PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sensörlerdeki sinyal kablosu



0M42
09-10-2012, 22:06
Enjeksiyon sistemine sahip motor üzerindeki sensörlerin sinyal veren kablosundan geçen değerler değişken voltaj değerlerimidir ? Mesela atıyorum 0-5 volt yada 0.8 volt - 1.2 volt - 2.5 volt vs.

tdipower
09-10-2012, 22:08
eğer sinyal kontrolü yapmak için soruyorsanız 1k direnç ve led bağlayarak sinyali görebilirsiniz.

Osman Bahadır
09-10-2012, 22:11
Genelde 0-5V, bazen de 0-1V arası değişken voltaj veren pin, ölçüm yapan sensörlerin sinyal çıktısıdır.

0M42
09-10-2012, 22:21
Üstad peki bir sensör düşünelim.Hararet sensörü mesela bu hayali sensörümüzün voltaj sinyal aralığı da 0 - 3 volt olsun.Şimdi sensörümüz 0.5 volt veriyorken motor soğuk, 1.5 volt veriyorken motor 60 derecede, 2.7 volt verdiğinde de motor 90 derecede diyebilirmiyiz ? Yani ana temel mantık bumudur ? Oksijen sensörü için olsun tps sensörü için olsun vs. hepsi bu mantık ilemi çalışır ? Yani voltaj yükseldikçe değerde yükselirmi ?

tdipower
09-10-2012, 22:23
hararet müşürleri o şekilde değilde ohm değerinden ölçülür. misal 50 derece 330ohm 89 derece 760 ohm gibi ısıya göre direnç değeri değişir bazı ecular 5 volt üzerinden bu değeri okur bazıları farklı değerlerle :)

0M42
09-10-2012, 22:23
eğer sinyal kontrolü yapmak için soruyorsanız 1k direnç ve led bağlayarak sinyali görebilirsiniz.

Sinyal kontrolü için değilde ecu sensör ikilisinin nasıl çalıştığını haberleştiğini öğrenmek istiyorum :)

Osman Bahadır
09-10-2012, 22:29
http://0.tqn.com/d/autorepair/1/0/I/A/41928895.gif

Rezistif çalışıyorsa tabloda sağdaki direnç değerlerini, pot benzeri çalışıyorsa soldaki voltaj değerlerini görürsün. Genelde iki kablolu olanlar direnç değeri verir, üç kablolular voltaj. TPS, MAP, MAF benzeri sensörlerin tamamı 0-5V arası voltaj değeri verirler.

0M42
09-10-2012, 22:44
Çok teşekkür ederim.

Hazır konuyu açmışım sorayım :) piggyback dedikleri ecu da bu voltaj değerlerini değiştiriyor değilmi ? Yani ecu o an 0.8 voltu doğru buluyorken 1.2 volt veren sensörün sinyalini 0.8 volta düşürüyor ?

Osman Bahadır
09-10-2012, 22:48
Çok teşekkür ederim.

Hazır konuyu açmışım sorayım :) piggyback dedikleri ecu da bu voltaj değerlerini değiştiriyor değilmi ? Yani ecu o an 0.8 voltu doğru buluyorken 1.2 volt veren sensörün sinyalini 0.8 volta düşürüyor ?

Baştan söyleyim, piggyback senin işini görmez :) Standalone'a geçmen lazım.

Yakıt enjeksiyon sürelerini, avans zamanlamasını ve bazı sensör değerlerini manipüle ederek çalışır piggyback. Ama sensör değeri manipülasyonu yaptığı işlerden en basiti. Asıl senin kendin yapamayacağın önemli işlevi enjektör sürelerini(harita) ve avans haritasını manipüle etmesi. Yoksa sensör değeri her türlü dirençle manipüle edilir. İş haritaya müdahale etmekte.

0M42
09-10-2012, 23:04
Peki bu piggyback her ecu ile kullanılabiliyormu ?

Ben aslında Sierra SOHC ecusu kullanarak (bu şekilde yazılım derdim olmayacak) piggyback yardımıyla motoru enjeksiyonda çalıştırmayı düşünüyorum hatta (şimdilik sadece hayali olsada) turbo konusunuda bu şekilde düşünüyorum.

tdipower
09-10-2012, 23:06
bence boşa zaman ve nakit harcamayın en ucuz standalone bile işinizi fazlasıyla görür öbür türlü karışım ve avansı tutturamazsınız :)

Osman Bahadır
09-10-2012, 23:20
Olmasına olur da... Serdarın dediği gibi, en güzeli arayüzü basit, ayarı kolay, fiyatı uygun bir standalone ecu. Zaten dönüp dolaşıp geleceğin nokta standalone. Çok dolaşmadan doğrudan gidersen ekstra masraftan ve vakit kaybından kurtulursun.

