Orijinalini görmek için tıklayınız : karbüratör ve mekanik enjektör sistemlerde kesici !!
epeydir araba üzerinde kafa patlatıyorum sıkıntım arabanın mekanik enjektör olmasına ragmen kesici gibi patırdaması. asıl derdim başka ama merak ettiğim bu sistemlerde devir kesici nereden yapılır mantığı nasıldır yada müdahele edilebilinirmi ?
Osman Bahadır
08-10-2012, 19:06
epeydir araba üzerinde kafa patlatıyorum sıkıntım arabanın mekanik enjektör olmasına ragmen kesici gibi patırdaması. asıl derdim başka ama merak ettiğim bu sistemlerde devir kesici nereden yapılır mantığı nasıldır yada müdahele edilebilinirmi ?
Arabanın karbüratörlü mü mekanik enjeksiyonlu mu olduğunu ve asıl derdini öğrenirsek daha tatminkar cevaplar alabilirsin.
arac k-jetronic asıl sıkıntım bıraz uzun hikaye ama onuda söyliyeyim tabi mk2 1.8 16v gti aracım arabanın 6 sene birisi 6 sene başka bir arkadasım ve en son kuzenim 1 sene kullandı hepsinin soylediği araba 8000 devire kadar döner 4. viteste 210 a kadar çıkar !! suan araba 7200 olması gereken dönüyo 2. 100de kesiciye giriyo 4 te 190 gibi ve 5 e attığımda araba resmen duvara çarpmış gibi oluyo ve 200 de takılıp kalıyo. arabanın gücü bu öncekileri biraz fazla sallıyolar dicem ama arabanın 190 a kadar hızlanması çok iyi önceki integrama çok rahat fark açıyorum. şu kesici gibi patır patır yapan şey acaba başka bir sebeptenmi onu merak ediyorum ..
Karburatörlü yada k-jetronik motorda amaç devir kesici yapmak ise sonradan takılan devir saatlerinin shift light ışığından sinyal alabilecek ve korna rölesini tetikleyecek küçük bir elektronik devre ile doğrudan ateşleme bobininin 12 volt beslemesini kontrol edebilirsiniz.
Korna röleleri genelde 1 sn içerisinde açma ve kapatma işlemini yapıyor bu süreyi dahada kısa tutmak isterseniz yani kesicinin daha seri olmasını isterseniz korna rölesinin içindeki minik devrenin üzerindeki kondansatör değerlerini ufaltarak yapabilirsiniz.
Doğal olarak bu sistem için en başta minumum amatör düzeyde elektronik bilginiz yada en azından bu seviyede bilgisi olan birine, shift light lı bir devir saatine, bir adet korna rölesi ve bu röleyi shift light ışığından sinyal alarak tetikleyecek elektronik bir devreye ihtiyacınız var.
Bu sistemi bir aralar denemiştim ve gayet güzel mükemmel ve sorunsuz çalışıyor devir saati bozulunca sökmüştüm tertibatı sonrada araç satıldı vs. öylece kaldı.
Ayrıca mk2 golf te 200 km. yi görüyorsun maşallah makinanın ciğerine kuvvet daha ne istiyorsun onu anlayamadım 5. vitesler genelde ekonomi vitesi olarak geçer 4 te 200 yapan araç 5 te varsın olsun 230 yapsın gayet normal istisnalar kaideyi bozmaz.
Bilgi icin tesekkur ederim ama amacim o degil amac acaba arabada hava alamama yada benzindemi bir sikinti oluyorda kesiliyor madem 2 de 120 130 yapan araba bende neden 2 de 100 de kesiyo acaba bir kesicimi var yada arizali bir seymi var onu arastiriyorum
Pardon ben yanlış anlamışım.
