PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kronik Hastalik Travers Kapamasi!



rekord2000
11-10-2012, 12:55
Herkeze iyi gunler, merak ettigim bi husus var, eski model amerikanlarda ve gm yapimi bi kisim opel'lerde (benim araba dahil) kullanilan on takim sistemi olan "basit salincakli sistem" diye adlandirilmis olan komple on takim ve motorun bagli oldugu travers sadece 4 civatayla sasiye tutturulur ve bu araclarda camurluk tepelerinde kule baslari yoktur. Yani kule gergisi bi hayal:p bu travers'e sahip on takim sistemine sahip araclarin "TRAVERS KAPAMASI" diye adlandirilan bi sikintisi oluyor, (travers'in bukulmesi yani) sizce bu sistemde bunu engellemek icin ne yapilabilir, veya ne yapildigini biliyorsunuz, 77 model traversimi bu sene duzelttirdim boyanmasi falan fismani ile 3 gunume mal oldu:( ve yaklasik 650 lira gibi bi masrafa mal oldu! Bir daha basima gelmemesi icin fikir alicam sadece. Cok uzun oldu ama kusura bakmayin artik:)

rekord2000
11-10-2012, 21:49
Yok mudur bisey bilen yahu?

tayreep_john
11-10-2012, 23:25
çok büyük bi yük mü biniyo traverse eski düzen olduğu için ve hangi durumlarda eğilme bükülme oluyo belki mantık yürütülebilir... :(

tdipower
11-10-2012, 23:32
bizim golf 1 ler alt traverse sahip değildir mesela bağımsız McPherson sistem kullanılmış. bu tarz esnemelerin önüne geçmek için alt gergi barı takılıyor araya bende o şekilde gergi barı taktım virajlarda bariz fark var ön taraf çok daha stabil tutunuyor. sizin aracında mutlaka benzer barları vardır esnemelere karşı biraz araştırın derim

220T
11-10-2012, 23:47
Taunuslarda da mı vardı aynı problem?

rekord2000
12-10-2012, 01:16
Valla onno ustaya kadar arastirdim oda bildigim seyleri soyledi, yabanci sitelerde illaki vardir gelistirmeye dayali bilgi lakin bende yabanci dil yok:( travers kapamasi uzun vadede olan bi sorun, kaputu kaldirdiginda camurluk iclerinde kule baslari yoksa arabanin muhtemelen kapama yapabilir:( on takimin yuku sadece traverse bindigi icin yapiyo bu sorunu, duzeltmesi maliyeti cok agir, fakat virajlarda stabil olma yada olmama gibi bi sikintisi olmayan bi sistem yani bi kule gergisi tarzi biseye ihtiyacim yok:) eger on takim kusursuzsa sirf virajdan olusan bi yolda gitmeyi duz yola tercih ederim:) o derece kusursuz ve stabildir. Lakin yaptik duzelttik ama 3 gun ve dedigim gibi 600 liranin ustunde bi maliyete geldi:( simdi tekrar olur diye korkuyorum ondan dolayi bilgi almak istedim.

rekord2000
13-10-2012, 14:29
Yokmudur yahu alaman sitelerinden bakipta bi bilgi verecek arkadas, kardes, abi, amca, admin falan filan:) ne demisler "1 lisan 1 insan 2 lisan 2 insan" sirf kocaoglan yuzunden almanca ogrenmek istiyorum he:D

senna
13-10-2012, 15:32
fotoğrafını koyarmısın ona göre yorum yapalım

rekord2000
13-10-2012, 16:03
Valla baya bi ugrastim ama teldeki resmi atmayi basardim sanirim:) travers bu onden gorunumu ust salincaklarin bagli oldugu noktadan ice dogru kapama yapar bu namussuzlar:(

http://i45.tinypic.com/smxfs5.jpg

rekord2000
14-10-2012, 18:54
Anlamayanlar icin bi bilgi, ust salincaklar traversin icine bakan amortisor tepelerinin oldugu somunlara baglaniyor, ve kapama denen hastalik, amortisor kafalarinin oldugu yani ust salincaklarin baglandigi kisimin dibinden ice dogru 2 3 cm bukuluyor, aklima yay icine amortisor koymayip ust salincagin disina amortisor baglantisi ayarlayip camurluk icinede amortisor kulesi yapmayi onada kule gergisi koymayi bile getirdim lakin saglikli olmicagini dusundugum icin vazgectim! Biraz uzun oldu ama travers bu arabada en cok kafaya taktigim durumdur, amerikancilar aslinda bu olaylara asina olmalilar, vardir bi yoluda hic bi yerden bilgi yada akil alamiyorum:(