0M42
09-10-2012, 23:25
Yanlız ben A marka modele ait oem ecuyla, piggyback kullanarak B marka modele ait motoru çalıştıracağım demiyorum yanlış anlamamışssınızdır umarım ?

Kullanacağım ecu zaten motorun kendi oem ecusu.Sadece sensör açısından sormuştum cevabınıda aldım.

Peki karışım ile avans neden zorluk çıkarıyor ? Karışım zaten oksijen sensörünün verdiği bilgiye göre hazırlanmıyormu ?

Osman Bahadır
09-10-2012, 23:33
Yanlız ben A marka modele ait oem ecuyla, piggyback kullanarak B marka modele ait motoru çalıştıracağım demiyorum yanlış anlamamışssınızdır umarım ?

Kullanacağım ecu zaten motorun kendi oem ecusu.Sadece sensör açısından sormuştum cevabınıda aldım.

Peki karışım ile avans neden zorluk çıkarıyor ? Karışım zaten oksijen sensörünün verdiği bilgiye göre hazırlanmıyormu ?

Piggyback'in birçok dezavantajı var. Daha önce yazılmıştır muhakkak. Sonuçta sıfırdan harita yazmıyor, olanı edebildiğin kadar geciktirerek, bozarak manipüle ediyorsun o kadar.

Karışım base map üstünde oksijen sensöründen gelen bilgiye göre düzeltme görüyor. Sıfırdan herşeyi sensör ayarlamıyor.

Ayrıca sorun marka modelde değil. Sen turbo yapacağım diyorsun. Avans da, karışım da, basınç da önemli. Ha dersen ki turbo yok, onu yapacağım zaman düşünürüm standalone'u, o zaman sana oem ecu da yeter zaten. Piggyye bile gerek yok.

0M42
09-10-2012, 23:47
Ben artık öyle yada böyle bir şekilde kapağı enjeksiyona atmayı istiyorum.Tabi zamanla daha iyiside olacaktır muhtemelen ama en azından enjeksiyon için bir başlangıç yapayım diyorum.Turbo olayı dediğim gibi şimdilik sadece hayal onu eleyelim turbo yok.Bu durumda oem ecu da yeter derken ? mesela motorumun oem krank sensörünü bulamazsam maf sensörünü yada map sensörünü vs. (***** 80 li yılların motoru) piggyback olmadan nasıl başka bir sensörü oem ecu ile çalıştıracağım ?


Ayrıca bunu merağımdan soruyorum piggyback her beyin ile çalışıyormu ?

tdipower
09-10-2012, 23:51
wideband varmı aracınızda? yoksa önce onu takın karışıma bakın en azından

0M42
09-10-2012, 23:55
Hayır wideband ım yok ama daha çok eksiğim var zaten eksiklerimi tamamlayana kadar bol bol okumaya araştırmaya zamanım var.

Osman Bahadır
10-10-2012, 00:04
Oem ECU ile yürütmek için oem ecu'ya para vereceksin, oem sensörlere para vereceksin, oem tesisat ve enjektörlere para vereceksin, piggyback'e para vereceksin. Ve alternatifin olmayacak. Aracı oem ecu ile tamamen yürütür hale getirmelisin ki piggyback işe yarasın. Yani uygun çıktısı olmayan oem haricindeki sensörü piggy ile oem ecuya okutamazsın. piggy'yi oem'in çıktısını değiştiren bir yorumcu gibi düşün. Sensör ile oem ecu arasında değil, oem ecu ile enjektör arasında bir aparat gibi gör piggy'yi. Oem ecu düzgün girdi alıp ve düzgün çıktı üretmedikçe piggy bir işe yaramaz.

Halbuki standalone bir ecu alsan, uygun bir ateşleme sistemi, krank sensörü ve ihtiyacına uygun bir takım enjektör, map, tps vs gibi birkaç elemanla arabanı her türlü şart, turbo veya atmosferik, yazın, kışın, lpg'de, benzinde, kısaca her durum ve şart altında çalıştırabilecek ve ayar yapabilecek bir setup kurmuş olursun.

Ha sen diyorsun ki ben yapamam. Doğrudur. Kolay değil. Ama okur, araştırır, kurcalar, öğrenirsin mecburen. Ya da yazılımcı bir arkadaş bilgisayarına uzaktan bağlanır, ayarını yapar. Ya da kaydeder, gönderirsin birisine. Bilmiyorum artık orasını.