Derdimi kadran videosuyla anlatsam daha iyi olucak gibi :) Ben arabayi ilk aldigimda 2 de 120 gordum ama sonradan anlattigim kesici gibi mevzu basladi 100 de kesiyo simdi 800 donen araba yada 7800 artik neyse 4 te 210 gibi olmasi lazim ama simdi 190 larda kesiliyo ve 200 ustu cok zorlaniyo
Osman Bahadır
08-10-2012, 20:20
arac k-jetronic asıl sıkıntım bıraz uzun hikaye ama onuda söyliyeyim tabi mk2 1.8 16v gti aracım arabanın 6 sene birisi 6 sene başka bir arkadasım ve en son kuzenim 1 sene kullandı hepsinin soylediği araba 8000 devire kadar döner 4. viteste 210 a kadar çıkar !! suan araba 7200 olması gereken dönüyo 2. 100de kesiciye giriyo 4 te 190 gibi ve 5 e attığımda araba resmen duvara çarpmış gibi oluyo ve 200 de takılıp kalıyo. arabanın gücü bu öncekileri biraz fazla sallıyolar dicem ama arabanın 190 a kadar hızlanması çok iyi önceki integrama çok rahat fark açıyorum. şu kesici gibi patır patır yapan şey acaba başka bir sebeptenmi onu merak ediyorum ..
Arabanı ilk aldığında 8000 devir çeviriyor muydu? 200'ün üstünü 5. viteste görüyor muydun?
K-tronic'lerde yakıtı tamamen kesen bir sistem yerine azaltan, yavaşlatan bir sistem var. Ama kesinlikle arkadaşlarının bahsettiği gibi 8000 devirlerde değil. O devirleri 5. viteste görmen pek de mümkün değil.
5'te yüksek hız görememen de normal. Çünkü muhtemelen 200 civarında kesiciyi görecek kadar devir çeviremiyorsun.
Arabayi ilk aldigimda uzunda denemedim hic devirsaatini bir iki kere dondugunu gordum ama hep 2. Viteste 100 de biraz keailiyo gibi olup devam ediyodu. Sonra bir aksam uzun denemek amacli roll bulusmasina gittim vteclerin 306 larin dibinden gittim tabi gectiler ama bende bi sikinti olsugunu anladim 4. Vites 190 tak diye koyan araba niye 5 te sabit gider 200 civari acaba diyorum 4 te erkenmi giriyo kesiciye 7000 gibi onceki sahibi 4 te rahat rahat 210 gorduklerini soyluyolar ve gectikleri arabalarda belliydi . Onuda gectim daha gecen hfta arabanin satilik ilanini goren ilk sahipleri aradi 1 saat arabanin nasil yurudugunu anlatti hepten kafayi yemis vaziyetteyim odahada yukarlari anltiyo fln fln
Osman Bahadır
08-10-2012, 21:07
Farklı viteste farklı kesici olmaz. Kesiciden ziyade araç yüksek viteste yüksek hızlarda yeterli ivmelenmeyi sağlayamıyor anlaşılan. Bu da genel güç düşüşü olarak açıklanabilir. 4 te de deneme imkanınız olsa daha net birşeyler söylenebilirdi. K-jetronic'ten anlayan bir ustaya sistemin genel bir bakımı yaptırılabilir. Şahsi fikrim; bu araba için bu durum normal görünüyor. Anlatılanlar biraz abartı olabilir.
K jet ustasi tavsiyeler ustune buldum bosch uzmani gercekten sagolsun sistemi komple yeniledi benzin pompasi basinci tam gucte 4.5 lara kadar dusmustu degisti ayarlari yapildi kaderi degisti calismasi rolantisi falan ama oyle iste bir video cekip koyucam en kotu araba hakkindaki yorumlarinialirim
tdipower
08-10-2012, 21:26
k-jet diyafram sorununa benziyor bu yakıt kesiyor olabilir özel bir cihazla her nozzle tek tek ayarlanması lazım. 4.5 bar görüyorsan yakıt basıncı rölantide gayet yeterli bu arada
Yok tam gucte kadardi 4,5 simdi tam gucte 6 bara yakin rolanti 3,5 bar bu diyafram sorunu nasil oluyor tam olarak ben kendim deneyebilirmiyim
rekord2000
08-10-2012, 22:25
Motorunuzda mekanik bi sorun olmadigina eminsiniz degilmi? Komp. kayiplarini falanda arastirin derim
Kompresor 9 hepsi Onuda arastirdim yani arabadaki saglukli gucte hissediliyor ztn ama bu sikinti var iste
Bugun arabanin eski sahibi geldi oturduk Arabayi bosta calistirip isibdiktan sonra gaz verdim 7000 devirde kadran kesicu gibu geriye dusuyo arkadas sokboldu sikinti var dedi hele bosta bu sekilde yapmasi deliricem bu araba 8000 donen enteresan bir arabaydi bu neden olur mekanik enjektorlu bir arabada
aakdeniz
31-10-2012, 22:01
Bahsettiğin bu kesilmeyi, belli bir devire gelince aracın "pır-pır" etmesi olarak tanımlayabilir misin? Eğer öyle ise aklıma ateşleme geliyor. Ateşleme diyince de en basit olarak aşağıdaki sorular geliyor aklıma:
Bujilerini en son ne zaman değiştirdin?
