bilalMW
13-10-2012, 13:56
http://s1.aecdn.com/images/news/gallery/citroen-shows-two-new-compact-sedans_1.jpg
Fransız üretici Citroen kompakt sedan sınıfına iki yeni modelle dönüş yapmaya hazırlanıyor. Bu modeller farklı ülkeler için tasarlanmışlar, bu yüzden ikisi birlikte satılmayacak. İki modelin de platformları aynı tabi, ama arada biraz "tarz farkı" var. Modellerden ilki (ve bizi daha çok ilgilendireni) C-Elysée. Orta Avrupa ve Türkiye'de satılacak olan bu model Avrupalı genç aileleri hedefliyor. 1.6 litre ve altı hacimdeki benzinli ve dizel motorlarla donatılacak olan C-Elysée maliyetler ön planda tutularak tasarlanmış. Bu yüzden kalite bakımından Citroen'in en iyilerinden biri olmayacak, ama uygun fiyatla piyasada kendine yer edinmeye çalışacak. İşin aslı, C-Elysée geçtiğimiz günlerde duyurulan Peugeot 301'in Citroen logolu kardeşi olacak. 301 de uygun fiyat iddiasıyla piyasaya çıkmaya hazırlanıyor, Citroen'in modeli de (nedense) aynı iddiayla piyasaya sürülecek. DS serisi canlandırıldığında PSA grubunun artık akıllandığını, ABD'li üreticileri batıran "aynı arabayı farklı logolarla aynı özelliklerle aynı fiyattan satma" taktiğinden vazgeçtiğini düşünmüştüm, ama yanılmışım. PSA akıllanmıyor, bu gidişle de akıllanmayacak.
http://s1.aecdn.com/images/news/gallery/citroen-shows-two-new-compact-sedans_2.jpg
Diğer (ve ülkemize gelmeyecek olan) model ise C4 L. Adından da belli oluyor, C4 L ülkemizde satılan Citroen C4'ün uzatılmış sedan versiyonu. İç mekanlarıyla ilgili fotoğraflar olmasa da C4 L'nin kabininin hatchback kasalı kardeşiyle aşağı yukarı aynı olacağını söyleyebiliriz. C4 L yukarıda bahsettiğim C-Elysée'ye göre biraz daha kalite odaklı tasarlanmış. Arabaların ön görünümlerinden bile aradaki "maliyet kaygısı" farkı anlaşılıyor. Tabi bu DS serisinden bir model değil, bu yüzden premium araba kalitesi beklemek yanlış olur, ama C4 L ismi yoz yazılan kardeşine göre biraz daha "kalbur üstü" bir model.
http://s1.aecdn.com/images/news/gallery/citroen-shows-two-new-compact-sedans_6.jpg
Akaryakıt fiyatlarının can yakmadığı, büyük motorlu araçlardan korkulmayan Rusya ve Çin gibi ülkelerde piyasaya sürülecek olan C4 L uygun fiyatlı kardeşine göre daha geniş bir motor seçenek listesine sahip olacak. Örneğin, 2 litrelik ve 163HP gücündeki turbodizel motor 6 vitesli otomatik şanzıman eşliğinde tercih edilebilecek. Benzinli motorların da turbo destekli versiyonları seçilebilecek. Ek olarak .8-liter VTi 136 hp (101 kW / 138 PS) ve THP benzinli motor 150 hp (112 kW / 152 PS) 170 hp (127 kW / 172 hp) da kaput altına yerini alacak.Büyük motorlar, daha kaliteli malzeme ve daha detaylı işçilik sayesinde C4 L kompakt sınıfın pahalı modellerinden biri olacak. İki modelin de bu yılın sonlarına doğru, veya 2013'ün ilk yarısında piyasaya çıkması bekleniyor.
http://s1.aecdn.com/images/news/gallery/citroen-shows-two-new-compact-sedans_8.jpg
Fransız üretici Citroen kompakt sedan sınıfına iki yeni modelle dönüş yapmaya hazırlanıyor. Bu modeller farklı ülkeler için tasarlanmışlar, bu yüzden ikisi birlikte satılmayacak. İki modelin de platformları aynı tabi, ama arada biraz "tarz farkı" var. Modellerden ilki (ve bizi daha çok ilgilendireni) C-Elysée. Orta Avrupa ve Türkiye'de satılacak olan bu model Avrupalı genç aileleri hedefliyor. 1.6 litre ve altı hacimdeki benzinli ve dizel motorlarla donatılacak olan C-Elysée maliyetler ön planda tutularak tasarlanmış. Bu yüzden kalite bakımından Citroen'in en iyilerinden biri olmayacak, ama uygun fiyatla piyasada kendine yer edinmeye çalışacak. İşin aslı, C-Elysée geçtiğimiz günlerde duyurulan Peugeot 301'in Citroen logolu kardeşi olacak. 301 de uygun fiyat iddiasıyla piyasaya çıkmaya hazırlanıyor, Citroen'in modeli de (nedense) aynı iddiayla piyasaya sürülecek. DS serisi canlandırıldığında PSA grubunun artık akıllandığını, ABD'li üreticileri batıran "aynı arabayı farklı logolarla aynı özelliklerle aynı fiyattan satma" taktiğinden vazgeçtiğini düşünmüştüm, ama yanılmışım. PSA akıllanmıyor, bu gidişle de akıllanmayacak.
http://s1.aecdn.com/images/news/gallery/citroen-shows-two-new-compact-sedans_2.jpg
Diğer (ve ülkemize gelmeyecek olan) model ise C4 L. Adından da belli oluyor, C4 L ülkemizde satılan Citroen C4'ün uzatılmış sedan versiyonu. İç mekanlarıyla ilgili fotoğraflar olmasa da C4 L'nin kabininin hatchback kasalı kardeşiyle aşağı yukarı aynı olacağını söyleyebiliriz. C4 L yukarıda bahsettiğim C-Elysée'ye göre biraz daha kalite odaklı tasarlanmış. Arabaların ön görünümlerinden bile aradaki "maliyet kaygısı" farkı anlaşılıyor. Tabi bu DS serisinden bir model değil, bu yüzden premium araba kalitesi beklemek yanlış olur, ama C4 L ismi yoz yazılan kardeşine göre biraz daha "kalbur üstü" bir model.
http://s1.aecdn.com/images/news/gallery/citroen-shows-two-new-compact-sedans_6.jpg
Akaryakıt fiyatlarının can yakmadığı, büyük motorlu araçlardan korkulmayan Rusya ve Çin gibi ülkelerde piyasaya sürülecek olan C4 L uygun fiyatlı kardeşine göre daha geniş bir motor seçenek listesine sahip olacak. Örneğin, 2 litrelik ve 163HP gücündeki turbodizel motor 6 vitesli otomatik şanzıman eşliğinde tercih edilebilecek. Benzinli motorların da turbo destekli versiyonları seçilebilecek. Ek olarak .8-liter VTi 136 hp (101 kW / 138 PS) ve THP benzinli motor 150 hp (112 kW / 152 PS) 170 hp (127 kW / 172 hp) da kaput altına yerini alacak.Büyük motorlar, daha kaliteli malzeme ve daha detaylı işçilik sayesinde C4 L kompakt sınıfın pahalı modellerinden biri olacak. İki modelin de bu yılın sonlarına doğru, veya 2013'ün ilk yarısında piyasaya çıkması bekleniyor.
http://s1.aecdn.com/images/news/gallery/citroen-shows-two-new-compact-sedans_8.jpg