Orijinalini görmek için tıklayınız : Multiair Egzoz
Arkadaşlar merhaba,
Benim size bir sualim olacaktı cevaplarsanız memnun olurum. Alfa romeo Giulietta 1.4 multiair 170 hp+novitec box+hks mantar filtre kullanıyorum Yanı sıra orta susturucuya kadar orjinal(51mm sanıyorum), orta sustucudan 50cm sonrasında 55lik düz boru ve kafa(100mm) kullanıyordum(197hp dyno verisi.), buraya kadar herşey normal.
http://img40.imageshack.us/img40/1218/fotoraf1v.jpg
Geçende aynı düzene ilaveten orta susturucudan yaklaşık 50-60cm sonrasına çatal ile çift egsoz yaptırdım(55mm çap),112mm kafalar takıldı ancak araç gitmiyor gibi geldi bana, alt devirler öldü(ilk kalkış özellikle), tork düştü, üst devirlerede çıkarken isteksizlik ve egsoz sesi çok aşırı yükseldi(kamyon sesi gibi), özellikle 3000devir ve üstünde inanılmaz bir uğuldama yaptı.
Bende custom yaptırdığım iç çapı delikli 60'lık iki tane tüp susturucu taktırdım(40cm uzunluk) çatalın arasına(sağ-sol), ses toklaşmaktan çok bass sesi gibi çoğaldı(camları titretiyor), şimdi ise egt denen olay kafama takılıyor(15dk normal kullanım sonrasında egzoz kafalarına el deymiyor). Orta susturucuyu iptal ettirsemmi acaba diye düşünüyorum, sondaki iki tüp yeterli gelirmi.
http://img1.ressim.net/out.php/i6303163_2.jpg
Osman Bahadır
17-10-2012, 23:08
Ortadaki oem susturucu freeflow zaten. Yani düz geçişli. Sadece rezonatör görevi görüyor. İptal etmenin bir artısı veya ses haricinde bir eksisi olmaz.
Sona iki tane 55'lik susturucu koymuşsun ki oem'in iki katı demek. EGT'nin sebebi o değil. Box'tan kaynaklanıyor olabilir. Kaldı ki EGT susturucudan anlaşılmaz. Şüphen varsa EGT saati kullan.
Ama egsozun bilinçsiz yapılmış. Amaç nedir çözemedim ben.
Arabana amacına uygun bir şekilde turbodan itibaren düzgün bir komple egsoz sistemi ve düzgün bir remap(yazılım) lazım.
Biraz bilinçsiz yönlendirilmeden dolayı böyle bir düzenek oldu, amaç orjinale sadık kalarak aktif çift egzoz, tok bir ses ve amacına uygun işleyişti. Durum buralara kadar geldi, aracın egzoz sistemiylede çok fazla orjinal dışına çıkmak istemiyorum ***** muayene vs gibi zamanlarda sıkıntı yaşamak, uğraşmak istemiyorum. Demek egzozcular kaynak yap, para al mantığını hala gelenek olarak devam ettiriyorlar bu sistem uygun değilse orjinale sadık kalarak ne önerilebilir peki?
Genelde yurtdışında yapanlar aynı benim gibi ancak onlar genelde 90lık büyük kazan olarak yapıyorlar, çıkışlarıda 60lık borular ile tamamlıyorlar.
http://www.alfaowner.com/Forum/attachments/alfa-giulietta/139195d1333706107-twin-exhaust-tail-pipes-5.jpg
http://www.alfaowner.com/Forum/attachments/alfa-giulietta/139197d1333706220-twin-exhaust-tail-pipes-7.jpg
bendeki ise 55'lik borulara 60'lık iki susturucu..
http://img2.ressim.net/out.php/i6303335_20121018-014907.jpg
Osman Bahadır
18-10-2012, 00:59
Güç istiyorsanız, freeflow bir egsoz sistemine geçmeniz lazım turbodan itibaren. Şu anda turbodan sonra ortaya kadar 51 geliyor, sonra birden genişliyor. Bu verim açısından pek işlevsel değil. Turbodan itibaren downpipe ile birlikte 60'lık boru yapılabilir. Sona gönlünüze göre bir susturucu koyarsınız.
Amaç sadece ses ise, freeflow bir sistem hedeflenmiyorsa, muayene vs sorunsa oem sistemi geri takıp sadece sona tok sesli bir susturucu ile ses alınabilir.
gokhan035
18-10-2012, 01:50
Muhtemelen arkaya konan 2 adet siyah susturucunun içi yivli ya da yıldızlı yani içleri delikli düz boru değil, içinde aşağıda resimlerini koyduğum tarzda (içteki boru çapını daraltan içinde havayı tutan) çıkıntılar mevcut, bunlar aracın egsoz çıkışını rahatlatmaktansa tam tersi inanılmaz sıkıyor bir de bunları zaten bi Y pipe la tek gelen boruyu 2 ye ayırdığı için orda da bir geri basınç oluşuyor, yani sözün özü aracın egsoz sistemi free flow olacak şekilde değil, aşırı geri basınç yapacak şekilde tasarlanmış bu da aracın yürümemesi geriye düşmesi demek zaten.