Değiştirdiysen özellikleri çıkanlarla aynı mıydı?
Yine eğer değiştirdiysen; bujileri sen mi aldın yoksa ustan mı taktı? Takılanları gördün mü? Soğukluk değerleri ve tırnak aralıkları birbiri ile aynı mı? (sık yapılan bir hatadır)
aynen pırrrrrr ediyo devir saati geyiye doğru sapıyo birden yani bir karbüratörlü arabanın devir bitirmesi yada enjeksiyonlu arabanın kesicisi gibi değil ztn az cok anlayan adam daha arabanın devir istediğini anlıyo tam yükselişteyken birden pırrrrr edip geri geliyo kadran. benzin sisteminde sıkıntı vardır diye ve yakıt sıkıntısıda oldugundan lpg taktım gene aynı akla elktrik geliyor üzerindekiler orjinal bosh 3 tırnak tertemiz cıktı ama genede degiştirdim sonuç aynı. ateşleme bobini asırı oksit yapmıstı iyicene temizledim kablolarıda değiştiricem hatta bobininde yenisini takıcam başka ne olabilirki ?? beyin yokki pcye bağlatıp bakalım teker teker deniyorum
tdipower
31-10-2012, 22:33
ateşleme modülünü kontrol ettinizmi peki?
http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/mDbXcfSj8LgYlDjqr9kj4DQ.jpg
farklı bir tane tektım buseferde gene aynı sıkıntıyı turbo araba gibi patlatma yaptı egzosda tünelde denedim kendim korktum sanki tam kestiğinde arkadan silah atılıyormuş gibi patlatma yaptı
erdem325
31-10-2012, 23:08
kr motoru 7300 cevirmiyormuydu yau?
8000 cevirmemesi lazim zaten oem olarak diye biliyorum ben?
Anıl DALGA
31-10-2012, 23:10
İstanbuldasınız Aracı Bostancı sanayide YÜKSEL KARBÜRATÖR var oraya götürürseniz sorununuzu kesin bulur halleder K-jet ten iyi anlıyor kafa yormanıza gerek yok :)
kr motoru 7300 cevirmiyormuydu yau?
8000 cevirmemesi lazim zaten oem olarak diye biliyorum ben?
bendeki devir saatini dibine kadar indiriyodu 8000 enteresan bir aletti ne oldu anlamadım :(
erdem325
31-10-2012, 23:27
netten bi orj degerlerine bakin isterseniz, ben 7300 ceviriyor diye hatirliyorum cunki..
son hizi vs de bulabilirsiniz nette ayrica..
ordan yaklasik bi kiyaslama yapilabilir boylelikle..