0M42
10-10-2012, 00:34
Aracı oem ecu ile tamamen yürütür hale getirmelisin ki piggyback işe yarasın. Yani uygun çıktısı olmayan oem haricindeki sensörü piggy ile oem ecuya okutamazsın. piggy'yi oem'in çıktısını değiştiren bir yorumcu gibi düşün. Sensör ile oem ecu arasında değil, oem ecu ile enjektör arasında bir aparat gibi gör piggy'yi. Oem ecu düzgün girdi alıp ve düzgün çıktı üretmedikçe piggy bir işe yaramaz.



Senide uğraştırıyorum hakkını helal et ama bu paragrafı biraz daha açmanı rica ediyorum :)

Osman Bahadır
10-10-2012, 10:47
Piggyback oem ecu ile dört dörtlük çalışan bir arabaya enjektörlere seri girilerek bağlanır. Ve enjektör sinyallerini manipüle eder. Yani misal oem ecu 3000 devirde %90tps'de veya Xmap değerinde 12ms açıyorsa enjektörü sen araya girer, bunu alır 17ms yaparsın piggyback'le.

0M42
10-10-2012, 17:28
Mevzuya çok yabancı kalmışım çok karışık geliyor bana bu konular.

Biliyorsunuz motorumu enjeksiyon sisteme dönüştürmeyi düşünüyorum.Ancak emme manifoldu benim için büyük sorun şu anda.Motorun kendi enjeksiyon manifoldu var ama kullanamıyorum hatta geçenlerde açmış olduğum başka bir konuda da bahsi geçmişti kaputa vuruyor kapanmıyor vs. O yüzden emme manifoldunu başka marka model bir araçtan alıp flanş yaptırarak kullanmayı düşünüyorum araştırdığım kadarıylada işimi en iyi görecek ve kolaylık sağlayacak manifold rover 220T lerin manifoldu.

Manifold sonrasında diğer sensörler de motorun oem sensörü olmayacaktır muhtemelen (oem sensörlerini bulamayacağımı düşünüyorum) maf olsun krank sensörü olsun vs. şu durumda motorun oem ecusuyla birlikte piggyback kullanırsam rover manifoldunda ve diğer sensörlerde sorun yaşarmıyım ?

xplod
10-10-2012, 22:39
arabanda ateşleme elektronik mi? öyleyse oem ecu sadece ateşlemeyi yapabilecektir. eski usul kamdan tahrikli distribitörlü ateşleme varsa, oem ecu ne için vardı onu merak ederim o zaman. üstüne daha da merak ederim, enjeksiyonu kontrol etmek için hangi oem ecuyu kullanacaktın acaba diyerek.
ilerde hayal dahi olsa turbo düşüncesi varsa, obk da dili döndüğünce anlatmaya çalışmış, standalone ecu önermiş, ben de katılıyorum. mega squirt bile görür işini, kullanmaya hazır olanları da çok para değil bildiğim kadarıyla... volan-kam sensörü, bobinler, enjektörler, basınç ve/ya flow sensörü, bir de sıcaklık sensörü al sana motor kontrolü...
evelden enjektör kontrol etmeyen ecuya enjektör bağlayamazsın. evelden ateşleme yapmayan ecuya ateşleme yaptıramazsın. her ikisi için de söylüyorum, yaptırsan da ayar imkanların çok kısıtlı, muhtemelen de imkansız olacaktır.
kastır biraz, bir ecu al kendine en kendi başına çalışabileninden, rahat rahat yap modifiyeni. şimdiden başarılar...

0M42
11-10-2012, 00:14
Motorun üzerinde elektronik distribütör ateşleme var triger kayışından tahrikli diyelim triger kayışının çevirmiş olduğu bir çeşit triger kasnaktan hareketini alıyor.Ama fabrikasyon EFI sistemine sahip pinto motorlarda da durum aynı araştırmadınız sanırım ?

EFI ;

http://e1210.hizliresim.com/12/c/dujvs.jpg

EFI ;

http://e1210.hizliresim.com/12/c/dujvw.jpg

Kırmızı oklar ile gösterdiklerim hareketini aynı şekilde alan distribütörler.

Enjeksiyon sistemini kontrol etmek için kendi oem ecusunu kullanmayı düşünüyorum.