Kalın uğultu da bu susturucuların egsoz gazının çıkışına rahat izinv ermeyip havayı daha çok tüplerin içinde tutmasından kaynaklanıyor. Araç boğulmuş gibi kötü bir ses çıkarır bunlarla. bi müddet daha kullanırsan zaten siyah son susturucuların gövdesinde yuvarlak şekilde yanmalar görürsün bu da gazı tahliye edemediği için susturucunun kazanının aşırı ısınmasından kaynaklanır.
http://img145.imageshack.us/img145/2171/dsc01007f.jpg
http://img692.imageshack.us/img692/446/dsc01000.jpg
Osman Bahadır
18-10-2012, 02:09
Superspringt'in ve Ragazzon'un dizaynları genelde şu şekilde;
http://www.supersprint.com/public/images/33979.jpg
http://www.gazzellaracing.com/image.php?type=D&id=1817
Bu şekilde iki yandan çıkışlı boylamasına tek susturuculu bir dizayn daha verimli olabilir. Bu arada bu markaların da multiair/tjet için dizaynlarında kullandıkları çap genelde 60-65mm aralığında.
Muhtemelen arkaya konan 2 adet siyah susturucunun içi yivli ya da yıldızlı yani içleri delikli düz boru değil, içinde aşağıda resimlerini koyduğum tarzda (içteki boru çapını daraltan içinde havayı tutan) çıkıntılar mevcut, bunlar aracın egsoz çıkışını rahatlatmaktansa tam tersi inanılmaz sıkıyor bir de bunları zaten bi Y pipe la tek gelen boruyu 2 ye ayırdığı için orda da bir geri basınç oluşuyor, yani sözün özü aracın egsoz sistemi free flow olacak şekilde değil, aşırı geri basınç yapacak şekilde tasarlanmış bu da aracın yürümemesi geriye düşmesi demek zaten.
Kalın uğultu da bu susturucuların egsoz gazının çıkışına rahat izinv ermeyip havayı daha çok tüplerin içinde tutmasından kaynaklanıyor. Araç boğulmuş gibi kötü bir ses çıkarır bunlarla. bi müddet daha kullanırsan zaten siyah son susturucuların gövdesinde yuvarlak şekilde yanmalar görürsün bu da gazı tahliye edemediği için susturucunun kazanının aşırı ısınmasından kaynaklanır.
http://img145.imageshack.us/img145/2171/dsc01007f.jpg
http://img692.imageshack.us/img692/446/dsc01000.jpg
Cevapladığınız için teşekkür ederim. Ancak bendeki susturucuların iç yapısı, yarı çapı düz, yarı çapıda 5 kuruş boyutlarında sıralı delikli.
Jön Türk
29-05-2015, 10:19
Selamlar hafif bir ses için ortayı mı alayım son susturucuyu mu ? Herkes farklı şeyler söylüyor kafam karıştı.
Egt' nin sebebi sebebi box olabilir. Ayrica yazilim upgrade'inden sonra ( performans artimi) intercooler kullanmamaniz da egt yi etkilicektir. Arkadasin dedigi gibi direk turbodan sonra devam eden (daralmadan) bir duz boru (downpipe) da gerekebilir. Bence egt nin sorunu, intercooler ve boxta, belki box yerine de daha saglikli custom bir yazilim kullanilmasi daha iyi olabilir. Ayrica egt arttikca performansi da ciddi sekilde etkiliyecektir(belki hissettiginiz performans dusuklugu bu sebebten). Belkide egzozdaki kucuk degisiklikler, hava akis degerlerini etkilemis, ve bu sebeble de egt nin artmasina, ve sonuc olarak uzun kullanimda performans dusuklugune sebebiyet vermis olabilir. Kusura bakmayin hic bir resmi goremedigim icin egzoz konusunda pek yardimci olamadim. Umarim yazdiklarim yinede yardimci olmustur.
CooLeqenD
29-05-2015, 10:44
Egt' nin sebebi sebebi box olabilir. Ayrica yazilim upgrade'inden sonra ( performans artimi) intercooler kullanmamaniz da egt yi etkilicektir. Arkadasin dedigi gibi direk turbodan sonra devam eden (daralmadan) bir duz boru (downpipe) da gerekebilir. Bence egt nin sorunu, intercooler ve boxta, belki box yerine de daha saglikli custom bir yazilim kullanilmasi daha iyi olabilir. Ayrica egt arttikca performansi da ciddi sekilde etkiliyecektir(belki hissettiginiz performans dusuklugu bu sebebten). Belkide egzozdaki kucuk degisiklikler, hava akis degerlerini etkilemis, ve bu sebeble de egt nin artmasina, ve sonuc olarak uzun kullanimda performans dusuklugune sebebiyet vermis olabilir. Kusura bakmayin hic bir resmi goremedigim icin egzoz konusunda pek yardimci olamadim. Umarim yazdiklarim yinede yardimci olmustur.
HAhahahahahahahahahaha allah da seni güldürsün kardeşim :D 2012 Yılının konusuna cevap yazıp yardım etmeye çalışmışın tebrik ederiz seni :D
HAhahahahahahahahahaha allah da seni güldürsün kardeşim :D 2012 Yılının konusuna cevap yazıp yardım etmeye çalışmışın tebrik ederiz seni :D
Biri hortlatmis midir nedir :D ne bileyim, bende yeni bir konu gibi gozukmustu :D neyse saglik olsun :D
Selamlar hafif bir ses için ortayı mı alayım son susturucuyu mu ? Herkes farklı şeyler söylüyor kafam karıştı.
Flanşlı zaten, sonu sök vidalardan beğenirsen sonu iptal edersin kanka. Olmadı ortayı sökersin geri :)
i-vtec07
29-05-2015, 14:35
Selamlar hafif bir ses için ortayı mı alayım son susturucuyu mu ? Herkes farklı şeyler söylüyor kafam karıştı.
https://www.youtube.com/watch?v=rqHQo3LT190
bu iyi gibi abi :D . sonu almışta orta falan ne alemde acaba . videonun sonunda çekmiş altını :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.