İstanbuldasınız Aracı Bostancı sanayide YÜKSEL KARBÜRATÖR var oraya götürürseniz sorununuzu kesin bulur halleder K-jet ten iyi anlıyor kafa yormanıza gerek yok :)
bobini ve ateşleme modülünüde değiştirip denicem olmadı ztn bostancıya gelmeyi düşünüyorum ilkan ustada var orda onada danışıcam benim derdimi anlamıyan ustalarada bişey anlatmak adamın midesine ağrı sokuyo adama diyorum elektrik kesiyo araba sende okadar devir verme diyo !! napıcan
netten araştrıyorum 7200 gibi çogu mk2ler ama 8000 olanlarda var ztn daha öncede yazdığım gibi benden önceki 2 sahibi gene arkadasım hatta biri kuzenim bugün onlarlada baktık kesinlikle böyle bişey yasamadıklarını söylediler. devir dönmesi gerektiğini söyledilerki bunlardan biri 6 sene kullandı bu arabayı. ztn arabanın gazına oturdunmu anlaşılıyo bir kesme olsa devir tırmanırken pat diye kesmez devrin bittiğini hisssedersin bu resmen yarı yolda kalıyo
erdem325
31-10-2012, 23:32
Volkswagen Golf GTi 16v, 1986 Typ 330 (A3) technical specifications 40458 (http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=40458)
zaten son hiz 204 km/h verilmis gti nin..
5 uzun zaten o arabalarin..
Anıl DALGA
31-10-2012, 23:33
bobini ve ateşleme modülünüde değiştirip denicem olmadı ztn bostancıya gelmeyi düşünüyorum ilkan ustada var orda onada danışıcam benim derdimi anlamıyan ustalarada bişey anlatmak adamın midesine ağrı sokuyo adama diyorum elektrik kesiyo araba sende okadar devir verme diyo !! napıcan
öyle ustalara bende sinir oluyorum. önce kendi ustana gidersin sonrasında yüksele gidersin yüksek ustada öle biri değil devir çevirme demez hatta çevirmiyo diye deli olur çevirttirene kadar uğraşır esir eder seni orda :D
erdem325
31-10-2012, 23:34
netten araştrıyorum 7200 gibi çogu mk2ler ama 8000 olanlarda var ztn daha öncede yazdığım gibi benden önceki 2 sahibi gene arkadasım hatta biri kuzenim bugün onlarlada baktık kesinlikle böyle bişey yasamadıklarını söylediler. devir dönmesi gerektiğini söyledilerki bunlardan biri 6 sene kullandı bu arabayı. ztn arabanın gazına oturdunmu anlaşılıyo bir kesme olsa devir tırmanırken pat diye kesmez devrin bittiğini hisssedersin bu resmen yarı yolda kalıyo
himmmm..
burdan bisey soylemek yanlis olur bence..
jetronik zaten ***** dertli bi sistem :)
gti larin ateslemeleri gucludur ama hassastirda..
timing e falan da bi bakin isterseniz?
bendeki bu standartlardan farklı işte onun için çözemedik emme monifoldu mk3lerle aynı vs.
öyle ustalara bende sinir oluyorum. önce kendi ustana gidersin sonrasında yüksele gidersin yüksek ustada öle biri değil devir çevirme demez hatta çevirmiyo diye deli olur çevirttirene kadar uğraşır esir eder seni orda :D
sevindim valla ustanın tel yada dükkan ismi varmıdır ?
https://www.youtube.com/watch?v=wt_g2F_dX1A&feature=bf_prev&list=PL7D22ABB758C57AAD
mesela burda 8000 dönüyor 2. vites 120 km
Anıl DALGA
31-10-2012, 23:39
sevindim valla ustanın tel yada dükkan ismi varmıdır ?
Bostancı sanayide ikiler honda servisi var kime sorsanız gösterir ikiler hondayı bulunca ikiler honda solunuzda kalsın ikiler hondadan 20 metre sonra sağa sokak girecek o sokağın sonunda sağda yüksek karbüratör bulamassanız yüksek karbüratör diye sorarsanızda birçok kişi gösterir hiç olmadı telefon edersiniz ben telefonda online destek veririm :D '' 0537 927 42 43 ''
çok saol kardeşim yani hiç olmadı bu bir kesintimidir onu anlarım çünkü aynı haltı lpg dede yapıyor k - jette sıkıntı olsa lpgde düzelmesi lazım. çok büyük ihtimal elektrikte bişey var
Anıl DALGA
31-10-2012, 23:51
hmm tamam dedigim gibi çözemesseniz yüksel ustayada bi bakarsınız yerini bulamassanda ararsın abi yardımcı olurum inş çözülür biranönce :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.