Mesela ecu için bir örnek (map sensörü üzerinde) ;

SIERRA MOTORCRAFT CARB ECU FROM 1989 2.0 PINTO ENGINE | eBay (http://www.ebay.co.uk/itm/SIERRA-MOTORCRAFT-CARB-ECU-1989-2-0-PINTO-ENGINE-/251155730827#ht_500wt_1156)

Ben işte bundan sonrasını öğrenmek istiyorum rover manifoldunu ve icabında farklı sensörleri piggyback ile oem ecuya okutabilecekmiyim ?

Ayrıca siz benim yazdıklarımı okumadınız sanırım ? Ben bir an önce karburatörden kurtulup bir şekilde kapağı enjeksiyona atmayı istiyorum bu durumda ateşlemem cop olsun map sensörüm olsun yok bilmem neyim olsun vs. bir beklentim yok tabiri caiz ise ilkokul birden başlıyayım şu enjeksiyona ama yeterki şu karburatörden kurtulayım diyor ve istiyorum ben.

"evelden enjektör kontrol etmeyen ecuya enjektör bağlayamazsın"

Derken siz sanırım mekanik enjeksiyon sistemlerini kastediyorsunuz ? Benim motorun mekanik enjeksiyonlusu zaten yok adı üzerinde zaten "EFI" (electronic fuel injection)

Osman Bahadır
11-10-2012, 00:56
Senin aklına piggyback'i kim soktu bilmiyorum ama hiç iyi yapmamış :)

Piggyback senin elindeki farklı sensörleri oem ecu'ya okutmanı sağlayacak bir aparat değil. Piggyback öyle birşey değil.

Halihazırda çalışan, sorunsuz yürüyen, her işini kendi gören bir sisteme piggyback ile enjektörlere seri girerek orjinal yapıyı bozmadan enjektör sinyallerini manipüle edebilirsin sadece. Budur piggyback. Hani atmosferik arabaya ufaktan bir turbo veya supercharger bağlarsın ya, fakirden kırılmasın diye araya piggyback bağlarsın, hepsi bu. Senin işini görecek şey piggyback değil.

Senin şu anda elinde hiçbirşey yok, karbüratörden sıfırdan enjeksiyona geçiyorsun diye biliyorum ben.

Oem ucuz ecu'ler fiyat olarak cazip gelebilir sana. Ama komple herşeyi oeme çevirmedikçe onlarla yürütemezsin. Boşuna para verme derim. İnan 20 lira da olsa çöp. Bir işine yaramaz.

Senin ihtiyacın minimumdan gidersek, krank sensörüyle birlikte ford-edis veya benzer basit, standalone ecuden müdahale edebileceğin bir ateşleme sistemi, standalone bir ecu, map veya maf veya tps veya hepsi birden sensörler, gerekirse iat ve su sıcaklık sensörleri ile enjektör, pompa, rail, regülatör vs. Diğer tüm yollar daha pahalı ve daha verimsiz, muhtemelen işlemeyen bir sisteme çıkacaktır.

0M42
11-10-2012, 01:06
Piggyback i büsbütün yanlış anlamışım ben evet.O halde seninde dediğin gibi düşündüğüm şekilde olmayacak yine döndük dolaştık şu yazılım işiyle karşı karşıya geldikya ne diyeyim :)

Şu harita map olayının nasıl yapıldığını sıfırdan ele alan anlatan bildiğiniz bir makale yazı varmı ? Yabancıda olabilir.

Osman Bahadır
11-10-2012, 01:22
Muhtemelen gideceğin yol megasquirt olacaktır. Ben onu öneriyorum veya ona yönlendiriyorum gibi anlaşılmasın. Başka alternatiflerin de var. Ama genelde karbüratörden efi(electronic fuel injection)'ye geçenlerin hemen hepsi fiyatından dolayı MS ile yapıyor bunu.

MS, yani megasquirt ile ilgili birçok forum ve site var. Google'da megasquirt diye arayınca bile tonla site çıkar.

MegaSquirt - Electronic Fuel Injection Computer by Bowling and Grippo ©2010 (http://www.megasquirt.info/)
MegaSquirt | Engine Management System | Electronic Fuel Injection - DIYAutoTune.com (http://www.diyautotune.com/)
* *MegaSquirt - Electronic Fuel Injection Computer by Bowling & Grippo * * (http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html)
www.MSefi.com • Index page (http://www.msefi.com/)
MegaSquirt Engine Management Systems (http://www.msextra.com/)

ve daha niceleri.

Maalesef ingilizce şart. Google translate'i de kullanabilirsin. Yarım yamalak da olsa çevirir anlayacak kadar.

