst kısımlarındada kahverengı yanık gıbı bı sey gordum 4 adet sıfır ngk aynısından aldım taktım arac 4 gun sıkıntısız bındım yaklasık 400 km yol yaptım bu sabah caıstırdım tekrar aynı sorun tekleme ve ilk kalkışta gaz yememe var bujileri açıp bakmadım muhtemelen aynı sorun yorum ve yardımlarınızı beklıyorum teşekkürler
Techturkey.com Post 1

Osman Bahadır
31-10-2012, 20:41
bende fazla forum kirliliği olmasın diye okurken dikkatimi çekti 95 model s14 üm var stock arife günü tekleme şikayeti ile servise gittim bujilerimi açtığımda 4 üde kapkara kurum bağlamıştı ngk 11 sıcaklık ta kullanılan buji çıktı içinden bujilerin üst kısımlarındada kahverengı yanık gıbı bı sey gordum 4 adet sıfır ngk aynısından aldım taktım arac 4 gun sıkıntısız bındım yaklasık 400 km yol yaptım bu sabah caıstırdım tekrar aynı sorun tekleme ve ilk kalkışta gaz yememe var bujileri açıp bakmadım muhtemelen aynı sorun yorum ve yardımlarınızı beklıyorum teşekkürler
Techturkey.com Post 1

11 bujinin sıcak soğuk kademesi değil, tırnak aralığıdır. 1,1mm elektrot aralığı anlamına gelir. BKR8EIX-11 gibi. İlk 3 harften sonraki rakam sıcak-soğuk kademesini gösterir.

Buji çok kararıyorsa enjeksiyon sistemine de bakmak gerekir. Motor zengin çalışıyor veya yağ yakıyor, bu yüzden bujiler hızla deposit kaplanıyor olabilir.