Ama herşeyden önce TR'de ECU'yü satın alacağın ve sana destek olacak birisini bulman lazım.

xplod
11-10-2012, 05:50
araştırmadınız sanırım ?



araştırmadım elbette, yazdıklarım genel bilgilerdi. araştırma kısmın sen yapacaksın, kaldı ki konu içinde motor tipini görememiştim, gözümden kaçmış olmalı... ;)
neyse, evelden de dediğim gibi, başarılar...

0M42
11-10-2012, 13:44
Muhtemelen gideceğin yol megasquirt olacaktır. Ben onu öneriyorum veya ona yönlendiriyorum gibi anlaşılmasın. Başka alternatiflerin de var. Ama genelde karbüratörden efi(electronic fuel injection)'ye geçenlerin hemen hepsi fiyatından dolayı MS ile yapıyor bunu.

MS, yani megasquirt ile ilgili birçok forum ve site var. Google'da megasquirt diye arayınca bile tonla site çıkar.

MegaSquirt - Electronic Fuel Injection Computer by Bowling and Grippo ©2010 (http://www.megasquirt.info/)
MegaSquirt | Engine Management System | Electronic Fuel Injection - DIYAutoTune.com (http://www.diyautotune.com/)
* *MegaSquirt - Electronic Fuel Injection Computer by Bowling & Grippo * * (http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html)
www.MSefi.com • Index page (http://www.msefi.com/)
MegaSquirt Engine Management Systems (http://www.msextra.com/)

ve daha niceleri.

Maalesef ingilizce şart. Google translate'i de kullanabilirsin. Yarım yamalak da olsa çevirir anlayacak kadar.

Ama herşeyden önce TR'de ECU'yü satın alacağın ve sana destek olacak birisini bulman lazım.

Megasquirt kullanacağım evet bakalım üstesinden gelebilecekmiyim google translate sağolsun araştırmalara başladım hadi hayırlısı.

Çok teşekkür ederim üstad sağolasın :icon_tup:

boosted_pug
11-10-2012, 16:48
Oem ecuyu düzgün bi şekilde çaliştirmak icin ilk olarak tüm sensörlerini tesisatini distribütörünü vs. En ufak ayrintisina ve ohm değerlerine kadar parçalarını tamamlaman gerekir ki bu baya külfetli eski araçlarin sensörleri baya pahali ve bulunmasi çok zor

Hadi buldun motoru çalistirdin emme manifoldu sikintin war bu nisbeten kolay sen mekanik olanini hallet elektronik olan kismi hangi ecuyu kullaniyosan onun parçalarini takicaksin hava kaçağı vs. Olmazsa düzgün olarak çalisir sikinti olmaz hee yakit basincini ayarliyamazsin enjektör ms lerini ayarliyamazsin ozaman bi safc bağlaman gerekir böylece düzgün çalisir e30 larin çoğunda bu anlattiğima benzer sistemler kullaniliyo 2.0 dan 2.5 hacim arttirilip enjektör safc ve wideband ile Düzgün olarak ayarlanabiliyor ama avans verip alamazsin onuda distribütörle ufak ileri geri oynayip yapabilirsin

Son olarak turbo işin içine giriyo bunu ne yazikki Yukaridaki çözümlerle sağlikli kullanman imkansiz en kötü ms1 bile yukaridakilerden daha çok ise yarar kesicidir enjektör ms cold start vs. Hep sikintili şeyler bunlari kara düzen çözümlerle halledemezsin o yüzden ya yukardakileri yapip atmosferik devam ediceksin yada bi ecu alman gerekli

Ve maliyet bu sana kalmis ikinci el bulursun bi arkadasin verir dosttan rica minnet alirsin vs. alirsin uymaz geri iade edemezsin parça uydurtmak icin tornacı freze kaynak benzin vs. harcadiğin ettiğin neticede assagi yukari ayni kapiya çikar

0M42
11-10-2012, 18:55
Ben piggyback üzerinde bu yüzden bu kadar durmuştum piggyback i sensör sinyallerini değiştirerek ecuya gönderiyor sanıyordum böyle olsaydı sorun kalmayacaktı zaten yani aracın oem ecusunu temin etmem kolay ancak diğer sensörleri nereden nasıl bulurum bilmiyorum bulamicağım yüksek ihtimalle o yüzden başka sensörler ile çalıştırırım diyordum ama mevzu öyle değilmiş :)

Artık mecburen ms üzerinde yoğunlaşacağım başka yapacak bir şey kalmadı ne dediysem olmaz dediniz :) şaka tabiki ..